Wij gaan niet opzij

Karelse: "Je moet je afvragen of dit het is voor NAC"

Na het gelijkspel tegen FC Utrecht van gisteravond staat NAC er nog slechter voor. Momenteel bevindt de Bredase ploeg zich met twee punten uit vier wedstrijden op de 17e plek in de Eredivisie. Na het vorige korte interview in het bericht hiervoor, hebben wij nog een reactie van John Karelse voor jullie. Deze is wat pijnlijker voor de oefenmeester.

Bron: B-Side Rats, NOS

Advertentie
107 Reacties
0   0  
NAC FOREVER 1912

'ja blij zelfs'

Het word tijd voor een anderen trainer
Met deze komen we echt niet verder dan de 17e plaats
Een trainer die 4-4-2 durft te spelen!

HUP NAC!

0   0  
achja

Misschien moet john zichzelf afvragen of hij wel geschikt is voor NAC..

0   0  
Chapuisat

Veel commentaar dat spelers niet beter worden onder Karelse, terecht volggens mij, maar zie ook dat "zekerheidjes" als Luijkx gewoon slechter worden onder deze trainer!

0   0  
NAC FOREVER 1912

@achja ik denk dat hij dat zelf niet eens snapt
hij blijft er maar zitten en maar zitten en zwijgen

0   0  
Gilze

Een trainer dient spelers beter te laten worden. Ik heb veel respect voor echte clubmensen, van mij mag hij ook best een andere functie krijgen, maar hij is niet capabel om hoofdtrainer te zijn. Hij kan er niks aan doen, de hogere macht had dit nooit moeten doen en nu moeten ze ingrijpen. Het is wekelijks niet om aan te zien, spelers lopen er als slapjanussen bij. Interviews worden met de week triester. Een trainer van buitenaf lijkt mij het beste , op deze tour verder gaan betekent degradatie helaas.

0   0  
J

Zag al een dik jaar terug dat deze man niet geschikt is voor NAC. Dan kan je wel "goedkoop" zijn, maar vorig seizoen bv het 2e seizoenshelft sloeg ook helemaal nergens op en met een plek of 2 hoger eindigen heb je het verschil al terugverdiend met tvgeld. Met de selectie van vorig jaar zijn er eçht te weinig punten gehaald. En dit seizoen... Sja, selectie is niet geweldig maar wat we nu te zien krijgen? In eigen huis achteruit lopen continue? Dat doet een VVV zelfs niet. Het is tijd voor een frisse wind van buiten de club, maar ben bang dat het geld er niet is om Karelse te ontslaan?

Hoop dat NAC het zelf ook ziet dat dit niet gaat werken, anders eindigen we sowieso tussen de 16e-18e plek.

0   0  
nachart

Nebojsa Gudelj!!!!!!!!!!

0   0  
Leur Noord

** ONGESCHIKT **

0   0  
Overal

Zoals ik gisteren al zei, ik vertrouw erop dat Utrecht de laatste wedstrijd onder Karelse is geweest.
Wederom heeft deze man bewezen dat de gemiddelde supporter op de tribune meer voetbalverstand heeft dan hij.

0   0  
@Bob

John, misschien moet je jezelf eens afvragen of dit "kunnen"het wel is voor jou!

0   0  
Wammy

Als ik dit zo zie heb ik wel te doen met Karelse. In al zijn eerlijkheid zegt ie weer net de verkeerde dingen waarna de interviewer hem meteen in de hoek drukt. En daar kan John niet echt mee omgaan.

Qua voetbal heeft Karelse geen idee hoe ie dit kan omdraaien. Er staat daar geen trainer die weet waar het aan ligt en hoe ie het tij kan keren. Praten met de jongens en we moeten meer kans creeeren. Verder komt ie niet.

0   0  
Rbull

Ik denk dat Karelse het zelf ook wel ziet inziet. Dat was hij nu presteert eigenlijk het woord presteren niet waardig is.
Vind het zelfs ook wat sneu voor deze beste man, maar hiervoor is een duidelijke rol weggelegd voor onze TD.

Die moet Karelse tegen zichzelf in bescherming nemen en de beste man vragen of dit nog wel zin heeft. Dat de groep aan de kleine kant is dat is een feit, maar er zit wel meer in deze groep dan wat er nu uitkomt.

Wie wilt en kan het beter? Gudelj heeft ook geen ervaring op hoger niveau, dus dat geeft ook geen garantie op meer succes.

Aan de andere kant. Door nu in te grijpen hebben 'we' nog een lang seizoen de tijd om het tij te keren. Door langer te wachten wordt het voor iedereen alleen maar pijnlijker.


Los van mijn bovenstaande opmerking. We zijn het er toch allemaal overeens, dat een andere trainer allang was ontslagen.

0   0  
@Bob

En zo is het Rbull!

0   0  
EP

Een ding staat wel vast: de combinatie jva en jk loopt voor geen meter, als we het hebben over aankoop/prestaties van spelers. Er zijn er teveel aangeschaft die totaal geen meerwaarde hebben. Of deze spelers zijn gewoon niet goed genoeg of het komt niet uit de verf. Ergens zit het mis. Dat kan niet langer doorgaan. En waar waren de toezichthouders op het moment dat lasnik, looms etc. werden gecontracteerd?

De kans is groot de de aankomende 4 wedstrijden 0 (nul) punten opleveren. Het is een kwestie van tijd voordat de bom barst.

Ps: Was Ernie B niet terug uit Rwanda?

0   0  
die ne gast

Ligt niet alleen aan Karelse. Gisteren hebben wij als supporters er ook niet voor gezorgd dat er bij Utrecht een gevoel van 'hier valt niets te halen' ontstond.

Niet alleen Karelse, maar ook wij als supporters hebben de spelers gisteren niet over het dode punt heen geholpen.
We zagen het allemaal aankomen en we hebben met zijn allen rustig, stil en lijdzaam afgewacht tot de 1-1 zou vallen.

0   0  
THE Don

Een trainer is zo goed als zijn materiaal.....

0   0  
basta

ruil met van basten ??
krijgt het daar ook niet op de rit

0   0  
go2

Schei toch uit met je 'wij als supporters'. Praat lekker voor jezelf. Ik schaamde me gisteren kapot voor dit elftal en wie is daar verantwoordelijk voor? Juist...Karelse. Dit voor de camera's is natuurlijk helemaal ongelofelijk. Dus neem die gast tegen zichzelf in bescherming!

0   0  
NAC FOREVER 1912

Ik zit te wachten tot dat die pannenkoek uit Zeeland word ontslagen.
Elke keer opnieuw billen knijpen als hij weer iets onnozels uit kraamt na de wedstrijd op de televisie.
'dat dit NAC niet beter kan'
echt onzin!
Ik wil dat NAC hier uit komt want ik houd van NAC zoals iedereen supporter hier op de fansite.

En ik ben Karelse nog altijd dankbaar dat hij ons uit de nacompetitie haalde na lang ellende maar met deze selectie KAN hij helemaal NIETS.

Zet een anderen trainer aan het roer mij betreft haal je Leon Vlemmings terug maar Dit is 3x NIKS

HUP NAC EN HUP BREDA!

0   0  
VAK_G

Het wordt tijd dat Van As de handdoek in de ring gaat gooien want juist hij heeft het voor elkaar gekregen dat wij een selectie hebben die net goed genoeg is voor de middenmoot van de jupiler league!!

0   0  
Jamie

Jongens zolang John dit blijft doen voor €70.000,- per jaar blijft hij lekker zitten waar hij zit. Waar vindt NAC een andere halve zool die voor dat geld een cluppie traint? Maar wat is die man toch een drama voor de camera's..

0   0  
zwampie

denken jullie nou echt dat beide heren de handdoek gooien.
Kunnen jullie rekenen,reken er dus er mar niet op.
Als beide heren dit doen zitten ze meteen thuis zonder inkomen,want er is echt geen andere club die beide heren wil hebben helaas.

Ik ben ook ontevreden maar helaas zullen we moeten wachten tot hun contract uitgediend is,want voor het ontslaan van beide heren is geen geld,en niemand binnen NAC durft hierover te beginnen want ze zijn bang voor hun eigen baan.

Of wellicht heeft paule een baantje voor zijn vrienden.

0   0  
Overal

@zwampie

Deze 2 idioten laten zitten kost nog veel meer geld.

0   0  
Ed

Karelse zolang het niet klopt klopt het ook niet.

0   0  
Sander P

Ondanks dat ik Van As geen sympathieke kerel vind. Vind ik wel dat hij het als Td'er goed doet. Tuurlijk zitten er een paar spelers bij waar je je vraagtekens kan zetten, maar dat heeft iedere club wel. Ik vind dat de Selectie van Nac over genoeg kwaliteit besschikt voor een leuk seizoen te kunnen draaien, maar dan niet onder Karelse. Karelse is een clubman, top. Maar als je de teamprestaties van de afgelopen jaren ziet en dan vooral het voetbal wat er op de mat wordt gebracht, daar zit totaal geen lijn of visie in. Dat is juist de eindverantwoordelijkheid van een hoofdcoach en om nu te gaan zeggen dat het aan team ligt dan praat je ze nog verder de put in inplaats van eruit.

Ik zou zeggen Alfred Schreuder of Ernest Faber of Ernie Brandts en als het budget dat niet toelaat dan Nebosja Gudelj.

0   0  
Robbie H

Alle respect voor Karelse !
Toen Maaskant de benen nam heeft hij met Aandewiel het lef getoond om e.e.a. op te pakken wat de zoon van Bob achter liet.
Nu uiteindelijk gebleken is dat Karelse, icoon als speler van NAC, de licht is voor het hoofdtrainerschap van een moeilijke club als NAC moet hij tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

Hij wordt overal op aangepakt, afgezeken om dingen die hem zwaar onterecht aangerekend worden, want papegaaien is nu eenmaal mode op suportersfora.
Maar wat wel overeind blijft is dat John Karelse, prima gozer, stugge Zeeuw en echte NACcer GEEN GESCHIKTE hoofdtrainer is.

NAC, verlos hem uit zijn lijden in deze functie en daarmee ook de club en de aanhang !

0   0  
jac

Wat een drama zie ik.

Zeg we hebben niet verloren hoor.
Wat als wel die 1-2 viel???????

0   0  
De Muzikant

@J: karelse is niet goedkoop. Door zijn handelswijze m.b.t. Gorter zijn we een multifuncitonele speler kwijtgeraakt die voor 1 miljoen euro te weinig is vertrokken. Door Karelse zijn we vorig seizoen zeker 3 plaatsen te laag geeindigd (ieder plaats hoger levert ongeveer € 100.000 op). Kortom, in een jaar 1,3 miljoen euro........ Dit jaar zullen we rechtstreekse degradatie moeten zien te ontlopen in plaats van te strijden om plaats 12-14. Bij een mogelijke degradatie ligt er een faillisement op de loer. Conclusie: Karelse is de duurste trainer die we ooit hebben gehad!

0   0  
NACdeClub@

Leon Vlemmings!

0   0  
goedzo

Ik zie hier bij vele de naam nebosja gudelj als mogelijke vervanger en de mesias van Nac voorbij komen.
Ik denk dat die mensen niet weten dat de glorie tijd van trainer Gudelj al even voorbij is ,(vorig jaar matig gepresteerd) nu nog onder de maat ,(Goede assistent )
Maar ja kudde dieren zien eenmaal een naam voorbij komen ,en dat vinden we dan ineens de verlosser voor Nac
ik zeg Alfred Schreuder ,en met spoed

0   0  
jac

Schei eens uit met die hetze tegen Karelse!!!!

0   0  
De Muzikant

jac: is geen hetze, is regelrecht angst voor hetgeen we nu, met/door Karelse, op af stevenen!

0   0  
zorro

Ronald de Boer wil graag!!!!!! Is mooi kan samen wat uitwisselen met Frankie.....vervangen is noodzakelijk deze trainer heeft geen vertrouwen meer!!!

0   0  
DM

Karelse krijgt deze ploeg niet meer aan het voetballen...

0   0  
@Bob

basta schreef op zondag 2 september 2012 om 17:00
ruil met van basten ??
krijgt het daar ook niet op de rit


Er is een verschil tussen "het niet op de rails krijgen"of "geen inzicht hebben".

0   0  
Overal

@jac

als het 1-2 was geworden was Karelse nu al weggeweest ;)

0   0  
Overal

Bij nader inzien, misschien hadden we dan maar met 0-3 moeten we verliezen.

0   0  
Gavp

Weg met die vent.

0   0  
D'n Klaagmuur

@ Jamie... neem maar aan dat John daar echt niet staat voor 70.000 euro, dat is toch echt wel een heul stuk meer.

En om John te vergelijken met van Basten die het 'ook niet op de rails krijgt', is onzin, als je Heerenveen vandaag ziet spelen ligt het enkel aan de afronding, verder gewoon goed voetbal en veel kansen creeren. NAC echter, speelt al 4 wedstrijden toevalsvoetbal, er zit geen en-ke-le gedachte achter en DAT is de taak van de trainer, maaja deze trainer heeft helaas zelf ook geen enkel idee waar hij mee bezig is.

0   0  
zorro

Beloning.
Sinds 31 maart 2010 is zoek mijn kleine lieve clubje Luisterend naar de naam Nac. Op de dag dat hij zoek raakte was hij geel en zwart en behoorlijk actief. WIE Mijn geel zwarte clubje terug brengt krijgt een mooie beloning! Ik mis hem heel erg!!!

0   0  
jac

Willen we ons kapot gaan kopen dan?
Karelse afkoopsom en een trainer binnen halen die 2 keer zo duur is?
NAC STAAT AL JAREN SCHAAKMAT HOOR.

Zoek een hobbie of support onze club.

0   0  
Bredafun

Hij weet zelf wel beter dat dit er meer in zit. maar hij heeft gelijk onder zijn hoede is dit het uiterste wat hij zn team kan halen. Snel wisselen aub!!!
Met dit soort uitspraken zullen de spelers hem dus niet meer serieus gaan nemen.
we zijn het lachertje aan het worden van de eredivisie. na onze wedstrijd zit menig mens te wachten wat voor ondeskundige uitspraken t zeeuwse boertje weer gaat brengen.
Laat je niet nog verder zakken karel!!!

0   0  
scheppioni

@ Rbull
Perfect verwoord, ik voeg er nog 1 woord aan toe voor dit NAC op dit moment, ONMACHT !!!
Ik dacht nog effe vorig seizoen dat aandewiel een grote onzekere factor was voor de groep, maar ik moet er op terug komen dat het niet alleen op het conto van Gert was, als je Karel nu hoort stamelen !!

0   0  
Aspo

Zolang Karelse z'n uiterste best doet, blijf ik hem steunen. Natuurlijk is hij niet de beste trainer die er op aarde rondloopt. Maar NAC is ook niet de beste club. Zolang NAC het financieel niet op orde heeft, zullen we het met deze mannen moeten doen. Hup NAC en Hup Karelse...

0   0  
NAC FOREVER 1912

Hup Karelse? dat krijg ik echt niet meer mn strot uit....

0   0  
murdoch

Ik neem aan dat spelers ook TV kijken en die zien dan hun trainer staan. Een trainer die mismoedig kijkt, met de schouders omlaag, zonder enige uitstraling of trots, in een pak dat niet past. Daar staat een verliezer. En daar moet jij de volgende dag van horen hoe het moet. Hoe denken jullie dat een speler daarop reageert... Dit gaat nooit meer werken.

0   0  
Chapuisat

Mijn optie, schuif Gudelj sr. naar voren, Karelse als stroman met diploma

0   0  
Sloot vak G

Karel hou de eer aan jezelf en stap AUB op!!

0   0  
JP

Ik heb er gewoon niet genoeg woorden voor, was gisteren en vandaag te confuus en te boos om rationeel te kunnen reageren.
Nu we 24 uur verder zijn en alles zowat de revue is gepasseerd en ik alle reacties hier heb gelezen , kan ik maar tot een conclusie komen: we zijn volkomen naar de kloten !
Ik ben bang dat er weinig meer te redden valt, had ook gedacht en verwacht dat na een negatief resultaat Karelseb zijn conclusies wel zou trekken en de eer aan zichzelf zou houden, maar helaas deze "clubman " vind zijn eigen persoontje veel belangrijker, waarschijnlijk niet wetend dat elke dag die hij langer bij NAC blijft zijn carrière steeds verder in het moeras zakt. Maar in datzelfde moeras heeft hij mijn (ons) clubje al meegetrokken en we zakken nu bijna door de ondergrens, na 100 jaar lijkt het einde meer dan eens in zicht.
Al eerder gesteld, dit is met grote afstand de duurste trainer uit de geschiedenis van NAC.
Willen we nog wat redden dan zullen nu serieuze stappen gezet moeten worden, en er moet morgen nog een andere trainer voor deze labiele groep gezet worden. Een trainer van buitenaf.
Want ook intern bestaat er twijfel over Gudelj SR waardoor die het niet moet worden.
In de bijna 50 jaar dat ik naar NAC ga ben ik altijd met plezier gegaan, alles meegemaakt , ik heb tot dit seizoen bijna 25 jaar met veel plezier deeluitgemaakt van de BC en heb gesteund waar ik kon, heb destijds ook nog spullen uit het faillisement opgekocht, net als velen en terug geschonken nu ga ik met lood in mijn schoenen naar NAC, kom gefrustreerd thuis , zie geen NOAD meer en we worden week in week uit vernederd. We zijn het lachertje van de Eredivisie aan het worden, en dat doet mij enorm veel pijn en ik kan er slecht mee omgaan.
Met name Karelse heeft mij in 3 jaar tijd al het plezier ontnomen wat ik in de voorgaande 47 jaar heb opgebouwd, ik keek altijd naar een avondje NAC uit en nu zie ik er tegenop.
Als ik een Luijks gisteren fout op fout zie stapelen en bij die goal zo verschrikkelijk slecht zie dekken , met een nonchalance van een cafe voetballer dan vraag ik me af wat er nog te redden valt, je kunt iedereen wel noemen maar makkelijker is om het gewoon te houden bij Lurling en Hooi als positieve uitschieters, de rest is NAC onwaardig gebleken en stellen week in week uit teleur. Hetgene wat Karelse nu stelt kan niet, is een brevet van onvermogen en hij moet ook onmiddellijk stoppen met die onzin, beste Stefaan, luister eens naar je achterban, kijk even over die maffe Karelse en van As heen , en dan zul je zien dat simpel Brands' halen de ultieme oplossing is en de wens van velen onder ons, en dan zie je ook dat er een failliete spelersgroep ligt, die snakt naar leiding, conditie en duidelijkheid. Sta op man !

0   0  
murdoch

@JP

wauw. ben het zelden meer eens geweest

0   0  
THE Don

Blablablablabla blablablablabla......

Hup NAC !!!

0   0  
buli

Volgens mij zijn wij nog de enige club uit de eredivisie in categorie 1 en hebben we voor de spelers de laagste begroting uit deze eredivisie, natuurlijk maakt John fouten maar ik denk dat we met elke andere trainer ook een moeilijk seizoen tegemoet gaan.

0   0  
Jon

Ernie is weer terug in het land!

0   0  
zus

Jan Boskamp ff tot aan de kerst naast Karelse zetten ;-)

0   0  
Bredafun

@zus, niet naast Karelse, gewoon eruit met hem! Leren moet je op een ander niceau . dit behoort topsport te zijn, daar zijn je leermeesters ook in topposities! En dat is hier dus ver zoek. zijn niveau ligt gewoon n stap lager Baronie/ Jeka -niveau!
Laat aub 'n andere trainer deze gasten weer naar hun top brengen, en niet meer iemand die net zn papieren op zak heeft en totaal geen ervaring!
Hoe lang ga ie dit soort nederlagen nog volhouden!!! Je moet toch op n gegeven moment de handdoek in de ring gooien? Want meer zit er voor hem niet in, hij brengt ze nu alleen verder naar de afgrond. Bijna herfst......EIKEL!!!

0   0  
Bredafun

@zus, niet naast Karelse, gewoon eruit met hem! Leren moet je op een ander niceau . dit behoort topsport te zijn, daar zijn je leermeesters ook in topposities! En dat is hier dus ver zoek. zijn niveau ligt gewoon n stap lager Baronie/ Jeka -niveau!
Laat aub 'n andere trainer deze gasten weer naar hun top brengen, en niet meer iemand die net zn papieren op zak heeft en totaal geen ervaring!
Hoe lang ga ie dit soort nederlagen nog volhouden!!! Je moet toch op n gegeven moment de handdoek in de ring gooien? Want meer zit er voor hem niet in, hij brengt ze nu alleen verder naar de afgrond. Bijna herfst.......EIKEL!!!

0   0  
Benji

Ik snap niet dat hij nog vóór de camera verschijnt, ik zou als ik hem was even een wedstrijd of 2 geen commentaar leveren en wachten op resultaten dan zich voor lul zetten voor de camera.

0   0  
VAK_G

@JP

Ik vind het echt triest hoe jij steeds alles weer op Karelse afschuift, ik zou bijna denken dat hij jou ooit iets heeft aangedaan, nooit zeg jij iets over Van As terwijl hij toch echt verantwoordelijk is voor dit zooitje ongeregeld!!!!

0   0  
naxioma

het moet anders voordat er echt niets meer te redden valt...
brandts of schreuder als hoofdtrainer en van hooijdonk als technisch directeur... aub geen gudelj... heeft niet aangetoond klaar te zijn voor het grote werk...

0   0  
NAC Breda Forever 1912

We kunnen hier zeggen wat we willen maar op één of anderen manier luisteren ze er toch niet naar!

Ik denk dat we het harder aan moeten pakken!
NAC is een club van het volk
Dus NAC moet een beetje naar het volk moeten luisteren
Maar dat laatste doen ze NOOIT meer tegenwoordig.

Dus dan jammer maar helaas op de hardere manier.

Protesten ofzoiets

0   0  
murdoch

@VAK_G

Kan zijn dat Van As de ingrediënten heeft ingekocht, maar het is toch kok Karelse die er een niet te vreten maaltijd van maakt.

0   0  
frikandel

Het is gewoon een schande hoe hier gepraat wordt over John Karelse, ook al zijn de prestaties matig tot slecht, het ligt echt niet alleen aan de trainer. Al ben ik het er mee eens dat het tijd wordt voor een andere trainer, ben ik van mening dat respect op zijn plaats is voor John Karelse.

0   0  
Hugo

De puinbak die is veroorzaakt door de mensen die er zeer bekaaid van af zijn gekomen wordt nu in de schoenen van JK geschoven. NAC moet het er dit jaar mee doen. Het is niet anders. Geen euro's is geen andere trainer, is geen andere spelers. Ik kom al lange tijden bij NAC, ik ben zelden huiswaarts gekeerd met een fluitconcert in het kielzog. Ik vond het NAC onwaardig. Het is survivallen dit jaar. Niet meer en niet minder. Over twee weken puntjes pikken in almelo, alhoewel de statistieken niet in het voordeel van het NACse staan. Met een beetje fortuin kan het gewoon. HUP NAC HUP JOHN!

0   0  
Zorro

Om te winnen moet je wel kansen krijgen, twee afstandschoten 2 doelpunten maar een uitgespeelde kans in 4 wedstrijden is ZERO.
Vertrouwen is daardoor ook ZERO. Heb dit nog nooit gezien in 30 jaar Nac. 4 wedstrijden nul uitgespeelde kansen. Positief blijven is daarom heel moeilijk, positief blijven tegen beter weten in gaat ook niet helpen geloof me.
We gaan naar de klote als we deze koers blijven volgen.
Oplossing is zeker niet simpel, maar als je op verkeerde koers zit moet je geen trainer aan het roer hebben die denkt dat dit het maximaal haalbare niveau is. Een nieuwe kapitein die een ander koers wil varen en vertrouwen heeft in het schip is dan ook de enige oplossing. je kan wel doorgaan met iemand die geen vertrouwen heeft in het schip, geen geld uitgeven voor reparatie is garantie tot zinken!!

0   0  
JP

Beste vak G, om antwoord op je vraag te geven, ik constateer slechts en geef weer wat iedereen met gezond verstand en een NAC hart ziet. Kop in het zand steken is niet mijn ding. Op van As heb ik ook maar zat kritiek gehad en deze is mede of wellicht hoofdverantwoordelijk voor deze trieste sportieve situatie.
Op je vraag of Karelse mij iets heeft aangedaan ?
Ja natuurlijk heeft Karelse mij en vele andere supporters iets aangedaan, hij heeft mij in ieder geval voor een groot gedeelte het plezier in het spelletje ontnomen, hij vergalt mijn avondje NAC, zelfs mijn weekend en hij heeft ons de ididentiteit van de club ontnomen en de club enorm veel geld gekost door zijn werkwijze, zijn lompe uitspraken en zijn omgang ( lees kapitaalvernietiging ) met jonge talenten die voor een appel en een ei zijn vertrokken.
En wat hij ons nu aandoet is gewoon te blijven zitten terwijl hij allang alle grip heeft verloren en het niet meer op de rails krijgt, terwijl het met de week erger wordt.
Nogmaals, tegen Karelse persoonlijk heb ik niets, maar hij is voor mij volkomen ongeschikt voor deze zware job en hij is absoluut niet belangrijker dan de club zoals blijkbaar voor enkelen wel. Ik pas er voor om lijdzaam toe te zien hoe NAC naar de klote gaat, waar zijn die Karelse fans als het straks zo ver is ? ?

0   0  
Jf

We hebben redelijk materiaal en kunnen niets creëeren. Waar ligt dat aan Hugo en Vak-G. Natuurlijk aan Karelse. En respect heeft hij als keeper verdiend maar als trainer verprutst. Verheerlijk die man niet zo.

0   0  
Zjiland

Jf haalt de woorden uit mn mond.
We hebben een selectie met kwaliteit, niet breedt, maar er zit zeker meer in dan de lange ballen die nu toegepast worden vanaf minuut 25.

0   0  
BoerFM-Elep

Als NAC slim is proberen ze snel mogelijk maar op een nette manier van Mike Zonneveld af te komen. En van dat geld wat er over blijft Karelse afkopen.

0   0  
Jf

Boer fm Karelse zou de eer aan zichzelf moeten houden. Ik verbaas me over het feit dat hij dat vanochtend nog niet gedaan heeft. Het zal wel weer zeer rustig blijven omdat er een week extra tussen zit.

0   0  
Fokke

Ben het volledig eens met JP.

0   0  
Baosje

Men zou zsm de mogelijkheid moeten gaan onderzoeken of we Ernie Brandts niet op korte termijn voor de groep kunnen krijgen .... anders zie ik het zeer somber in , en gaan we echt de afgrond in !! FEIT IS DAT EVT.DEGRADATIE HET EINDE VAN ONS NAC ZAL BETEKENEN !

0   0  
Mark

"Je moet je afvragen of ik (JK) wel de juiste man op je juiste plek ben"

0   0  
Baosje

@Mark

schijnbaar niet.... maar ja het moest destijds allemaal bourgondischer etc....

er is maar 1 oplossing en dat is zsm handelen, iedereen ziet het gewoon helemaal mis gaan

0   0  
buurman

Eveneens heb ik de zaak laten bezinken.

Karelse haalde vorig seizoen nipt de doelstelling met een behoorlijke selectie en elftal. Toch was er toen al veel twijfel over John zijn capaciteiten als hoofdtrainer. Teveel.

Dit seizoen zijn we danig verzwakt.
Uiteindelijk is de hoofdoorzaak van alles het wanbeleid van het vorig bestuur en directie (directie's)
Karelse zijn vroegtijdige contractverlenging is daar een onderdeel en voorbeeld van.
Tevens een oorzaak van de problemen bij NAC is dat een aantal mensen jarenlang rugdekking gaven aan disfunctionerende directies en besturen. Dat mag je niet zeggen, maar ik zeg het wel.

Aan het voetbal is nu te zien dat we inderdaad volledig aan de grond zitten. Het heeft geen zin een discussie over Karelse te gaan voeren. Karelse is nu niet de juiste man om hoofdverantwoordelijke over deze selectie te zijn. Je onstlaat nu eenmaal geen compleet elftal maar wel de trainer.

Er MOET verfrissing komen met iemand die van wanten weet. Gudelj sr. is niet de juiste persoon om allerlei redenen. Brandts zou een goede oplossing zijn en dat wordt het nog moeilijk genoeg met deze selectie om te handhaven in de ere.

Nu zitten we helaas op een heiloze weg. Dat het zo ver zou komen was onontkoombaar.

0   0  
buurman

ontslaat

0   0  
VAK_G

@JP

Van As heeft alleen maar ellende gebracht en ik snap nog steeds niet op basis waarvan hij TD heeft mogen worden bij ons, ik weet wel dat hij enorm heeft gefaald.

De kans is idd groot dat Karelse het gewoon niet in zich heeft maar het is echt zwaar overdreven om te zeggen dat er redelijk materiaal aanwezig is, in de 25 jaar dat ik NAC ga is het naar mijn mening nog nooit zo dramatisch geweest.

0   0  
Leur Noord

Beter donderen ze van As en Karelse er allebei uit!
PvH als nieuwe TD. En een trainer alles beter dan JK!

0   0  
Baosje

@ buurman

je slaat de spijker volledig op zijn kop !
Karelse was een puike keeper voor NAC, en zal ongetwijfeld als assistent op zijn plaats geweest zijn, echter als hoof coach is hij volledig door het ijs gezakt.

ik denk dat Ernie Brandts dé juiste man voor de mooiste club van Nederland is.
hij is immers met een middelmatige selectie 3e in de eindstand geworden, en vervolgens als oud vuil aan de kant geschoven.
In mijn ogen nog steeds een prestatie van wereldformaat !!

0   0  
Rattack

@Buurman:
Niks aan toe te voegen.

0   0  
Baosje

@ vak G

ik kan me nog een jaargang herrineren dat we een (op papier) fantastisch elftal hadden ( gorter/jalink/van galen en noem ze allemaal maar op) , en dat er destijds ook geen ene pepernoot uit kwam...je kan moeilijk zeggen dat die ploeg destijds geen kwaliteit bezat....kwaliteit is dus niet altijd zaligmakend...een juiste combinatie van kwaliteit maar ook mentaliteit brengt je denk ik verder.
op een of andere manier krijgt Jk het niet voor elkaar om de poppetjes de juiste mentaliteit bij te brengen en ze op de juiste plaats te zetten...

je maaktmij echt niet wijs, dat ze bij RKC meer te besteden hebben als bij ons NAC....maar keer op keer bewijzen ze daar dat je met beperkte middelen een heel eind kan komen.

Inderdaad heeft van As dr geen ene kloten van gebakken en moddert maar lekker door.

ik denk dat PvH als TD een enorme vooruiutgang zou zijn, al was het maar door de enorme naam die Van Hooijdonk bezit in voetballend Nederland.

zet vervolgens Ernie Brandts voor de groep en probeer in hemelsnaam in de Eredivisie te blijven.....anders is het gewoon over en uit in Breda

0   0  
scheppioni

@ Baosje
Wat betreft v.as is dit nog het ergste voor ons NAC, enne Buurman goed gesproken, een jonge gretige trainer hoeft niet duur te zijn, zie hoofdklasse eventueel, we kunnen zo doorgaan maar dan gaan we zeker naar de verdommenis !
Dus v.as dat beetje NAC gevoelens wat je in je hebt, laat dit gvd zien !!!

0   0  
Baosje

@ Scheppioni , ik denk dat Ernie Brandts echt niet de hoofdprijs zal vragen, mochten ze hem willen .....

0   0  
Zorro

3 keepers en 1 voetballer in de trainersstaf zit er bij nac op de bank.
Vroeger werd je keeper omdat je niet kon voetballen, dus veel voetbalverstand zit er bij ons niet op de bank.
Tisss een opvallend feitje.

0   0  
Mieshoop

Soms vraag ik me af waarom de meeste schrijvers hier uberhaupt nog naar het stadion komen. Als je je alleen maar loopt te ergeren, er niet van slaapt en alle superlatieven uit de kast haalt om te vertellen hoeveel medelijden je met jezelf hebt en hoeveel onrecht je wordt aangedaan... blijf dan thuis mensen.

Iedereen die de verwachting heeft dat we het wel even gaan redden dit jaar zal voor een teleurstelling komen te staan. Leg de lat eens reeel en besef dat je de club niet helpt door hier alles af te kraken. De negatieve spiraal komt vanuit de NAC-supporters zelf hoor.

Karelse is naar vermogen, eer en geweten de juiste trainer voor dit NAC. En met zo'n stemming als hier verdienen we niets meer dan Johnny. Laat eerst zelf eens zien dat we het waard zijn. Met 70 man naar de arena, 50 man naar almelo en een stemming in het stadion alsof er net iemand brandend in de Ganges is gegooid. Een beter NAC begint bij onszelf!

0   0  
Baosje

@ Mieshoop , wie bezorgt ons een selectie waar niemand zich mee kan vereenzelvigen ? wie haalt een spits ( Schalk) eruit voor een back (Janse) ? wie moest zonodig te kosten van alles Lasnik hebben ? wie bezorgt on Zonneveld die nog geen wedstrijd gespeeld heeft, wie blijft volharden in Luijckx achter in te houden die week in week uit fout op fout stapeld ? wie heeft ons Buijs bezorgd die als een ongeleid projectiel op het veld dendert ? moet ik nog even doorgaan ??

spelers die voor een habbekrats weggedaan worden, contracten met een gelimiteerde transfersom...etc etc

Iemand die nu nog zegt dat of van As of Karelse de juiste personen zijn op de juiste plaats , moet echt zijn oogkleppen afdoen of lekker verder slapen ....

0   0  
Jf

Mieshoop als iedereen die Karelse niet de juiste man op de juiste plaats vind, weg moet blijven zit je samen met drie andere op de tribune.

0   0  
Zorro

@mieshoop
Je mond houden is niet van deze tijd, gelukkig hebben we allemaal een mening en die mag je tegenwoordig verkonidgen!
Daarbij gaat het veel mensen aan het hart dat het zo slecht gaat met de club, dan schreeuw je om oplossingen.
Een slechtdraaiend team gooi je niet aan de kant, zoals zo vaak is daar iemand voor verantwoordelijk en er komt een moment dat iemand ook die verantwoording moet gaan nemen.
Lekker wachten tot de club naar de klote is, is niet mijn ding.
Natuurlijk is Karelse niet debet aan alle ellende,is afhankelijk van het materiaal hij krijgt aangeboden.
Maar als bijna iedereen zo stellig is dat dit materiaal voor plek 12 13 14 kan gaan, zal er wel iets moeten veranderen. Wie moet zorgen voor de ommekeer! Inderdaad de trainer! Wat zegt die trainer? Dit is misschien wel het maximale!Gaan we dan voor plek 12 13 14?? Denk het niet met dit maximale! Wat is dan de slotconclussie? trainer ziet het niet meer zitten, dan moet men toch maar eens verder gaan kijken naar een ander die wel vertrouwen heeft in dit materiaal. Is altijd nog de goedkoopste oplossing om een zinkend schip te redden van de ondergang.

0   0  
Mieshoop

Baosje: wie ons die selectie bezorgt? De penningmeester. En daar heeft hij groot gelijk in. Volgens mij hebben mensen echt geen idee hoe het werkt en hoe NAC er voor staat? Gelimiteerde transfersommen, hoe zou dat nou komen.

Bij Utrecht stonden er van de week een stuk of zes in met een salaris van een half miljoen, voor die Gerndt is miljoenen betaald. En NAC zou dat clubke ff op moeten rollen?

@Zorro: we zijn vier wedstrijden onderweg. De spelers hebben nog maar amper kennis met elkaar gemaakt. Het heeft geen enkele zin om te gaan lopen schreeuwen dat het allemaal zo erg is. Om te gaan doemdenken dat we al gedegradeerd zijn, er zijn nog 90 punten te halen!

Vertrouwen geven en die groep naar een hoger niveau tillen. Daar waren we altijd goed in, daarom gebeurde er altijd iets in Breda. Nu gebeurt het alleen aan negativiteit op internet, passiviteit in het stadion en afwezigheid bij uitwedstrijden. Lekker signaal geven we daarmee af...

0   0  
Geel Zwart

Ik heb vandaag al zitten wachten op het bericht dat Karelse ontslag heeft genomen. Kom op JOhn, je bakt er niks van een trek je conclusie. Laat nu mmar eens zien dat je die echte clubman bent.

En Karelse-fans: Jullie houden hem alleen de hand boven het hooft omdat hij die clubman is. Zouden jullie Maaskant zo lang tegen beter weten in verdedigen bij dit soort wan-vertoningen?
Jullie zijn mede verantwoordelijk voor de komende degradatie!

0   0  
Geel Zwart

Iedereen die Karelse nu nog tegen beter weten in de hand boven het hoofd houdt is mede verantwoordelijk voor de komende degradatie. Denk daar maar eens over na!

0   0  
Geel Zwart

Zeg eens eerlijk Karelse fans. Zouden jullie als deze wan vertoningen onder een Maaskant plaats zouden vinden, nog steeds achter de trainer staan?

0   0  
Baosje

@ mieshoop

tuurlijk bepaalt dat deels de penningmeester...ik mag aannemen op advies van scouts , en rest vd technische staf ?
de selecties vd laatste jaren laten nu niet zien dat dit het sterkste punt van onze club is .... waar andere teams (die in soortgelijke financiele situaties verkeren) nog het ene na het andere talent ( mij part uit de juup league ) op het veld zetten, blijft ons NAC volharden in te oude (2e rangs) spelers die geen enkele toegevoegde waarde hebben

dat wij inmiddels van het beste supportsschare in NL tot een azijnpissende kudde zijn geworden, zal deels in bovenstaande zijn oorsprong vinden.

je kan en mag iedere wedstrijd verliezen, als daar maar de nodige dosis NOAD tegenover staat, maar als ik die oa Luijckx met een hoop chagrijn over het veld zie struinen, en hij stapelt gewoon fout op fout...
dan hebben we een trainer die gewoon niet geschikt is...als je dat wisselbeleid van die brave man ziet...dat is dan toch te gek voor woorden ????

0   0  
Mieshoop

Dus Baosje, dat we dit jaar een van de jongste selecties hebben dat ligt ook aan oude 2e rangs spelers?

Het is heel simpel, NAC werkt met een salarisplafond en met eigendom van spelers. Bij andere clubs zijn de pareltjes vaak extern gefinancierd, eventuele opbrengsten gaan dan ook terug in de zak van die partijen. Bij NAC zijn de externe geldschieters nodig om de boel drijvend te houden. De lage salarissom betekent vrijwel altijd een gelimiteerde transfersom. En dat de penningmeester daaraan voorwaarden stelt lijkt me alleen maar zijn taak.

Wat is er mis met het wisselbeleid van Karelse? Dat hij rechtsbuiten Janse inbrengt voor de leeggespeelde Schalk? Dat hij Hadouir wisselt die veel te diep speelt waardoor er een gapend gat op het middenveld ontstaat? Achter elke keuze zal een onderbouwing zitten, maar vaak willen we die niet eens horen en roepen we liever dat het kut is.

We zijn hier Karelse net zo aan het beschadigen als Lokhoff destijds. Je weet wel, de man die we nu graag terug zouden zien. Het gaat nog altijd om mensen hoor, die alles geven om hun taak uit te kunnen voeren, behandel ze op zn minst met respect

0   0  
Zorro

@mieshoop

Doemdenken doe je meestal als er nog ergens een beetje hoop is, ik denk werkelijk dat het niets wordt op deze manier.
Simpel nu heb je alle tijd en kans de zaak nog enigzins te redden. Hoop kan je putten uit het vertoonde spel, maar uit welk spel moeten wij nog hoop putten?
Jij wil graag wachten tot de winterstop, 90 punten halen doen we nooit maar een gat van 20 punten inhalen lukt ons ook nooit na de winterstop! dit laatste is grotere kans dan de optie 90.
Heb me nooit zo druk gemaakt over de trainer, alleen na de wedstrijd utreg ( en de drie daarvoor) en met zijn commentaar denk ik werkelijk dat een nieuwe trainer nog het enige kleine beetje hoop is wat rest.
Karelse goede kerel hoor dat weet ik zeker, doet wat hij kan heeft alles over voor de club geloof ook dat weet ik zeker maar ook goede kerels hebben zwakke punten. Ook ik...nieuwtje.
Daarbij iedere vreemde trainer was al lang de poort uitgezet, dus het respect naar karelse is groot en terecht. Maar respect en kwaliteit is nog enig verschil van begrip.

0   0  
Zorro

Maar geef heel graag mijn ongelijk toe aan het einde van dit seizoen, als de positivo's dat ook doen staan we gelijk.
Maar wie is blijder met zijn gelijk? Niet ik!

0   0  
Baosje

@mieshoop

tuurlijk gaat het om mensen , dat staat immers buiten kijf
feit is wel dat als ik een dergelijke prestatie aflever op mijn werk, mijn baas me daar op aan zou spreken, en blijkt dan dat er geen of te weinig progressie in mijn functioneren zit, zal men een conclusie trekken en voor mij een ander aanstellen...zou werkt dat nu eenmaal in het leven

Dat Karelse niet geschikt is voor zijn huidige functie zien we allemaal, en zal er domweg ingegerepen dienen te worden.
gebeurd dit niet, worden we echt degradatiekandidaat numero 1 en indien dit doemscenario echt zal gaan plaatsvinden hoeven we ons in de toekomst nooit meer druk te maken of nu Karelse wel of niet geschikt was om als hoofdtrainer te fungeren, want dan is er geen NAC meer...

Niemand hoeft Karelse te beschadigen , maar laat iemand hem uit zijn lijden verlossen....
misschien kan Karelse een rol op zich nemen bij de jeugd of als assistent ?
In een verleden was ik faliekant tegen het ontslag van Ton Lokhoff daar die geen gekke dingen deeed

0   0  
Mieshoop

'Dat Karelse niet geschikt is voor zijn huidige functie zien we allemaal'

'...worden we echt degradatiekandidaat numero 1'

Sorry, ik zie dat niet. En dat kan aan mij liggen, of omdat ik geen verwende papegaai ben die de meute volgt.

We zijn g*dverd*omme vier wedstrijden onderweg, waar halen we het vandaan om zulke uitspraken te doen. Ook de concurrenten zwalken en uiteindelijk kunnen er maar drie in degradatienood komen.

0   0  
Baosje

@mieshoop

we gaan het allemaal meemaken...
ach volgend jaar zeggen we tegen elkaar

" het was allemaal wel lekker tegendraads en bourgondisch"

R.I.P.

0   0  
VAK_G

@Baosje

Dat weet ik nog heel goed maar toen was er wel degelijk kwaliteit maar kwam het er niet uit, dan heeft de trainer gefaald, nu is er simpelweg geen kwaliteit!!

0   0  
Fokke

@ Mieshoop

Wat een onzin alsof alle mailaise door de supporters wordt veroorzaakt.
Als je als supporters je club al enkele jaren geleidelijk aan de vernieling in ziet gaan kun je moeilijk verwachten dat ze tijdens de wedstrijden juichend op hun stoeltje zitten of staan!! Een tweede punt is dat door de financiele problemen niemand meer verantwoordelijk is voor het technisch beleid en de uitvering hiervan. Steeds wordt verwezen naar het gebrek aan geld maar dit geld voor meerdere clubs.
Waarom rendeert Jozefzoon nu wel bij RKC en niet bij NAC en wie is verantwoordelijk voor de miskopen Lasnik en Zonneveld? en mogelijk de komende tijd aangevuld met Looms?
Karelse moest en zou Lasnik hebben daar moest Nac maar geld voor vrij maken, speler komt echter niet aan spelen toe.

Kortom het vrezen voor het voortbestaan van NAC is een heel reele optie en dat veroorzaakt bij de echte supporters een wanhopig gevoel.

0   0  
Baosje

@vak g

inderdaad bulkte destijds het elftal van het talent...we zouden wel eens even de top 5 gaan bestormen...pff wat n sof was dat seizoen zeg !

ik denk dat je gebrek aan kwaliteit best kunt compenseren met een dosis vechtlust in combinatie met de juiste tactiek (denk eens terug aan de Beatrixstraat net na de promotie in 93...met de juiste instelling/tactiek en met een paar kwalitatief goede spelers , was iedere wedstrijd een genoot om naar te kijken) ....en aan dat tactiek ontbreekt het op dit moment,omdat er nu simpelweg geen tactiek is ...

0   0  
VAK_G

@Baosje

Ik kan me nog heel goed herinneren dat wij in een seizoen 2x kansloos van Ajax verloren met 5-0(wereldgoal van Kanu in de Meer tegen Karelse) maar dat wij feest vierden alsof wij de CL hadden gewonnen, dat kwam voornamelijk omdat wij trots waren op de spelers en er dan ook mee konden leven als een tegenstander een paar klasse beter was, maar op de spelers die er nu zijn kan ik absoluut niet trots zijn, de meeste zijn het niet eens waard om bij ons op de bank plaats te nemen maar toch heeft Van As ze binnengehaald.

0   0  
Baosje

yep, helaas maar waar....en hethele stadion maar zingen " wij krijgen voetballes" ..... ik ben trots die tijden , en de tijden met Graham Arnold ( my alltime hero) meegemaakt te mogen hebben.

oa het Bosman arrest en de commercie hebben het voetbal in zijn nadeel veranderd en m.i. niet veel beter op gemaakt.

0   0  
buurman

heilloze weg.

En een heilloze weg is het. JP schrijft een hartekreet. Emotioneel maar voor een groot deel juist. Karelse krijgt deze selectie niet meen aan het voetballen.

Het is natuurlijk echt te dol om van deze situatie de supporters de schuld te geven. Met Karelse voortgaan heeft geen zin, het is niet de juiste man om de sportief neerwaartse spiraal te doen stoppen.

Het gaat bij Karel niet om ontslag trouwens, maar andere functie. Karel hoeft niet weg. Een andere hoofdtrainer is noodzaak.

0   0  
buurman

meer

0   0  
scheppioni

Wat is hier nou het belangrijkste NAC of KARELSE ?!!!!!!!

0   0  
Peek

Vanaf de eerste oefenwedstrijd t/m zaterdag tegen Utrecht heb ik totaal geen verbetering in het spel gezien.
@mieshoop dat ze nog aan elkaar moeten wennen is totale onzin.
Hebben de nodige wedstrijden al gespeeld en trainen elke dag.
Een balletje omhoog houden kunnen ze allemaal. Maar een bepaalt systeem spelen daar is een trainer verantwoordelijk voor. Maar ja als je hetzelf niet begrijpt kun je het ook niet overbrengen.Er moet toch nu al een bepaald automatisme in zitten.Maar dat is nog ver zoek.

Laad alle berichten na dit bericht in