Wij gaan niet opzij

B-Side Stats: Go Ahead Eagles - NAC (6-0)

Masthow

Een oorwassing in Deventer. NAC gaf zelf de kansen en doelpunten te makkelijk weg en ging met 6-0 onderuit tegen Go Ahead Eagles. In goede en slechte tijden, ook het stemmen voor de B-Side Stats gaat door. Succes!

B-Side Stats: Go Ahead Eagles - NAC (146 Stemmers)

Wie speelde volgens jou de beste pot? Stem op alle spelers hieronder en samen maken we er een mooi overzichtje van!
 
Even geduld: Je stem wordt verwerkt
D. Bielica
-
C. Valerius
-
Denis Odoi
-
C. Leemans
-
B. Kemper
-
B. Lucassen
-
M. Balard
-
L. Holtby
-
K. Sowah
-
C. Brym
-
André Ayew
-
C. Hoefkens
-
M. Nassoh
-
R. Paula
-
Amine Salama
-
F. Oldrup Jensen
-
B. Ghalidi
-
André Ayew
2,8
C. Brym
2,3
K. Sowah
2,6
L. Holtby
2,8
M. Balard
3,5
B. Lucassen
2,7
B. Kemper
3,0
C. Leemans
2,9
Denis Odoi
2,7
C. Valerius
2,2
D. Bielica
3,2
B. Ghalidi
3,2
F. Oldrup Jensen
3,5
Amine Salama
2,9
R. Paula
3,5
M. Nassoh
2,6
C. Hoefkens
2,4
Bron:
B-Side Rats
Advertentie
62 Reacties
29   9  
Ouwe Spionkop

Aan het eind van het seizoen grote opruiming houden.
Grootverdieners als Ayew, Sowah, Brym eruit.
Het grote talent Reulen mag zich gaan bewijzen in de KKD.
Maas wegwezen, je hebt hopeloos gefaald.
En een trainer halen die leuk herkenbaar aanvallend voetbal met vaste patronen laat spelen en goed is in het ontwikkelen van talenten.
Wel natuurlijk met de opdracht zo snel mogelijk terug te keren naar de eredivisie.

11   12  
Aogsegek

Hopelijk tegen Zwolle en de overige 6 wedstrijden ZONDER sowah.
Jezus wat is die slecht

5   2  
Baosje

IEDEREEN

12   1  
Baosje

IEDEREEN een 1 voor het vaststrikken van hun schoenen .... en simpelweg omdat een 0 er helaas niet op staat

5   9  
Kanonschot

Nog niet weg ?
Zie het effect bij Ajax.

18   9  
henkietenkie076

@aogsegek

Je kritiek op Sowah vind ik echt onterecht. Gozer werkt zich een slag in de rondte en is een vd betere spelers dit seizoen. Als je Sowah slecht vind zullen we maar niet over Valerius, lucassen of Nassoh gaan hebben. Of Balard, die valt ook totaal niet op

8   4  
Ouwe Spionkop

Iedereen een 1 en helaas kunnen we geen NUL geven aan Hoefkens.

3   8  
M.H. te R.

Sowah alleen nog tegen Ajax laten voetballen.

10   0  
Sjak

Al 15 jaar zitten we gevangen in een soort Groundhog Day, dezelfde fouten, dezelfde reacties. Op een of andere manier kunnen we het patroon niet doorbreken, wie er ook de sleutels hebben.. Ik had oprecht gehoopt dat we daar nu eens een eind aan hadden kunnen maken, maar helaas..
Ook is al jaren hetzelfde onzalige gedrag van snotneuzen met een beperkte opleiding en misschien hebben ze nog wat maar meer beperkingen, die de club besmeuren. De vraag is hoe gaan we dit doorbreken.. Zo doorklooien kan echt niet meer. Ik ben blij dat we weer een paar jaar ere hebben gespeeld. Volgend jaar weer lekker vrijblijvend op de vrijdagavond.

29   9  
Ouwe Spionkop

Aan het eind van het seizoen grote opruiming houden.
Grootverdieners als Ayew, Sowah, Brym eruit.
Het grote talent Reulen mag zich gaan bewijzen in de KKD.
Maas wegwezen, je hebt hopeloos gefaald.
En een trainer halen die leuk herkenbaar aanvallend voetbal met vaste patronen laat spelen en goed is in het ontwikkelen van talenten.
Wel natuurlijk met de opdracht zo snel mogelijk terug te keren naar de eredivisie.

12   12  
BELIEVER

Ik hoor net uit een doorgaans zeer betrouwbare bron om ondanks alles wat hij heeft aangericht toch door te gaan met Hoefkens.
In ieder geval zou hij ten PEC op de bank zitten.
Hiermee teken je dus alvast het doodvonnis want dit gaat hij nooit meer recht krijgen en het is een dikke middelvinger naar de supporters.
Sommige mensen hebben ook een betonnen plaat voor hun kop en hebben helaas niet de ballen om er zelf de stekker uit te trekken.
De club is in ieder geval gegijzeld.

6   4  
scheppioni

Dit kan helaas alleen bij ons NAC believer..... werkelijk niet te geloven !
Verder met Baosje eens, salaris inhouden gvd !!!

11   2  
Breda vooruit

Van mij het cijfer 1 omdat de nul er niet bij staat.
Volgens blaauwhof blijft hoefkens trainer dat betekent dat het bestuur de handdoek in de ring het geworpen en aanvaardt de consequentie van een degradatie naar de kkd met de gevolgen daarvan voor de komende 10 jaren voor NAC.

10   1  
markenaa

Met mazzel speel je straks playoffs
Dan speel je 1 keer gelijk en win je 1 keer (thuis) dan is het weer alsof we kampioen geworden zijn. Maas loopt glunderend en zelfbevlekt rond. En roept "zie je wel dat je het aan mij moet overlaten en het niet erg is dat de supporters het anders zagen, het is maar goed dat die geen td zijn". Oversier is dan allang blij dat zijn 2030 plannen niet overboord moeten en zal ook lachend zeggen "spannend was het wel maar ook dit is NAC en wat deze club zo bijzonder maakt blablablah."

En dan dronken ze nog een glas een plas en alles bleef zoals het was. Maas krijgt als beloning een extra week vakantie want die heeft veel goed werk geleverd. Hoefkens gaat in de zomer in op een goed aanbod in het buitenland en NAC moet opeens op zoek naar een nieuwe trainer.

Playoffs halen en 2 wedstrijdjes verder en het is alsof er 1.5 jaar niks aan de hand was. Gewoon doorlopen mensen blijven sponsoren en kaartjes blijven kopen.

10   0  
Heksenketel

Je wordt gisteren vernederd en bij Telstar eigenlijk ook. Natuurlijk is de kwaliteit van de selectie toe te rekenen aan onze TD. En dat we tegen directe concurrenten regelmatig zo slecht spelen is de trainer aan te rekenen. Net zoals hij de credits mag krijgen dat we goede wedstrijden spelen tegen veel betere teams.

De meeste van onze directe concurrenten hebben lagere spelersbudgetten. Zo ook de Eagles. Hoe komt het dat zij al jaren bovengemiddeld presteren en wij al jaren ondergemiddeld? Ik heb zowel bij de Eagles als NAC aan tafel gezeten. Naar mijn bescheiden mening is het grote verschil bestuurlijke kwaliteit/stabiliteit en derhalve kwaliteit van de organisatie.

Met Remco als AD hebben we in algemene zin mooie stappen gemaakt. Echter het probleem zit in de kwaliteit van het voetbaltechnische gedeelte van NAC. Dat is al jaren zwak, waarbij voor mijn gevoel eenlingen en ego's het voor het zeggen hebben.

De kwaliteit van de organisatie moet omhoog. Wat we nu hebben is, ondanks alle goede intenties, simpelweg niet goed genoeg. Dan kun je een trainer of een TD of een AD ontslaan, maar dat is symptoombestrijding. Je moet het echte vraagstuk aanpakken.

4   0  
Dos

MARKENAA
Voor dat scenario teken ik graag hoor,jij niet?
Zie het alleen niet gebeuren helaas.

1   0  
Henri

Is dit een oprechte kans of wil men een andere trainer pas laten beginnen rondom het interland weekend en wordt Hoefkens gebruikt?

8   0  
D'n Klaagmuur

Oversier gaf laatst aan dat we bij degradatie zeker niet weer 5 jaar KKD zouden spelen. Waar is deze stelligheid op gebaseerd?

We zijn twee keer met ontzettend veel geluk gepromoveerd via de play-offs, niet door goed technisch beleid.

Twee keer hebben we dit cadeautje door falend technisch beleid geen vervolg kunnen geven.

Waar komt de enorme overtuiging vandaan dat wij niet weer jaren in de KKD zouden gaan spelen, zolang we keer op keer op technisch vlak geen stappen zetten?

7   4  
Arie

Welke spelers die Maas heeft gehaald zijn nou eigenlijk echt goed?
Verder dan Greiml kom ik niet. Heel misschien Paula, maar die krijgt amper een kans.

7   0  
Henri

Nou Hoefkens krijgt nog een kans. Maar ja, een keeper en defensie die niet op de nul kunnen spelen en een aanval die niet kan scoren. Succes met het broddel werk van onze TD.

8   0  
GuntherNAC

Is Hoefkens verantwoordelijk? Ja, maar niet alleen natuurlijk. Het feit dat er nooit een basis 11 heeft gestaan, gesjoemeld met keepers en elke week een andere spits helpt natuurlijk niet. Wanneer dit werkt, ben je geniaal, maar heel vaak werkt het ook niet en dan is het echt de fout van de trainer. Uiteindelijk vind ik de TD de hoofd verantwoordelijke, die heeft dit team bij elkaar gezet. Allemaal vreemdelingen, te veel oudere spelers die niks meer brengen en matige spelers die niet genoeg creativiteit brengen.

Van mij mag Hoefkens het seizoen afmaken want hoe gek het ook klinkt. 3-3 tegen Feyenoord kan dus ook, waarom niet tegen PEC?

Hopen op nacompetitie is het enige haalbare vrees ik.

En over de bus opwachten. Ik heb daar totaal geen moeite mee, om als supporter je zorgen en grenzen aan te geven. Hopelijk gaan ze er dan met meer pit in. Alleen die capuchonnetjes distantieer ik mij van. Dat agressieve gedrag symboliseert niet de NAC supporter, je mag boos zijn maar doe dat op een normale respectvolle manier.

5   4  
NAC4Ever

Dit zag ik niet aankomen. Kan dat we daar verliezen, maar niet zo ruim. Vond het erg slecht. Bij bijna alle doelpunten geven we de bal aan hun. En vind dat we nauwelijks goede kansen creëren. Dat laatste is geen nieuw probleem. Vond het gisteren wel extra zichtbaar.

Vind Hoefkens nog steeds geen slechte trainer. Maar dat we van de laatste drie wedstrijden twee keer erg 'door het ijs zakken', roept bij mij vragen op hoe het ingesteld met het vertrouwen met de groep.

Bij PEC zullen de spelers moeten laten zien dat er nog steeds vertrouwen is. Ik denk dat we het nog steeds kunnen halen. Maar alleen als we het spel weer op orde krijgen en niet zoals in bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Telstar en nu tegen Go Ahead.

Ik zou met Hoefkens gaan praten. Als hij daarin blijk geeft dat hij het om kan draaien, denk ik dat je hem kunt laten zitten. Zo niet, dan denk ik dat het helaas tijd is om afscheid te nemen. Voor het eerst zou ik het begrijpen als hij word ontslagen.

Vind dat Peter Maas ook fouten heeft gemaakt. Maar vind dat hij de afgelopen jaren ook veel goed heeft gedaan. Sinds zijn aanstelling heb ik pas bij de laatste transferperiode twijfels of de selectie is verbeterd. Een contractverlenging voor onbepaalde tijd vind ik overdreven. Dat heb ik toen niet gezegd, omdat het wel begreep dat zijn contract is verlengd. Dat begrijp ik nog steeds.

Heb geen begrip dat de bus is opgewacht.
Dat helpt niet.
Daarnaast hoor ik op beelden een iemand met '***' schelden. Vind dat diegene zich moet schamen.

15   0  
BELIEVER

@ Heksenketel het is heel simpel te verklaren waarom Goahead het beter doet dan wij.
Ze hebben een prima directeur Jan Willem van Dop met veel ervaring die ook nog dicht bovenop het voetbal gedeelte zit, dan heeft daar Paul Bosvelt als TD jarenlang prima werk geleverd en goede trainers als van Wonderen en Hake aangesteld en Paul Simonis opgeleid tot wat hij nu is, Bosvelt is op de achtergrond nog steeds actief en die Tilburger van Hintum heeft hem opgevolgd die het ook goed doet.
Zet daar simpel NAC tegenover dan is het antwoord natuurlijk zo gegeven.
En daar loopt het steeds op fout doordat niet gekwalificeerde mensen op functies zitten die ze niet aankunnen.
En dan heb ik het niet over Oversier het enige wat ik die verwijt is dat hij niet de ballen heeft om Maas en Hoefkens op non actief te zetten en zich te weinig met het technische gedeelte bemoeit.

7   0  
Balans

Jammer dat we ze allemaal geen tien hebben kunnen geven.
Dat had normaalgesproken dus een klinkende overwinning betekent en drie kostbare punten mee naar Breda.
Helaas is de werkelijkheid compleet anders.
In plaats van drie punten hebben ze allemaal een drie of zelfs nog minder gekregen.
Er wordt weer van alles door de verantwoordelijken bijgehaald.
Het heeft hier aangelegen, daar aangelegen etcetera, etcetera.
Maar waarom heeft dan niemand binnen 10, 15 minuten de boel omgezet???
Iedereen liep en zat blijkbaar in de slaapmodus.
Vrees dat we komende zaterdag in Zwolle wederom lopen te zwalken.
Alleen drie punten kunnen weer een klein beetje hoop brengen, maar wie gelooft daar nog in?
Denk dat de kans groter is dat ik van de week midden in Breda door een krokodil wordt gegrepen, dan dat NAC in Zwolle de volle buit pakt.

4   0  
Brecht

Het is nog steeds niet verloren< maar nu moeten spelers en trainers wel eens het beste uit zichzelf gaan halen. En dat begint bij de opstelling. Zet de spelers op de plaats waar ze het beste zijn en wissel meteen als ze niet presteren. En begin met Hillen in plaats van Leemans; schuif die door naar het middenveld en kap met Lucassen. Spelers moeten er bovenop zitten en tot de laatste snik willen gaan voor het resultaat.

1   2  
Chefke076

Ouwe - "Grootverdieners als Ayew, Sowah, Brym eruit"
Mee eens hoor, maar Brym ga ja nooit kunnen slijten. Wij waren de enige club die zo gek was om hem vast te leggen en dat hebben we gedaan tot maarliefst 2028 (!!), met nog eens een cluboptie van 1 jaar volgens Transfermarkt. Die speelt dus gewoon tot 2028 in Breda. Ayew en Sowah zijn we ongetwijfeld zo kwijt, net als de rest die niet tot 2027 of langer vastligt. Dan valt een afkoopsommetje te overzien, zeker met een degradatie. Dan blijven over: Brym dus (2028), Canderlaria (2028), Reulen (2028), Valerius (2028), Ghalidi (2028), Hillen (2029), Nassoh (2029) en Soumano (2029).
Van de spelers wiens contract eerder verloopt en waar we nog iets aan kunnen hebben: Lucassen (2027). 9 spelers dus. Dan zou je Paula (2026) kunnen verlengen en Goos je eerste doelman kunnen maken en dan heb je er precies 11.

3   1  
Bredaolee

Allereerst ik heb er een hard hoofd in dat we volgend jaar eredivisie spelen, maar aan de andere kant er zijn wel raardere dingen gebeurt in de eredivisie. Zou het verdient zijn? Absoluut niet. Hoop ik erop? Natuurlijk. Moet de selectie wel inzet gaan tonen, en anders moet nac maar dreigen met het verlaat uitbetalen van salaris ofzo, misschien gaan ze dan wel voetballen.

1   1  
NAC4Ever

Vraag mij wel af, als we Hoefkens ontslaan, welke mogelijkheden er zijn voor zijn opvolging. Heb op dit moment geen idee.

1   0  
NAC4Ever

@Bredaolee
16 maart 2026, 14:12

Mag dat wettelijk?

Overigens, als we na 34 of 36 wedstrijden wedstrijdenbdegraderen, vind ik dat terecht. Ik vind het dus ook terecht als we na 34 of 36 wedstrijden handhaven.

7   0  
Balans

Het lijkt erop dat het gros van de supporters per direct afscheid wil nemen van Hoefkens.
Feitelijk is dat geheel terecht, maar wie moet het dan gaan overnemen?
Alles wat nu op de bank zit is sowieso niet capabel om een bijna dood en begraven selectie beter te maken en bovenal te motiveren om er voor te gaan.
NAC zit muurvast in een web van onvermogen.
De lift waarin we nu zitten gaat alleen nog maar naar beneden.
Als je simpel door een modaal elftal als GAE wordt afgeslacht, weet je wel hoe laat het is!

12   1  
Kees076



Het geluk van Peter Maas lijkt nu toch echt op! Met geluk de nacompetitie gehaald, heel fortuinlijk gepromoveerd…Na een zeer matige 2e seizoenshelft erin gebleven….. Voor dit seizoen een selectie samengesteld die in bijna alle linies kwaliteit tekort schiet… vervolgens de kans krijgen om in de winterstop “logische” eredivisie spelers te halen maar aankomt met een veteraan en een gozer die waarschijnlijk nog nooit van de club NAC heeft gehoord voordat hij benaderd werd…. Waarbij de concurrentie spelers als Namli , v Crooij , Duyvenstijn, Kwakman en Hatenboer halen die ook meteen een meerwaarde en bepalend zijn voor hun club…. Natuurlijk heeft Hoefkens ook fouten en verkeerde keuzes gemaakt maar met dit materiaal is er ook weinig eer te behalen! Met als klap op de vuurpijl een contract voor onbepaalde tijd voor Petertje! Amen 🙏

3   2  
Dun Diëe

“ En een trainer halen die leuk herkenbaar aanvallend voetbal met vaste patronen laat spelen en goed is in het ontwikkelen van talenten”

Dat wil natuurlijk iedereen. Met betaalbare en haalbare opties komen is een heel stuk lastiger. Ik heb het ook wel even gezien met Hoefkens maar ik weet zo 123 niet een trainer waarvan je met zekerheid kan zeggen dat hij het beter gaat doen.

5   9  
Badeend

1. Gisteren (en 2x tegen Telstar) was een absolute wanvertoning.
2. Ik baal enorm als we zouden degraderen.
3. Ik ben blij dat NAC vasthoudt aan beleid, in plaats van weer te luisteren naar onderbuikgevoelens of kortetermijn denken.

6   10  
Moppernac

Er is zojuist crisis overleg geweest, en er is uiteindelijk eruit gekomen dat NAC doorgaat met Carl Hoefkens.
Een juiste beslissing want dan hou je de afkoop in je zak.
We hebben bij NAC al zoveel trainers eruit gegooid en altijd zonder succes.

4   1  
BELIEVER

@ Balans je hebt gelijk Hoefkens nu ontslaan zal niet plots wonderen verrichten maar hij moet wel bij die groep weg want zijn stempel blijkt zeer negatief te zijn en je moet naar de nabije toekomst kijken.
En natuurlijk lopen spelers met hem weg, hij zet ze in de basis met hun geringe kwaliteiten en blijkbaar mogen ze er de kantjes dagelijks aflopen.
Het zijn net verwende schoolkinderen.
Die 7 wedstrijden het zal wel, ik heb er met Hoefkens geen vertrouwen meer in, maar voorsorteren op volgende seizoen zou al aan de orde van de dag moeten zijn.
Daarom moeten ze zo snel als mogelijk Pastoor vastleggen, ik weet dat die er open voor staat als NAC het met Hoefkens netjes regelt want Pastoor is een gentleman.
En laten we ons niet te druk maken over een zogenaamde leegloop, dat zou een cadeautje zijn, deze spelers staan nu onderaan in de EREDIVISIE omgerekend betekent dat ze dus in de KKD ook niet verder dan middenmoot halen, ten hoogste.
Met deze spelers ga je niet eens om de eerste 5 plaatsen meedoen.
Dus ondanks welke divisie moet je “beter” halen en beter dan dit moet geen onmogelijke kluif zijn denk ik.

11   2  
Moppernac

Brain Linssen kunnen halen, niet gedaan.
Ritmeester van de kamp kunnen halen, niet gedaan
Deze hadden ze beter binnen kunnen halen ipv wat er nu rondloopt

6   4  
Moppernac

Kijk in België bij de 2de afdeling betaald voetbal, daar op de topscorers lijst in de top 5 staan 3 ex-NAC spelers.
Ralf Seuntjens 16 doelpunten.
Thierry Ambrose 13 doelpunten.
Lucas Schoofs 11 doelpunten.

En Peter Maas maar zoeken om doelpunten makers. Ze gaan allemaal weg bij NAC die kunnen scoren.

6   3  
Wil

Wat maakt de clubleiding er een enorme PUINHOOP van. Geen wonder dat ons NAC degradeert! De clubleiding presteert nog slechter dan de spelers op het veld. En dat wil wat zeggen!

ALS DE BEZEM NIET DOOR DE CLUBLEIDING GAAT, ZAL HET FINANCIEEL HEEL HARD BERGAFWAARTS GAAN.

3   6  
Kiko

Volgend seizoen kkd. Opnieuw beginnen, grootverdieners van de hand doen, frisse jonge gasten met Noad toevoegen. En een trainer als Sibum voor de groep om te gaan bouwen.

3   5  
Bo Nus

Vroeger was ik trots om NACCER te zijn. Dat gevoel is ver weg nu.

2   0  
NAC4Ever

@Ouwe Spionkop
16 maart 2026, 13:04

Eerst vechten voor handhaving in de eredivisie voordat we het hebben over een 'terugkeer in de eredivisie'.

3   4  
Wil

De eigenaren kunnen nu maar beter ingrijpen en schoon schip maken, voordat de financiële huishouding ons in de afgrond stort!

De knuppel moet in het hoenderhok gegooid worden!

BETER TEN HALVE GEKEERD DAN TEN HELE GEDWAALD!

Dit betekent dat minstens Oversier, Maas en Hoefkens plaats moeten maken voor goede vervangers.

5   4  
scheppioni

Meer vertrouwen in Kaczmarek en Guvenc, de goedkoopste en beste oplossing !
Deze ingreep kan zomaar de redding zijn maar nee we maken weer verkeerde beslissingen, ons NAC is daar een topclub in !

0   1  
Juupke

Rustig blijven, zullen wel wakker worden!!!

3   1  
NAC4Ever

Volgens Joost Blaauwhof wordt Hoefkens nog niet ontslagen.

2   3  
Wil

@NAC4EVER

De clubleiding maakt er een enorme puinhoop van.

2   2  
Adriaan

Hoe vaak nog?
Remvo grijp in
Onbegrijpelijk zo
Gebante vertoning zo
Den Hoef had eind vorig seizoen er al uitgemoeten gezien balans 2e seizoebshelft
Degraderen is veel duurder
Lokhoff en Gudelj zijn ooit ontslagen toen Nac er veel beter voorstond in de ere!

3   6  
Moppernac

NAC blijft gewoon in de eredivisie, ze pakken in de aankomende 3 wedstrijden(Pec, Sparta, Fortuna) 7 punten, daarna thuis tegen Ajax 1 punt en Heerenveen 3 punten.
Dus komt NAC op 34 punten en dat wordt net genoeg om erin te blijven.

1   3  
NAC4Ever

@Wil
16 maart 2026, 15:21

Dat heb je vaker gezegd. Denk dat jouw gedrag niet helpt. Veel herhaling wat er volgens jou fout gaat. Zelden realistische oplossingen. Vind dat je gedrag op een langspeelplaat lijkt.

Weet niet wat nu de goede beslissing zou zijn over Hoefkens. Maar ik ben blij dat we een clubleiding hebben die niet na iedere tegenslag veranderen van koers. Dat is weleens anders geweest.

Vasthouden aan een bepaalde weg, pakt vaak goed uit. Je kunt er ook in doorslaan. Dan gaat het fout. Ik hoop niet dat ons dat nu overkomt.

Hopelijk weet Hoefkens het om te draaien. Vind zijn opstelling van gisteren prima. Maar denk dat de fouten komen door een vertrouwen wat afneemt. Daar zie ik een rol voor Hoefkens. Hoopt dat hij spelers meer vertrouwen kan geven.

1   0  
markenaa

@Dun Diëe

Onderdeel van wat een TD moet doen.
Onderdeel tegenwoordig ook van het beleid. Speelstijl, scouting spelers jong voor de toekomst en direct voor NAC 1. Zo ook met trainers scouten voor de toekomst en direct voor NAC 1 en bijsturen van trainer coach gedurende het seizoen als de trainer afdrijft van de club breed speelwijze...
Ow wacht... jp van gastel gehaald en speelde totaal niet het NAC gewenste voetbal. Toen Hoefkens gehaald.. wow speelde de eerste seizoenshelft NAC voetbal.. pressie, flink druk op de bal en tegenstander, vechtmachine een team.
Goed gedaan door de td de keuze voor Hoefkens, publiek herkende NAC weer. NAC werd geroemd mbt hoge intensiteit voetbal en ipv gedoodverfde degradant gooide NAC hoge ogen.
Het vervolg kennen we inmiddels.. Sydney werd gehaald, speelwijze werd anders, Sydney wist niet te renderen, hoefkens ging puzzelen Maas haalde te laat vervanger voor soumano speelwijze was niet meer vast. Puzzelen bleef. Iemand greep in. En tadaa

3   2  
Wil

Ik houd mijn hart vast voor de volgende thuiswedstrind

1   0  
Wil

- thuiswedstrijd -

1   0  
markenaa

*niemand greep in

3   3  
De vlekkenverwijderaar

Goed dat Hoefkens de rit mag uitzitten, een andere trainer is geen enkele garantie dat het veel beter zal gaan. De spelers hebben sowieso buiten het mentale niet genoeg kwaliteit om ineens veel beter te gaan spelen. Zie ook weer een hoop onzin voorbij komen. Linssen niet gehaald, Ritmeester vd Kamp niet gehaald, lekker gelul van buiten af zonder weer eens de in en outs te kennen, Linssen verdiend bij NEC veel meer als dat NAC kan betalen dus stop met dat slap gelul. Ook Pastoor, ja die komt gelijk NAC uit het moeras trekken, geloof je het zelf ?Er past maar een ding denk ik, hopen en bidden, wat dat betreft zou Pastoor een goede keus zijn, voor de rest grote onzin.

1   2  
NAC4Ever

@markenaa
16 maart 2026, 13:18

Het bedruchte tweede eredivisiejaar overleven lijkt mij ook gewoon knap.

2   3  
Wil

@NAC4EVER

Gaat niet lukken. De puinhoop is te groot! Degradatie valt niet te ontlopen....

1   1  
NAC4Ever

@WIL
Vind nu dat je bevestigd wat ik schreef om 15:21 uur.

Toen schreef ik:
'Dat heb je vaker gezegd. Denk dat jouw gedrag niet helpt. Veel herhaling wat er volgens jou fout gaat. Zelden realistische oplossingen. Vind dat je gedrag op een langspeelplaat lijkt".

1   2  
NAC4Ever

Degradatie valt niet te ontlopen.
Ja het gaat slecht. Maar doe nou niet alsof drie punten niet in te halen zijn.

1   1  
SanderH

Ik ben er van overtuigd dat Maas genaaid is door Hoefkens en 'adviseur' PvH die hun invloed de doorslag lieten geven. Zegt ook wel genoeg over de ruggengraat van Maas en de kwaliteit van onze scouting. Een club als de onze zou in de basis en vooral de as overwegend met Nederlandstalige spelers moeten spelen. Daar gaat het mede fout. En dan heb je een trainer die meer goochelt dan Hans Klok. Zeg dan maar dag met je automatismen. Maar het gebrek aan echte leiders breekt je op. Jan vd Bergh wordt vreselijk gemist, greiml te blessuregevoelig maar geeft tenminste leiding, en kemper doet alsof en daardoor presteert hij niet zoals afgelopen seizoen. Ervaring zegt niks over evt leidinggevende kwaliteit.
Al met al een giftige combi. We degraderen das een feit. Tijd om nu al te gaan bouwen om opnieuw te promoveren ipv afwachten.

4   1  
ome cor

Dit is NAC ten voeten uit.
NAC is nooit een club geweest die structureel in de subtop van de eredivisie speelde.
Van schitterende strijd en net verliezen tegen een topper tot inspiratieloos verliezen van een laagvlieger.
En altijd serieuze degradatiekans. Dat was (en is) NAC in de eredivisie.

Dus iedereen die verbaasd is kent de geschiedenis niet.

Maar, in tegenstelling tot wat Wil graag geloofd en al weken predikt zijn we nog niet gedegradeerd.
Dat zijn we pas wanneer we als nummer 17 of 18 niet meer hoger kunnen komen.
Tot dat moment blijven er kansen om degradatie te ontlopen.....inderdaad, met deze trainer en met deze spelers. Maar gisteren had er werkelijk niemand van de spelers ook maar een vleugje NOAD in z'n flikker en dat wordt hen én Hoefkens nu verweten door supporters die het ook niet meer hebben. Dus de pot verwijt de ketel.

We hebben nog steeds kansen en daarin moeten we het team steunen !
En als we aan het eind van de rit toch degraderen, dan zal het vast terecht zijn.

1   0  
NAC4Ever

@ome cor
16 maart 2026, 18:52

Eens!
Wil dat we allemaal vol voor handhaving gaan.

2   0  
ennaojseejer

ik ben het niet vaak eens met ome Cor, maar deze keer helemaal. NAC is altijd een club van pieken en dalen geweest. In de jaren 70 aan de beruchte Beatrix-straat was het voetbal vaak vreselijk slecht (op enkele uitzonderingsjaren na). Maar er werd wel flink geschoffeld (dat mis ik nu soms). Op de laatste dag de degradatie ontlopen was meer regel dan uitzondering. En toen v Hooijdonk begin jaren 90 naar NAC kwam en bij het inschieten de bal zowat OVER de populieren maaide werd er vanaf de tribune geroepen: flikker toch op terug naar Roosendaal ! Slecht voetbal, schelden op de tribune en kans op degraderen hoort bij NAC. Als het slecht ging stond er nog maar 3.500 man op de tribune. Maar 1 x winnen en er stond weer 9.000 man.

1   1  
NAC Vooruit!

Brym en Valerius niet meer opstellen tegen Zwolle.

Laad alle berichten na dit bericht in