Wij gaan niet opzij

B-Side Stats: NAC - SC Cambuur (1-2)

Das Phantom

NAC ging gisteren in het eigen Rat Verlegh Stadion met 1-2 onderuit tegen SC Cambuur. De thuisploeg begon niet onaardig aan de wedstrijd, maar kreeg een lesje effectiviteit van de ploeg uit Leeuwarden. Opnieuw een harde klap voor de NAC-supporter. Het is aan jullie om de punten uit te delen.

B-Side Stats: NAC - SC Cambuur (489 Stemmers)

Wie speelde volgens jou de beste pot? Stem op alle spelers hieronder en samen maken we er een mooi overzichtje van!
 
Even geduld: Je stem wordt verwerkt
R. Kortsmit
-
C. Martina
-
J. Van den Bergh
-
Manel Royo
-
B. Lucassen
-
Fredrik Jensen
-
D. Janosek
-
Casper Staring
-
P. Sejdiu
-
E. Ómarsson
-
A. Omgba
-
Martin Koscelník
-
T. Boere
-
Sigurd Haugen
-
A. Kaied
-
Jean-Paul van Gastel
-
A. Omgba
5,3
E. Ómarsson
3,6
P. Sejdiu
3,8
Casper Staring
3,1
D. Janosek
4,6
Fredrik Jensen
5,2
B. Lucassen
5,2
Manel Royo
5,1
J. Van den Bergh
6,6
C. Martina
4,6
R. Kortsmit
5,1
Jean-Paul van Gastel
2,4
A. Kaied
3,4
Sigurd Haugen
3,9
T. Boere
4,3
Martin Koscelník
5,2
Bron:
B-Side Rats
Advertentie
68 Reacties
28   2  
Gilze

Het was weer verschrikkelijk, bij de eerste de beste tegenslag zijn ze het helemaal kwijt en is het een verloren wedstrijd. En zoals een aantal weken geleden aangegeven: Laten gaan die trainer! Past niet bij NAC , rare spelopvatting enz. Enz. Nu krijg je er geld voor, nee lekker interessant doen en na een paar nederlagen ontslaan, dan kost het nog geld ook. En zie daar..... dit kan niet lang meer gaan duren.

Tevens erg teleurgesteld in gasten als Lokhoff welke erbij zit alsof ie net de bbq heeft aangestoken. Daar raak je nu ook niet echt gemotiveerd van.

Conclusie: we zijn helaas geen steek verder na de overname, oud NAC voegt niets toe en het spel wordt alsmaar slechter.

12   5  
Ouwe Spionkop

Minst slechte speler gisteren Kortsmit. Maakte geen blunders en geen idee of het opdracht was van de trainer, hij schoot zowaar de ballen eens uit in plaats van steeds naar de verdedigers te schuiven.
Het slechtst was de rest met als nog slechter robot Staring die zn man voorafgaand aan de 2e goal 5 meter bijhield zonder een been uit te steken zodat die gast de bal perfect voor kon slingeren.
Het is beschamend en mijn NAC niet meer.
(ps was dat nou echt een rondo voorafgaand aan de wedstrijd?)

8   3  
Wanny

Die rondo interesseert me niet. Als ze daardoor beter gaan voetballen staan ze van mij part 3x per avond in een kringetje.

Wat je wil zien is de echte wil om te winnen. Die bal door het net willen knallen. Een tegenstander die doorkomt ten koste van alles willen afstoppen.
Het is teveel lekker willen voetballen, maar daar kom je er niet mee in deze divisie.

28   2  
Gilze

Het was weer verschrikkelijk, bij de eerste de beste tegenslag zijn ze het helemaal kwijt en is het een verloren wedstrijd. En zoals een aantal weken geleden aangegeven: Laten gaan die trainer! Past niet bij NAC , rare spelopvatting enz. Enz. Nu krijg je er geld voor, nee lekker interessant doen en na een paar nederlagen ontslaan, dan kost het nog geld ook. En zie daar..... dit kan niet lang meer gaan duren.

Tevens erg teleurgesteld in gasten als Lokhoff welke erbij zit alsof ie net de bbq heeft aangestoken. Daar raak je nu ook niet echt gemotiveerd van.

Conclusie: we zijn helaas geen steek verder na de overname, oud NAC voegt niets toe en het spel wordt alsmaar slechter.

6   3  
De vlekkenverwijderaar

Dit elftal is een elftal zónder enig zelfvertrouwen, in eerste instantie is dit de trainer te verwijten. Omarsson is geen schim meer van hij was en Sediju komt geen lantaarnpaal meer voorbij. Het is een gebrei van jewelste in het veld, de spelers weten niet precies wat ze moeten doen, er is geen écht plan! Het is een optelsom van een falend medich team en een trainer die de zaak niet aan de gang krijgt en ook niet gaat krijgen. JP is een lichtgewicht, we hebben een zwaargewicht nodig. Henk de Jonge wist gisteravond precies hoe hij het moest aan pakken, 4 aanvallen 2 goals! Hopelijk worden we 10e dan staan we tenminste niet voor lul in de nacompetitie.

16   3  
Wanny

Ik zou Henk de Jong ook niet teveel ophemelen. Cambuur heeft een paar dingen slim gedaan met die lange voorin, maar verder was het erg pover. Als het bij rust 2-0 staat zou het niet onverdiend zijn geweest.

22   2  
henkietenkie076

de enige stabiele speler vind ik Jan van den Bergh, over de rest wil ik het gewoon niet hebben...

14   2  
Rudy

Natuurlijk heeft NAC=BREDA niets te vertellen, maar zij zijn medeverantwoordelijk voor wat er binnen NAC en op 't veld gebeurt.
Was dit de beloofde doelstelling ?

Ik vindt het nog steeds onbegrijpelijk dat twee eerder ontslagen trainers, TL en JK, op de bank zitten. Vooral de ongeintereseerde uitstraling van TL spreekt boekdelen en is beschamend voor NAC.

Ook PvH kan beter het veld ruimen. Wat is tot op heden zijn bijdrage geweest binnen NAC.

De nietszeggende reacties van spelers na de wedstrijd en hun NOAD-inzet op 't veld stralen niets uit.

Op deze wijze blijven we amateurclubje met een hele grote supportersgroep.

14   3  
IBIO

Niemand van dit vreemdelingenlegioen wordt beter onder van Gastel........

14   6  
Ouwe Spionkop

De inzet van vd Bergh is te prijzen. Daar kan de rest een voorbeeld aan nemen.
Maar hij ging toch echt ook een paar keer flink in de fout.
Volgende thuiswedstrijd tegen Jong Utrecht. Ik voorspel nog meer lege plekken op de tribunes.
Het is een belediging voor de supporters wat er nu allemaal gebeurt daar.

12   4  
Matc

De tweede helft was mijn stoel leeg. Met pijn in mijn hart zal mijn stoel de rest van het seizoen leeg blijven. Ik kan het niet meer opbrengen om opnieuw bij de afgang van mijn club aanwezig te zijn, ik moet mezelf in bescherming nemen. Doe ik dit niet, dan houd ik me niet meer in met alle gevolgen van dien. Dit was het dan. NAC, bedankt dat je het na 55 jaar zover hebt laten komen.

5   3  
Maarten

Meer in het kader van, Oja, NAC moest voetballen. Het interesseert me geen lorrie meer.

14   0  
ennaojseejer

Deze trainer denkt dat hij bij een eredivisie-club uit het linkerrijtje staat: rondo's, groepsknuffels, eindeloos rondspelen achterin, eindeloos gebrei voorin, nauwelijks een lange bal of dieptepass, volgepropte hoofden met opdrachten waardoor elke spontaniteit en frisheid uit het voetbal verdwijnt, en ten slotte een gruwelijk slecht en onbegrijpelijk wisselbeleid . Ik mis de Mogelijkheid om vGastel een 0 te geven.

18   2  
Wanny

@ OUWE SPIONKOP

Ik denk dat niemand verwacht dat er geen fouten gemaakt worden. Van den Bergh laat week in week uit zien dat ie er voor de volle 100% voor gaat. Dat ie dan af en toe de mist in gaat accepteert iedereen van hem.
Lucassen hetzelfde verhaal. Die is kwalitatief misschien wel de minste van de hele selectie, maar aan zijn inzet ligt het nooit.

Bij Kuijpers, Staring, Garbett en Janosek , om er maar een paar te noemen, heb je meestal het gevoel dat ze niet de volle 100% geven. Dan wordt er ook eerder op die jongens gemopperd.

6   6  
Dos

Stel he,iedereen rot op nu. Waarom zou het dan daarna beter gaan?
Niets geleerd van de afgelopen jaren?

8   1  
Waarom zo

Er zit gewoon geen verhaal in dit NAC. nul spelopvatting. middenvelder/verdedigers die veel te laag bij de zijlijn staan te wachten. nul beleving. Echt staan te wachten. Een Martina moet dan gaan schelden op zijn medespelers en leiding geven ipv te schelden als het te laat is. wat een aanvoerder is dat zeg. lachertje van de kkd die man. en maar breien en maar breien. 🧶 Wat heb ik me zitten ergeren aan Henk de jong met zijn gecoach aan de zijlijn. maar waar was onze coach was hij vrij gisteren ??

8   8  
NAC4Ever

Ja, ik vind het ook slecht. En dat mogen we zeker benoemen. Maar blijf alsjeblieft achter de ploeg staan. Daar zit nog een kansje wat van dit seizoen te maken.
In 2016/2017 hadden vele het ook al een paar maanden voor het einde van het seizoen opgegeven. 1,5 wedstrijden voor het einde van de competitie sloeg het ineens om.
Dat kan nu ook nog steeds.
In deze groep zie ik zeker potentie. Hopelijk wordt dat er snel uitgehaald.

Dan helpt het niet om mensen steeds te ontslaan. Wel hopelijk dat er snel geleerd word van fouten.

Toch maak ik een uitzondering voor van Gastel na bijna vijf maanden vind ik dat hij te veel fouten maakt. Voor met zijn wissels. Het spel leek in het begin te verbeteren, maar inmiddels vind ik het eerder slechter dan beter.
Natuurlijk zit het erg tegen met blessures. Maar met wat er wel beschikbaar is denk ik dat er zowel qua spel als prestaties meer in zit.
Wil van Gastel blijven zal het snel beter moeten.

Ik hoop op een mooie einde van het seizoen. Promotie is ver weg. Maar niet onmogelijk. We moeten we met z'n alle achter blijven staan.
Steunen is goede tijden is leuk, maar ook makkelijk.
Juist nu zijn wij nodig.

15   2  
Sjak

Ik heb Kaeid een 10 gegeven.
Deze man werd totaal genegeerd door zijn teamgenoten tijdens de warming-up. Stond in zijn eentje de bal omhoog te houden. Leek gewoon pestgedrag. Zou me niet verbazen dat ze hem daarom ook ingebracht hebben. Om uit te lachen. En over zijn spel, we kennen hem maar de de rest is echt niet veel beter en die bal die passed door de benen van de tegenstander was een bewuste.

15   0  
Signase

Zomaar een tijdlijn:

- 20 mei 2022: De overname door NAC=Breda is een feit. Directeur Manders (wie kent hem nog?) neemt alleen operationele taken waar.
- 11 augustus 2022: Manders is officieel vertrokken.
- 1 jun 2023: Valk begint als directeur
- 12 jan 2024: Valk vertrekt als directeur; NAC communiceert dat men niet overhaast naar een nieuwe directeur op zoek gaat, maar dit proces zorgvuldig wil laten verlopen.

Laat dit even op je inwerken: sinds de overname door NAC=Breda is de club feitelijk een schip zonder kapitein, waarbij ik er vanuit ga dat Valk (gezien zijn snelle vertrek) zijn rol niet heeft kunnen spelen. Het is nu 20 februari, een nieuwe AD zal waarschijnlijk niet voor het einde van het seizoen gepresenteerd worden. Lekker tegendraads. Jammer alleen dat dit draadje een neerwaartse spiraal is. Degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn, moeten zich de ballen uit hun broek schamen. Oh ja, wacht, er is niemand verantwoordelijk, want er is geen directeur…

10   1  
Paul Soeters

Omarsson, wat zal die V. d. Sande missen. Een koppel die bewezen een meerwaarde te zijn. Echt een meerwaarde! Dit seizoen gaat je dat je nek kosten. Gewoon "een" punt in deze malaise. Laat ik het daar maar bij laten. Jeetje wat een soap dit punt. Hoevje het ook tracht uit te leggen. Is trouwens niet uit te leggen, dus doen ze dat bij NAC ook niet. Nogmaals wat een soap.

9   4  
Ouwe Spionkop

Niemand van mn maten wil nog mee tegen de komende wedstrijd tegen de junioren van Utrecht. Allemaal die hard supporters die al minstens 25 jaar naar NAC gaan.
Alleen de bierzuipende studentikoze carnavalsmeute blijft nog over.
RIP NAC.

4   3  
Gjoewie

Vorige maand was het EK handbal (!) in Duitsland. Op de openingswedstrijd speelde het thuisland tegen Zwitserland in een voetbalstadion (!) van Fortuna Dusseldorf. Er zaten 55.000 mensen te kijken.
Gisteren in het NAC-stadion, waar in roemruchte tijden nog wel eens gevoetbald werd, was iets te zien dat het midden houdt tussen een handbalwedstrijd en een wedstrijd hoe-houd-ik-mijn-kleren-schoon-op-een-modderig-veld?
Waar NAC halsstarrig vasthield aan hun handbal tactiek, slaagden de spelers van Cambuur er zonder veel moeite in om hun kleren schoon te houden. En ze namen nog drie punten mee naar huis ook.
Op X las ik een reactie die erg raak was: bij NAC lukt alles totdat ze bij de 16 meter van de tegenstander zijn.
Omgba was weer heerlijk als een vlinder op een zwoele zomeravond. Hij loopt overal, hij draait en hij kapt, ziet dan niemand vrijlopen (waarom altijd zo statisch?) en geeft dan de bal maar weer terug aan Van den Bergh of Martina. Als ie volgend jaar bij Sparta speelt, dan is hij het beste op het veld. Technisch gezien is hij dat bij NAC ook. Hij zal zeker nog groeien, alleen niet bij ons.
Ouwe Spionkop > Dat was wel zeker een rondo voorafgaand aan de wedstrijd! Is dat een teken dat de spelers geen contact meer hebben met de trainer? Lees: geen vertrouwen meer hebben in de trainer? Of was het een peptalk: laten we zorgen dat we niet meer uitgefloten worden na de wedstrijd? In dat laatste zijn ze jammer genoeg niet geslaagd.
Wat je Van Gastel moet nageven is dat hij de laatste wedstrijden wel dezelfde basis-elf laat staan. Dat is op zich niet zo moeilijk, want veel beter hebben we niet. Maar zo gauw er gewisseld wordt, zie je het niveau omlaag gaan, de organisatie is volledig weg, de spelers vergeten hun taken. En dan staat Staring ineens als laatste man. Met alle gevolgen van dien. En moet nota bene Kaied de keeper tegenhouden als die naar voren wil bij een corner. Met als gevolg dat Kaied ineens de laatste man was. Bizar.
Er beweegt helemaal niets in de voorhoede van NAC. Er komen geen dieptepasses, niemand loopt vrij. We hebben in de spits iemand nodig die een bal kan vasthouden. En opzij leggen. Zodat het rendement van spelers als Omarsson en Omgba omhoog kan. Een soort Brobby (oh jee, wat zeg ik nu weer?). We hadden in de winter die rooie van Groningen over moeten nemen. Die kan dat goed. En het is ook een speler die goed past bij het karakter van NAC.

2   1  
NAC4Ever

@SIGNASE
De overname was 'pas' op 2 augustus 2022 een feit. Toen werd bekend dat de KNVB het heeft goed gekeurd.
(Op 8 augustus 2022 zijn de habdtekeningen gezet).

Maar begrijp je punt.

11   0  
Bredanaar

Vergeten te verdedigen en stop a.u.b. met korte corners!

2   0  
EL Nino

Gjoewie

Van Gastel telkens de zelfde opstelling? Volgens mij moet je de laatste opstellingen er is bij gaan pakken. Elke keer 1 of vaker meer wijzigingen....

6   6  
Confuus

Ik weet niet wat ik hoor en lees na wederom een wanprestatie van formaat zijn er debielen bij die zich druk maken om een rondo.
Dat is nu typisch NAC , alleen maar bezig zijn met randzaken en waar het om gaat zijn ze volledig vergeten, namelijk voetbal en presteren beste NAC supporter!
Sinds jaar een dag probeert een kleine groepering de club reveil op te leggen en de meest debiele eisen op te leggen.
Ik zou zeggen die rondo is een eerste aanzet om onder dat juk uit te komen.
Flikker toch op met die idiote eisen het slaat werkelijk nergens op.
We zien nu ook dat Karel Vrolijk alleen maar gebluft heeft en het gewoon niet waar kan maken.
Inmiddels mogen we toch aannemen dat NAC=BREDA een groot fiasco is !
Het zou de kleine minderheid sieren dit eens toe te geven .
Gisteren zagen we al wat zich nu ook heeft ingezet minder toeschouwers er waren er 4000 minder ook dit gaat een tendens worden.
Betreffende Lokhoff, helemaal mee eens!
Hoe die kerel op de bank hangt is écht geen gezicht.
Heeft vanaf dat hij er is werkelijk niks constructiefs gedaan hij heeft NAC alleen maar geld gekost.
TD lukte niet dan maar opstappen met een vette bonus en later als assistent terug komen om een beetje uit te buiken op de bank.
Weg met heel die technische staf, ze zijn allemaal even schuldig!
Dit gaat gewoon niet meer goedkomen NAC=BREDA was een zeepbel en op lucht valt niks te bouwen.
Het verbaast me dat PVH niet eens met een statement komt die zou veel klaarheid kunnen brengen.
Nu worden de mensen voor de gek gehouden en we blijven het maar pikken.
Stuitend was de reactie van Staring de man die elke wedstrijd vrij doorgang geeft zodat de tegenstander scoort.
Zelfreflectie ontbreekt volledig.
Iedereen is lamgeslagen en niemand doet meer iets.
Karel Vrolijk voorop die blijft angstvallig op de achtergrond.

9   3  
Toontje

Tijden veranderen

Vroeger was de sfeer veel beter
Vroeger was de selectie veel beter
Vroeger had je generaties die bereid waren te werken
Vroeger waren de trainers beter
Vroeger was het publiek veel beter
Vroeger waren het echte supporters en gen studenten en zo meer
Vroeger werd er naar het spel gekeken en niet alleen gesnoven en gezopen.
Vroeger waren de prijzen beter
Vroeger had je echte Naccer's nu zijn het passanten die niets interesseert
Vroeger vochten trainers om een baan te krijgen bij NAC
Vroeger wilden spelesr graag naar NAC
Vroegr hadden we bekwame bestuursleden (v.a Raijmaker, Speekernbrink, Lemmens)


Kortom vroeger was alles beter...van ons NAC is niets meer over...ook geld is op
Onze maatscvhappij is zeer negatief veranderd en dat heeft ook zijn weerslag op clubs
Er zijn veel profiteurs die hier niets te zoeken hebben en niets kunne.

12   1  
Arie

Als Janosek die bal gewoon schiet ipv eerst aanneemt in het 5 meter gebied.
Als Omarson die bal gewoon meteen binnen schuift ipv eerst aanneemt.
Als Omgba gewoon eerder schiet ipv tot in de handen van de keeper doorloopt.
Als Sejdiu een keer om zich heen kijkt en afspeelt ipv zich naar de grond gericht doodpingelt.
Dan sta je na een half uur met 2-0 voor.
Dan valt de 0-1 en is iedereen het helemaal kwijt.
Idem na de 1-2, bedankt Staring. En Van Gastel maakt het alleen maar erger met zn wissels.

17   2  
Wanny

@ Confuus

Karel Vrolijk heeft er miljoenen in gestoken en de aandelen terug naar de club gebracht. En hij staat nog mede garant voor de nodige tekorten. Allemaal geld dat ie nooit meer terug ziet. En formeel heeft ie geen enkele rol in de organisatie. Hij heeft net zo weinig te zeggen als iedere andere sponsor.

Ik denk niet dat Vrolijk degene is die we aan moeten spreken op de huidige stand van zaken.

Het huidige budget is ook afdoende om beter te presteren dan we nu doen. Het ligt niet aan geld.

14   2  
Benassi

Wat moet een trainer nog meer doen om duidelijk te maken dat hij ontslagen wil worden?

11   4  
4Lantijntje

@OUWE SPIONKOP
20 februari 2024, 11:21

Ik begrijp wat je zegt. Maar ik val niet onder de groep die jij noemt maar ik blijf de club wel trouw. Ik ben ook lam geslagen maar ik blijf de hoop houden.. En de doelgroep die jij benoemt die wel blijft: zo gauw mogelijk eruit... Nogmaals ik zit liever met de helft op de tribune dan met die cafegroep, de snapchatgroep en de gapers om me heen die hun ogen uit hun kop kijken als je fanatiek begint te supporteren...

9   1  
NoadPB

Gisteravond leek het wel alsof we de wedstrijd al vóór de aftrap hadden verloren. Een treurige maandagavond, waarbij we als NAC-publiek de bui al zagen hangen. Je merkt dat de frustratie op de tribune van de afgelopen weken niet wegebt. Dat kan ook niet. We hebben geen enkele houvast gekregen dat het beter zal gaan. En de spelers lijken er net zo weinig vertrouwen in te hebben als de supporters inmiddels.

Omarsson, die een bal op de 5 meter lijn voor open goal probeert aan te nemen. Dat is gewoon een blijk van óf onvermogen óf geen vertrouwen hebben om die bal in één keer af te werken. Dat is echt ver onder de maat. Janosek, een man die dit NAC qua talent hoort te dragen leek in zijn acties en spelhervattingen volledig zonder energie en vertrouwen te spelen. Het is dat Martina en vd Bergh nog met rust in het spel de meubelen redden voordat het helemaal in de soep loopt, maar de onkunde die vele andere spelers uitstralen is van een niveau waar ze in Telstar, Oss en den Bosch niet jaloers op zullen zijn.

Er ontbreekt zo ontzettend veel in ons spel. Maar met name diepgang is gewoon zwaar onder de maat. Je ziet zelden een back, onze 10, een vleugelaanvaller met volle intentie de dieptrekken. Zonder de garantie dat ze de bal in de voeten krijgen zie ik zelden iemand een sprintje maken. Tja, zo blijft het spelletje wel erg traag en voorspelbaar. We hebben nog 5 wissels op de bank, laat het maar eens energie kosten. Ik zal liever zien dat er 4 bekaf zijn na 65 minuten dan de intensiviteit die nu op het veld wordt gelegd.

Ontslaan, behouden, ik denk dat het niet veel meer gaat uitmaken. De fouten die we in de technische leiding hebben gemaakt zijn niet meer te herstellen. JP had natuurlijk al lang in Istanboel moeten zitten en wij hadden ons zo langzaam moeten verzekeren van de play-offs. Als iemand voor de selectie en technische staf nog een wake-up call kan bedenken, denk ik dat je 19.000 man op vrijdagavond een enorm plezier doet.

Eens dan wordt de hemel stralend blauw..


6   6  
scheppioni

@ Confuus
Op zich was het plan van NAC=BREDA goed en geef je wel gelijk dat de door hun aangestelde oud NACCER's foute keuzes op foute keuzes gemaakt worden, dat geld nu voor alles binnen NAC van de medische staf tot aantrekken van spelers en staf !
Op zich v Gastel een kans geven voor dit seizoen oke, maar daar moet je nooit mee gaan verlengen en had je die 100.000 moeten pakken want dit nu zag iedere NAC supporter aankomen daarbij de overige leden van de staf stralen idd uit hoe NAC zich presenteert. Ik zeg met namen bv het eerste half uur nog redelijk voetbal van NAC maar buiten Jantje vd Bergh voetbalt iedereen ver onder zijn niveau, tel daarbij de medische staf met al de blessures en ook nog het aantrekken van sommige voetballers zoals wernersson, staring en kaied bij op...... tis in alles een pure negatieve sneeuwbal effect terwijl het 12 graden boven nul is ! Het enigste positieve is wel dat we over een hele tijd bij betere tijden ooit dat we onze ziel dan nog hebben, dit was met het andere optie wat gij had geopperd ook niet meer geweest en ook dat zie vele clubs in dat web ook geen garantie dat het nu Hosanna was geweest daar blijf ik wel stellig bij, alleen girona doet het prima verder ook niet!
Het eerste nu dat iedereen zo goed als fit wordt en dan hopen op een volgend seizoen met een zeer overtuigend NAC in elke orgaan van onze mooie wereldclub !!!

10   3  
Chefke076

Van Gastel buiten tiefen is als geen gek plan, maar welke andere trainer van Europees topniveau je dan ook voor deze groep zet maakt niets uit, het is echt een structureel gebrek aan kwaliteit als we de meest simpele ballen niet goed geven en geen enkelduel kunnen winnen. Als deze selectie echt zo goed is als ze intern geloven en zeggen dan hadden we gister met minimaal 2 goals verschil moeten winnen, 3 punten tegen Telstar en DGS gepakt en hadden we FC Eindhoven van de mat geveegd.
Leuk dat iedereen ook Staring aankijkt bij de 1-2, want tuurlijk had hij ook die voorzet er uit moeten halen door simpel die bal af te pakken. Maar welke imbeciel heeft achterin verzonnen dat de 1.79m korte Koscelnik de 1.98m lange Uldrikis moet dekken bij die bal? Cuco en Jan staan erbij en kijken naar de bal die zo over beide heren heen vliegt. Bij elke andere lange bal is het vd Bergh die in de spits klimt (zie de niet-succesvolle poging bij de 0-1) en bij elke corner die we mee kregen was het Cuco die die jongen blokt zodat vd Bergh of Jensen kon koppen. Om dan nog maar niet te spreken over hoe Koscelnik het beslissende duel aangaat... laat zich gewoon vallen als een 3-jarige kleuter die voor het eerst op het ijs stapt man. Net als bij overigens elk ander duel dat hij in de wedstrijd aan ging.
Tuurlijk moet je zondebokken hebben, maar je hebt er hier 11 in een geel-zwart-shirt die het schoonmaken van de Grote Markt na carnaval nog niet eens waard zijn. Want voor de mannen in het fluorgeel bij de gemeente Breda die dat wel doen heb ik tenminste wel respect. Die werken voor hun geld.

13   2  
raraNAC

Het ging al mis bij die groepsknuffel in het begin.
Wat was ik blij dat iedereen daar begon te fluiten. Toon was alleen wel meteen gezet.

Ik ben echt met tegenzin gegaan. In de hoop een soort bekerpotje te krijgen met 13.000 man.. toen die kansjes er niet ingingen hadden we het er al over… dit gaat mis.

Dit 11tal straalt iets uit waardoor bij mij de moed er al inzakt voordat ze überhaupt achter staan…
Ik krijg het gewoon niet opgebracht om te zingen.
Komen dan ook nog eens die wissels bij waardoor ik heeeel graag naar huis wilde.
Toch blijven staan om JP te kunnen uitfluiten, was hij als eerste weg.. zegt alles.
Ohja, en het harde gezang voor de keeper… kom op Front, tekst was leuk maar we zijn geen kinderen..

1   7  
Oma
11   0  
NAC4Ever

@oma
Je lijkt meer van onze slechte resultaten te genieten dan van jullie goede resultaten. Vind ik sneu en best wat over jou zeggen.

4   0  
Peet vak G

Oma, die gast kan tenminste 6 halve liters wegkrijgen. Zie ik jou niet doen triest mannetje.

12   1  
D'n Klaagmuur

Wat een voetbal, wat een kutsfeer. En dan dat liedje over de keeper van Cambuur, man man man wat een sneue club zijn we geworden.

4   1  
Jf

Het is gewoon allemaal net niet en de sfeer in de ploeg is om te huilen. Ik geloof niet dat je iedere individue door de mangel moet halen. Het klopt als team niet en de technische staf en trainer zijn hier debet aan. De voorhoede is een randloze tijger en op deze manier kan je een dag voetballen.

Het is een mentaliteits kwestie want ook met de niet geblesseerde spelers breng je niet veel meer in het team.

Om JP nu buiten te knikkeren heeft geen zin want de achterblijvende staf is drie keer niks.

Wat nu? Heel eerlijk het kan me allemaal gestolen worden en dat is voor mij wel iets want boekdelen spreekt want dit heb ik nog nooit gezegd.

10   0  
Mike Zonneveld

Het boeit mij ook niet meer dit jaar. Hopelijk gebeurt er in de zomer iets wonderbaarlijks waardoor we een team hebben wat enigzins over NOAD beschikt en waar we graag voor naar het stadion komen.

4   1  
Dutchbird

Omarsson is nog lang niet terug op zijn oude niveau en bij Boere is het al 5 seizoenen geleden dat hij gevaar opleverde voor de tegenstander. Van de carrière van Haugen raakt niemand opgewonden. Die drie gaan dit seizoen niet voor goals zorgen. De enige die het net wel kan vinden is Janosec. Tijd om een poging te wagen met Janosec in de punt en Omarsson in zijn buurt.

7   0  
Wanny

Ik zou het weleens willen proberen met een type Schenning (in de spits ole ole), voor degenen die zo oud zijn dat ze dat nog mee hebben gemaakt. Iemand die wat oorlog kan maken daar.

5   0  
NAC4Ever

@DUTCHBIRD
Janošek heeft die goals niet als spits gemaakt. Dan zou ik hem ook niet als spits opstellen.

Ik zou Ómarsson het vertrouwen blijven geven. Denk dat dat terug betaald gaat worden.

4   2  
Adorni

KAIED
Die moet toch veel en veel beter kunnen, dan wat hij MAG laten zien.
Anders hadden ze hem toch nooit gehaald: als bankzitter????
Denk da hij onder een andere trainer z'n werkelijke kunnen kan laten zien.

12   0  
Ouwe Spionkop

Langzaam maar zeker volgt de berusting.
Het heeft geen zin meer je er druk over te maken. Het is trekken aan een dood paard.
Ik laat het allemaal maar over me heen komen.
Als de temperatuur boven de 15 graden komt en ik heb zin dan ga ik misschien nog eens kijken.
Verder is het aftellen naar het nieuwe seizoen.

5   0  
Vlugge Japie

De enige twee die andere spelers kunnen motiveren zijn Cuco en Jan. Verder lijkt niemand met elkaar te praten en ontstaat er vooral onderlinge irritatie.

Ik ben niet van de duimpjes omhoog steken na een slechte voorzetten, maar elkaar oppeppen na een slechte pass of een high five geven na een goede interceptie kan echt wel een kleine boost geven. Dat zit er allemaal niet in. Het onderlinge vertrouwen is nihil. Zelfvertrouwen is er nauwelijks. De teamgeest is naar de knoppen. Als die er al ooit is geweest.

Ik blijf erbij dat we individueel echt voldoende kwaliteiten hebben. Er is alleen een goede people manager nodig om het draaiend te krijgen.

4   0  
Leeuw

Wanny, zo´n type Schenning speelt nu bij de Graafschap.

4   8  
Beter de Laat dan nooit

Laat die trainer nou maar tot einde seizoen zitten. Wie moet het anders gaan doen?
Ontslaan geeft alleen negativiteit en een slecht imago.
Volgend jaar doorbouwen met Kortsmit, Lucassen, Royo, Kemper, van den Bergh, Leemans.
Kijken wat we moeten met Janosek en Omarsson. Geld vangen voor Omgba en daar de rest mee opvullen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

7   2  
Rudy

Casper Staring, NAC moet je salaris de komende tijd maar halveren. Hoop dat je dan leert zinvolle uitspraken te doen.

6   6  
D'n Klaagmuur

@Beter: NAC zou zich nu wel extreem belachelijk maken om JP nu te ontslaan. Dat gaat ook sowieso niet gebeuren.

Het is dit seizoen uitzitten. Hoop op verbetering is er gewoonweg niet.

7   1  
Tico

………… heb er nog steeds geen woorden voor

11   0  
Mocro Naccer sinds 92

Besef :

Dat we van de laatste 8 wedstrijden er maar 1 gewonnen hebben

Dat we uit de laatste 8 wedstrijden 6 punten hebben gehaald

Dat nac al 4 thuiswedstrijden achter elkaar niet heeft gewonnen

Dat we bijna onderaan staan in periode klassement

Dat niemand bij nac het iets kan schelen zolang er nog steeds minimaal 15000 op de tribunes zijn



7   2  
Wil

De mate waarin je de malaise kan kantelen in de weg omhoog, tekent de kwaliteit van het management...

Maar bij ons NAC gebeurt dat niet! Conclusie:
HET MANAGEMENT IS ONGESCHIKT!

3   1  
Hary nac

Ja Jan- Paul van Gastel wil gewoon naar het buitenland hij is met zijn hoofd niet meer bij nac breda hij mag niet dus doet hij het maar zo

3   4  
Frans

Club in de brand, ik stond erbij en keek ernaar. 25 jaar scc maar de club is in niets wat het was..

Veel te veel studentikoze types op de tribune, tijd dat er eens ingegrepen wordt als er t hardste wordt gezongen over een nietszeggende keeper.

Ga thuis bier drinken en blijf weg . Ik hunker naar 13.000 echte nachts op de tribune, in plaats van deze types.

6   7  
Ernie

Pierre van Hooijdonk zit in de RVC om het voetbal technisch beleid te controleren.
Met andere woorden hij is verantwoordelijk voor de huidige situatie. Oprotten dus!

6   3  
NAC4Ever

@ERNIE
Dat vind ik een grote fout van de afgelopen 10 jaar.
Steeds als iemand de verwachtingen nog niet waar maakt, moet diegene weg.
Hoe wil je dan gaan bouwen voor een mooie toekomst?

3   0  
4Lantijntje

@FRANS
20 februari 2024, 17:37

Ik heb de laatste tijd zoveel discussie over dit onderwerp. Je wordt uitgelachen, mensen gaan je aan zitten kijken, mensen gaan je nog harder irriteren. En iedere wedstrijd voer ik deze discussie die jij aangeeft. Ik hoor ook heel vaak om me heen: wij willen graag in het middan staan maar daar is het voor met andere jeugd. Uiteindelijk staan ze om je heen te hangen met 5 man op 3 stoeltjes

3   0  
4Lantijntje

Verkeerde knop.

En met 3 man met de rug naar het veld. Ze gooien gewoon dr beker bier leeg in je nek...

5   2  
4Lantijntje

@NAC4EVER
20 februari 2024, 18:21

Helemaal met je eens. Het zou eens fijn zijn als er rustig gebouwd kan worden.

Bij de zusjes moest ook iedereen eruit en de kop van van Geel moest eraf.. Ze hebben nu toevallig een goede gok genomen met Peter Maes en meneer van Geel zit weer op zijn fluwelen stoel... Daar hoor je weer niemand over.. Ik heb de laatste 10 jaar alleen maar gehoord dat iedereen eruit gegooid moest worden...

7   1  
Ivo

Rustig bouwen kan alleen met goede mensen. Die de poppetjes op de goede plek zetten en vanuit een visie vooruit werken.

Onze AD is binnen een paar maanden weer vertrokken. Een mismatch die in de slangenkuil die NAC is kopje onder ging. Dat is één.

Onze TD heeft nu met allebei zijn trainersaanstellingen een mispeer gehad en ook over de selectie kan je wel een paar dingen zeggen. Daarnaast is zijn trainer voetbal op de mat aan het leggen wat niet bij NAC en de KKD past. De medische staf faalt bijna wekelijks. Dat is twee.

Onze trainer weet zijn spelers duidelijk niet meer te motiveren en is tactisch aan het zwalken met vreemde keuzes en rare wissels. Speelt voetbal dat niet past bij deze KKD en duidelijk ook niet bij deze selectie. De assistenten maken ook een gelaten indruk, de energie is er uit. Dat zijn 3,4 en 5.

Wil je hier weer iets van maken dan moet je dus sowieso 5 man vervangen, door echte topaanstellingen, maar wie stapt hier nu in?

5   8  
Nr. 20

Ja het is niet best. Maar als je er even zonder emotie naar kijkt….zoveel blessures van bepalende spelers kan niet een ploeg opvangen. Ja trainer wisselt ms vreemd en opstelling tegen Willem II was waardeloos. Maar om hem van alles nu schuld te geven gaat m.i. te ver. Een midden veld met Staring (die echt nooit ingrijpt) en Lucassen tja dat zegt genoeg. Ook als je dan enkel Kaied kan inbrengen kom je kwalitatief tekort. Tel daarbij op het uit vorm zijn van ommarson en Sedjuh 2 prima voetballers en je hebt een logische verklaring voor de prestaties. Kortom hoe graag ik het ook anders zie. Een fit elftal draait ook onder JP gewoon goed mee. Jammer uithuilen niet in paniek raken en waar nodig doorselecteren en krijgen we zeker een goed team

3   5  
Paul Soeters

NR 20: Ik ben daar nog niet zo zeker van wat jij in het tweede gedeelte van je inzending stelt. Verre van dat zelfs met de huidige mensen in de organisatie. Ik durf zelfs te stellen dat dat niet zomaar gaat gebeuren. NAC is ouderwets bezig, de rest in de voetbalwereld ontwikkelt zich namelijk beter. Wij raken steeds verder achterop, zo vrees ik.

2   3  
Gjoewie

Even een keer niet over de wedstrijd. Ik vond het gisteren knap koud op de eretribune. De wind stond precies naar ons toe.
In een vorige post had ik al eens geschreven dat in mijn vak ongeveer 90% van de stoelen verkocht is, terwijl je maar zelden dezelfde gezichten ziet. Veel stoelen bleven gisteren leeg. Dat wil niet zeggen dat de mensen niet wilden komen, ik moest zelf ook een paar dingen omzetten om er op maandagavond bij te kunnen zijn.
Maar wat je dan wel ziet vind ik ergens wel verdrietig. De B-side die niet meer zingt. Soms waren de Cambuur supporters (met een halve bus gekomen) duidelijk te horen. Ze kregen niet eens een reactie. Ik vind die Blokker maatbekers verschrikkelijk. Het slaat echt nergens op om een bak met zo'n handvat te geven. Het bier slaat meteen dood, het lijkt wel alsof we met zijn allen maar zo veel mogelijk moeten tanken, dan valt het wellicht niet op hoe slecht de wedstrijd is. Oh, verdorie, heb ik het toch over het voetbal, het handbal, ach laat ook maar.
Ik heb gemerkt dat hoe hoger je komt op de eretribune, hoe harder de muziek staat. Gisteren draaiden ze dan gelukkig nog wat originele discoplaten (Dance Classics, volume III, als ik me niet vergis), maar meestal is die herrie niet om aan te horen en bovendien kun je er niet overheen komen als je zit te ouwehoeren.
De prijzen van de versnaperingen zijn echt veel te hoog. 3,50 euro voor zo'n mini zakje chips, wie heeft dat bedacht?
Over de veiligheid: je kunt volgens mij met een atoombom de tribune oplopen, er is niemand die het ziet of er iets van zegt. Laat staan vuurwerk of ander wapentuig. Aan de Beatrixstraat werd er meer gefouilleerd dan nu.
De trappen zijn behoorlijk glad, zeker als ze nat zijn, nu komen er wel beugels, maar dat helpt niet echt voor mensen op leeftijd. Ik ben zelf ook de jongste niet meer. Heb je net een half fortuin neergelegd voor wat versnaperingen, als je de helft nog over hebt als je op je plaats zit, mag je blij zijn. Waarom zijn er geen Major Toms die je beker komen bijvullen terwijl je op de tribune zit?
Enfin, gelukkig was er nog iemand die zijn lichten had aan laten staan, konden we tenminste nog ergens om lachen. Wel opmerkelijk dat er ineens 200 mensen van de tribune afliepen toen Annie dat omriep. Of zouden die allemaal bier zijn gaan halen?

2   0  
JeePee

Er is maar één weg, en dat is niet de zoveelste tombola en alles buiten flikkeren zonder een plan het anders te doen.

Na gisteren ben ik er meer en meer van overtuigd dat het probleem niet alleen de prestatie van Korsmit tot en met Haugen op het veld is, maar misschien wel meer het onvermogen van NAC om zichzelf opnieuw uit te vinden.

Terwijl iedereen aanvoelt dat het eigenlijk al lang niet meer past en kan, houden we, ja ook wij supporters, maar hardnekkig vast aan gedachte kernwaarden en denkbeelden die al lang niet meer houvast en helpend zijn maar eerder molensteen om de nek van onze club. Zoals: de gouden generatie van 93 en 94 weet het wel op grond van hun prestaties in het verleden. Vasthouden aan speelstijl en traditionele systemen terwijl spelers, omstandigheden en competitie allang om iets anders vragen. Geloven dat topsport en lokaal en gezelligheid allemaal altijd samen kan. Betrokkenheid en sfeer kunnen alleen door crowdsinging zoals we dat kennen. Rebels is hetzelfde als zo gek mogelijk en maximaal zuipen.

Ik denk dat het bij NAC niet anders is als met bedrijven en mensen: soms heb je geen andere keus dan al je zekerheden en keuzes tot dan toe los te laten. En jezelf opnieuw uit te vinden. Als dat niet gaat gebeuren, kijken we met elkaar nog even naar het sterfbed van de profclub NAC zoals we die kennen. Er is op deze manier geen toekomst.

2   3  
Belgische Naccer

Het Seizoen is nu definitief voorbij. Maar dat was al.
Van Gastel zal pas vertrekken na dit seizoen. Want nu ontslaan dan staan ze helemaal voor lul..
Samen met weer een batterij aan spelers die weg zullen gaan en zullen komen.

Alles begint met beleving, passie en fitheid. Dat ontbreekt al jaaaaaren bij NAC..

Hyballa kreeg het erin, in zijn eerste periode (voordat hij weggepest werd door Manders voor vriendje Steijn) en vorig seizoen na de winterstop. Dit jaar was het voetbal onder Hyballa ook beter dan onder van Gastel, maar mocht hij wederom vertrekken...

We zoeken dus een trainer als Hyballa, maar dan eentje die het management WEL in bedwang kan houden...Of je vervangt het management en laat Hyballa gewoon weer trainer zijn, dat kan ook. Want dit management is net zo slecht als het voetbal dat we momenteel spelen. En dit gaat dit seizoen helaas niet meer veranderen. Terwijl we zouden gaan promoveren....het is het zoveelste luchtkasteel gebleken helaas....

Verder stoor ik mij ook aan de beloofde "transparantie" onder NAC=BREDA. Ze zouden alles open communiceren naar de supporters, en zelfs wekelijks...hahaha....nou Fort Knox is nog een open huis vergeleken met de communicatie vanuit NAC. Ook al zo waardeloos.

Kortom we zijn eigenlijk helemaal niks opgeschoten met heel die overname. NAC is weer wat slechter geworden...maar niet zo zeer kwa spelers, maar zeker wel qua leiding en technische staf en spelopvatting.

We gaan weer wachten op betere tijden....maar dat doen we al meer dan 10 jaar inmiddels...

2   1  
scheppioni

@ Paul Soeters
Met deze staf gaat het idd never nooit meer goed komen, gelatenheid ten top want de trainer wil eigenlijk niet meer in BREDA zijn , dat dit zo ging lopen wisten wel op 1 januari al he.

2   1  
Badeend

@ Nr 20

Staring is in potentie echt een prima voetballer. Wel een die moet weten wat er van hem verwacht wordt en wat de rest van het team doet. Een spelidee, strategie of tactiek zou fijn zijn. Maar juist dat ontbreekt al vanaf het begin onder deze trainer, hij blijft goochelen met de opstelling en dat komt zeker niet alléén door de blessures. Daarbij, juist vanwege die blessures zou hij er een herkenbaar spelsysteem ingeslepen moeten hebben, zodat het voor elke selectiespeler duidelijk is wat er van hem verwacht wordt. Nu komt hij ineens met Lucassen op de flank in 4-4-2, wat op zich geen heel slecht idee was, maar Lucassen had geen idee wat hij daar moest doen en er was niemand die hem dat vertelde. Nog iets later kwam Staring linksback te spelen. Waarom?

Het is een bende en Van Gastel heeft geen idee. En dat werkt door in de spelers. Dat is echt 100% te wijten aan de hoofdtrainer.

Laad alle berichten na dit bericht in