Wij gaan niet opzij

BSR TV: Edwin de Graaf na ADO Den Haag-NAC (2-1)

Das Phantom

Edwin de Graaf heeft zijn eerste jaar als hoofdtrainer achter de rug. Een bewogen jaar, zowel zakelijk als privé. Na de uitschakeling hadden wij het met de trainer over de wedstrijd, zijn toekomstperspectief en het heftige nieuws over Ralf Seuntjens van afgelopen week.

Bron:
B-Side Rats
Vorig bericht
‘Olij op de radar bij Sparta’ 91 reacties
202 Reacties
190   14  
Nac

Aanrader interview met Malone kijken op Espn. Hij weet niet of hij volgend jaar nog voor nac speelt ondanks zijn contract.

Nou Malone opdonderen

40   159  
Real Robert

Flikker op naar je Haagse vriendjes!

Alles wat nog naar Manders ruikt eerst vertrekken.

34   75  
adnac

Met Seuntjes erbij waren we gewoon gepromoveerd

62   30  
Rolf

Bedankt Edwin.
Maar helaas nog veel bij leren,en succes bij je volgende club.

22   60  
Boeimeer1990

De Graaf, Koning!

38   46  
Sjonnie

Succes bij Sparta, je vriend Steijn.

117   12  
Wolfmanjack

De Graaf komt er nu pas achter dat Mashart op de reservebank hoort. Heeft hij veel tijd voor nodig gehad. Volgend jaar graag 10 nieuwe spelers en een andere trainer.

190   14  
Nac

Aanrader interview met Malone kijken op Espn. Hij weet niet of hij volgend jaar nog voor nac speelt ondanks zijn contract.

Nou Malone opdonderen

101   20  
NAC4Ever

Op basis van dit twee-luik denk ik dat er meer in zat. Vooral vandaag. Op basis van het hele seizoen niet.

De beker was wel een hoogte punt waar ik met een fijn gevoel op terug kijk.

Als de kruiken degraderen zie ik dat als een hoogte punt. Maar ik vind het alles over ons seizoen zeggen dat het falen van een rivaal dan een hoogte punt wordt genoemd.

Hopelijk komt de overname snel rond en vertrekt Manders meteen.

Over De Graaf:
Gezien alle onrust over de overname, Manders en de Haagse kliek en vertrekkende (ster)spelers en De Graaf's persoonlijke situatie vind ik dat De Graaf het niet slecht heeft gedaan.
Voor mij is hij een NAC'er door zijn verleden als speler en dat hij op een moeilijk moment wilde instappen.

Maar toch zie ik liever een andere ervaren trainer. Maar ik verwijt De Graaf niets. Als De Graaf wel blijft zie ik dat niet als iets negatiefs. Het is sowieso te hopen dat er een betere selectie komt te staan. Dat zal De Graaf ook helpen.

Hup NAC!
Zal nooit verloren gaan!

12   3  
NAC4Ever

@NAC
14 May 2022, 20:17

Door de overname geldt dat volgens mij voor iedere speler. De toekomst is onzeker.

71   10  
Jim

Edwin bedankt topper, als je eigen werkgever je zo tegenwerkt, dan is het niet anders. Door gaande het seizoen de beste spelers van de hand te doen. Heel veel succes in de toekomst en een goede gezondheid!

31   3  
Nac

@nac4ever

Daar heb je gelijk in, maar je kan ook op een normale manier reageren als je nog onder contract staat hij nac.

Hij heeft er niet veel zin in om volgend jaar nog bij te spelen, dat straalt hij nu uit.

Dus weg ermee

41   7  
RaraNAC

Is er al aangifte gedaan? Of was het een publiciteitsstunt?

38   11  
SjorsNac

Hij is er toch maar ingestapt noodgewongen dit jaar en altijd correct gebleven. Ik zeg bedankt voor je inzet, je komt er wel alleen nog wat meer ervaring op doen.

We kunnen rustig spreken van een totaal mislukt seizoen, geen enkele doelstelling gehaald, niet eens een periode titel. Meerdere malen verliezen van clubs die op de laatste plekken stonden etc.

Je verkoopt je beste spelers waarmee je de playoffs ook al kon vergeten.

Het hele technische team heeft gefaald helaas.

Nu uithuilen en per direct starten met de GROTE schoonmaak. Mashart, malone, ligeon, cagro, maria, azzagari, hilterman lozen en ja ook de rooij zien te verkopen.




44   22  
Tram

Helaas totaal ongeschikt als hoofdtrainer. Als spelers je Edje noemen dan houdt het op.

52   14  
Tram

Zo'n Mashart had hij er meteen uit moeten flikkeren.

52   9  
TvB

Malone zal wel als ‘breker’ naar Sparta gaan. Hopelijk met nieuw fris team het nieuwe seizoen in! Van mij mogen Adilehou, kortsmit, bakker, velanas, de rooij, en van schuppen wel basis en de rest bij kopen

19   8  
Bredaaaaa

Ik had Ed dit seizoen alles gegund. Promotie etc. Helaas heeft ado die droom ruw verstoord. Edwin bedankt voor alles. Je bent een ware gentleman. Toch is het beter dat NAC een vervanger haalt met meer ervaring voor volgend seizoen. De Graaf zal sowieso de club verlaten. Het ga je goed Edwin. Nog vele jaren!!

29   7  
Martinus

Toch ook een shout out richting Edwin. Zelf geen makkelijk jaar gehad qua gezondheid, is er in gestapt en heeft het seizoen vol gemaakt. Het was niet altijd goed, maar hij heeft zijn verantwoordelijkheid genomen. Wat mij betreft blijft hij gewoon aan NAC verbonden, alleen ik denk niet dat hij de beste kandidaat voor de functie van hoofdtrainer is.

13   11  
NAC4Ever

@NAC

Hij geeft ook toe daar op dit moment (ik vermoed door emoties) geen zin in te hebben.

Dat begrijp ik wel, als ik zie hoe hij wordt afgebrand. Hij heeft zich ondanks dat volgens mij prima gedragen, tot die like op een foto van Sem Steijn dat vind ik een blunder.
En dat geknuffel afgelopen dinsdag na de wedstrijd hoefde ook niet in ons gezicht.

Maar dat afbranden is al langer aan de gang. Een deel van de kritiek begrijp ik, maar een deel begrijp ik niet.

33   7  
TvB

Hoe anders had dit seizoen eruit gezien als penders hoofdtrainer was geweest en Haye, Seuntjens waren gebleven

20   23  
Ed

Edwin heeft het maximale eruit gehaald. Met Haye en Seuntjes waren we verder gekomen

30   6  
Nac

Vandaag was Malone 1 van de slechtste. Elke bal tussen linies ingeleverd en hij doet het al niet al te vaak.

Hij staat er voor de opbouw, nou niks van te zien.

26   3  
Geelzwartwit

Edwin bedankt voor het invullen van de functie dit jaar. Veel van je keuzes afgelopen jaar begreep ik niet. Ik weet ook niet zo goed wat ik van je functioneren moet vinden maar dat is denk ik ook niet te beoordelen in zo'n jaar. Fijn dat je qua gezondheid er weer bovenop bent. Heel veel succes in je carrière

28   2  
N1912

Met alle respect voor Edwin, want ik vind het een prima vent, maar de enige manier om definitief te breken met het inktzwarte tijdperk Manders-Steijn is door afscheid te nemen van alle direct betrokkenen. Helaas valt De Graaf ook hieronder.

Eindelijk weer vanaf nul beginnen en gaan bouwen aan een mooie en sportief succesvolle toekomst. Ik kijk er gigantisch naar uit.

33   8  
RV

Edwin heeft er eigenlijk heel veel te weinig uitgehaald. Met een enorm hoog budget en geruime tijd top spelers als Haye en Seuntjens in de gelederen. Ik heb veel respect voor de Graaf als speler en als mens (natuurlijk persoonlijk een enorm moeilijk jaar geweest) maar is nooit in staat geweest er net die extra 5 procent uit te halen, zowel individueel als in teamverband.

Meest jammere is dat hij zijn oren teveel laat hangen naar de groep. Dat kan alleen als je dragende spelers hebt maar de Graaf past zijn tactiek zelfs aan de wens aan van spelers als Malone en voorheen Rutte. Die denken dat ze dragende spelers zijn maar zijn bij andere teams op dit niveau slechts waterdragers.

Ik zou de Graaf er zeker graag bij houden als assistent hoor, maar als hij een stap wil maken in het profvoetbal moet hij net als Penders naar een club waar geen druk is. Ander gaat hij het nergens redden. Verder een wereld gozer waar ik veel waardering voor heb. Heeft in tegenstelling tot Steijn en de dikke pad Manders zich altijd positief opgesteld naar de club.

24   1  
Moppernac

We hebben voor het nieuwe seizoen al Jort van de Sande en Lukassen, nu nog 12+2 keepers en een nieuwe staf , TD , AD en eigenaar.
Word vervolgd.

76   5  
Ll

Malone bij ESPN:

“Jij blijft bij NAC?”
“Ik weet het niet.”
“Wel een contract.”
“Ik heb nog een jaar een contract, maar ehh”
“Je klinkt niet enthousiast.”
“Nee, ben ik ook niet”

Doei Malone!

45   5  
2 jaar

2 jaar

Twee jaar Manders, twee jaar wanbeleid.
Zowel voetbaltechnisch als financiële verkwisting

Twee jaar RvC, twee jaar de sleutels van onze club in de handen van corrupte Hagenezen geschonken

Twee jaar technisch hart, twee jaar B en C artiesten gehaald

Allemaal opdonderen, RvC Manders en technisch hart

47   7  
Bp

Kees Kwakman schuift Robert Molenaar naar voren als nieuwe trainer. Wat is jullie mening ??

19   9  
Scheppioni

Meer als een normale assistent zit er niet in Ed !! Kijk in de spiegel en leg dit bij je neer, hou je verder niet voor de gek, het verhaal mashart in de hele competitie spreekt boekdelen voor je ! Succes verder als assistent, geen hoofdtrainer bij NAC geen maximale eruit gehaald, ben eerlijk naar je zelf, misschien had een ervaren brok naast Ed je gered ! Zeker opzouten met die zak hooi visser die nog uit de koker van pipo kwam !
Het ga je goed, hopen nu op Graham Arnold en dat v aalst niet verder dwars ligt !!!

38   15  
Ouwe spionkop

Symphatieke man maar hoort niet bij NAC Dus odonderen samen met je vriend Malone en Bakker en niksnut Schoenmaker.
Klaar met de Haagse Kliek.
Vreven is vrij!

17   12  
Scheppioni

Je had het voor je zelf makkelijker kunnen maken, waardoor je bij de eerste drie had gestaan, veel minder mashart en malone, veel vaker Marijnissen en Siereveld !!!!
Maar zelfs deze onzekerheid bracht je tot een zeer onzeker figuur als trainer al stond je er alleen voor !

18   18  
Tip

Ben er vrij zeker van dat als Sparta zich handhaaft de Graaf en Olij (!) naar deze pracht club gaan. Dat Malone niet graag blijft is logisch, ik sta er niet van te kijken als Steijn hem uit ons wespennest haalt. Verder wacht ik de plannen af van NAC = Breda. De stichting NOAD zal er toch wel goed over nagedacht hebben.

46   3  
Henkie

Malone mag best vertrekken. Zich prima ingezet, maar geen geweldenaar en daarnaast een dure speler op leeftijd. Kun je beter budget vrijmaken en voor andere opties gaan.

9   39  
Janson

Volgend jaar 6 punten voor de kruiken

13   5  
Cool Hand

Hoe je het ook wendt of keert, een willekeurig iemand die hier af en toe wat post, zou het niet slechter hebben gedaan dan deze trainer. Als je 11 willekeurige spelers op zou stellen en ze de wei in zou sturen, eindigen ze ook in het linkerrijtje.

36   1  
Rick

WAT EEN SCHANDALIG SLECHT SEIZOEN WAS DIT! OM TE HUILEN!!!

27   1  
De generaal

En nu die hele grote keiharde bezem er doorheen!
Weg met al die gelukzoekers en zakkenvullers

3   0  
Judge M.

Dat denk ik dus ook, @Tip..

29   2  
Badeend

Zo, eindelijk is dit overgangsjaar voorbij. Nu nog wat administratieve handelingen en een paar rare snuiters eruit zetten en we kunnen eindelijk weer écht aan NAC gaan werken.

Zo'n Malone, die is gewoon aanvoerder geweest hè. Dat is toch wel bijzonder hoor.

13   4  
Ric

Huidige (basis)selectie:
Olij - weg (transfer)
Mashart - rap afscheid van nemen. Kan het niveau absoluut niet aan. Al jarenlang niet. Gewogen en veel te licht bevonden. Nieuwe linksback benodigd!!
Malone - ik vond dat hij na vorig jaar een eerlijke en nieuwe kans verdiende. Dit jaar alleen maar tikkie terug en tikkie breed. Heeft vanuit achteruit geen fatsoenlijk bal naar voren op kunnen bouwen.
Bakker - voordeel van de twijfel. Maar er moet echt een verdediger naast hem
Staan die kan opbouwen. Want hij speelt ook liever breed dan vooruit.
Rutten: stop aub
Adje - leuk voor erbij maar echt geen basismateriaal als je naar de eredivisie wil.
Cagro - leuk voor de bank maar ook geen basismateriaal
Banzuzi - talent, erg jong en gewoon een prima speler om erbij te hebben en minuten te laten maken. Op een goed voetballend middenveld kan hij echt wel
Iets toevoegen. Maar in het huidige elftal uitblinken op zo’n leeftijd is niet te doen. Speelt niet voor niets in oranje. Barst van de potentie.
Maria - tja. Als linksback in ieder geval zeker niet. Misschien leuk als opvulling maar in de basis op het middenveld zie ik t ook niet gebeuren
Velanas - openbaring. Kan waanzinnig voetballen. Als daar toch eens een mooi elftal omheen staan en een fatsoenlijke back achter hem dan wordt het smullen.
De rooij - op dit moment NEE. Maar die jongen kan voetballen. Ik denk alleen echt dat hij verkeerd gebruikt wordt en te weinig in zijn kracht wordt gebruikt. Hopelijk komt er een trainer die het eruit gaat halen. Let maar op: Zodra hij ergens anders heengaat zal hij wel weer de pannen van t dak spelen.
Hiltermann - die gast heeft zich onmogelijk gemaakt. Kan hij een nieuwe start maken? Ik vraag het mij af. Maar hem transfervrij wegdoen is veel te makkelijk. Dan moet hij maar op de blaren zitten.

Kortom
Er is nog heel veel werk aan de winkel. Er zal nog heel veel versterkt moeten worden. Ben heel benieuwd of die schijt familie Steijn met Manders ons imago niet een hele grote (bewuste) deuk hebben bezorgd!

21   2  
Barbapapa

Als Malone weg zou willen en een club is gek genoeg om wat te betalen is dat zijn goed recht. Is gewoon een mislukt huwelijk geweest tussen hem en NAC. Overgehaald door Steijn om te komen, daarna is niets geweest zoals verwacht.

Waar ik me bij hem vandaag weer over verbaasde is dat hij als middenvelder is gehaald maar daar iedere keer totaal in paniek lijkt te slaan.

Gelukkig is dit seizoen voorbij. Hopelijk volgend jaar een competitief team op de velden.

31   8  
Bp

Mooi, jankbal Streppel ligt er ook uit met die Duitsers!!!

31   10  
H.V.M.

Mooi!
Die kwal van Streppel ligt er ook uit.
Wat is dat een irritante vent zeg.

37   4  
Ivo

Malone kan absoluut niet meer mee op eredivisieniveau. Als Sparta hem zou halen zou me dat heel erg verbazen. Malone heeft een doorlopend contract maar wil weg. Dat lijkt me een prima plan. Zet de zaakwaarnemer maar aan het werk om een club te vinden. Malone is 33 dus transferwaarde is minimaal. Lekker laten gaan.

Hoe slecht het voetbal vaak ook was, de grootste wanprestaties werden dit seizoen geleverd buiten het veld. De aandeelhouders die de overname totaal uit de klauwen lieten lopen waardoor we 11 maanden later nog geen stap verder zijn. Haye en Seuntjens laten vertrekken, waardoor je sportieve ambities in de kast konden om de begroting ten gunste van de aandeelhouders op orde te houden. Het gezeik met Hilterman. Dure spelers die maar niet fit raakten of openlijk twijfelden of ze nog wel verder willen. Een onzichtbare directeur, tot hij ineens opdook op de tribunes met de minst populaire trainer ooit.

Als je het allemaal op een rij zet, wat een zwijnenstal is het dan geweest.

Ik hoop maandag te horen dat de overname rond is. En dat er daarna snel wat namen en rugnummers genoemd worden van de mensen die de club gaan leiden. Nooit meer terugkijken naar dit seizoen. De blik kan eindelijk vooruit.

32   4  
Wanny

Malone zou een kartrekker moeten zijn. Maar daar heeft ie de persoonlijkheid niet voor.
Is een lieve jongen, geen krijger die voorop gaat en waar de rest zich aan optrekt.

Heeft zich altijd netjes uitgelaten over de club. Zou voor iedereen fijn zijn als ie nog een leuk buitenlands avontuur aan kan gaan.

19   4  
Oldie

Zowel Steijn als Immers stonden dit jaar bij NAC op de loonlijst. Malone wil dit uiteraard ook voor het seizoen 22/23. Misschien wordt dat volgende week nog met Manders geregeld!

12   9  
Pearl of the Soutj

Zou Edwin een overeenkomst hebben met Malone? Hij mag zijn met zijn vrouw een beschuitje eten in ruil voor een basisplaats. Er is toch geen andere verklaring voor het feit dat de koning van het tikkie breed en alles op zijn elf en dertigtst nog steeds in de basis staat na zijn prestaties dit seizoen.

20   9  
Jurgen

Kan Lokhoff geen team samen stellen ism Australische trainer ?

22   5  
Kvdc

@tram

Als ik naar mijn eigen team kijk. Ik speel op een vrij hoog amateur niveau, en als ik mijn trainer überhaupt bij zijn voornaam noem begin ik (terecht) op de bank de volgende wedstrijd. Het gaat puur om principe, want je moet altijd respect hebben voor je trainer. En, ls ik hoor dat de spelers hun trainer/baas Edje noemen valt mijn pet daarvan af. Ik heb altijd de charme van onze trainer ingezien, maar dit is gewoon te licht voor een professionele organisatie.

25   33  
Bas

Off topic:

Ik vond de actie van Fr0nt76 geweldig! Helaas dat niet iedereen het even veel kan waarderen.
Ergens snap ik dat wel, en helemaal als je naar het taalgebruik keek, maar vergeet niet dat:

- Deze gasten allemaal een SV riskeren voor deze actie.
- Ze zich dag en nacht inzetten voor de club.
- Ze een fanatieke groep opbouwen.
- Ze ons op de kaart zetten.
- Wat deze supporters (/alle supporters) dit seizoen is aangedaan.

(En voor iedereen die zeurt om de zwarte jassen en bivak mutsen, helaas gaat dat niet anders deze tijd)


Alleen daarom hulde mannen!
Ga zo door! We hebben met onze groep genoten….
En vergeet niet te collecteren😆 Voor zulke acties heb ik wel een paar tientjes over.

#Bredavooruit👊🏼

15   4  
Nonkel Frans

Is de verkoop al rond?
Hebben inmiddels alle betrokkenen -" zij die NAC een warm hart toedragen" - nu getekend?

10   2  
sem

Dit was wederom een seizoen om snel te vergeten.Alleen ik vraag me wel af, of het nog zien heeft om deze club op deze wijze te leiden. Hopelijk komt er snel een nieuwe eigenaar.Helaas heb je bij nac ook te maken met vriendjespolietik, mensen die zich overal mee bemoeien en geen verstand van de zaken hebben.

15   2  
Ben

Die Malone wil weg en wil net als Immers ondanks zijn riante salaris wat ver boven de rest uit steekt nog een zak geld mee krijgen. Vriend manders regelt dat nog wel even, die heeft alle Hagenezen geholpen met vaste contracten, dikke salarissen en nog zakken met geld mee gegeven.
Deze man heeft meer schade aangericht dan Mommers en Oltmans bijelkaar.

7   8  
Cees-2

IVO: Je raakt links en rechts min of meer de gevoelige snaar. Die nieuwe start gaat inderdaad nieuw zijn. Maar ik vrees niet in die zin die wij hopen. Ik denk dat die nieuwe start een soort van vervolg gaat worden van nu! Nee er komt echt meer bij kijken voor de weg naar boven. Dat kan een snel bijeen geronseld clubje niet bewerkstelligen. Al is er nog steeds niets definitief betreft dat laatste! Ik zie het somber in, dat meen ik oprecht.

55   2  
Sjaak

Ik schaam me kapot als ik die beelden zie omtrent het uitvak gisteren. Kk spuiten op de wanden en in de wc en dan ook nog zingen kk den haag. We zijn diep gezakt qua support

48   1  
Ric

Zie foto’s langskomen dat er in de toiletten in het stadion ‘……’ Den Haag op de tegels is gespoten.
Hoe ziek ben je dan. Walg van dit soort acties van zogenaamde nac supporters.
Je zet je clubnaam te grabbel kneus die je bent.
Wat kan ik hier slecht tegen zeg. Volgens mij vergeet die supporters even hoe het met momenteel met onze Ralf vergaat.

36   1  
Ric

Spoor dit soort gasten aub op of geef ze anoniem aan als je weet wie het is.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een nieuwe nac supportersgroep aan het opstaan is, die duidelijk niet weten waar de NAC supporter voor staat.
Nou niet voor dit soort ongein mafkezen!

7   4  
Kipiani

We zijn toch wel pessimistisch m.b.t. een snelle terugkeer op het hoogste niveau. Maar de partij die nu overneemt is voor de club en Breda wel de minst slechte van de drie.
Een goede strakke leiding van bovenaf, met een actief, betrokken, integere, maar vooral onverstoorbare RvC en directeur zal zeker bij NAC het verschil kunnen maken.
Maar dat roepen wij al minimaal 15 jaar.
En dan die kliekjes (we tellen er minimaal 10) die zich allemaal zo belangrijk vinden, belangrijker dan de club, dat zijn er veel te veel om iets van rust in de club te krijgen.
Misschien wordt het nog iets met onze club als niemand zich belangrijker en groter vindt dan NAC Breda.
Dat laatste wil niet zeggen dat je er niets van mag vinden of zeggen, want daarvoor is het 2022 en niet meer 1964.
Vervelende,gefrustreerde negatievelinge heb je altijd.
Hup NAC.
Hup NAC.
Hup NAC.

29   1  
RaraNAC

Ook wij hebben een extreem domme groep supporters onder ons.
Wetende dat we onder een vergrootglas liggen komt wederom allee aandacht op NAC terwijl de FCDH fans alles hadden gesloopt en structureel het K woord zingen..
In Breda zeggen wij het K woord niet, en corrigeren we (in ieder geval bij ons op de tribune) elke buitenstaander die dat wel zegt.
Door in Den Haag de WC onder te kalken geef je ze weer een stok om te slaan…

Zelfde als Maurice doet.. is zijn aangifte al binnen?

20   2  
Atleet

Te triest voor woorden mede supporters!!!

Dan heb je echt geen niveau als je lekker alles onder kalkt met dat ene woord!

En zo worden we weer weg gezet in Nederland ….. graag heel snel opsporen bekend maken wie het waren en nooit meer in het stadion.

En hopelijk snel een handtekening zodat er een nieuwe elan komt en hopelijk gaan die nu echt is een top sport klimaat weg zetten.
En al die geledingen die wat willen zeggen binnen de club, verdiep je is een topsportklimaat en ga dan is iets roepen en doen.

Fijne zondag iedereen en geniet van het mooie weer.

1   4  
Cool Hand

@Kipiani - geen flauw idee wat je probeert te zeggen.

1   1  
ton

BEN HET MET JE EENS JATSON

14   3  
Semsi

Net de interviews met Bilate en Malone gezien. Vergelijk deze maar eens met elkaar. En hier wil ik het bij laten...

17   4  
NAC!!!

Overname is nog steeds niet getekend.
Ondanks de geruchten het deze week zou gebeuren blijkt iedereen niet vol achter het plan te staan.

Dit uit betrouwbare bron..

Het zit blijkbaar toch iets anders dan verwacht in elkaar..

12   5  
Fred1

Simpel , gewogen en véél te licht bevonden.
Geen overwicht over de groep, rare opstellingen en heeft ook een kwalijk wisselbeleid.
En komt altijd berustend over zit totaal geen vechtlust in.
Vraag me trouwens af waarom hij Velanas wisselde, de gevaarlijkste man aan NAC zijde en een uitgebluste Bilate liet staan?
Als je over 2 wedstrijden tegen een zwaar gehavend ADO het niet over de streep kunt trekken en als technische staf en team nergens extra motivatie uit kunt halen is het echt droevig gesteld.
Generaliseren ben ik niet van maar écht al die ouwe meuk moet weg, ook de Haagse kliek er mag niets meer blijven hangen van de verschrikkelijkste jaren uit onze geschiedenis.
Laten we aub snel alles achter ons laten, dus ook deze trainer.

15   4  
Tosti-076

Gezien de situatie waar de Graaf mee binnen kwam, de selectie waar hij het mee moet doen en de wanorde rondom hem heb ik alleen maar respect voor hem. Is hij klaar om hoofdtrainer te worden? Nee laat hem een paar jaar assistent zijn en dan sterker terugkomen als hoofdtrainer.

Maar hij stond er dit jaar wel, altijd positief omdat hij diep van binnen ook wel wist dat dit jaar niks zou worden.

24   1  
Maarten

Wat ben ik blij dat dit seizoen afgelopen is zeg.

3   14  
Willem 4,5

Een grote schoonmaak is zeer zeker nodig.
Van de huidige selectie zijn er maar een paar goed genoeg om te blijven. Onze talenten, Bakker en van Schuppen horen daar zeker bij. Ook Bilate, kan goed van pas komen in een nieuwe voorhoede, mag van mij blijven net zoals Velanas. De rest mag een andere club zoeken inclusief De Rooij, daar hebben we helemaal niks aan, nooit aan gehad trouwens. De TD kan aan de bak. Een voordeel, slechter als afgelopen seizoen kan het niet worden!

21   16  
Tip

Ik denk dat de moraal van het verhaal zou moeten zijn, na alles wat er is gebeurd, dat wij ons niet bemoeien of een trainer al dan niet weg moet. Dit spelletje spelen we nu al 20 jaar en we zakken steeds dieper weg. Laat in principe een trainer zijn contract uitdienen. Over de ene zul je geweldig tevreden zijn en over de andere minder. En daar zal ook nog verschillend over gedacht worden. Maar uiteindelijk blijft de trainer toch een voorbijganger. Dus waarom al die koude drukte ? Door trainers niet structureel voortijdig weg te jagen komt er rust in een organisatie. Een contract verlengen is een andere zaak en moet worden beslist binnen de organisatie onder verantwoording van een TD.

Verder denk ik belangrijk te realiseren dat wij helemaal niet de kennis en kunde hebben om een hoofdtrainer betaald voetbal te beoordelen. We denken misschien dat we dat kunnen maar de werkelijkheid is anders.

Mocht de Graaf naar Sparta gaan dan gun ik hem daar een mooie tijd .
Blijft hij bij NAC vind ik het ook prima.

Wij als supporters kunnen NAC het beste helpen door te stoppen met ons overal mee te bemoeien. Uiteraard mag je altijd netjes je mening geven, maar wel op voorhand accepteren dat men er niets mee hoeft te doen.

23   6  
ome cor

Ik hoop dat Malone de eer aan zichzelf houdt en z'n contact inlevert.
Nog nooit zo'n anti voetballer gezien met z'n laffe tikkie breed, tikkie terug voetbal.

Verdedigers die ELKE wedstrijd vanaf minuut één al spelen alsof ze in de bekerfinale in de 89e minuut de 1-0 voorsprong moeten verdedigen horen niet thuis in het voetbal wat NAC zou moeten laten zien. Angsthazen voetbal, bang om een foutje te maken dus anti-voetbal spelen.... bah bah...

Een Mashart heeft lang mijn sympathie gehad. Jonkies moeten leren "on the job".
Maar had verdomme oude VHS banden laten zien van John Smit. Ook een linksback die niet goed kon voetballen, maar er altijd onorthodox vol in vloog. Strijd leverde !
Dan is een fout of eventueel een blunder makkelijker te accepteren dan het "pas op andere breekt m'n nagel-voetbal" van Jethro. Die jongen had dit jaar gigantisch moeten groeien, maar helaas...

Banzuzi is nog geen eerste elftal materiaal. Althans niet voor de basis. Lekker laten rijpen in 021 en af en toe wat minuten in het eerste laten maken.

Als ADO Eindhoven nu maar helemaal naar de kloten speelt (sorry Penders) dan kan NAC misschien nog voor Sleegers gaan.
Voor De Rooij zie ik dan nog perspectief volgend seizoen.
Een aanvallender ingesteld elftal en niet vragen of De Rooij van rechts buiten tot rechtsback wil gaan rennen, 90 minuten lang. Daar liggen zijn kwaliteiten niet.

Geen idee wat Marijnissen heeft maar laat die jongen ook maar rijpen en minuten maken waar mogelijk.

Oh ja...en niet De Graaf als trainer houden natuurlijk.
Dus NAC=Breda.....an die Arbeit.

25   5  
Nachoreca1

Zal morgen 100 bezems bij de hoofdingang zetten...wat een tering zooi in alle gelederen zeg...oei oei....oprotten ermee. Ben na een nachtje slapen linker dan gisteren. Tegen dit ADO zo voor lul gezet worden...echt bizar. Sterker al 5 jaar voor lul gezet worden...
Die overname schiet ook voor geen kut op, dus beste mede supporters...jaren van ellende lonken...

4   2  
Geelzwartwit

Club verkopen
Knvb en gemeente akkoord krjjgen
Rvc aanstellen
Die stelt de directie incl td aan
Directie incl td en rvc stelt een technisch advies hart aan
Td gaat aan de slag en technische staf en selectie samenstellen

Van bovenaf aan beginnen toch?
Kunnen we meteen zien of NAC =Breda het ook gaat doen zoals het hoort of alles hetzelfde blijft en met het halen van spelers trainers en td begint... Ben benieuwd welke volgorde ze toepassen... Er zijn al 2 nieuwe spelers gehaald...

5   8  
Scheppioni

@Ben
Idd kerel, een grote schande, daarom elke dag langer met manders en v aalst is nog veel meer een strop voor de nieuwe mensen die het wel goed bedoelen met ons NAC !
@ Sjaak
Daar schaam ik me ook intens voor ! Dat zijn geen supporters, dat zijn doorgesnoven gassies met geen leven, die zouden echt een vette straf moeten krijgen, maar ja nederland he.....🤨
@ Fredje
200% mee eens ! Al gaat dit voor de nieuwe mensen een behoorlijke pittige klus worden, financieel maar ook sportief zolang manders nu nog blijft gaat dit een enorme brok schade zijn ! Ik begrijp toch dat de overname deze week nog zeker niet rond komt....... partijen zitten nog behoorlijk elkaar dwars, dus verre in het belang van ons NAC, ik zie nog een overgangsjaar aankomen, wat een vreselijk woord overgangsjaar ! Ons NAC hart bloedt vreselijk 😐💛🖤

28   2  
Molenschot Loco

Als er 1 persoon is die NAC weer op de rit kan krijgen dan is het Toon Gerbrands wel.....iedereen mag mij op 1 juni bellen......nou NAC=BREDA......ACTIE!!!!

27   5  
Dirk

BEVRIJD ONS VAN VAN AALST EN MANDERS!!!!

10   3  
Molenschot Loco

En NIET WACHTEN tot het 1 juni is!!!!!!! Laat blijken dat je zeer geïnteresseerd bent in hem en graag zo snel mogelijk een bakkie wil drinken met Gerbrands!!!

2   2  
Geelzwartwit

@molenschot

Dus de huidige rvc moet Manders de deur wijzen en Gerbrandts als AD aanstellen? En wie gaat hem dan betalen? De huidige aandeelhouders? of heeft NAC nog ergens een reservepotje?

Volgens mij kunnen er momenteel alleen wat transfervrije spelers gehaald worden van het type "dat soort bijtertjes wil iedere trainer wel in zijn selectie hebben en doe je niks fout aan" en daar hebben er er nu 2 van gehaald al het andere is afhankelijk van verkoop en hoe de organisatie opgetuigd wordt.

8   4  
Molenschot Loco

Ik heb niet gezegd dat ze toon als directeur moeten gaan aanstellen....maar als er iemand is die structuur kan aanbrengen is hij het wel...ik weet zeker dat je prima kunt sparren met Toon....advies vragen en dan ...als toon ingaat op de uitnodiging...kijken of er een klik is.....toon is al lang financieel onafhankelijk voor geld hoeft toon het niet meer te doen...

10   9  
Jo

TERECHT VERLOREN! NOG NOOIT ZO 'N SLECHT NAC GEZIEN!

3   2  
Geelzwartwit

@molenschot

Snap ik en zie ik ook zitten.
Ik wil alleen aangeven dat als de overname en het opnieuw inrichten van de organisatie nu nog niet kan.

Tenminste als je nou eens een keer wel de juiste volgorde wil aanhouden.

Er is nog geen nieuwe eigenaar er is nog geen duidelijkheid over een RvC enz enz.

2   2  
Geelzwartwit

*dat door de overname het opnieuw inrichten van de organisatie nu nog niet kan.

39   4  
NAC4Ever

Zie net een foto waarop te zien is dat er 'kanker Den Haag' is geschreven bij (ik denk) de toiletten bij ADO en en schijnt dat het ook is gezongen.

Naast dat ik dit in algemeen al schandalig vind, heb met een spandoek steun uitgesproken en is de trainer net schoon verklaard.

Hoop dat de daders zich kapot schamen en een gepaste straft krijgen.

13   31  
Pmds

Nou iedereen zijn deugwoordje weer gedaan over de supporters? Goed hoor. Kunnen we nu weer verder ;)

3   2  
Molenschot Loco

Geelzwartwit.....je moet gewoon het proberen!!!!!! Anders gaat er misschien wel een andere club mee aan de haal....zo simpel is het!

5   23  
MickJ

Mijn idiaal plaatje :
Algemeen Directeur. Toon Gebrands
Techn. Directeur. Erni Stuard
Trainer . Dick Schreuder
Doe het er maar mee.

4   4  
Mo

Bedankt voor jou inzet edwin ,is niet makkelijk

21   8  
De Supporter!

@nac4ever:

Das nog niet alles, wc’s waren gesloopt, als ook de stoeltjes in het uitvak.

Maar de middelvinger van Steijn….nee dat kan echt niet.

26   3  
Adje

Malone wil weg hahaha. Wat was die slecht gehele jaar. Denk blij mag zijn dat hij weg wil. Nu nog een gek vinden die hem gratis komt ophalen.

1   0  
Geelzwartwit

@molenschot

Polsen sowieso

14   0  
Geelzwartwit

@adje

Malone wil weg? Mocht er destijds tekengeld betaald zijn dan kan hij daar zijn contract wellicht mee afkopen.

15   3  
Geelzwartwit

Rutten baalt van onduidelijkheid bij NAC: ‘Ik kijk wel eens om me heen; wie heeft er een contract en staat in juni nog op het veld?’

Je kan in het veld beter je tegenstander in de gaten houden lol

9   0  
NAC4Ever

@PMDS
Deze week hebben wij naar mijn mening veel onterechte kritiek gehad (alleen de bedreigingen na afgelopen dinsdag keur ik af).

Maar als er 'supporters' van ons wel te ver gaan keur ik dat ook af. Ook al begrijp de frustratie richting Den Haag.

7   1  
NAC4Ever

@DE SUPPORTER!
15 May 2022, 12:01

Ik keur beide af. Als er iets onterecht richting NAC gebeurt irriteert mij dat. Maar ik word ook boos als er wat schandalig vanuit NAC kant gebeurd.

16   5  
Oosterhout

Alle respect voor de Graaf. De enige van de Haagse kliek die dit jaar qua instelling en motivatie niet heeft verzaakt ondanks zijn gezondheid.

Qua keuzes wellicht een hoop missers gemaakt, aan de andere kant, de trainer is zo goed als zijn selectie.

Bedankt Edwin, en mocht je volgend jaar niet meer aan het roer staan, jij kan door de voordeur met kin omhoog vertrekken.

7   3  
John

Nu vakantie conditie en herstel programma mee, zodat volgend seizoen Rutten, Maria, Antonia, Ligeon, Malone, Bakker en De Rooij allemaal 30+ wedstrijden beschikbaar zijn.

Conditioneel en fysiek is de grote zomer uitdaging !!!

18   5  
Ben

KUT VAN AALST!

5   5  
Semsi

En de soap gaat gewoon door blijkbaar.
Kan maar bij 1 club, wat een amateurisme.
Niemand gunt elkaar iets, de club gaat hier aan ten onder!

10   3  
Ivo

Hebben we een serieuze bron of loopt iedereen elkaar maar wat na te Papegaaien?

Waarbij we weten dat sommigen maar al te graag zien dat een paar het verpesten voor velen.

23   0  
LL

Off topic:
Flemming scoort wederom.
Wilde vorige zomer weg, mocht niet van Fortuna. Flemming wilde afgelopen winter weg, mocht niet van Fortuna, want te belangrijk.
Zo kan het ook gewoon hè NAC!

Mbt de overname: het zit me niet lekker, waarom moet het allemaal weer zo lang duren? Vrijdag zouden de handtekeningen gezet worden, toch? 🤐

21   3  
Frans

WIE BEVRIJDT ONS VAN VAN AALST?

14   6  
Rick

Wat heeft die kutManders dit seizoen toch geblunderd met:

Van Hooijdonk,
De Rooij,
Haye,
Seuntjes en met een lading gemankeerde voetballers!


Man,man,man....

8   5  
NAC!!!

Idd de deal is nog steeds niet voltrokken.

Het lokale is heel leuk en mooi, maar er zijn teveel opmerkingen ivm het kapitaal dat er gaat zij. Daarbij de vrees dat het te weinig gaat zijn en het ik een 5 jaar weer hetzelfde gaat zijn.

Het lokale is heel mooi, alleen zijn er heel verschillende die twijfelen over de haalbaarheid!
We vallen al vaak in herhaling qua omgang met centen en beleidsmensen.
NAC naar de ere brengen kost veel geld. Er is momenteel niks (bijna niks) van waarde.

Het plan waar het minst over gesproken was, blijkt nog het steeds het beste te zijn met kapitaal. En die kwamen uit de USA.

Als je als club wilt groeien en niet wilt blijven hangen zoals nu moet er iets gebeuren.
Het lijkt er wel op dat we nog niet veel verder geraakt zijn dan maanden terug.

15   7  
Ernie

Zoals ieder jaar ligt het aan de trainer dat we niet gepromoveerd zijn. Mag ik deze mensen er aan herinneren dat de Graaf tegen wil en dank hoofdtrainer is geworden.
Nee volgens mij komt het omdat er te veel slapjanussen in de selectie zitten. Als we ooit nog willen promoveren moet er geïnvesteerd worden in karakter voetballers. Spelers die het gras opvreten en geen stap opzij zetten.

12   1  
Johnny

Waar is toch de tijd gebleven dat ( met b.v. lokhoff, v hooydonk, Gerard de haan enz.) Elke club met angst naar Breda kwam?
Zou dit graag terug zien!!

21   6  
Beest

@bsiderats crew

Geef die pauper van een Noad1976 nou eens een ban alstublieft zeg.

6   12  
noordhollander

off topic:

Onze arno verschueren schiet sparta op 0-1 😍😍😍 volgend jaar de derby dus weer

19   5  
Nummer 14

Met

Fin Stokkers. Sydney van Hooijdonk Robert
( Cyriel Dessers ) Muhren

Mats Seuntjens Ralf Seuntjens Arno
Verschueren
Tom Haye

Angelino. Pablo Mari. Greg Leigh
Andries Noppert


Wordt je 3e in de eredivisie.
Allemaal geweldige spelers van de afgelopen 5 jaar maar als ze een NAC shirt aan hebbben ….. dat is toch gek?

Allemaal jongens die wij / sommigen ook niets vonden toen. Steunen wat we hebben!

10   24  
Bredaaaaa

Beetje vreemd dat er vanuit de fanzines en andere NAC fora het gedrag van bepaalde lieden niet wordt veroordeeld. Misschien angst voor die hooligans? Zou kunnen he.

3   10  
Bredaaaaa

Geen bsr uiteraard. Die hebben t wel gedaan.

23   3  
Bp

Zou Helene Hendriks die Leo Alkemade er ff aan herinneren dat de derby op terugkomen staat 🤣🤣

38   3  
Mark

Van Hooijdonk speelt weer TOP.

EN WAT DEDEN DIE KUT Manders en Steijn?

ALLEEN MAAR RUZIE MAKEN MET EEN ECHTE NACCER!

WAT EEN KLOOTZAKKEN!

45   4  
Fan uit Zevenbergen

SIdney van Hooijdonk
Die kon er niks van zei Steijn

49   0  
Henk

Topcombinatie tussen Haye en Sidney!

2-0


Manders moet zich diep schamen:

Voetbalkwaliteit in Breda kapot maken!

WAT EEN GRANDIOZE EIKEL!

48   3  
Mike

MET HAYE EN VAN HOOIJDONK WAREN WE GEPROMOVEERD !

KUT KUT KUT MANDERS!


GRANDIOZE BLAASKAAK!

16   1  
Bp

Sparta blijft erin, dus Olij heeft vrij baan voor 5 ton,hoewel Utreg ook goed aanrijden is vanuit Dongen

10   19  
Cees-2

Die kon er niks van zeiden de supporters.
M. Steijn. Dat klopt dat de supporters dat riepen. Steijn heeft dat over Van Hooijdonk nooit geroepen. Wel bij de feiten blijven s.v.p.

7   1  
Noahd

@bp

Olij woont inmiddels al enige tijd in Oosterhout, maar ook dat is prima te doen natuurlijk

20   0  
Leo

Hopelijk krijgt Sidney volgend jaar de kans voor een


GRANDIOZE REVANCHE!

23   2  
Karel

ROT OP MANDERS!


WAT EEN WANBELEID!

17   1  
Nick

Wat is die VAN AALST ook een grandioos domme vent door zo'n blaaskaak en anti voetballer Manders binnen te halen!

O o o !!!

7   12  
Pietjebel

Bilburg bilburg Breda komt de aaaan

22   5  
Tegel

Vandaag maakt het weekend toch nig een beetje goed , al had ik Maurice ook graag zijn degraderen!!

16   5  
Bredaaaaa

Troostprijs!! Derby time volgend seizoen!

23   5  
Rubenac

It’s derby time 😎

6   2  
Bp

Wesley, zie tranen in je ogen 😪😪

36   4  
H.V.M.

Zo, in Tilburg zijn ze voorlopig ook uitgelachen.
Welkom in die geweldige KKD! Pffffffff

15   2  
Vic

HOPELIJK IS DE OVERNAME NABIJ!

EEN JAAR LANGER MET VAN AALST EN MANDERS BETEKENT WEER EEN NIEUW

R A M P J A A R ! !

10   20  
Het spook

Bij Sparta zullen ze wel blij zijn met dat ultimatum van ons, dat heeft ze erin gehouden.

Slechte trainer Steijn, had tenminste wel zicht op deze matige spelersgroep en haalde het maximale der uit. De Graaf totaal niet.

18   3  
NAC4Ever

Mooi, de derby terug!
Toch nog iets om naar uit te kijken.

Ze zijn daar hopelijk even uitgelachen.

12   1  
Nacrat

Zoals de "kenners" hier altijd al zeiden en zeggen: "die v Hooijdonk kan er niks van"

Over geen voetbal knowhow gesproken. Dat sijpelt door naar bepaalde supporters. Noemen zich kenner terwijl ze van maandag tm vrijdag werken en dan ik in het weekend klaar staan met hun "kennis"

41   3  
H.V.M.

Is die jankebal Toine van Peperstraten al huilie, huilie aan 't doen?

14   1  
Bp

Of is Helene, Alkemade aant troosten 🤣🤣

12   1  
Noadhugodver

@Het Spook Hij heeft zelf die matige spelersgroep uitgekozen. Dus dat argument heeft geen kracht.

Blij dat de derby terug is! Als ze dmv de overname het nou eindelijk een beetje op de rit kunnen krijgen bij NAC kan volgend seizoen ineens een heel leuk seizoen worden met Willem ii erbij.

11   29  
Cees-2

Zelf er weinig tot niets van bakken. En dan je plezier halen van de overige velden en dat verzacht e.e.a. zelfs nog enigszins! Tja als dat voor jezelf tevredenheid geeft, hoera voor jezelf. NAC koopt hier echter "totaal niets" voor. Dat besef je hopelijk toch wel? NAC heeft er geen hoela aan, begrijp je me? Geen hoela! Concentreer je daar op, steek daar je energie he-le-maal in. Onderbouwende energie s.v.p. je "eigen" club heeft het oh zo hard nodig, want?

11   9  
Scheppioni

Idd voorlopig geen overname ! Kut nac, kut beleid, ben er veel te veel mee bezig dat gvd mijn bloeddruk niet normaal hoog is......😐teringbende !

26   3  
Otto

En die KUT MANDERS JOEG OOM Verschueren weg!!!

Man, man,man, wat een OETLUL!

15   9  
Bredaaaaa

Cees-2. Volgend seizoen hebben we nieuwe eigenaren. Nieuwe staf. Nieuwe spelers. En een derby. Dat maakt het seizoen veel leuker. Kan een episch seizoen worden.

2   12  
Het spook

Noadhugodver

Doet niks af aan zn trainerskwaliteiten zie je nu wel.

15   5  
Nac

Steijn is een prima trainer voor degradatie voetbal, maar niet voor de kkd.

Zo simpel is het.

26   26  
Theo

BESTE MENSEN, ZOLANG ER GEEN OVERNAME IS, VERLENG UIT PROTEST JE SEIZOENKAART NIET!

KiJK DESNOODS IN DE Beatrix of in de kroeg!

LAAT HETVVAN AALST EN MANDERS MAAR VOELEN.

ACTIE GVD!

22   12  
Nachoreca1

Fantastisch! Die kruiken met hun grote smoelen.
En de overname...denken jullie dat van Aalst en consorten pipo s zijn? Dat ze zenuwachtig worden van die jeka kliek ? Aub zeg...
Alles komt goed, geloof me.

18   25  
Het spook

Bsiderats

Waarom geen aandacht voor het misdragen van de supporters in Den Haag??????


Zijn jullie bang? Doe je plicht, laatste tijd hebben jullie je al belachelijk gedragen. Dit kan je niet verzwijgen, dus hup artikeltje.

36   1  
Erik

Het doet gewoon pijn als je Van Hooijdonk, Haye en Verschueren vandaag geweldig ziet spelen!!!

Wat wanbeleid allemaal niet kapot kan maken...

11   5  
Nacdictive

@nachoreca1: ik denk ook niet dat van Aalst en co zenuwachtig wordt van de vijfde colonne / sorry boys / bitterbal café de Bommel.. 😁

On topic:
Edwin de G heeft het mi gewoon redelijk gedaan, we begonnen al gemankeerd, dat is heel het seizoen zo gebleven. Topspelers vertrokken en er kwam niks voor terug. Gisteren hadden we ook de volgende ronde kunnen halen, NEC scenario van vorig seizoen..
Of Ed de juiste persoon is voor komend seizoen is niet aan mij maar ik steun hem wel, net als alle supporters.
Als ik onze supporters een punt mag geven, dan komt het ergens op een 3 uit:
- ronduit negatief over alles
- sfeer tijdens wedstrijden bedroevend matig
- teveel excessen

29   23  
Het spook

https://www.bndestem.nl/nac/verwerpelijk-gedrag-klein-deel-nac-supporters-met-leuzen-over-dodelijke-ziekte~a5118e38/

Hier mensen, Bsiderats besteed er geen artikel aan omdat het van het handjes boven het hoofd houden is.

Schaam je kapot welke jongens dit gedaan hebben, jullie maken onze club al jaren kapot. Ons hele imago gaat er jaar na jaar op achteruit.

21   0  
NAC4Ever

@HET SPOOK
15 May 2022, 16:53

BSR heeft op twitter alles afgekeurd. Ze hebben zelfs excuus aangeboden. Terwijl het niet hun schuld is.

9   12  
Rob

Bereid je maar voor op een nieuw rampjaar als Van Aalst en Manders niet vertrekken!

Als Van Aalst moeilijk blijft doen, dan stel ik de investeerders voor om een start te maken met FC NOAD BREDA!

1   15  
Cees-2

Bredaaaa: Nou, jij hebt schijnbaar een prachtige glazen bol. Waar jouw optimisme op is gebaseerd, daar snap ik werkelijk geen snars van. Ik wil niet negatief zijn, maar wel realistisch, nou dan ben ik snel klaar. Met onderbuikgevoelens kom je nergens, dat moet men in Breda inmiddels als de besten weten. Maar schijnbaar blijven er mensen bestaan die in luchtkastelen blijven geloven. Blijf dat doen, zeker als je gevoel er wel bij vaart, maar?

6   0  
Nummer 14

Het is een als … maar voor Heracles was ik niet bang geweest.

24   2  
NAC4Ever

Aan Mats Seuntjens is te zien dat het niet goed gaat met Ralf.

Nogmaals, veel sterkte!

31   2  
Noadhugodver

@het Spook Stein werd 5e met het hoogste budget van de kkd waarbij hij alle vrijheid kreeg de selectie samen te stellen. Hij heeft zelfs een half miljoen voor een speler weg kunnen leggen. Verder was het zo dat Cambuur dat seizoen de enige serieuze titelkandidaat was. Zijn prestatie was verschrikkelijk slecht. Miss dat ie het bij Sparta beter doet ja. Anti-voetbal komt dan ook beter op zijn plaats. Maar bij NAC deed hij het dramatisch.

1   23  
Het spook

Noadhugodver


Verstand van voetbal heb jij niet zie ikal wel…

Dan heeft het geen zin de discussie aan te gaan.

17   9  
H.V.M.

Het is inmiddels erg gezellig op tilbo.com!
Tijd om ze een hart onder de riem te steken!
Kunnen ze wel gebruiken, want morgenochtend komt het KKD besef pas echt te voorschijn.

Bij ons is het al jaren kommer en kwel.
Wij zijn dat zaadvoetbal inmiddels dus wel gewend!
Alhoewel, aan de KKD en alle ellende er om heen wen je nóóit, maar dan ook nooit.
Zeker niet na waarschijnlijk het slechtste seizoen sinds de oprichting van NAC.
Desondanks heb ik inmiddels mijn seizoenkaart verlengd.
Ik laat mij door de incapabele domoren van de RVC, de rancuneuze van Aalst of "Manders doet alles fout" niet het stadion uitjagen.

23   1  
Fan uit Zevenbergen

MATS zei net dat het er niet goed uit ziet bij RALF 😢

27   0  
Bp

Heftige woorden van Mats over toestand van Ralf, ziet er niet goed uit.

Sterkte, familie Seuntjens 💛🖤

13   11  
Eastwood

@H.V.M. zou de jaren 1983-1993 niet vergeten, die waren ook dramatisch.

Naar aanleiding van de woorden van Mats bij ESPN, nogmaals heel veel sterkte Ralf

36   10  
SjorsNac

Dat hele willem 2 laat mij koud, kan me geen zier interesseren wat daar gebeurt. De godsgruwelijke puinhoop bij onze club daarentegen…
We gaan al weer richting eind mei mensen en het rommelt weer als de pleuris.

23   4  
De muzikant

@het spook, allereerst mijn complimenten dat je je nickname eervol naar je vrouw vernoemd. Ten tweede, bsiderats heeft ook geen woorden vuil gemaakt aan het Haagse schorriemorrie wat probeerde ons stadion te slopen, dus waarom zouden ze nu wel gewag maken van de revanche? Denk dat ze er in beide gevallen niet achter staan. Ten derde, kan het zijn dat je ook onder NOAD1976 post?

11   5  
Nac

We roepen allemaal wel we hadden Gilissen kunnen hebben, maar hij heeft het ook niet goed gedaan.

10   0  
Mc Guyver

Leuke vent met selectie zat er meer niet in. Alleen wel te weinig progressie gezien in spel, tactiek en wisselbeleid. Teveel allemansvriend helaas. Beter als assistent.

18   12  
Cees-2

De club NAC-Breda heeft de grote pech dat er behoorlijk veel mensen elkaar structureel de poten onder de stoelen uitzagen. Niet in de zin om er een bepaalde positieviteit voor de club uit te halen! Nee puur om je eigen visie, indien nodig van ordinaire scheldpartijen massaal kracht bij te zetten. Verder wint het onderbuikgevoel het haast altijd van realiteitszin. Heeft men de pik op iemand, dan komt diegene zowiezo onder een vergrootglas en wordt daadwerkelijk alles aangegrepen om diegene compleet te vernietigen. Zelfs leugens, manipulatie...enz. De club staat mede doordat op een belabberd niveau. De mensen waarover ik spreek, vatten dit niet. Zij blijven volharden in wat zij doen. Het ligt altijd aan alles en- iedereen, maar hun ordinaire gescheld, dat helpt NAC juist!

De rijen bundelen, nee dat niet. Ligt niet aan hun, altijd aan een ander. Maar we hebben al zoveel anderen gehad, terwijl jullie nog grotendeels dezelfde zijn.

Ga zo door, de bagger zal onvermijdelijk blijven komen. Ik besef dat bovenstaande aan een dood paard is gericht. Maar NAC he!

10   7  
Nacdictive

@CEES-2: Amen!

Met als aanvulling: het is 'hun' NAC, van niemand anders.

5   14  
La matanza

Ik ben blij dat we niet zijn gepromoveerd, en dat we volgend seizoen weer een echte derby met de meisjes hebben. Maar ben zeer benieuwd of vandaag nu de handtekeningen worden gezet , zoals gezegd, al hoop ik nog steeds niet op nac=noad

6   12  
Cees-2

Das Phanthom: Denk even na. Ik had het onlangs over het spontasn bezoeken van een uitwedstrijd met kinderen en kleinkinderen. Ik vertelde veel volgens u, maar je snapte de clu niet. Snap je het nu wat ik bedoelde? Na deze uitwedstrijd.

6   26  
Rubenac

Ohohooooo wij degraderen.
Er was vandaag veel zonneschijn, maar de eredivisie is voor bij.

Het waren langen uren en wij zijn niet blij.

Ohohooo Keuken kampioen divisieeeee

94   3  
De Wijze uit het Oosten

Wij 013 zijn gedegradeerd. Verschrikkelijk !?
Heel erg. Maar wat Ralf overkomt is vele malen erger!
Heel veel sterkte en beterschap!

31   8  
Bruske

We moeten vooral naar onszelf kijken ipv het leedvermaak om andere...

23   10  
Molenschot Loco

Klopt ja.....met PEC en Willem 2 erbij wordt het nog lastiger volgend seizoen zeker omdat de overname nog steeds niet rond is!!!!

18   25  
Ouwe spionkop

Lekker w2 gedegradeerd. Toch nog een mooie dag.
Morgen die handtekening voor de overname en opnieuw beginnen.

11   4  
NAC!!!

@Ouwe Spionkop.

De deal is morgen niet rond, iedereen zit niet op de zelfde lijn.

Dus nogmaals wachten, wachten en blijven we nog steeds met die klootzakken zitten belangrijke posten.

17   7  
Scheppioni

@ NAC !!!
Tis verre van rond...... er zijn nu echt twee eilanden, men probeert van de ene kant al aan de selectie te werken met het oog op NAC, maar sommige ikke belang blijkt groter !! Tis echt zwaar klote !

16   6  
Scheppioni

En manders blijft maar..... nu ook geval met drama malone die geen moer meer om ons NAC geeft al een bonus mee als we niet uitkijken.... alles wat negatief praat over ons NAC ook ex aso wordt gvd door die narcist nog beloond !

21   11  
NAC4ever


Met PEC Zwolle en Willem II in de KKD wordt het nu écht een hrls karwei om te promoveren zeg......

7   11  
Ernie

Simpele conclusie na het seizoen.
Het was nog slechter dan vorig seizoen, alhoewel er wel vaker met publiek werd gespeeld. Jonge spelers maken weinig progressie. Beste spelers zullen de club verlaten. Niets dat er op wijst dat het komend seizoen beter zal worden.

28   0  
Peter

Tot volgend jaar mensen uit Breda en omstreken. We hebben het niet gehaald maar toch leuk om elkaar weer tegen te komen.

7   4  
Scheppioni

@Ernie
Je vergeet weer even dat je pipo oom een veel bredere selectie ter beschikking had en net twee plaatsen hoger eindigde ipv met die begroting gewoon eerste eindigen..... in die zin heeft NAC het nu niet veel slechter gedaan, met de allebeste wedstrijd in twee seizoenen, afgelopen maart thuis de graafschap met fris voetbal en........

47   20  
RV

Die gemaakte haat tegen Willem II is net zo erg als die malloten die gisteren zich zo gedragen hebben in Den Haag. Weer een reden om me nog minder te kunnen identificeren met deze club.

Al met al niet best dat Willem II degradeert. Een gezonde club met gedegen beleid, een paar echte clubspelers in de selectie en op dit moment in de top 5 van fanatiekste supporters van het land. Ludiek, humor, volks en redelijk fanatiek. Schiet me er maar op af maar hou het graag realistisch.

Goed, ook wij hebben volgend jaar weer een flink budget ten opzichte van de concurrentie en alles buiten top 5 is een schande. Maar het wordt niet gemakkelijker met de Eredivisionisten.

14   34  
Ernie

RV
Klopt. Met W2 en PEC en mogelijk Heracles erbij weet je eigenlijk al dat je directe promotie kan vergeten.
We hadden gewoon met City in zee moeten gaan. Dan had je zeker meegedaan voor de eerste plek. Nu blijft het zoals het was.

11   9  
Lamington

Nogmaals uitermate blij dat de city-deal niet doorgaat.
Wanneer horen we dat er getekend is, NAC zich kan gaan richten op volgend seizoen en Manders vertrokken is (alsof die lamme hond naast een playoff wedstrijd überhaupt in Breda te vinden was OP ZIJN WERK) ?

6   17  
Ernie

Lamington
Ik voorspel dat je er over een jaar heel anders over denkt!

13   7  
Lamington

Ernie
Ik denk van nie


RV
https://youtu.be/v3bO5hRXDr4
De door jou bejubelde kopschopper(s) van Willem2..

3   8  
den hulk

olij naar sparta terug bij stein

9   2  
H.V.M.

Rustig aan, beste medesupporters!
Geen paniek nu omdat o.a. PEC naar de Keukendivisie is afgegleden.
Ook zij moeten de nodige jasjes uittrekken.

"De degradatie doet niet alleen sportief pijn bij de Zwollenaren. Ook financieel zal er een hoop moeten veranderen bij PEC. De club moet volgens Boudesteyn een bedrag tussen de 4 en 5 miljoen euro bezuinigen ten opzichte van de huidige begroting van 12,5 miljoen euro. In het ergste geval betekent dat dus dat de begroting met maar liefst 40 procent moet krimpen. Daarbij heeft de club geluk dat Mees de Wit voor 2,3 miljoen euro aan AZ is verkocht: zonder deze transactie had PEC een acuut financieel probleem gehad".
Bron; De Telegraaf.

In Zwolle is het dus ook allemaal geen rozengeur en maneschijn.
Belangrijker is overigens wat wíj komend seizoen op de mat hebben lopen.
Voorlopig heeft NAC twee meer dan goede KKD spelers binnen gehengeld.
Met v/d Sande en Lucassen ga je er niet slechter op worden en hier gaat het niet bij blijven.
Er gaat nog flink wat geveegd worden binnen alle geledingen.
Garanties op een volledig geslaagd seizoen krijg je nooit, maar komend seizoen kunnen we met lichtelijk vertrouwen tegemoet zien.
Wat uiteindelijk de (verre) toekomst gaat brengen weet niemand!

12   6  
Bredaaaaa

Zoo. Die tilbo krijgt een rotschop van zijn eigen supporters. Wat een idioten.

35   1  
Chie

Kunnen we ons op 1 of andere manier mijlenver distantiëren van die rand debielen die namens onze club met kanker hebben lopen smijten in den haag en onze volledige support richten op de familie Seuntjes?? Manders, de graaf, mashart, willem 2, city, who cares? Probeer je je eens in te leven dat je zo'n bericht krijgt.

9   8  
NAC!!!

@scheppioni

Idd, de deal is ver van rond.
Sommige maken zich (toch wel) terecht zorgen ivm de financiële middelen en of we na deze inbreng na enkele jaren weer niet bij af zijn.

Mijn inziens is NAC nog altijd een club met veel potentie, het doel met de mensen uit eigen regio is een heel leuk idee. Maar er is niemand in die regio met die hele diepe zakken!
De supporters blijven wie ze zijn, maar er moet wel iets in de constructie veranderen. Een city zeker niet. Maar een idee met een sterke mede eigenaar met hele diepe zakken en een uitgebalanceerd idee is wel positief.

Als dat niet gebeurd blijven we in het zelfde rondje draaien. NAC kan ik mijn ogen niet op eigen houtje en eigen middelen van enkele miljoenen overleven. Dat hebben ze nog nooit goed gedaan..

Daar moet je ook naar willen kijken.

Maar kom, het verhaal wordt weer vervolgd en de kans dat het volgend jaar weer niet gaat lukken komt alleen maar dichterbij..

20   16  
Beest

Paupers daar in Tilburg.

Altijd het hypocriete vingertje naar Breda . Zelf is het de grootste pauperstad van Brabant.

10   11  
Fritske d'n Olifant

In een ander topic heb ik al aangegeven dat voor De Graaf geldt dat een trainer zo goed is als het materiaal waarmee hij moet werken. Wat dat betreft heeft Ed gepresteerd naar de mogelijkheden van het team.

Het is niet zo dat de selectie kwalitatief heel slecht is. Spelers als De Rooij, Azzagari, Agougil, Van Schuppen, Banzuzi en natuurlijk Olij kunnen echt wel iets. Maar bij teveel spelers ontbreekt het naar mijn mening aan karakter en de mentaliteit om elke dag beter te worden en om in de wedstrijden alles te geven. Onder Hyballa bleven Van Hooijdonk en Haye vaak na de training nog over om vrije trappen en andere dode spelsituaties te oefenen. Wie uit deze selectie doet dat nog? En door wie worden ze gemotiveerd? Seuntjens en Haye konden spelers nog ouderwets op hun flikker geven, maar na hun vertrek is het niveau alleen maar verder achteruit gegaan met als dieptepunt de verliespartij tegen Helmond.

Helaas is dit niet iets dat je zomaar oplost. Een nieuwe eigenaar (wie dat dan ook is) tovert niet ineens een nieuwe Seuntjens of Haye uit de hoge hoed. Ik hoop dan ook niet dat er na de overname allerlei paniektransfers gaan plaatsvinden, maar dat men zich eerst concentreert op invulling van de vitale en cruciale posten in de organisatie. Dat zijn de commissaris TZ, de TD/TM, hoofd scouting, hoofdtrainer en uiteraard AD. Gestructureerd en in de juiste volgorde bouwen aan een nieuw NAC en niet meer dezelfde fouten maken als voorgaande directies en besturen.

Tot slot lees ik hier over de zogenaamde prachtclub Sparta, waar onze Nick dan naartoe zou moeten. Maar zo prachtig is het daar niet meer. De manier waarop Rankovic en daarmee ook Fräser werden weggewerkt zou je haast des NAC's kunnen noemen. Ik gun Nick op dat niveau dan ook een veel leukere werkomgeving als Cambuur of Go Ahead. Of een kans bij AZ waarvan ik zeker weet dat hij die aan kan al zou een tussenstap wel verstandiger zijn.

10   3  
Nachoreca1

Lees dat vaker terug...maar serieus...stikt me echt nu al niet meer waar Olij naartoe gaat. Denk dat we andere zaken aan ons hoofd hebben. Zij die gaan vergeet ik altijd vrij snel.

10   6  
NAC4Ever

@NAC4EVER
15 May 2022, 19:54

Zou je alsjeblieft willen stoppen deze nickname te gebruiken en een andere kiezen?
Ik gebruik deze al een aantal jaar.

14   12  
Belgische Naccer

Is er al aangifte gedaan tegen Steijn en Manders?

33   1  
Franken

Schaam me als nac supporter als ik spreekhoren met dat K woord hoor uit het uitvak. Als ik
Zie dat ze de boel gesloopt hebben dat
Ze andere personen bedreigen! Keihard aanpakken die hersenloze gasten. En oprotten uit ons stadion!

12   2  
Scheids!

Ik ben blij met de terugkeer van de enige echte derby, maar beiden moeten elkaar na volgend seizoen weer treffen op het hoogste treetje !
Dit is superslecht voor het Brabantse profvoetbal alom ! 💛🖤

4   5  
SanderH

Volgend jaar is de kkd mss wel leuker om naar te kijken dan de eredivisie. met PEC, w2, graafschap, ADO, rjc en ik denk ook Heracles wordt het wel een hels karwei om te promoveren. Ik geef het Edwin te doen. Zeker omdat hij ook met rotte appels als Hilterman, Malone, mashart en een mismatch Cargo te maken heeft. Tuurlijk was het vertrek van je twee meest bepalende spelers het breekpunt maar ik gunde het enorm.
Ralf knap snel op gezondheid is veel belangrijker dan belangrijk zijn op het veld💛🖤

4   4  
Scheids!

Lees bij het net binnengekomen nieuws dat Nick olij in beeld is bij Sparta.
Afgezien dat Maurice Steijn daar nu de trainer is, gun ik hem die stap absoluut !
Hij zal dan ook dáár punten pakken voor onze vrienden uit Rotterdam, dus geen haatzaaierij alsjeblieft!
Wellicht is het de juiste keuze dat er geen reactiemogelijkheid is!

18   1  
YB

Als ik voor mezelf dit jaar een optelsom maak van redenen om naar NAC te gaan blijft eigenlijk alleen het argument om tweewekelijks mijn vrienden te zien nog overeind. Corona, half lege stadions, een jong gezinsleven, slecht voetbal, een middenmoter in de KKD, wanbeleid. Het is echt ingewikkeld om met veel enthousiasme naar NAC te gaan op dit moment. Voorheen was het argument 'sfeer' nog een goed argument. Maar ik ben ook veel liedjes inmiddels beu. 'Die bal moet naar f7', waarom is dat al jaren zogenaamd grappig? Zelfs 'Overal waar we komen' wordt te standaard.

Het kunnen identificeren met een elftal is al een paar jaar een hele klus. Maar als nu zelfs zogenaamde supporters het K-woord in vijandige liedjes gaan stoppen en toiletten gaan bekladden. Wat doe ik als supporter dan nog tussen dat soort volk? Dat was toch altijd iets voor het uitschot van Utrecht of Ado?

Even een paar maanden geen voetbal en dan maar eens gaan bekijken wat ik volgend jaar met m'n seizoenkaart ga doen.

6   1  
Badeend

Precies wat YB zegt - en dan nog de manier waarop de organisatie (Manders en Steijn, in opdracht van... van wie eigenlijk?) het voor elkaar gekregen hebben om de achterban zo ver van de club te vervreemden. Na 30 jaar absoluut een reden om me af te vragen of 'NAC' nog wel écht mijn club is. Uiteindelijk is het antwoord op die vraag heel gemakkelijk, alleen heeft wat er nu op het veld, om het veld en in de organisatie staat, héél weinig met dat NAC te maken.

Het kan anders, maar dan moet nu die overname wel echt doorgang vinden. Tot dat moment heb ik nog geen enkele behoefte om mijn betaalgegevens door te geven. Tien jaar geleden had ik mezelf nu een "nep-NAC-supporter" genoemd. Zo ver zijn we afgezakt. Onder Manders, maar ook Eisenga en Edelenbos zijn we een compleet inwisselbare dertien in een dozijn club geworden. Het is te hopen dat dat tij nog te keren valt (ik geloof erin!) en dat het snel gebeurt.

Een totaal afscheid van "de Grootaandeelhouders" (zonder het over hun graf heen regeren!) is de enige kans op een toekomst voor het échte NAC.

3   3  
Sir Smokalot

Altijd dat gejank , de overname zus zo , voetbal gewoon man, je krijgt je salaris doe gewoon je best
We weten niet wie er straks op het veld staat, jaaaaa boeien tis toch ieder jaar een ratjetoe bij fc ellende

3   2  
den hulk

wanneer worden manderrs en de graaf op straat gezet maken nac helemaal kapot

0   2  
Lamington

Iemand een stream van het onderwerp hierna? Daar kende nix mir doen..

1   0  
Spreeuwsel

Sorry jongens maar deze trainer heeft ons echt niet beter gemaakt . Er moet gewoon een trainer als vreven zitten mouwen op stropen en gaan . Met alle respect als je met zo n budget nergens bent gekomen en zo slecht voetbal heb gezien . Als je dit interview hoort ook . Gewoon met die Haagse rommel mee gaan .

Laad alle berichten na dit bericht in