Go to Top

Een update uit de ziekenboeg

Een update uit de ziekenboeg

Aankomend weekend neemt NAC het op tegen Ajax. In deze wedstrijd kan trainer Mitchell van der Gaag nog geen beroep doen op spits Mitchel te Vrede. Ook voor middenvelder Arno Verschueren komt Ajax te vroeg. 

Samen met Mitchell te Vrede was ook Luka Ilic weer te bezichtigen op het trainingsveld in Zundert. Beiden trainde nog wel apart van de groep. Paolo Fernandes trainde een gedeelte mee met de groep. De creatieve speler is al een tijdje aan het sukkelen met zijn blessure (dijbeenkwetsuur). Dervite heeft zijn 90 minuten in de wedstrijd van Jong NAC goed verwerkt. Hij kan voluit meetrainen richting de wedstrijd van zondag.

NAC heeft de hoop dat spits Mitchel te Vrede weer inzetbaar is voor de wedstrijd met Groningen. Voor NAC zou dit natuurlijk een mooie opsteker zijn. Te Vrede kwam voor zijn blessure tot negen goals en is daarmee clubtopscorer van NAC.

Bron: B-Side Rats, BN DeStem

57 Reacties op "Een update uit de ziekenboeg"

  • DunErwt
    14 februari, 2019 - 14:22

    Hoeist met Schoofs?

    113

    6
  • Janmetdenacpet
    14 februari, 2019 - 14:23

    Goed om te lezen dat mvdg weer wat meer keus heeft, nu nog hopen dat hij de goede keuzes maakt.

    10

    2
  • Overal
    14 februari, 2019 - 14:31

    Het zou wel fantastisch zijn als Ilic nog wedstrijdfit raakt dit seizoen.
    Er was dit seizoen een periode dat het voetbal de goede kant op gang en dat kwam voornamelijk door Ilic in de spelverdelersrol. Dat klapte met zijn blessure alleen toen weer net zo hard in elkaar.

    43

    0
  • NAC4Ever
    14 februari, 2019 - 14:31

    Jammer dat Te Vrede Ajax nog niet haalt. Had gelezen dat ze hem eigenlijk tegen Ajax in wilde laten vallen en tegen Groningen weer in de basis wilde zetten.
    Hopelijk kan hij tegen Groningen alsnog van waarde zijn!

    5

    3
  • Sjef de gevulde koek
    14 februari, 2019 - 14:48

    Als Fernadez hopelijk een keer fit is en Illic en Ten Vrede terug zijn kunnen we hopelijk wat gaan neerzetten. Spelers die iets toe voegen en een goal kunnen maken want als we iets nu missen is het dat wel en hopelijk kan onze nieuwe verdediger wel een man afdekken dan heb ik nog een beetje vertrouwen in een goede afloop via de playoff

    8

    4
  • Buenas NAC
    14 februari, 2019 - 14:52

    Te Vrede (bijna) terug is voor ons wereldnieuws, Goed nieuws dat ook ilic & fernandes eindelijk op de goede weg terug zijn! Die gasten kunnen echt nog van grote waarde worden richting het einde van het seizoen!

    15

    4
  • van Flieger
    14 februari, 2019 - 14:53

    Het is weer allemaal gebaseerd op hoop.

    Is er inmiddels door de RvC duidelijkheid verschaft over hoe en waar in godsnaam al die superlange blessures vandaan komen ?

    17

    24
  • GeelZwartHart
    14 februari, 2019 - 14:56

    Meer keuze is prima, nu nog de juiste keuzes maken EN op de juiste plaats zetten.

    6

    0
  • Tombola Breda
    14 februari, 2019 - 15:04

    Gelukkig weer een lichtpuntje. Duimen dat hij er tegen Groningen weer echt goed in staat.

    @van Flieger, toen Bayern München in 2015 een grote blessuregolf had bleek dit voornamelijk te maken hebben met het te vroeg inbrengen van spelers die niet wedstrijdfit bleken. Guardiola stond destijds zwaar onder druk en liet speler ten koste van alles spelen. Er wordt op deze website wel eens gesuggereerd dat het te maken zou kunnen hebben met de zware fysieke trainingen van vd Gaag. Maar dat kan ik mij moeilijk voorstellen. Van goed hard trainen wordt een lichaam uiteindelijk alleen maar beter. Overbelasting vindt doorgaans plaats tijdens wedstrijden.

    In die zin hebben wij als supporters ook een aandeel. Door altijd maar te schreeuwen dat de coach spelers sneller en langer moet inbrengen die niet wedstrijdfit zijn.

    15

    7
  • Willemf5
    14 februari, 2019 - 15:05

    Het schuift iedere week weer een weekje op.

    3

    6
  • NAC4Ever
    14 februari, 2019 - 15:06

    @van Flieger
    Dat is niet de taak van de rvc, maar van de technische staf (als al iemand verplicht zou zijn).

    9

    5
  • van Flieger
    14 februari, 2019 - 15:08

    Het is bizar dat mensen die teozicht behoren te houden over de core Business voetbal geen benul hebben waar al die lange blessures bij ons toch vandaan komen.

    1. Dubieuze trainingsmethoden.
    2. Spelers niet belastbaar, in feite ongeschikt voor het niveau
    3. Spelers die al niet okselfris waren toch een contract gegeven, kom maar binnen met je knecht
    4. Rampzalige beoordelingsfouten in de medische staf
    5. Overrulen medische staf door technische leiding
    6. Pech (kuch)

    22

    15
  • Sp1
    14 februari, 2019 - 15:11

    Hopelijk krijgen ze de kans om in de nacompetitie wat minuten te maken… ;)

    7

    2
  • JP
    14 februari, 2019 - 15:16

    Ben benieuwd hoe de gemiddelde blessuretijd zich verhoudt tov andere clubs. Het beeld leeft dat bij NAC elk tikje 3-6 maanden oplevert. Het lijkt mij overdreven lang, dan kun je beter een been breken lijkt het..

    8

    1
  • Buenas NAC
    14 februari, 2019 - 15:16

    @SP1, het erge is dat we momenteel zo ver zijn afgedaald dat de nacompetitie als een overwinning voelt!

    7

    0
  • van Flieger
    14 februari, 2019 - 15:19

    “Not my fault” is wat de achterban begrijpt van het optreden van van Aalst, Burema, van Weelde, Gielen, de Kort en van Mierlo.

    Dat we een enorme investeringsbehoefte hebben om bij benadering de beloofde stabiele middenmoter te worden wordt verzwegen: not my fault.
    Dat we net doen alsof we winst maken maar in feite een stevig verlies onder de leden hebben: not my fault.
    Dat we een hele kluts spelers met langdurige blessures hebben en dat niemand weet waar het aan ligt en hoe dat voorkomen had kunnen worden: not my fault.
    Dat we degraderen: not my fault.
    Dat er straks steeds minder mensen in het stadion zitten: not my fault.
    Dat we na 5 maanden nog altijd geen algemeen directeur hebben: not my fault.
    Dat het technisch hart een defibrillator nodig heeft: not my fault.

    Kortom, zij kunnen er ook niets aan doen.

    20

    13
  • Charpie
    14 februari, 2019 - 15:30

    Weet jouw baas dat jij hier de godganselijke dag op deze site rondhangt Van Flieger?
    Ga eens aan het werk man!
    Iets van de pot en de ketel….

    20

    7
  • Vinnie Jones
    14 februari, 2019 - 15:51

    Flieger, wellicht heb je verstand van zaken doen, ik heb het gevoel dat je minder kaas hebt gegeten van “top” sport. Als je zelf ergens op niveau voetbal zou hebben gespeeld in een tijdsperiode waarin het voetbal niet stilstond, dan zou jij zelf ook hebben meegemaakt dat er in iedere selectie blessures zijn die langer dan 2 wedstrijden duren. Iedere speler die op enig niveau voetbalt, dus meer dan twee keer per week traint en daarbij wedstrijden speelt. Wij hebben er nu drie á vier. Maar iedere ploeg heeft er wel twee. Soms zit het mee en dan heb je er één of geen. En nu zit het tegen. Vorig jaar hadden wij naar mijn weten alleen Schoofs die gemist werd. Ajax had Veltman, Sinkgraven, Eiting, Dolberg en Bandé. Die 5 schud ik even zo uit de mouw, wellicht waren het er wel meer. Stel je niet aan. Soms heb je geluk en soms pech.

    16

    9
  • am
    14 februari, 2019 - 16:43

    Te Vrede en Verschueren worden erg gemist is de laatste weken wel gebleken.

    25

    3
  • Ivo
    14 februari, 2019 - 16:52

    Met Ilic, Lundqvist en te Vrede samen op het veld kan je weer vooruit voetballen. Verschueren erachter als stofzuiger. Helaas zijn 3 van de 4 geblesseerd. Ik hoop niet lang meer.

    15

    2
  • Ad B uit Roosendaal
    14 februari, 2019 - 16:59

    Verschueren is vaak onderschat.

    Zijn loopvermogen had je goed kunnen gebruiken tegen Ajax.

    19

    3
  • Pietjebel
    14 februari, 2019 - 17:26

    Die Fernandes hadden ze nooit nog 1 seizoen moeten lenen
    Die jongen gaat het niet redden
    Over 2 jaar hoor niemand er nog wat van

    14

    3
  • Kipiani
    14 februari, 2019 - 17:28

    Ad B snapt het.

    4

    2
  • ome cor
    14 februari, 2019 - 17:38

    Laten we alsjeblieft niet de verwachtingen van Te Vrede veel groter maken dan hetgeen Mitchell kan brengen.
    We missen hem als spits, als leider in het veld, maar 1 man maakt niet het verschil tussen volkomen kut voetbal en voldoende om niet te degraderen.

    Al zou het mooi zijn als Lundqvist, Te Vrede en onze Franse vriend Dervite de kracht hebben om de rest van het team mee tee sleuren.
    Het zou leuk zijn wanneer de andere Mitchell onze jonge talentjes een kansje zou geven om zich te tonen.
    Zeker tegen Ajax kunnen die gasten niks fout doen.

    8

    5
  • Breda-Loyal
    14 februari, 2019 - 17:38

    Ik zou inderdaad met blessure gevoelige spelers die net wat meer laten trainen op fysiek

    Wilt zo’n Fernandes het maken dan moet hij echt wat body bijplakken.

    Voorbeelden genoeg : Ferguson liet vroeger bij United ook altijd eerst zijn nieuwe aanwinsten trainen op hun fysiek om het niveau aan te kunnen

    2

    1
  • am
    14 februari, 2019 - 17:43

    Dat fysieke wordt volgend seizoen nog belangrijker:)

    3

    1
  • Nacdictive
    14 februari, 2019 - 17:44

    @tombola: waar baseer jij op dat een wedstrijd vaak de druppel is?

    @VinnieJones: het kan idd pech zijn of toeval maar ik zou er wel serieus naar kijken.. Een bepaald trainingsprogramma kan eenvoudig overbelasting in de hand werken of blessures.

    1

    2
  • Ert
    14 februari, 2019 - 17:48

    Alleen aan Mitchell en op een goede dag Arno heb je iets aan. De rest is nog steeds opvulsel. Gaan we de strijd ook niet mee winnen.

    3

    0
  • Dirk
    14 februari, 2019 - 18:26

    Wim Beekman stopt per 1 maart als directeur van FC Emmen. Dat heeft de club bekendgemaakt via de officiële kanalen. Voorzitter Ronald Lubbers gaat de functie van Beekman ad-interim invullen.

    Beekman is sinds 2013 directeur van de club die dit seizoen debuteert in de eredivisie. Hij gaf destijds aan niet langer dan vijf jaar verantwoordelijk te willen zijn voor het directeurschap. Lubbers stelt dat Beekman veel heeft betekend voor de club. “Als je het moet samenvatten, dan heeft Wim een enorme bijdrage geleverd aan het FC Emmen van nu” vertelt Lubbers op de website van de club. “Mede door zijn inzet spelen we nu voor het eerst op het hoogste niveau van Nederland.”

    De aftredend directeur neemt afscheid met een goed gevoel. “Sinds mijn aanstelling in juni 2013 heb ik met ontzettend veel liefde en plezier gewerkt om Emmen weer op de kaart te zetten”, zegt Beekman. “De afgelopen zes jaren met alle collega’s, vrijwilligers, sponsoren, supporters en het bestuur hebben mij veel energie gebracht.”

    Wat zijn volgende klus is, dat weet hij nog niet. “Tot 1 maart ga ik me nog volledig inzetten voor FC Emmen. Daarna als supporter genieten van de wedstrijden van FC Emmen en genieten van een vakantie. Dan zien we daarna wel wat er op me afkomt.”

    Misschien ff bellen of ie geïnteresseerd is in NAC

    1

    9
  • Dun Diëe
    14 februari, 2019 - 18:46

    Ik ga ver mee in het betoog van Vinnie Jones, maar de enige raadselachtige blessure is van Schoofs. Die is gewoon een jaar van de aardbol verdwenen en niemand weet of hij nog terug komt. Dat is toch wel heel raar hoor.

    7

    0
  • Pietje precies
    14 februari, 2019 - 18:51

    Mooi! We maken zeker kans om tegen Ajax eens even lekker aan het doelsaldo te werken maak ik op na het zien van de CL-wedstrijd van gisteren!
    Hup NAC

    3

    1
  • Brabo F1
    14 februari, 2019 - 18:53

    Ipv dat oeverloos gezeur over beleid en bobo’s wordt het hoog tijd de medische staf eens op de grill te leggen. Zie al jaren veel “plotselinge langdurige blessures” bij NAC. Tip:
    Ze zouden eens over de grens kunnen komen kijken waar een Steven de Vrij en andete Nederlandse toppers behandelt werden en nu “redelijk” succesvol zijn in Serie A. Maar ja, das Belgie. Ver weg van Zundert…

    6

    2
  • ome cor
    14 februari, 2019 - 19:31

    @Dirk
    Pfffft Wat een onzin !

    Een voormalig supermarkteigenaar die de grote man was bij het kleine eerste divisie clubje Emmen en daar niet alleen promotie mocht meemaken maar ook een goed 1e jaar eredivisie.
    Klinkt erg mooi, maar waarom zou een stugge Drenth de ideale man zijn voor een moeilijke club als NAC ?

    Alle respect voor Emmen en alle mensen die er bij die club betrokken zijn, maar ik verwacht dat na dit jaar de rek er wel uit is en dan kan het alleen maar minder worden. Logisch dat die man stopt op een hoogtepunt en niet terug komt op zijn beslissing om langer dan 5 jaar te blijven.

    4

    3
  • scheppioni
    14 februari, 2019 - 19:36

    Idd Schoofs ??? Verder zitten hier en daar ook pijntjes in het hoofd als het slecht gaat, sta je bovenaan heeft nienand nergens last van !

    4

    1
  • Frankske
    14 februari, 2019 - 19:46

    @brabof1

    De Vrij wordt gewoon door een NL’se fysio behandeld hoor. Uit Nijmegen. Niks voodoo en niks geks, maar geen man die fulltime in dienst van een bvo wil werken.

    2

    0
  • Charpie
    14 februari, 2019 - 19:52

    @VinnieJones; mee eens.
    Hoe hoger het niveau, hoe kwetsbaarder je bent. Je dient bovendien onderscheid te maken tussen overbelasting en ‘ongelukken’ tijdens wedstrijd of training. Je achillespees afscheuren kan iedereen overkomen.
    Hamstringblessure ook, vaak zijn daar de plastic velden debet aan.
    Beetje prematuur om de medische staf op het rooster te leggen zonder grondige analyse, want inderdaad: je kunt als club ook gewoon pech hebben. Maar goed, als het slecht gaat moeten er zondebokken gevonden worden……

    1

    0
  • BredaParel
    14 februari, 2019 - 19:54

    Alle spelers met potentie of die van toegevoegde waarde zijn, ontbreken al heel het jaar door blessures

    4

    0
  • Thebeek
    14 februari, 2019 - 20:08

    Ik zou even bellen naar amsterdam om te zeggen dat we niet komen.

    Die reglementaire nederlaag valt hoogstwaarschijnlijk lager uit dan de nederlaag als we daadwerkelijk gaan spelen

    9

    4
  • SjorsNAC
    14 februari, 2019 - 20:10

    Hopen dat ilic snel hersteld is, vond ik een vd betere spelers.

    1

    1
  • Tombola Breda
    14 februari, 2019 - 20:43

    @Nacdictive, ik ben geen medicus dus het zijn maar aannames die ik doe. Maar mijn boerenverstand zegt dat een training, hoe zwaar ook, een andere belasting is dan een wedstrijd. Tijdens een wedstrijd heb je veel meer ongecontroleerde elementen. Maar vooral de intensiteit van een wedstrijd is hoger dan een training. Spelers nemen in de heat of the moment meer risico.

    1

    1
  • Otjes
    14 februari, 2019 - 21:07

    Schoofs bestaat niet, goed voor een NAC kwis.

    Welke voetballer is gehuurd voor 1 1/2 jaar maar bestaat niet?

    14

    2
  • Henkie
    14 februari, 2019 - 21:12

    Te vrede, ilic en fernandes terug en dervite er bij achterin zou goed uitkomen. Elftal mist gewoon kwaliteit.

    Zou je toch ineens wel een aantal goede voetballers hebben met lunqvist ilic en fernandes.

    4

    0
  • Nacdictive
    14 februari, 2019 - 21:45

    @Tombola: ik kan je verzekeren dat een training zwaarder kan zijn dan een match. Deze gasten trainen toch minimaal zo’n 5× 1,5 uur en spelen 1 x 1,5 uur match, ga maar na waar de grootste kans op overtraining, vermoeidheid optreedt..
    Het is allemaal maatwerk op dit niveau, althans dat zou het moeten zijn. Elke speler zou een apart programma kunnen hebben, deels gebaseerd op groepstraining, deels op individuele trainingen.
    Blessures kunnen idd wel toeval zijn maar ik.zou zeker niet bij voorbaat zeggen dat het nu niets met het trainingsprogramma van doen heeft, al ga ik er vanuit dat de inspanningsfysioloog zijn werk beheerst en dit communiceert met MvdG..

    1

    3
  • ome cor
    14 februari, 2019 - 22:22

    @Thebeek
    Aha, ook supporters zijn dus hun NOAD kwijt… Dit klinkt wel heel laf trouwens.

    1

    2
  • Badeend
    14 februari, 2019 - 22:56

    Schoofs, Fernandes, Ilic, Verschueren, Sporkslede en Te Vrede allemaal geblesseerd. De eerste vier zijn 18-22 jaar oud. Dat kun je volgens mij ook echt niet helemaal los zien van hun blessure. Die gasten zouden echt nog iets op moeten bouwen qua fysiek. Daar krijg je de kans zeker niet voor als het om degradatievoetbal gaat.

    Die blessure van Sporkslede lijkt me gewoon dikke pech en Te Vrede, ja dat kan een keer gebeuren een paar weken eruit. Niks geks.

    1

    1
  • Buurman
    14 februari, 2019 - 22:59

    Je moet Te Vrede en Verschueren en onze Franse vriend niet tegen Ajax opstellen. Kans op een teleurstelling veel te groot. We moeten er allemaal staan tegen Groningen. Hopen dat ook Ilic nog terukeert. Tegen Groningen moet de ommekeer komen. Ik geloof erin. Tegen Ajax lekker onbevangen ballen met twee snelle jongens voor in. De rest achter de bal. En flink kwallen en tijdrekken.

    10

    1
  • H.V.M.
    14 februari, 2019 - 23:36

    “Een update uit de ziekenboeg”!

    Over Schoofs zwijgt men als het graf.
    Die verblijft blijkbaar niet in de
    “Update ziekenboeg”.
    De zoveelste ‘parel’ van Smulders, zal toch zeker niet in ‘t beton gestort zijn!!!
    Misschien toch maar eens
    ‘Opsporing Verzocht” inschakelen!

    9

    2
  • Ivo
    14 februari, 2019 - 23:36

    Dervite heeft speeltijd nodig en kan tegen Ajax lekker aan de bak, met Mets en Koch naast hem. Werkpaard Leigh op links en van Anholt op rechts.

    Dan een middenveld met El Allouchi, Nijholt en Lundqvist en Kastaneer en Rosheuvel voorin.

    Ik verwacht dat het zoiets wordt. Als vd Gaag Ajax uit met 4 verdedigers start, en we pakken meer dan 3 tegengoals, dan kan hij inpakken.

    2

    5
  • Fan uit Zevenbergen
    15 februari, 2019 - 07:09

    Is toch gewoon bekend dat Schoofs 1 jaar niet meer kon spelen !!!

    4

    6
  • Hugo
    15 februari, 2019 - 07:22

    Bus parkeren, de beuk erin en hopen dat er een gelijkspelgod bestaat zondag. Hup NAC

    1

    1
  • Brabo F1
    15 februari, 2019 - 09:08

    Klopt dat? 5×1.5 uur trainen??. Dat lijkt me wat weinig om de nig jonge pezen en spieren sterker te maken voor een prof carriere. Er zou alleen al 1.5 uur per dag asn grond oefeningen gewerkt kunnen worden. En dan 1.5 de wei in.

    0

    0
  • Brabo F1
    15 februari, 2019 - 09:11

    Zie Dirk Kuyt of een Angelino….

    0

    0
  • Fan uit Zevenbergen
    15 februari, 2019 - 10:05

    Voor het herstel van Schoofs was 9 maanden gezegd aan ht begin al !! Kruisbanden knieschijf enzo !!

    2

    1
  • Naccie1912
    15 februari, 2019 - 10:16

    Thnx BSR voor deze update, ik vroeg het me al af hoe het met de geblesseerden zat.
    Jammer dat er door die AVG tegenwoordig niet meer openlijk gecommuniceerd wordt, maar nu weten we in ieder geval van een groot gedeelte van de spelers hoe en wat.
    Weet iemand hoe het zit met Leigh? Volgens BN De Stem ontbrak hij vorige wedstrijden door een blessure namelijk maar is dat ook echt zo of is hij door Van der Gaag gewoon op de tribune geknald?

    1

    0
  • Fan uit Zevenbergen
    15 februari, 2019 - 11:01

    Naccie1912 die heeft van de week weer gespeeld

    1

    0
  • Zagge
    15 februari, 2019 - 12:56

    Ter info.

    Lucas Schoofs lang uit de roulatie

    06/03/2018

    NAC moet het de komende tijd doen zonder middenvelder Lucas Schoofs. Afgelopen week viel de Belg na een botsing tijdens de training uit met een enkelblessure. Nader onderzoek in Amphia ZH heeft uitgewezen dat het om een forse enkelblessure gaat, waarvan het herstel waarschijnlijk enkele maanden in beslag gaat nemen. De verwachting is dan ook dat de middenvelder dit seizoen niet meer in actie zal komen voor NAC.

    Helaas voor de speler en club is het enkele maanden herstel bijna een jaar geworden.

    1

    0
  • Brabo F1
    16 februari, 2019 - 20:50

    Dus…… Slechte Fysio. Als er geen goede begelwiding is blijft zo’n jongen zijn leven kreupel. Steek je ligt eens op in Zundert zou ik zeggen. Die dojtoren in West Brabant staan niet gied aangeschreven. Daarom zit wachtkamer Orthopedie in regio Antwerpen vol met NL patienten.

    0

    0