Wij gaan niet opzij

Gudelj: "Genoeg goede dingen gezien"

NAC verloor dus vanavond haar tweede serieuze test. Trainer Nebojsa Gudelj is hier uiteraard niet blij mee, maar kan niet spreken over een mislukte avond. Gudelj: "In het eerste uur hebben we laten zien waar we toe in staat zijn. We speelden geconcentreerd, lieten de bal het werk doen en zochten veelvuldig de aanval. We boeken veel progressie en daar ben ik blij mee. Het enige minpunt is dat we richting het einde verzwakken en de voorsprong uit handen geven. Daar baal ik van, maar ik heb genoeg goede dingen gezien in deze wedstrijd."

Vorig bericht
Seuntjens gaat voor de plaatsen voorin 107 reacties
Volgend bericht
NAC verliest ook van Dundee United 36 reacties
Advertentie
112 Reacties
0   0  
NaCCer

Was dat vorig seizoen ook niet zo meneer de toptrainer ?
Hoe vaak zijn we vorig seizoen in de laatste minuten en zelfs in blessuretijd op onze bek gegaan ?
Hoe vaak heb je vorig jaar niet na echt elke zaadpartij goede en positieve dingen gezien die niemand anders zag?
Ik heb vorig jaar ook veel goede dingen gezien maar die zaten wel in een kort rokje op de tribune , kom op Nebo begin nu alweer niet met die onzin.
Je krijgt er weer 2 om je oren van een matige tegenstander uit Schotland, of is dat nu ook plots een topclub uit een top competitie.
Zou je niet eens flink gaan trainen op het voorkomen van goals , kijk ff naar de opstelling van Chris of kijk de beelden van het WK even na ?
Ik was er vanavond niet bij, kan dus ook niet oordelen uit eigen waarneming , maar als ik alles zo lees en zojuist mijn chagrijnige schoonzoon thuis zie komen met een scheldkanonade van heb ik jou daar dan weet ik alweer genoeg.

0   0  
JohnFe

En ik maar denken ik reageer niet als eerste, ik verwacht een ander, en ja hoor.:)
Ik oordeel ook niet, maar zo te zien reageer je toch wel zoals je wilt.
Zo onrealistisch omschrijft onze beste trainer/coach toch ook niet wat er gebeurd?

0   0  
GAVP

Een grote smoel van Nep Naccer die de wedstrijd zelf niet gezien heeft.... Waar gaat dit over?

Rutjes is niet dom. Overleven het devies. Hup NAC!

0   0  
Mul

Tuurlijk....

0   0  
Keeees

De eerste helft was niet onaardig, de 2de helft was stukken minder, dat kwam mede door de vele wissels. Dat kwam het spel niet ten goede. Nebo wilde alle spelers aan het werk zien, al zou het wel een keer fijn zijn om gewoon is met de beoogde basis te starten en die spelers zolang mogelijk te laten staan. Het is maar een oefenwedstrijd, maar het is wel te hopen dat er snel een spits komt.

0   0  
geel zwart

We zochten veelvuldig de aanval???? Ze zijn twee keer voor de keeper geweest de 2e helft. Het is maar wat je veelvuldig noemt. Dit soort lulverhalen heb ik vorig jaar al veel te veel gehoord.

0   0  
Ex-Bredanaar

Twee keer verliezen in een oefenduel zegt niks.

Vanaf augustus gaat het om de punten.

Mijn prognose van het komende seizoen:
- 2 x winst tegen Willem2
- 1 x winst tegen Feyenoord
- halve finale Knvb Beker
- 14e op ranglijst

Kortom: prima!

Wij zijn NAC en wij zijn niet de beste, de rijkste, de arrogantste.... Maar wel de club waar altijd wat te doen is! Proud of!

0   0  
Jf

Jajaja opportunisme ten top. Het is gewoon slecht punt dat is namelijk een feit.
Nac heeft een spits nodig en snel ook en wat er allemaal fout is gegaan is achteraf praten maar nu moeten we vooruit. Nac moet makkelijk handhaven met al die nieuwe ploegen dat ben je verplicht aan je naam.

0   0  
Nacbredahb

@Ex-Bredanaar
Wij zijn NAC en wij zijn niet de beste, de rijkste, de arrogantste…. Maar wel de club waar altijd wat te doen is! Proud of!

Die onthou ik!

0   0  
buurman

De doelstelling is lijfsbehoud en dat met voetbal op een LEUKE en attractieve wijze. Zoals vanavond zeker? Tsja....

Ik ben normaal gesproken betreffende NAC optimistisch, altijd is er hoop, maar als je niet ziet dat hier minstens een heel goede spits bij moet en dat het verder nog een onsamenhangende zooi is dan vraag ik me af wat je dan slecht voetbal vindt.
Een oefenwedstrijd is er om tot een realistisch beeld te komen hoe de selectie er voor staat.
En na deze 2 serieuze (oefen) potten is er m.i. toch maar 1 conclusie mogelijk: het is (nog) helemaal niks. Dat is hoeft nog geen ramp te zijn mits er iets gaat veranderen.

Verder begrijp ik de investeerders niet. Voor weinig geld krijgen ze een pracht club met potentie in hun bezit. En mensen met een beetje verstand zijn stik blij dat ze bereid waren NAC over te nemen. Anders waren we weg geweest.
Maar wat heeft die hele overname nu voor zin als je vervolgens.......... alles bij het oude laat. Dan laat je die failliete boedel maar verder ploeteren? Met alle risico van dien.

De overname was de eerste goede stap, Rutjes de tweede en Falkenburg de derde.... maar er moet verdimme nog geld worden geïnvesteerd om deze selectie op oorlogssterkte te krijgen. Die laatste vierde stap niet maken is m.i. fnuikend voor de club en dus ook voor de eigenaren.

Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat, ondanks Falkenburg, de selectie nu niet beter is dan vorig seizoen.
Met dit gezelschap krijgen we een hele zware dobber aan excelsior.

0   0  
ennoajseejer

Ik blijf hopen op verbetering, maar.......hebben we dit soort praat niet het hele afgelopen seizoen van Gudelj gehoord?

0   0  
oosterhout3

gaaap!!!

vorige 2 seizoenen alles gewonnen in de voorbereiding, resultaat 1 an 2 punt(en) uit de eerste 5 wedstrijden
laten we dan nu 2 oefenwedstrijden verliezen om dan gewoon dik 10 punten te hebben na speelronde 6!!


1e helft met de basis gespeelt, met de 1-0 tot gevolg, 2e helft wissels met 10 minuten voor tijd geven ze de wedstrijd uit handen...

ofterwijl de basis kan makkelijk mee, de wissels van vandaag hebben nog veel te leren!!

hupnac!!

uuhm mensen,, aanvallend voetbal zoals zwolle speelde vorige 2 seizoenen duurt heel lang voordat dat er eenmaal in zit, vooral omdat nac al jaren reactievoetbal speelt (sinds maaskant weg is gegaan).

0   0  
Nr. 20

Spits komt er. Daarnaast afscheid nemen van sarpong en swerts. En trachten daarvoor nog extra aanvaller en verdediger bij te halen. Bij voorkeur met ervaring.

0   0  
sanderson

Dijkhuizen (trainer excelsior) was er ook en heeft ook de goede dingen van NAC gezien. Hij ging voor de 1-1 al naar huis. Op het moment dat alle wissels erin kwamen stond het nog 1-0 voor NAC en speelde we redelijk, vooral de 1e helft.

Mijn conclusie is ook dat de eerste 11 redelijk goed zijn (+spits helemaal), maar de spelers daar achter geen niveau hebben. Met Sarpong, Suk, Swerts, Hooi en andere reserves viel het elftal helemaal uit elkaar.

0   0  
Nr. 20

En sommige hier op site moeten zich afvragen waarom ze nog naar NAC gaan... Stop toch met dat (kruiken)gezeik. Je mag best mening hebben maar zie realiteit ook onder ogen en begin niet bij elke scheet te simmen. Zie de zin van ex-bredanaar

0   0  
Talent

Wanneer Ten Rouwelaar tweede keeper van Ajax wordt, snel Denswil in de transfer betrekken. Zijn toekomst is niet heel rooskleurig bij de landskampioen.

Het spel gisteren in de eerste helft was inderdaad niet onaardig, maar vergeleken met vorig seizoen zie ik weinig vooruitgang. Tel daar de zeer smalle selectie bij op, de tweede garnituur is niet bij machten het niveau ook maar enigszins gelijk te houden (Zie wissel (geweldige) De Kamps - Sarpong). Met recht mag je je zorgen maken over ons NAC.

De investeerders hebben hart voor de club, wederom zien ze NAC, waarom niet bijspringen door een goede spits desnoods huur op de loonlijst te zetten. NAC heeft positieve exposure keihard nodig, en dat bereik je alleen maar met opvattingen over voetbal, zoals de technische staf heeft uitgesproken. Helaas ga je dit met deze huidige selectie niet waarmaken.

Weer een jaar oorverdovend slecht voetbal kun je het hondstrouwe publiek niet aandoen.

0   0  
NaCCer

zoals altijd bepalen de zwakke schakels de sterkte van de ketting!
We zullen de volgende wedstrijd tegen Volendam zien, meneer het Gudelj had weer genoten las ik vanmorgen, als ik al die commentaren lees en hoor van mensen die geweest zijn dan vraag ik je werkelijk af of die man wel het juiste beroep heeft gekozen en niet beter makelaar had gebleven ! Deze deeltijd job is blijkbaar niks voor hem, maar dat wisten velen onder ons anderhalf jaar geleden nog, nu moeten de beleidsbepalers er nog achter komen.
Mijn schoonzoon is gisteren geweest en die kwam volkomen in de bonen terug, heeft zich op het eerste kwartier na lopen ergeren.
De Kamps lijken we langer kwijt te zijn, hamstrings volgens hem en zag er niet best uit, ook Falkenburg oogde verre van fit volgens hem en leek ook een blessure te hebben .
Kortom hetzelfde scenario als vorig seizoen dreigt zich weer af te tekenen.

0   0  
joop

we moeten zeer snel een spits halen anders wordt het volgend jaar geen ere maar eerstedivisie
waarom kan willem twee wel een spits halen en wij niet als er niet snel gehandeld word dan sta je voor schut
in de competie maar ook in de beker joop

0   0  
Luusje

Wat verwachten we nou eigenlijk?

Je bent supporter van NAC, een club waar opportunisme hoogtij viert voor en na de wedstrijd. Bier drinken en kut roepen tijdens, daarin mag je het ongenoegen uiten over het vertoonde spel, de inzet en mogelijk technische kunde van het spelersmateriaal en trainer.
Echter we moeten realistisch zijn ook, onze club was zonder de investeerders al dood en dan had je nu braaf op een stoeltje gezeten in tilburg of klappertjes gedaan in Alkmaar. Dat willen we niet, dat moeten we niet en we zullen nooit zo worden,.....toch?
Rutjes heeft aangegeven dat het budget bijna op is, dit betekent dat hij goed wil kijken wat er op de markt voor een betaalbare prijs is en waar misschien ook de grootste noodzaak binnen de selectie zit. Iedereen kwaakt achter alkaar aan om een spits en we hollen weg met Perica. Opportunisme voor en na de wedstrijd zoals al benoemd. Perica heft vorig jaar aangetoond een supersub te zijn die oorlog komt maken de laatste 10 a 15 minuten, maar in wedstrijden waar hij vanaf het begin in stond werd hij gewisseld zonder te scoren. Top zo'n klasbak, daarnaast is Rutjes in zijn geval afhankelijk van Chelsea.
Kijken naar andere clubs is als kijken in de tuin van je buurman, ja daar ligt misschien een lekker wijf maar weet jij veel wat zij voor karakter heeft en bedoelingen als het licht uitgaat. Dit geld idem voor clubs die nu al een spits hebben, het mag er lekker uitzien maar wat belooft het? Dus als ik alle reacties lees moet er een spits komen en dan is alles opgelost, nou misschien wil Martijn van Gaalen de kicksen nog eens onderdoen. Probleem opgelost toch?
Hopelijk begrijpt een ieder dat je misschien wel een grote dure auto zou willen rijden maar je moet hem wel kunnen betalen en er mee kunnen rijden.

0   0  
buurman

Spijt me mede supporters. Maar als ik er niet in geloof dan geloof ik er niet in. En dan hoop ik dat ik ongelijk krijg..
Volgens sommigen zijn de eerste 11 van deze selectie goed genoeg om in de ere mee te hobbelen. Volgens mij hebben we tegen sparta met 10 en dundee een kans of vijf gecreëerd.
Al eens gehoord van schorsingen en blessure's en dat tegenwoordig positie's dubbel bezet moeten zijn ?

Wie kan er in deze selectie scoren?? Falkenburg. Die gast moet dus van achteruit gaan opbouwen, het spel verdelen, de aanval opzetten en vervolgens de ballen ook nog binnen schieten.

En het is ook niet bepaald de manier om het stadion vrij te maken. Last minute de doelstelling bijstellen op "lijfsbehoud met.........." Dan krijg je inderdaad de laatste seizoenkaarten niet verkocht en moet je ze maar weggeven.

Heel simpel; er moet geld worden vrij gemaakt om deze selectie ere waardig te maken, zo gaat het naar mijn mening helaas niet lukken. Beter nu aan de bel trekken, dan na een wedstrijd of 7.

0   0  
NaCCer

GAVP, MOND ,
MAAR WEL ONDERBOUWD MET FEITEN EN GEEN ONE LINER !

0   0  
Zus

Krappe selectie krap budget dus zeikende supporters zonder vertrouwen? NAC is niet veranderd de supporters blijkbaar wel..

0   0  
fhmj

zus, hou je beperkte mond man...

0   0  
Rubenac

Hij zag goede dingen , toen hij savonds tegen de k€t van zijn vrouw aan keek.

0   0  
geel zwart

Ook ik maak me ernstig zorgen. Wat ik de afgelopen 2 duels heb gezien is beneden alle peil. Weggespeeld worden door een Juup clubje en een Schots ondermaats team is geen goed teken. Ook al zijn het msaar oefenwedstrijden, er is geen enkele lijn in te ontdekken. Geen idee wat voor systeem er gespeeld wordt eigenlijk. Ik weet de de middelen beperkt zijn maar er MOETEN spelers bij. Anders rechtstreeks naar de Juup ben ik bang.

0   0  
Schalk had moeten blijven

FEIT Schalk is gewoon een stuk beter als die Boateng dit valt voor niemand meer uit te leggen.

0   0  
zwampie

Luusje
wat verwachte we nou
we zijn NAC supporter in hart en nieren, en staan vol achter onze club en blijven realistisch door niet te verwachte dat we bij de top 5 horen.
Een spits hoort in elk team( mits je er voor kiest om alleen te verdedigen)us moet je als club zijnde hier je belangen bij leggen ipv middenvelders te halen. Wil niet zeggen dat dan alles ineens goed loopt, maar ja het is wel makkelijk als je wil scoren.

Om kennelijk alleen je ongenoegen in een wedstrijd te tonen is onzin, dat je dan bier en kut wil roepen da kan, maar aangezien we nu in een tijd van media en internet leven, kan je ook je ongenoegen voor/na de wedstrijd kenbaar maken.
Dat men zolang op Perica zit te wachten is eigenlijk niet normaal, weken geleden zou men al te horen krijgen of hij dit seizoen bij NAC zou spelen, daarna moest hij mee op trainingskamp en nu weet men nog niks. En tuurlijk lijkt het gras groener bij de buren dan bij je eigen, daar kan en moet men niet naar kijken, maar je moet wel bij je eigen progressie boeken en niet stilstaan of achteruitgang, en die progressie is er ( nog) niet.

En men kan wel roepen , wij zijn NAC , en als je voetbal wilt zien moet je maar naar ajakkes of welke topclub gaan is onzin.
Kom onder die steen uit, en verwacht van je club dat er vooruitgang geboekt wordt op alle fronten als je niet eeuwig degradatie voetbal wil spelen, en begin dan ook niet te klagen als je het wel speelt. Wel klagen als clubs als gae, zwolle, cambuur, etc je voor bijgaan terwijl men daar ook geen geld heeft, alleen hebben ze daar wel trainers die een visie hebben, iets op willen bouwen en progressie willen maken.

Always proud to be a NACcer(de club NAC haha) maar ook iemand die zijn cluppie graag ziet doorgroeien

0   0  
pema

Je moet gewoon realistich blijven. Het is roeien met de riemen die je hebt. Zo simpel is het.
Ieder jaar voor aanvang van de competitie hoop je dat ze met het geen ze hebben aangetrokken er een beter elftal staat dan het jaar daarvoor. Maar helaas, zal het weer vechten tegen de bierkaai zijn.
Zoals iemand hier boven omschreef: NAC is niet veranderd !! Inderdaad, zal altijd het zelfde zijn,....tobben geblazen !!

0   0  
buurman

" Het stadion vol te krijgen..."

Ik laat veul liever positieve geluiden horen maar van bepaalde zaken word je moedeloos.

Net voor aanvang van een seizoen op deze manier een doelstelling bij stellen. Kom op mensen. Dat is toch geen ambitie voor een gezonde organisatie.

De discussie of Schalk nu goed genoeg is vind ik niet interessant. Je weet het gewoon bij die jongen nog niet. Maar mij verbaast het niet als hij er bij de eagles een stuk of tien binnen knalt. En dan is hij wel geld waard.
Punt is dat ze hem te vroeg hebben laten lopen, en dan nog voor nop laten gaan is voor mij de druppel.
Waarom die gast niet aan zijn contract houden tot je waardige vervangers hebt en in ieder geval een normale transfersom ontvangen ? Weg geven kan iedereen.

Waarom niet vorig seizoen met Lurling normaal omgegaan (dus indien nodig op de bank) en dan dit seizoen afbouwen met een minimaal of amateur of prestatiecontract.

En waarom niet de koppen bij elkaar steken om te kijken hoe geld vrij te maken voor een fatsoenlijke spits?
Ik ga er vanuit dat dit laatste nu toch wordt gedaan.

0   0  
Nicky

Vroeger........ kon je 2 weken nadenken en dan op zaterdag (of vrijdag) lekker 2 uur lang je club en alles wat er mee heeft afzeiken en iedereen voor gek verklaren.. Dan was je er van af en kon je weer toewerken naar een nieuw hoogtepunt....

Nu.... internet.....

Ik hoop dat NAC er staat als het er op aan gaat komen... Het liefst met veel spanning en niet vooraf te bedenken scenario's de punten uit het vuur slepen...

0   0  
BB

Er zijn weldegelijk oplossingen gezocht voor het probleem van het verliezen in de laatste minuten.
Om ook aan het eind van de wedstrijd geconcentreerd te zijn moet je topfit zijn. Om dat te bereiken is de ploeg 2x per week gaan trainen. Dat gaat zich echt nog wel uitbetalen. Mensen die nu al een ploeg in vorm verwachten zijn niet reëel.
Nadeel is ook dat de meesten met kritiek ook nog het niveau van het WK in hun bolleke hebben zitten. Wdb kan ik je één ding beloven: dat gaan we in Breda niet zien.

0   0  
Krapp

@BB

Twee keer week lijkt me eerder minder, maar ik neem aan dat je twee keer per dag bedoelt..

0   0  
TheBeek

Dit word een ramp seizoen. Direct gevolg van het feit dat we geen geld hebben.

Ga maar na:

4 matige backs, slechts 2 centrumverdedigers!!! (wie gaan daar spelen als drost en damcevski afwezig zijn?), en slechts 3 aanvallers in je selectie. Waarvan ik hooi niet eens eredivisie waardig wil noemen.

Alleen het middenveld is aardig bezet, maar we hebben vorig jaar al gezien dat matic in zijn 1tje ook geen wedstrijd kan winnen.

Als er blessures en schorsingen komen blijft er een lachwekkend elftal over.

0   0  
TheBeek

19 spelers waarvan 3 keepers.

Dan houd je welgeteld 5 reserves over!

Aanvullen met jeugd hoor ik veel.........jah haha die moeten dan wel het niveau aankunnen

0   0  
VanWaayen

Nuff said.
Is Ruud Brood nog vrij??!

0   0  
Cees

Oei, ons NAC speelt momenteel op middenmoot Jupiler-niveau......... Er moet nog veel gebeuren anders wordt het een dramatisch seizoen. Laten we maar eerst eens een goede spits aantrekken...... Actie Graham!!!

0   0  
sanderson

@Cees

Hij heeft Graeme niet Graham dat heb ik nou al zo vaak voorbij zien komen. Of moet Graham Arnold in actie komen?

0   0  
sanderson

Hij heet...

0   0  
H.V.M.

Dat we een te smalle selectie hebben is nu wel duidelijk. Ik hoor er hier enkele zeggen dat de eerste helft prima was,doch door het groot aantal wissels werd het een stuk minder en verloren we alsnog. 'Het was maar een oefenpartijtje dus het zegt niet zoveel'!! Sorry, beste mensen, maar dit zegt vrijwel alles! We beschikken dus over een redelijk basis elftal, maar de "invallers komen te kort! Die blijken amper Eredivisie waardig te zijn.
Probleem is dat je ze over een heel seizoen keihard nodig hebt. Nederlagen tegen Sparta en een Schots café- elftal moeten je toch aan het denken zetten. Er moeten absoluut nog minstens twee á drie goede versterkingen bijkomen. Dat is een hele klus als je een prachtige, mooie, luxe portemonnee hebt, waar helaas vrijwel geen cent meer in zit. Ik ga me ook maar eens een spiegel voorhouden en positief afsluiten..........! Het komt allemaal goed,zelfs met deze trainer,het waren tenslotte maar oefenpartijtjes!!!!!!!!!!!!

0   0  
Luusje

@ Zwampie,

mijn bloed is geel en zwart dus het is verweven in mijn ziel. Ik zou niemand willen schofferen of anderszins benadelen, Echter het lijkt mij dat nu realisme op zijn plaats is, of willen we straks weer ons handje ergens ophouden? Ja, we gaan een zwaar jaar tegemoet en zullen onze club naar voren moeten jagen vanaf de tribunes. Aangezien de selectie krap/klein is zal de twaalfde man/vrouw op moeten staan en de tegenstander het dun in de broek moeten geven voordat de eerste bal rolt.
Ik ben misschien een nostalgische zak maar ben onder de indruk dat de invloed vanaf de tribunes minder is geworden en niet meer zo hectisch als in de Beatrixstraat. Kan me nog een wedstrijd NAC-PSV voor de geest halen waarin Advocaat de toenmalige international Marciano Vink naar de andere kant van het veld haalde omdat hij anders gelyncht zou worden door de B-Side als hij nog eens te dicht bij het hek in de buurt kwam.
Ergo ben het eens dat er een spits zal moeten komen maar wil wel mijn club behouden en niet als Haarlem of Veendam weg bezuinigd worden door de KNVB omdat we meerdere jaren geen sluitende begroting aanleveren.

0   0  
VanWaayen

Nuff said.
Is Erwin Koeman nog vrij??!

0   0  
Blauwe Kei

Alle vertrouwen in ons NAC, komt allemaal goed !!!

0   0  
cor taxi

@VanWaayen.Die is samen met zijn broer f'noord aan het leeg kopen voor Southampton.

0   0  
S.HB.NAC

Er zullen echt nog wel wat huurspelers bij komen voor het eind van de transferperiode. We hebben nog geen huurspelers dus die komen wel.

0   0  
TheBeek

Zonder geldschieter of overname komt het niet goed met nac. Is er zicht op een groter spelersbudget de komende jaren? Nee dat is er niet.

Gaan we miljoenen winst maken de komende jaren? Nee.

Is er goede aanstormende jeugd ? Nee

Moeten we het blijven hebben van afdankertjes en 2e garnituur ? Ja

Het is gewoon wachten tot je degradeert.

En dan is het voorlopig gedaan met eredivisie voetbal in Breda.

Net als fortuna met een schone lei beginnen in de jupiler league en dan proberen eens wat op te bouwen. (investeren in de jeugd dus)

0   0  
Sjef de gevulde Koek

Ik zal maar even wat positiefs zeggen. Goal van Adje was van wereld klasse!!!!!! HUP NAC. Eerste helft was gewoon goed dus voor alle zeikers komt ammel goed.

0   0  
cor taxi

Waarom zou Nac de komende jaren geen miljoenen winst kunnen maken? wat dacht je van Matic? En hoe gaat een Damcevsky en een Robinson zich ontwikkelen? Niet zo somber doen TheBeek :-) Er wordt bij Nac ook steeds meer naar de jeugdopleiding gekeken,dus ook dat gaat best wel goed komen.Als mensen zo somber blijven kan je altijd nog grijpen naar de prozac. Ga je fluitend de blauwe enveloppe uit je brievenbus halen.

0   0  
oosterhout3

lol pas tegen kreta zal er veel duidelijker worden(qua basis), 1 dag later de reserves in actie
weer 1 dag later open dag, de week erna alweer starten voor de competitie!!

we zullen het zien, vergeet niet boateng is voorbereiding niet gewend he, in italie is het maar op 40% in de voorbereiding, die beginnen meestal pas half augustus met fatsoenlijk te voetballen.


hupnac!!

0   0  
zwampie

Luusje
dat we het zwaar krijgen is een feit,en opzich geen probleem. Dat we met zun alle erachter moeten staan om ons club naar voren te sturen,geen probleem( ben het met je eens dat de sfeer beter is geweest en dat we daar met zun alle aan moeten werken,en ook in het RV stadion hebben we al mooie wedstrijden mee gemaakt,dus ook daar kan het)
Maar wat je onder gudelj ziet,is geen progressie boeken,en de ontwikkeling van spelers staat ook stil,wie is er nu afgelopen 2 jaar beter geworden?
Dat we niet ten koste van alles spelers moeten gaan halen ben ik helemaal met je eens.
Maar haal het max uit de spelers,en creëer een doel om naar toe te werken,en niet degradatie te ontlopen,want minder is er niet.

0   0  
oosterhout3

dit jaar wordt een apart jaar, met jeugd-spelers die debuteren in de eredivisie die soms ook fouten maken maar daar zullen ze ook van leren!!

dat mensen schalk nog noemen geeft veel aan hoe laag wij nog inzetten, alleen in de 16 is die gevaarlijk!!

WIJ MOETEN ONZE JONGENS EENS STEUNEN, ALLEMAAL....
waar is de goeie tijd gebleven, met zijn alle bij elkaar wedstrijden en acties bespreken.....
vooral uit moeten we doen wat we al jaren thuis doen, dik 20 punten halen, dan doe je zomaar mee voor plek 5 t/m9
dat het voetbal niet om aan te zien was is achteraf gezien jammer maarja daar koop je weinig veur he,

p.s. nog 38 punten(al jaren de 12e plek) voordat we weer een jaar verzekerd zijn van nog een jaar ere

0   0  
scheppioni

Een goeie pep talk voor zichzelf, als de groep hierbij ook positief wordt geactiveerd, dan komt het goed, Nebo heeft gelijk in zoverre dat resultaat er niet tot doet, gezien vorig seizoen daarin tegen zijn we als NAC supporters te vakk onder deze trainer bedrogen uitgekomen, en verloor NAC nogal zijn smoel !! Op naar 9 augustus, dan zijn er geen excuses meer !!!!!!

0   0  
oosterhout3

oohjah mensen, perica veranderde eergister zijn omslagfoto naar de periode in zijn nac tijd dusss een overeenstemming zit er aan te komen!!

0   0  
blabla

Ach joh, die oefen potjes zeggen niks. vorig jaar wonnen we alles. en was de start van de competitie drama.
Nu starten we sterk in de competitie 6-0!

0   0  
cor taxi

Kijk dit is nou eens een keer geen blabla.Ik geloof er wel in hoor.

0   0  
Nacbredahb

De 1ste helft had ik gewoon een goed NAC gezien. NAC begon uitstekend en met dit basiselftal zonder wissels hadden we gewoon gewonnen. De wissels mogen na de training nablijven want o.a. door de wisselspelers werd de overwinning weg gegeven.

0   0  
Toontje

Zal nog veel moeten gebeuren om Excelsior over enkele weken niet als winnaar van het veld te zien gaan.

0   0  
Granada CF

@Toontje,

Grappig, precies het tegenovergestelde zeggen ze op de supporterssite van Excelsior (en van bijna alle andere clubs in de eredivisie).

Hup NAC en hala Breda!

0   0  
nacman

het is druk bij nac ik denk dat er weer wat bekend wordt over een speler anders zijn die jongens van omroep brabant er voor niks met hun autootje volgens zeggen higdon en percia

0   0  
@NACbredaHB

Weet wel dat Dundee United met het 2e elftal speelde in de 1e helft.

0   0  
TheBeek

Ik mag hopen dat er iets bijkomt inderdaad.

Vorig jaar hadden we nog de beschikking over:

Poepon
Verbeek
Lurling
Perica
Kwakman
Buijs
Bodor
Gillesen

Daar hebben we alleen boateng, kamps, damcevski en falkenburg voor terug. En nog 1 of andere 3e keeper.

We zijn er duidelijk op achteruit gegaan en dan te weten dat je afgelopen jaar op doelsaldo nipt de nacompetitie bent ontlopen.......

Ik zie het somber in :-(

0   0  
Sjef de gevulde Koek

Dundee Speelde helemaal niet met het 2de elftal lul niet zo slap

0   0  
Nacbredahb

@TheBeek
Als je ook gezien hebt dat we gewoon veel pech hadden en je had niks aan Poepon, Verbeek, Lurling, Gilissen. Boateng, Kamps, Damcevski en Falkenburg speelde gisteren allemaal uitstekend, ik kon geen uitblinker vinden. En dan is die lijst die je net opnoemde helemaal niks... Ik hou er vertrouwen in. Ze moeten alleen nog groeien in het samenspel en daar is 2 weken misschien te weinig maar ik denk wel dat het genoeg is. En beter dat ze nu verliezen want van fouten leer je...

0   0  
Youssef

@ TheBeek
Last van de zon?
Matic, Adje en Amieux vergeten!?!?
De derde keeper heet Noppert en we hebben nog tijd hoor, geen stress. Gister was het trouwens helemaal niet zo slecht. Bovendien is er weer van alles veranderd en dat vergt tijd op ingespeeld te raken.

0   0  
Ypelaar

Het gaat niet over vroeger, ook niet over geld.
Het gaat erom met welke wedstrijdinstelling je een wedstrijd in gaat.
Dat is de taak van de trainer en die is daar vorig jaar nauwelijks in gelaagd.
De tikkie breed tikkie terug zaadpotten in eigen huis waren al niet om aan te zien.
De uitwedstrijden daar hoef ik het niet verder over te hebben denk ik.
Dus trainer weg aub voor het te laat is.........

0   0  
Reli

Top!

0   0  
Reli

NaCCer, Geen echter, geen maar, geen “ja, maar”, geen voorbehoud, geen slag om de arm.
En dan astemblieft verder nu stoppen met elke gelegenheid te baat nemen om NAC af te branden. We weten het nu wel.
Ik word er zo moe van. Wat Spelers en trainers bij jou doet, doe jij een ietsiepietsie tikkie klein beetje bij mij, of je nou wel of niet gelijk hebt. Je bent een goeie vent, daar gaat het echt niet om.

0   0  
jelle

Tuurlijk...!

0   0  
braze

Zijn het dezelfde supporters die Gudelj 2 jaar geleden de hemel in prezen voor zijn werk bij Jong NAC, die nu bijna zijn scalp eisen "omdat hij er niks van kan en niks van voetbal begrijpt"?
Volgens mij heeft Gudelj zich bewezen als een voorbeeldige prof Ondanks de matige selectie vorig seizoen was hij de trainer met de beste wissels.Ik heb alle vertrouwen in deze trainer, alleen mag je geen wonderen verwachten met deze matige selectie(veel jonge talenten, dus wisselvallig) en enkele routiniers. Handhaven is een realistische doelstelling, zie hoe vorig jaar traditionele eredivisieclubs gedegradeerd zijn(Roda,NEC)

0   0  
Semsi

Wie heeft onderstaande spelers een vetbetaald langdurig contract gegeven?
Daar zit het probleem, we hebben teveel zeer matige spelers te lang vastliggen:
En dan laat ik een hoop jongens die inmiddels al weer weg zijn achterwege (bijv. Looms en Lasnik)

1. Sepp de Roover (2013 t/m 2016)
2.Kenny van der Weg (2012 t/m 2016)
3. Gill Swerts (2013 t/m 2015). Waarom Bodor maar 1 jaar en Swerts 2?
4. Joey Suk (2013 t/m 2017) !!
5. Jeffrey Sarpong (2013 t/m 2016)
6. Elson Hooi (2013 t/m 2016)

Wat zouden deze jongens bij elkaar verdienen? Tussen de 800.000 en 1.000.000? Kun je aardig wat nieuwe en beloftevolle spelers van halen!!

Aan deze jongens zitten we nog jaren vast, hier komt echt geen club voor mits je ze transfervrij laat gaan.
Doordat we nog met veel van dergelijke contracten te zitten, kunnen we minder makkelijk en snel onze selectie verversen. In de situatie waarin wij zitten moet je flexibel blijven en geen lange contracten afsluiten.
Zeker niet met dit soort jongens.

0   0  
dunco

Hoe zit het met de proef spelers ?
Die van psv ??
Milos Zukanovic??

0   0  
scheppioni

@ braze
Ja dat klopt, ik was daar ook ene van, ik had de volle 100 procent vertrouwen in Nebo als trainer, tevens was het ook de goedkoopste oplossing, alleen kun je nooit van te voren exact zeggen hoe het uit gaat pakken helaas, nu is dus feitelijk gebleken, dat Nebo als hoofdtrainer,(let wel wat ik nu citeer) als hoofdtrainer voor een groep als bij ons NAC schijnbaar niet de man is, die dit team kan laten draaien, zelf hebben hier meerdere ook gevoetbald, we zeggen daarbij ook met meerdere dat je Nebo ook niet helemaal hoeft af te vallen, want als bv veldtrainer, zou Nebo misschien best nuttig kunnen zijn, alleen moet NAC niet lang door blijven aanmodderen, want anders is het geloof dalik helemaal verdwenen ! Maar tot nu toe maakt NAC of de financiers wie het in deze ook beslist de keuze om Nebo aan te houden, tis een grote gok en hopen op een miracle, only miracle can save us !!! Het enige waar ik wel mee eens ben, is dat je een trainer nooit in een oefenpot mag afrekenen, daarin tegen gooit Nebo wel weer zijn glazen finaal in,mocht hij in november weer stamelen van deze groep moet nog aan mekaar wennen, die vlieger mag natuurlijk niet meer opgaan, want dan gaat onze prachtige club echt naar de kl^te !!! NAC, dat mag nooit verloren gaan !

0   0  
scheppioni

Oh ja en over een matige selectie vorig en dit seizoen, er waren vorig seizoen al zeker zes club op papier minder en nu idem dito, jij mag Nebo dan wel een prof trainer vinden, ik ben van mening dat er voor NAC potentiele hoofdtrainers rond lopen die deze selectie naar een hoger plan kunne tillen, maar ieder zijn mening en ik hoop echt van harte dat jij eigenlijk het helemaal bij het rechte eind hebt, want dat lkomt ons nAC ook ten goede en daar draait het toch allemaal om, ons NAC BREDA !!!!!

0   0  
Boer FM-elep

Ik hoorde van iemand (niet zo'n betrouwbare bron) dat NAC Powel wil hebben.

0   0  
dunco

Ten vrede of manu gaan afvallen bij de nerds 1 van hun zal ut wel worden

0   0  
Semsi

@Boer FM-elep

Powell is zowat de slechtste optie die ik al die tijd voorbij heb zien komen op deze site.
Zal een zeer onbetrouwbare bron betreffen...

0   0  
Pike Mujkic

Start was veelbelovend gisteren.
Maar de wissels gaven aan dat de selectie echt kwalitatief te zwak is.

De Kamps zal een belangrijke pion worden in het opjagen van de tegenstander, maar moest er gisteren al na 20 minuten uit (hoe ernstig is zijn fysieke ongemak).
Nadat Joeri er uit ging werd het iig een stuk minder.

Het is nog maar voorbereiding en ik heb ook goeie dingen gezien (al was het maar 20 minuten).
Maar ze zullen bij NAC toch ook wel zien dat we het met onze wisselspelers / aanvallers lastig gaan krijgen.
Er moet echt nog wat bij, benieuwd hoe we dit zonder geld / budget gaan oplossen.

0   0  
marti

gudelj is een goede jeugdtrainer , maar niets voor de hoofdmacht hier kan hij niet mee omgaan , zo zal hij komend seizoen weer bonje krijgen met wat spelers ,en let wel dit zijn de spelers die voor NAC het vuur uit de sloffen lopen,

0   0  
Bart Disse

@Braze

Jij hebt gelijk. Supportersbril af, persoonlijke wrokjes eraf en gewoon zoals het is.

0   0  
Semsi

Het technisch hart van Zwolle heeft ook de doelstelling bekend gemaakt: handhaving!

Heracles verliest met 2-0 van FCDB, met blijkbaar 2 schandalige rode kaarten in slotfase voor Heracles.

0   0  
oosterhout3

kamps er na 20 minuten uit , zijn vervanger is toch geen controleur op het middenveld, gooi daar dan suk erin, of voor mij part swerts
geen sarpong als verdedigende middenvelder in ieder geval.....

achja hupnac!!

0   0  
chris

@Semsi

Spelers als Hooi en vd Weg moet je juist lang vastleggen. Nu al prima spelers die alleen nog maar beter worden.

Spelers als Swerts, De Roover en Sarpong heb ik ook nooit begrepen en Suk valt me tegen.

0   0  
Toontje

@Semsi

Hooi en v,d,Weg zijn nu voorbeelden van spelers die het eredivisieniveau absoluut niet aankunnen. Nu niet en in de toekomst ook niet. Die leg je toch niet vast. Weggegooid geld wat beter te gebruiken is.

0   0  
Hugo

Powell is idd de aanvalsleider van het vvcs werklozen elftal. Ik vind het niet eens zo'n gekke optie. Hup NAC

0   0  
Semsi

@ Toontje

Dat vindt ik dus ook. Chris denkt er anders over.

0   0  
Youssef

Powel heeft zeggen en schrijven ÉÉN maal gescoord in twee complete seizoenen voetbal............
Er moèt toch wel iets beter op de kop te tikken zijn!!!!
Bovendien is meneer Powell ook niet "de jongste" meer. Kunnen we volgend jaar weer een nieuwe spits verwelkomen, laten wennen, inpassen etc

0   0  
Semsi

Powell past wel in een onderstaand rijtje, oftewel laat hem maar wegblijven :-)

Amieux degradeert met RKC
Boateng degradeert met Catania
Damcevski degradeert met Chernomorets Burgas
Powell degradeert met Roda JC

Powell is niet van het niveau wat wij zoeken, waarschijnlijk wel een van de goedkoopste...

0   0  
NaCCer

@ Scheppioni, dat is wat ik ook altijd heb geroepen, zeer goede veldtrainer maar geen tacticus, geen motivator, geen communicator en geen team builder.
Oosterhout 3 geeft hier een perfect voorbeeld, je bent met iets bezig, je probeert iets uit, plots moet de Kamps er uit en wat doet Gudelj hij zet er Sarpong in, dan moet je dus inderdaad met een Suk of een Swerts komen.
Het is niet alleen Sarpong brengen maar zijn wissels gooien steeds een heel systeem overhoop. ( voor zover je daar van kunt spreken )
Dit begrijpen de mensen niet en zeker niet mensen die zelf ook een beetje gevoetbald hebben en vanuit de sport denken.
Ik hoop dat er gauw wat bij komt, want ik ben bang dat we er voor Excelsior nog niet klaar voor zijn, dat zou het eerste niet ingecalculeerde dure puntenverlies weleens kunnen zijn.

0   0  
Bredafun

Ik zie net het commentaar van de popie gudelj,
deze trainer ga het echt niet maken voor ons NAC.
Resultaten zeggen iedere keer genoeg. tijd voor een wissel hier!
Maar ja... hoe lang wil je wachten???
deze kerel is al tevreden met n nederlaag gvd! zo motiveer je je team dus totaal niet, die worden met de paplepel ingegoten dat een verlies ook goed was ????

0   0  
THE Don

Iets meer respect kan geen kwaad

"Relativeren"

0   0  
L.

Wordt tijd dat NAC nog wat gratis seizoenskaarten gaat weggeven, kunnen ze met dat geld in spelers investeren....

0   0  
Rbull

Los van alle opmerkingen hierboven terecht of onterecht. Feit blijft wel dat de selectie veel te smal is.
Daarom begrijp ik persoonlijk niet dat onze eigenaren niet de premie trekken om zo de selectie verder aan te steken. Ik mag er toch vanuit gaan dat deze mensen serieus betrokken zijn bij NAC of hebben ze het alleen gekocht voor de aandacht?

0   0  
Nr. 20

Erbij: Higdon, Derijck, Pericia
Weg: Swerts, Sarpong, de Roover

0   0  
Luusje

@ Nr.20

Dan blijft je selectie nog steeds small, je wisselt alleen het poppetje uit. Daarnaast zou het Higdon of Perica moeten zijn, beide identieke spitsen waarbij dan de jeugd de voorkeur zou moeten krijgen.

0   0  
oosterhout3

@nr20

stort jij ffe een paar mil voor higdom dan?? nec zal heus niet hem zomaar laten gaan hoor!!
is die damcevski niet eerder een backspeler??
bedoel trainingspotten zijn voor te proberen, probeer dan damsevski back en v/d weg centraal... bedoel van vriendschappelijke wedstrijden wil je toch wijzer worden??

@naccer
weet je wat ik denk toen de kamps uit viel, dat gudelj een soort 442 wilde proberen,bedoel met adje en boateng voorop met seuntjes matic falkenburg en sarpong als middenvelders....
alleen het probleem is dat je dan matic al verdedigende middenvelder moet zetten, iets wat zeker niet zijn sterke kant is..


hupnac!!

straks als er de spits bij is zul je weldegelijk 442 als fatsoenlijk 433 of een ander systeem kunnen spelen!!

0   0  
Badeend

Pfff wat een gezeik hier.

0   0  
Adri

Ik wor ziek van deze trainer die al blij is als ie met klein verschil verlies. Erger is dat ur ook zgn supporters dur eige bij aansluiten. Un trainer is blijkbaar belangerijker dan onze club. Ut is mar NAC daar wor ik ook zo ziek van denk er nou niemand meer in winnen en knokken ?
En dan ok nog de doelstelling bijstellen , da is goed voor de kaart verkoop .goe bezig.

0   0  
buurman

Wat me steeds opvalt is dat veel supporters vinden dat goed supporterschap inhoud dat je positief schrijft en niet kritisch.
Ik ben tijdens de wedstrijden een prima supporter, moedig NAC constant aan, zeik geen spelers af etc.
Buiten de wedstrijden zit NAC eveneens in mijn hart maar ik geef eerlijk mijn mening ,liefst positief ,maar ook negatief als dat mijn waarheid is. En anderen kunnen er anders over denken, geen probleem, ik lees andere meningen serieus en dan stel ik mijn opinie eventueel bij. Niemand heeft de waarheid in pacht.

Welnu de resultaten van die oefenpotten zeggen niks, hoe er wordt gespeeld zegt wel iets. En na deze twee wedstrijden vind ik dat NAC er bepaald niet is. Ik ben er nogal van geschrokken zelfs.

Het valt me allemaal (nog) tegen.
Tot aan de komst van Falkenburg liep het positief, maar daarna:

- Seizoenkaarten weggeven om stadion vol te krijgen.
- Schalk boor nop naar de eagles.
- Doelstelling bijstellen tot lijfsbehoud. (met leuk voetbal....)
- Spelersbudget is blijkbaar op.
- Gudelj die weer eens tevreden is.............

Ik vraag me ook af als je een vent met kwaliteit binnen haalt als Rutjes, maar je geeft hem vervolgens geen budget, wat heb je er dan aan ? In het bedrijfsleven noemen ze dat duur-duur. Een dure vent met kwaliteit binnen halen en hem vervolgens geen mogelijkheden geven om iets te gaan doen. Duur-duur.

Die Higdon zou geweldig zijn. Precies wat NAC zoekt. Die gaat ze op zeker binnen prikken. Heb begrepen dat de prijs meevalt, was topscoorder van de Schotse competitie, maar NEC kon hem relatief goedkoop binnen halen. Hij moet bij NEC weg.

Dan nog Perica en 1 goede verdediger en het stadion zit afgeladen vol tegen excelsior. (en als je zo'n Higdon zou hebben zou ook Schalk zeer bruikbaar zijn geweest denk ik, was je voor jaren klaar.)

0   0  
buurman

voor nop

0   0  
Harry NAC

Vandaag in BN de Stem een stukje... Geld is op.. Mensen die denken dat NAC nog even boven Willem II en Cambuur gaan eindigen moeten dat bord eens weghalen voor hun kop. NAC is dit jaar op deze manier gewoon degradatiekandidaat... In kwaliteit is de selectie gewoon minder dan vorig seizoen, minder geld dus mindere spelers.. Da's gewoon keiharde realiteit...
Nu er ineens een blik met vreemdelingen wordt opgetrokken denkt de chauvinistische NAC supporter dat 'we' wel even Europees kunnen gaan halen... 16 spelers en 3 keepers.. Smaller dan een Daihatsu Hijet busje.. en met spelers die kwalitatief, op een paar uitzonderingen na, geen versterking zijn t.o.v. het vorige seizoen.

Laten we ons nu niet botvieren op de trainer, die moet ook roeien met de riemen die hij krijgt... NAC had net als Willem II, Zwolle en Cambuur jaren terug de tering naar de nering moeten zetten i.p.v. de boel pappen en nathouden.. Dan maar een jaartje (of 2) Jupiler League om sterker terug te komen. Realiteit is dat er maar weinig clubs zijn waar NAC met hun huidige selectie realistisch gezien boven gaan eindigen. Of men moet boven zichzelf uitstijgen.
Zelfs met Excelsior en Dordrecht gaat NAC nog de grootst mogelijke moeite

0   0  
TheBeek

16 spelers is natuurlijk belachelijk! We zijn echt het lachertje van de eredivisie.

Als je ploegen als dord en excelsior gewoon lekker ziet ballen met jonge jongens houd ik mijn adem in........

0   0  
Naccie

De Sa op huurbasis naar Go Ahead.. Kom op Graeme, ACTIE!

0   0  
Harry NAC

@naccie

Zonder geld wordt dat lastig.. Dit is het, wellicht met Perica, maar hiermee moet NAC proberen het hoofd boven water te houden.

0   0  
buurman

Eens met Harry NAC en dat is verdomd vervelend.
Maar hij stelt " of ze moeten boven zich zelf uitstijgen". Dan heb je dus een trainer nodig die het laatste sap uit een goedkope peer perst. En een systeem wegzet dat dit mogelijk maakt. Van " lijfsbehoud met aanvallend, ,attractief en LEUK" voetbal zakt mijn broek af. Dan weet ik wel wat er gaat komen.

0   0  
scheppioni

@ Bart Disse
Als je mij bedoeld, voor mij geen persoonlijk wrok hoor maat ! Maar ik constateer zoals het is in belang van NAC !!!
@ Harry NAC
En toch blijf ik erbij, hoe iemand zich voor een groep presenteert, dat er dan zeker het maximale uit kan worden gehaald, goed recent voorbeeld vorig seizoen zwolle, cambuur en go ahead !!!
Maar nogmaals, sommige die kritische noten geven zoals het zien hoe het is, worden hier ook af en toe weggehoond, terwijl we allemaal eendezelfde belang hebben en dat is NAC, ieder zijn meming, en mijn mening is, net als vorig seizoen dat ook nu weer ons NAC helemaal niet zo'n slechte selectie heeft, alleen wat halen we eruit !!!!
Ook nu is plek 10 tot 12 heel reeeel (met twee puntjes) !!!

0   0  
klaas

Nogmaals blij dat Excelsior en Dordt erbij zitten. En dan is het maar te hopen dat zij niet zo boven zichzelf uitstijgen als Cambuur en Eagles vorig jaar.

0   0  
TheBeek

Heel reeel met 16 veldspelers.................

0   0  
TheBeek

Jullie vergeten dat zowel Cambuur als Go Ahead ook gewoon een aantal hele leuke spelers hadden. Antonia, Turuc, Falkenburg, v.d Linden, Kolder en bij Cambuur met ogbeche, van der laan, leeuwin, manu , ritzmaier en dat hun resultaten niet alleen waren gebaseerd op passie inzet en strijd.

Gebrek aan scorend vermogen gaat nac ook dit jaar weer opbreken.

0   0  
Naccie

@Harry NAC
Je hebt gelijk, maar had toch nog wel gehoopt dat Graeme iets uit de hoge hoed zou toveren op Perica na. En dan moeten we nog maar kijken of hij terug komt natuurlijk, want ook dit is nog altijd onduidelijk helaas. Maargoed, onzekerheid hoort bij NAC blijkt de laatste jaren

0   0  
NaCCer

Natuurlijk zit er een grote kern van waarheid in wat Harry NAC zegt, maar laten we een aantal feiten nu eens niet uit het oog verliezen en gewoon eens realistisch zijn en onszelf eens een paar vragen voorleggen.
1) Hoe komt het dat we staan waar we nu staan ?
2) is het werkelijk zo onrealistisch om na het meest verschrikkelijk bagger seizoen met het slechtste voetbal ever, iets meer te verwachten?
3) Wie hebben er voor gezorgd dat de verwachtingen bij ons nu hoger gespannen zijn ?
4) Hoe realistisch is het langs de andere kant om er van uit te gaan dat een trainer die op alle fronten hopeloos heeft gefaald de trein nu wel op de rails krijgt, sterker nog waarom wordt hij tegen veter weten in in dienst gehouden ?
5) is het realistisch om te stellen dat Excelsior en Dordrecht en FC Kruikendam onze directe concurrenten Zijn en wat voor ambitie spreekt daar uit ?
6) Hoe realistisch is het om als schuldeiser aandeelhouder te worden en te denken dat het zonder verdere investeringen wel op zijn pootjes terecht komt?
7) hoe realistisch is het als je A zegt maar geen B (zie punt 6 ) en niet doorpakt?
8) Hoe verdedigbaar en getuigend van visie is het om twee van de grootste talenten ( dat zijn hun eigen woorden ) gratis naar concurrenten te laten lopen. ( Schalk en Van Miert ) waarvan Schalk aan het begin van vorig seizoen nog als een goudmijn voor de toekomst werd afgeschilderd?
9) hoe kun je na het debacle van vorig jaar, maar nu met andere mensen op key positions , weer precies dezelfde fouten maken bij aanvang van een seizoen ?
10 ) de enige spits die je hebt wordt afgedankt ( zie punt 8 ) maar 2 weken voor het begin van de competitie is er nog geen vervanger, terwijl dat prioriteit is?
11) hoe realistisch is het om het gehele budget op te souperen terwijl de benodigde spits er nog niet is ?
12) Hoe ambitieus is de club werkelijk?
13 ) nog voor de competitie begint stelt men de doelstelling bij, hoe komt deze plotselinge ommezwaai en waarom wordt bij een slecht presterende trainer de lat juist lager ipv hoger gelegd?
14 ) zijn oefenwedstrijden , buiten dingen uitproberen er ook niet voor om de supporters in de juiste mood te brengen ?
15) past de club zich niet te veel aan aan lieden die incompetent zijn en tekort komen voor hun job ?
Kortom vragen te over.
En net zoals buurman zegt, ben je alleen supporter als je ja knikt en alles geweldig vind, nee hoor een supporter mag en moet kritisch zijn en in de meeste gevallen zijn dat juist de echte supporters die er mee opstaan en mee naar bed gaan.
Rutjes was goed bezig er kwamen nuttige spelers bij maar voetbal bestaat toch uit bij voorkeur meer goals maken dan je tegenstander, en juist zo iemand hebben e niet en gokken we er op of Perica heel heel misschien komt en ondertussen kan Gudelj zijn voorbereiding net als vorig jaar naar het begin van de competitie doorschuiven en heeft hij weer een excuus om te falen.

0   0  
chris

@ Semsi en Toontje

Klopt, vind Hooi met z'n snelheid zelfs een vd grootste talenten die we hebben. Vertrouwen geven, dwz gewoon laten staan. Kan he, toekomst zal het leren... ;-)
Maar ik geef toe, eigen jeugd heeft bij mij een streepje voor. Alleen halen als aantoonbaar beter! Dan mogen Verbeek en Sarpong van mij met een strik er om meteen weer weg.

Op dit moment hebben we met te weinig klasse achterin en zonder een echte spits eigenlijk vooral spelers voor een 5-3-2, a la Oranje...:-) :

----------------------------Ten Rouwelaar
De Roover --- Drost --- Damcevski --- Vd Weg --- Amieux
---------------------De Kamps -------- Matic
--------------------------------Falkenburg
-------------------------Hooi---------------Seuntjens

1) Achterin de ruimtes klein houden om de verdedigende zwaktes te compenseren. De Roover en Amieux kunnen doen waar ze goed in zijn, opkomen dus (verdedigend heb je er niets aan, zeker niet aan De Roover).
2) Middenveld is mooie balans; Matic voor het loopvermogen en de diepgang, De Kamps om te schoffelen en Falkenburg voor de pasing en de afstandsschoten.
3) Voorin profiteren van de snelheid van Hooi en Seuntjens, met de zelf gecreeerde ruimte (had Schalk ook perfect in uit de voeten gekund..., maar ja, die is afgebrand in een 4-3-3 systeem toen hij nog wat te licht was...) .

Gaat het nooit worden, maar toch...

Speel trouwens ook liever aanvallender, maar dan zal er vooral achterin meer verdedigende kwaliteit moeten komen, voetballen begint achterin! En omdat Schalk gratis is weggegeven (pffffff), ook een spits natuurlijk...

0   0  
Henri

Leuk al die 5-3-2 opstellingen. Vorig jaar hoorde je er niemand over, nu is het ineens een hausse. Maar waarom speelde Van Gaal het spelletje eigenlijk op deze manier? Omdat hij en met hem velen, van mening was dat de defensie niet opgewassen was tegen aanvallers van wereldtop en omdat hij zo het elftal kon creëren waarbij twee top aanvallers (Robben en Van Persie) card blanche kregen en met hun snelheid en individuele klasse de wedstrijden moesten zien te beslissen. En daar ligt voor NAC nu het manco. Er zal in de eredivisie geen verdediger een slapeloze nacht hebben als hij de volgende dag tegen Hooi en Seuntjens moet spelen of welke NAC aanvaller dan ook. De individuele klasse en het scorend vermogen van de NAC aanvallers is gewoon te beperkt.

0   0  
henk

@chris
Wat ga je doen bij een blessure van een verdediger? Of heb je nog niet zover vooruit gedacht. Jouw opstelling is op papier wel aardig, maar in de praktijk zal er minstens de helft vd wedstrijden een verdediger niet mee kunnen doen en dan heb je een probleem. Met de huidige selectie kan je alleen 433 of 442 spelen. De aaanvallers hebben niet de klasse om het net als Oranje zelf te rooien. Verder benut jij de buitenspelers niet op hun kwaliteiten. Dat het bij NL succesvol was betekend niet dat je het 1 op 1kan kopieëren.

Laad alle berichten na dit bericht in