Wij gaan niet opzij

B-Side Stats: NAC - ADO Den Haag (2-2)

Thiestemberg

Een slechte eerste helft en een betere tweede helft. Uiteindelijk hielden NAC en ADO elkaar in balans. In een goede testcase voor de play-offs (die door dit gelijkspel nog steeds niet veilig is gesteld.) Toonde NAC veerkracht na twee vroege en heel gemakkelijke tegengoals. Zoals elke week is het weer aan jullie om de spelers en trainer een beoordeling te geven!

B-Side Stats: NAC - ADO Den Haag (450 Stemmers)

Wie speelde volgens jou de beste pot? Stem op alle spelers hieronder en samen maken we er een mooi overzichtje van!
 
Even geduld: Je stem wordt verwerkt
P. van de Merbel
-
C. Martina
-
J. Van den Bergh
-
B. Lucassen
-
B. Kemper
-
D. Janosek
-
M. Garbett
-
Casper Staring
-
A. Omgba
-
T. Boere
-
E. Ómarsson
-
Martin Koscelník
-
B. van Schuppen
-
Sigurd Haugen
-
Manel Royo
-
R. Kuijpers
-
Jean-Paul van Gastel
-
E. Ómarsson
4,5
T. Boere
4,2
A. Omgba
7,1
Casper Staring
5,4
M. Garbett
5,5
D. Janosek
5,0
B. Kemper
6,1
B. Lucassen
3,7
J. Van den Bergh
7,4
C. Martina
5,6
P. van de Merbel
6,4
Jean-Paul van Gastel
3,3
R. Kuijpers
5,9
Manel Royo
5,9
Sigurd Haugen
7,2
B. van Schuppen
5,5
Martin Koscelník
6,2
Bron:
B-Side Rats
Volgend bericht
Liveblog: NAC - ADO Den Haag 95 reacties
Advertentie
103 Reacties
43   0  
Breda vooruit

Beste eigenwijze boeren knuppel van Gastel.
Begin volgende wedstrijd met haugen in de spits en omgba daar achter.
Jensen in plaats van Staring en koselnic in plaats van Lucassen.
Dan staat er een elftal als jij tenminste de intentie hebt om voor de supporters de nacompetitie te bewerkstelligen.
En laat het dan ook zo staan.

43   0  
Breda vooruit

Beste eigenwijze boeren knuppel van Gastel.
Begin volgende wedstrijd met haugen in de spits en omgba daar achter.
Jensen in plaats van Staring en koselnic in plaats van Lucassen.
Dan staat er een elftal als jij tenminste de intentie hebt om voor de supporters de nacompetitie te bewerkstelligen.
En laat het dan ook zo staan.

3   6  
Maarten

Jan Boeren was trompetter in het leven van de prins.....
De hand van onze Jomanda was nog niet zichtbaar maar ow ow ow, als we dat werkelijk aan gaan pakken dan is de club echt doodziek. Misschien moeten ze allemaal ook naar Stammeneke. Peter Remie kan vast anecdotes vertellen over de jaren 92/95.

10   2  
Voor NAC

@MAARTEN

De hand van Boeren wordt ook niet zichtbaar, we hadden allang verschil moeten merken als het echt iets zou doen want hij loopt al sinds januari rond. Blanco is er alleen net pas achtergekomen. Wat een journalist.

1   3  
Anders Tegnell

VOOR NAC neemt het serieus.

21   3  
Theoden King

JP “onze man voor de komende jaren” van Gastel is steeds weer in staat het minste uit dit elftal te halen. De ene keer een vreemde basisopstelling, dan weer merkwaardige wissels. Maar meestal beide.

En dat heeft helemaal niets met blessures of schorsingen te maken. JP bewijst wekelijks totaal ongeschikt te zijn als hoofdtrainer en kan zich beter als assistent beperken tot ballen oppompen en pionnen klaarzetten.

7   1  
NAC4Ever

Zonde dat we nog steeds niet gekwalificeerd voor de play-offs. Maar hebben nog steeds alles in eigen hand.
Als we in Oss gelijkspelen kan het nog ingewikkeld worden. Los van het doelsaldo. Dat zit denk ik wel goed. Maar Emmen en MVV doen ook nog mee in de vierde periode. Bij winst zijn we zeker gekwalificeerd.

Graag de rest van het seizoen minimaal het niveau van een groot gedeelte van de tweede helft.
Wie weet wat er dan nog mogelijk is dit seizoen.
Hup NAC!

17   2  
4Lantijntje

Van den Bergh een 10!!
Kemper een 9 omdat hij als enige het publiek mee probeerde te krijgen.

En iedereen kan nu wel ineens om Haugen roepen maar de vorige wedstrijden viel hij ook als een krant in.

Ik ben blij dat het uiteindelijk nog 2 - 2 werd. Hoop nog steeds op de nacompetitie want een kans is een kans... Al denken daar sommige anders over, dat mag iedereen voor zichzelf weten.

Voor mij blijft hoop doet leven... Eens dan wordt de hemel stralend blauw!!

25   0  
The Cosmic Gate

Man of the match: Jan(tje) van den Bergh....wat is dat een fijne speler voor ons. Maakt z'n foutjes maar is er altijd.

33   4  
Dero

Gelukkig hebben we schalk niet gehaald, das was veruit de slechtste bij ADO.

8   8  
Ouwe Spionkop

Alleen het publiek verdient een ruime voldoende.
Dankzij de steun in de 2e helft gingen ze opportunistischer spelen.
Nog steeds heel twijfelend maar ik.
Vd Merbel moet gewoon die ballen naar voor knallen en veel mensen op helft van tegenstander zetten.
Dat durfden ze nog steeds niet echt.
Dat willen we zien hier in Breda.
Het blijft natuurlijk een afgang dat we de laatste wedstrijd nog niet zeker zijn van de fucking playoffs KKD.

8   0  
Beter de Laat dan nooit

Half vol glas. Gelijkspel bij Oss en zakken nog een plaatsje zodat we een teleurgesteld Roda of Groningen treffen. Omgba krijgt de geest en Haugen blijkt toch minder slecht dan we denken. Ronde erna Dordrecht die onmogelijk 4 wedstrijden in dat hoge tempo kunnen spelen. Bovendien hebben we een extra dag rust. In de finale kan alles gebeuren. Verklaar me maar voor gek maar waar is jou Noad.

8   5  
Beter de Laat dan nooit

Overigens hebben Peter Maas en JP gelijk dat ze geen Schalk en extra keeper hebben gehaald. Toch meer kennis dan wij hebben?

2   0  
Beter de Laat dan nooit

Jou is jouw 😀

9   0  
raraNAC

Laffe eerste 60minuten.
Je ziet gewoon dat als je de spelers op de juiste plek zet en wat opportunistisch voetbalt er echt wel iets kan ontstaan.

Alleen als je al zo lang behoudend moet voetballen krijg je dit er niet uit in 1 wedstrijd.

JP moet de opstelling van de laatste 20min aanhouden voor Top Oss en tegen die gasten zeggen dat dit de formatie is voor de nacompetitie. Vertrouwen geven en veeeeel vaker de bal naar voren spelen.

10   5  
Dun Henk

@ouwe spionkop

Gefeliciteerd met de ballonnen actie hè? Wat een indruk maakte het !

2-2 maar gelukkig nog een beetje inzet de 2e helft, toch weer een beetje supporter gevoel.

10   2  
fvf6

Omgba duidelijk de beste man van NAC . Waarom staat Janosek aan de buitenkant meneer v. Gastel heeft totaal geen snelheid en diepte op de flank . Toen Kuipers erin kwam was dat wel het geval en kwamen er ook voorzetten waaruit een goal viel , bovendien mogen we erg blij zijn met Jan van de Bergh . Als meerdere spelers50% van zijn karakter zou hebben hadden we allang zeker geweest van de play-offs. En wat mij betreft mag Omasrson de eerst volgende wedstrijd op de bank plaats nemen , die kan geen bal aannemen gaat geen enkel kopduel aan en draait constant de verkeerde kant op met als gevolg balverlies .Maar begin volgende week gewoon met 4-3-3 want 4-4-2 daar heeft NAC de spelers niet voor

1   2  
fvf6

Na competitie nog lang niet zeker als NAC niet wint en mm wel en mvv pakt de periode pakt NAC er gewoon naast

10   7  
Moppernac

Zo lang JP van Gastel bij NAC zit hebben we in BREDA helemaal Niks te zoeken in de Nacompetitie.
Dus laat het zo snel mogelijk voorbij zijn dit seizoen.
NAC wint volgende week niet eens van TOP OSS!!!!!!!

13   6  
Waarom zo

EVEN een big shout out voor Van de MERBEL. die keept echt gewoon heel goed. straalt echt iets uit en word met de wedstrijd steeds meer de baas in de 16. Genoten van hem hoe hij soms ballen opeiste in de 16. gewoon contract verlengen en meer laten spelen.

4   8  
Nr. 20

Geen Lucassen meer
Geen Staring meer

7   5  
Paul Soeters

Ik hoop dat NAC zijn zaakjes met Omgba goed voor elkaar heeft, zoniet dan is dat de volgende mispeer. Deze speler heeft extra in zijn bagage. Daar zitten nu al clubs voor op de loer. Verder kan het nog uiterst spannend gaan worden betreft de Playoffs. Komt NAC daarin, heeft het wat mij betreft geen schijn van kans. Dat laatste is feitelijk een open deur intrappen.

8   7  
Moppernac

DUN HENK
04 mei 2024, 12:34@

Dat komt omdat er zo als jij zoveel meelopers met JP van Gastel, PM , PVH en Ton Lokhoff in het stadion zitten, hier op de site heel veel blaffen maar niet bijten.
En in het stadion week in week uit maar toe blijven zingen voor wat je voorgeschoteld krijgt.
Ik kan het dit seizoen niet meer opbrengen om voor dit zooitje de 12de man te spelen.
Volgend seizoen maar weer opnieuw proberen te supporteren met nieuwe staf en spelers.

Jammer OUWE SPIONKOP dat het niet is gelukt en er stond ook geen zuchtje wind om ze het veld op te waaien.

5   5  
scheppioni

Met deze zeer zwakke technische staf zou je eigenlijk bijna niet kunnen promoveren, gisteren het eerste half uur alleen al, is het natuurlijk onkunde dat Boyd zich laat piepelen maar dat is het niet alleen, bijna elke middenveld van de tegenstander is het middenveld van ons NAC de baas en na bijna een seizoen weet men nog steeds niet de juiste overtuigende invulling hiervan en wij met een aantal riepen in nov 2023 al dat het tandem Boere/Omarsson niet werkt dat zie je elke keer terug en toch ene wedstrijd voor het einde..... vrijdag naar oss zal het hopelijk net lukken om ons te plaatsen maar met deze staf hebben we een godswonder nodig in de play offs.......! Ben echt meer benieuwd of en wat er achter de schermen gebeurd bij ons NAC of zijn we alweer de slapende reus !?!🙁

11   5  
Confuus

Als ik even terug in de tijd ga, 1973 om precies te zijn, het jaar dat we de beker pakte, toen was Ben Peeters trainer.
3 wedstrijden voor einde competitie werd hij ontslagen en werd Henk Wullems aangesteld die toen op het bordes van het stadhuis mocht gaan staan met de KNVB beker.
Niet helemaal eerlijk maar men sprak van een schokeffect.
Ben Peeters was een goede trainer en heb als broekie een paar keer onder hem mogen trainen met de grote jongens.
Nu was Ben Peeters als gezegd gewoon een goede trainer en ook de grondlegger van het Feijenoord wat de Europacup won maar toen ging Happel uiteindelijk met de eer strijken.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, van Gastel en Lokhoff zijn niet presterende trainers dus mochten we de play offs halen waarom dan alvast niet de nieuwe trainer voor de groep zetten?
Gisteren hebben we aan de opstelling gezien dat de technische staf volkomen de weg kwijt is.
Je zou niet zeggen dat de heren op hoog niveau hebben gevoetbald.
Betreffende Haugen ik hoor daar zoveel onzin over die jongen heeft pech gehad met blessures en niet het voordeel van de twijfel gekregen wat Omarsson wel onterecht krijgt.
Haugen is beter dan die twee die nu in de spits staan, maar blijkbaar gaat het om persoonlijke dingen die ver weg staan van het voetbal anders snap ik de keuzes totaal niet.
Het moet écht anders!

11   2  
Dun Henk

@Moppernac

Slaat nergens op wat je zegt.
1. je kent me niet dus hoe weet jij nou of ik een meeloper ben met de namen die je noemt?
2.Ik ben er zelf ook behoorlijk klaar mee, en ik zal een normale actie wel ondersteunen, maar niet in de kinderachtige vorm die jullie voor ogen hadden, met ballonnen gaan gooien., verzin dan iets wat WEL indruk maakt, en dan ben ik de eerste die er steun aan geeft.

En ja, ik probeer nog wel de ploeg te steunen, ondanks de dramatische wedstrijden die ik voorgeschoteld krijg, kan je mij dat kwalijk nemen ? Ik denk het niet toch ?
Dat heet supporter zijn, ondanks alles.
Hoe zwaar het ook is, ik probeer toch mijn steentje bij te dragen want anders kan ik net zo goed niet gaan of zeggen dat ik niet ga (zoals jij en spionkop doen en daarna hier de hele tijd lopen klagen).
Fijne dag verder

12   1  
BP

@cosmicgate
Vd Berg indd motm.
Verspeelt de bal op rand 16 bij ado, maar voordat Veerman de middellijn heeft, heeft Airforce Jan de bal alweer terug veroverd met een perfect ingezette tackle.
Collega's Naccers op het veld, neem een voorbeeld aan deze man !!

6   4  
scheppioni

Probeer een Haugen diepe spits met Janosek en Omgba erachter dat ze beide niet te ver op de vleugel hoeven maar juist Boyd op rechts aanvallend op de vleugel en links Royo, gisteren werd volgens mij Jensen uit voorzorg aan de kant gehouden ...... ?? Dit middenveld van gisteren met name eerste helft was mega zwak en Kemper en Kolcenik zijn als pure back het beste als invulling......reminder omzetting destijds met Schenning, dat was ineens succesvol, dit is denk ik onze enigste hoop voor de ploeg !

15   1  
Tram

Ik heb genoten van Kemper. En zoals altijd weer van Jan. Haugen viel nu wel een keer goed in. Zou JP niet merken dat als NAC even ietsje opportunistischer speelt het stadion er ineens wel achter gaat staan? Waarom toch week in week uit ons dat verdedigende en risicoloze flutvoetbal voorschotelen?
Mijn zoon vroeg zich af of Schalk had meegedaan. Ik kon het hem niet vertellen. Die moet je never nooit terughalen.
Fijn weekend allemaal.

7   2  
Matc

Wat mij opviel is dat ze Boere totaal verkeerd ge ruiken. Iedere paas op Boere moest hij diep gaan op snelheid die hij niet heeft. Zeker 6 a 7 keer staat Boere met zijn rug tegen de laatste man, en was er ruimte om de bal tussen de linies in zijn voeten te spelen. Hij kan echt wel de bal aannemen, vasthouden en een 1-2 aangaan. Dat werd helaas niet gedaan. Ik denk angst, maar dat moet er echt uit. Wil je toch voetballen met een spits die op snelheid ingespeeld wordt moet je, hoe gek het misschien ook klinkt, Kuipers in de spits zetten. Heeft snelheid en kan gericht naar het doel lopen. Hoe zijn afwerken op de goal is weet ik niet eerlijk gezegd.
En dan nog het volgende, mochten we de playoffs halen dan begint iedereen weer op nul en niemand weet hoe een koe een haas vangt.
Kom op NAC, alles nog in eigen hand.

9   0  
Peter13

Dun Henk heeft helemaal gelijk. Slaat nergens op om als meeloper te worden weggezet als je geen zin hebt om aan een "balonnetjesprotest" mee te doen.

14   0  
Vlugge Japie

@moppernac

Lekker thuis je protestballonnen ophangen en daar mopperen. Dit is niet meer het moment voor zulke clowneske acties (middenin een aanval van NAC). Ook al geloof ik er nauwelijks in, op weg naar de play offs heeft NAC steun van ons nodig. Aan ons mag het niet liggen.

Het minste wat wij kunnen laten zien is dat NAC een prachtige club kan zijn om bij te komen voetballen. Met de juiste support stromen er dan vanzelf meer open sollicitaties binnen dan die van Mats, Schalk en Bayram.

4   3  
Dutchbird

@MATC Boere? Inpakken, strik er omheen en opzouten.
Komt niet één maar twee of drie niveaus tekort. Aanspelen is balverlies. Hoe JP het in zin bolle kop haalt om deze gast een basisplaats te geven, is voor mij onbegrijpelijk. Dan kun je beter met 10 man spelen want dat voorkomt onnodig balverlies.

5   2  
Matc

Dutchbird, verder kijken dan dat je neus lang is. Hij moet anders gebruikt worden als dat hij nu gebruikt wordt.

4   0  
Kaiman

Kunnen Pierre en Peter als de wiedeweerga met JPvG om de tafel gaan om vanaf nu gewoon normaal te gaan doen? Dus geen laf betonvoetbal meer. Waarom blijft hij dat steeds doen? Grijp eens in man. Willen we nog iets gaan bereiken in de nacompetitie? Als we die al halen. Tijd voor actie, het kan nog! Al zie ik het somber in..

6   1  
Matc

Je zult het moeten doen met het materiaal wat beschikbaar is en daar hoort Boere ook bij.

2   5  
Nac supporter

Heeft NAC de plaatsing voor de play offs nog in eigen hand ??
Wat gebeurd er als MVV of Emmen de vierde periode titel wint??

13   4  
IBIO

Alex Schalk.
Niet aan beginnen
Die was niet goed

2   0  
Matc

Dan heeft nummer 9 ook een plek in de playoffs volgens mij

7   0  
ERIC

@NAC supporter
Als NAC wint van FC Oss dan is het sowieso geplaatst voor de playoffs.
Wanneer FC Emmen aan NAC voorbij gaat, en MVV de periode pakt, dan is het seizoen voorbij voor NAC.

6   0  
NAC4Ever

@NAC SUPPORTER
04 mei 2024, 14:50

Als wij winnen eindigen we 7e. Daarvoor maakt het niet uit wat er op anderen velden gebeurt.
De 7e plaats is genoeg om de play-offs te halen. Wat er ook gebeurt in de ranglijst van de vierde periode.

Dus ja, we hebben kwalificatie voor de play-offs in eigen hand.

10   6  
Maarten

Alex Schalk, astemblieft zeg. Op basis van wat moeten ze hem halen? Het enige die terug mag komen is Nemanja Gudelj en Seuntjens. Ook geen Bayram en zeker geen Schalk.

7   4  
NAC

@Maarten

Op basis waarvan Bayram niet?
Zou gewoon een hele goede speler voor NAC zijn.

6   2  
4Lantijntje

@DUN HENK
04 mei 2024, 13:28

Helemaal met je eens. Dat is hetzelfde gezeik iedere keer (ook op de Rat). Er zitten er een paar tussen die hebben een obsessie voor bepaalde mensen. En als je hun niet volgt dan hebben ze commentaar. Laat elkaar in de waarde!! Die moeten psychische hulp zoeken en niet meer denken aan de mensen van de "kerstboom".... Ze zijn trouwens ook niet in het stadion te vinden, ook prima...

4   1  
SjorsNAC

Ik zou boere en omarsson ook maar eens op de bank parkeren in het begin vd wedstrijd want scoren zijn ze verleerd, wellicht prikkelt ze dat net als bij haugen. Omgba speelde prima, na het doelpunt ook meteen richting de middenstip om verder te gaan ipv de vingers in de oortjes, hij leert snel.

2e helft geen slecht gevoel aan over gehouden.

7   0  
Gjoewie

En weer maar eens een andere opstelling. JPvG blijft maar schuiven. Hij weet het echt niet meer.
Ik zou Boere voorlopig niet opstellen. Die jongen is vreselijk langzaam en kan geen bal vasthouden. Hij kan alleen kaatsen en dan meestal naar een speler die er niet op stond te wachten. Misschien als je wat opportunistischer gaat spelen, dan kan hij oorlog maken in de 16, maar het NAC van JPvG komt daar meestal niet.
Ik vind trouwens de hele selectie erg statisch. Ze komen pas in actie als ze de bal krijgen. Waar is Sejdiu gebleven? Die trok nog wel eens een gat. Boy Kemper is trouwens zijn tegenpool. Hij gaat graag mee naar voren, maar vergeet dan dat hij achterin verantwoordelijk is voor de rechtsvoor van de tegenstander. De eerste goal mag hem aangerekend worden. Hij was keer op keer te laat terug na een aanvallende actie. Je kunt beter Royo op die plek zetten. Jan van den Bergh is de enige (!) in de verdediging die een beetje snelheid heeft. Dat is handig om een slot op de deur te houden, maar dat werkt niet als hij voorin staat om een hoge corner in te koppen. Blijkbaar maken ze geen onderlinge afspraken wie dan achter moet blijven.
Even zo goed: waarom staat Omarsson niet gewoon in het midden? Die gast kun je van alle kanten aanspelen, hij neemt de bal aan en gaat op de goal af. Waarom wordt hij dan niet zo gebruikt? Bij Excelsiknor maakte hij zo de een na de andere goal. Hij heeft er toen tegen Almere 4 in een wedstrijd gemaakt.
Kijk naar dit filmpje en je weet hoe het moet: https://www.youtube.com/watch?v=CoKoaEiDTBI. Als we de playoffs in gaan en je gaat Omarsson zo aanspelen, dan maakt hij er geheid 10.
Haugen kan ten enenmale niet voetballen. Nog voordat hij een bal geraakt had, had hij al ruzie met zijn directe tegenstander. En dan meteen weer zeiken tegen de scheids (die overigens een goede wedstrijd floot). Gelukkig maakte hij toch nog een doelpunt.
Kuijpers moet je juist samen met Omarsson opstellen. Die heeft snelheid, kan een mannetje voorbij en legt de bal makkelijk opzij. Ideale combinatie met Omarsson.
Omgba had gisteren ook wel goede momenten. Hij heeft alleen de onhebbelijke eigenschap om als hij bij het pingelen twee of drie tegenstanders tegenkomt meteen rechtsomkeert maakt en weer terug naar zijn eigen keeper gaat. Hij heeft echt een goede trainer nodig, die hem zelfvertrouwen geeft en hem uitlegt hoe hij de bal wel op een goede manier naar zijn medespelers kan passen.
Garbett speelde weer voor zichzelf. Op zich een goede voetballer, maar hij past niet in dit team. Volgend jaar bij PEC Zwolle of Heracles gaat het vast een stuk beter.
Ik heb het al vaker gezegd, maar Lucassen kan echt niet verdedigen. Hij heeft power en inzet en komt geregeld aan de overkant, maar hij kan gewoon niet verdedigen. Gisteren liet hij dat duidelijk zien. Koscelnik is niet veel beter. De linksvoor van Adoow had al snel in de gaten dat Koscelnik met links geen pepernoot raakt en trok geregeld naar binnen. Met veel gevaar, want Martina stond vaker niet dan wel op de juiste plaats. Erg jammer.
Man of the match was Pepijn van de Merbel. Ondanks twee goals haalde hij er nog wel wat uit. Hij heeft een uitstekende trap, weet snelheid in het spel te brengen en heeft een goed overzicht. Het nadeel is dat het team nog niet helemaal op hem ingespeeld is en dat hij de ballen nog niet heeft om zijn medespelers ter verantwoording te roepen, maar dat komt vast nog wel. We hoeven in elk geval niet bang te zijn, wanneer Kortsmit en Troost langer in de lappenmand zitten.
Ik ben het helemaal eens met Confuus. Met een andere trainer de playoffs in (als we die tenminste halen). Laat de nieuwe trainer gewoon twee maanden eerder beginnen, dan weet hij ook meteen wat voor vlees hij in de kuip heeft. Bij Sparta ging dat met MS ook goed, zij redden het vege lijf.

5   6  
scheppioni

@NAC supporter
Dordt gaat normaal de vierde periode winnen, dus laat emmen ons NAC voorbij gaan.....denk dat ons NAC meer kans maakt tegen grunn dan tegen dordt !

7   13  
Theoden King

Laten we hopen dat we de nacompetitie niet halen. Het feit dat we niet al weken geleden geplaatst zijn zegt genoeg.

Het elftal is niet in balans, de TS deugt niet en het management hangt van amateurisme aan elkaar. Mavo-klanten zijn de norm.

We zijn in de verste verte niet klaar voor "duurzame promotie".

12   1  
NAC4Ever

Misschien vreemd, maar als NAC supporter hoop ik dat wij winnen.
En dus ook de play-offs halen.

3   0  
Geraldo

Áls NAC de play-offs haalt, dan…

8   0  
Mike Zonneveld

@ Nac4ever

Niks vreemds aan, ik hoop dat NAC altijd wint, in welke situatie ze ook zitten.

11   2  
markenaa

De playoffs in. Deze winnen. Promoveren. Volgend jaar in de eredivisie een schone lei op vele vlakken.
Prima afsluiter van een heel slecht seizoen.

7   4  
Nachoreca1

Ik heb de knop omgezet en probeer nie tmeer in herhalingen te vallen van het afgelopen jaar. Klaar nu en vooruit kijken. Tuurlijk moeten we er alles aan doen in de nacompetitie te komen en de strijd aangaan. Niet geschoten is altijd mis. Come on nac !

11   1  
Henri

Ik vind ook dat NAC als men er in slaagt de nacompetitie te halen er alles aan moet doen om te promoveren. Want welke garantie heb je dat je volgend seizoen wel bij de eerste twee eindigt?

11   0  
Henri

Ik vraag me wel af waarom in een dergelijk slecht seizoen als het afgelopen seizoen de beleidsbepalers bij NAC geen inhaalslagen hebben gemaakt op organisatorisch gebied zoals het opzetten van een topsportorganisatie en een professionele communicatieafdeling.

7   3  
Belgische Naccer

We hebben een trainer met ballen nodig...

Die hadden we...maar die moest weg.
En nu hebben we een Natte Laffe Krant....als trainer.
JPvG durft niks...en speelt jankvoetbal...om niet te verliezen....zelfs tegen de kleintjes...Steijn deed dat ook.....ook zo'n janktrainer die niets toevoegd!

Het is te hopen op een nieuwe trainer met visie, durf en lef!
Maar die lopen er niet veel rond hoor....en dat zijn meestal niet de gemakkelijkste personen...dus die worden dan voor de kerst weer weg gestuurd door dit amateur-bestuur.

Het is hopen op een wonder...al een jaar of 10 inmiddels bij dit NAC. Top Oss uit is zelfs al een opgave tegenwoordig....man man man

JPvG...als je meeleest....Toon eens wat durf in je opstelling! Voor je reputatie hoef je het echt niet meer te doen...die is volledig naar de klote! Doe het dan voor de club...en durf de komende wedstrijd(en) eens AANVALLEND te spelen, opportunistischer....met druk op de bal en naar voren....!! Misschien dat dat wonder dan toch gaat komen....en dat jij je carriere dan nog kunt redden met een totaal onverwachte promotie....! Maar. ja...zoals gezegd...een wonder...

4   0  
markenaa

@henri

Wellicht omdat ze niet beter weten dan dit niveau? En het idee hebben met een top organisatie bezig te zijn?

We hadden veel blessures natuurlijk ook

13   0  
Ad B uit Roosendaal

Hoe is het mogelijk dat Boeren en Omarsson zover zijn teruggevallen? Ze bakken er helaas helemaal niets van.
Normaal gesproken worden spelers in de loop van het seizoen beter, maar niet bij Van Gastel.

Hij zorgt voor onrust in het elftal. De wedstrijd tegen Willem II moet je winnen en zijn tactiek is.....5 man in de verdediging.
In de wedstrijd tegen Jong PSV worden Omgba en Garbett gepasseerd, Lucassen als rechtshalf. Een totale mislukking en het ging pas lopen toen die 2 erin kwamen. Omgba is de beste speler van NAC (naast Van den berg), dat zag je gisteren ook weer tegen ADO Den Haag.
Het zijn zo maar voorbeelden.

NAC heeft de spelers om het ver te schoppen, maar niet met Van Gastel. Hij.....is nog zoekende.....





9   1  
Zwampie

Op basis wat we dit jaar gezien hebben, hebben we niks in de play offs te zoeken. Maar dat dachten ze bij nec ook toen ze 8e of 9e werden en uiteindelijk wel promoveerde en zie hoe het hun niet gaat.

Dit scenario is ook bij ons mogelijk, un kut seizoen maar uiteindelijk,veel geluk en promoveren.
Alles is in de PO weer mogelijk mits je die haalt.

Wedstrijd gisteren begon aardig maar werd snel lam gelegd door persoonlijke fouten. Nu kunnen we op JP vloeken maar aan deze persoonlijke fouten kan hij niks doen,behalve niet opstellen. Maar die is makkelijk in te koppen als we paar weken roepen dat lucassen zon goeie mentaliteit heeft.

Het repeterende is dat veel wedstrijden door persoonlijke fouten veel doelpunten heeft gekost en nee ik ben ook geen voorstander van JP, maar dan wordt het voor een trainer ook moeilijk.
Waar hij wel op afgerekend kan worden is dat er totaal geen lijn in zit,geen beleving en samenspel.
Het gaat meer op goed geluk dan dat er een gedachte erachter zit


6   9  
f4ratje

Stel NAC haalt de play-offs en die wint NAC en gaat NAC naar de Eredivisie, dat is dan ook natuurlijk wel mede te danken aan JP.
Ook bij goede resultaten hoe het voetbal ook is moeten we natuurlijk de spelers en staf het krediet er daar voor geven!

7   7  
Raphael076

@f4ratje,
absoluut niet mee eens! JPvG moet oprotten en heel gauw!!

8   4  
Henri

@MARKENAA
Het probleem bij NAC is volgens mij dat de beleidsbepalers al hun geld hebben ingezet op een snelle promotie. Daarom zijn er naast hoge salarissen, veel en relatief hoge transferbedragen betaald voor Janosek, Kuijpers en Staring. Voor met name de twee Nederlanders is het weggegooid geld geweest.
Daarom is er geen geld meer over voor investeringen die moeten zorgen voor een professionele organisatie op niveau. Daarvoor moet eerst het Partnerfonds voor worden gevuld. Het blijft voorlopig de komende tijd amateuristisch aan klooien. Dat is ook een beetje mijn angst voor als NAC alsnog zou promoveren. Er staat op vele vlakken zo'n amateuristische organisatie dat ik me serieus afvraag of je daar een jaar eredivisie mee kunt overleven. Maar, laat ze eerst maar eens promoveren.

8   1  
Henri

@Ad B uit Roosendaal
Voor mij is het vrij duidelijk. Omarson wordt totaal verkeerd gebruikt en ik denk dat Boeren gewoon is opgebrand. Dat kan gebeuren. De een is dat bij zijn 30e en een ander pas bij zijn 35e.
Ik denk dat de verantwoordelijken niet goed hebben gescout bij de door hem gespeelde wedstrijden en zijn data niet goed hebben geïnterpreteerd. En dan krijg je een miskoop.
Maar zijn contract loopt nog wel een jaar door terwijl je nu al weet dat het rendement ook dan zeer nihil zal zijn.

6   3  
scheppioni

Niet alleen de data Henri, ook de intentie met name middenveld en voorhoede bij ons NAC zit totaal geen logica in, daarin gaf dordt met dat super drie hoek ons een wijs lesje maar onze staf heeft deze kwaliteiten niet !

6   2  
ome cor

Ons moeder zei altijd: iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Gelukkig maar anders zou iedereen Hartchirurg of Notaris zijn. Er moeten ook mensen de winkel aanvullen, stratenmaker, het vuil ophalen enz.

Jean Paul van Gastel is een aardige kerel...
en een rasechte Bredanaar...
en vooral een echte hulptrainer die NOOIT een succesvolle hoofdtrainer zal worden.
Benut je kwaliteiten en doe je niet groter voor dan je bent.

5   5  
Dero

We hebben de aller laatste wedstrijd nog nodig voor het veilig stellen van de play offs.
Een grote schande, maar iedereen mag lekker blijven zitten. We hebben geen AD nog geen trainer en een TD die alleen maar misperen van ver weg haalt. NAC = Breda had beter beek vooruit als speelbal kunnen nemen.

7   5  
Paul Soeters

AD B UIT ROOSENDAAL: Even over datgene wat jij aanhaalt over Omarsson. NAC "zelf" heeft het koppel Omarsson V. d. Sande compleet vernietigd. Het was destijds overduidelijk dat de klik tussen deze twee spelers bovengemiddeld was. Ik zeg "bovengemiddeld"! Triest dat men "dit" koppel he-le-maal naar de filistijnen heeft geholpen. De een laat je gewoonweg gaan de andere zakt ver terug, de rest van het team krijgt ook een knauw. Vreselijk beleid mogen we stellen op dit punt.

7   0  
Voor NAC

@DERO

De grootste fout van Maas is van Gastel geweest. De spelersgroep behoort qua kwaliteit tot de top van de KKD, zoals OPTA laatst bekend maakte. Op basis van alle statistieken hoort de selectie van NAC op de vierde plek te staan. Dat toont maar aan hoe slecht van Gastel het doet. In normale doen hadden we plek 4 gehaald, hadden we een trainer gehad die ons kon laten overperformen dan hadden we inderdaad tot het laatst voor directe promotie mee kunnen strijden.

0   7  
Thierry14

Verberne kan ook al een streep door die gaat naar Eindhoven..... blijven steeds minder namen over,ben toch steeds meer benieuwd waar de Heren straks mee aankomen .... zou GJ verbeek iets kunnen zijn, eigenwijze harde knoest

2   1  
BP

Maurice Verberne wss trainer van FC Eindhoven, volgens Tommie vd Leegte in Goedemorgen Eredivisie.
Weer een kandidaat minder voor NAC

3   0  
BasSnelden

Elke week weer andere spelers opstellen. Met regelmaat het systeem door elkaar gooien. Deze staf, dus niet alleen Vsn Gastel, heeft het voor elkaar gekregen om alle spelers in de war te krijgen. Om van goed materiaal een middelmatige team te maken. Om steeds angstiger te spelen.
Top Oss uit moet je nu winnen, want Emmen en MVV zitten op de wolk. Maar zo gaan we bij Oss dus niet winnen en dat is het resultaat van deze staf

3   9  
Theoden King

@ Henri - Maar gelukkig is er wel geld voor een vrouwentak. Iets met prioriteren?

8   3  
scheppioni

Asjeblieft zeg geen verbeek !!
Voor vrijdag nog niets bekend door ons NAC men heeft op wonderbaarljjke wijze geloof in de play offs bij ons NAC ....... best vreemd al is een gelijkspel bij top voldoende, mvv wint echt niet met zes goals verschil van vvv !

6   0  
Peter13

Staring in BN De Stem: "Na rust speelden we opportunistischer, dat loonde." En de spelers merkten ook meteen dat het publiek erachter ging staan.

Nu nog hopen dat de trainer dit ook inziet. Ik heb bij Staring echt het idee dat hij de opdracht krijgt van de trainer om absoluut geen balverlies te leiden op zijn positie. Vorig jaar onder Hyballa speelde hij veel vaker een bal rechtstreeks naar voren. Volgens mij mag hij dat risico nu niet meer nemen.

2   4  
Peter13

@Scheppioni

MVV kan de 4e periode winnen en daarmee een PO-plek pakken. Daarom is een gelijkspel niet op voorhand voldoende, want dan kan Emmen ook nog over NAC heen.

0   8  
Nr. 20

@scheppioni trainer is al bekend. Moet jij toch weten met al jouw ‘bronnen’

3   0  
NAC

@ NR. 20

Is hij bij jou al wel bekend dan?

5   4  
BasSnelden

Verberne heeft de uitstraling van een katholiek koorknaapje. Totaal niet sterk genoeg voor een wespennest als het onze! Van de Sande wordt weggezet als een Ronaldo, maar even serieus…. Hij is langzaam, niet soepel en geen echte spits. Wel goed voor subtop KKD maar niet meer dan dat natuurlijk. Omarsson is na zijn blessure niet meer dezelfde. Maar dat deze staf hem alles heeft laten spelen is een dikke vinger naar spelers als Haugen, Sejdiu en Marijnissen. Top Oss wordt een probleem vrees ik met deze TS

3   8  
Toontje

@MARKENAA

Hoe kun je met een schone lei beginnen als je 100% tegen alle verwachtingen in promoveert.
We hebben nog steeds geen geld om te investeren in de selectie
Met deze selectie degradeer je weer gelijk

Maar maak je niet druk ...we halen het niet

promoveren blijft dus de komende jaren een utopie

5   4  
scheppioni

@ Peter 13
Dordt pakt die periode kijk programma en doelsaldo maar....
@Nr.20
Lekker cynisch weer makker, ik hoop ja dat ik gelijk krijg al is het angstvallig stil en hebben twee trainers ons NAC bedankt ???? We gaan het zien....

0   6  
Paul Soeters

BASSNELDEN: Wat je uitspreekt over V. d. Sande is klinkklare onzin. Dat weet jij zelf ook wel, maar je zal een beetje willen stangen. Dat staat nergens wat jij zegt. Op deze manier kun je nooit iets serieus aanhalen. Echt niets!

7   0  
BasSnelden

@Soeters: oprecht een overschatte spits die het bij Den Bosch en Eindhoven en Nac redelijk deed. Steeds een goaltje of 12/13 is prima maar geen top zoals Kaars of Armenteros of Thy of Veerman die allemaal de 20 aantikken en ook in de onderkant Eredivisie meekunnen. Dat kan Jort natuurlijk never nooit. Nogmaals: nuttig, hard werkend en altijd scoren tegen de kleine ploegjes. Omarsson liet het ook bij Excelsior in de Eredivisie zien. Haugen in Noorwegen ook. Daarom zo jammer en triest dat Omarsson en Haugen niet goed gebruikt zijn door deze TS. Jort trouwens ook niet voor niets op het bankie beland bij Adooowwwww. Zonder te stangen een prima werklust net als Lucassen. Laatstgenoemde is natuurlijk bizar

3   1  
Trouwe supporter

Het duurt allemaal te lang bij nac
Zal wel een trainer b keuze worden omdat ze bij nac niet snel handelen
Td duurd te lang
Dus ook met spelers zal het lang gaan duren

0   5  
Fan uit Zevenbergen

Ze zijn allang rond met de Nieuwe trainer
Maar dat maken ze pas na de wedstrijd van Top oss bekend

2   1  
Zwampie

Fan van Zevenbergen.

Als je zo zeker bent, vertel dan wie het wordt?

1   5  
DUNGA IS NAC

Volgens Fan uit Zevenbergen wordt het Alfred Schreuder

4   2  
scheppioni

Alfred staat nog onder contract tot 2025 dus onzin dit......

2   3  
muijske

Is er ook al gedacht aan een goede keeper. 1 die echt punten pakt.

1   3  
Paul Soeters

BASSNELDEN: Mijn inzending betreft V. d, Sande, ging over zijn waarde met betrekking tot het koppel dat hij vormde met Omarsson! Deze twee individuen, vormden tezamen een "sterk koppel"! Veerman, enz .......is een individu, geen koppel. Daar ligt de extra meerwaarde bij deze twee. Schande dat dit verloren is gegaan.

3   4  
Nr. 20

Fan uit Zevenbergen 👌. Schreuder It is

5   2  
Henri

De naam Alfred Schreuder is volgens mij al gedropt tijdens de presentatie van het Partnerfonds. En contracten zeggen niet zoveel, zeker in de zandbak niet. Verder is het bekend dat Alfred vanuit het verleden en speciale band met NAC heeft en niet onbelangrijk financieel onafhankelijk is.
Ik heb vorige week een post geplaatst dat hij volgens mij de enige kandidaat is die de autoriteit en ervaring heeft om NAC sportief op de rit te zetten. Ook Peter Maas is daar te licht voor. AS zou moeten doen wat Fred Rutten bij FC Twente heeft gedaan. De club voetbaltechnisch middels een topsportorganisatie op de rails zetten.
Daar komt bij dat er volgens mij niet veel echt geschikte kandidaten overblijven die de kwaliteiten en de autoriteit hebben om NAC sportief op de rails te zetten. We zullen zien wanneer het bericht aangaande de nieuwe hoofdtrainer naar buiten wordt gebracht.

3   0  
Ivo

We willen denk ik graag een hoofdtrainer voor een paar seizoenen op rij. Schreuder heeft nergens langer dan 1 seizoen gezeten. Ik weet het niet. Daarnaast heeft hij vooral grotere clubs getraind. Dan naar NAC in de KKD? Het lijkt me stug.

6   1  
enkhuizerrat

Mogen we voor 1x ook een tegenstander een cijfer geven? Schalk een 2 voor de inzet. Maar NAC, haal die jongen astemblief niet terug. Die kan knoerthard werken maar niet voetballen. Die open sollicitatie v hem zegt genoeg, die vreest dat ie komend jaar niet meer aan de bak kan in het betaalde voetbal!

5   5  
Theoden King

Aangezien er geen enkele lijn te ontdekken is in de eerder door Peter de Zwijger aangestelde trainers, is de nieuwe naam voor volgend jaar een compleet mysterie.

Een type-Hyballa voor een hernieuwde poging Vollgasfussball? Een type-Van Gastel voor nog een seizoen betonvoetbal? Of weer een compleet nieuwe variant? Het beleidsplan waar het in moet staan kennen we niet.

Ik kan alleen maar hopen dat er dit keer eens over wordt nagedacht in plaats van alleen maar op beschikbaarheid te selecteren.

6   1  
henk

Schreuder komt in ieder geval niet. Is daarnaast ook meer het type assistent die het als hoofdcoach nog nergens langer dan jaar heeft uitgehouden. Is geen opbouwer en ook zeker niet iemand die de capaciteiten heeft om de lijnen uit te zetten. Er moet naar kwaliteiten worden gekeken en niet slechts blind naar het aantal jaren ervaring. Xabi Alonso is bezig aan zijn eerste klus. De eerste periode Spelbos was veel beter dan zijn tweede. Sibum heeft Roda uit het moeras getrokken. Allemaal zonder ervaring of andere holle frasen, maar wel op kwaliteiten, een moderne aanpak en talent. Er moet worden gemoderniseerd en Schreuder heeft er nooit enige blijk van gegeven dat te kunnen.

1   1  
Karbonkel

Zal je zien dat Maas met John Achterberg aan komt zetten als nieuwe trainer

4   1  
markenaa

@toontje

Er is dit jaar extra spelersbudget beschikbaar gesteld en ze hebben de doelstelling te promoveren. Dat het in de algemene competitie een waardeloos of ondermaats seizoen is klopt. Dat NAC bij een toevallige promotie niet voorbereid is is onzin want we zijn net zo voorbereid als bij promotie door een goed seizoen. Enkel sportief moet je met een schone lei beginnen. Dat moest je sowieso met deze selectie en aflopende contracten van spelers en staf. En bij promotie is er altijd meteen meer geld.

Laat NAC maar tegen alle verhoudingen in promoveren. Of we nou kkd of ere spelen. Volgend seizoen moeten pierre en Peter sowieso leveren.

2   0  
Peter13

@Scheppioni - ik verwacht ook dat Dordt de 4e periode pakt. Maar zeker is dat niet. Dus dat NAC met een gelijkspel in Oss de nacompetitie haalt, is me net iets te kort door de bocht. Maar waarschijnlijk ga je wel gelijk hebben...

0   3  
Ben v essen

Room de keeper van vitesse wil weg .
Iets voor nac ?????

3   1  
Fritske d'n Olifant

Conclusie na afgelopen vrijdag: We hebben helemaal niet zo'n belabberde ploeg als we denken en met een aanvallende tactiek en spelopvatting en de juiste mentaliteit hadden we dit seizoen voor geen enkele ploeg onder hoeven te doen. Dat Lucassen geen hoogvlieger is en het vooral van zijn inzet moet hebben wisten we. Dat Haugen een prima spits is hebben we tegen Willem 2 ook gezien. Dat het er bij Haugen en veel andere spelers niet uit is gekomen in de overige wedstrijden toont des te meer het onvermogen van deze staf aan om een ploeg op de been te brengen die de pollen uit het gras loopt. Nou is dat gezien de staat van onze velden nou niet echt heel moeilijk, maar toch.

1   2  
Paul Soeters

THEODENKING: Jij snapt het. Eerst een goede visie, wat wil je? Schandalig dat dat nog steeds, anno 2024 een gespreksonderwerp moet zijn. Nogmaals een goede visie uitgekiend door een "nieuwe top", daar naar werken, graag vrij exact. Bijsturen waar nodig. Anders heeft praten over, die moet komen, die niet, of zus, of zo, of wat, of dat,......enz. weinig zin. Wie stapt in bij NAC, waar wanorde,.....enz heerst. Ja iemand die denkt niet geschoten is altijd mis, ik zoek net zo snel weer wat anders. Hetzelfde met div. spelers tot op heden, haast ieder jaar! Middenmoot KKD is het resultaat. Hoe duidelijk kan het zijn.

5   0  
Fritske d'n Olifant

@Paul Soeters

Wat bij ons NAC ontbreekt is een specifieke voetbalcultuur. Als we het hebben over typische NAC spelers of een typische NAC trainer dan gaat het meestal over eigenschappen als inzet (NOAD) maar nooit over technische vaardigheden, inzicht, fysieke kracht, uithoudingsvermogen etc. Clubs als Sparta, Ajax, AZ en onze oosterbuurtjes hebben dat wel. En op het moment dat ze in hun scouting of bij het aanstellen van een trainer afwijken van die eigen voetbalcultuur dan gaat het vaak ook vrij snel mis.

Als je kijk naar de afgelopen 20 jaar dan zijn we van een specifieke aanvallende speelstijl onder HtC en daarbij behorende spelers als Stewart, Bobson, Schreuder, Slot etc. gegaan naar een soort kringloopbeleid waarbij spelers met een krasje en een deukje weer werden opgelapt. Daarna was al het geld op dus kon men vooral bij de voedselbank van transfervrije spelers terecht of bij "bevriende" makelaars die met onbekende extensie kwamen aanzetten. Toen volgde de periode "City" en nu moeten we vooral spelers zelf gaan opleiden en doorverkopen. Ik kan Maas niet zo heel veel kwalijk nemen als hij niets heeft op op voort te borduren en gezien de status van Van Gastel bij de Nerds was het logisch om zo iemand te halen als het gaat om het beter maken en laten renderen van eigen kapitaal. Waar men niet naar heeft gekeken is dat een moderne coach ook over bepaalde pedagogische en didactische kwaliteiten moet beschikken om bij spelers door te kunnen dringen.

2   0  
Basvz

@henri
Voor staring is geen transfersom betaald die is destijds transfervrij overgenomen

Laad alle berichten na dit bericht in