Wij gaan niet opzij

BSR TV: Mitchell van der Gaag na PSV - NAC (2-0)

Trainer Mitchell van der Gaag ging vandaag met 2-0 onderuit tegen de koploper: PSV. Het was een vrij eentonige wedstrijd waar PSV verzuimde de score uit te breiden en vaak lastig door het defensieve blok van NAC heen kwam. Van der Gaag baalde van de vroege achterstand, maar constateerde in ieder geval dat er op wilskracht de ploeg niet zoveel te wijten valt als in eerdere wedstrijden.
[youtube_video] nb4nl77cQkQ [/youtube_video]

Bron: B-Side Rats

Vorig bericht
Morning After Poll: Schade beperkt? 106 reacties
Volgend bericht
BSR TV: Mounir El Allouchi na PSV - NAC (2-0) 26 reacties
110 Reacties
0   0  
Realist

Van der gaag, je bent de zwakste schakel!

0   0  
Cor Nuijten

Lekker bijdehand doen op doodnormale vragen. Als PSV iets scherper was geweest waren we gewoon het haasje.

Ik begin onderhand wel benieuwd te worden naar de speelminuten afspraak die met Mühren is gemaakt. Laat die vent toch gewoon thuis!

0   0  
Piet

Wat een irritante antwoorden geeft hij, beetje op vragen steller neerkijken. Volgende keer hem gewoon helemaal afbranden. En vragen stellen over zn kut opstelling, late wissels, en waarom hij er in godsnaam nog zit. Arrogante lul.

0   0  
Cor Nuijten

Overigens keepte Benjamin van Leer best een aardige wedstrijd. Mag ook wel eens gezegd worden. Zou weer goed even kunnen duren.

0   0  
The Don

Vd Gaag oprotten!

0   0  
Ruud

Wat een lul

0   0  
robert

Het is allemaall om het even. En dat straalt hij ook uit!

0   0  
PatjeR

Hij raakt nu echt geirriteerd als er vragen komen over zijn vreemde keuzes.

Heb zowaar wat emotie bij hem gezien tijdens de wedstrijd, dat is de enige positieve noot. Maar ook ik ben klaar met deze meneer, die zijn team totaal niet in de hand heeft, vreemde keuzes maakt en er een laffe spelopvatting op na houdt.

0   0  
Fred1

Deze man is onze ondergang , straalt precies uit wat we op het veld wekelijks zien, ik hoop dat hij samen met zijn twee maatjes zijn laatste wedstrijd bij NAC heeft gehad.
Vreselijk hoe machteloos we staan.

0   0  
Theoden King

We zijn niet afgedroogd, dat is het enige lichtpuntje dat ik zie.

Verder komt het team echt kwaliteit tekort. Dervite en Lundqvist zijn goede aanvullingen, maar "directe versterking"Kastaneer valt pas laat in. Zegt ook genoeg.

0   0  
Moppernac

Het zware programma is voorbij nu.
De komende 3 wedstrijden moeten minimaal 7 punten opleveren, en daar moet v d Gaag op beoordeeld worden.
Haalt hij die 7punten niet dan moet het nu echt GAME OVER voor hem zijn.
Haalt hij het wel dan heeft hij uitstel van executie

0   0  
Kipiani

Met Mounir, Korte en Nijholt met name, mis je ook de kwaliteit om te doen waar het om gaat,
namelijk DUELS WINNEN !

0   0  
68IOU1

Thuis ga je niet winnen van Utrecht, hooguit een gelijkspel. Tegen Excelsior uit ben je gewoon de mindere dus dan moet je geluk hebben en vervolgens tegen VVV die een heel sterk seizoen draaien en voor play-offs spelen, kortom als je 2 punten haalt mag je blij zijn.

0   0  
Bredafun

van de gaag, opzoute!!!! je heb genoed tijd gehad om NAC in een goed vaarwatre te krijgen.
Jij helpt dit nac alleen maar naar de ondergrond.
Kijk effe kerel, elke week nieuwe posities voor de spelers, opstelling waar mening man vraagtekens bij heeft, wissels veeeel te laat, en degene die je laat wisselen kan je beter naar huis sturen!
neem je hulpje (bankslaper penders) ook mee!
COACH OUT!

0   0  
H'wiel

Ik ben er nog steeds niet achter wat Van der Gaag van zijn spelers verlangt. Zo'n armetierig en lamlendig NAC waar geen maar dan ook totaal geen voetballend vermogen in zit. Nou straalt hijzelf ook wel iets van lamlendigheid uit, maar dan nog mag je al deze ellende toch niet zo gelaten over je heen laten komen?
Met zo'n vijfmansverdediging en die twee middenvelders daarvoor zou je denken dat het potdicht zit achterin en dat er bijna niet door heen te komen is. Maar dit NAC presteert het zelfs om PSV nog zoveel ruimte in en rond de zestien te geven. Onvoorstelbaar wat een onkunde. Dat PSV er niet meer dan twee heeft kunnen scoren zegt meer iets over PSV dan over de NAC-muur van ZEVEN verdedigend ingestelde tegenhouders. Ja tegenhouders, want er zit nada voetbal in deze ploeg.
Volgende week gewoon wat meer lef tonen met een viermansverdediging met Van Anholt, Dervite, Palmer Brown en Leigh. Op het middenveld wat meer voetballend vermogen neerzetten met als het even kan Lundqvist, Ilic en Verschueren en dus geen el Allouchi of Nijholt. Voorin aan de zijkanten Kastaneer en Korte (liever Korte dan Rosheuvel) en in de punt Te Vrede.
Nog een paar wedstrijden met de beginopstelling van vandaag en je kunt je zeker opmaken voor rechtstreekse degradatie. Of is dat hetgeen wat je met jouw technische staf nastreeft "trainer" Van der Gaag?

0   0  
Dutchbird

Top jongens! Vraag of Wim van Aalst van der Gaag wil wegsturen, net zoals hij dat deed bij Hans Smulders. Lekker zonder plan B. Gewoon de puinhoop nog wat groter maken.

Maar zelfs al zou van Aalst het plan B hebben om zijn aandelen te gelde maken en daarmee Mourinho en van Gaal voor enkele maanden in te huren, dan krijg je Mets en Mühren echt niet gemotiveerd aan het ballen. Het lukt ook deze twee toppers niet om van Korte, Rosheuvel, El Allouchi, Koch, Karami, Gersbach, Nijholt, Kali en Klomp betere spelers te maken. Ook kunnen zij geen einde maken aan de blessures van Fernandes, Ilic, Schoofs en Verschueren.

Bij Palmer Brown en Dervite lijkt dat beter maken van der Gaag overigens wel te lukken en bij Leigh alleen in thuiswedstrijden.

Het enige dat wij als supporters nu kunnen doen is als twaalfde man achter Mitchell van der Gaag en zijn team gaan staan. Misschien lukt het dan om de Graafschap voorbij te steken en via de nacompetitie in de eredivisie te blijven.

Doen we dat niet dan zijn we veroordeeld tot de KK divisie en dan gaan we pas echt goed merken dat van Aalst en Gielen onze club naar de kloten hebben bestuurd. Als we er in blijven en deze heren onschadelijk kunnen maken is er nog hoop op een beter NAC.

0   0  
Tactisch plan

Is die gersbach nou echt zo goed?en tegen utrecht na 25 wedstrijden moeten de poppetjes echt wel op de juiste plaats staan...we moeten dus geen angsthazen voetbal dus 442 of 433...lundqist nooit op links of links hangend maar op 10 met ilic en verschueren erbij op middenveld achterin zou k brown slachtofferen...anders had je koch vandaag die band nie trg moeten geven...te vrede is duidelijk speel 442 met kastaneer erbij met daarachter lundqist(op 10)op links fernandes net voor verdediging verschueren op rechts ilic achterin van anholt koch dervite leigh keeper omgooien is nu te laat dus van leer

0   0  
Dutchbird

Ik geef Wim van Aalst de schuld van alle ellende en terecht. Maar Paul Burema is even schuldig. Die laat zijn neus niet zien en blijft lekker in Zuid Afrika.


Ik citeer hun makelaar: "Jolanda van Haperen en Paul Burema (Garcia Jeans) zijn tot over hun oren verliefd op Zuid Afrika. Ze kochten in de buurt van Stellenbosch, een van de mooiste wijngebieden van Zuid-Afrika, Clouds Estate. Ze maakten er een van de mooiste en stijlvolste boutique hotels van Zuid-Afrika van. Bij Clouds Estate horen 3 hectare wijngaarden én wijnmaker Donovan Rall. Hij is één van Zuid-Afrika’s beste wijnmakers, die al veel prijzen heeft gewonnen."

Hee Burema, bij NAC willen wij ook prijzen winnen. Verkoop daarom snel je aandelen in NAC en koop met de opbrengst nog een paar wijnranken. Dan zijn wij we allemaal blij.

0   0  
Dutchbird

Naast van Aalst en Burema heb je ook nog van Weelde. De grote drie van NAC Breda, samen met hun lakei Gielen helpen ze onze club naar de Filistijnen. Wie die van Weelde is?
Lees dit eens en vraag je vervolgens af of zo'n lapzwans ons NAV beter kan maken:

https://www.quotenet.nl/Nieuws/Lunchen-met-Quote-500-lid-Rob-van-Weelde-Ik-heb-nooit-geld-nagestreefd-217294

0   0  
Dutchbird

ons NAC bedoel ik

0   0  
Bommel

Dit is de zoveelste trainer die de puinhoop die ze er in de burelen van hebben gemaakt, week na week moet verdedigen. Enkel een afgeschreven trainer wil na MvdG nog naar Breda komen. Elke trainer met een beetje CV kijkt wel uit, want ook de achterban wijst altijd met een beschuldigend vingertje naar de trainer terwijl hij nauwelijks tot geen schuld heeft aan de teringzooi waar hij mee opgezadeld wordt. Leigh kan in een thuiswedstrijd misschien wat opportunisme teweeg brengen, maar komt voetballend en verdedigend zwaar tekort. Hebben we in Arnhem ook weer gezien. Deze selectie is zo enorm kwaliteitsarm.
Ik heb een vraag voor alle MvdG haters. Is er iemand van jullie die het er niet mee eens is dat enkel Te Vrede, Lundqvist en van Leer van Eredivisieniveau zijn? Zo nee, wie nog meer? Zo ja, waarom geef je MvdG daar dan de schuld van? Wat is het toch makkelijk om de trainer de schuld te geven. Elke keer maar weer.
Nog erger is de roep naar Stijn Vreven. De vergelijking kan bijna niet krommer. Vertel mij eens over welke spelers Mitchel van der Gaag kan beschikken als waardige vervanging voor José Angeliño, Pablo Marí, Manu García,Thierry Ambrose en Umar Sadiq om er maar even 5 te noemen die allemaal Eredivisie (sub)top waardig zijn, maar waarmee Vreven maar net de na-competitie mee wist te ontlopen. Wat maakt Vreven dan zo'n held voor sommigen t.o.v. Mitchel van der Gaag? Of komt dat door zijn gedrag langs de lijn? Diego Simeone is er niets bij. Maakt dat hem een betere trainer?

Een oprecht 'dank je wel' naar onze oosterburen is vanavond op zijn plaats. Wanneer de Graafschap vanavond 1 of meerde punten uitgelopen zou zijn, zou degradatie zo goed als een feit zijn geweest. Ook Willem II moest in de winter op zoek naar versterking, door het vertrek van Sol en wangedrag van Avdijai. Zij hadden met die 2 en Ozbiliz voor aanvang competitie na de top 3 miscchien we de sterkste aanval van Eredivisie. Ozbiliz bleek ook nog eens de werklust te missen die een rechterrijtjeclub nodig heeft en Croux was te licht, dus mocht terug naar MVV. Zij moesten in de winter dus heel die prima aanval vervangen en het liefst ook nog wat extra verdedigend. Daarvoor pikten ze Tapia op bij Feyenoord, wekelijks de beste van het veld bij hun. Had PvH dat niet kunnen regelen met zijn Feyenoord verleden? Ze huurden 2 Grieken en een Zweed om de aanval te vervangen en alle 4 presteren ze buitengewoon. Die Isak heeft er al 5 inliggen en die Vrousai is een lust voor het oog. Op die 2 jonge Grieken ook nog een optie tot koop, dus kapitaal. Kapitaal dat ze met die Llonch en Crowley al hadden. 11 miljoen rijker door Sol en de Jong en behaalde bekerfinale. En wij maar lachen dat het bij hun niet elke week uitverkocht is. Ik zou maar al te graag met 13.000 op de tribune zitten die er 100 % voor gaan en tweewekelijks volle uitvakken meenemen, met hun beleid en prestaties. Liever dan met 18.500 zogenaamde hondstrouwe 'fans' tijdens thuiswedstrijden die na 30 minuten het team uitfluiten of met 0-8 de polonaise inzetten met hun zatte ongeïnteresserde smoelen. Klap vooral voor jezelf als het oersaaie over de datum 'overal waar we komen' weer geslaagd ten gehore is gebracht. Want wat zijn we toch uniek, authentiek en ongeëvenaard vergeleken met de rest van Nederland. Het is een regelrechte belediging aan het adres het beruchte 'Avondje NAC'.dat met hulp van sommige media nog kunstmatig in stand word gehouden. In de rest van Nederland wordt er al langer de draak mee gestoken, maar zelfs de Fox-commentator tijdens NAC-Groningen en onlangs Martijn Krabbedam van VI gaven de aanhang van NAC een veeg uit de pan. Volledig terecht. De ambiance van vandaag legt enkel extra druk op de spelers, die daar niet mee om kunnen gaan. Twee keer eens slechte pass en je wordt uitgefloten. Wanneer komt nou eens dat besef dat we in 2019 zitten en dat er geen Bredase jongens meer ziijn die het gras opvreten voor club, volk en stad? Het zijn andere tijden. Ton Cornelissen, Peter Remie, Graham Arnold, John Lammers, Pierre van Hooijdonk, Ton Lokhoff, Busselers, Karelse, Brood, etcetera, etcetera. Bij deze spelers zat NOAD in de genen. Maar ook met het beste beleid wat wij ons zouden wensen komt deze tijd nooit meer terug. Die generatie bestaat niet meer. Bij geen enkele club. Het enige wat NAC kan doen is de selectie en aankoopbeleid op de NOAD-weegschaal te leggen. Spelers als Karami, El Allouchi, Kali (zonder te discrimineren) , Müheren, Rosheuvel, Mets en Koch moeten daarom een kwalitatief dat gebrek aan het gewenste NOAD kunnen compenseren en dat is niet het geval.
Lang verhaal kort: Als we volgend jaar sportief weer onder aan de ladder beginnen, moet niet alleen op organisatorisch en technisch vlak de bezem erdoor, maar zeker ook op supportersvlak. Onze arrogantie en trots enkel gebaseerd op aantallen tijdens thuiswedstrijden moet plaats maken voor vernieuwing. Beide beentjes op de grond, met het besef dat we niet meer zo goed en uniek zijn als we ooit waren.

0   0  
Josti

AMEN NOG 9 WEDSTRIJDEN VOLLE UITVAKKEN ACTIES en anders zijn we roda nec sparta

0   0  
Kudeta

MvdG dit interview hoor ik aan of je een meester bent van de moeder mavo
Voor de 80ste keer we zijn niet ingestort als een kaartenhuis
Als Psf iets zorgvuldiger en (Var) was geweest was het minstens 5-0 geweest
Dus aub vanaf nu volle gas en vol voor de punten
Schop die gasten nou eens onder dur kloten voor het te laat is slaperd

0   0  
Dutchbird

@Bommel
Het doet pijn om te erkennen dat ze het bij Willem II stukken beter voor elkaar hebben dan bij ons NAC.
Ik kan je ook volgen als je stelt dat veel supporters geen positieve bijdrage leveren, door als een stel idioten het ontslag van van der Gaag te eisen (zonder dat het iets oplost).

Maar je schiet door Bommel. Je wekt de indruk dat de losgeslagen supporters de oorzaak zijn van alle ellende. Dat is natuurlijk onzin. Ze mogen woest zijn want hun club wordt ten gronde gericht. Niet door henzelf en ook niet door Mitchell van der Gaag.

De enigen die NAC om zeep helpen zijn de bestuurders. De grote drie van NAC en hun lakeitje Joost Gielen. Ik heb de moeite genomen om een avondje te googelen op Wim van Aalst (33% eigenaar van Nile Dutch, woonachtig in Teteringen), Rob van Weelde (Rotterdamse jazz pianist woonachtig in het Belgische 'sGravenwezel) en Paul Burema (de naar Zuid Afrika "gevluchte" spijkerbroekenboer uit West Brabant). Na deze Google experience was bij mij alle vertrouwen in een goede afloop verdwenen. En mijn onderzoek naar lakei Joost Gielen versterkte die conclusie.

Ik hoop van harte dat steeds meer supporters op zoek gaan naar wie de macht hebben bij NAC. Dat zijn deze drie + lakei. Zodra je doordrongen bent van de manier waarop deze drie in het leven staan, zul je begrijpen waarom het met NAC niet meer goed gaat komen zo lang zij het voor het zeggen hebben.

Maar ook zonder de doopceel van onze bestuurders te lichten m.b.v. Google mag elke supporter roepen dat het KUT is bij NAC! Maar kap met het afzeiken van de trainer en richt je pijlen op de lamzakken die de volle schuld dragen van al onze ellende.

0   0  
Kudeta

Oh zo jammer dat we nooit meer eens iets positiefs kunnen melden over ons mooie NAC

0   0  
C'mon NAC

Ik heb echt nog liever geen trainer dan deze trainer. Stuur die man naar huis. Laat Te Vrede desnoods de opstelling maar maken maar dit trek ik echt niet meer...

0   0  
misterbean

Kansloze opstelling. Kamsloze trainer. Ongelofelijk dst ie maar blijft vasthouden aan opstellingen die gewoon niet werken. En hij krijgt de spelers gewoon niet gemotiveerd met zijn apathische uitstraling.

0   0  
Bommel

@Dutchbird, gelukkig zijn we het er in elk geval over eens dat Mitchel van der Gaag geen enkele blaam treft. Het enige wat je hem kan verwijten is dat hij tekende bij NAC, maar we zijn inmiddels zo ver, dat falen bij NAC Breda, niet eens meer als negatief beschouwt wordt op je CV. Elke trainer faalt immers bij onze club. Ik begrijp niet dat er supporters zijn die hun pijlen op Mitchel van der Gaag richten. Ik laat buiten beschouwing of hij een goede trainer is, als trainer NAC is dat namelijk schier onmogelijk te meten. Waarom Mitchel geen schuld heeft heb ik 2 postings hierboven al uitgelegd.

Ik wek, zoals je stelt Dutchbird, wellicht ontrecht de indruk dat de supporters debet zijn aan de malaise die zich afspeelt bij onze club. Vanzelfsprekend willen alle supporters het allerbeste voor onze club, laat daar geen misverstand over bestaan. Dat betekent niet dat de manier waarop wij acteren ook de beste manier is om de club op niveau te krijgen. Die manier zit namelijk in het DNA van de club. Niet alleen op de tribunes, maar ook in de burelen van de club. Da Pope van BSR wist dat enkele weken terug in een Morning After Poll op sublieme wijze te omschrijven, wat ik niet beter had kunnen verwoorden. Ik citeer:

Solide langetermijnbeleid en een heldere toekomstvisie bij NAC is net zo waarschijnlijk als het winnen van de Champions League. Als de geschiedenis van de club íets uitgewezen heeft, is het wel dat we zolang de club bestaat van crisis naar crisis zullen strompelen. NAC is de belichaming van emotie boven ratio en dat matcht niet met doordacht beleid. Een degradatie kan daarom net zo goed het startpunt zijn van de zoveelste donkere periode in de clubgeschiedenis. Het lijkt geen ondenkbaar scenario dat we er komend jaar weer een bak geld tegenaan kieperen om zo snel mogelijk terug te keren, helaas wederom opzichtig falen en het jaar erna niet het geluk hebben om via de nacompetitie te promoveren.

De trainer als schuldige aanwijzen is een perfect voorbeeld van emotie boven ratio. Dat loopt als een rode draad door alle gelederen van onze club. Tot ergenis van velen hier wijs ik vaak naar onze onze vrienden uit Tilburg. Of je het leuk vindt of niet, zij zjn het toonbeeld van hoe je schoon schip moet maken. Onverwacht (net als wij eigenlijk 2 jaar geleden) te vroeg gepromoveerd en gelijk weer gedegradeerd om middels een kampioenschap sterker terug te komen met gezond en verstadig beleid.
Hetgeen wat daar gebeurde en wat ik bij ons mis, is de achterban die massaal in opstand kwam en daarmee een eind maakte aan het wanbeleid, zonder te slopen. Wij hebben een gesprek geëist tussen clubraad en eigenaren en ons af laten schepen met (voor)gebakken lucht en iedereen lijkt er vrede mee te hebben. Het beklag houdt op na een comment op BSR, FB of Twitter. Hierbij vraag je je nogmaals af wat je aan die 18.500 zgn. 'hondstrouwe' supporters hebt. Die Stilburgers stonden vorig jaar rond deze tijd veilig, maar waren het anti-voetbal van Erwin vd Looij kotsbeu. Supportersgroeperingen maakten een helder statement met wat gezonde dreigingen, vd Looij pakte zijn biezen en prompt wonnen ze 3 dagen later met 5-0 van PSV en binnen 4 weken stonden ze veilig. De macht van de achterban. Tot hier en niet verder. We lachen die Nec-supporters uit omdat zij zo vaak de bus hebben opgewacht. Wij, met 2 keer zo grote aanhang doen helemaal niets. Ik voorspel dat er de komende 3/4 weken nog steeds niets gebeurd, tot het moment dat directe degradatie onafwendbaar is geworden en het dan opeens tot rellen en vernielingen komt. Doelloos en kansloos.

0   0  
Een tikkie naar t Zuiden

Je kunt wel blijven zeggen dat vd Gaag opgezadeld is met een slecht elftal, maar alles insinueert dat deze man geen goede trainer is voor ons NAC...

Wat een droplul

0   0  
reflektor

Had ook iets anders van deze trainer verwacht
, maar wat een zooitje hebben ze hem in zen schoenen geschoven , zet van gaal , mourinho of al de reageerders van bsiderats voor dit zaadloze stel , die maken ook geen team van deze spelers , zegt genoeg dat lundqvist een van de betere is .

0   0  
Sjef de gevulde koek

Allemaal leuk een aardig nu komen de wedstrijden er aan hopelijk staat er iemand op zoals illic of Fernandez met hun individuele acties. Aub geen korte nijholt en el allouchi meer dat kan gewoon niet. En weg met die 5 verdedigers dat werkt niet en je komt zwaar iemand achter ten vrede te kort

0   0  
Dartfreak

Tijdje geleden keek ik hier nog een paar keer per dag maar kan het nu nauwelijks meer opbrengen. Dit is het slechtste nac wat ik ooit heb meegemaakt. Ik zie ze ook geen enkele wedstrijd meer winnen, heb echt nog 0 vertrouwen terwijl ik normaal wel altijd vertrouwen blijf houden maar met zo een zooitje is het echt moeilijk om er nog in te geloven. Complimenten voor al die mensen die iedere week nog naar het stadion gaan. En vooral die stumpers nog mee achterna reizen. Respect.

0   0  
Zagge

Helder artikel

https://www.tussendelinies.nl/analyse-nac

Zou iets zijn om bsiderats te kunnrn lezen...

0   0  
Joji

Beste mensen en supporters van nac. Ik vind het heel erg om te zien wat er met jullie club gebeurd. Dit verdiend nac niet. Maar heel eerlijk je kunt een Pierre van Hooijdonk niet vergelijken met een Joris Mathijssen. Joris is een man met visie die Willem 2 helpt aan goede spelers. En ja er zitten ook wel eens miskleuntjes tussen. Maar over het algemeen zeer goede en eredivisie waardige spelers. Dit had nac ook kunnen hebben als ze een goede td aanstellen die een groot netwerk heeft en heeeel veel ervaring heeft in de voetballerij. Helaas is pvh dat niet en zal het ook nooit worden. Ik ga niet zeggen dat mvg een goede trainer is. Maar hiet scouting apparaat van nac laat ook veel te wensen over. Precies wat bommel zegt de spelers die Willem 2 heeft gehaald hadden ook bij nac kunnen spelen mits iedereen zijn ogen openhoudt. Pvh moet lekker op de tv onzin gan zitten verkopen, en nac moet een goede td aanstellen. Dit is niet makkelijk maar wel mogelijk. Ik denk dat dit seizoen verloren is. Met klagen kom je er niet er moet wat gebeuren. Zie in tilburg vorig jaar.
Ondanks alle malaise waar jullie in zitten wens ik jullie toch nog heel veel succes in de ere divisie en hoop dat jullie erin blijven.

0   0  
Dun Diëe

Ik vind de reactie van MvdG hier wel meevallen. De tweede helft stelt de interviewer een pijnlijke maar ook gesloten vraag waarop hij ook niet veel anders kan zeggen dan ja of nee en half zijn schouders ophalen. Natuurlijk zijn dat pijnlijke cijfers. De vraag is: hoe ga je daarmee om. Of wat denk je in de toekomst te gaan doen om deze cijfers beter te maken. Vervolgens is de interviewer de draad een beetje kwijt en stelt een paar andere onhandige vragen waarop MvdG wat laconiek reageert. Dat is de kunst van het interviewen; het creëren van een open gesprek, er voor zorgen dat de geinterviewde zich open stelt en dingen uitlegt. En dat kan wel eens mis gaan.

0   0  
Ric

Vanaf nu 5 verdedigers over boord en met 4 verdedigers ten strijde godver! Laatste kans...die ik eigenlijk al niet meer zie

0   0  
JN

“Kastaneer stond al even klaar.”

Klopt, maar omdat de bal uitging voor corners tegen bleef hij staan. Als je iets wil forceren, zet hem er dan gewoon in joh. Raar bijgeloof.

0   0  
ome cor

De trainer weet het niet meer, elke verloren pot dezelfde moedeloze antwoorden.
Als er iemand naar het einde snakt is hij het wel.

De beste man buiten gooien heeft geen positief effect, want Penders gaat zeker niet voor een verrassingseffect zorgen als Ad interim hoofdtrainer. Laat dan vd Gaag maar zitten.

Maar als je serieus iets had willen proberen dan had je na rust met een aanvallender NAC moeten terug komen. Je wisselbeleid deugt van geen kanten.
En hoeveel antipathie ik ook heb tegen mensen die eigen spelers afzeiken....doe jezelf, ons en vooral de club een lol en neem Mühren niet meer op in de wedstrijdselectie dit seizoen.
Over andere spelers kun je nog discussiëren, maar Mühren moet je maar vast zomervakantie gunnen.
Dat is geen NACcer.... nog niet eens een slechte NACcer.

0   0  
am

De meeste hier snappen het nog steeds niet, dit Nac gaat degraderen. Want we zijn veruit het slechtste team van de eredivisie. Dit heeft helemaal niks te maken met de staf, het systeem of de opstelling. Ook de bank zit vol met niet eredivisie waardige spelers. Dan wordt het een lastig verhaal. Er zit geen gif In dit team en al helemaal geen scorend vermogen.
Het belangrijkste is nu dat de club goed bestuurt gaat worden. En dan beginnen we weer gewoon op nul.

0   0  
Robert

@Bommel. Nac heeft echt wel meer dan 2 eredivisie-waardige spelers rondlopen. Ik denk daarbij ook aan Dervite, Rosheuvel {als ie zich inzet}, Van Anholt, Gersbach, maar je moet dan ook een fatsoenlijke trainer
met visie en ballen hebben, die ook de uitstraling naar de spelers heeft.
Natuurlijk hebben de aandeelhouders volstrekt incapabele bestuurders en commissarissen aangesteld, maar deze trainer heeft datzelfde niveau.
Volgend opnieuw beginnen? Hoe? Er zijn 21 doorlopende contracten, dus we zullen nog steeds met een miserabele selectie zitten, inclusief types als El A, Kali, Koch, Carolina.. En er zal nog minder geld zijn!
Tenzij de aandeelhouders en wij, NAC, snel uit hun lijden verlost worden door de komst van een nieuwe
investeerder, begin ik meer en meer te opteren voor voor het scenario, dat een schuldeiser er de stekker
uittrekt. En dit naar vele tientallen jaren NAC., als supporter en als sponsor.
Dan maar gewoon vanuit de 3e divisie met nieuw bloed binnen 2-3 jaar op goed niveau en zonder al die
minkukels, die onze club naar de kloten hebben geholpen.
Bestuurdersaansprakelijkheid, tot op aandeelhoudersniveau toe, zal wel om de hoek komen kijken.
Laat types als Van Aalt, Gielen, Van Mierlo, Smulders, met zijn schimmige Belgische deals, maar bloeden.

0   0  
Zagge

Natuurlijk is het bestuurlijk een zooitje maar als je zegt in de winterstop 5 spelers te halen die er meteen moeten staan en een kwawliteitsimpuls moeten zijn...

5 spelers. Dat is met de keeper een half nieuw elftal.. en ook dan win je niks en is er geen verandering.

Aan wie ligt het nou allemaal?

0   0  
Buurman

Normaal gesproken zou je met een 2-0 verlies bij PSV en een nederlaag van de graafschap tevreden mogen zijn. Ik begrijp echter de kritiek heel goed. Het voetbal van NAC is niet om aan te zien. Niets wijst erop dat er tegen Utrecht thuis iets moois staat te gebeuren. De discussie of van der Gaag wel of niet moet worden ontslagen heeft m.i. geen zin. Het is daar sowieso te laat voor en een andere trainer met een behoorlijk CV is op dit momentum niet te vinden. Het enige dat we kunnen doen is hopen op een wonder tegen Utrecht. Maar normaal gesproken zijn we helaas gedegradeerd. De andere hoop die ik heb is dat er een goeie vent met veel geld komt, die in NAC wil gaan investeren om er een goeie stabiele eredivisionist van te maken. Kortom ik heb geaccepteerd dat we degraderen en dat supportersparticipatie bij NAC er nooit zal komen. Gecombineerd met het feit dat het enorm veel verdriet doet om je club zo te zien afdalen is bij mij de zin in analyse en discussie over ons NAC wel over. Het is zinloos en verdrietig als je NAC echt in je hart hebt opgesloten.

0   0  
SjorsNAC

En toch begon de malaise bij Smulders, stapelde fout op fout, geld aan de verkeerde spelers besteedde.

Het belangrijkste op dit moment een verschrikkelijk goede td aanstellen die zich direct van alle verzakers binnen de organisatie ontdoet en start met het bouwen van het voor volgend seizoen. Een meer dan eredivisie waardige selectie ongeacht divisie, dat zijn ze ons supports op zn minst schuldig.

0   0  
The Cosmic Gate

Hoe kun je toch zeggen dat je de ploeg niks kan verwijten !!!!
Je moet als ploeg VOORUIT voetballen en als een TEAM , maar niks van dit hebben we gezien het afgelopen jaar .

De Technische Staf faalt keer op keer , en mag gewoon blijven aan kloten . Want de RvC tja die zitten hoog en droog en doen / durven niks .

Je had moeten / kunnen stunten , maar nee joh 5 verdedigers opstellen .......

0   0  
ome cor

@Zagge
Als de spelers die je wil halen simpelweg nee zeggen tegen NAC en je met deze alternatieven komt kun je niet verwachten dat het nog steeds een kwaliteitsimpuls is.

0   0  
Cees

Bommel,

Een korte reactie, omdat jij me op de meeste vlakken haast de woorden uit de mond haalt. Chapoo voor het in grote lijnen kloppende relaas. Ik ga niet zeggen dat ik voor 100 procent achter je sta, maar wel haast. Knap geformuleerd. Eindelijk eens iemand die de koe bij de horens neemt. Op een aantal essentiële vlakken sla je de spijker exact op zijn kop.

En die enkele duimpjes naar beneden, neem ze niet al te serieus! Dat zouden ze moeten afschaffen op deze site, Alleen reageren met reacties, hopelijk onderbouwend, maar dan komen de problemen voor diegene(n). Want daar zijn menigeen niet capabel genoeg voor. Sorry voor de goede onder hun. Nogmaals Bommel, eindelijk eens iemand die doordacht de problematiek in kaart brengt. Met her-en der een schoonheidsfoutje, maar dat is te vergeven, het gaat namelijk over de intentie.

0   0  
denhulk

haal niets uit met vdgaag blijft hetzelfde voetballen hijmoet meer op de aanval spelen anders maar oprotten

0   0  
a

@Bommel

VD Gaag is bij het aantrekken van spelers echt brtrokken geweest!! Als je de trainer in dit geval niets kunt verwijten kun je elke trainer wel voor een groep zetten!!

0   0  
Judge M.

De enige reden die ik me kan bedenken waarom Mühren nog speelminuten krijgt, is een contractuele afspraak. Dan speel je dus met nog een man minder (wat was Ihattaren trouwens goed gisteren!) terwijl waarschijnlijk ELKE andere Eredivisieploeg PSV op puntverlies getrakteerd zou hebben want ze waren te pakken geweest gisteren. Maar niet door NAC dus want we kunnen gewoon echt niet beter. De degradatie stond al vast maar werd weer eens pijnlijk duidelijk gisteravond.

Trouwens hulde aan het uitvak (ik zat in het vak ernaast)! Praktisch de hele wedstrijd gehoord en een uitstekende aanjager voor de ploeg. Volgens een Poolse liefhebber naast me zelfs een betere sfeer dan bij Mun Utd. En hulde voor het spandoek voor Declan!

0   0  
VieRi

@Bommel, dit is de grootste onzin die je verkoopt. Omdat de trainer geen goed materiaal heeft mag hij van jou dus tactisch slechte beslissingen maken?!?

Juist hier gaat het exact mis bij NAC! Niemand neemt verantwoordelijkheid, of de verantwoordelijkheid over anderen. Er ontbreekt sterk leiderschap in alle lagen van de club.

De eigenaren nemen geen verantwoordelijkheid tot de RvC, RvC niet over de directie, directie niet over de technische staf en de staf niet over de spelers. Dus omdat we kut-spelers hebben mag de rest ook lekker falen?!?!

Iedereen steekt zijn kop in het zand. Net als jou meneer Bommel. Zo zijn we vaker naar de afgrond gegaan.

0   0  
van Flieger

Mitchell bashen, in 2019 het vaste nummertje op de zondagochtend.

Het is hypocriet en leidt af van de ware brokkenpiloten: Wim van Aalst, Paul Burema, Rob van Weelde, Cor van Rooij, de commissarissen, Justin en Hans (beiden weg).

Er is onbehoorlijk bestuur gepleegd door bovengenoemde heren. Werkelijk alle basisprincipes van gezond en verantwoord leiding geven zijn door deze mensen met voeten getreden. De lijst met incidenten en foute gedragingen is eindeloos.

Het is een schande dat de kabouter die wel lachend op foto's gaat met Angolezen en andere Afrikanen voor zijn botenbusiness niet de tijd kan opbrengen om als eigenaar zijn verantwoordelijkheid te pakken voor ons NAC. Ga dan gewoon weg, lever de aandelen in en verdwijn.

0   0  
Willemf5

Hebben de aandeelhouders toegezegd dat het spelersbudget volgend seizoen minimaal gelijk blijft?

0   0  
Breda1965

zoals ik al 300x gezegd heb,er wordt bewust aangestuurd op degradatie.Dat iedereen zich toch zo laat foppen.Dit moet toch onderhand wel ns een keer doordringen bij de meeste supporters.

0   0  
Fred1

Beste Bommel, dat de eigenaren geen enkele verantwoordelijkheid nemen is duidelijk daar zijn we het onderhand allemaal over eens maar dat jij een volledig falende technische staf het hand boven het hoofd wilt houden begrijp ik niet.
Het is kut materiaal met een kut mentaliteit maar als je uit de toch erg forse selectie steevast de zwakke broeders kiest , totaal geen balans weet te creëeren in het team , iemand aanvoerder maakt die niet kan voetballen en het karakter van een kind van 10 heeft , dat je twee verdedigers in het centrum naast die zelfde idioot zet om zijn fouten te corrigeren , en daarbij ook nog alle talenten uit onder 19 en het tweede team over het hoofd ziet , vind jij dan dat zo iemand geen blaam treft.
Voor mij ben je dan de hoofdschuldige van de technische teloorgang het is gewoon niet anders.
Tactisch is deze man helemaal niets, en ook luie Robbie is daar schuldig aan, onder Stijn zagen we ook dat hij 0,0 toegevoegde waarde heeft en zaken als Verschueren rechtsback zetten kwamen voort uit zijn geweldige technische en tactische brein.
Ik ben het met buurman eens de zin om te discussiëren wordt steeds minder, zeker als hier nog geregeld mensen alles zitten te vergoelijken en hun kop in het zand steken.
Nu hoor je weer met 2-0 van PSV verliezen kan , maar ik hoor niemand over de wijze waarop, ik zie geen stevige en rake analyse vanwege het feit dat NAC PSV niet bij de strot pakte dat iedere bal na een keer aannemen werd ingeleverd, dat de eerste goal wéér in eerste instantie een blunder van die instabiele Eindhovense Bambi was, dat Nijholt het niet kan belopen en met de week trager wordt en te vaak aan de noodrem hangt , dat Elalouchi om te janken is en niet op dit niveau thuis hoort, dat niemand weet waarom Leigh weer de lul was.
Dat er verkeerd en te laat wordt gewisseld dat je door 5 man achterin de grip op het middenveld verliest en voorin geen vuist kunt maken.
Zet je dan toch 5 man achterin haal dan die stumper Koch er uit en set daar een voetballer tussen , lengte is niet nodig want je hebt er al twee voor het kopwerk staan.
Deze technische staf is de doodsteek voor ons .
Maar blijkbaar zijn wij ook niet meer wie we zijn, we laten het gewoon gebeuren , luisteren gedwee naar de smoesjes die de hoge heren vorige week ophingen en we doen niets.
Ja straks als de kogel door de kerk is als gekken aan de poort hangen dat zal helpen zeg.
Bij andere clubs zoals eerder terecht aangegeven zeggen supporters nu is het genoeg niet verder , mooiste voorbeeld waren de kruiken vorig seizoen.
Maar laten wij maar lekker afwachten en gewillig naar de slachtbank gaan.
Ik heb inmiddels met een groep sponsoren en wat oud Naccers al een paar keer samen gezeten maar we geraken nergens, het is enorm frustrerend, er is niet één gesprek met de sponsoren geweest ondanks dat daar toch meerdere keren om verzocht is.
Wat buurman zegt er komt niks van de grond ook die supportersparticipatie niet , we zitten gevangen en zijn aan een stel idioten overgeleverd.
Ik ben nog steeds van mening dat de strijd op het veld geleverd moet worden en deze trainers er alkes aan doen om vooral laatste te blijven, ik ontdek niets maar dan ook niets van wij gaan niet opzij . Een kut liedje overigens wat ik juist associeer met de wanprestaties op het veld.
De club wordt slecht geleid dat is een feit maar ik heb de indruk dat ze op het veld de boel gewoon laten lopen en het ze geen lor kan interesseren.
De bestuurlijke wanorde wordt aangegrepen om gewoon je werk niet te doen.
Ik zei het al , ik was gisteren onder de indruk van die Willem Weijs in de studio bij FOX , de spelers van PSV gaven ook hoog over hem op en als je ziet welke talenten hij mee gewerkt heeft bij PSV en Ajax daar stonden er een paar van in het veld gisteren bij PSV en bij Ajax tegen Madrid. Ik was onder de indruk van zijn verhaal maar ook hij zal de deur wel uitlopen.
http://fcafkicken.com/willem-weijs-wil-intensiteit-terugbrengen-nederlandse-voetbal/
Gooi er dus met gang die v d Gaag, Penders en ten Rouwelaar uit , als je die twee laatsten op de bank ziet zitten dan krijg je meteen braakneigingen , wat een beleving zeg ....dat hebben ze tenminste goed op het team over weten te brengen.

0   0  
NB

2019:
- Mindset veranderen naar scorend winnen i.p.v. controleren
- Kwaliteit van verdedigers is te laag on te kunnen controleren
- Start met 4 verdedigers i.p.v. 5
- Aanvallend heeft NAC redelijke kwaliteiten maar het gat tussen de linies is nu te groot. NAC heeft te weinig spelers die dit met 5 verdedigers kunnen overbruggen.
- Liever grote cijfers verliezen maar kansen gecreëerd.

2020>:
- Eigen jeugd de kans geven en vlieguren laten maken
- Sterke basis bouwen van 5/6 spelers welke we gaan kopen voor lange termijn en jeugd erom heen
- Max 2 toppers van City om een eigen basis heen
- Investeringen bij één persoon/bedrijf proberen te krijgen i.p.v. 3

0   0  
Los Pollos Hermanos

van Flieger
10 maart, 2019 - 10:47
Mitchell bashen, in 2019 het vaste nummertje op de zondagochtend.

Het is hypocriet en leidt af van de ware brokkenpiloten: Wim van Aalst, Paul Burema, Rob van Weelde, Cor van Rooij, de commissarissen, Justin en Hans (beiden weg)

DIT DUS.

Mitchell hier bashen is echt het toppunt van onkunde. Vd Gaag is gewoon een hele goede trainer. Had de clubs voor het uitkiezen, kon zelfs naar het buitenland toe. Staat binnen het trainersgilde zeer hoog aangeschreven. Heeft een top staat van dienst en dwong in Rotterdam al diep respect af. Kom overal aan de bak, maar koos voor NAC. (Niemand weet waarom)

Maar zoals altijd gaat de trainer zijn kop hier weer op het hakblok. Omdat de arrogante aanhang van NAC (ja, wij zijn arrogant. Wij denken altijd dat we het beste zijn, maar dat zijn we al lang niet meer) wel even zal zeggen hoe het allemaal zit. Met tactische wijsneuzen als Fred, met zijn oeverloze en doodvermoeiende dialogen over tactiek waar nooit geen hout van klopt. Het is echt te lachwekkend voor woorden hoe ongelooflijk slechte zelfreflectie wij hebben. Vroeger waren we de supporters van weinig bla bla en erop klappen. Tegenwoordig laten we ons als makke lammetjes naar de slachtbank leiden. En dat is de realiteit. Vd Gaag uitmaken voor loser en oprotten etc. We moesten ons KAPOT schamen.

Misschien moeten we eens de conclusie trekken dat NAC gewoon een hele middelmatige club is, met een roemrucht verleden en dito achterban. Een soort slapende reus. En de oorzaak van al deze ellende ligt veel dieper dan een trainer. De hele wortel is kapot. Er is geen fundering. Alles en iedereen wat hier komt, faalt. Alles en iedereen. Hoe zou dat nou komen? Trainers slijten we hier als een set nieuwe bandjes op de auto van Max Verstappen. Elke 20 ronde nieuwe. Een trainerskerkhof zeiden ze vorige week bij natafelen. En terecht. Niemand neemt NAC meer serieus.

En wij, ja u en ik, zijn daar voor een groot deel ook debet aan! Knoop dat maar goed in uw oren.

0   0  
Nachoreca1

@fred1 ... alles klopt wat je stelt. En als ik je een goedbedoelde tip mag geven; net als ik, berusting over je neer laten dalen! Er is namelijk geen redden meer aan. We gaan jaren van anonimiteit in de kkd tegemoet. Accepteer dit maar. Met dank aan alle rukkers die zichzelf helpers en trainers noemen.

0   0  
Nachoreca1

@los pollos.. goede trainer? Hahahaha toen ben ik al gestopt met lezen.

0   0  
Supporter

Mischien een idee om tussentijds Geert Brusselers zijn zwager op te laten volgen? Die man heeft de jeugdopleiding een paar jaar geleden naar grote hoogte getild, waar supertalenten uit zijn voortgekomen. Hij kan die klus wel klaren en kan dan gelijk z’n zoon meenemen als verlosser!

0   0  
Walter

Spelers zijn of worden geblesseerd , conditie wordt met de week minder we winnen nooit een persoonlijk duel, krijgen niet eens de zelfde kleur aan gespeeld de trainer stelt uitsluitend kneuzen op en die Spaanse kip Herman zonder kop vind het een goeie trainer.
En dan bekritiseerd hij mensen met wél een onderbouwt verhaal en met wel een lange voetbalachtergrond.
Dit soort “ supporters” maken waar we nu staan. Dir soort” supporters “ maken dat we nooit een front zullen zijn.
Het zijn de volgers van de individuen en de passanten.

0   0  
am

@los pollos
Je haalt de woorden uit mijn mond.

0   0  
van Flieger

Gebroeders Kip - van Flieg heeft op La Manga 3 trainingen van MvdG tot in detail met het arendsoog bekeken. Ondanks die gekmakende hinderlijke drone en het totale gebrek aan belangstelling van de Afwezige Drie viel er veel op te steken van die trainingen waarover van Flieg op deze site al verslag deed. MvdG heeft exact door waar het aan schort en probeert daar door middel van zeer gerichte trainingen verbetering in aan te brengen. Op die trainingen zie je overigens ook dat Leigh, Koch en Carolina vrij matige spelers zijn en dat Kastaneer niet kan afronden.

Toch is het grote probleem het middenveld. We hebben geen middenveld. Geen leider, geen bal vasthouden, geen passing. Is dit het gevolg van de tactiek van MvdG of van het feit dat er slecht is ingekocht en er niks beters is?

MvdG gaat van deze degradatie wel een krasje oplopen. Want dit was natuurlijk niet de bedoeling. De reden dat MvdG er nog zit heeft ook te maken met het feit dat de huidige spelersgroep zeer gelaten is en niemand naar de eigenaren is gestapt (veel spelers weten niet eens hoe die mensen eruitzien) met klachten of een noodkreet. Je kunt er vanalles van vinden, maar vroeger deden spelers dat wel. Zo werden Gudelj, Lokhoff en Lok ontslagen.

Deze spelersgroep heeft zich al bij degradatie neergelegd, bezitters en commissarissen vinden dat de achterban dat ook moet doen in plaats van in hun ogen volkomen onzinnige vergaderingen aan te vragen.

0   0  
fvf6

middenveld werd overlopen vel te weinig kwaliteit en als je met 5 man achterin speelt de moet je de centrale op hun plek laten spelen , dus niet zwerven in de verdediging en de andere 3 in de mandekking laten spelen. zodat de inlopende spelers van de tegenpartij kunnen worden opgevangen door de centrale verdedigers.
Leigh verdiend in mijn opzicht de kans boven Gersbach op links. En de veel geprezen spits Te Vrede mag ook wel wat harder werken in plaats van collega's af te kraken , hij kan maar weinig ballen vasthouden springen steeds 5 meter van zijn voeten weg en gaat veel te weinig en te zwak de duels aan , daarmee bedoel ik bij uittrappen van van Leer als de bal dan 5 meter van hem van daar komt dat hij er dan niet naar toe gaat om een duel aan te gaan NAC zal voor iedere meter moeten knokken dus veel energie in een wedstrijd steken om mogelijke rechtstreekse degradatie te ontlopen . KOM OP NAC LAAT ONS NIET IN DE STEEK

0   0  
Arie

BSR Edit: Dit mag wel een tandje minder

0   0  
Sp1

Voor de mensen die Willem 2 zo bewonderen, er zijn nog duizenden stoelen beschikbaar, een tip mijnerzijds!!!.... NEEM een SCC bij Willem 2.

Maar stop aub om die saaie bende in tilburg op te hemelen, wij staan voor alles wat hun niet zijn en nooit zullen worden.
Sportief gaat het zeker allesbehalve goed, het resultaat van één iemand carte blanche geven en die onder toeziend oog van de grote drie met 3 miljoen laten gokken. Een schande!
De supporter organen laten zich de mond snoeren door de zogenaamde redders, er was geen ruimte voor kritiek.

Smulders is gewoon een herhaling van Theo Mommers en consorten gebleken, wanneer gaan wij als supporters eens een rechtzaak aanspannen, voor vele duizenden word onze club de afgrond ingetrapt en niemand neemt zijn verantwoordelijkheid.

En dan nog onze trainer met 2 niks zeggende assistenten, elke week op je bek gaan met 5 verdedigers en elke week het zelfde verhaaltje.
Geen fatsoenlijke kans, geen aansluiting, geen seconde het gevoel gehad op een doelpunt of zelfs maar meer.

0   0  
Sp1

Kan Arie geen ban krijgen?, wat een taalgebruik zeg.

0   0  
Jetpaction

Wat nu over van der Gaag wordt geschreven werd ook over onze 5 voorgaande trainers geschreven. Dan moet er bij jezelf toch ook op een gegeven moment een belletje gaan rinkelen dat de oorzaak ergens anders moet liggen? Stel dat Vreven nog voor de groep had gestaan dit seizoen met dezelfde selectie en zonder uitzonderlijke talenten als Manu Garcia, Angelino en Ambrose. Hadden we dan fris aanvallend voetbal gezien en stonden we dan 5 plaatsen hoger? Tuurlijk niet, de selectie mist zoveel kwaliteit t.o.b. van vorig seizoen, toen we al ternauwernood ons op de laatste speeldag echt veilig speelden.

Bommel en Los Pollos slaan naar mijn mening echt de spijker op de kop. Vergeet niet in wat voor bizarre omstandigheden MvdG moet werken dit seizoen; de TD die hem binnenhaalde en waar hij een goede band mee had wordt in September al weggestuurd. Onderhand heeft hij niemand meer op voetbal bestuurlijk niveau waarmee hij kan sparren en niemand kan hem beoordelen omdat we min of meer stuurloos zijn. Mitchell staat er helemaal alleen voor.

Dan snap ik opmerkingen als die van Fred1 totaal niet. MvdG stelt al het best mogelijke materiaal op want er is simpelweg niets beter. Hij heeft al van alles geprobeerd maar probeert nu vastigheid te creëren de 2e seizoenshelft door vast te houden aan een bepaalde tactiek. Nu weer alles omgooien heeft echt geen zin, dan snappen spelers er ook niets meer van en heeft niemand meer duidelijkheid. Je kunt het als trainer nu gewoon niet veel beter doen, wie je ook voor deze groep zet in deze fase van de competitie. En natuurlijk wil Mitchell niet bewust verliezen en degraderen. Dat gaat volledig tegen de natuur in van een topsporter, je wilt altijd winnen.

De roest en het rotte hout zit echt in de lagen boven de trainer, daar moet men helemaal vanaf nul beginnen. Gebeurd dat niet dan blijven we in dezelfde situatie als de afgelopen 10 jaar.

0   0  
Nr. 20

Volgens mij heeft die spelers opdracht geen duels aan te gaan. Waar is die passie om duel aan te gaan en dan echt de bal te willen hebben en elke 2e bal moet voor ons zijn. Zo zet je een team weg Mitchel i.p.v. van dat zone gedoe. Zet er gewoon 11 in mannetje op mannetje en vrije laatste man. Hoe moeilijk kan het zijn. Strijd willen we zien die laatste wedstrijden. Zet Leigh erin. Is beperkte voetballer maar gaat ervoor.

0   0  
Misterbean

Als het voetballend niet lukt moet je strijden, en dat snaot deze trainer niet, dat kan hij niet over brengen. Al die disciplinaire maatregelen zijn mosterd na de maaltijd. Dat zijn tekenen van geen gezag hebben over de groep. Zoals eerder gezegd door iemand anders: door de hele organisatie van NAC heen neemt niemand. verantwoordelijkheid, en dat zie je oo het veld terug.

0   0  
Nr. 20

Gewoon iedereen eigen man pakken!!!

0   0  
Fred1

@ Flieger en daar zit m de crux , jij ziet aan de kant de tekortkomingen van deze spelers , ik neem aan dat van de Gaag ze dan ook ziet toch? Dan toch wekelijks opstellen, zelfs eentje aanvoerder maken kwalificeer ik toch als fout.
Ik heb ook een aantal trainingen van hem gezien maar heb er toch wel mijn reserveringen bij , wellicht ook omdat ik ook jaren op het veld heb gestaan, maar ik zie hem nooit gericht trainen , ik zie hem nooit Elalouchi tot de verantwoording roepen als hij voor de zoveelste keer niet open draait en die bal weer 30 meter terug speelt terwijl de back over hem heem dendert.
Ook op trainen schuiven ze achterin eindeloos die bal breed nooit grijpt er iemand in, althans toch niet toen ik er bij was.
Maar inderdaad ook ik ben van mening dat het grootste probleem op het middenveld ligt .
Bij de spelerspresentatie kwam er een blik middenvelders het veld op dat kent zijn weerga niet , van ellende lieten ze er maar een paar bij de voorhoedespelers opkomen.
Maar er zat er niet eentje bij waarvan je zegt dat is de patron, dat is een nummer 10 , niks , allemaal middelmaat, allemaal van hetzelfde allemaal gebrek aan techniek en tactisch inzicht en tekort komend aan snelheid en allemaal hebben ze de kwaliteit van behoudend spelen, balletje terug en balletje breed.
We verliezen keer op keer de slag op het middenveld , van achteruit durft niemand in te schuiven want Bambi Koch heeft liefst zoveel mogelijk hulptroepen om zich heen. Ik heb nog nooit zo'n berustende groep bij elkaar gezien een groep zonder leider met alleen maar ondermaatse waterdragers.

0   0  
Wijnkunst

@ bommel
Fijn jouw positieve bijdrage te lezen. Ik wil een poging wagen over de ellende heen te kijken en ter discussie een scenario voor de toekomst te schetsen. Een soort to-do list voor de aankomende AD.die discussie hebben we meer dan steeds maar in herhaling te vallen over wie er oorzaak zijn van de ellende. Dat is inmiddels iedereen wel duidelijk.

1: de nieuwe AD doet er verstandig aan te eisen dat hij alle macht naar zich toe kan trekken (daar zit al een mogelijk knelpunt. Zal de RVC en aandeelhoudees dit zien zitten?

2: de huidige RVC wordt vervangen door nieuwe mensen, die een maximale aanstelling voor 3 jaar krijgen, daarna doorstroming.

3: de nieuwe AD neemt maatregelen om de band met de supporters te herstellen. D.m.v. een te vormen adviesraad wordt er naar de de diverse supportersgroepen geluisterd.

4: De AD zoekt met de drie grootaandeelhouders naar een nieuwe eigenaar met een voetbalhart. liefst een Nederlands of anders Brabants bedrijf (Google eens op "grootste bedrijven Brabant). De kans dat dit slaagt is klein, maar de moeite waard. De huidige aandeelhouders worden allemaal uitgekocht. (indien groot kapitaal gewenst is, zal dit bedrijf de enige eigenaar willen zijn. Op directieniveau wordt gewaarborgd dat er te allen tijde een bestuurslid uit de NAC achterban mede-bestuurt.

5: indien dit niet slaagt wordt naar een buitenlandse kandidaat gezocht, maar dan wel een Europees bedrijf als Red Bull, evt. een combi met MC.

6: de samenwerking met MC behouden, maar alleen indien de samenwerking wordt geoptimaliseerd. Spelers moeten dusdanig getalenteerd zijn dat ze direct meerwaarde voor de selectie hebben.

7: van der Gaag zo mogelijk behouden (zoals jij het zegt @Bommel, aan hem ligt het niet). Boven hem een TD aanstellen met ervaring, intelligentie en die beschikt over een krachtige persoonlijkheid.

8: wel wordt de technische staf naast van der Gaag geëvalueerd. Doorselecteren op dit vlak is belangrijk, evenals dit bij de selectie het geval is.

9: uitgaan van het het KKD scenario. Van daaruit weer veel wedstrijden gaan winnen en terugkeren binnen 3 jaar. Samen nieuwe hoop creëren. Het lukt FC Twente ook!

Beste mede supporters, M.i. zijn de tijden in het moderne voetbal definitief veranderd. We komen er met de huidige structuur of wat er nog van over is niet meer uit, ondanks de goede bedoelingen van de aandeelhouders. Eerder gaf ik al aan dat ze te groot zijn voor het servet, maar te klein voor het tafellaken. Ze investeren te weinig in NAC, waardoor hun geld jaar na jaat verdampt. We hebben de rust van en overwinningen in de KKD nodig om vanuit de luwte in alle hoop en positiviteit terug te keren. Wat is ons eredivisieschap waard als we niet eredivisie-waardig zijn. Het levert alleen maar frustratie op.

En nu maar schieten.

0   0  
Fred1

@ Jetpaction en wie liepen er bij die andere trainers als rode draad doorheen?
Juist luie Jelle en nog luiere Penders , misschien moeten ze intern eens kijken of daar de oorzaak niet ligt?
Ik roep al jaren de kooi in zijn geheel uitmesten en niet links en rechts troep achterlaten.

0   0  
Misterbean

En nog iets: als het helemal niet aan. VdGaag zou liggen, dan heeft Smulders dus de wanpreststie van de eeuw geleverd? Maar dat mag je blijkbaar ook alweer niet zeggen? En ondertusen is het hele scouting apparaat opgedoekt want dat doen we wel met de laptop van MC?
Vorig seizoen was je een eikel als je op Smulders afgaf? Wanneer laten wij als supporters eens gezamenlijk onze tanden zien?

0   0  
Moppernac

Gewoon proberen Ruud Brood voor de resterende 9 wedstrijden plus nacompetitie naar NAC te laten komen.
En voor het nieuwe seizoen een nieuwe trainer zoeken als Brood niet wilt.
Maar dan zijn we wel geholpen voor de laatste finale periode.
Net zoals vorig seizoen bij Sparta met Dick Advocaat.
Is toen wel niet gelukt maar je moet toch iets proberen.

0   0  
Cees

Wijnkunst,

Ook zeer interessante woorden, net als Bommel. Kijk hier heb je wat aan, dat zijn mensen met een bepaalde visie. Hoef je niet helemaal mee eens te zijn, maar hier kan je wel wat mee. Zie het als een soort van ruwe fundering, die je dan tezamen gaat polijsten.

0   0  
Buurman

Alles gelezen hebbend wil ik nog het volgende inbrengen. Groepen mensen gedragen zich naar de omstandigheden. Meest onprettig/gevaarlijk gedrag als de omstandigheden tegen zitten. Men gaat zondebokken zoeken , op elkaar afgeven, sommigen proberen misbruik te maken van de nijpende situatie etc. etc. Echter ook bij successen zijn groepen mensen veelal zeer onsympathiek. Opportuun gedrag , anderen uitlachen en afzeiken etc etc. Kortom groepen mensen gedragen zich normaal als de omstandigheden normaal zijn. Dat is bij ons NAC niet anders. Je kunt naar buurman Willem 2 wijzen , die inderdaad zeer goed hebben ingekocht maar kijk eens naar buurman Feyenoord als daar ondermaats wordt gepresteerd ! Wij zijn niet slechter dan andere groepen mensen maar ook geen haar beter. Dat er geen stroming supportersparticipatie op gang komt heeft alles te maken dat dit vanuit het NACSe nooit is gestimuleerd en ook nooit zal worden gestimuleerd. Op dit moment overigens wordt er niets gestimuleerd vanuit het NACSe omdat ...... er niemand meer is. Buiten een mevrouw die tegen forse betaling parafen zet en een trainer die het niet aan kan ( heeft Fred1 gelijk in) , is er helemaal niemand meer. Dan onze eigenaren. Beste mede supporters , onze 3 grote aandeelhouders zijn geldverstrekkers die zeer tegen hun wil “ eigenaar “ zijn geworden. Ze hebben indertijd NAC fors geleend en er is toen echt wel een schuldbekentenis getekend dat NAC deze schuld moet terug betalen. De verantwoording die ze nemen is dat ze toezeggen tekorten te dekken tot een andere eigenaar/investeerder is gevonden. En dat laatste moet onze hoop zich op vestigen. Een nieuwe eigenaar met prima antecedenten en heel veel geld die boven de partijen staat. Een man/vrouw of organisatie die zegt “ ik/wij zullen deze geel/zwarte slapende reus eens wakker gaan schudden....”.

0   0  
Des NAC's

@Dutchbird

Dank voor de link. Van onderstaande quote van Van Weelde kwam het bier van gisteren even naar boven:

'Als ik op recepties of partijtjes kwam, noemde ik ons de slechtste rederij van Nederland. Waarom? Als je zegt dat je de beste bent, lacht iedereen je uit, maar als je roept dat je de slechtste bent, gaan mensen doorvragen: wat maakte ons zó slecht? Nou, legde ik dan uit; we hebben er geen bal verstand van.’

0   0  
Buurman

wijze

0   0  
Fred1

@ Buurman het frustreert mij enorm dat we zelfs als het water tot onze lippen staat elkaar geen reddingsboei toewerpen maar eerder elkaar laten verzuipen.
Hoe kan het zijn dat in een dergelijke nijpende situatie de neuzen niet dezelfde kant uit staan en we niet één front kunnen vormen, daar kan ik met mijn pet niet bij? Altijd het onderling op de man spelen en het vaak ook nog opnemen voor degenen die de club verwoesten , dat kan er bij mij niet in. Soms heb ik het idee dat sommige mensen niet meer logisch en realistisch kunnen denken. Ik laat mij hier nooit ergens over uit als ik het niet feitelijk kan onderbouwen en er zijn ook vaak dingen die je niet kunt en wilt delen.
We zitten nu in het derde jaar van het vijf jaren plan wat men voor ogen had, dat betekende in het vijfde jaar structureel bij de eerste 8 in het linkerrijtje van de eredivisie en meedoen met de play-offs.
Wat is daar nu van over.
De mensen waar ik het hierboven over heb zullen zeggen dan hebben we nog één seizoen te gaan maar dat is dat kop in het zand steken en de realiteit niet willen zien.
Feit is dat gedane beloften met voeten worden getreden en er in de voorbereiding al bijgeschakeld had moeten worden, maar iedereen wacht blijkbaar liever af en dan achteraf janken.
De meesten lopen voor de problemen weg en wij moeten het gelag weer betalen.

0   0  
NB

@wijnkinst: AMEN

De basis op orde krijgen en dan starten met bouwen aan ons mooie NAC.

HUP NAC!

0   0  
Cees

Fred,

Net als bij o.a Bommel, Wijnkunst, Buurman, vele nuttige woorden. Gelukkig dat er ook mensen zijn die gewoon rationeel zijn in hun doen en laten. Ik begon zo links- en rechts zwaar te twijfelen. Er zullen er vast nog veel meer zijn zoals jullie.

0   0  
van Flieger

Buurman/Fred - dit is niet helemaal zoals de heren er in staan. Ze hebben tenminste 2, en naar verluidt 3, keer Nee gezegd tegen een overnameplan op basis van een uitermate arrogante opstelling, dat ze het zelf beter konden en er (nog) meer geld zou gaan komen. Nogmaals, het ging in 1e instantie om EUR 8 mio voor alle aandelen plus nog eens 4 voor NAC en in tweede instantie (na degradatie) om EUR 4 mio voor de aandelen en 3 mio voor NAC. Dit wezen zij af. Vonden zij niet genoeg.

Op dit moment zijn hun aandelen niets meer waard, want het is een puinhoop, er zit geen waarde in de selectie en de structuren bleken kaartenhuisjes te zijn die inmiddels zijn ingestort. Het gat tussen wat de organisatie nog genereert en wat er op jaarbasis nodig is wordt met de dag groter (afhakende sponsoren, lagere tv gelden etc). De eerder onthulde 4 miljoen zou weleens niet voldoende kunnen zijn. Tenzij je zegt: degradatie is prima, we zien het wel wat er gebeurt in de KKD en nadat we "al die wijven op kantoor" ontslagen hebben dien we het wel met een handvol vrijwilligers. Zo staan zij erin. Aandeelhouders met de mindset van schuldeisers. Zo fout, zo slecht.

0   0  
Martin

@ Fred de harde realiteit is structureel bij de eerste 8 in het rechterrijtje van de KKD dat komt er terecht van het 5 jaren plan van Smulders en we kunnen er niemand meer voor ter verantwoording roepen sterker nog elke maand staat het forse salaris van Smulders weer op zijn rekening bijgeschreven.
En ondertussen gaan de geweldige trainers verder met het slopen van het NAC bolwerk.

0   0  
van Flieger

En toen er geen Redder meer kwam wezen zij de shortlist met 10 nieuwe aandeelhouders a 500K af, want zij hadden geen zin in verwateren. Dat NAC dit extra geld had kunnen gebruiken interesseerde heb niet. Ruine kopen tegen 5%, daar zijn ze mee bezig. Stenen als onderpand. Trap er niet in!

Die kabouter, die door jarenlange sponsoren inmiddels "het egomannetje" wordt genoemd, praat alleen vanuit de meerderheidspositie en draagt verder niks bij behalve slechte ideeen en chagrijn.

0   0  
Fred1

@ Flieger met die Spaanse investeerder waarover ik het gisteren met je had en wat jij beaamde ( is 500 mtr vanaf jou aan het bouwen ) zijn er dan dus bij mijn weten 4 serieuze biedingen geweest.
En blijkbaar is er niet één serieus gesprek geweest en de laatste kreeg zelfs helemaal geen respons.
Als je die gasten meerekent en serieus moet nemen uit Zeeuws Vlaanderen die de selectie bij promotie een bonus gaven dan zijn het er zelfs 5.
Dat ze destijds NAC gered hebben is jofel maar ik denk veel meer eigenbelang maar om te denken dat verder niets ondernemen de oplossing is getuigt niet van de juiste ondernemersgeest en dan begrijp je niet hoe deze mensen een mooi bedrijf hebben opgebouwd. We zijn in principe niks opgeschoten.
Ik zie ons er met deze spelers en trainers niet aan uit komen.
Terwijl met het komende programma met de juiste instelling en opstelling het nog steeds niet onmogelijk zou zijn maar ze hebben de ballen niet en ze vinden het best zo.

0   0  
Oosterhout076

Het heeft even geduurd, maar nu weet ik het zeker. MvdG is de MOL.
- hij heeft nog heel weinig punten in de pot gebracht;
- hij saboteert elke week bewust, door met een onlogische opstelling te beginnen
- hij wisselt onnavolgbaar, met als klap op de vuurpijl gisteren weer in de 90e minuut een aanvaller te brengen;

Ik ben benieuwd wanneer de ontmaskering volgt, en wij te horen krijgen dat dit allemaal niet echt is.

0   0  
van Flieger

Fred - als je weleens in de zitkuil in Teteringen tegenover een onwillige dwerg hebt gezeten, dan zou duidelijk moeten zijn waar van Flieg het over heeft. Als er dan op deze site weer zo'n vazal van de heren beweert dat ze nu nog moeten worden uitgekocht, dan is wel duidelijk hoe de wind waait. Ze hangen van rancune en kleine politiek aan elkaar, hebben nauwelijks besef van of er zand of lucht in de bal zit maar willen wel het hoogste woord hebben.

Het huidige NAC BV heeft een investeringbehoefte die met de dag groeit, van 4 miljoen Indien je eredivisie wilt spelen. Dat is de consequentie van hun wanbeleid. Zij willen dit ontkennen door de cijfertjes van Goetzee te citeren, maar die vlieger gaat natuurlijk niet op. Dat was volksverlakkerij, grenzend aan fraude. De KNVB kijkt niet naar resultaten, zolang ze maar een ondertkende verklaring hebben incl bankgaranties dat een eventueel tekort in de begroting wordt afgedekt. Nou, dan gooien we de begroting toch even naar beneden ? Dat gaat er gebeuren met deze mensen. Vorige keer hebben ze eenmalig 8 ton eringeschoten (terwijl 2 miljoen noodzakelijk was) en gingen door met hun vernietigende werk. Dat zullen zij nu niet meer doen. Dus is er maar 1 weg: die van ontslagen en lagere begroting.

Iedere dag dat deze mensen, die hun eigen betrokkenheid bij 5 jaar wanbeheer ontkennen, blijven zitten gaat de negatieve spiraal en stemming door. En dat, brave mensen, is verdomde jammer.

0   0  
Buurman

Beste Van Flieger. Uit je laatste zin blijkt dat we het grotendeels eens zijn. “ Aandeelhouders met de mindset van schuldeisers... “ Prachtig geformuleerd en hier zit, kort gesteld, de kern van het probleem. We moeten hopen en stimuleren (!) dat de huidige aandeelhouders toch overeenstemming gaan bereiken met mensen die er wel iets van willen maken. Beste Fred1. Ik lees in je reacties/hartekreten altijd de bevlogen NAC man , met verstand van voetbal , die niet begrijpt hoe het mogelijk dat hij iedere week opnieuw een wanprestatie moet aanschouwen. Waarom neuzen niet dezelfde kant op gaan is , vrees ik, een heel ingewikkeld proces van allerlei groepen , groepjes en individuen die elkaar , veelal anoniem , tegenwerken vanwege verschillende belangen. Daarnaast is er vanuit het NACSe geen positieve stimuli op dit gebied maar zal men eerder mee doen groepen en mensen tegen elkaar uit te spelen. Aandeelhouderschap van supporters en sponsors wil men niet binnen het NACSe. Betreffende van der Gaag deel ik jouw mening. We hebben een zwakke selectie maar van der Gaag en zijn assistenten halen er ook niet uit wat erin zit. Ik begrijp absoluut niet wat sommigen in deze trainer en zijn assistenten ziet. v.d. Gaag geeft een goede veldtraining maar alle andere aspecten van het trainerschap zijn onvoldoende tot zwak is gebleken. Ik denk wel dat het nu buiten zwieren van v.d. Gaag geen zin heeft. Eerder zal de puinzooi nog groter worden en geen enkele behoorlijke trainer wil hier instappen.

0   0  
WW

Ik ben het vooral eens met de 1e reacties van zowel Van Flieger als Buurman. Het doet pijn aan je NAC hart en ogen als je ziet wat er allemaal mis is. En dat de hoofdschuldige voor de malaise niet de trainer is, is mij ook wel duidelijk.

Wat is dan wel de hoofdoorzaak?
De hele setting deugt voor geen meter, ligt als een verstikkende deken over NAC heen en zuigt langzaam alle leven uit de club.
Met die setting bedoel ik de 3 grote aandeelhouders die niet willen investeren, de groep kleine aandeelhouders die niet kunnen investeren en het grote geheel aan aandeelhouders wat even slagvaardig opereert als en dezelfde eensgezindheid uitstraalt als de EU (namelijk: niet).

De aandeelhouders moeten uiteraard niets, maar zouden er m.i. zeer verstandig aan doen te beseffen dat als ze op deze manier doorgaan en deze trend doorzet, hun aandelen straks echt het papier niet waard zijn waar ze op gedrukt zijn. M.a.w.: kies eieren voor je geld, vang er nu nog uit wat er te vangen valt en verkoop de boel aan een partij die wel kan en wil investeren.
O
Wil je niet verkopen: ook het idee van bij-investeren door derden kan werken; dat dat de aandelenboel dan 'verwatert' en dat de grote 3 dat niet leuk vinden, heb ik geen boodschap aan. Want we zitten nu op dood spoor en op deze manier komt er ook geen leven meer in. Beter iets dan niets, zullen de grote aandeelhouders toch ook moeten beseffen.

Dus linksom of rechtsom moet er fors geld bij.
Of dat is door de huidige aandeelhouders uit te kopen of door meer aandelen uit te geven zal me op dit moment een zorg zijn. Ik heb momenteel wel een voorkeur voor het eerste, want aan aandeelhouders die als ware het een broedkip op haar eieren op hun aandelen blijven zitten, maar niet willen investeren, heb je op lange termijn niets. Dan kunnen we ze dankbaar zijn voor het redden van NAC, dat ben ik ook, en ik weet dat als zij er niet waren geweest, NAC er ook niet meer was geweest. Maar op dit moment gaat NAC langzaam maar zeer zeker richting het afvoerputje, en dat komt door die muurvaste foute setting.

Tegelijkertijd snap ik best dat het voor de aandeelhouders frustrerend moet zijn om maar bij te moeten blijven storten. Alsof je een mooi maar oud huis hebt gekocht wat tocht, je wil die tocht verhelpen en gooit daar aardig wat geld tegenaan, maar wat je ook doet: het blijft maar tochten.
Om dat te verhelpen zal je eens zeer kritisch naar je bedrijfsvoering moeten kijken, benchmarken met gelijkwaardige clubs als ADO, Willem II en Groningen, en dan tot een analyse en conclusie moeten komen hoe het in godsnaam mogelijk is dat wij van een alleszins acceptabele algemene begroting zo godsgruwelijk weinig spelersbegroting over houden, sterker: de kleinste spelersbegroting van de eredivisie! Dat zit maar ten dele in huisvesting; laat dat 2,5 mln zijn. Dan nog zit je met een gat van 8,5 mln voordat we die 3 mln spelersbegroting overhouden: waar wordt dat aan uitgegeven, en hoe zit dat bij pakweg Groningen, ADO en Willem II? En kom ook niet met "kunstgras" aan, want Groningen en Willem II hebben geeneens kunstgras en ADO stapt daar binnenkort vanaf.
Waar geven wij ons geld nou echt aan uit?

0   0  
scheppioni

Goed betoog Fredje met name 11.04 !
Deze trainer weet het wel maar staat alleen, wat doet die nieuwe verberne in godsnaam ook al als toevoeging, maar uit zijn toon alles uit hoop.gericht, daar zijn we gvd mooi klaar mee !!!!

0   0  
Buurman

hartenkreet. Goed stukje van WW met een aantal zeer nuttige aanvullingen. Betreffende “ waar gaat het geld in Godesnaam naar toe gaat “ lijkt het me nuttig de jaarcijfers te bestuderen en leg er inderdaad die van W2 en Groningen eens langs. Blijft staan dat de eind conclusie is dat een overname door een goede partij de enigste oplossing is. ( De groep aandeelhouders nog groter maken zie ik niet zitten , gaan ze elkaar zitten bestrijden denk ik.)

0   0  
Sp1

@ww

goed verhaal,. Maar NAC straalt al te lang uit dat het vooral bier drinken en kut roepen is.

En dat zie je in alle gelederen en aan alle spelers.

En om je vraag in te gaan waar het geld is gebleven?!, NAC betaald grof voor huurspelers en betaald voor het niveau Mets met gemak een tonnetje.. Dan zijn begrotingen van 3 miljoen er snel doorheen gedraaid.

0   0  
a

WAAR IS DE TRAINER NU NOG WEL VERANTWOORDELIJK VOOR??
UIT DIVERSE KOMMENTAREN OP DEZE SITE NERGENS VOOR!!
zET ER DAN MAAR LIEVER EEN VRIJWILLIGER VOOR DE GROEP,

0   0  
WW

@Sp1

Mijn vraag was niet waarom 3 miljoen er snel doorheen gedraaid is, al is dat in zichzelf gezien onze compleet gemankeerde selectie ook een valide vraag.

Mijn vraag is waarom we van 14 miljoen totaal maar 3 miljoen voor spelersbegroting overhouden. Die 3 miljoen is het kleinste spelersbudget van de eredivisie. Voor een deel is het verschil tussen 14 mln totaal en 3 mln voor spelers te verklaren door huisvesting, maar stel dat dat 2,5 miljoen is: waaraan worden dan die andere 8,5 miljoen uitgegeven?

0   0  
Charelli

Wat een goeie analyses over hoe we het zouden moeten doen maar let op het gaat hier over de korte termijn he. Als we degraderen denk ik dat we het heel, heel moeilijk gaan krijgen en sluit ik vanwege de verstikkende deken (bron:Buurman) een faillissement niet uit. Kunnen nog lang door analyseren wie wat waar verkeerd heeft gedaan maar het gaat om het hier en nu. Als ik naar de huidige situatie kijk dan zie ik een ploeg en trainer waartussen geen enkele chemie is. Dus doorgaan op de huidige wijze is het graven van je eigen graf. Dit moet echt stoppen. Ik heb geen oordeel over de mens van van der Gaag maar je moet toch echt wel blind en doof zijn als je niet ziet en hoort (getuige het interview) dat dit niet meer gaat werken. Niets tegen de persoon maar voor mij is het handhaven en het daaraan gekoppelde voortbestaan van NAC veel belangrijker dan het individu en als Mitchel ook vindt dat niemand belangrijker is dan de club dan moet hij zelf opstappen. Ik denk dat dat voor hem en voor de club het beste is, geef hem een kleine afkoopsom mee en zorg ervoor dat hij met opgeheven hoofd kan vertrekken. Alleen een vertrek in overleg of van zijn kant maakt de weg vrij voor anderen.
Wie zou dat dan moeten doen: Ook ik ben gecharmeerd van de O19 trainer. Dat zou nog wel eens een prima optie kunnen zijn, gewerkt met landelijke topploegen en spelers, behaald goede resultaten met jonge spelers en spreekt prima voetbaltaal. Maar ja, wie gaat dat regelen? Wacht ajb.niet tot hij weg is. Overigens wie van NAC heeft hem toestemming gegeven om bij Fox te gaan zitten. Mevrouw Edelenbosch zorg er ajb. voor dat deze man langer bij NAC blijft.

0   0  
reflektor

Frappant dat figuren als los paardelullos de vlieger en horeca vaak aan het reageren slaan als er te Bashen valt .

0   0  
Cees

Cees,

WW, Buurman, Van Flieger, Charelli, Wijnkunst en Fred. Zo mag ik het graag lezen, zoals op deze pagina, nuttige, zo goed mogelijk onderbouwde teksten. Natuurlijk, zo links en rechts wat vraagtekens. Maar dit dient het NAC-belang. Hier straalt vanaf dat je NAC een warm hart toedraagt. Mooi zou het zijn dat in de praktijk uit te bouwen. Om iets op te starten, want tussen de regels merk ik welke richting jullie uittillen. En natuurlijk blijven er discussie punten, maar dat geeft niets. Het gaat om de intentie.

0   0  
reflektor

Kruiken krijgen een duimpje omhoog .zeiklippen ook en de echte nac fans kunnen de stront in zakken op deze beruchte site , je bent er zo onderhand klaar mee .

0   0  
Fred1

@ Charelli , let op mijn woorden, als NAC nu niets doet richting Willem Weijs dan zie ik die binnen no time ook de deur uit wandelen. Kan goed met Gillissen overweg en zou zomaar eens bij Heracles aan de slag kunnen gaan. Dat zou funest zijn.
Maar ik vrees met grote vrezen.
Ik kan het niet hebben dat er zoveel goede mensen hebben rondgelopen met iets in hun mars en allemaal zijn opgestapt en dat uiteindelijk die twee kwallen ten Rouwelaar en Penders alles overleven en blijven zitten.

0   0  
Charelli

@Fred1
Had een prima duo kunnen zijn voor de komende jaren als TD en trainer. Jammer dat dit nou weer net niet door de bestuurders is opgemerkt. Maar ja al zou het zo zijn, dan nog hadden een dergelijke combinatie ook weer uitstekend kunnen verprutsen. Ohh nee, dat hebben ze al gedaan.

0   0  
F3

Er kan nog zo'n deel.van de supporters lopen verkondigen dat vd gaag een goede trainer is, wat hij tot nu toe in dit seizoen heeft laten zien wijst daar niet op. Als hij wil proberen om met 5 man te verdedigen is dat zijn keuze want hij is de huidige verantwoordelijke, maar om bij een 2-0 achterstand pas in de 89 ste minuut er een aanvaller bij in te gooien heeft geen enkel nut. Je doet dat of eerder of niet. Persoonlijk hecht ik geen enkele waarde aan zijn vorige prestaties, dit seizoen zakt hij tactisch elke keer door de mand. Thuis gewoon vol op de aanval, zeker vanaf nu omdat het toch niet slechter kan. De nul houden lukt de heren achterin toch niet, zelfs al stel je alleen maar verdedigers op.

0   0  
scheppioni

Waar Fredje, maar NAC slaapt en slaapt en slaapt .......

0   0  
Joop

V. D. Graag leert niks laat murhen invallen loopt voor geen meter aal de laatste minuten casteneer invallen doet 4 keer meer dT hij dat ni zie nu komen de 2 wedstrijden thuis geen 6 punten dan rechtstreeks degradatie simpel

0   0  
De Bolle Damen

Waar komt /kwam die euforische stroom aan loftuitingen vandaan toen deze koekebakker werd aangesteld bij NAC? Waar is/was dat misplaatste positivisme op gebaseerd? Een paar puntjes met Excelsior gehaald een keer gelijkgespeeld op Madeira en een keertje een uitoverwinning in Centraal Portugal.

De allerslechtste NAC trainer ooit!
Tegen PSV moet je proberen iets te halen. Dat doe je niet met 5 verdedigers dat doe je met Ilic, Fernandez, Lundquist Rosheuvel en Tevrede en Kastaneer.
Daarachter 4 verdedigers en een keepert.
Dan wordt het of 3-0 of je scoort 1 of 2 keer en ben je dreigend.

Als je jje allerslechtste spelers (verdedigers) teveel aan de bal laat komen gaat het fout Mitchell. Je was zelf een beperkte verdediger en die Penders naast je ook, dus JULLIE zijn schuldig aan het feit dat ik dit seizoen niet weet waar ik naar zit te kijken. Dit is niet mijn NAC.

Er zijn slechtere selecties in de geschiedenis van NAC geweest.
Ik ga al 47 jaar en dit jaar slaat alles. Thanks to you . Waardeloze technische staf.
En dit roep ik al vanaf de Open Dag. Wat een drama trainer.
Opportunisme van mij ? JA! En zo moet NAC ook voetballen in thuiswedstrijden: OPPORTUNISTISCH!
En in uitwedstrijden , smerig verdedigen, en punten stelen/sprokkelen.
Zo moeilijk is het niet.

0   0  
Jf

Nou is het natuurlijk achteraf altijd makkelijk analyseren, de trainer heeft volgens mij ook niet veel mogelijkheden mbt opstelling.

Ik zou tegen Utrecht graag zien dat er twee aanvallend ingestelde middenvelders instaan. Ilic en Lundqvist samen met hopelijk Verschueren.

De aanval is voor mij een groot raadsel, Rosheuvel heeft geen inzet maar Muhren is voor spek en bonen aan het voetballen echt verschrikkelijk. Ik verwacht op zon moment Fernandes die creatief is.

Maar ja nogmaals voor mij is het makkelijk praten.

In de verdediging was het ditmaal tweemaal een fout van Palmer Brown. Tekenend was de actie tegen Malen. Hij dekt door op Malen die vervolgens verder loopt en Palmer Brown stopt gewoon waardoor hij vrij voor het goal komt. Heeft puur met inzet en de wil om te winnen te maken. Het eerste doelpunt moet hij altijd in lijn lopen met de centrale verdediger als je op buitenspelval voetbalt.

0   0  
Cool Hand

"Spelers als Karami, El Allouchi, Kali (zonder te discrimineren)." Zonder te discrimineren... bizar.

0   0  
die ne gast

@Fred1
Ik hoop dat je tegen goedbedoelde, opbouwende feedback kan:
Je schrijft best zinnige dingen, maar je maakt het niet geloofwaardiger als je op de man speelt.
Ik sla de bijdragen van Van Flieger altijd over, omdat ik die plaat wel ken: er wordt te vaak op de man gespeeld en er worden weinig tot geen oplossingen aangedragen wat er dan wél moet gebeuren.

Bij jou weet ik eigenlijk ook dat er altijd een sneer naar Penders, Ten Rouwelaar en/of El Allouchi in zit en dat maakt je teksten een stuk minder lezenswaardig en haalt je inhoudelijke betoog vaak onderuit.
Nog even en ik ga jouw reacties ook niet meer lezen. Het zal je waarschijnlijk aan je r**t roesten dat ik je reacties niet meer ga lezen (en op zich terecht), maar als je écht wil dat er dingen bij NAC veranderen, zal je misschien toch iets in de toon van je communicatie moeten veranderen. Zenden zonder dat er ontvangers // lezers zijn, is toch jammer...

0   0  
a

@die ne gast

Schrijf jij nu eens een stuk over NAC met allemaal positieve zaken, liefst een pagina vol!! Dit als tegenwicht van al die bpze supporters die zo negatief zijn!!

0   0  
Fred1

@ die Ne gast , het gaat mij ook niet om degenen die niet lezen het gaat mij om degenen die het wel lezen.
Het staat iedereen ook vrij om dingen niet te lezen we leven in een vrij land.
Ik ben niet hypocriet, ik vertel geen leugens, ben recht voor zijn raap en benoem de dingen graag bij hun naam, het hart op de tong zeggen ze weleens en daar kunnen veel mensen niet tegen.
Ik heb vorige week bij een personeelsmeeting van een manager van mij gezeten die zijn personeel toesprak, gaat hij in het algemeen 11 man toespreken wat er allemaal fout gaat terwijl het om één persoon gaat.
Zoiets haat ik want je demotiveert een hele groep , slecht management en slecht leiderschap.
Als Penders niet functioneert moet ik dan roepen dat alles bij NAC ruk is ?
Als Elalouchi zijn taken niet uitvoert en Koch als een oud wijf loopt te voetballen moet ik dan zeggen dat heel het team ruk is.
Duidelijkheid daar gaat het om en dat is iets waar het ook bij NAC al jaren schort , niemand heeft Penders ooit verteld wat ze werkelijk van hem vinden anders had hij er al lang niet meer gezeten.
Bedankt voor je poging opbouwende kritiek te geven bedankt voor het goedbedoelde advies maar ik vrees toch dat het mij niet gaat lukken om in nevelen te praten.
En als dat impliceert dat jij het niet meer leest, mij om het even maar ik ben weer ff n stukkie frustratie kwijt en daar gaat het me uiteraard ook om. Je frustraties van je afschrijven is een goede therapie.

Laad alle berichten na dit bericht in