Wij gaan niet opzij

Clubraad vraagt input voor Club van 1912

Veel leden maar ook andere supporters hebben aangegeven het op prijs te stellen als de Club van 1912 (Cv1912) wordt voortgezet na afloop van het huidige contract. Ook NAC ziet hier mogelijkheden. Daar seizoen 2014-2015 het laatste seizoen is dat onder het 10-jarig contract valt is het dan ook tijd om na te gaan denken of het voortbestaan haalbaar is en in welke vorm. Begin september gaat NAC hiervoor rond de tafel met 4 supporters (waarvan 2 Clubraad leden) om te brainstormen over de mogelijkheden maar ook onmogelijkheden van een Club van 1912 nieuwe stijl (of Cv1912 versie 3.0 zeg maar). De huidige Club van 1912 is als volgt ingericht: - Maximaal 1912 deelnemers - Looptijd 10 jaar - Betaling ineens of in termijnen (met BKR registratie) - Vaste prijs voor 10 jaar - Gratis bekerwedstrijden thuis - Gratis Europese wedstrijden thuis - 1 x per jaar feestavond met selectie - Naamplaatje op stoel - Gadgets (exclusief voor Cv1912 maar ook van andere acties) - Eigen ingang (als hekken in de grachten gesloten zijn) Vraag aan jullie is: - Welke elementen moeten pertinent gehandhaafd blijven? - Welke elementen mogen wat jullie betreft komen te vervallen? - Welke elementen kunnen wat jullie betreft worden toegevoegd? Je kunt je suggesties mailen naar [email protected]

Bron: Clubraad NAC

Vorig bericht
Jong NAC verslaat Jong ADO 20 reacties
Volgend bericht
Gudelj: "We verdienden de gelijkmaker" 95 reacties
Advertentie
42 Reacties
0   0  
BATI

Gratis bier

0   0  
Rijen

Gele lijn weg op vak G en de stickers weg op de ramen van het uitvak!

0   0  
Rubenac

Vaker 3 punten

0   0  
zwampie

eigen ingang pfff ,die was al snel weg ,dus tja die valt moeilijk te handhaven;)

0   0  
D

Het uitvak weer ombouwen tot hoe die was.

0   0  
kobus

Juist D

Dat brengt veel meer sfeer on het stadion

0   0  
D

Precies, wanneer je de tegenstander hoort zingen is het aan ons om daar overheen te gaan. Helaas hoor je met dit aquarium helemaal niks meer van de tegenstander. Geef NAC haar uitvak terug!

0   0  
cor taxi

Ik heb er 1 x gestaan! word je niet echt vrolijk van.Maar was dat niet onder Mommers, die het uitvak zo in elkaar knutselde?De opening van dat nieuwe uitvak was tegen F'noord.Nee..een drama voor de uit club.

0   0  
Chrisje

Ja is zeker te gek dit uitvak ik snap niet hoe je zoiets bedenkt ! Snel terug in ouwe staat aub !

0   0  
cor taxi

Komt de
sfeer zeker ten goede.Chrisje.

0   0  
cor taxi

Ik heb je 4x gebeld man vandaag.morgen probeer ik het weer.haha Chrisje

0   0  
buurman

Inderdaad was de opening van het nieuwe uitvak onder mommers tegen feye.
Maar toen zat er een plastic tegen de ruiten waardoor de ruiten niet doorkijkend waren. Haha.
Feyenoord supporters woedend. En wat kregen ze toen van Mommers om de woede te temperen: Koffie met.................. worstenbrood. Waar gebeurt.

Club 1912 was en is een prima en origineel initiatief.

0   0  
wessel

Maar nu dus over de club van 1912:
Toegang tot ALLE thuiswedstrijden inbegrepen(net als nu).
Vaste prijs voor 10 jaar (misschien wat hoger inzetten dan in het 1e jaar)
Maar bovenal; De Feestavond!!!
Alleen al daarom zeg ik; waar kan ik (bij)tekenen???!!!

0   0  
ricoo

Krijg je dan ook toegang tot de cordial jaa toch ?

0   0  
Joris

De 'Club van 1912' heeft NAC een aardige smak geld gekost, maar was toen nodig omdat NAC een ernstig liquiditeitsprobleem had. Het was een dure lening, waarbij de supporters die en termijnen betaalden ook een (dure) lening werd aangesmeerd; NAC kreeg aan het begin 1000,- per deelnemer van de geldverstrekker, supporters betaalden weer 10x150,- aan die geldverstrekker. Naast die 50,- per jaar per deelnemer liep NAC ook nog eens een smak geld mis doordat de scc's voor deelnemers veel goedkoper waren. Mijn advies; niet meer doen, tenzij het liquiditeitsprobleem weer enorm is. Maar ook dan zijn er voor NAC waarschijnlijk aantrekkelijkere opties.

0   0  
cor taxi

Je hebt gelijk Buurman.Ik zag werkelijk niets:-))

0   0  
Papapyro87

Voor Dordt uit kun je buscombi nu bestellen op NAC-supver.nl voor maar 19 euro

JAA 19 EURO JAA VOOR DE BUSCOMBI

SNEL BESTELLEN DUS MAAR 1OO KAARTEN BESCHIKBAAR.

COME ONN VOLLE BAK

0   0  
ricoo

Heb me net ingeschreven voor dordt uit

Come on nac
#

Nacontour ##

Bestellen mensen

0   0  
Papapyro87

Netjes Rico, op naar een volle bak!
Misschien kan BSR wat helpen d.m.v. promotie op de site!

0   0  
Strijder

Waarom maar 1912 leden?

Of iedereen moet hier gebruik van kunnen maken of niemand..

Je zou net nummer 1913 zijn!

0   0  
Strijder

Ps...ik snap dat 1912 het oprichtingsjaar van ons mooie clubbie is....

0   0  
ricoo

Jaaaa een therometer plaatsen net als met twente uit vorig jaar

0   0  
Leur Noord

Een fucking bkr-registratie voor 10 jaar ?! Daar ben je lekker mee!

0   0  
oosterhout3

@joris, ik denk eerder dat het nac geld op heeft geleverd, niet gekost

alle garanties die nac kan geven(voor leningen garantstellingen etc, wordt er gekeken naar die inkomsten die je zoiezo hebt dus die 1912x208 euries dus en als iedereen ineens betaald ook nog x10

dat is dus dik 3mil byna 4mil wat ze ineens binnenkrijgen!!


hupnac!!

0   0  
Wanny

NAC heeft gewoon de inkomsten naar voren getrokken. Goed voor de korte termijn liquiditeit, maar NAC kennende zal dat geld er al snel uit zijn gegaan. En dan kom je de jaren erop dus weer dik geld tekort.

Mijn advies zou zijn doorgaan met die Club van 1912, maar in de vorm van een lidmaatschap voor 5 jaar, waabij je gewoon elk jaar je seizoenkaart aftikt. Prijs van die seizoenkaart kun je nu al vaststellen. Bijvoorbeeld prijs van dit jaar en elk seizoen maximaal 2% er bovenop. Als de andere seizoenkaarten minder in prijs stijgen of zelfs dalen, dan loopt de Club van 1912 daar in mee.

Krijgt NAC een mooie constante stroom aan geld binnen, er is zekerheid over de afname van een seizoenkaart, maar je hoeft niet te gaan rommelen met BKR registraties en dergelijke.

Als wederdienst heeft de supporter dan zekerheid over zijn vaste plek, je kunt die feestavond erin houden en korting in de fanshop. En wat je verder nog kunt verzinnen om de supporter zich deel van een bijzondere club te laten voelen.

0   0  
zwampie

@Joris,
Hoe kun je nu zeggen dat supporters een dure lening aan werd gesmeerd.
A: Het was vrijwillig,je wist van te voren duidelijk wat eraan vast zat
B:Als supporters was /ben je veel voordeliger uit, en ja dat gaat weer ten koste van NAC. Dit blijf je altijd houden als je en geld nodig hebt en je acties maakt. (zie bv de gratis kaarten)

@ricoo
Dat is idd een goed voorstel,maar nu is het er nog niet.

@Strijder
Wel eens vaker van acties gehoord, bv de eerste 50 klanten die iets kopen krijgen een taart,of bv de 538 beller heeft gewonnen.
Dit zijn allemaal acties waarbij er altijd mensen buiten het voordeel vallen of naast de actie grijpen.

Maar idd 1912 staat voor het jaartal dat NAC opgericht, en op het moment dat het werd ingevoerd liepen de supporters er ook niet zo hard voor, wellicht U ook niet omdat je nu vindt dat iedereen hieraan mee moet kunnen doen.
Iedereen kon eraan mee doen, en van de 13000 vaste supporters waren er ongeveer 500 man/vrouw/kind die deze actie meteen oppikte en eraan meedeed.(heb later nog is vernomen dat er rond de 900 intussen waren,maar de stand van nu weet ik niet)

@wanny
je kon je kaart al elk jaar af laten tikken,dus was het ook geen grote uitgave wat je moet doen.
Als de 5 jaar minder adminstratie geeft(dus onkosten) zou je de looptijd kunnen wijzigen van 10 naar 5 jaar (10 jaar geeft natuurlijk weer een langere vastigheid)
Wat je oppert om de prijzen elk jaar te verhogen snap ik niet,want wat is dan je grootste voordeel tov je medesupporter(vastigheid van stoel heb je nu ook als je op tijd verlengt) die hem gewoon elk jaar afneemt.(behalve een avondje met de spelers/feestavond)
Degene die hieraan meedelen nemen een risico door er bv minimaal 5 of 10 jaar aan vast te zitten(ook eigen keus overigens), dus lijkt het me logisch dat er prijs verschil zit in de kaarten

En ja ik ben lid van de club en het bevalt mij prima en hoop dat ze met een mooie actie dit voort kunnen trekken.

0   0  
Otjes

Prima initiatief voor 1912 leden max. Zou wel in een nieuw jasje moeten worden gegoten. Bijv max 5 jaar maar ook inhoudelijk.

Wat betreft de financiën lijkt me dit een prima. Levert een cash stroom op van minstens ~2 Miljoen. De kosten van deze cash stroom is max 2-3% per jaar (inflatie op de gewone kaart en wat pilskes op de feestavond). Er is geen bedrijf op de planeet die tegenwoordig zo goedkoop leent op de kapitaal markt.

Aangezien Nac als club geen constante cash stroom heeft zal het regelmatig rood staan op de lopende rekening (kredietlijn) en (te)veel rente betalen. Op deze manier kan dit probleem goedkoop worden opgelost.
Het naar voren halen van gelimiteerd bedrag is prima. Echter, dit geld moet wel op deze manier gebruikt worden. Dus cash pieken opvangen.

Aan de andere kant hebben we investeerders......cash genoeg had ik gehoopt.

0   0  
Willemf5

Geld investeren in mensen die toch wel komen. Wel netjes, niet slim. Bepaalde mensen mogen best privileges krijgen, maar dan moet men er wel voor betalen...

0   0  
H.V.M.

Nieuwe start Club 1912 onder dezelfde voorwaarden lijkt mij een goed idee, echter nu óók met een looptijd van vijf jaar. Maak deze kaart in verhouding tot de tien jaren aanbieding een tikkeltje duurder!
Overigens onder dezelfde voorwaarden.
Zo heeft men in ieder geval een keuze en dat maakt het vaak interessanter!
Mijn persoonlijke voorkeur gaat nu uit voor vijf jaar.
Dan ben ik er opnieuw bij!

0   0  
zwampie

willemf5

idd netjes om dit te doen naar mensen die toch wel komen, en voor die priveleges die je noemt, neemt de persoon die het afsluit een verantwoording dat hij deze 5(wat geopperd wordt) of 10 jaar moet betalen.

Dus krijgt hij wat extra voor terug, het zijn ook vaste inkomsten die NAC krijgt en waar men dan zekerheid op heeft. Nu kun je je kaart niet verlengen en weet je niet van te voren wat er binnen komt, met dit wel een x-aantal jaar. Ook al zal het een kleine korrel op de grote berg zijn

Hoe men meer betaald (sponsors) hoe meer priveleges je krijgt,terecht toch?

0   0  
Wanny

@ zwampie

De voordelen die je als lid hebt hoeven niet perse van financiele aard te zijn. Je kunt het ook op een andere manier zodanig aantrekkelijk maken dat mensen er graag bij willen horen. Nu geef je geld weg aan mensen die inderdaad toch wel een seizoenkaart nemen. En als ze per jaar kunnen betalen, wat is dan het voordeel voor NAC nog?

0   0  
Willemf5

Elk jaar verkoopt NAC tussen de 6000 en 17000 seizoenskaarten. 6000 bij eerste divisie, 17000 bij champions league. DIt is met cijfers te verdedigen bij financiers (bank of externe). De 1912 vallen denk ik onder de eerste 6000, waardoor dit voor een financier geen hele grote meerwaarde heeft.

0   0  
geel zwart

Yes, ik heb met net weer voor 10 jaar aangemeld met flinke korting en welkomstkadoo.

0   0  
Oldskool

@ Otjes
Je hebt gelijk natuurlijk, maar volgens mij heeft NAC geen liquiditeitsprobleem (meer). En dan komt er straks weer iemand met een "fantastisch plan" waarbij de kosten voor de baten uitgaan.... en weg is het geld.

Verder geeft Joris goed weer dat dit NAC bakken met geld heeft gekost.
Als je dit al doorzet, dan iig zonder tussenpartij en gewoon met symbolische beloningen. SCC gewoon laten meelopen met verhogingen voor niet-leden. Ik weet wel dat NAC heel blij zal zijn dat dit het laatste jaar is van het Tejo-contract.

0   0  
rinie

Ik zou zeggen: hou het simpel:

deelnemers: Onbeperkt
looptijd 5 jaar, 10 is ook mogelijk
betaling ineens (met redelijke korting) of ieder jaar
vaste prijs (in eigen beheer niet via financieringsmaatschappij)
prijs vastgesteld op het gemiddelde van laatste 10 jaar
alle thuiswedstrijden gratis (beker, europees, vriendschappelijk en competitie)
verder eventueel feestavond en gadgets indien mogelijk

afgelopen 10 jaar geen spijt gehad van de aktie.

0   0  
buurman

Waar gebeurd.

Joris ( en Wanny)heeft (hebben) een punt. Op zich is het een slimme en goede wijze om liquiditeitsproblemen op te lossen. En het kan een win-win situatie zijn voor supporter en NAC.
Je krijgt je seizoenkaart ,omdat je vooruit betaalt, goedkoper. (Heeft te maken met de contante waarde van het geld)
Maar........................ je moet dan wel in 1 keer vooruit kunnen betalen. Anders kom je als supporter met een relatief dure lening te zitten (met ook nog alle risico's vandien)
Advies dus aan mijn mede supporters; Club 1912 doen maar alleen als je in 1 keer kunt betalen.

Een mooie optie zou wel zijn als je voor een kleine jaarlijks extra betaling in de Cordial kunt. Dat mag ook wel want in 1 keer een dikke twee duizend euro schuiven is voor veel mensen een pak geld.

Vraag me al langer af op of een of op andere wijze een supportersaandeel (hadden we in de club kunnen hebben) in een spelersaankoop mogelijk is. Veel kleintjes maken een groot bedrag. Uiteindelijk willen wij het op het veld terug zien. Ik denk dat veel supporters daar voor te porren zijn mitds het goed wordt geregeld.

0   0  
buurman

mits

0   0  
raraNAC

Waarom niet onbeperkt aantal supporters?
Zo groot zou het animo ook weer niet zijn, maar er valt dan ook niemand buiten de boot.
Iedereen vergeet wel even wanneer je dan misschien voor 10 jaar vast legt, dat er ook zomaar eerste divisie bij kan zitten. Ik wil niet negatief klinken, maar in deze jaren moet je niks uitsluiten.
Als we zouden degraderen gaat de SCC prijs omlaag, waardoor juist de trouwe supporters de dupe kunnen worden met hun vaste prijs.
Is dit gewoon het risico van deze 'investering'?
Ik neem hem met plezier. Wel wil ik de betalingsvoorwaarden weten. Niet prettig om ineens €2000 af te tikken.

0   0  
rinie

onder onze vriend mommers is de club van 1912 tot stand gekomen.
Probleem hiermee was, dat alle mensen die meegedaan hebben ondergebracht zijn bij
een financieringsmaatschappij en dat de mensen met een BKR notering niet in aanmerking kwamen.

De uitleg van mommers was als volgt:

Als we er 1000 verkopen met een gemiddelde prijs van rond de 180 euro kunnen we een bedrag ineens
krijgen van de financieringsmaatschappij van 1,5 miljoen euro. Dit gaan we dan in een pot stoppen voor onverwachte uitgaven of buitenkansjes, maar zullen dan de pot zo snel mogelijk aanvullen om een goede
reserve te houden.

We weten allemaal hoe dit gegaan is. Het geld is in een keer uitgegeven en nooit meer terug gekomen.

Het beste is nog steeds in eigen beheer, dan heb je in elk geval jaarlijks een gegarandeerde omzet van
de seizoenkaarten van de mensen die er aan mee doen. Ik zou daarom ook pleiten om het voor iedereen aan te bieden en dan kun je de voordelen afwegen tegen de nadelen en besluiten of je het per jaar doet of voor een langere periode.

Ikzelf heb geen spijt van mijn 10 jaar en zal de volgende keer afwegen of het interessant is.

Het feit dat we kunnen degraderen in die periode neem ik voor lief, ga al 50 jaar naar NAC en heb genoeg meegemaakt.

0   0  
Strijder

Oke Zwampie thanks.. vanwege de weinig animo snap ik het..

Hoef ik me ook niet druk te maken dat ik buiten de boot val ;)

0   0  
Zwampie

@wanny
Zoals ik al zei,NAC weet welk geldt er minimaal binnenkomt, en als je de keuze maakt dat iedereen mee kan doen,heeft men nog meer vaste inkomsten.
En omdat de supporter zich voor een bepaalde tijd zich vastlegt,mag hier weer wat tegenover staan. Als je vindt dat er ook andere mogelijkheden zijn ,behalve financieel noem is een paar voordelen waar men op voorhand ook daadwerkelijk de voordelen van heeft. Bekerwedstrijd,Europees ,vriendschappelijke zijn denk ik niet de lokkertjes waardoor je veel mensen over haalt,aangezien Europees en de onbetaalde vriendschappelijke wedstrijden op een hand te tellen zijn,en dan hebben we het nog niet over de beker.
Waar of wie heeft tegenwoordig zonder iets extra te doen, in een klap veel vaste klanten en dan voor bv 5 of 10 jaar. Daar zal je echt iets extra voor moeten doen.

Strijder
Ik kan je geen vrijbriefje geven dat er bij een nieuwe constructie of wellicht het verlengen ervan dat er plaatsen over zijn;)


Buurman
Hoe kom je erbij dat je voor een dure lening komt te staan,als je niet in een keer betaald. Je weet vanuit je eigen toch of je dit geldt kan missen en bij evt tegenslagen of dit je niet in de problemen brengt. Als je op de hoofdtribune zit kan het zijn dat er bij zijn die veel betalen, maar daar heeft die persoon wss ook naar verdient om van te voren ook die stoel te hebben. Las het al een keer meer,maar begrijp totaal niet hoe men hier op komt. Als ik mijn spaargeld mee naar het casino neem en ineens alles opspeelt heb ik ook een probleem,en heb ik niet goed nagedacht over de consequentie. So explane en wellicht zie ik het verkeerd.

Heb zelf ook geen spijt gehad om dit af te sluiten,en hielp op dat moment mun cluppie,dat men daar weer onzorgvuldig mee omgegaan zijn zoals Rinie aangeeft, tja daar kan ik ook niks aan doen

0   0  
Die ne gast

Looptijd mogelijk iets verkorten en voor extra bijdrage toegang tot cordial lijkt mij prima pakket. Waar kan ik tekenen?

Laad alle berichten na dit bericht in