Wij gaan niet opzij

Club van 1912-avond: Foto's en interviews

Gisteren werd het seizoen 2017/2018 in stijl afgesloten met de Club van 1912-avond in het Rat Verlegh Stadion. Muziek, gasten en een hoop bier maakten het een meer dan geslaagde avond. Wij waren gisteren met onze camera aanwezig. 
Alle foto's van de avond zijn op onze Facebook-pagina te bekijken. Bekijk hieronder interviews met Stijn Vreven, Chris van Nijnatten, Thijs van der Molen en Gerard den Haan. [youtube_video] qYpe2htQ46s [/youtube_video] [youtube_video] bp2WLwdlTqw [/youtube_video] [youtube_video] Hbb0q3Rf1FQ [/youtube_video] [youtube_video] sR03VLSOrl8 [/youtube_video]

Bron: B-Side Rats

Volgend bericht
Sprangers: "Dit was gewoon gigantisch" 17 reacties
84 Reacties
0   0  
Amarilla Negra

Klasse mannen dat jullie weer de moeite hebben genomen om deze interviews af te nemen om ons wat content te geven.

Ben niet helemaal kapot van de interviewer bij Chris, Thijs en Gerard, helemaal tegen Thijs raar om hem steeds het liedje af te laten maken, hij is geen kind van 5 meer. Verder tegen Gerard steeds beginnen over het bier drinken, terwijl hij al 3 keer eerder aangeeft niet van bier te houden is ook apart.

Desondanks toch leuk om hun meningen over de avond te horen en in het bijzonder leuk om De Haan weer een keer te horen, en Stijn is ook altijd goed.

0   0  
Wanny

Waarschijnlijk had de interviewer er toen ook al een paar op.

0   0  
Joop Klepzeiker

Wat hebben wij toch een oprecht mooie, betrokken, goudeerlijke, bevlogen, echte NAC-trainer gehad.

Brok in de keel, thuis tegen Heerenveen. Brok in de keel, nu het echt voorbij is. Maar het is goed zo, het was mooi en NAC en Stijn zijn beter van elkaar geworden. Er rest nog één vraag...

Welke plaats zou Stijn hebben op de schaduwlijst?

0   0  
D’n opletter

De avond was meer dan prima, alleen Hans van der Dungen, dat kan dus echt niet...die hoort zichzelf iets te graag praten.

0   0  
Leobammes

Held!

0   0  
Geel/Zwart

Zeer blij met Van der Gaag en de volgende stap die NAC zet, sta er helemaal achter. Maar toch wel mooi om onze Stijn nog een laatste keer voor een interview voor de camera te zien..

0   0  
Nash

Vorige edities waren met spelers. Dat vond ik wel een gemis.

0   0  
Nacman

Mis jammerlijk het interview met van flieger ....echt niet
Klasse mannen was super leuk

0   0  
Piet

Hoe kom je aan dat shirt van gabriels?

0   0  
Hennie

Haha wat een interviews. Zit geen enkele lijn in :') Des te leuker!ff

0   0  
Oldskool

Chrisje know your history jongen. Ik stond er nog niet want was toen 12 en kinderen waren echt niet welkom, maar B-Side is opgericht in 1982.

Het zijden sjaaltje van mij waar het op stond heeft lettelijk ieder stadion in NL gezien. 1986 ging ik mee en fuck die jaren waren heftig. Verzamelen in de Pint om 09:00u (ook voor avondwedstrijden) en als je met een man 10-20 was gaan rijden of treinen. Geen mobieltjes, geen internet. Gewoon op pad en kijken wat er gebeurde. Mooiste tijd uit mijn leven!

0   0  
Oldskool

Gerard kwam ik tegen in de Hooizolder (trainingkamo in Zeeland, wij sliepen in de duinen of als het regende in de auto en gingen elke pot). Was ie ontsnapt. Zat ie bovenin met 7upje rustig naar de dansvloer te kijken.

Maar een keer geschorst geen ie mee met ons naar Eindhoven uit. Puinhoop daar. Charges etc tot een pasrd te dichtbij kwam en Den Haan vol uithaalde op de snuit van dat paard. Me’er pislink wilde hem toen slaan met de lange lat. Volgens mij sprongen er 100 NACcers tegelijk tussen.

Of bij AZ dat S. het veld overging om een vlag te halen (oude stadion in Alkmaar) en die niet van het hek kreeg, in zijn been gebeten werd nog met terugklimmen en dat Den Haan direct na de wedstrijd diezelfde vlag van het hek staat te trekken. Krijg je nu een jaar schorsing voor denk ik.

Den Haan was echt een moordenaar in het veld. Maar super rustig ef buiten. (Soort Vreven, die lijken wel op elkaar wat dat betreft).

0   0  
Wolfmanjack

Wat een mooie man Stijn Vreven. Eerlijk en puur.

0   0  
D'n Beuk

Al 13 jaar lid van de club van 1912 en nog nooit naar zo'n avond kunnen gaan omdat ze het altijd d op donderdag moeten organiseren, waarom niet gewoon op zaterdag? Er zijn mensen die moeten werken en zaterdag avond is NAC!

0   0  
Peetje

Vreven heeft t over een gebrek aan ervaring is het niet wat om aan royston drenthe te denken.

Zag een filmpje waarop je ziet dat hij weer aardig fit aan t worden is en lijkt mij een jongen die goed jonge spelers kan begeleiden.

En heb ook begrepen dat zn vrouw uit breda komt

0   0  
Badeend

Royston Drenthe. Dan verwoest je in één klap alles wat er nu in drie jaar is opgebouwd. Die is Hartstikke Gek.

0   0  
7Hills

Google voor de gein eens Lorenzo Gonzalez, deze jongen van City schijnt iig een van de nieuwe aanvallers dit seizoen te worden bij NAC. Doet me qua postuur erg aan Xherdan Shaqiri denken (ook een Zwitser), sterk, 18 jaar, retesnel en een goed hard schot. Volgens Transfermarkt is het alleen een CA, dus of dit dan automatisch betekent dat Sadiq niet meer terug komt? Hopelijk zou hij zoals Ambrose vanaf de vleugel kunnen te spelen, zie Sadiq graag nog een jaartje ballen bij ons.

0   0  
Johan Apeldoorn

Mooie woorden van Stijn. Door de grote poort naar buiten!!! Gerard Den Haan, waar zijn je wapperende manen?

0   0  
NAC4Ever

@Peetje
Laat ik voorop stellen ik Drenthe ook geen vooruitgang vind. Maar volgens mij is hij gestopt.

0   0  
NAC4Ever

Kan best zijn dat jij hem hebt zien trainen, maar ik denk niet dat dat proftraining was.

0   0  
JGAW?

Een groot ledscherm op het podium bij het 1912 feest. Walgelijk. Duidelijk een teken van de commercialisering van het voetbal. Daar gaat onze cuntuur!!!!

0   0  
Van "taajlaand

Hoi Oldskool,

Waarom heb je toendertijd niks tegen me gezegd?
Sliep, nadat "Fragment" uitgespeeld was daar zo'n beetje op dezelfde plaatsen, met soms als het regende de vloer van de strand tent als beschutting. (Jammer dat s'morgens bij het vegen daarboven het zand weer op je smoel neerdaalde...;-)
Mooie tijden.....

Mooi afscheid van een prachtvent als trainer van NAC.
Vreven heeft gelukkig een mooi hoofdstuk in de serie "NAC, mijn leven" bij mogen schrijven, zowel voor hem als voor de rest van ons allemaal hier.

En BSR, hartelijk dank voor het delen van foto's en bewegende beelden met geluid, van andere NAC corifeeën!

0   0  
Henri

Nieuwe NAC stadion op CSM terrein aan de Mark.

https://www.ad.nl/wk-2018/wat-is-het-mooiste-stadion-bij-het-wk-in-rusland~a560ec41/123330953/

0   0  
Johan

Waar blijven de nieuwe spelers?

0   0  
robert

@JGAW? Jij keek liever naar de betonnen wanden van de pisbakken aan de Beatrixlaan? En in je Opel Kadet er naar toe. Ook een stukje cultuur! Persoonlijk zou ik het fantastisch vinden in het stadion een doelpunt direct terug te kunnen zien.
Is ook een potentiele inkomstenbron voor de club. Alles wel zonder geluid!

0   0  
Schrikbarend

Welke spelers?

0   0  
Schrikbarend

K lees nergens spelers hoor wie dan?

0   0  
Yellow

was gezellie, 1912 nacforever

0   0  
Schrikbarend

Godverdomme bron k zie t niet welke speler is er binnen gehaald?bel hassani na twente is iets voor ons...rienstra snel binnen halen man man smullie met ze dikke vette pens gister vliegtuig gepakt naar ibiza

0   0  
Breda-Loyal

@Robert.

Avondje NAC van Sjoerd Moussou gelezen ?

Bij NAC moet de beleving lekker normaal blijven , natuurlijk , zonder al te veel poeha

Veel clubs die gebruik maken van schermen etc proberen de "nieuwe beleving" in de praktijk te brengen. Voor mij part doen hun dat , maar bij NAC zal dat nooit gebeuren en ik ben daar enorm blij om

0   0  
lazerus

@Schrikbarend

Alweer!!volgens jouw reactie van vorige week was ie er toen al.Wel raar dat ie dan gisteren pas het vliegtuig ernaartoe heeft gepakt.
Die rakkers van de Flieger rebellenclub toch!!

0   0  
Andre

Satijn wat een held. Wat een respect voor onze club en supporters. Alles is raak wat hij zegt. Trots met tranen in mijn ogen

0   0  
kopspion

Bale en Ronaldo willen weg bij Real....zou het gebeuren dat ze liever in Breda komen ballen ??
Zidane komt mee als assistent van Van der Gaag.....

0   0  
Breda-Loyal

@kopspion

Voor Penders en Jelle moet er altijd een plekje zijn op de bank dus dat is pech voor Zidane :D

0   0  
JGAW?

Zullen we dan ook maar de reclameborden weghalen en de shirtsponsor afschaffen? Wat een onzin dat schermen niet bij NAC passen!!!

a) het is gewoon commercieel niet verantwoord om het niet te doen.
b) waarom zou je dergelijke schermen niet tegendraads kunnen inzetten???

Sinds wanneer bepaald dhr Moussou het beleid bij NAC?

0   0  
Leur-1912

Ik heb uit betrouwbare bron.... dat er nog niks te melden is.

Fijn weekend iedereen.

0   0  
NAC4Ever

@JGAW?
Sinds wanneer denk jij dat je dat mag doen?

0   0  
The Cosmic Gate

Er zal vrijdag toch eigenlijk wat bekende worden gemaakt mbt nieuwe spelers ?

0   0  
Elektrische vanFliegermepper.

Klopt. Maar is niet gezegd welke vrijdag.

0   0  
Sanseveria

@ van Taailand

Fragment! Geweldige band! Tijdens mijn studententijd in Breda nog live mogen zien in de Graanbeurs. Geniaal en hilarisch als een Engels sprekende zanger 'Oerend hard' zingt.

0   0  
Breda-Loyal

@JGAW?

Rustig maat bedoel er niks verkeerds mee.

Sjoerd heeft nooit het beleid bij NAC bepaalt.

Tis alleen maar dat hij de supporters van de oudere garde hun beleving op de nieuwe generatie wilt overbrengen.

Zelf ben ik gewoon geen voorstander van de borden , omdat ik het mooi vind dat NAC een van de weinige clubs is waar je nog zo dichtbij de natuurlijke manier van voetbal kijken kan komen (biertje erbij , gezelschap onder elkaar , enige moderne is de belichting , etc )

Respecteer je standpunten betreft de commercie etc hoor.

NAC is tegendraads met het feit dat toen eind jaren 90 begin 2000 jaren dat veel clubs een beeldscherm toevoegde in het stadion maar wij dat nooit hebben gedaan.

0   0  
Lamington

Echt?

Jgaw kan wat mij betreft de boom in. En dan eruit flipperen :-)

0   0  
Los Pollos Hermanos

Stijn Vreven. We gaan deze man nog heel erg missen. Ja, soms onnavolgbare wijze van wisselen, klopt. Ja, bleef Vloet opstellen, terwijl heel Breda zag dat Rai het niveau niet aan kan. Klopt allemaal.

Maar dit is wel NAC in de vorm van een trainer. Meer NAC en het zoveel gevraagde Noad is onmogelijk.

Stijn, ik ga je missen. Ik moet nog maar eens zien of vd Gaag ons meer gaat bekoren. Ik waag het te betwijfelen.

Hup Stijn!

0   0  
Badeend

Van der Gaag heeft meer tactische bagage. Precies wat je nodig hebt nu, en Vreven kon dat niet brengen. Voor alle partijen het beste. Maar misschien kun je Vreven een taart brengen, Kippenbroer?

Oh en liever geen beeldschermen in het stadion. Voegt helemaal niets toe.

0   0  
Molenschot Loco

@Badeend.....als je door het plaatsen van grote beeldschermen je inkomsten kunt verhogen why not?...en een doelpunt van NAC terug kijken is dan een prettige bijkomstigheid....

0   0  
Elektrische vanFliegermepper.

Als je doelpunten van NAC terug wil kijken, dan neem je maar een fox abonnement

0   0  
Wanny

Je kunt de inkomsten ook vergroten door je seizoenkaarthouders wekelijks te laten bellen met aanbiedingen van sponsors. Dat gaan we ook niet doen hoop ik.

0   0  
Molenschot Loco

@vliegenmepper...heb ik ook.....

0   0  
Jf

Zeker met VAR zou ik voorstander zijn voor deze beeldschermen en het is onzin om te praten over nostalgie of sfeer dat gaat namelijk gewoon samen.

0   0  
Molenschot Loco

@jf....juist!!!

0   0  
Molenschot Loco

je kunt de opbrengsten hiervan bv doorsluizen naar de jeugdopleiding...

0   0  
j.d. BSIDE

Als men beedschermen plaatst, krijg je hetzelfde effect als bij al die mobieltjes.
Je komt in Breda naar het stadion voor de sociale contacten en een leuk potje voetbal.
Dus NIET voor een groep mensen, die voortdurend kijken naar een beeldschern(pje) !

0   0  
Hennie

Anti-beeldscherm uiteraard als NAC-supporter.

Dat uiteraard neem ik terug, want blijkbaar zijn er serieus mensen voor? Je haalt daarmee meteen weer een stukje van het 'pure' van NAC weg. En denk dat dat meer is dan sommigen zich indenken.

0   0  
buurman

Als mens is Vreven top en hij paste naadloos bij de cultuur van ons NAC. Hij heeft ook bij NAC prima gepresteerd.
De theorie is nu dat we met van der Gaag de volgende stap gaan maken, van der Gaag is o.a. (volgens de verwachting) tactisch een stuk sterker dan Stijn.
Toch komt de theorie nogal eens niet uit in de praktijk. Met TD Rutjes dachten we ook de volgende stap te kunnen maken t.o.v. van As. Maar dat liep even anders..........................

Kortom; de ratio zegt ons dat we met van der Gaag opwaarts zullen gaan maar of dat ook zo zal zijn is de vraag.
Laten we hopen van wel ! Vreven blijft sowieso in onze harten !

0   0  
Robert

@Wanny. Alles zo zwart wit op deze site. Sms-jes versturen met aanbiedingen mag helemaal niet meer. We op de privacy etc.
Over een scherm: we hebben toch ook een electronisch scorebord? Tijden veranderen.
Ik zie niets negatiefs in het terugzien van doelpunten, zolang het maar geen kermisscherm wordt. Dus geen geluid!
Adverteren brengt geld op. Je kunt b.v. een advertentie voor en na ieder doelpunt verkopen.
Gaan we anders maar terug naar vroegere tijden? Dan ook de mobieltjes inleveren, waar hele volksstammen tijdens de wedstrijd op actief zijn!
In het algemeen geldt: stilstand is achteruitgang .Is wel tegendraads! Kan ook een obsessie worden bij sommigen!

0   0  
pier

Was een mooie avond, maar pfff wat was ik brak vrijdag. Ik vind die beeldschermen ook niks. Ik vind het afleiden van de wedstrijd zo'n scherm en helemaal niet bij NAC passen. Ik kijk thuis wel terug op Fox.

0   0  
Oldskool

Als er iemand AMF is ben ik het wel.


Maar beeldschermen zijn apparaten. Gaat er om wat je er mee doet. Optellingen vooraf, stand tijdens de wedstrijd en alleen de goals van NAC herhalen zonder geluid natuurlijk. Verder niet van die enorme dingen plaatsen, dan lijkt me daar weinig mis mee,

We hebben nu ook een geluidsinstallatie maar geen jingles en opkomst tunes enzo.

Beetje overspannen discussie. Zolang het puur en droog blijft en geen poppenkast, is een beeldscherm niet perse iets dat afbreuk doet. Overigens mis ik het ook niet.

0   0  
henk

@Robert
Als er een scherm hangt, dan wordt het sowieso een kermisscherm, want dan brengt het het meeste op. Sterker nog, het lijkt me sterk dat een scherm rendabel kan zonder dat het een kermisscherm wordt. Bij iedere club waar een scherm hangt is het een kermisscherm, dat is niet zonder reden.
Verder is het punt dat Wanny maakt zeer sterk en doe jij het op een wat goedkope en procedurele manier af, maar daar trapt niemand in. Het punt wat Wanny maakt is dat het belangrijkste argument voor het scherm de eventuele inkomsten zijn en verder niets. De voorstanders van een scherm vinden dat we de nadelen maar moeten slikken en niet moeten zeuren. Gelukkig werkt het zo niet.

0   0  
Badeend

Jf

Je denkt toch niet serieus dat er op die schermen iets te zien gaat zijn wat impact op de beslissing van de scheids heeft (en dus op het verloop van de wedstrijd??). Zeker geen VAR beelden. Als je dat serieus denkt, dan snap je niet hoe de wereld in elkaar zit.

0   0  
Jf

@Badeend ik denk dat je mee moet met de tijd en dat dit wel gaat veranderen. Schermen om doelpunten op te herhalen is gewoon prettig. Laten we vooral niet discussiëren over hoe de wereld in elkaar zit.

Nostalgie van Nac is een groot goed maar sommige draven door. De Bea pisbakken waren ook nostalgisch maar die zijn gelukkig ook veranderd ;)
Ik meen dat het los staat van onze identiteit. De lichtmasten zijn toch ook vernieuwd en doen niks af aan de sfeer.

0   0  
Lamington

Ik zou schermen ook niet erg vinden. En als ze niet komen, ook goed. Investeer eerst maar in het kunnen plaatsen van de schaduwlijst-club

0   0  
Fritske d'n Olifant

De hele discussie rondom eventuele schermen wordt zo kinderachtig gevoerd. Tegenstanders zijn hopeloos conservatief en zouden NAC het liefst klein en arm houden. Voorstanders zijn cultuurbarbaren en willen het liefst de ziel van NAC aan de duivel verkopen. De waarheid ligt zoals vaak bij dit soort dingen vaak ergens in het midden. NAC doet zoals alle bvo’s gewoon mee in het commerciële circus van het betaalde voetbal. Het verschil in commerciële activiteiten tussen NAC en pak em beet AZ, Roda of Vitesse is minder groot dan veel mensen denken. Een scherm hoeft niet perse te betekenen dat de hele clubcultuur naar de klote gaat. Het zijn de supporters zelf die dat wel of niet doen. Aan de andere kant is een scherm echt niet de kip met de gouden eieren die NAC financieel kan laten wedijveren met de subtop. NAC kan bijvoorbeeld nog veel meer uit merchandising halen met behoud van de NAC cultuur dan nu het geval is. Kijk eens over de grens naar bijv. Engeland. Geef het museum een veel prominentere plek aan de voorkant en zorg voor een doorloop naar de fanshop en café Beatrix. Zorg voor meer activiteiten op niet wedstrijddagen, enz.

0   0  
GinnekenGabber

Begint een LP te worden: eerst die lift!!!!

0   0  
Arie NAC

Investeer eerst maar eens in een fatsoenlijke lift en geluidsinstallatie, daarna in een fatsoenlijk scorebord.

0   0  
B

Eens zorg eerst maar eens voor die lift.

Lijkt een beetje of ze iedereen in slaap hebben gesust nadat de discussie hier oplaaide.

Justin, belofte maakt schuld, dus fix die lift

0   0  
buurman

Tsja...... als ik een goal van NAC zie denk ik dikwijls in een flits .....en nu komt de herhaling. Ik zou het toch prettig vinden als ik bepaalde wedstrijdmomenten, zeker de NAC goals, even terug kan zien.
Hoe hard hebben we niet geroepen dat we nooit een satellietclub van een grote club wilde worden.
En toch zijn we het, min of meer, geworden.
En aan de identiteit van NAC heeft het niks afgedaan. Die identiteit is de historie en zijn wij en de vaste sponsors. Niks meer niks minder.

0   0  
Leer

Domme mensen

Wat NAC juist marketing technisch interessant maakt is z'n unieke pure rauwe karakter. Dat onderscheid ons van zoveel kut clubs die met alle winden meezeilen.

Die marketingwaarde is tig keer hoger dan zo'n bord. Het kunstlicht en 't veld, is hetgeen je nodig hebt v een avondje NAC.

Oké en een paar pilsjes. ;)

0   0  
sanderson

Ik vind videoschermen bij NAC net zo overbodig als secondary ticketing.

We zijn geen ajax waarbij iemand uit Hoofddorp zijn kaartje maar doorverkoopt aan iemand uit Amersfoort omdat z'n club 2 week gelijkgespeeld heeft en even geen zin heeft om te gaan (ik noem maar een voorbeeld). Wij zijn NAC en als iemand van onze vriendengroep niet kan gaat er gewoon iemand anders mee. Ik denk dat er zo ongelofelijk veel mensen voor het eerst naar NAC zijn gegaan en daarna aan NAC zijn gebonden. Secondary ticketing past niet bij NAC. Seizoenskaarten uitlenen aan neefjes/nichtjes, buurman/buurvrouw, collega etc. past bij NAC.

Videoschermen passen in mijn ogen ook niet bij NAC. Naast dat ik en alle NAC supporters die ik ken er geen behoefte aan hebben past het niet bij onze club vind ik. De digitale reclameborden worden al gebruikt om een boodschap of tekst weer te geven. Het scorebord daar vind je de stand, tussenstanden van andere wedstrijden en de gespeelde tijd. De toegevoegde waarde zit alleen (naast natuurlijk commerciele toepassingen) in herhalingen van wedstrijdsituaties. Ik vind het wel wat hebben om een doelpunt te missen omdat je naar een knappe dame aan het kijken ben. Een wedstrijd in het stadion is een totaal andere belefenis als een wedstrijd thuis. Ja dan mis je maar een doelpunt met je zatte kop. En daarbij als je als individu behoefte hebt aan herhalingen dan is daar een app/abonnement voor.

On topic: bedankt BSR voor de impressie en interviews van de Cv1912 avond

0   0  
scsa

Manu transfer vrij

0   0  
BoerFM-ELEP

Breaking news................ morgen om half acht begint Utopia 2

0   0  
The Cosmic Gate

@BoerFM-ELEP, met in de hoofdrol Birighitti ? Kan hij daar ballen "vangen"

0   0  
Baron

Mannen, ik word ongeduldig Haha. Iedere dag 20x kijken op bsiderats. Gelukkig lijken alle eredivisieploegen hier ook last van te hebben.
Tot morgenochtend ;)

0   0  
Dun Diëe

Het ironische aan de hele videoscherm-discussie is; als we in der tijd net zo conservatief over de lichtmasten waren geweest, wat ook vooral voor commerciële reden werd geïnstalleerd om ook op de zaterdagavond te kunnen spelen, dan had het avondje NAC uberhaupt nooit kunnen ontstaan...

Ik heb in de meest charmante oude voetbalstadions in Engeland gezeten en de videoschermen aldaar deden echt niet af aan de ervaring. Sterker nog, het was eigenlijk wel prettig om de goal terug te kunnen zien.

Waar mij nekharen wel van overeind gaan staan zijn stadion jingles. Alstemblief... Dat nooit.

0   0  
Ibio

die lift........

prio nummero uno

0   0  
Eddie_V

ben benieuwd hoeveel of we binnenkort uitverkocht zijn qua seizoenkaarten

0   0  
Bart

Zou het vandaag dan toch? Een eerste transfer?? Spanning stijgt

0   0  
Wanny

Wie weet zijn er al diverse transfers rond, maar wordt er pas later gecommuniceerd. Veel spelers zullen ook op vakantie zijn nu.

Maakt ook weinig uit of er vandaag 6 bij komen of 1 dag voor de eerste training.

0   0  
Oldskool

@ sanderson

Wat een onzin schrijf jij zeg. Als dat de argumenten zijn.... alsof er winst gemaakt kan worden op kaarten en een goal missen is gewoon kut. Klaar.

Zeker dat secondairy ticketing moet er gewoon komen. Belachelijk om lege stoelen te hebben terwijl er buiten een figuurlijke rij staat die binnen wil. Dat is bijna je plicht als club om dat te regelen.

0   0  
sanderson

@Oldskool (what's in a name...)

Dat mag jij vinden. Ik vind secondary ticketing gigantisch overbodig bij NAC om eerder genoemde redenen. Lege stoelen? Die hebben we juist niet omdat de "leenseizoenskaart" naar de buurjongen, het neefje of de collega gaat en niet anoniem te koop gezet wordt. Dit bindt mensen en wij regelen het met elkaar wel. Daarnaast kijk eens bij Heerenveen wat voor succes dat secondary ticketing is... stadion wordt leger en leger. Waarbij ik dat uiteraard niet compleet aan dat systeem wijt maar toch.

0   0  
Lamington

Bij ons is het ook uitlenen/aanbieden, als er al geen vraag of is of er 'een kaart over is'.

0   0  
Wanny

Voor B Side en Vak G kan secondary ticketing nog wel werken. Voor de andere tribunes zie ik er minder in, omdat je daar vaste plekken hebt. En mensen willen toch meestal bij een groep bekenden zitten.

0   0  
Lamington

Dat denk ik ook. Al zou je kunnen 'inschuiven'.

Maar goed. Schermen, tickets, 1912... waar gaan we het nu over hebben?

0   0  
Oldskool

Dan is de juiste vraag of het de investering waard is.

Niet of het bij een club past. Dat “cultuur” gezeik moet stoppen. Ik ben afgelopen seizoen meermaals met (sponsor) kaarten het hoekske ingelopen of er nog iemand naar binnen wilde. Maar dan zitten die mannen op mijn verantwoordelijkheid binnen. Totale onbekenden voor mij. Krijgen ze die kaart gratis. Overigens valt het dan nog niet mee om ze weg te geven aangezien 99% al een kaart heeft. Beter dan een lege stoel denk ik dan.

Maar iedere uitverkochte wedstrijd zijn er een paar honderd lege stoelen en dat is gewoon doodzonde voor de mensen die hadden willen gaan.

Bereik die maar eens.

En als CM en NHG zo’n systeem maken en betalen en je geeft de aanbieder iets terug in horeca tegoed. Wtf heeft dat met NAC cultuur te maken.

0   0  
Oldskool

En wel borrelen met de tegenstander in de Bea.

Laad alle berichten na dit bericht in