Wij gaan niet opzij

BSR TV: Stijn Vreven na Jong PSV - NAC (2-0)

10 punten uit 7 wedstrijden zijn de harde cijfers voor onze nieuwe trainer Stijn Vreven na vanavond. 1 minder dan in de eerste helft van dit seizoen na evenveel wedstrijden en dezelfde tegenstanders. NAC heeft wel wat pechmomenten de laatste wedstrijden, ook vanavond, waar vorig jaar natuurlijk de klapper tegen RKC werd gewonnen en geen doelpunten onterecht werden afgekeurd en penalty's door onze neus geboord werden. Maar onder aan de streep zijn dit de punten die we hebben en staan we kansloos voor de titel, 8ste op de ranglijst en moeten we toch snel het tij gaan keren. Stijn Vreven na de wedstrijd over de nederlaag in Eindhoven. 
[embed]https://youtu.be/0NmROUlWkhg[/embed]

Vorig bericht
NAC 2 ontvangt jong Heerenveen 6 reacties
109 Reacties
0   0  
nm

Sleep Goetzee eens voor de camera.

0   0  
Sander P

@NM

Wtf heeft Goetzee hier nu mee te maken?
Die doet het Prima op zijn functie.

0   0  
Hedu

Volgens mij heb ik een andete wedstrijd gezien dan Stijn

0   0  
LongGentleman076

Ik kreeg net op whatsapp een filmpje van vroeger dat er een geschminkte NAC supporter met een bord demonstreerde in de goal.. Weet iemand hier meer van? T kan zo niet langer...

0   0  
Ad B uit Roosendaal

Resultaat teleurstellend, maar toch gaan de punten komen.
Op naar vrijdag tegen Volendam. Ik hoop op veel publiek en NAC gaat die drie punten pakken!!!

0   0  
NAC4EVER!

Het is kut.
Maar ooit zal het beter gaan.
Wij als supporters moeten er juist nu vol achter blijven staan!
Op naar een volle bak en 3 punten tegen Volendam!!!!

0   0  
nm

Goetzee is een waste of space. 4 jaar goetzee, een steile lijn naar beneden

0   0  
Frankie

Onherkenbaar NAC. Geen enkel voetbal idee en 1 groot vreemdelingen legioen.

0   0  
Arie

Er nu vol achter gaan staan heeft geen zin met al deze vreemdelingen.

0   0  
Wolfmanjack

Met Verschueren, Rommens en SB ben je als trainer totaal ongeloofwaardig. Wat is het verschil met Dijkhuizen. Helemaal niets. Helaas.

0   0  
Fred

Zie mijn post onder het vorige item , verschuilen achter scheidsrechterlijke dwalingen kan niet meer als je 0 van de 10 kansen benut .
Dan moet je echt de hand in eigen boezem steken .

0   0  
D.kocx

Ze spelen ook niet verkeerd maar er straalt niks vanaf! Ze voetballen met enorm veel angst en dat moeten ze van zich af gooien. Als je kijkt naar een vvv Venlo die spelen met brafoer en het geloof dat ze heel de wereld aan kunnen en dat is wat je mist bij Nac!

0   0  
Daan

Stijn , is het blijkbaar ook helemaal kwijt.
Wat een waardeloze analyse.
Bedrijfsblindheid?!
Shame!!

0   0  
Dennis

Lachwekkend dat coachen bij nac. "lock up" "push" "go" zelfs naar spelers die Nederlands spreken. Nac is onherkenbaar geworden!

0   0  
Breda076

Ach man, met deze waardeloze zooi komen we toch helemaal nergens? Dit wanbeleid gaat maar door en wij als supporters worden maar weer elke paar weken teleurgesteld door een bij elkaar geraapt zooitje. Waar is het NAC gebleven dat op inzet en passie Europees voetbal haalde ?! Dat waren stuk voor stuk middelmatige voetballers die elke week 100% gaven en kijk eens wat je daarmee bereikt. Kun je heel leuk 'veelbelovende talenten' in Breda de wei in sturen maar kijk eens waar we nu staan. Wanneer worden die droeftoeters in de directie eens wakker? WANBELEID. Come on NAC!

0   0  
Nakkie

Vreven begon hoopvol en strijdvaardig, net als Dijkhuizen. Maar hij lijkt het alweer snel kwijt te raken.

0   0  
Arie

Als hij met droge ogen durft te vertellen dat er geen deal is met City faalt hij dus compleet met het opstellen van een aantal spelers, ik noem geen namen Horsfield en SmithBrown.

0   0  
JK

"Barker was een van onze beste spelers vandaag."

Dat ben ik met hem eens. Hij en Manu Garcia brachten extra voetballend vermogen. Teleurstellend resultaat, wederom. Op naar vrijdag.

0   0  
Ed

Iedere 40+'er heeft deze ellende al 2x eerder meegemaakt met NAC. Enige wat wij kunnen doen is dat stadion zo vol mogelijk houden, inclusief uitvakken, kritisch zijn en trots op onze club blijven.

0   0  
buurman

Als dit zo doorgaat gaan wij het zelfde meemaken als bv. haarlem.
Een 1912 kaart is een abonnement op nog 9 jaar Juup.
Indertijd hadden we, toen we als supporters 5 ton in NAC staken, een aandeel in de club moeten eisen. Dan hadden we nu een voet tussen de deur gehad. Tsja....

Uiteraard blijf ik altijd achter NAC staan maar dit elftal wordt ook door een kolkend stadion niet over het dode punt heen geholpen. Na competitie halen wordt heel moeilijk, iedere club, ook clubs als bv. achilles, komen naar Breda met het gevoel dat er iets te halen valt. En dat is ook zo. Uit zijn we gewoon sowieso kansloos.

De deal met MC is waardeloos als je Juup speelt. Snel mee kappen. Spelers die we krijgen zijn niet eens Juupwaardig. Er zal echt iets moeten gebeuren anders is het over twee seizoenen einde NAC.

0   0  
LongGentleman076

NAC is NAC niet meer....

Wordt het niet tijd voor een club als FC United of Manchester of iets?

Een club voor en door de supporters?!

Ben er voor dit seizoen helemaal klaar mee... Kutzooi.. T wordt alsmaar erger...

0   0  
van "taajlaand

Wat ik voor mij zelf nog het meest erg vind is dat ik al niet meer super boos en gefrustreerd ben bij een tegegoal...
NAC is en zal mijn club blijven, maar wat moet je momenteel met dit zooitje ongeregeld.
Jammer dat Stein nog blij is met de 10??? kansen...
Het is op enkeke spaarzame momenten na een parodie op voetbal die met de week erger lijkt te worden.
Was ik na RKC thuis nog een beetje tevreden met de inzet en (afgekeurde) doelpunten, nu zit je weer naar spelers te kijken waar je totaal geen affiniteit mee gaat krijgen.
Dit NAC gaat niets meer bereiken op voetbalgebied.
Hoe lang blijven de supporters hier nog naar kijken of erger nog, zullen ze de weg naar het Rat Verlegh nog willen nemen.
Ons NAC is de trieste vertoning ten top geworden, helaas nu ook met een trainer die mijn sympatie heeft....ondaks dat hij ook de weg al weer kwijt lijkt.
Alles maar dan ook alles wat er op het veld tentoon gespreid wordt is totaal niet herkenbaar meer....
Het voelt alsof ik vanavobd K.O. geslagen ben.
Waar ik normaal gesproken woest zou reageren op niet gegeven pingels, afgekeurde doelpunten of andere scheidsrechterlijke dwalingen, zit ik met pijn in mijn ogen en hart te kijken naar een stel "poppetjes" in een geel shirt.
Voetballers die normaal gesproken de artiesten zouden moeten zijn waar ik trots op was....ook als ze met volle bak inzet hadden verloren...

0   0  
Dutchbird

Het leek zo aantrekkelijk, een half elftal getalenteerde jongelingen van MC die geen salaris kosten. In de praktijk zijn het net volgroeide A junioren die veel wedstrijden nodig hebben alvorens ze een beetje hun mannetje staan en nog meer wedstrijden alvorens ze slimme dingen gaan doen. Aan het einde van het seizoen zullen Garcia en Barker zeker in de buurt komen van Unal vorig jaar en dan zijn ze weer weg. Zelfs Smith Brown, Ageypong en Horsfield zijn na een jaar NAC aantrekkelijk voor clubs in sportief leukere competities dan de Jupiler League. De kans dat die jongens in Breda blijven is klein. Ik denk dat ze het in Venlo beter voor elkaar hebben en na het seizoen ook nog een fundament voor de eredivisie overhouden.

0   0  
Los Pollos Hermanos

Wat lopen mensen toch dom te huilen dat Stijn het nu al kwijt lijkt te zijn. Dit ligt niet aan de trainer! Snap dat nou eens! Deze selectie kan gewoon niet beter en jong PSV is gewoon 2-3 maten te groot, net als de hele top 5 dat is. Stijn is een goede trainer voor NAC, maar kan helaas niet toveren. Je kan Jürgen Klopp hier tegenover de selectie zetten, maar ook met hem en assistenten Guardiola en Zidane krijg je dit elftal niet aan het voetballen.

Dit is het gewoon. Accepteer het maar, anders ga je nog héél véél zure seizoenen tegemoet. Ze kunnen gewoon echt niet beter. Al die kansloze dooddoeners als Noad, attitude, strijd en passie ten spijt. Dit is het. Dit is NAC anno 2017. Soms nog eens een stuntje door in eigen huis van een top 3 ploeg te winnen en als we heel veel geluk hebben kun je misschien nog eens een rol van betekenis spelen in de play-offs. Thats it. Niet meer en niet minder.

Tot vrijdag mannen. En houd er maar rekening mee dat ook Volendam gewoon 1 of 2 maten te groot is. We spelen thuis, dus het kan toch zomaar 3 punten worden, maar ik denk toch dat een score als 1-2 of 1-3 meer realistisch is.

Alaaf!

0   0  
Sam

Met 1.500.000 salaris budjet had marco boogers met nac als td voor de promotie gespeeld.
33 man selectie spelers ,ex technische staf, 15 man te veel.3 die er van 33 voldoen.hopelijk gaat dat niet ten koste van financiële beleid.

0   0  
FVBreda

Wat mij opvalt is dat alle spelers met angst spelen. Waar komt deze angst vandaan? De supporters? De druk? Of de consequenties die hangen aan slechts één slechte pot? Wie kan het vertellen...

Grootste voorbeeld was het moment na de 2-0. Jari kwam er in, dus je denkt meer aanvallend voetbal maar wat zie je in de 10 minuten die daarop volgen. Geen enkele bal snel voorwaarts, alles safe tikkie terug of breedt. Waarom?

0   0  
Ouwe Spionkop

Hans Smulders heeft met het hoogste spelersbudget van de Juup een selectie samengesteld waar geen enkele trainer wat mee kan. We staan waar we horen te staan. De ranglijst liegt nooit.
Kwaliteitsarm, fysiek komen we veel tekort, niet in balans.
Uitzondering is N Toko. Prima laatste man.
We hadden beter met Dijkhuizen seizoen kunnen afmaken. Had veel geld gescheeld Smulders.
NAC moet een andere td aantrekken die wel een uitstekend netwerk heeft en een selectie van hooguit 18 kwalitatief goede spelers samenstellen ipv 32 man van matig niveau. Verder de deal met City beperken tot max 2 goede huurlingen.
Maar wie gaat Smulders ontslaan want hij is de hoogste in functie?

0   0  
Youssef

Ik heb de gehele wedstrijd gezien op
Fox. Helemaal niet slecht. Behoorlijk veel kansen, balbezit en mijnsinziens genoeg inzet. Ze hebben alleen geen greintje geluk. Vertrouwen komt ook gewoon door het hebben van mazzel.
Zelfs de verslaggever zei dat, en die hebben geen geel-zwarte brillen.
Koch maakte hands en Manu kreeg "voordeel" na een overtreding in het strafschopgebied, die nooit een doelpunt had kunnen worden.
Ook na 1-0 bleef NAC gewoon voetballen en tot 2-0 waren ze in de tweede helft de bovenliggende partij.
De seizoen wordt het idd niet veel meer. Maar als het gaat lopen, is de periode titel nog te behalen.
De gifbeker moet blijkbaar helaas eerst helemaal leeg.....

Op naar de volgende wedstrijd!

0   0  
Naccie

Maar het tegen ook met de scheidsrechter kyk naar rode kaart vorige week en gisteren die eleboog geen rood en hands en die garcia moet ook een penalty zijn maar als dat allemaal tegen zit snap ik dat je het niet meer weet

0   0  
Sjef

En... hoe gaan we a.s. vrijdag verkleed? Als lijkenpikker / doodgraver of als koffie en cake?

Wat 'n ellende!

0   0  
am

Dit is wat het is, wen er maar aan, middelmaat is troef. Als we alle huurspelers weghalen uit het team is het helemaal niks meer en is zelfs de Juup te hoog gegrepen. Accepteer het maar gewoon want het is niet anders.

0   0  
harm

Jeff stans eerlijke kans?

0   0  
Kees

We zeuren op de huurspelers, maar Barker en García waren de enige die echt wat uitstraalden gister. Zelf Smith-Brown speelde redelijk.

De weinige spelers die van ons zelf zijn, waren de minste op het veld. Dat zegt ook wat over de scouting. Verschueren en Rommens verliezen veel te veel duels en in balbezit vertragen ze enorm. Beide hebben geen linkerbeen. Vooral Rommens moet een minuut dribbelen voordat hij de bal van rechts naar links kan verplaatsen. Het wordt idd tijd dat de ervaren spelers een kans krijgen. Stans en straks Nijholt erin hoop ik.

0   0  
Castle

Gewoon doorgaan met verscheuren en rommens...dessers 3 keer buitenspel in 6 minuten das egt onkunde.rommens en verscheuren eruit en dessers op de vleugel

0   0  
Oosterhout3

4-4-2!!

Buitenspelers renderen niet?(slechtste ststisyieken van hele jupiler league)
Speel dan zonder ze!!
Versterk dan het middenveld maar!!

Ik zal een voorbeeld geven!

Haal rommens er maar af!
Haemouts voor hem....
2buitenspelers er af en oosterwijk erin en b.v. stans rondom garcia zetten!!
Verschueren dicht tegen de verdediging aan, zo kun je nog switchen naar 352 als het nodig is!!

Iedereen klaagt over de huurlingen he....
Garcia is de beste van heel nac!
Horsfield is gewoon beter dan sporkslede(zowel verdedigend als in balbezit)

Hoop.... hoop dat alles wat nu tegen zit... zich in de playoffs terugbetaald!!

Ballen die aangeraakt worden bij goals tegen.... rode kaarten(elleboog op dessers, koch vanwege hands&scoringskans opnemen)
Pingels die je niet krijgt...(garcia &hands koch)

Onterecht buitenspel teruggevlagd/gefloten worden...

@buurman , EENSCH!!

0   0  
paul

we kunnen wel blijven zeiken .het is niet goed .maar laten we aub nac trouw blijven .ik ben 46 alles mee gemaakt bij nac .alles wij weg blijven is het over met nac ooit komt het goed ....

0   0  
John

7 wedstrijden onder de bewierrookte Vreven en 10 punten. Waarvan 9 punten tegen de nummer 18, 19 en 20.

Geen lijn in het spel en nog steeds verkeerde keuzes. Gezien het zware programma de komende 6 weken mogen we echt hopen dat we in de Play offs terecht komen

0   0  
Fujifilm

Het is verschikkelijk slecht voetbal al heel het seizoen!!!

0   0  
Breda-Loyal

Als ik zo de comments lees , wordt het dan niet eens de tijd dat we , als we hem erin willen zien , massaal voor het inbrengen van Stans gaan zingen ?
Werkte vorig jaar meerdere keer met Brands ook dus waarom het niet eens proberen ?

0   0  
geelzwarthart

Degene die spelersbudget voor 50%+ opslokken (2 spelen niet + 1 speelt geblesseerd). Pfffft.

0   0  
jvt

Smulders geeft zichzelf en de supporters een jaartje of 6 - 7 om er een stabiele middenmoter van te maken. Ondertussen je trouwe achterban maar op een houtje laten bijten en hopen dat ze niet afvallen. Baan zeker gesteld voor de komende jaren. Je neemt 30 spelers van gemiddeld € 40.000 per jaar (excl sociale lasten) en zie welk niveau je binnenhaalt. Dan hoop je dat er met geluk eentje uitkomt die je jaarlijks gezien zijn "vette" salaris voor 300.000 kunt verkopen en zie hier het beleid.

Een elftal wekelijks op de tribune, geen kwaliteit, de enige met kwaliteit jaarlijks moeten verkopen, veel te veel aandacht voor dertig spelers nodig gaat ten koste van het beter maken van 22 spelers, spelen niet regelmatig op niveau etc etc. Dit falende beleid is Smulders en Goetzee aan te rekenen. Deze niet capabele mensen brengen Nac steeds verder in de afgrond met als resultaat weglopende sponsors en lagere bezoekersaantallen. Die laten zich echt niet meer voor de gek houden. Smulders snijdt de scouting weg, neemt wel een eigen secretaresse, dan neem je er toch gewoon dertig spelers voor terug. Trainer zakt al na een paar potjes door het ijs en pakt ipv meer punten zelfs minder punten, want ook vorig jaar was er pech hoor. Nu zit de geluksfactor tegen. Welterusten.

0   0  
Gilze

Begin helemaal het schijt van dit NAC te krijgen . Wekelijks hetzelfde liedje, voetballers die niet weten of ze nou links of rechtsbenig zijn. Winnen ze een keer dan kan je er donder op zeggen dat ze de week erop het weer verkloten(wie de tegenstander ook is). Wat een hopeloos zooitje is die mooie club toch geworden, ik walg er van.

0   0  
Jan

Lees over García alleen maar lof ik zou zijn statistieken wel eens willen zien . Gisteren van zijn laatste 10 ballen 4 lobjes en 2 hakjes en 8 keer balverlies! En hoeveel goals en assisst heeft hij nu na 6 wedstrijden ???! Mooie speler voor in de zaal . Verdedigd niet mee en geen rendement . Ziet er mooi uit maar lever tot nu toe totaal niks op.

0   0  
Jan

Speel godver gewoon met je eigen jongens en geef die eens hetzelfde credit als die buitenlanders! Weet zeker dat Mounir het qua rendement beter heeft gedaan als García tot nu toe Op die positie en zo geld het voor veel posities op het veld . En laat ze misschien iets minder zijn geef ze de ruimte om te groeien en geef ons ons nac terug!!!!!!

0   0  
Ivo

Je beste spelers moeten op het veld staan. Begin daar eens mee. Pas je systeem aan op je selectie.
Wat van Gaal in 2014 kon met een verouderd Oranje, kan nu ook met een jong NAC.
Maar 4-3-3 werkt niet.

Ik zou zelf 3-5-2 overwegen.

Met Dessers en Oosterwijk heb je 2 spitsen die elkaar kunnen versterken, zeker als ze samen wat meer speeltijd krijgen.

Dan op het middenveld Barker-Stans- Garcia -Haemhouts-Verschueren (en later weer Nijholt)
Garcia en Stans met aanvallende taken, Haemhouts als verdedigende middenvelder.
Verschueren en Barker aan de buitenkant, op basis van de tegenstander wat meer aanvallend of meer verdedigend.

Achterin N'Toko, O'Neill en Sporkslede. Counters opvangen is het belangrijkste.

Geen Smith-Brown, Horsfield, Rommens, meer in de basis. Ook geen Agyepong of Verbeek meer. Die jongens maken het verschil niet en moet je alleen nog opstellen als het niet anders kan.

0   0  
Kipiani

Ook Ivo is zo iemand uit het publiek op de tribune die het snapt. Of net zoals ik niet meer snap. Ons voetballend / sportieve probleem is op dit moment veel groter dan de financiële zorgen.

0   0  
Yup

Sla maar een keer over vrijdag. Lekker naar de Bommel.

0   0  
Michiel Herlé

Wederom is weer duidelijk hoe zinloos het ontslaan van trainers meestal is. Geen schokeffect, geen goed voetbal, geen punten. Wel geldverspilling waar we al veel te weinig van hebben. Zwakke bestuurders hebben weer eens hun eigen hachje gered door als er druk ontstaat vanuit supporters en sponsors de trainer te ontslaan. Altijd hetzelfde liedje, we leren niets.

0   0  
G00Ser

Precies wat Ivo zegt, helemaal mee eens.

0   0  
Corleone

Ze moeten eens met jari Oosterwijk beginnen die spits hebben we toch niet voor niks gehaald die vertrek weer in de zomer als je hem niet gebruikt is het ook weggegooid geld probeer het nou eens gvd met twee spitsen

0   0  
G00Ser

Ik zie overigens onder Vreven meer strijd en passie, maar daardoor lijkt het gebrek aan kwaliteit duidelijker te worden.

Het middenveld werd gisteren veel te makkelijk overlopen, op Garcia na was het echt onvoldoende. Spelers als Rommens of Verschueren zijn te licht en maken niet het verschil, je ziet dat we hier hebben ingeleverd vergeleken met de eerste periode toen bijv Nijholt en Stans(?) nog speelden.

Achterin maakte zowel Smith-Brown als Horsfield een behoorlijk zwakker indruk en zie daarom graag Sporkslede terug. Ik vind het idee van Ivo (zie reactie 8:30u) ook erg interessant, al zie ik NAC helaas niet afwijken van de heilige 4-3-3.

Voorin werd ook hard gewerkt maar het rendement is om te huilen, of zoals Dessers het zegt; "allemaal net niet". Ik vraag me oprecht af hoe de wedstrijd was verlopen als de eerste (en tweede) penalty werd toegekend. Ondanks dat de scheids wederom om te huilen was, mag dit overigens geen excuus zijn.

Het enige wat we kunnen hopen is dat NAC nog in staat is om een goede reeks neer te zetten en te focussen op een top5 plaats / periode titel en in goede vorm de nacompetitie in gaat (zoals GAE vorig jaar). Maar eerlijk gezegd...zie ik dat niet zo snel gebeuren.

0   0  
jvt

De hoop van onze supporters zal een droomwereld blijken. Geen vloeiend combinatiespel, geen harde ingrepen, geen mooie tackels, geen slimme passes, geen serie... We zijn ons Nac al jaren niet meer. Smulders, Goetzee en het bestuur zitten er slechts voor hun baantjes, niet vanwege hun inzicht en handelen.

We hebben geen topsportcultuur. Er moet een trainer komen die de td overruled en ons herkenbaar laat spelen met jongens voor minimaal de helft uit eigen regio en geen huurlingen voor wie het niets uitmaakt als alleen ervaring opdoen. Bijna elke stageloper is welhaast een versterking, hoe kan dat nu? We halen lilliputters in een vooral fysieke competitie, de buitenspelers en backs zijn echt brandhout..

Ga zo door Nac en dan zijn jullie je baan straks ook kwijt en pas dan kan de echte schoonmaak en wederopbouw beginnen

0   0  
D'n directeur

4-4-2 in een ruit
Brondeel
Sporkslede - n'toko - o'neill - horsfield
nijholt
haemhouts stans
garcia
dessers oosterwijk
vrijdag volle bak erop klappen hugodver!!!

0   0  
Breda

Vreemde commentaren hier. Zeiken op City en vragen om Stans? Die speelt op de plek van Garcia. Als er nou 1 is die je echt niet moet vervangen is het Garcia wel.

0   0  
Kees @ ivo

"Pas jezelf aan aan je selectie"; daarmee haal je heel je eigen argument onderuit. We hebben 5 pure buitenspelers in de selectie die je bij 4-4-2 kunt laten banken.

Maar goed, er moet iets veranderen wat het is nu allemaal erg breekbaar. Er moet ook gewoon meer scorend vermogen in het elftal staan. Een buitenspeler op links en Dessers op rechts als valse spits is misschien nog een optie. Hij vulde dat gisteren het laatste kwartier ook niet slecht in.

Die overdreven reactie van de supporters hier begrijp ik niet. Het is toch al een paar maanden duidelijk dat het basis niveau veel lager ligt dan we hoopten en mogen verwachten. Als je dan de wedstrijd van gisteren terugkijkt zie je dat we helemaal niet zo slecht speelden.

0   0  
Twan

De mensen die hier goetzee noemen kennen denk ik verders niemand bij naam. Goetzee heeft met technische gedeelte te maken.

0   0  
karel

11 corners tegenover 3. 12 schoten tegenover 7. 55% balbezit.

Ik heb de wedstrijd gezien en ik vond het niet slecht. Het rendement moet flink omhoog. De scheids weigert 2x voor een 100% penalty te fluiten. Die city deal is er op dit moment nou eenmaal, daar kunnen we Smulders aan het einde van dit seizoen hard op afrekenen.

0   0  
gaoperd

in het roemruchte jaar 1993 toen NAC oppermachtig was in de NACompetitie speelde ze met o.a. de volgende spelers in een 4-4-2 systeem , waarin NAC zeer dwingend en swingend speelde

Karelse

Zondervan - Wilnis - Brood - Koumans
Remie - Brusselers - Lokhof - Gesthuijzen
Lammers - van Hooijdonk


4-4-2 is altijd DE sleutel voor succes geweest, dus tap nu GVD eens af van dat vermaledijde 4-3-3 systeem

0   0  
Piet

Als de aandeelhouders niet willen/kunnen investeren in een eredivisiewaardig team, kunnen ze de boel beter verkopen....

0   0  
buurman

M.i zitten we nu in een situatie waarin we moeten gaan denken hoe verder ? "
Ik ben er van overtuigd dat doorgaan op deze weg heilloos is. We hebben een elftal zonder kwaliteit, max. subtop Juup waardig. Een elftal dat niets in de ere meer heeft te zoeken. Als dit NAC moet spelen tegen eagles - excelsior of roda dan krijgt ons NAC uit 4 -5 goals om de oren. Zeker weten.

Is het zinvol de schuldigen van dit wanbeleid te blijven benoemen.Ik denk van niet, de lijst is te lang en omdat ze indertijd niet aansprakelijk zijn gesteld voor wanbeleid valt er ook niets meer te halen. Afsluiten dat hoofdstuk.

Is er een oplossing mogelijk ? Ja zeker. Ik zal het in grove lijnen proberen uit te leggen. Je hebt al een grote groep supporters die zich hebben verbonden aan NAC. De seizoenkaarthouders en club 1912. Maak van club 1912 een vereniging met een krachtig bestuur. Doelstelling van deze vereniging is een financiële partner van NAC te worden. Alle supporters die willen kunnen lid worden. Wettelijk kan dit van de grond komen als de statuten van deze vereniging juist worden geformuleerd. Deze vereniging, vertegenwoordigt door hun bestuur (gekozen door de Algemene Leven Vergadering) , is bij uitstek geschikt om samenwerking te zoeken met een of enkele andere grote investeerders. Als je investeerders vindt die willen samenwerken met supporters dan............. heb je ook de goede investeerder(s)
NAC sponsors kunnen uiteraard ook meedoen en lid worden van de vereniging. Zo creëer je een grote daadkrachtige en (financieel) draagkrachtige groep. Zo zou NAC een nieuwe hoopvolle weg in kunnen slaan. Dan is er weer toekomst.

Kan dit slagen? Ik ben overtuigd van wel. Als een grote groep supporters zegt " dit gaan we verdimme doen" dan gaan we het doen. Zeker bij NAC kan dit plan slagen omdat de binding tussen NAC en de supporters en sponsors abnormaal groot is.
Bottleneck zit niet in het plan, maar in de mentaliteit. Er zal namelijk veel tegenwind komen van mensen die een dergelijk plan niet willen zien als een kans maar als een bedreiging.
Ik weet nu al wie op dit stukje negatief zullen reageren, ik ga daar dus ook niet op reageren. Constructieve vragen wil ik trachten te beantwoorden. Voor de duidelijkheid ik ambieer geen functie in welk bestuur dan ook, ik schrijf het maar, anders loop je de kans dat men daar mee komt aan zeiken.

Vraag je ook eens af mede supporters; " hebben we een keus ?" Volgens mij is de keus of nog jaren naar dit gestuntel blijven kijken tot het een keer stopt en NAC alleen nog een museum is of zelf gaan bijsturen zoals bovenstaand geschetst.

Roept u maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...........................

0   0  
signase

Twee keer geen penalty. Eerste goal 'gevalletje RKC': van richting veranderd schot. NAC zit in de hoek waar de klappen vallen. En door scheidsen gegeven worden: wat ben je een ongelooflijke oetlul om die overtreding op Garcia in de 16 niet met een penalty te bestraffen.
Neemt niet weg dat ook ik verlang naar 4-4-2. Niet vanuit het verleden (de selectie die we in 1993 hadden, was top), maar omdat 4-4-2 nu beter bij de selectie past dan 4-3-3.

0   0  
nachoreca1

@ buurman...er moet inderdaad keihard ingegrepen gaan worden anders is de ellende niet te overzien. Je plan is helemaal niet verkeerd en zou eens op een avond besproken moeten gaan worden.

0   0  
Van "taajlaand

Hoi buurman,

Gelukkig blijven er na zo'n avond als gisteren nog een paar (scherpe) supporters 'wakker' en is niet iedereen zo als ik....te teneergeslagen.
Jij zet hierboven een stuk neer, en denkt daarbij vanuit een ondernemersoogpunt.
Iets wat gewoonweg keihard nodig is bij NAC.
Pappen en nathouden, iets wat gemeengoed is geworden en waar helaas nog te veel supporters, en bestuurders..?aan vast willen houden, kan anno nu (en eigenlijk al jaren) niet meer in de moderne voetbalwereld.
De concurrentie loopt te snel van je weg, en emotie's bij een club hebben alleen de supporters nog maar meer, de (brood) voetballer weet helaas niet meer wat dat is.

Goed verhaal!

0   0  
The Cosmic Gate

@Buurman: goed en redelijk gedegen plan -> ik ben voor en doe mee

Maar hoe en wie binnen NAC ?

0   0  
kopspion

vorig seizoen werden we nog derde, met een positief doelsaldo van 42 doelpunten......maar het was niet goed genoeg; iedereen behalve Verbeek moest vertrekken en meneer Smulders zou wel even een compleet nieuw team (30 man sterk)! bij mekaar rapen zodat het beter zou worden !?????
kijk eens waar we nu staan meneer Smulders en trek zelf uw conclusie, want volgens mij heeft u zich zo ingewerkt in deze mooie club dat u niet eens ontslagen kunt worden, zeer slechte zaak overigens van NAC !
we komen zeker weten niet eens meer bij de eerste 5 en hebben nog net een doelsaldo van 5 positief !?!
ben een vent, geef je fouten toe, vertrek en laat deze mooie club niet nog verder KAPOT gaan !!!!!

0   0  
Jf

Als ik de reacties hier lees begin ik te denken dat de supporters nog zwakker aan het worden zijn dan de selectie waarover geklaagd wordt.
Wij zijn de beste supporters van het land kan al tijden niet meer. Het is zeiken om het zeiken omdat we niet met twee vingers in de neus promoveren.
De wens van de gedachten is voor een groot deel realiteit.
Het gezeur over 4-4-2 terwijl je volgens mij gewoon genoeg kansen creëert. Het zit hem in een voetje van Horsfield en de feiten zijn dat nac twee strafschoppen ontnomen worden.
Verder speelt de keeper van psv een goede pot.

Je kan allemaal janken janken janken maar dat heeft geen zak zin. Qua voetbal zie ik zeker vooruitgang.
Het balletje moet goed vallen.

We hebben voor de laatste ere divisie periode jaren Juup gespeeld en wedstrijden verloren. Maar het publiek was tien keer beter. De achter een computer zittende jeugd weet geen sfeer te maken en menen bij het verkrijgen van een seizoenskaart meteen kenner te zijn. De laatste jaren ere divisie waren om te janken. Maar als je de kwaliteit van de spelers niet ziet dan ben je blind.

Ik ben ook geen fan van Rommens maar er is geen alternatief. Nijholt is beter en ik ben ervan overtuigd dat als hij terug is, hij samen met García en Verschueren het middenveld beheerst.

0   0  
Het Spartaanse Worstenbroodje Joop Heijster

Ik vrees een Sparta / Fortuna Sittard scenario voor de komende jaren.

Dalend budget per jaar langer in de JPL.

Huurconstructie met City is echt de doodsteek voor een club, passanten/huursoldaten van bedenkelijk niveau die het geen enkele reet interesseert hoe NAC er over een paar jaar uit ziet. Wie dit verzonnen heeft bij de club, daar wordt over 10 jaar nog over nagesproken dat dit een keerpunt was in de NAC historie.

Spiegel je aan Sparta, die hebben 5 jaar geprobeerd om te MOETEN promoveren met allerlei volgevreten vedetten, huurlingen en paniekaankopen.

Het laatste jaar, toen de druk er ietwat af was, zijn we gepromoveerd met een hecht collectief van positieve jongens (geen wereldspelers) zoals Roland Bergkamp, Michel Breuer, Paco van Moorsel, Thomas Verhaar, Mart Dijkstra en Ryan Sanusi.

zoek dit soort jongens, en succes is een kwestie van tijd (en minder ergernis in het stadion).

0   0  
Fujifilm

@JF

Heb jij enig idee of dat er lucht of zand in een bal zit?

Of ben je heerlijk op zonvakantie en heb je een zonnesteek opgelopen?

0   0  
Sjef de gevulde koek

Mensen zoals Karel die gister gekeken hebben en het niet slecht vonden kunnen beter echt alleen na nac komen voor het bier. Want het was gister niet gewoon slecht maar dramatisch nooit enig moment van druk zetten gezien of iets willen maar als brave schaapjes rond spelen en in de omschakeling alles verliezen. Totaal geen tempo het was niet om aan te gluren. Almhaddrn ze nog 3 uur gespeeld scoren zouden ze nooit doen zo kom op man tegen jong psv waar de helft niet mee deed

0   0  
10diego

wellicht is het een idee om een speler als Stans nu speeltijd te geven. Deze jongen is eigendom van NAC en was een gewilde speler. Je zult het op de bank hebben: Korte, Oosterwijk, Stans en Haemhouts.

Vreven brengt ook niet wat we nodig hebben. Winnen van Dordt, Achilles en Utrecht 2 was met Dijkhuizen ook gelukt.

Haal nu eens trainer die wat toevoegt, die spelers beter maakt en die niet als een kind zo blij is dat hij een baantje heeft. Wie ? Jos Lukukay of Martin Haar.

0   0  
Breda

@ kopspion

Slapert. Vorig jaar 1 miljoen meer budget. Een selectie met een schandalige instelling. Spelers die stopten en spelers die zelf weggingen. De spelers diecwegmoesten presteren geen moer. Alleen held Matic, maar die was echt onbetaalbaar.
Kom gvd niet met de schande van vorig jaar aan. Die ploeg had kampioen MOETEN worden met een normale instelling. Verbeek hadden ze ook weg moeten doen. Is ook 3x niks.

0   0  
Ouwe Spionkop

Heel mn groep (7 man) slaat vrijdag over, We hebben geen van allen zin om boos en teleurgesteld de carnaval in te gaan. Bovendien is het meteen een goed statement om die stoelen eens leeg te laten.
Het is eigenlijk het enige wat we nog kunnen doen.

0   0  
Barry

Wat een geweldig statement om de stoelen leeg te laten....ga toch spelen man. Ik heb gisteren een vermakelijke wedstrijd gezien waarin we onterecht verloren.

Ja...het beleid is kut, ja...de selectie is ondermaats....maar we blijven NAC. En het elftal werkt zo hard als het kan. Je moet gewoon die nacompetitie halen, hoe maakt geen flikker uit. En dan zien we wel weer verder. En dan in de winterstop dat hele plan van Smulders in de prullenmand.

0   0  
nacman

@ouwe spionkop
dit is juist een heel slechte reactie na de spelers.
men koopt of huurt spelers naar het budget wat men heeft.
wat onze zogenaamde redders van NAC vergeten zijn dat nu ze eigenaar van de club zijn door hun aandelen dat ze ook door moeten investeren om de waarde van hun aandelen in de club rendement te laten opleveren.
dat zijn ze vergeten een voetbalclub kost nu eenmaal geld maar door een goede financiering in spelers hadden deze problemen of degradatie nooit geweest.
dus heren investeerders ga eens na denken neem een adviseur die echt verstand van voetbalzaken heeft en zet nu alles eens van boven tot onder goed neer .
ja heren dit zal een miljoenen injectie in ons NAC zijn wilt u dit niet verkoop alles aan een goede partij die dit wel wilt.
met ander woorden U bent de schuld van deze malaise op het veld te zuinig.
dus investeren op weg wezen bij NAC
en nu vrijdag met zijn allen na NAC een leuke carnaval iedereen

0   0  
Brabantplein

We moeten niet al te veel panieken beste supporters.
Duidelijk is nu wel dat de samenwerking met city gewoon de doodsteek is voor dit seizoen. Ik denk dat we wel een juiste trainer voor onze club hebben maar met de verkeerde jongens (o.a. city). Volgend seizoen mannen uit de omgeving halen, mannen die ervoor willen gaan en die een hechte groep vormen met aan het roer Stijn.

Dit seizoen is verloren maar laten we er als supporters gewoon nog mooie avonden van maken. We komen toch voor ons plezier naar de club? Misschien is het wel een goeie actie om is een keer de eerste 8 minuten (onze plek nu) helemaal niks te zingen uit protest en er dan vanaf minuut 9 er een gekkehuis van te maken.

Vrijdag ben ik er gewoon weer bij (en verkleed uiteraard). Come on NAC samen komen we hieruit.

0   0  
jvt

Zolang het bestuur en nobodies als Goetzee en Smulders er zitten investeert geen weldenkend mens in deze bodemloze put. Eerst een krachtige leider waar je warm voor loopt. Kijk eens naar onze TD, een niet geschoren, geen stropdas dragende en te dikke man met alle respect. Die straalt bourgondisch uit en dat is nu net wat we nu niet nodig hebben.

22 goede voetballers, begin daar eens mee. Niet meer. Van 30 man maak je geen team, geen vechtmachine. Een echte leider in het veld, een paar schoffies erbij en een elftal met body, kijk eens naar de Engelse clubs. Zou er in heel de amateurcompetitie nu niemand lopen die beter is dat dit bij elkaar geraapt .... Wat verlang ik terug naar de tijd met onze Ernie, we speelden ere en we pakten wedstrijd op wedstrijd. Zal wel de verdienste zijn geweest van de hulptrainer maar boeit mij wat. We wonnen en waren zo trots als een pauw. Nu hebben we hulptrainers die geen mens beter maken, ja een A junior. Grote schoonmaak heren, dat is er nodig. De managers hebben voor het volgende jaar zwaar gefaald, zie dat eens.

0   0  
simpson

Als de spelers van MC geen salaris kosten, waar is dat budget dan naar toe gegaan?

0   0  
Naccie

Vergeten jullie jullie ook die eleboog stoot ook niet dessers er gewoon uit bij oosterwyk kun je een bal kwyt dan kan je aansluiten als middenvelder daarom krijg je die gaten achter in en vallen die tegen doelpunten anders moet je toen als brands voetballen iedereen achter in ging die bal naar Leonardo dat gaat ook met korte en vermeer

0   0  
jvt

we worden in manchester gewoon uitgelachen met onze verschijningen ... Smulders, Smulders wie?

0   0  
Nac till i die

wat mis ik die tijden met graham arnold .jan gaasbeek zucht weer maar eens youtube kijken naar de goeie ouwe nac

0   0  
Dutchbird

Welke spelers speelden gisteren echt slecht? Volgens mij niemand. Maar ook niemand speelde echt goed, er was geen uitblinker. Toch veel kansen maar ook veel momenten met verkeerde keuzes of te lang aarzelen. Eens moeten er toch een paar echt in vorm komen, dat kan niet uitblijven. Dat begint bij zelfvertrouwen en dat komt sneller als spelers de steun van de supporters voelen. Bij elke aanval volle bak er achter gaan staan. Dat mis ik de laatste tijd wel een beetje op onze tribunes. Ook bij mezelf overigens.

0   0  
Geertje W.

De club weer van ons! De heersende elite er uit want die hebben het engelse voetbal tuig binnen gehaald. Dat zijn de echte schuldigen beste mensen. Het City tuig moet de grens over. Eigen spelers eerst! De rest er uit! De supporters aan de macht! Dan komt alles vanzelf goed!

#hoedan #dom #kansloos

0   0  
Oosterhout3

@buurman,

De keiharde realiteit!!

Ik vindt het apart dat weinig mensen zien dat dat uiteindelijk de ENIGE oplossing is wat wij supporters nog hebben, samenwerken in en voor de vereniging&zo dus voor nac!

Ja, het begin is moeilijk!
Ja, nac heeft niks meer, dan ons; sponsoren en supporters....(nac huurt alles)!

In spanje(real&barca) werkt het!
In duitsland, werkt het!
In engeland op kleine schaal, werkt het!

Waarom zou dit dan niet werken in nederland vraag ik me af!!

0   0  
NAC4EVER!

Idd laten wij ervoor gaan zorgen dat Stans gaat spelen (net als vorig jaar met Brands).
Lululu Jeff Stans Jeff Stans lululu Jeff Stans!

0   0  
10diego

@jvt verlangt terug naar de slanke,afgetrainde, beschaafde, stropdrasdragende accentloos Nederlands sprekende Rutjes.

Wat een gelul zeg.

0   0  
Paayke pies

Bedankt Vreven. Je heb mijn keuze voor vrijdag makkelijker gemaakt. Ik blijf in de kroeg. ALAAAAFFFFF

0   0  
buurman

Beste Cosmic Gate, Oosterhout 3, Taajland en NAC horeca,

Bedankt voor de positieve reacties.

Natuurlijk kan dit plan werken en zou het de oplossing zijn. Deze opzet in een gedegen beleidsplan omzetten is het eerste wat je moet doen. en dat kan gewoon, is helemaal niet zo moeilijk. Gaat wel tijd en kruim inzitten.

De moeilijkheid zit hem, zoals reeds geschreven, om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Dat zie je ook weer aan bepaalde reacties ,zoals bv. van Geertje W. Wat schrijft hij inhoudelijk nu precies, waar is zijn onderbouwing ? Dit soort lieden is de doodsteek als je zaken MOET veranderen. Niet bereid om echt te lezen en mee te denken, alleen maar afkammen zonder toelichting , waarschijnlijk uit banaal eigen belang.

NAC gaat zo, nee NAC is, volledig naar de kloten. En we doen dus.............. NIKS.

0   0  
Frank1912

whahah buurman!!

Het lijkt een goed doordacht plan, maar het rammelt aan alle kanten. Het enige wat het doet is onnodig veel bureaucratie opleveren, want zie met die supporters maar eens op 1 lijn te komen en zie maar eens het geld op te halen wat jij nu denkt te kunnen ophalen voor een onzekere rol binnen de club.

Het is gewoon een kut elftal, een matige trainer en een waardeloos bestuur. Desondanks is het budget vergelijkbaar met onderkant eredivisie. Kortom, het ligt niet aan geld het ligt aan de poppetjes EN het ligt aan de supporters. Die zichzelf altijd maar de beste supporters van het land vinden, maar ondertussen onmogelijk veel zeiken en (terecht) negatief zijn en nooit eens de rust kunnen bewaren. Stelletje betweters hier, waaronder jij, niet normaal.

0   0  
JM

Ik zie geen enkele aanleiding om te denken dat er een deal met city is. Manu Garcia is op dit moment onze beste speler. Bovendien zijn alternatieven als Stans en Haemhouts hopeloos uit vorm dan wel bijna terug van een blessure. De enige reden dat Barker gisteren speelde was omdat Verbeek geschorst was. Voor Smith-Brown hebben we op dit moment niks beters. Gisteren heb ik hem zelfs op goede verdedigende / aanvallende acties kunnen betrappen. En dan hebben we Horsefield nog. Die moest een keer invallen omdat Sporkslede ziek was. Dat deed hij echt niet onverdienstelijk. Mijn inziens zijn die twee gelijkwaardig aan elkaar, dus ik zie geen reden om Horsefield eruit te halen.

0   0  
scheppioni

Die loepzuivere pingel die ons NAC weer onthouden wordt is natuurlijk een schande dat klopt helemaal, de meeste zijn uiterst negatief en ik heb ook al gemeld dat het voor Vreven een hels karwei wordt en Vreven heeft gelijk dat we tenminste kansen creereren, maar ondanks de nederlaag zie ik dit NAC nog altijd liever als dat hangend leunend NAC, we moeten effectiever gaan worden, laat dit met de nacompetitie zo zijn !!
Goeie vraag van de city spelers !!! Alleen Vreven, ene kanttekening waarom dan Horsfield en Asb !?!
schijt aan volennndam vrijdag, ik wil NAC op mijn keukendeur al is het nu niet altijd rozengeur, maar mijn vader schreef op het behang, wij zijn NAC en voor niemand bang !! HUP NAC !!!

0   0  
Breda

Het bestuur bestaat al uit supporters en overlegt ook met de clubraad.

0   0  
buurman

Beste Frank 1912,

Bedankt voor je reactie, dat in de eerste plaats. Ieder zijn mening.
Echter als ik lees ; "EN het ligt aan de supporters.", tsja, dan word ik moedeloos.

Dat we dus ,en nu citeer ik jou weer , " Het is gewoon een kut elftal, een matige trainer en een waardeloos bestuur ", in deze situatie zitten , ligt vooral ook aan de supporters. Reden; de supporters zijn volgens jou betweterig. En als supporters betweterig zijn krijgt een club dus een "waardeloos bestuur"
Ik zie het verband niet.

We moeten van jou " de rust bewaren " , man we doen al 15 jaar niks anders dan alles pikken en alles voor zoete koek aannemen.

Je reactie is een en al slecht onderbouwde onlogische kretologie en betweterigheid. Probeer zelf eens iets constructiefs te schrijven van meer dan 6 zinnen stel ik voor..

0   0  
buurman

Dit vind ik nog de leukste ; "Het bestuur bestaat al uit supporters ..............."

Met een bestuur van een groep van verenigde supporters die financieel willen participeren wordt natuurlijk wat anders bedoeld dan het dagelijks bestuur van de club NAC. Dat zijn twee heel verschillende organen.

0   0  
Balopdak5...traaie

Tja denk dat niemand meer weet hoe het verder moet. Tuurlijk ben ik er vrijdag weer, maar echt vertrouwen heb ik er niet meer in en thuis blijven heeft geen zin. Maar wat moeten we dan? Hoe kunnen wij als supporters nu nog een statement maken. Hoe maken we duidelijk dat het zo niet verder kan. HOE! HOE GVD!

0   0  
Fred

@ Buurman ik had je stukje over het hoofd gezien , maar nu ik het alsnog lees kan ik alleen maar zeggen dat dit een van de bakens is waar we ons aan vast zouden kunnen klampen , het zou kunnen werken mits alle neuzen dezelfde kant uit wijzen en men bereid is tot dialoog .
Ook ik zit ook niet te wachten op een dergelijke functie zoals jij stelt , heb er de tijd niet voor , dit is een full time job , maar ik zie daar wel iemand als jou sturing aan geven . ( sorry ???? )
Ik kan ook deze naam moeilijk uit mijn strot krijgen maar kijk bijvoorbeeld ook eens wat er in korte tijd weer bij dat vreselijke Twente is ontstaan , daar heeft iedereen de handen in elkaar geslagen en zelfs de gemeente pompt er weer geld in .
En daar vragen ze geen investeringen van sponsoren van € 25.000 " voor de jeugdopleiding " .
Ik denk dat er wel een aantal mensen stappen terug moeten gaan doen en er echte vakmensen voor in de plek moeten komen dan heeft je plan zeker een goede kans .
Kijk Smulders sprak destijds over binnen 5 jaar om EC plaatsen mee te doen en structureel in de top 6 te bivakkeren van de eredivisie , hij heeft dus nog drie jaar om dat waar te maken , maar ik mag toch aannemen dat hij niet voor ogen had om het via deze weg te doen ??
Het is een doffe ellende en ik ben het ook een beetje beu om lijdzaam toe te kijken hoe het einde nadert .

0   0  
Frenzy36

We kunnen alleen nog hopen op een groot wonder, maar meer zit er nu niet in. Gewoon proberen te plaatsen voor de play-offs en dan hopen op het scenario van GAE vorig jaar en De Graafschap het jaar daarvoor. Dus pieken op het juiste moment met de play-offs.

Verder moeten we gewoon 4-4-2 spelen, past beter bij deze spelers en spelen we compacter ook. Jari en Cyriel samen in de spits zou echt niet misstaan en zeker meer gevaar opleveren dan nu het geval is.

Ben altijd positief en dat al jaren lang, maar moet eerlijk toegeven dat het me wel eens moeite kost om nu nog positief te blijven in deze tijden.
Maar ja aan het einde van de tunnel is er weer licht toch?

0   0  
am

Dat er nog steeds mensen blijven hopen op promotie . Ten eerste is de kans dat we promoveren al super klein. En ten tweede en dan? We hebben niks te zoeken in de eredivisie met dit elftal. Het gaat echt jaren duren om naar een stabiel elftal te werken , wat ook daadwerkelijk iets te zoeken heeft in de eredivisie. Anders vlieg je er gelijk weer uit en kun je weer van voor af aan beginnen.

0   0  
Frank1912

Bedankt voor je reactie buurman. Ik ken je niet, maar er zijn hier mensen die denken dat je in staat bent een voetbalclub te leiden. En er zijn er hier héél veel die precies weten hoe het moet en waar het aan ligt. Als ik jouw reactie lees dan zeg je dat supporters al 15 jaar rustig zijn? Zelfs Trump verkondigd niet zoveel onzin, maar dat weet je zelf ook wel. Er zijn de laatste tijd geen supporters geweest die om het hoofd van godweet wie gevraagd hebben en met hun onrealistische hoogmoedswaanzin de hele stabiliteit in de club hebben ondermijnd.

En ja, dit stukje is constructief, want als het ook maar iets bijdraagt aan het niet oprichten van jou clubje en het verder verdelen van de club is dat heel wat...

0   0  
vak-G

snap niet dat mensen zeiken van dat dit elftal niks in de eredivisie heeft te zoeken? Dat is ook niet pfff NAC hoort in de eredivisie en dit elftal is er nu om daar voor te zorgen. Mocht dat via play-offs gered worden zal heus dit elftal er volgend jaar niet staan, het gaat om de club die in de eredivisie hoort!

0   0  
riconac

iedereen die lult over 4 4 2 het gaat niet gebeuren
4 3 3 is opgenomen in het huistijl van NAC hoe graag ik het ook zal zien veranderen maar door een bepaalde lullo.s is zit vastgesteld vraag me niet wie maar dit is al jaren zo
ps iedereen jankt over vreven moet helemaal zn mond houden want er is eindelijk een trainer met passie en strijd alleen jaa hij heeft van die clowns waar tie mee moet werken die kwaliteit mist !!!

0   0  
buurman

Beste Frank G,
Je kent de historie niet. Dat er trainers zijn gesneuveld heeft niks met de supporters te maken. Als een club abominabel presteert, en dat doet NAC, dan roepen supporters altijd om het hoofd van de trainer. Dat is overal zo. Als een trainer sneuvelt komt dat door slechte prestaties. En als een trainer op handen wordt gedragen presteert hij goed. Dat er in het voetbal soms enig geluk bij komt kijken is een feit.

Inderdaad zijn NAC supporters al 15 jaar zo gezagstrouw als iets en gaan ze nergens meer tegen in. Wanpresteerders als bv. mommers en busselaar konden jarenlang , met steun van de supporters, hun wanbeleid uitvoeren. Geen enkele keer werd en wordt er door de supporters op tijd een vuist gemaakt.

Wel hebben supporters en sponsors van NAC een enorme binding met de club. Dat is misschien wel de reden dat ze haast alles pikken. Ik veroordeel de opstelling van de supporters dus niet ik constateer alleen een en ander. En ik probeer daar iets mee te doe.

Maar je reactie wordt triest als je met het volgende eindigt :
" En ja, dit stukje is constructief, want als het ook maar iets bijdraagt aan het niet oprichten van jou clubje en het verder verdelen van de club is dat heel wat…"

Van die grote binding die supporters en sponsors met NAC hebben zou je op een goede wijze gebruik van moeten maken. Maar het probleem daarbij is niet dat het plan wat ik heb geschetst niet zou werken, het probleem wordt de tegenwerking uit de eigen geledingen. Zie jouw opmerking hierboven. Wat je zegt komt omdat je door onkunde alleen maar dreigingen ziet en geen kansen. Jij bent zelf een exponent van iemand die, zonder nadenken en mensen te kennen, maar iets schreeuwt en roept.

Ik ambieer verder niets en ik zeg ook niet dat ik een voetbalclub zou kunnen leiden. Wat ik wel kan is een fatsoenlijk beleidsplan schrijven dat aansluit op het geopperde idee supporters te laten participeren in de club.
Daar sla ik me niet voor op de borst; de een kan kan een motor perfect repareren, de ander bestiert vakkundig een mooie winkel etc. en bovengetekende heeft geleerd om een goed (ondernemings)plan in elkaar te timmeren. Dat kunnen overigens veel meer mensen en soms misschien ook nog beter dan mij.

Maar wat zijn jouw ideeën om NAC terug op de kaart te zetten. De "rust" bewaren en maar gewoon dus niets doen? Geloof je daar wel echt in ?

0   0  
Van "taajlaand

Hoi Buurman,

Jammer dat Frank1912 zo denigrerend schrijft, maar de discussie tussen jullie is er een waarbij gelukkig blijkt dat er verschillende mensen zich druk maken om NAC en daar dus totaal verschillende meningen over hebben.
Feit blijft wél dat ondernemers eigenwijs zijn, durf en lef hebben en, misschien soms nadelig, vaak denken gelijk te hebben.
Misschien doet Frank1912 ook wel zoiets.
Ook ik ben een (verrekte kleine) ondernemer, die denkt in kansen, hoe moeilijk vaal ook.
Maar zie ik soms collega's hier om me heen op een middenstandsvergadering zijn er ook vooruitdenkers, afwachters en zeer conservatief denkende personen die allemaal denken gelijk te hebben, maar wél open staan voor een discussie.
Stilstand is is nu bij NAC in ieder geval een énorme achteruitgang, en daarom alleen al ben ik het dus met jou schrijven eens!

Ik denk dat de 'vriendjes politiek' bij NAC heeft gelijd tot waar we nu staan, helaas.
Te weinig durf, of in het geval van Mommers misschien te veel ondoordachte durf, waarbij niemand is geweest die deze man kon remmen....
Geld over de balk goojen is (tijdelijk) makkelijk, zo zie je nu ook weer in de politieke debatten, maar hoe ga je daarna weer puinruimen, dan wordt het pas écht moeilijk.
Ik schrijf misschien te vaak, dat "vroeger niet meer is",maar dat is in het moderne voetval zéker het geval.
Geen enkele speler zal nu nog graag voor NAC willen spelen, want kan alleen maar af gaan, voor een salaris wat ze ook niet tevreden zal stellen.
Gooi het roer eens drastisch om!!!
Spelsystemen, bourgondische denkwijze, de feestgedachte van het avondje NAC.....
Durf eens een beslissing te nemen waarbij (enkele) sponsoren of supporters niet blij mee zullen zijn.
Iedereen weet hier dat ik een gruwelijke hekel aan v. Hooijdonk heb, maar mocht hij een plan of de wijshein in pacht hebben...., laat maar komen.
Heeft Cruijff de nerts ook niet eens kampioen gemaakt?
En wat als Peter Bos Ajax alsnog kampioen maakt, zullen de supporters in Amsterdam dan 'ontvreden' zijn omdat een 'f-noorder' hun club kampioen maakt?

Ik hoop dat je de kans krijgt om iets van een ommekeer te bewerkstelligen, mocht je daar zin, de openingen én de énergie voor hebben.

0   0  
Van "taajlaand

wijshein is wijsheid

0   0  
Oosterhout3

Wat buurman bedoelt is denk ik,

Twente verenigd... in 1jaar hebben ze
*28! Supportersgroeperingen bij elkaar gebracht
*Meer dan 200 leden bij een vergadering gehad(vol=vol)
*per jaar halen ze per lid minimaal €19,65 op, wat neer komt op minimaal al €4.000 aan de 200 leden

In het buitenland heb je in duitsland verenigingen met meer dan 140.000! Leden....
In spanje bij barca socios ook zoiets qua aantal

Buurman zegt volgens mij duidelijk dat hij zelf niets ambieert, laat staan directeur bvo....

15 jaar braaf wachten heeft ons gebracht van,

Stadion in eigen bezit
Eigen trainingsaccomodatie
Eigen jeugdaccomodatie(op het trainingsaccomodatie)
Eigen horeca


Naar;

Stadion huren voor €900.000,-
Trainingsaccomodatie huren voor laten we zeggen €300.000
Bij amateurverenigingen nac's jeugd laten trainen en spelen..
Verkochte horeca met nog smeriger bier!

Ondertussen hebben supporters nac 2x gered... eerste keer in 2003 met het schrijven van het plan voor de clubraad & voor de club

En in 2011 met rednac met de bijdrage die de huidige 21 eigenaren EISTTEN!!

Dus.... wat heeft het voor zin om weer rustig te blijven??
Tot er een rus langskomt zeker??
Ame nooit niet!!

0   0  
buurman

Van Taajland en Oosterhout 3 vullen (voelen) mijn idee heel goed aan.
Mijn stukje naar Frank 1912 was veel te scherp overigens. Dan kan anders.
Ik ben wel overtuigd dat we als supporters NAC vlot zouden kunnen trekken.

0   0  
Fred

@ Buurman , het zegt eigenlijk al genoeg dat mensen( met name Frank 1912 ) hier denken dat we het hier hebben over het leiden van een BVO , dat is nonsens dan begrijp je heel de essentie van het verhaal niet .
Wat ook ik bedoelde is wat jij ( overigens helemaal niet te scherp ) antwoordde .
Het gaat om een stukje sturing geven , mensen op het juiste spoor zetten , ideeën aanbrengen , supporters groeperingen bij elkaar brengen, coördineren in aanzet naar ......
Van Taaijlaand en Oosterhout 3 bevestigen ook precies mijn redenatie , vandaar ook mijn Twente voorbeeld .
Ik ben het er volkomen mee eens dat een reactie en een instelling die Frank 1912 doet voor komen , precies datgene is waar we steeds tegenaan lopen en het failliet van onze club is .
De tijd van we zien wel, het komt wel goed , en het is toch gezellig is voorbij , we zitten in een prestatie maatschappij iedereen moet keihard en meer dan ooit presteren , zo zijn we met zijn allen ook uit een gruwelijke recessie gekomen , alleen NAC ( is dit wat ze met tegendraads bedoelen ? ) is terwijl heel Nederland uit de stront kroop er dieper in gezakt .
Dus was je veel te scherp ? Absoluut niet , ten eerste verkondig je je mening op een nette wijze en kom je tenminste nog met plannen en onderbouwing , ik ben hier blij mee, want dat is juist wat in het hart van onze club ontbreekt !!
Ik ben ook murw , en de tijd dat ik plezier heb gehad bij een avondje NAC ligt ver achter me , het is zelfkastijding en verre van vermaak , en het is schaamteloos dat de club met geen enkele verklaring komt met " wat nu " of plan B, ik neem het Hans kwalijk dat hij in de luwte blijft , ga de dialoog aan , licht mensen in , laat weten of de plannen zijn bijgesteld , geef uitleg waarom er in een kansloos systeem gevoetbald blijft worden en een nieuwe trainer op exakt de zelfde wijze door gaat ?
Openheid daar bereik je veel goodwill mee, meer dan met je eigen verschuilen en een trainer open deuren in laten trappen in interviews , kom verdomme met de waarheid .
Zo het is er weer uit . ????

0   0  
Van "taajlaand

"Lekker hè Fred", even spuien....;-)

Maar, voor mijn gevoel moet ik dat helaas te veel doen hier.
Hier kán het, maar belangrijker is dat wat hier nu uiteen geschreven wordt ook eens bij de 'hoge heren' binnen gaat komen.
Waarom krijg ik n.a.v. steeds meer verhalen hier het vermoeden dat wij: supporters, grote en kleine sponsoren slechts als simpele nietssnutten beschouwd worden, die met alles wat er bij ONZE club gebeud maar 'tevreden' moeten zijn.....
Vanuit commercieel oogpunt, en helaas moet je in de moderne voetbalwereld zo gaan denken, zijn wij toch een soort van klanten die, wat mij betreft al héél gauw en dus op korte termijn tevreden gesteld moeten worden, met, óf zoals jij al aangeeft openheid van zaken, óf aantoonbaar beleid wat moet gaan leiden tot sportief succes!!!
De mooie en roemruchte club NAC krijgt momenteel veel te veel negativiteid over zich heen, en dat kost op de korte termijn, spelers, nog minder media aandacht, supporters, sponsoren en dus (veel) geld.
Wanneer wordt men wakker?!?!>

En Buurman,

Je bent keurig en duidelijk in je verhaal.
Niet te scherp.
Jammer dat Frank1912 zo ongenuanceerd reageerde.....

0   0  
Fred

Ach Van Taajlaand , het verschil met vroeger is dat men nog wel wilde luisteren en met goede ideeën iets werd gedaan , nu wordt je nog net niet uitgelachen maar laten ze duidelijk merken dat ze op jouw advies niet wachten .
Nu zie je ook dat mensen die zich eigenlijk met de club zouden moeten bemoeien het niet doen en degenen die je liever niet ziet zich naar binnen likken .
Ik neem het natuurlijk Pierre van Hooijdonk wel degelijk kwalijk dat hij niet meer voor de club doet en zich weg laat peopelen door nitwits , hij zou veel meer moeten doen .
Wat ik nu zie is elkaar naar de mond praten , ook binnen de club oud Naccers zie je dat het geen eenheid is , het zijn groepjes van jaargangen die bij elkaar klitten , ze zouden de koppen eens bijeen moeten steken want er zit zoveel now how waar niks mee wordt gedaan .
Ik ben zelf op jonge leeftijd afgekeurd voor " top " voetbal , en heb mij destijds noodgedwongen volledig op het trainerschap geconcentreerd , zag het ene na het andere talent voorbij komen , en NAC continue gratis getipt , en heb in de eind jaren tachtig een paar voetballers binnen gebracht die het redelijk gemaakt hebben bij NAC , enige tijd geleden zette ik ze op het spoor van een tweebenige spits en dan wordt er meewarig gelachen en wuiven ze je tip hautain weg .
Het feit dat ik destijds ben afgekeurd wil niet zeggen dat ik blind ben geworden en het spelletje niet meer zie , aan je inzicht en je instinct verandert niets , men zou voor de zekerheid de tips eens na kunnen trekken .
Ik wil maar zeggen men moet eens over de eigen egootjes heen stappen en aan de club belangen denken , ik merk dat veel oud Naccers alleen maar onderling lullen en weinig doen .
En dan bedoel ik de oud Naccers die er toe doen en niet voor bestuurlijke functies maar om samen met de supporters en sponsoren tot een plan de campagne te komen .

0   0  
Van "taajlaand

Duidelijk, maar zo ontzettend jammer wat er allemaal (niet) gaande is bij NAC Fred.

Jij zit, hoe dubbel, op flinke kosten vrij dicht bij het vuur, en geef het je te doen als je na of voor de wedstrijd dat geslijm met elkaar aan moet zien en horen.
Ik heb zo het vermoeden dat we wel ergens gelijke karaktereigenschappen hebben, en dat zal je boed vast regelmatig doen koken ben ik bang.....
Maar we sluiten het hier maar weer even af, wie weet wat voor nieuws en/of ideeën er nog langs gaan komen....

Laad alle berichten na dit bericht in