Wij gaan niet opzij

Lasnik vertrekt mogelijk eerder bij NAC

De kans is klein dat we Andreas Lasnik volgend seizoen terug zien in het magische Geel-Zwart. De middenvelder speelt te weinig naar zijn zin, terwijl ook NAC niet onwelwillend tegenover een vertrek van de Oostenrijker staat. Lasnik speelde dit seizoen in 6 wedstrijden mee. Hierin wist de middenvelder nog niet het net te vinden. Het contract van Lasnik loopt medio 2013 af.

Bron: B-Side Rats, BN/De Stem

Vorig bericht
Ruud Nienhuis stopt als elftalleider 1 reactie
Volgend bericht
NAC traint morgen in het stadion 1 reactie
Advertentie
53 Reacties
0   0  
KweetNie

Dit is lekker wakker worden :-)
Een bevrijding.

0   0  
JORDY BUIJS076

Hij had toch een 2 of 3jarig contract? Hoe gaat dat dan in zijn werk? Gewoon contract ontbinden en ze zeggen allebei houdoe ofwat

0   0  
maarten

Lekker gescout door van As.

0   0  
Remco

en dan dacht ik dat mn dag niet beter kon beginnen, lees je dit:-)

0   0  
Eljé

Laten we het hopen, het beste voor alle partijen...

0   0  
fan uit zevenbergen

hij ga terug na w2 !!

0   0  
J

Zooo scheelt weer 2 ton

0   0  
Da Pope

Raadselachtig. Karelse wilde Lasnik er per se bij hebben. Vervolgens stelt hij hem niet of nauwelijks op. En als hij Lasnik dan gebruikte, was het op de verkeerde plek.

Lasnik kan een prima pass geven en zou zeker waardevol moeten kunnen zijn voor NAC, maar nu verlaat hij de club waarschijnlijk als miskoop.

0   0  
The Naccer

ja, ze zijn er bij NAC flink de bezem doorheen aan het halen. Vraag me af hoe de selectie er volgend jaar uitziet? Flink wat spelers zullen morgen afscheid nemen.
Lees net in de stem dat Karelse er niet gerust op is, kijkend naar het volgende seizoen. Schilder zal kosten wat kost verkocht moeten worden, om wat ruimte te maken voor nieuwe spelers. En dan is de vraag welke??
Wie dacht dat dit seizoen cruciaal zou zijn, die heeft het flink mis. Komend seizoen zal veel bepalender zijn, omdat nu de financiële malaise pas op de selectie begint door te werken. En met Karelse aan het roer ben ik bang dat we daarna toch een trede lager zullen voetballen.
We kunnen nu een voorbeeld nemen aan RKC: op deze manier kunnen we het misschien gaan redden. Dus goed scouten, jeugd inpassen en als we dan toch huren, dan spelers die een directe versterking vormen.
En voor iedereen die roept dat we niet moeten huren, die weten klaarblijkelijk nog steeds niet hoe we er financieel voorstaan. Lasnik is een typisch voorbeeld van hoe risicovol het is voor een club als NAC in deze situatie, een speler voor langere tijd vast te leggen. Ze heten jammer genoeg niet allemaal Botteghin!!

0   0  
sjef de gevulde koek

@ Da Pope.

Wat een onzin. ik kan ook een goede pass geven. Die gast is zo langzaam als een slak een instelling van een kleuter. Ik weet niet of je weleens bij Nac gaat kijken maar dit is 1 van de slechtste aankopen van de laaste 10 jaar. wat een drama....

0   0  
kees

Hij wist het net niet te vinden die 6 wedstrijden??? Die jongen had met het vinden van de bal al een probleem

0   0  
Ritchey

Dat lijkt me niet verkeerd

0   0  
Hugo

Die ex-kruik vanaf het begin niets gevonden. Toedeledokie!

0   0  
Da Pope

@sjef de gevulde koek

Nee, zoals bekend ben ik diehard Willem II-supporter. Het is verbazingwekkend dat je je dat nu pas realiseert.

Nu past het niet om Lasnik met Lokhoff te vergelijken, maar toch: in zijn laatste jaren als voetballer kwam Lokhoff de middencirkel niet uit. Hij gaf slechts goede passes. Een speler hoeft dus helemaal niet snel te zijn als hij over een goede traptechniek beschikt.

0   0  
Rbull

Hij heeft ook niet echt een kans gehad, maar lekker laten gaan z'n dure speler. Daar kun je er 2 misschien 3 voor terug halen met.

0   0  
the cosmic gate

MOOOOI weg met deze overschatte voetballer !
De reden dat je weinig speelt pannekoek, ben je zelf ! Die paar keer dat ik je heb zien voetballen was nu nu echt wat je zegt overtuigend .

DAGDAG Lasniks

0   0  
martie

WAt een geluk

0   0  
JP

Da Pope, je hebt 100% gelijk , natuurlijk is Lasnik het niet verleerd, en Theo Jansen is ook niet een van de snelste en loopt toch gewoon bij Ajax rond hoor, dit debacle kun je volledig aan Karelse toeschrijven en mag je stellen dat er weer een speler de vernieling in geholpen is dankzij deze toptrainer. Die waarschijnlijk ook weer niks gaat opbrengen. Hij wist wat hij in huis haalde daarbij die 6 keer is die gast niet een keer gebruikt op zijn eigen plek en is er niemand bereid geweest een stapje extra te doen.

0   0  
sjef de gevulde koek

@ da pope.

Alleen had lokhoff een winnaarsmentaliteit en ging er 90 min vol voor. een echte Nac speler!!! deze flapdrol heeft helemaal niks zelfs die traptechniek heb ik nooit gezien. ja een corner 1 meter omhoog. sorry dat ik een speler zo afzeik.maar dit kane echt niet. nac onwaardig vooral in deze tijd

0   0  
JP

@ Sjef de gevulde koek, wil jij met Lurling en Schalk die bal hoog voorgooien dan? Nee, joh deze speler heeft niet echt een kans gehad en is volledig afgebrand, en in een ding heb je gelijk dat straalt hij nu ook uit, je kunt duidelijk zien dat hij gebukt gaat onder een en ander, dat komt onder deze trainer ook niet meer goed net zoals met Gorter en Bayram en Jansse en Seedorf etc.

0   0  
sjef de gevulde koek

@ JP

In de wedstrijd is het idd niet verstandig om de bal hoog voor te gooien. Maar volgens mij zit ik in het verkeerde stadion. Maar volgens mij scoord nac toch regelmatig ook dit seizoen uit corners en vrije trappen. Dan komt nameljk de verdediging na voren met langen mensen en word het vaak gevaarlijk. dus een bal dan 1 meter hoog lijkt me niet echt geweldig. maar genoeg over deze miskoop. Morgen volle bak erop. HUP Nac

0   0  
ome cor

Lasnik weg ?
Dat is geweldig nieuws... ik was al bang dat we nog een jaar met die man door moesten.
Lasnik kan best een aardige speler zijn, maar niet bij NAC.

Niet onderhandelen Van As, gewoon gratis laten gaan. Stel dat ie alsnog blijft.... brrrr.

0   0  
ßred@

haha, en nu gaat iedereen op van as lopen zeiken.. terwijl ik vorig jaar nog allemaal las.. ja, die lasnik moeten ze halen..

0   0  
12eman

Gelukkig!
Zijn we ook van die pruller af.
Onbegrijpelijk dat deze speler per se gehaald moest worden aan het begin van het seizoen. 0,0 toegevoegde waarde.

0   0  
Henri

Het zegt genoeg over onze TD als je van je laatste centjes een dergelijke voetballer neemt en een Bruins laat lopen.

0   0  
buurman

Ben het eens met Da Pope en JP.
Je moet Lasnik op de goede plaats zetten en laten doen waar hij goed in is.Je moet hem echt inpassen.
Overigens had hij een assist tegen roda. Wel weinig maar hij heeft ook niet gespeeld bijna.

Laten vertrekken is nu wel het beste, dit komt niet meer goed.

0   0  
chrisje

kan me herinneren dat echt iedereen riep jaaaaaaaaa lasnik moet komen dat wordt echt een topper en nu heeft van as het gedaan pffffffffffff om moe van te worden

0   0  
JP

@ 12 e man @ Henri, ook dat is in mijn ogen wanpresteren, met alle geweld Lasnik binnen halen, al tegen zijn zin in eigenlijk, dus het begin is al slecht , en hem vervolgens niet of niet goed gebruiken en tot zijn enkels afbranden waardoor hij ook nog eens geen transfersom op gaat brengen. En dan een Bruins over het hoofd zien, maar geloof me ook die had wellicht bij Karelse niet of nauwelijks gespeeld hoor.
Ik denk dat NAC de enige club is waar dit kan.

0   0  
Dun Diee vanuit z'n mobiel

Sjefke, bij w2 heeft Lasnik echt wel laten zie dat 'ie kan ballen. Alleen bij nac kwa het er totaal niet uit. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit aan de speler zelf ligt. Al geef ik ook toe dat hij het niet echt uitstraalde afgelopen seizoen. Al met al voor beide partijen misschien beter dat ze uit elkaar gaan deze zomer. Maar om het nou een miskoop te noemen... Josefzoon zou, indien gekocht, een miskoop zijn want die heeft hiervoor ook nog nooit wat laten zien. Lasnik kan echt wel wat alleen kwam het er bij Nac niet uit. Zonde, vooral van het geld.

0   0  
dimmer

Wat een negatieve reacties allemaal weer zeg, enja deze keer zijn ze terecht....
Veel plezier bij billem 2 volgend seizoen.

0   0  
Hanz

Wat een gelul achteraf allemaal weer. Op het moment dat Lasnik gehaald werd was het hard nodig om op het middenveld er iemand voor de breedte bij te hebben. Goed dat ie wat dat betreft niet gespeeld heeft. Stel dat we meer blessures hadden gehad, dan had iedereen hier geroepen dat we destijds Lasnik hadden moeten halen, want die schopte er bij WII zoveel in. Man man, wat een stuurlui aan wal allemaal weer

0   0  
zwampie

Hier komt eerder de klasse van karelse naar voren daan van lasnik
Deze speler was juist de versterking die karelse wilde hebben en juist het ontbrekende stukje in zijn elftal
Op momemt dat hij hier was ging het al mis,lasnik hield zijn conditie op peil,maar op moment dat hij voor NAC speelde vond karelse dat zijn conditie en wedstrijd ritme niet goed was en zo eerst een paar weken extra moest trainen.
Vanaf dat mmoment kon je al merken dat karelse niet met spelers om kon gaan, en helaas zie je dat nu bij meerdere spelers jansse,gorter,schalk,bayram.
Het is ook niet te begrijpen dat er niet naar de selectie gekeken wordt en karelse al velenging kreeg in de winterstop

0   0  
JimGoose

Wel een raadsel waarom hij ooit is gekomen, maar voor degenen die het verbaast dat hij bij NAC weinig heeft klaargemaakt: zie de info van VI. Bijna 30 en in totaal pas 3 seizoenen basisspeler geweest. Dat kan geen toeval zijn...

seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2001/02 SV Ried 9 0 Oostenrijk
2002/03 SV Ried 23 1 Oostenrijk
2003/04 SV Ried 23 3
2004/05 SV Ried 35 10
2005/06 Austria Wien 21 2 Oostenrijk
2006/07 Austria Wien 30 5 Oostenrijk
2007/08 Austria Wien 25 1 Oostenrijk
2008/09 Alemannia Aachen 10 0 2e Bundesliga
2009/10 Alemannia Aachen 4 0 2e Bundesliga
2010/11 Willem II 33 9 Eredivisie
2011/12 NAC Breda 11 0 Eredivisie
Totalen: 224 31

0   0  
Overal

En deze speler moest volgens Karelse koste wat het kost vastgelegd worden want het was zo'n grote toegevoegde waarde.
Leuk, zo'n zwakzinnige trainer.

Voor het geld wat deze nepvedette heeft gekost had je 2 jonge gemotiveerde spelers kunnen betalen.

0   0  
Brigadas

Hij heeft bij NAC nooit een kans gehad. En met een paar invalbeurtjes kun je iemand niet afrekenen. Karel had Lasnik de hele wedstrijd mee moeten laten doen in de bekerwedstrijd tegen Vitesse. Gewoon ritme op doen. Maar dan wordt hij op bank gezet.

Lasnik was niet altijd even best in zijn invalbeurten. Maar ik herinner me ook de goede momenten. Hij heeft, zoals hierboven al aangegeven, een goede trap. Corners van NAC kwamen door Lasnik ineens goed in de zestien in plaats van op kniehoogte bij de eerste paal. En de vrije trap van hem in de uitwedstrijd tegen VVV. Lasnik zette daar Bottegin helemaal vrij voor de keeper, die vervolgens de kans verprutste (en hoe die wedstrijd afliep weten we wel...).

Karelse wilde hem hebben, maar keek er vervolgens totaal niet naar om. Jammer. Ik denk dat Lasnik van waarde kan zijn voor NAC. Hij wordt nu afgescheept door het grootste gedeelte hier. Maar dat is het tijdperk dat internet heet

0   0  
ThomJongen

Hahaha echt kostelijk dit gewoon. Begin van het seizoen was iedereen het over eens dat deze gast kon voetballen en dat het een goede aankoop was. (9 goals, 9 assisten). Kan iemand behalve Lasniks er dan wat aan doen dat ie mislukt?? Nee

0   0  
CDG

Ik werk nabij Tilburg en ben regelmatig omringt door Willem 2 supporters. Die meldden mij aan het begin van het seizoen dat Lasnik er voetballend bij Willem 2 niet boven uit stak. Hij scoorde een paar vrije trappen (waar ze weinig punten mee pakten overigens) en hij had een aantal assists op zijn namen, ook door corners en vrije trappen. Verder vonden ze hem vooral erg langzaam en iemand die het niet van zijn werklust moet hebben.
Nu zijn dat allemaal maar meningen van supporters, maar bij iedere club kunnen wij een goede of slechte speler er echt wel tussen uit halen. Het is mij dan ook een raadsel waarom en op basis waarvan hij naar NAC gehaald is.

0   0  
Guuske

Het zegt al genoeg dat hij niet naar NAC wilde, alleen toen hij niks anders kon vinden was nac goed genoeg...

0   0  
Guuske

Zou Edwin de Graaf niets zijn voor NAC

0   0  
wolfmanjack

Dat deze jongen bij NAC is mislukt ligt toch echt minder aan hem dan aan degenen bij NAC die hem perse wilden hebben en er vervolgens niets mee doen. Voetballen kon hij wel degelijk, maar dan moet je wel de kans krijgen het te laten zien.

0   0  
Prince

lasnik = lasNIKS

0   0  
Bertus

Logische zet van hem. Deze jongen heeft bij Nac 0,0% van zijn kwaliteit laten zien. De kansen die hij kreeg heeft die ook verprutst. Hoewel er toch wel een goede voetballer in hem zit. Waarschijnlijk zal hij naar bijvoorbeeld NEC gaan om schone te vervangen, krijgt hij daar wel het vertrouwen en krabben wij bij NAC nog eens flink aan onze bol als hij daar uitgroeit tot spelmaker.

0   0  
12eman

Guuske is de leukste thuis.
Een reservespeler van excelsior binnenhalen? Was al blij dat ie eindelijk was vertrokken bij NAC.

0   0  
Bartje

@ Hanz:

Wat je nu vertelt, is klinkklare onzin. NAC had iemand nodig voor de breedte op het middenveld? NAC verkocht Amoah en haalt in plaats van een andere spits Lasnik.

Dat zal in dit geval wel ontbinding van het contract worden, scheelt weer een salaris dat ze aan een andere speler kunnen uitgeven.

0   0  
naxioma

het niet slagen van lasnik is het falen van van as en karelse...

0   0  
Bredafun

Als ie slim is dan verbreekt ie het contract, anders zit ie het nieuwe seizoen weer 95% op de bank en dat komt niet ten goede van z'n reputatie als een bijna volle 100% bankzitter!!

0   0  
ennaojseejer

Geld was beter besteed geweest aan Ruud Brood

0   0  
scheppioni

ik wilde hierop eigenlijk niet reageren, maar hoe kun je een speler halen,(hoe goed ie misschien ook kan voetballen/of een goeie trap hebbende), die eigenlijk in eerste instantie liever in de ww voor voetballers blijft zitten !!!!?!
Laten gaan en niet teveel woorden en energie meer aan besteden, de N van NAC staat toch voor NOAD !

0   0  
@bob

LASNIK ZAL NIET DE ENIGE ZIJN DIE VERTREKT.

0   0  
@bob

lASNIK ZAL NIET DE ENIGE EN DE BESTE ZIJN DIE VERTREKT.

0   0  
@bob

lASNIK ZAL NIET DE ENIGE EN NIET DE BESTE ZIJN DIE EERDER VERTREKT.

0   0  
@bob

Lasnik zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die vertrekt.

0   0  
@bob

@ ennaojseejer, zo ist!ruud Brood was zeker een goeie geweest. Maar denk ook dat t niet bij lasnik alleen blijft ,er vertrekken er veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Laten we maar zeggen, blijft weinig over.

Laad alle berichten na dit bericht in