Wij gaan niet opzij

B-Side Stats: FC Emmen-NAC (2-0)

Benn076

Nog één keer dit seizoen vragen we jullie om de spelers en trainer een score te geven. En wel over het duel van gisteren tegen FC Emmen. Daarna gaan we de balans opmaken.

B-Side Stats: FC Emmen - NAC (345 Stemmers)

Wie speelde volgens jou de beste pot? Stem op alle spelers hieronder en samen maken we er een mooi overzichtje van!
 
Even geduld: Je stem wordt verwerkt
R. Kortsmit
-
B. Lucassen
-
C. Martina
-
A. Mac Nulty
-
F. Sanchez
-
M. Garbett
-
A. Omgba
-
J. Vet
-
S. Agougil
-
E. Banzuzi
-
O. Velanas
-
J. van der Sande
-
J. Herrmann
-
C. Staring
-
T. Boere
-
P. Hyballa
-
E. Ómarsson
-
J. van der Sande
6,1
O. Velanas
5,0
E. Banzuzi
5,8
J. Vet
6,4
A. Omgba
6,4
M. Garbett
6,2
F. Sanchez
5,5
A. Mac Nulty
6,8
C. Martina
7,1
B. Lucassen
5,9
R. Kortsmit
6,2
E. Ómarsson
5,8
P. Hyballa
5,9
T. Boere
5,4
C. Staring
5,4
J. Herrmann
5,3
S. Agougil
5,4
Bron:
B-Side Rats
Advertentie
184 Reacties
220   4  
JimGoose

Ach, uitschakeling was niet geheel onverwacht en terecht over de 2 wedstrijden gezien.
Ondanks dat er gisteren genoeg mis ging, geef ik iedereen een 10 om 1 simpele reden: ik kan de laatste maanden weer van het voetbal van NAC genieten.

105   36  
Noad1976

Ik ben een zielig mannetje

55   11  
bierglas

Ik denk dat we toch maar met geregistreerde accounts moeten gaan werken..

30   10  
Maarten

@Noad1976,
Kom je wel eens van je zolderkamertje af?

Ot, NAC was pover deze tweeluik. Duidelijk wat we moeten halen de aankomende transferperiode. Peter Maas zal wel al een lijstje klaar hebben maar aub laat Pierre van Hooijdonk niet mengen in de scouting. Dat heeft nooit goed uitgepakt.

33   10  
Willem 4,5

N... je bent niet zielig, je bent ziek, zwaar ziek in je hoofd!

220   4  
JimGoose

Ach, uitschakeling was niet geheel onverwacht en terecht over de 2 wedstrijden gezien.
Ondanks dat er gisteren genoeg mis ging, geef ik iedereen een 10 om 1 simpele reden: ik kan de laatste maanden weer van het voetbal van NAC genieten.

41   15  
Leo

OPVALLEND:

Velanas speelde als een zoutzak en met een berg frustratie!
Banzuzi liet weer eens zien nog niet klaar te zijn voor het grote werk: mislukte korte tikjes/ hakballetjes, stoppen met voetballen als hij de bal verliest i.p.v.in de nek hijgen van de tegenstander, zwak terugverdedigen, etc.
Vd Sanden kreeg te weinig ondersteuning en liep zich daardoor vaak helemaal vast.
Boere speelde redelijk, maar van hem verwacht je meer!
Omarsson kwam niet in zijn spel.
Hermann speelde voor zijn doen voldoende.
Waarom werden Omgba en Garbett gewisseld? De vervangers waren duidelijk minder!
Agougil speelde zwak.
Sanchez verdedigde zeer zwak bij het 1e doelpunt.
Etc.

Tjaaa en dan ga je op je bek! Niet vreemd toch?
Er moeten gewoon minstens 4 erediviespelers bij! En ja, die kosten wat!

117   3  
Breda-Loyal

Bekijk het van de positieve kant.

Bij promotie moesten we verplicht Velthuis overnemen met een verplichte optie tot koop...

45   7  
Bredaaaaa

Haha. Gelukkig zijn we af van die amateur velthuis.

8   70  
Noad1976

Haha dat van Velthuis zoveel poen heeft nac nou wat een armoede contracten sluiten ze zelfde met de wolfsburg onder 23 rommel

Ze moeten spelers bedelen te komen

78   4  
Tinus

Gewoon trots op het NAC van het afgelopen half jaar! Ondanks dat we een klasse minder waren, trots op het team dat op t veld stond. Beter als die ellende onder de Haagse kliek. Eens dan wordt de hemel stralend blauw.

Emmen was gewoon beter, we hebben gestreden maar niks gecreeerd. Wonden likken en over een paar maanden er weer vol tegen aan vanaf de 1e wedstrijd.

46   8  
WillyG

Ja kom maar met die geregistreerde accounts. Met profiel foto want we zijn toch een grote NAC familie. Ik wil wel weten hoe als m’n neven, nichten, ooms en tantes eruit zien!

38   3  
Tinus

En noad, ga wat doen met je leven achterlijke imbiciel met je gezuig iedere fucking dag. Ook svp nooit je kop laten zien als het weer beter gaat met de club.

Grote bek op het internet met je uitkering. Om te kotsen

31   2  
Leo

De evaluatie van Hyballa in de Stem is
helemaal TOP!

Het moet nog beter en zeker geen blabla!

38   5  
Rico

Ik verwacht dat ons NAC in het nieuwe seizoen voor het kampioenschap speelt!

En het niet voor minder doet!

Nu is Peter Maas aan zet!

21   15  
Bertus

Inderdaad wat was die Velanas weer slecht vergelijk dat eens met Diemers!
Eigenlijk is het nog best knap dat je met verzakende spelers als Velanas, Banzuzi en Michelle nog zo ver komt je staat gewoon steeds met 2 of 3 man minder.
Die eerste goal van Emmen vind ik illustratief die kerel had in eerste instantie die bal niet eens aan mogen nemen maar Michelle was weer naar het midden getrokken en was dus te laat terug en je weet het ook verdedigen kan hij niet.
Op deze punten verlies je dus gewoon wedstrijden.

32   2  
NAC4EVER

Baal ervan dat we zijn uitgeschakeld.
Maar vind dat er een mooie basis ligt waar we mee verder kunnen. Hier kunnen we mee verder.
Hopelijk doen we volgend seizoen mee om directe promotie.

Eens zal onze hemel stralen blauw.
Hup NAC!

20   4  
Peer Puf

Noad kun je beter zelf een clubje oprichten want je niet meer dan een gefrustreerd klein jong dat zijn zin niet gekregen heeft met de city club .
We moeten inderdaad naar een geregistreerd lidmaatschap om dit gefrusteerde lieden buiten de deur te houden en positief het nieuwe seizoen in te kunnen.
Want het is de laatste periode wel duidelijk geworden dat we er weer in geloven wat er bij onze geweldige club gebeurd

50   6  
WillyG

We zullen het nooit weten, maar ik vraag me wel af hoe het zou zijn gelopen met Kortsmit zonder schorsing en een fitte Omarson. Het had dan behoorlijk spannender geweest en ik sluit niet uit dat we dan in de finale hadden gestaan.

We gaan echt een sterkere selectie krijgen met een betere bank. Wij gaan spelen voor de eerste twee plekken. We pakken ze allemaal! Nu al zin in deze transferzomer en het komende seizoen.

HUP NAC!

30   1  
RaraNAC

De basis voor volgend jaar staat en waarschijnlijk hoeven we niet tot eind augustus, na zo’n 4 speelronden, te wachten op spelers.

Ik heb echt zin in volgend seizoen en hoop nu eindelijk eens tot het einde mee te doen. (En dus niet weer al vanaf december te moeten wachten tot de playoffs)

Ook hebben we gezien dat het qua sfeer op de tribune vanzelf goed komt.
Alles draait om die wisselwerking.

Hoep NAC!

22   6  
Rat uit Rijen

Hyballa heeft t prima gedaan, maar zijn wissels van gisteren zijn voor mij echt een raadsel? Snap niet hij hij op basis daarvan op dit moment nog een voldoende krijgt. Op naar volgend seizoen... Ik hoop vurig dat de doelstelling dan directe promotie is en niet alleen het halen van de play offs!

9   2  
Bredafun

Wie blijven er bij nac, en welke spelers zien we van dit team niet meer terug?
Er staat nu n team om mee verder te bouwen, maar er zullen ongetwijfeld vertrekken.

18   6  
Bp

Velanas wil hogerop maar waarheen ??
Utreg heeft Seuntjens aangetrokken dus ik zie nie in wie op Velanas zit re wachten ?? Excelsior misschien

6   34  
Bp

Doel: Kortsmit en Troost + ervaren keeper

Cv: Martina en MacNulty

Midden: Garbett, Vet, Omgba, Staring

Voor: Sande en Omarsson

Dit zijn zekerheidjes volgend seizoen.
Rest twijfelgevallen en vervangen door ervaring !!!

35   3  
Molenschot Loco

Ik ben toch gewoon blij.....blij in de wetenschap dat er nu een goede voedingsbodem is vast gelegd sinds de winterstop...blij dat cuco...omarson..garbett...Van de zande...onze reserve keeper...hahaha...bij NAC zijn en onze Peter hyballa vanaf komend seizoen met financielle injectie van DE NIEUWE EIGENAREN iets mooi kunnen gaan opbouwen...ik hoop dat alle seizoenkaarten worden verkocht en dan VOLLE BAK ACHTER NAC!!

23   2  
Molenschot Loco

Dit betekend ook dat NAC gelijk een mooi en sterk oefenprogramma moet vastleggen met een opendag met een sterke tegenstander!!!genoeg buitenlandse clubs die hier neerstrijken!!!

13   8  
Scheppioni

Volledig mee eens Bertus ! Hyballa had ook in mijn ogen zeker geval velanas verkeerde keuzes en die michelle pfff, iedereen weet dat die zivkovic puur rechts is dan laat je je zo makkelijk voor gek zetten..... dus een prima linksback als concurrentie voor Wernersson, twee vleugelspelers en een creatieve nummer 10 is gewenst !!!

21   1  
Nacman

Het is jammer dat we niet verder zijn .
Bij NAC moeten er een paar ervaren spelers bij met voetbal intelligentie,die de jonkies goed aansturen Martina kan dat niet in zijn eentje.
Peter Maas breng de goeie spelers na NAC en op na het kampioenschap volgend jaar.

17   4  
Willem 4,5

Jammer, maar je kunt ook zo redeneren dat we veel verder zijn gekomen dan we in december dachten. Met het elftal van toen hadden we niets te zoeken in de pl.offs, nu zijn we ver gekomen. Doorpakken, het komt goed!

38   1  
Tonn

Dank aan Hyballa en de spelers voor het terugbrengen van strijd in de 2e seizoenshelft. Allemaal een 7. Wat een verschil van dag en nacht met de 1e seizoenshelft. Ik heb alles met eigen ogen gezien zowel thuis als uit. Het verschil was zo groot als het verschil in arbitrage door Joey Kooijman, 1e wedstrijd van Emmen en Bas Nijhuis gisteren. Molenaar liet zijn elftal oefenwedstrijdjes spelen, zijn interpretatie van het veel besproken tussenjaar.
Het resultaat van de optelsom, 1e seizoenshelft en de 2e een schamele 6de plaats met recht op nacompetitie.
Het kan een tombola zijn; niet altijd wint de beste ploeg en dan ga je hopen na de overwinning in de eerste ronde op MVV. Helaas Emmen onderkant eredivisie was 2x te sterk. De grote inzet van NAC was niet voldoende, het kwam voetbaltechnisch en tactisch nog veel te kort. Daardoor is de teleurstelling bij mij niet zo groot, maar het doet wel pijn een clubje met 8909 zitplaatsen te zien doorgaan naar een volgende ronde en NAC met zijn fanatieke trouwe supportersschare en de enorme beleving van NAC in Breda en wijde omstreken op te zien gaan naar het 5e jaar tegen jong Utrecht en consorte.
De tijd is nu uitgekomen in het beloofde promotiejaar door NAC=Breda. In de komende 1,5 maand zal blijken of er een professionele voetbalorganisatie is weggezet en er spijkers met koppen geslagen kunnen worden in de in-en uitgaande transfers en verbeteringen in de hele organisatie inclusief jeugd.
Dat betekent dus een doelstelling voor de 1e of 2e plaats in de nieuwe competitie, want de nacompetitie is te onzeker. Mijn steun heb je, maar kom niet meer met excuses. Bier en gezelligheid is prima, maar het gaat om professioneel voetbal. NAC hoort in de Ere en voor minder gaan we niet. Voor NAC. Tegen Ajax en consorte.

57   2  
Tony

Die jonge jongens moeten we koesteren. Omgba heeft heel veel potentie en Banzuzi krijgt nogal eens kritiek maar voor een jongen van net 18 is het geweldig wat hij laat zien. Die twee komen nog heel ver. Zin in volgend seizoen.

16   56  
Cees-2

TONY: Vertel mij nou eens, of wie dan ook, wat er zo GEWELDIG aan Banzuzi is. Jij zegt zelf "GEWELDIG WAT HIJ LAAT ZIEN". Nogmaals, laat zo gedetailleerd mogelijk aan mij weten, wat jij ziet, en wat ik dus niet zie. Ik wil namelijk graag e.e.a. bijleren.

Duimpjes omlaag, beschouw ik als mijn gelijk.

8   37  
Cees-2

Dat gaat hard, van 2 personen al gelijk gekregen. Op naar meer.

27   5  
Arie

Cees-2

De 1-0 schiet hij bijv. gister fantastisch binnen, helaas afgekeurd.

61   3  
Da Pope

@Cees-2

Banzuzi is een fysiek sterke middenvelder met loopvermogen en een nog wat ongepolijste techniek, die een goal kan maken. Hoewel hij pas een paar maanden 18 jaar is, heeft hij al meer dan vijftig wedstrijden betaald voetbal in de benen. Daarnaast is hij vaste klant in vertegenwoordigende jeugdelftallen.

Je kunt je focussen op wat hij (nog) niet kan en verwachten dat hij nu al je elftal draagt, maar dat vind ik de verkeerde manier om naar een jong talent te kijken. Ieder talent heeft tijd nodig om te groeien en fouten te maken. Als je bedenkt dat Banzuzi pas over een jaar of tien zijn fysieke top bereikt, zit er nog gigantisch veel rek in. Dat hij lerend vermogen heeft, blijkt wel uit de stappen die hij de afgelopen maanden onder Hyballa gezet heeft.

Waar zijn top ligt, weet nog niemand. Maar je moet wat mij betreft altijd in dit soort spelers investeren. Niet in de laatste plaats omdat spelers met een vergelijkbaar profiel voor NAC op dit moment echt onbetaalbaar zijn.

33   4  
ennaojseejer

@Cees-2
Tegen 1e divisie clubs is hij nauwelijks van de bal te krijgen. Tegen Emmen kwam hij handelingssnelheid tekort die je in de 1e divisie niet leert. Hij is technisch vaardig en fysiek enorm sterk voor zijn leeftijd. Hij is nog jong en maakt beginnersfoutjes, maar ik wed dat ALLE eredivisieclubs hem op het radar hebben, inclusief de top-4

4   74  
van Flieger

Niet trots, maar beschaamd en kwaad.

49   5  
Ivo

Velanas verlaat NAC omdat hij graag naar de eredivisie wil, maar was twee wedstrijden totaal onzichtbaar tegen Emmen. Heeft inspiratieloos meegespeeld. Kon of wilde niet beter. Sorry, ik kan er niet enthousiast over worden en vind het niet zo erg dat hij weggaat.

32   1  
ennaojseejer

Ik blijf de wissel van Omgba niet begrijpen. Of was hij misschien moe en op? Ik vond hem de enige van NAC met aanvallende dreiging én een goede pass in de voeten. Onbegrijpelijk dat hij niet meer gespeeld heeft

47   3  
Kaieschetter

Als je de potentie van Banzuzi en ook Omgba niet ziet snap je niets van het spelletje. Ik zou iedereen aanraden om wat bandjes terug te kijken van voormalige "toptalenten" zoals Sprangers, Snepvangers, bodi en onze Grad Damen.

35   2  
Willem 4,5

Nu hoop ik ook maar dat Emmen wint van Almere. Je moet er toch niet aan denken dat die triesheid daar eredivisie gaat spelen.

28   5  
Willem 4,5

Nog een keer voor alle duidelijkheid. NAC = BREDA en dat blijft zo, gelukkig!!!

22   0  
NAC4EVER

@VAN FLIEGER
04 juni 2023, 13:32

Ik vermoed dat je dat ook geweest was als we kampioen zouden zijn geworden.

Ik ben blij met de basis die er is gelegd.

2   25  
Henk 54

Willem met 4,5 werkende hersencellen wat bij jij in en in triest.

44   3  
Molenschot Loco

Banzuzi....kwa lichaamsbouw is dat een zlatan!!! Nog nooit zou jonge gast gezien !!!, Ja er gaat soms wat verkeerd.... maar daar zit nog zoveel rek in!!!! Die moet NAC ECHT BEHOUDEN!!!!

24   2  
Geelzwartwit

Overigs wel fijn dat er bij de media steeds meer ex NAC rondlopen. Bij nabeschouwing had Kees Luijckx het alleen maar over NAC en positief over NAC je zou haast denken dat Emmen niet eens meegdaan had 😂

En dan nu de punten.
Geen punten want punten geven heeft geen enkele zin.

8   56  
Noad1976

ZONDER POEN GEEN PROMOTIE

Nac is breda armoedzaaiers!

Nu begrotingstekorten vullen mannen

En dan centjes op en transfervrije rommel weer halen van pierre en tonnie sixpack

De herrmanss vets mcnulties en boeres

Kansloos! Never nooit niet top 2 KKD

Geen nac is breda leugens propaganda en censuur

De club is technisch failliet na 2 keer bijstorten.

En meespelen om promotie leugen volgend jaar?

Trek de doelpunten van Velanas er maar vanaf en ga maar bidden dat Omarson blijft.

De nac is breda mannen zijn beter op hun plek in het sprookjesbos in de Efteling.

9   4  
Willem 4,5

Erg hè Henkie dat we gewoon NAC = BREDA zijn en blijven. En triest...., heb het naar m, n zin en nog 18.000 man minus een paar, daar hoor jij ook bij zo te lezen, gecondoleerd.

6   25  
Cees-2

Bedankt voor de informatie over Banzuzi, dat meen ik oprecht. Maar zoals TONY, "nu" reeds al schrijft, dat "HET GEWELDIG IS WAS HIJ NU AL LAAT ZIEN", dat gaat mij een brug te ver.

Hij is tot nu toe qua rendement povertjes te noemen, dat in zijn algemeen. Is met regelmaat te passief, korte passing op snelheid....poeh, tactisch,...enz. Ik heb echter ook "altijd" geschreven. Hij is inderdaad pas 18, of 19, hij mag van mij bij NAC blijven. Omdat hij nog " kan" groeien. Maar daar zit de clu, gaat hij daadwerkelijk groeien? Hij oogt nog steeds te afwezig, desinteresse, te gemakzuchtig, of passief. Ik moet het bij hem nog zien. Zie Ihattaren.

Maar om "nu" al te zeggen, hij speelt geweldig, of het is een supertalent. Alles van dat, nu zeker nog niet.

6   5  
Jezus is hier

Maak je niet druk. Die speelt niet lang meer bij NAC.

9   7  
Geelzwartwit


MET POEN NAAR PROMOTIE

Nac is breda hebben in de winterstop al saad bij woord gevoegd door te investeren in spelers. Nu lopen er veel spelers uit contract en kan er doorgeinvesteerd worden!

Begrotingstekorten aanvullen is door de mannen ingecalculeerd maar liever investeren ze hun geld in een snelle teruggang naar de eredivisie

En dan centjes uitgeven aan hogere salarissen voor transfervrije spelers die niet door pierre en tonnie gescout zijn maar door Peter Maas

De herrmanss vets mcnulties en boeres waren opvulling om een volwaardige selectie te hebben. Sommigen lopen uit contract en sommigen zullen vertrekken of 2e keus blijven.

Met een stuk of 7 vrijgekomen contracten en een technische staf die na een half seizoen precies weet wat er aan ontbrak nu volop kans om voor directe promotie te gaan.

Tot op heden is NAC is Breda niet van hun beleid en toezeggingen afgeweken.

De club is voorlopig niet failliet na de toezegging altijd bij te storten. Dit was de eigenaren vooraf ook al duidelijk en niets nieuws.

Meespelen om promotie volgend jaar?

Trek de doelpunten van Velanas er maar vanaf en creëer een scorende voorhoede met Omarson voorop ipv 1 scorende middenvelder.

De NAC is breda mannen zijn niet beter op hun plek in het sprookjesbos in de Efteling want dat is te dicht bij Tilburg

Lol
Hup MAX! De race gaat zo beginnen

6   17  
Ernie

Volgend jaar moet je gewoon meedoen voor plek 1 of 2. En dat gaat je met de huidige selectie niet lukken.
Verdedigend voldoet alleen Martina, de rest komt zwaar te kort. Op het middenveld is er behoefte aan een creatieve speler die de lijnen uit zet.
Voorin is een speler met snelheid ook hard nodig. Want wat er nu staat kun je absoluut niet snel noemen.
Kortom 5 basisspelers moeten er bij. Grote vraag is of daar voldoende budget voor is?

13   2  
Wanny

@ Ernie

Wat denk je dat al die gasten die nu uit contract lopen bij elkaar opstrijken aan salaris?

8   88  
Nog jaren kkd

Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Emmen
Emmen
Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Op de Oude Meerdijk, op de groene mat
Daar is Emmen, echt een voetbalstad
Met veel supporters langs de lijn
Zal Emmen altijd de beste zijn
Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
De bal is rond, het gras is groen
De jongens van Emmen die gaan het dus doen
Elke wedstrijd er tegenaan
Zodat iedereen achter Emmen gaat staan
Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Rood wit, rood wit, rood wit aan de bal
Dat is Emmen
Emmen
Emmen

19   5  
Theoden King

Het seizoen is voorbij, dus behalve spelers en staf, kunnen ook wij supporters weer op krachten komen.

Even geen wedstrijdstress, scheidsrechterlijke dwalingen, gezeik over bekertjes bier of discussies met de taalpolitie over spreekkoren.

Oplappen, uitrusten, hergroeperen en volgend seizoen weer ten strijde.

In het komende seizoen, waarin promotie een absolute must is, zullen wij vanaf de tribunes alle registers moeten opentrekken. Op naar volgend jaar!

2   19  
Cees-2

Jezus is hier: Als jij de werkelijk "clu" van deze discussie niet snapt, dan begrijp ik jouw enigszins domme kanttekening. Als iedereen zo redeneert, zijn we gauw klaar, met alles welteverstaan.

Hoe zou het toch komen dat we überhaupt niet meer in de Ere spelen. En niet voor de eerste keer, he! Een prestatie op zich op dat met NAC voor elkaar te krijgen. Maar ik weet al wat jij gaat zeggen, geef deze groep, juist deze groep, WEL DE KANS.

Dat doe ik ook, daar hoort ook Banzuzi mogelijk bij. Ik zou nooit zo simpel zeggen,.....ha,jho, die gaat toch weg. Als je zo een club zou besturen, zijn we gauw klaar. Dat zijn we overigens nog steeds!

17   3  
NAC4EVER

@NOG JAREN KKD
04 juni 2023, 15:07

Niets beters te doen?

13   6  
Ernie

Wanny
Als er 10 spelers vertrekken kun je inderdaad 5 goeie spelers betalen. Alleen zullen ze niet altijd transfervrij zijn en daar is geld voor nodig.
Een club als NAC hoort gewoon thuis in de Eredivisie. Dus nog 1 jaar KKD maximaal.

24   6  
Nr. 20

Zin in volgend seizoen. Erg benieuwd als hyballa mag beginnen aan seizoen. Ik reken op super fitte spelers, selectie aangesterkt met ervaren spelbepalende middenvelder, centrale verdediger, links- en rezhtsback en prestatiecontractje voor de rooij. Dan gaan wij gewoon meedoen

15   23  
Realist2.0

Fijn dat zoveel mensen positief zijn, maar wanneer er niet fors geïnvesteerd wordt gaan we gewoon weer een kwakkel seizoen tegemoet. Of zoals ze het mooi noemen een tussen jaar. Wanneer dat het geval is komt de frustratie en negativiteit als boomerang terug.

48   11  
Breda83

Als als als, als mijn oma wielen had gehad was het een fiets geweest.

De eigenaren hebben gezegd dat ze Maas volgend jaar (dus seizoen 2023/2024) een begroting willen meegeven om een selectie samen te stellen die om het kampioenschap mee kan doen. Dus laten we daar nu gewoon eens van uitgaan. Tot nu toe heb ik ze niet op veel zaken kunnen betrappen die ze niet na zijn gekomen.

13   32  
Realist2.0

@breda83 Wat dacht je van wekelijks communiceren en transparantie? En we kiezen voor top-down? Aan huurspelers doen we niet meer…. Zomaar een greep die jij vanaf je gele wolk even vergeet

42   8  
Breda83

Realist; het communiceren hebben ze in september al aangegeven niet wekelijks te doen na advies van Gerbrands. Top down; heb je gelijk in. Er is eerst een TD gekomen en daarna pas een AD. Poeh poeh, het is was. Huurspelers was een noodzakelijk iets omdat de overname zo laat pas rond kwam en er geen TD was met een netwerk. Hoeveel huurspelers zijn er bijgekomen toen er wel een TD was (officieel nog niet eens) in januari?

Nog meer?

27   7  
Bredaaaaa

Volgend seizoen kunnen we pas n=b beoordelen. Nu niet. Is ook niet redelijk.

10   8  
Bommetje

@nog jaren kkd
Emmen groene mat, gras is groen?
Dan hebben ze de juiste kleurstof gekozen.
Prachtige stad dat Emmen

8   4  
Willem 4,5

Klopt Bredaaaaa, we zijn nog niet een dag verder en het gezeur begint alweer. Waarom niet dit, waarom niet zo, enz. Wekelijks communiceren en transperantie. Wat een onzin. Waarom, het is een voetbalclub, geen kinderdagverblijf, als er iets te melden valt horen we dat wel. Het zal niet zo zijn dat er morgen een bus nieuwe spelers gepresenteerd gaat worden. Er wordt hard aan gewerkt, dat weet ik zeker. P.s. lees net een nieuwe ster op de site, een combinatie van N... en fliegermans, mooi hoor!

19   2  
WillyG

Owja Cees? 4miljoen en 25% doorverkooppercentage is het toch? Of gaat je bron niet zo ver?

12   13  
NAC Voor Altijd

Ondanks de liefde tussen Antwerp en Tilburg.
Vind ik Antwerp fc toch wel een mooi club.
The Great Old kan vandaag kampioen worden.
Een slapende reus die door ´´Polleke botox´´ is ontwaakt.
Jarenlang in de tang van Man United.
Gelukkig is NAC niet in handen gevallen van zo´n systeem (City group)

Hopelijk komen er voor NAC ook betere tijden aan.
En promoveert NAC dan zonder bang te zijn voor opnieuw een degradatie.


15   8  
Bredaaaaa

Antwerp heeft een mega rijke eigenaar. Door geld is antwerp ontwaakt.

15   4  
Bredafun

In Emmen hebben ze blijkbaar maar 1 lied…..😩

7   6  
NAC Voor Altijd

Geld dat is tegenwoordig wat alleen maar telt in het moderne voetbal.
Jammer eigenlijk, daarom dat veel traditionele clubs in Duitsland zoals Kaiserslautern en Neurenberg slecht draaien....
En clubs zoals RB Leipzig en Wolfsburg beter meedraaien.....

10   15  
Volksclub NAC

Antwerp is zeker een mooie club en qua dna lijkt NAC veel meer op Antwerp dan de megafoons, trommels en via internet liedjes oefenaars uit Tilburg. Er zijn overigens ook veel supporters van RAFC die NAC supporteren en vice versa. Vooral de jongeren laten zich aanbidden door de kruiken.

14   10  
Beest

Alleen Cees2 weet het.
Die heeft al tig bvo geleid.
De rest van de mensen op deze wereld die niet de Cees2 taal spreken weten er niks vanaf.
Maar dat dit talent van NAC gevolgd wordt diverse (top) clubs gaat er niet in bij deze "kenner"
Die clubs snappen er niks van, aldus de eigenaar van Betweter FC.

6   12  
Beest

De "ouderen" van Antwerp zijn nog steeds vaste klant in Rotterdam zuid zoals ze al jaren zijn.

8   3  
Bp

Ex nac:

Haye wil deze zomer graag een transfer maken, terwijl hij bij Heerenveen nog maar één jaar vastligt. Recent werd al duidelijk dat Toulouse in de markt is voor Haye, nu wordt duidelijk dat ook Besiktas interesse heeft. De Turkse topclub volgt de geboren Amsterdammer al langere tijd op voet, zo schrijft VI.

9   2  
Peter Maas is een baas

Enige nadeel is dat Haye nog maar 1 jaar vastligt. Miljoenen zullen het denk ik niet worden

We hebben een doorverkoop eropzitten. Bij Verbruggen ook. Kom maar door met het geld deze zomer.

11   4  
Momentum

Ja mensen alleen Paultje Botox is ongeveer 400 keer vermogender dan onze bouwpaus

19   12  
Naccie pallor

Maar zeg eens eerlijk jongens
Ons team was wel goed maar we hebben geen creatieve voetballers , je weet wel voetballers die ieder team wel heeft , die een mannetje kunnen passeren zoals zvikovich.

Nac heeft vooral statische voetballers die de bal de hele dag rond spelen in een Handbal formatie en dan met een hoge bal oorlog voeren

Wat mis ik een speler als diba die met 1 steek pas de spits voor het goal zette

Hoop op zeker 5 versterkingen volgend seizoen en sommige komen gewoon te kort

23   7  
Michel

Zeker wat Ric zegt: ik blijf hier dagelijks lezen en reageren en waardeer enorm wat jullie doen maar die NOAD1976 is wel hinderlijk....

On topic: trots op de jongens en Peter Hyballa, en vertrouwen in NAC = Breda! Die mannen weten dat er versterkingen nodig kunnen zijn, en het is niet alsof de mensen die hier reageren dat soort geld hebben en dan maar oeverloos mogen kritiseren. Kritiek zonder investeringen en sponsorschap mag, maar ga mensen niet hersenloos bashen totdat je weet hoe moeilijk een club leiden is.

27   17  
Belgische Naccer

Als je een paar maanden geleden had gezegd dat we playoffs zouden spelen dit jaar met voetbal vol inzet, passie en dat je MVV van de mat speelt en dat Emmen met veel pijn en moeite van je wint, omdat je in de eerste wedstrijd een onervaren keeper op moest stellen...

Dan had iedereen je voor gek verklaard.

Ik ben trots op dit NAC en op Hyballa. Met nog een paar versterkingen erbij, doen we volgend jaar sinds een hele lange tijd... weer eens echt mee! Dat is lang geleden...

Met deze basis, en een paar gerichte aankopen erbij., gaan we volgend jaar gewoon winnen van ploegjes als WIllem 2, Groningen, Emmen of Almere, Eindhoven en Cambuur.

Maar je zult echt elke wedstrijd alles moeten geven. Maar dat heeft Hyballa er na een paar maandjes wel in gekregen. Na Vreven, de enige trainer die dat is gelukt. De rest was allemaal plichtmatig breed en afwachtend, zonder fitheid en felheid. Dat is al een hele grote winst het afgelopen half jaar.

Volgend jaar staan we op de grote markt, met een nog veel betere ploeg dan we nu hebben. En dan zijn we WEL klaar voor de eredivisie. Het zou nu nog te snel geweest zijn, en dan vlieg je er zo weer uit. En daar heb je ook niks aan.

Hup NAC en alle vertrouwen in de toekomst!

12   11  
Jezus is hier

Een paar gerichte aankopen. Dat zijn er 2.
Er gaan ook spelers weg he.
Met 2 kon je er niet.

11   6  
Brecht

Wat ook wel duidelijk is geworden uit de wedstrijden met Emmen: onze backs komen erg tekort. Lukassen houdt zich ondanks kunst- en vliegwerk verdedigend niet staande, Sanchez ook niet. Hier zijn versterkingen nodig. Zo ook de rechtsbuitenpositie. 3 versterkingen dus.

8   21  
Peter Maas is een baas

Joh er moeten 6 a 7 versterkingen komen.

Er van uitgaande dat Hyballa zijn eigen spel wilt gaan spelen zal het 4-3-3 gaan worden.

Met Uitgaande spelers zal je minimaal:

- 2 nieuwe backs halen. Liefst beter dan Lucassen en Wernersonn.

-2 a 3 nieuwe CV,s . Marijnissen en Besselink kunnen absoluut niet mee . Volgens jaar gewoon in de O-21.

- 2 creatieve middenvelders moeten erbij . Agougil, Banzuzi, Vet zijn allemaal dezelfde soort spelers . 0 creativiteit

- 2 nieuwe linksbuiten .Marijnissen is een leuk verhaal. Maar schandalig dat het een hoofdklasse speler bij NAC speelt.

- 2 nieuwe rechtsbuiten

Dan heb je het al snel over 10 nieuwe spelers die moeten gaan komen.

Omarsonn 1ste spits.

Op de bank zitten dan: Agougil, Staring,Banzuzi, Lucassen, Wernersonn, Van der Sande , Troost/ Kortsmit een cv en een links en rechtsbuiten

7   3  
Breda83

Brecht

Zullen er echt wel een stuk of 8, en waarschijnlijk meer worden. Hebt geen linker centrale verdedigers op dit moment, hebt concurrenten nodig voor Lucassen en Wernersson, en aangezien Hyballa het liefst 4-3-3 speelt ook nog een stuk of 3, 4 buitenspelers. En wellicht nog wat doen op het middenveld.

29   3  
negentientwaalf

We mogen volgend seizoen de selectie aanvullen, i.p.v. een complete selectie aan te moeten schaffen, dat is heel wat waard.
Talenten als Ongba, Banzuzi en Troost kunnen wellicht beter ontwikkelen / Getest worden in de KKD.
Er zit voetbal in, spelers ontwikkelen zich merkbaar onder Hyballa. Die overigens na Emmen heel terecht zei "Geen bla bla over grote club en veel supporters, ook op kantoor moeten wij een grote club worden".

5   23  
Beest

Tijdens het WK werd hier veel gesproken over "onze Noppert" met 4 gespeelde wedstrijden voor NAC.
Waar zijn nu de lovende woorden voor onze "Nick Olij" 🤔🤔🤔🤔

8   16  
scheppioni

Luc Marijnissen kan niet mee zegt baas !!
Ja goeie bak, hedde gij problemen met je ogen kerel ?
Ik zou graag achter de schermen nu eens willen zien bij ons NAC, ik hoop dat we nu wel eens een selectie begin juli grotendeels hebben staan, want ook daarin lopen we al jaren achter de feiten aan, waardoor we in het begin al te veel puntverlies lijden !!! HUP NAC !

4   6  
D’n Dijk

Qua mindset is er een wereld te winnen qua ontwikkeling.

Als je de wedstrijd tegen Emmen ingaat zonder het échte geloof in een stunt, en je “leest” de wedstrijd dan ook niet dan is dat toch wel schrikken.

Ze moeten de 1e helft toch gevoeld hebben dat die stunt er in zat?

En die wedstrijd ga je toch met volle overtuiging in?
Anders ben je bij voorbaat kansloos!

7   24  
Ouwe Spionkop

Iemand ook iets meegekregen van het gerucht dat NAC Jeroen Veldmate wil overnemen van Emmen?
Hij is al 34. Maar wel een goede linksbenige cv , 1.91 meter, aanvoerder van Emmen.

12   4  
Dutchbird

@Cees-2
Je kunt wel twintig keer in een post proberen je gelijk te halen, maar het effect is dat je 20 keer bewijst de ballen verstand van voetbal te hebben.

5   2  
Breda83

@OUWE SPIONKOP

Dat gerucht gaat al sinds de winter. Maar heb gehoord in de podcast van Dagblad van het Noorden dat hij net vader is geworden van een tweeling, liefst niet meer wil verhuizen en naar alle verwachting stopt als profvoetballer volgende week.

18   7  
Bredaaaaa

Jeroen Veldmate. Man is 35 jaar. Ik hoop dat het een grap is. 😭😭😭

10   2  
Volksclub NAC

De reacties over de toekomst hier zijn of gitzwart of door 4 roze brillen bekeken. Er zit maar weinig tussen en dat is volgens mij juist wel de status. Sinds de winterstop een opwaartse lijn , maar nog flinterdun en met de aflopende contracten / wat er over blijft nog heel veel nodig om volgend jaar mee te doen voor rechtstreekse promotie.
En in deze tijd houdt dat in dat er flink geld geïnvesteerd zal moeten worden. Laten we ervan uit gaan dat N=B daad bij het woord voegt komende maanden.

12   3  
Wanny

@ VOLKSCLUB NAC

Volgens mij is wat er afloopt juist de grote kans voor NAC. Van die gasten heb je alleen aan McNulty iets gehad de laatste maanden. En de Velanas van voor de winterstop was bruikbaar.

De rest die vertrekt daar worden we niet slechter van. Sterker nog, we zouden het niet eens hebben gemerkt als ze in de winterstop met z'n allen al vertrokken waren.

28   10  
Peter Maas is een baas

Volksclub

NAC gaat natuurlijk nooit slechter worden dan dit jaar .

Haal de salarissen van de volgende spelers eens weg die je kan herinvesteren zonder geld van de eigenaren.

- Antonia Werkelijk niet gepresteerd

- Kaj de Rooij. Werkelijk niets gepresteerd

- Bakker. Werkelijk niets gepresteerd.

- Ligeon circa Werkelijk niets gepresteerd

- Mashart Werkelijk niets gepresteerd

- Hermann/ Sanchez/ niets gepresteerd

- Plat niets gepresteerd

- Velthuis . Werkelijk niets gepresteerd.

- Rutten . Werkelijk niets gepresteerd

- Van Schuppen. Werkelijk niets gepresteerd

- Velanas en MC Nulty hebben als enige gepresteerd van de vertrekkende spelers.

13 vertrekkende spelers met een groot salaris bij NAC waarvan 11 spelers helemaal niets hebben gepresteerd.

Nieuwe spelers die gaan komen kunnen het nooit slechter gaan doen dan deze vertrekkende troep.

We hebben dus hoe dan ook volgend jaar een betere selectie.

11   1  
Volksclub NAC

@Peter Maas is de baas
Er zit een stijgende lijn in en laten we hopen dat we die vast kunnen houden, maar dat er fors geld bij moet is helaas dan wel de harde werkelijkheid.
Overigens dat het niet slechter kan bij NAC denk ik al ongeveer 10 jaar ;-)

40   4  
Charpie

@ Peter Maas...

Ben ik de enige hier die er moeite mee heeft dat er over spelers van ONZE club gesproken wordt in termen van 'rotzooi' en ' troep' ?

Beetje respect graag. Beetje goedkoop ook vanaf de zijlijn.
Ben benieuwd hoe je het zou vinden als je zelf zo werd betiteld als je wat tegenvalt op je werk.

7   23  
Ibio

Waar blijven die versterkingen! :)

5   3  
Bp

Joost van Aken is nu geblesseerd anders had ie al getekend maar door zijn blessure in de wachtkamer gezet

4   2  
Nac

@Bredaaaa

Hij anders weinig moeite met onze aanvallers.

Hij hoeft ons ook maar in 1 jaar laten promoveren.

6   6  
Cees-2

BEEST: Beter is het niet te reageren op complete onzin, maar vooruit. Mijn vraag aan jou, welke topclubs? Kijken wat jij nu gaat zeggen?

8   8  
Bredaaaaa

@NAC. Onze voorhoede is niet echt spectaculair. Ondermaats voor de eredivisie. Goed voor de subtop kkd.

3   4  
Volksclub NAC

@Wanny helemaal eens dat het een kans is. Daarom nu doorpakken.

9   6  
Wanny

Ik verwacht ook eigenlijk wel dat de begroting omhoog gaat.

Ik krijg de indruk dat de inkomsten uit commercie met de terugkeer van Eric Matijssen groeiende zijn.

En een seizoenkaartje is ook al 2 tientjes duurder dan vorig seizoen. Daar haal je ook een speler voor.

5   2  
Tinus

@wanny ik denk niet dat het zo werkt dat die 2 tientjes extra voor een seizoenskaart een speler gehaald kan worden. Kijk maar naar je eigen portemonnee en het dagelijks leven. Die 20 euro zullen ze nodig hebben ivm stijgende kosten mbt energie onderhoud en dat soort zaken ben ik bang

38   6  
Ivo

Ik hoop dat BSR het zomerreces gebruikt om de site weer een beetje leefbaar te krijgen. Het gaat hier echt helemaal nergens meer over. Onruststokers en ruziemakers hebben de boel overgenomen. Veel succes en wijsheid gewenst. Ik laat het even voor wat het is.

4   22  
BEEST

Manchester City

10   6  
Theoden King

Het wordt druk voor Peter Maas en zijn makkers de komende weken. Al mag ik hopen dat er twee scenario's (kkd en ere) zijn voorbereid.

Eindelijk lopen er contracten af van spelers die al veel te lang op de loonlijst staan. Dat is goed nieuws, zowel financieel als qua ruimte in de selectie voor versterkingen.

Ik ga er van uit dat er de afgelopen maanden al lijntjes zijn uitgegooid bij diverse spelers en zaakwaarnemers. Nu moeten die deals gematerialiseerd worden.

Zoals altijd geldt: liever 3 of 4 échte versterkingen in plaats van weer een heleboel "groeibriljantjes" uit de categorie net-niet.

7   7  
Volksclub NAC

Ja hoor daar is hij weer de 'echt NAC supporters' kaart. Dit keer getrokken door beultje die van mening is dat anderen teveel 'zijken'.
Er zijn ook kritische supporters Beultje die net zoveel achter de club staan als minder kritische supporters.
Dan heb ik het overigens niet over mensen die het nodig vinden om na een verliespartij 20 keer hetzelfde bericht hier te posten.

16   15  
Willem 4,5

@ maas is de baas. Wie ben jij om al die spelers zo de maat te nemen. Het is geen wegwerp -artikel. Jij hebt waarschijnlijk nooit op niveau gevoetbalt anders praat je wel anders. Hopelijk heb je geen baas die ook zo denkt, of ben jij toevallig de topper daar? Een beetje meer respect graag, zijn wél spelers vsn NAC.

28   3  
Bp

Bart Verbruggen is uitgeroepen tot Speler van het Jaar bij Anderlecht. De Nederlandse doelman kreeg meer dan een derde van de stemmen en wordt daarmee beloond voor een sterk individueel seizoen.

Gefeliciteerd Bartje

10   3  
Beultje

Volksclub.....
Ik heb het maar over 2 zijkers niet over iemand die ook wel eens iets negatiefs zegt...
Dat ben ik zelf ook..
Maar minstens 10 keer hetzelfde gezeik op een dag door dezelfde...
Dat is niet leuk meer ...

4   2  
Volksclub NAC

@Beultje dan denken we er blijkbaar toch hetzelfde over

13   9  
Peter Maas is een baas

Willem 4.5

Het is inderdaad niet erg respectvol.

100k opstrijken en niet presteren of je best doen alles voor de club te geven ook niet.

Antonia ,Mashart, Ligeon,Rutten waren een schandaal. Als Je bezig met met je sport en club ben je niet 2 jaar geblesseerd. Kijk de nieuwe spelers maar . Omarsonn toevallig 1 wedstrijd gemist . Rest is allemaal Al maanden topfit .

Gewoon een stel weggooiers die het geen bal interesseert hoe NAC presteert. Als het geld maar binnen komt.

En dan kan je zeggen dat is toeval. Je kan het geen toeval meer noemen als het precies de spelers betreft die uitstralen geen F*ck te geven.

-Kaj de Rooij meer geblesseerd dan fit
-Antonia meer geblesseerd dan fit
- Mevrouw Rutten meer geblesseerd dan fit. Maar hij is dan ook Al wel 28..

- Ligeon meer geblesseerd dan fit
- Bakker meer geblesseerd dan fit.

Je kan dat geen toeval meer noemen.


Rest van de genoemde spelers waren simpelweg niet goed genoeg en daar kunnen ze zelf weinig aan doen.

8   7  
Erwin

Het valt mij op dat een speler gisteren als held van de club wordt bestempeld en een week daarna bij het grofvuil wordt geplaatst. Hij kan er dan niks van, waardeloos, miskoop en dat soort woorden worden gebruikt! Is dit echt een mannen-ding? Waarom gedragen jullie je zo ondankbaar .... bijna tegen het onmenselijke én hoogst respectloos! Waarom worden de spelers niet gedragen en waarom krijgen zij niet het vertrouwen van jullie om nog beter te worden?? It takes two to tango!!

4   18  
Cees-2

PETERMAAS IS EEN BAAS: Als mensen iets van jou zouden vinden, dan hoop ik dat zij dat zeggen. Maar wel op een respectvolle manier. Ik denk dat jij dat zelf ook wel zou waarderen, dat respectvolle. Op deze manier kun je namelijk ook iets duidelijk maken. Jij weet gegarandeerd niet "alle" in en- outs van elke speler. Mensen als jij verdienen eigenlijk om supporter te zijn van NAC.

Wat heeft o.a. Mashart in godsnaam verkeerd gedaan? Jij zegt zomaar, hij heeft er met de pet naar gegooid.

6   17  
Naccie pallor

Koop gewoon een soort van verheijdt spits
Koop gewoon een soort van haye middelvelder
Koop gewoon een soort van snelle verdediger , die zich niet laat uitlopen
Koop gewoon een soort olij keeper

Gegarandeerd worden we 1 of 2e volgend jaar geen stress om playoffs

34   6  
Peter Maas is een baas

Cees-2

Voor 80.000 per jaar voor lamballen
Mag iedereen elke dag zeggen wat ze van mij vinden.

Wat Mashart verkeerd heeft gedaan? Ongelooflijk lamlendig zijn. 0 clubgevoel hebben . Toen de fans ooit een spandoek hadden opgehangen bij Zundert, had die totale nietsnut een foto gemaakt via snapchat met de tekst : gezeik altijd .

Het is een regel rechte schande dat hij 3 jaar in het 1ste elftal heeft gezeten. Het tekent ook de gigantische afgang van NAC de afgelopen 10 jaar.

Alles kon en mocht bij NAC. Niemand werd ter verantwoording geroepen .

Ein-de-lijk worden de verzakers de deur gewezen en komen er voetballers voor terug.

Wat een ongelooflijke bocht aan lamballen, nietsnutten en weggooiers hebben wij gehad de afgelopen jaren.

Met uitzondering van enkele parels zoals : Haye,Olij ect ect

We worden eindelijk weer een profclub ipv opvangclub voor talentloze voetballers

8   7  
Jezus is hier

Topsport mentaliteit mist bij NAC.
Om die mentaliteit te krijgen moet je in de technische staf mensen hebben waarnaar de spelers opkijken. Beetje bang zijn voor de trainer bij niet presteren.
En duidelijke regels die voor iedereen gelden zijn belangrijk.
Structuur idem dito.

6   6  
Geelzwartwit

@jezus is hier

Het schijnt dat de topsport mentaliteit of kwaliteit juist in de organisatie ontbrak/ontbreekt (kantoor)

2   6  
Sjak plak

Topsport mentaliteit begint al in de jeugd mede supporters!!!

Spelers die te laat komen mogen gewoon spelen …dus laat me niet lachen in onze jeugd..,daar heerst geen topsport mentaliteit maar een grote vriendjes mentaliteit!!!

10   3  
Henk

@Peter Maas is een baas
Jij twijfelt eraan of deze spelers werkelijk geblesseerd zijn en er wel alles aan doen om te terug te komen, maar dat baseer je slechts op je eigen gevoel en op de uitstraling van deze spelers. En omdat ze 100K verdienen. Ten eerste is 100K geen wereldsalaris waardoor iemand ineens vogelvrij wordt. In het bedrijfsleven is zo'n salaris ook goed haalbaar, zelfs zonder dat je CEO bent oid. Als we bijvoorbeeld De Rooij uitlichten. Hoe kan je nu stellen dat het zijn eigen schuld is dat hij niet kan spelen. Ga een keer met Hyballa praten over deze jongen en je weet dat het gewoon onzin is wat je hier stelt. Hij is met niks anders bezig dan terugkomen en fit zijn, dat lukt echter niet. Dat kan ook, en is soms ook het leven. Niet alles zal lukken, ook niet als je 100% of meer geeft. Dat hij blessuregevoelig is en andere problemen heeft is vervelend en kut, maar stellen dat hij het expres doet is van een zeldzame onnozelheid. Ibrahimovic is de laatste twee jaar ook meer geblesseerd dan fit geweest, Robben heeft ook van die fases gehad. Vind je dat ook matige profs met een slechte mentaliteit, want volgens jou is het onmogelijk om twee jaar te kwakkelen met blessures als je een echte prof bent. Verder kom je er bij Hyballa en Maas niet mee weg als je niet alles geeft. Naast De Rooij, staan Rutten en Bakker er bij Hyballa ook erg goed omdat ze juist alles aan hun herstel doen en op de training ook erg serieus zijn. Nogmaals ga eens met Hyballa of Maas praten, dan vallen de schellen van je ogen. Dit staat los van de prestaties van spelers op het veld of hun uitstraling, daarin ga ik een heel eind met je mee, maar stellen dat ze niet willen klopt in veel gevallen gewoon niet.

8   7  
Peter Maas is een baas

@henk

Het is inderdaad de uitstraling die mij mateloos irriteert.

De totale desinteresse en gelatenheid van Mashart,Antonia, Ligeon en Rutten.

Kaj de Rooij vind ik wel een ander verhaal inderdaad. Die heeft erg veel pech.

Maar bijvoorbeeld bij Rutten. Als je al op je 28ste durft te zeggen dat je wel eens voorbijgelopen kan worden omdat je al 28 bent. Dan ben je een ongelooflijke lamzak. Dat heeft alles met instelling te maken. Ben je niet goed genoeg dan so be it . Maar dit is gewoon ongelooflijk lamlendig.

En zo,n gevoel krijg ik bij Ligeon en Antonia ook. 0,0 clubgevoel of enige binding met de club en publiek.

Mashart is gewoon 4 maten te klein voor betaald voetbal. Daar kan die jongen zelf ook weinig aan doen. Schandalig dat Hellemons hem nog eens een contract verlenging heeft gegeven ook.

10   4  
Mo

Als ons NAC idd mee wil doen voor het kampioenschap, zal de selectie toch op 1 juli voor 90 % rond moeten zijn, Peter Maas.

Zoniet, dan leidt dat weer eens tot onnodige verliespunten, zoals dat al jaren zeer knullig het geval is!

14   3  
Nacman

Het schijnt dat nec korsmit op de lijst heeft staan als opvolger voor de keeper die bij hun vertrokken is.

3   4  
Bas

Artikel bn de stem

Knap hoe wij het met z’n allen hebben omgedraaid

Allemaal leuk en aardig, maar niet elke speler moet zomaar rennen en vliegen.
Je hebt ook vernuft nodig, anders loop je je dood

2   15  
Pim

Weet alleen niet of de spelers volgend seizoen weer open staan voor een trainer die elke dag loopt te schreeuwen. En dan ook nog steeds dezelfde teksten....

Er moet wel meer voetbal in, anders promoveer je nooit

6   5  
Charpie

@ Peter Maas....

Knap van je dat je vanaf 100 meter kunt zien of iemand gemotiveerd is. Je moet een bijzondere gave hebben om in iemands hoofd te kijken ( kun je me dat leren?)
En dan dat modewoord uitstraling. Dat is heel subjectief en zegt helemaal niets over iemands instelling, motivatie of prestatiedrang. Zolang jij niet die spelers van heel dichtbij kent, moet je voorzichtig zijn met uitspraken daarover. En, zoals even terug terecht gesteld, ga eens met Hyballa praten. En kom dan met een oordeel. Tot die tijd ben je maar een gewoon buitenstaandertje met een meninkje.

2   10  
@Pim

@pim Met Vet gaat Nac het verschil nooit maken natuurlijk. Noeste werker die je de bal niet moet en mag geven. Nac moet oppassen dat we niet alleen gaan lopen beuken

6   7  
Peter Maas is een baas

Charpie

Uiteraard ben ik maar een buitenstaander met een meningkje. Net als de rest hier...

Als je jezelf wijs maakt dat je de waarheid in pacht heb terwijl je nooit iets in de voetballerij heb waargemaakt, dan moet je jezelf laten opnemen. Net zoals vliegerje bijvoorbeeld.

Maar dan kan ik nog wel mijn mening geven. En ik heb mij gigantisch geïrriteerd aan de houding en instelling van Rutten, Mashart, Antonia, Ligeon, Hilterman ect ect .

11   2  
Henk

@Peter Maas is een baas
Het laatste wat ik hier over zeg. Dit breng jij niet als je mening, maar als een feit : 'Als Je bezig met met je sport en club ben je niet 2 jaar geblesseerd', en daar reageerde ik op. Dit is gewoon aantoonbare onzin. Vraag maar aan Hyballa, Maas, aan de spelers zelf, of kijk naar het verleden van Ibrahimovic of Robben. Je hebt niet altijd alles in eigen hand en niet alles is met inzet of hard werken op te lossen.

3   10  
Cees-2

PETER MAAS IS DE BAAS: Wat jij doet, is zeker niet je mening geven. Jij schoffeert mensen, dat is wat jij doet, en ook nog eens bewust doet! Schofferen, dat heeft totaal niets te maken met "je mening" geven.

7   3  
Peter Maas is een baas

@cees -2

Och als ik iemand niet serieus neem dan ben jij het wel . Je behoort tot het rijtje gekkies net als Noadje en Vliegertje.

Maar als ik jou een enorme balzak vind. Dan schoffeer ik je maar is het toch alsnog mijn mening en niet een feit..

@henk

Ahja mevrouw Rutten die elke week een andere blessure heeft is inderdaad wel te vergelijken met Ibra die op zijn 41ste 100 x fitter is dan Rutten op zijn 28ste..

Gewoon lachwekkend en tekenend voor de lachwekkende en dieptrieste afgang van NAC de laatste 10 jaar. Dat is mijn mening en daar mag jij anders over denken

16   6  
scheppioni

Achter de schermen zeer goed bezig, dat was voorgaande jaren ook wel vaak anders !!
Let op, er komen interessante spelers naar ons NAC !! HULDE NAC=BREDA !

0   2  
Nac

@ SCHEPPIONI

Zijn deze spelers al rond met NAC?

4   10  
Cees-2

PETER MAAS IS DE BAAS: Opnieuw doe je het, zeker ook bewust! Om ditmaal "weer" iemand anders, te schofferen. Maar goed, zo sta jij schijnbaar in het leven. Daar valt denk ik in jou geval " niets" meer aan te veranderen. Het gaat je verder goed, wat dit onderwerp betreft laat ik het er bij. Trekken aan een morsdood paard heeft namelijk geen enkele zin. En dat is het in dit geval. Succes verder met je schofferen. Maar nogmaals, is dat absoluut niet je mening geven! Met een mening geven horen daar ook bepaalde fatsoensnormen bij. Die bij jou ontbreken.

2   3  
willem 4,5

@Maas is DB. In een vorige reactie heb je je verontschuldigd voor je niet respectvolle reactie aangaande een aantal spelers, dat is te prijzen. Je mag natuurlijk denken zoals je wilt maar neem maar van mij aan dat er géén speler is die express geblesseerd raakt en die dat ook nog fijn vind. Iedere speler wil voetballen, de conclusie dat het lamballen zijn die er met de pet naar gooien is natuurlijk grote onzin. Jij heb waarschijnlijk nooit hoog gevoetbald, of het zou op de lagere school moeten zijn in het eerste van de zesde klas , anders zeg je zulke dingen niet. Sommige spelers mislukken bij een club omdat dat nu eenmaal zo gaat, ook bij de topclubs. Maar geen speler vind het fijn om geblesseerd te zijn, dus je verkoopt grote onzin wat dat betreft. Blessures horen bij sport, jammer maar dat is zo!

6   3  
Beest

En willem 4,5 hoe hoog heb jij gespeeld?
Ben je toevallig een zoon van Cees, jullie hebben beide dezelfde belerende toon van spreken, just asking.

17   1  
Wanny

Ophouden met ruzie maken en vooruit kijken mannen.

8   0  
Peter Maas is een baas

De rat meld dat er flink aan Banzuzi getrokken wordt en al getekend heeft bij Utrecht. Kan een grap zijn mbt verleden.

En NAC zou een vrouwenelftal willen beginnen..

4   10  
NAC4EVER

Zou het leuk vinden als we een dames team krijgen. Maar denk dat het beter is daarmee te starten zodra de mannen Eredivisie spelen.

10   1  
Wanny

@ PETER MAAS IS EEN BAAS

Banzuzi moeten ze ook wel verkopen als ie niet wil bijtekenen. En aangezien ie al eens bijna vertrokken was lijkt me de kans groot dat ie vertrekt.

4 ton en een doorverkooppercentage van 25% is een mooie deal.

3   0  
Peter Maas is een baas

@wanny

Dat zou zeker een mooie deal zijn.

Alleen met een 1-jarig contract denk ik niet dat hij 400.000 gaat opleveren vermoed ik. En 25% zal eerder 15% zijn.

Hopelijk gaat hij dus niet naar Utrecht want die verkopen amper iets

3   11  
Kinderkaartje

@NAC4EVER

Goed plan! Laten we er een basketbal team bij doen.

En Theo Mommers terug halen, dan komt het vast allemaal goed!

5   2  
Peter Maas is een baas

@kinderkaartje

Barcelona heeft het ook;)

1   1  
NAC4EVER

@KINDERKAARTJE
06 juni 2023, 14:32

Dat is een andere sport.
Ik heb het nog over voetbal.

7   5  
Nacman

Het schijnt dat nac bezig is met blummel en Terence kongolo een middenvelder die bij Vitesse heeft gespeeld .

4   8  
Kinderkaartje

@NAC4EVER

En ik heb het erover dat we/ze nu de focus moeten houden op alles wat ons terug naar de Ere kan brengen.
Dat is een vrouwenteam niet, dat kost alleen maar geld en levert niets op.
Haal voor dat geld maar goede spelers.
Tegen de tijd dat de miljoenen hier weer van de balans afklotsen kunnen we naar zinloos geld verbrandende randzaken als vrouwenteams kijken.

Basketbal is een cynische knipoog naar het verleden, toen er weer eens zo'n luchtfietser voorbij kwam die NAC wilde diversificeren.

11   0  
RV

Ik denk ook dat Banzuzi zal vertrekken maar tegelijkertijd zou het de allerbeste keuze zijn om het contract open te breken (om vervolgens na volgend seizoen te gaan). Natuurlijk kan er in de tussentijd van alles (blessures, vormverlies, etc.) gebeuren.

Maar Hyballa is volgend jaar opnieuw trainer en hij heeft Banzuzi enorm veel kansen (en ook vertrouwen) gegeven en zal dat ook volgend seizoen met zekerheid doen. Ik moet het nog maar zien hoor bij een FC Utrecht, hij gaat niet beter worden van invalbeurten in ieder geval. Hij gaat er zeker komen maar zit nu wel in een fase waarin hij verstandige keuzes moet maken denk ik (zonder al teveel naar geld te kijken en/of te luisteren naar je omgeving/zaakwaarnemer).

17   3  
Jukela

Off topic!

Garbett heeft getekend tot 2026.
NAC schijnt 300.00 te hebben betaald

11   4  
Wanny

Dat vrouwenteamgerucht kan weleens waar zijn. Past wel in het straatje van de nieuwe beleidsbepalers om de stad Breda en haar bevolking nog meer te verbinden met NAC.

2   2  
Ouwe Spionkop

Wie weet wanneer de seizoenkaartverkoop weer wordt hervat?

1   29  
J

Vind het veel geld voor garbett. Discipline en loopvermogen zit goed hoor, maar komt echt te kort voor de volgende stap (en dat is de eredivisie, toch?). Is nog jong, maar zag hem (vooral de laatste wedstrijden) zoveel simpele dingen fout doen. Betwijfel of er nog meer potentie in zit…

10   2  
Nac

@J

Normaal moet een jonge van 21 niet heel het team op sleeptouw nemen.

Hij was 1 van de betere tegen MVV. Hij moet spelers om zich heen hebben met spelers met ervaring om nog beter te worden.

16   2  
Henkietenkie076

@ j

Ik weet niet wat jij ziet, maar zeker in de thuiswedstrijden was Garbett een van de weinige die lef had. Daarnaast is hij technisch een van de betere spelers, maar heeft wel “dragers” om zich heen nodig. Genoeg potentie om een eredivisie speler te worden. Volgend seizoen stappen maken

11   2  
Wanny

Van alle middenvelders heb ik bij Garbett het meest het idee dat ie kan uitgroeien tot een goede eredivisiespeler.

Hij loopt zichzelf alleen nog weleens voorbij en moet aan zijn rendement werken. Maar dat geldt voor die andere gasten ook.

8   3  
witzwartgeel

Vond de opmerking van Luijckx in de Gegenpressung podcast wel erg simpel gedacht en ook vreemd van de Podcasthosts dat ze er niet een scherpe reactie op hadden.

Het ging erover dat er geen druk op volgend jaar promoveren gelegd moest worden en dat het beter zou zijn om wel voor plekken 1 en 2 te gaan maar het okay vinden als het 4 of 5 wordt en anders nog een jaartje KKD....

- Ik denk dat NAC=Breda geen zin heeft om meerdere jaren de kas in de KKD te spekken (begrotingstekort)
- NAC = Breda geld liever stopt in goede spelers dan begrotingstekorten
- Je volgend jaar met Omarsson meer kans maakt om voor het kanpioenschap te gaan dan een jaar erop (Oa zijn contract loopt af en als je 5e wordt met een veel scorende Omarsson dan gaat hij sowieso gratis weg en kan je voor je volgende pormotiekansjaar opnieuw opzoek naar net zo'n goede en betaalbare spits... )
- Als je volgend jaar 1 of 2 wordt met de talenten in de selectie, hebben die direct meer verkoopwaarde en/of kans dat ze bijtekenen want ze gaan mee naar de Eredivisie
- Als je om het kampioenschap speelt is het iedere 2 weken uitverkocht huis
- Niet 1e of 2e worden zet bij sponsors en nieuwe sponsoren ook geen zoden aan de dijk. Daarnaast zal het investeringspotje eerder gevuld worden als NAC 1e of 2e wordt.

Natuurlijk kan je 5e worden. Maar ik vermoed dat NAC er echt alles aan gelegen is om volgend jaar te promoveren. En daar voor gaan en niets minder past ook bij Hyballa. Daarnaast werkt het ook als de supporters vanuit die overtuiging gaan supporten.

Helemaal niets te halen in Breda en vol voor promotie.
No way back! Here we go! 'Cause it's for N. A . C.

Hopelijk spreken Valk, Maas en Hyballa dit uit en wordt de hele selectie, staf en alles eromheen ingericht om die promotie ook mogelijk te maken.

Financieel zou promotie sowieso wel een moetje zijn lijkt mij.

0   7  
Willem 4,5

@ beest. Hoe hoog ik gespeeld gaat jou geen bal aan en toevallig ben ik de oom van Cees, zo goed? Trouwens wat ik met MIDB bespreek moet ik toch weten, daar ga jij niet over namenlijk. Je bent nogal nieuwsgierig hè.

6   5  
RV

Eens witzwartgeel.
Volgend jaar zal het echt een keer moeten gebeuren, qua budget moet je niet onder doen voor clubs als Cambuur, Willem II en ADO bijvoorbeeld. Ik hoop dat men ook kritisch durft te zijn en op cruciale posities ook doorpakt. Voor de nummer 6 positie bijvoorbeeld denk ik persoonlijk dat je daar een beter alternatief moet hebben dan Vet en/of Staring. Een goede nummer 6 en linker CV achterin naast Martina scheelt al heel veel.

Ik denk dat er zeker 5 teams gaan meedoen voor de 2 plekken bovenin (Cambuur, Groningen, Willem II, ADO en NAC, met een beetje pech ook Emmen nog er bij). En dan gaan er ook nog wel clubs als Roda, Eindhoven, MVV, VVV, de Graafschap boven hun stand en budget presteren.

4   25  
van Flieger

Velanas heeft officieel de schuld gekregen. Man man man. Wie komt die 14 goals volgend seizoen even vervangen of hebben we die niet nodig?

20   4  
Breda83

@Van Flieger

" Wie komt die 14 goals volgend seizoen even vervangen of hebben we die niet nodig?"

Ongelooflijke pannenkoek. Drie dagen na de laatste wedstrijd van het seizoen al beginnen te klagen dat er geen vervanger voor Velanas is. Terwijl het transferwindow nog niet eens officieel open is. Vraag me onderhand af wie er simpeler is, jij of die Noad kerel.

12   4  
Charpie

Waarvan en van wie Flieger?
Ik ben hem maar sporadisch in de commentaren tegengekomen en ook niet in termen van 'de schuld van...'

Hou eens op met stoken en ga iets nuttigs doen.

Want, mede reagluurders: hij probeert nu weer een zinloze discussie op gang te brengen omdattie weet dat Ody controversieel is bij supporters.
Trap er niet in mensen!

7   3  
Tinus

@van Flieger, dus omdat Yadran Blanco negatief is over Velanas in z’n podcast is dat volgens jou hetzelfde als, de schuld gekregen.
99% van wat Blanco roept ben ik het niet mee eens, al moet je niet nu ineens gaan ontkennen dat velanas afgelopen maanden bezig was met meneer Velanas en minder met het belang van de NAC. Maar zelfs met een uitstekende Velanas of een waardige vervanger hadden we niet van dit Emmen gewonnen.
Daarnaast alle vertrouwen in Peter Maas om een creatieve middenvelder uit zijn hoed tovert die hem vanaf dag 1 doet vergeten.

10   7  
Jezus is hier

Wanneer Banzuzi vertrekt zijn de rapen gaar hier.
En dat terwijl deze speler door een groot % tot op de grond is afgekraakt.

Supporters willen dat spelers trouw zijn en blijven. Probeer dan ook de kwaliteit in een jonge speler te zien en hem tijd te geven. En fouten accepteren aub.

2   7  
Nacman

Van mij mag iedere speler vertrekken als NAC er aan verdiend net als in het gewone bedrijfsleven iedereen is vervangbaar.

7   10  
Cees-2

Het nieuwe bestuur mag absoluut niet de fout maken door massaal spelers (voor de doorsnee breedte) aan te trekken. Eerst goed kijken wat weg gaat/moet. Mijn inschatting is dat er nog behoorlijk veel spelers gaan vertrekken, maar e.e.a. is nog een erfenis van de vorige bestuurders.

Echter, wat je nu aantrekt "MOET " beter zijn! Nogmaals dat moet absoluut de insteek zijn. Van 12 in een dozijn, daar weten we alles van. Beter 900.000 euro voor 3 spelers, dan daar 9 dozijn-spelers voor aantrekken. Tijdens de winterstop dat opnieuw trachten te verwezenlijken, indien nodig? Zou bouw je uit. Uiteraard ook letten op leeftijd, transferwaarde,......ect.

4   8  
Beest

Maar Willem4,5, dan mag een ander geen mening van jou en als iemand jou een vraag stelt gaat hem dat niks aan. Beetje raar communiceren vindt jezelf ook niet.
Je antwoorde op iemand alsof jezelf zo hoog heb gespeeld maar je zal zelf niet verder zijn gekomen dan zomeravondvoetbal.
Maar dat gaat mij niks aan.
Slaap lekker verder omhooggevallen hoog in de bol arrogant narcistje.
Ken een hoop oud voetballers die een mooie carrière hebben gehad en die zijn zelfs nog aardiger en normaal tegen supporters. Echt jij snapt er niks van.

3   5  
Jezus is hier

Wat je aantrekt moet altijd beter zijn. Dat is al 100 jaar het geval in voetbal.
Ach weet je laten we spelers halen die minder zijn...

4   11  
Cees-2

JEZUS IS HIER: Zit jij nog op de lagere school? Zo ja, welke groep? Zo niet, hoe lang heb jij over de lagere school gedaan? Heb je hem überhaupt wel afgemaakt?

4   3  
Willem 4,5

@ beest. De ballen en nog bedankt dat je me zoveel aandacht geeft, ben ik natuurlijk wel gewend, maar dat terzijde. Maak je niet zo druk man, ga een biertje drinken met MIDB, met hem heb ik echt geen ruzie hoor. O ja, nog vergeten, ik ben de zus van Cees, sorry voor het foutje.

8   7  
Spin

Er is nog geen reet bekend en we liggen eruit. Dan nog blijven sommige hangen in het 'goed bezig N=B'.
Of ze goed bezig zijn zal komend seizoen moeten blijken te beginnen met het halen van spelers waar we rechtstreekse promotie kunnen halen. Mensen onderschatten volgens mij ook zwaar dat de KKD komend jaar wederom een zware competitie is met ploegen als Groningen, Willem 2, Cambuur.

12   6  
Babosje

Misschien moeten we de comments even uitschakelen? Even een weekje geen NAC totdat er nieuws is. Ga lekker zelf voetballen, biljarten, biertje op het terras of zelfs met de vrouw naar Ikea hoe vreselijk dat ook is maar neem ff afstand en ga wat leuks doen!
Hup NAC tot nieuws!

4   7  
NAC4EVER

@KINDERKAARTJE
06 juni 2023, 14:44

Begreep wat je bedoelde.
Ik zie dit niet als geld verbrandende, maar als een maatschappelijke taak waardoor meisjes een voetbaldroom kunnen nastreven.
Mannenvoetbal is ooit ook op nul begonnen.

Ben het er wel mee eens dat we beter eerst kunnen promoveren. Heb ik ook al aangeven.

3   16  
Anne-Wil Pijpen

Hup Emmen.

14   6  
Gilze

Heb helemaal niks met Almere , kut club en idem stadion. Maar als je toch ziet wat voor spelopvatting ze hebben is dat toch echt wel een bepaalde klasse. Druk op de tegenstander, combineren (niet stil blijven staan) en gewoon met lef ervoor gaan.

5   8  
Cees-2

Euh, nep Cees-2 20.27 uur, ga met je moeder de planten water geven, of de hond uit laten.

15   5  
Semsi

Men is bezig om Mac Nulty nog een jaar te huren van Wolfsburg. Hij wil zelf graag blijven. Men is zelfs bezig om te kijken of het mogelijk is om hem definitief over te nemen.

Bron: Gegenpressing Podcast

11   3  
NAC4EVER

Vind Mac Nulty te wisselvallig om weer te huren. Maar zie genoeg potentie om hem onder contract te nemen.

9   5  
M.H. te R.

Dat Almere staat gewoon 2-0 voor tegen Emmen. Zullen we er Emmen ook nog bij krijgen volgend seizoen? Dan wordt het wel heel spannend, dat promoveren.

3   11  
Bas

Tjonge jonge jonge....

Gewoon wat inzakken en counteren. Dan is dat Emmen lang niet zo goed.

Maar ja: jagen jagen jagen, pressen pressen pressen....

4   7  
@Bas

@. Bas klopt….Thuis tegen Emmen hadden we nooit zo naïef moeten spelen. Daar hebben we het verprutst met rennen en vliegen

3   7  
Tip

Almere wint wel met 2-0 van Emmen. Trek uw conclusies….. Almere is er nog niet maar wordt voor Emmen wel heel moeilijk.

12   3  
Peter Maas is een baas

Boeiend wat fcking Emmen of Almere doen.

Laten we bezig zijn met NAC. Er komen betere jaren aan dan de afgelopen 10 jaar.

5   1  
Bas

@Andere Bas
NAC speelde geen of amper gegenpressing tegen Emmen.

3   1  
scheppioni

@ Tip
Lul niet, wij wonnen overtuigend met 0-2 bij almere, dit is gewoon laksheid van emmen !
Lukkien is niet voor niks laaiend ! Wij hadden de eerste helft in emmen hetzelfde moeten doen gvd !

Laad alle berichten na dit bericht in