Wij gaan niet opzij

Ex-NAC: Weekoverzicht

Thiestemberg

NAC presenteerde haar tweede versterking: Boy Kemper. Elders op de transfermarkt komt het ook op gang rond verschillende Ex-NACcers. Genoeg reden voor een nieuwe Ex-NAC rubriek.

Heel de top 3 gecoacht door een Ex-NAC speler!
Vorige week was in deze rubriek te lezen dat Arne Slot zijn contract in Rotterdam Zuid open heeft gebroken en dus langer actief blijft als trainer van de regerend landskampioen. Peter Bosz is op zijn beurt aangesteld als hoofdcoach bij PSV. Na een lange flirt met Ajax is hij door PSV aangesteld om toe te werken naar het eerste kampioenschap in vier seizoenen. De grootste verrassing kwam echter uit Amsterdam. Ajax stelde Maurice Steijn aan na zijn uitstekende prestaties bij Sparta Rotterdam. Zo heeft heel de traditionele top drie nu een Ex-NACcer aan het roer staan.

Jong Sparta en Jong Volendam krijgen Ex-NAC aan het roer
Ook buiten de topploegen timmeren verschillende Ex-NAC mannen aan de weg. Jong Volendam stelde Michael Dingsdag aan. De centrumverdediger sloot zijn spelerscarrière af in Breda alvorens hij aan de slag ging als jeugdtrainer in de jeugdopleiding. Hij stapt over van Telstar. Zijn assistent heeft ook een NAC verleden, dat wordt Regilio Simons. Sparta stelde op haar beurt Jeff Stans aan als trainer van het hoogste jeugdteam. Het is voor de middenvelder die twee seizoenen geleden stopte als prof zijn eerste job als trainer van een jong ploeg.

Bart Verbruggen begeerd door Brighton en Burnley
Bart Verbruggen is het doelwit van een ware ‘bidding war’ tussen stuntploeg Brighton en promovendus Burnley. Het laatste bod van Brighton was zo’n vier miljoen pond hoger, het is nu aan Burnley om dit bod te matchen. Verbruggen zelf heeft volgens verschillende media zijn zinnen gezet op een transfer Burnley. Waar een hereniging met zijn oude keeperstrainer en mentor Jelle ten Rouwelaar lonkt. Ook werkte hij al eerder met hoofdcoach Vincent Kompany.

Jeredy Hilterman (nu echt) naar de Eredivisie
Voor het tweede seizoen op rij mag Hilterman zijn opwachting maken bij een promotiefeest. Almere City gaat volgend seizoen debuteren in de Eredivisie. Hilterman was niet altijd zeker van een basisplaats onder trainer Alex Pastoor. Desalniettemin kwam de centrumspits tot veertien treffers. In de play-offs kwam hij één keer tot scoren. FC Emmen degradeert op haar beurt, door het verloren tweeluik tegen Ally de Aap & co. Even werd in Drenthe Rob Penders genoemd als potentiële nieuwe hoofdtrainer. Inmiddels is doorgeschakeld naar de momenteel clubloze Fred Grim.

Mats Seuntjens naar FC Utrecht
Bij het goed draaiende RKC hervond Mats Seuntjens het plezier in het voetbal. Nu kiest Seuntjens voor een stap omhoog. FC Utrecht haalt met Mats de gewenste offensieve versterking binnen. Met FC Utrecht zal hij op jacht gaan naar een ticket voor Europees voetbal. In eerste instantie tekent Seuntjens voor één seizoen, FC Utrecht heeft wel de optie om deze verbintenis met nog een extra seizoen te verlengen.

Bron:
B-Side Rats
Vorig bericht
NAC oefent op 19 juli tegen RKC Waalwijk 23 reacties
Volgend bericht
Een Tikkie naar het Zuiden - Podcast #171 14 reacties
Advertentie
49 Reacties
181   18  
Moppernac

BSR willen jullie Hilterman aub geen ex Naccer noemen.
Die korte tijd dat hij in Breda zat bracht alleen maar ellende met zich mee.
Een ex NAC klootzak is het.

102   26  
Naccer

Ik heb ajax altijd al een …. club gevonden maar nu hoop ik dat steijn volledig door de grond zakt door gewoon europees mis te lopen. Daarnaast ben ik blij dat hij weg is bij zo’n mooie club als sparta

47   1  
Voorwaarts

Ik lees hier dus dat het laatste bod van BHA 4 miljoen hoger was dan dat van Burnley. Als ik mij niet vergis zat Burnley rond de 15 mil, klopt het dan dat het huidige bod echt richting de 19 a 20 miljoen gaat?

Dat zou met een doorverkooppercentage echt geweldig zijn!

10   13  
Bredaaaaa

Alle ex Naccers veel succes gewenst!

28   3  
Peter Maas is een baas

@Voorwaarts

Dat klopt. Burnley had 15.7 miljoen gebodend en Brighton rond de 20 miljoen.

Clubs als Bayern München en Man United werder eerder aan hem gelinkt.

Dat wordt dus minimaal 2 miljoen voor ons + opleidingsvergoeding

57   15  
de vlekkenverwijderaar

Lees net de column van Sjoerd Mossou over de overwinning van M City in de CL. Manchester City is een zielloze mindfuck is de kop van het artikel. Het blijft natuurlijk een column en een mening maar het geeft wel goed weer wat er met een club gebeurd als je je ziel verkoopt aan de duivel, in dit geval aan een sjeik uit Abu Dhabi. dit nog buiten het feit dat dit land een zéér dubieus regime heeft. Laten we blij zijn dat onze club niet in de handen van deze criminelen is gevallen en dat NAC=Breda er iets moois van probeert te maken.

181   18  
Moppernac

BSR willen jullie Hilterman aub geen ex Naccer noemen.
Die korte tijd dat hij in Breda zat bracht alleen maar ellende met zich mee.
Een ex NAC klootzak is het.

54   6  
Chapuisat

Bij ajax zal steijn meer verdienen als bij ons NAC, kan hij nog vaker naar Ibiza

42   5  
Kinderkaartje

@Chapuisat

Die haalt de kerst niet, maar kan dan wel 5 miljoen bijschrijven, dus heel lang op Ibiza zitten.

Wel benieuwd hoe zijn vriendje van de Telegraaf dan reageert. Steijn mocht altijd eenzijdig zijn verhaal spuwen en dat werd zonder wederhoor voor waar aangenomen en geplaatst .

Maar als Ajax met kerst 7e staat met onooglijk betonvoetbal en Europees is misgelopen zal Valentijntje niet blij zijn en zijn voormalig vriendje volledig affikken.

Laat de soap maar komen, ik zorg dat ik tegen die tijd chips en bier klaar heb staan en ga smullen van deze boemerang in het gezicht van Steijn.





18   6  
Maarten

MAARTEN
26 januari 2023, 17:02
Niet enthousiast, sorry. Dat is typisch een naam kopen. Een 0,5 jaar met een optie van nog een jaar was , mits dat kon, beter geweest.

reactie van onze Maarten betreft aantrekken Boere.
Dat gevoel heb ik ook met Schalk. 1,71 lang, nooit een goalgetter geweest. De Bomber van Breda bleek meer de losse Flodder van Breda.
De geruchtenmolen blijft maar aanwezig. Op basis van wat zou je Schalk willen halen?

24   29  
@MOPPERNAC

Stop eens met dat kinderachtige geneuzel wie hier wel of niet een vermelding mag krijgen.

Dat iemand je niet heeft aangestaan in zijn NAC periode kan, maar feit blijft wel dat diegene voor NAC heeft gespeeld. En vandaar dus deze rubriek.

Ook door dit soort gejank vind ik de reacties op deze website worden de reacties er niet leuker op om te lezen

53   4  
Breda83

@Maarten

Op basis van het feit dat hij op een hoger niveau speelt dan NAC nu, en op zijn blote knieën terug wil keren. "Ja maar hij speelt nu toch niet veel". Neen, dat klopt. Hij is ook al sinds januari bezig om van zijn contract af te komen, en moet tot half juli wachten tot de zomerse transfermarkt in Japan open gaat zodat ze een vervanger aan kunnen trekken. Dan daal je automatisch een treetje op de ladder. Op basis van het feit dat hij, veelal op een hoger niveau dan waar NAC nu speelt, gedurende zijn carrière elke 2.5 wedstrijden betrokken is bij een doelpunt (366 W - 104G - 38A). Op basis van het feit dat Schalk qua spel veel beter past bij dit NAC onder Hyballa dan Boere. Heb begrepen dat we vast blijven houden aan twee spitsen, daar past hij natuurlijk prima in in dat systeem. Omarsson en Schalk voor de diepte, vd Sande en Boere voor het in de bal komen en als aanspeelpunt fungeren.

Op de een of andere manier denken een hoop mensen dat wanneer Schalk terug zou komen dit een vriendendienst is van mensen binnen de club richting Schalk. Terwijl het echt andersom is; hij wil terug naar NL en alleen terug naar NAC terwijl hij echt wel naar clubs kan die op een hoger niveau spelen. En vergeet niet, hij komt in principe in de plaats van Herrmann. Dus je gaat er sowieso op vooruit. Nee, het is geen wereldvoetballer die ons in zijn eentje kampioen gaat maken. Maar die zijn ook niet te halen voor in de KKD. We hoeven hem ook zeker niet op onze knietjes bedanken dat hij terug wil keren naar ons/zijn cluppie. Maar kom op zeg, een jongen uit de jeugd die zijn belofte wel nakomt en mee wil helpen NAC terug te keren in de KKD nu hij nog een bijdrage kan leveren mogen we wel iets meer waarderen dan nu gedaan wordt.

12   7  
Maarten

@Breda3,

Tja, verschil in inzicht. Ik heb Schalk nog nooit wat gevonden. Bij Ross County ooit een belangrijk doelpunt gemaakt maar alles bij elkaar. Bij NAC, GAE, Japan een povere indruk gemaakt. Beter dan Hermann zeg je, tja maar dat is niet zo moeilijk wel?
Ik vind dat je verder moet kijken.
Severina.. ADO
Duivesteijn, Hij wou graag maar is reeds gepromoveerd. ( Kemper kon ook naar de eredivisie, dus gewoon polsen.).
Bouchouari, Emmen en is eigendom van Anderlecht. In de deal met Banzuzi betrekken?

4   1  
Bp

Michael Dingsdag krijgt bij Jong Volendam, Regilio Simons (ook ex Nac) als assistent !!

95   0  
gjoewie

Je kunt over ex-NACcer Mario Bilate een heleboel dingen schrijven, maar humor kun je hem niet ontzeggen.
Over de wedstrijd Emmen-Almere schreef hij: "Wie zich vandaag gaat verzekeren van promotie/handhaving weet één ding zeker: Hilterman is aanwezig op het feestje"

5   7  
Thiestemberg (BSR)

@Moppernac

Mocht hij nog eens passeren in deze rubriek neem ik je benaming mee! :)

7   1  
Breda83

Ja, als we nu nog steeds blijven hopen op Duijvesteijn dan is elke speler die we halen natuurlijk ruk haha

10   14  
Cees-2

Heel de top met ex-NAC-spelers schrijft men. Of je daar nou zo trots op moet zijn, dat vraag ik me af. Peter Bosz, heeft amper een blauwe maandag bij NAC gespeeld. Moeten we daar inhoudelijk op ingaan, hoe dat destijds verliep, laten we dat maar niet doen. Maurice Steijn, als speler inderdaad, was goed, maar? Slot inderdaad, goed. Maar ex-NAC mensen lopen er overal met bosjes. Hoe kan het ook anders, als je "elk" seizoen 20 mutaties hebt, dat al een tweetal decennia. Maar waar sta je zelf?

11   7  
Moppernac

@MOPPERNAC
14 juni 2023, 10:57

Deze reactie van jou is diep triest als je niet eens met je eigen nickname jouw reactie plaats. En dat is niet leuker om te lezen.
Jij mag gerust er niet mee eens zijn van mijn reactie op Hilterman en dat is jouw goed recht, maar doe dat dan wel met je eigen nickname erbij te zetten.

5   16  
@MOPPERNAC

En waarom precies zou dat moeten?

8   4  
NAC4EVER

@MOPPERNAC
14 juni 2023, 12:29

Ik vind het ook niet fijn als iemand anders mijn nickname gebruikt. Kan verwarrend zijn voor anderen.

6   7  
@NAC4EVER

Daarom staat er ook @ voor. Dan adresseer je het aan diegene en gebruik je niet diegene zijn naam.

7   6  
scheppioni

Die judas bij almere denkt nou dat hij het is, merendeel zit hij op de bank bij almere, wat een loser, overschat zich zelf als hij denkt nog kans te maken in de eredivisie.....
boontje komt nog wel om zijn loontje heet dat spreekwoord !
Verder HUP NAC=BREDA !!!

5   0  
NAC4EVER

@NAC4EVER
14 juni 2023, 12:57

Merk nu dat ik eerste beter naar jouw reactie had moeten kijken, excuus.

Maar waarom zou je geen nickename/naam gebruiken?

11   32  
Nac1912

Toch jammer wat er is voorgevallen tussen Steijn en Pierre en Ton Lokhoff.

Uiteindelijk zijn wij als NAC er enorm de dupe van. Met Steijn met normaal gedrag zonder ruzie waren we waarschijnlijk in deze 2 jaar dat hij nog een contract had wel gepromoveerd.

Toch wel opzienbarend dat Lokhoff toen der tijd als Technisch directeur de boel bewust heeft laten klappen omdat hij wist dat de supporters dan in opstand zouden komen. Je zou zeggen dat Lokhoff ook het beste met NAC voor heeft. Dat heeft ons inmiddels een promotie gekost 2 jaar later en Steijn twee wereldprestaties met Sparta en een transfer naar Ajax opgeleverd.
Hoe de wereld er exact 2 jaar later ineens voor kan staan. Lokhoff die bij ons verantwoordelijk is voor een aantal miskopen uit zijn portefeuille, plus als lid van de technische staf het elftal de eerste seizoenshelft naar een 14e plek in de KKD geleid.

Maar ja, het is wel een clubicoon he….

18   5  
Ivo

@NAC1912

Het is niet fair de schuld bij wat rondom Lokhoff/Steijn gespeeld heeft bij één persoon te leggen. Wel hebben de eigenaren, RvC en Manders dit waanzinnig slecht gemanaged. Dat wel. Op een gegeven moment was het een optelsom van incidenten en was het niet meer te repareren.

Steijn is geen slechte trainer. Bij NAC heeft hij wel steken laten vallen. Daar heeft hij van geleerd. Of hij bij Ajax gaat slagen valt te bezien. Sparta is een gemoedelijke club met een soort van familiegevoel. NAC en Ajax zijn veel grimmiger, met allerlei stromingen en invloeden van buitenaf. Daar moet je wel mee kunnen dealen.

6   3  
NAC4EVER

@NAC1912

Nog voor het echt klapte speelde Steijn al niet het voetbal wat wij graag zien (ook al voordat er veel coronabesmettingen waren).

En Steijn heeft het hele seizoen verschillende redenen geven waarom het niet ging zoals wij hoopte. Maar hij keek (in ieder geval naar buiten toe) niet naar zichzelf.

Naar mijn mening paste het gewoon niet. Al niet voordat Lokhoff werd aangesteld.
Wat er na het de finale tegen NEC is gebeurd heeft dat voor mij bevestigd.

9   3  
Nac1912

Ivo

Ben ik het helemaal mee eens hoor. Steijn was net zo goed fout. Net zo goed als Ton, Pierre, Manders en de overige Rvc en directie.

Wat ik probeer aan te halen dat het jammer is dat de club NAC er als enige flink de dupe van is. Steijn zit nu bij Ajax na 2 wereldprestaties bij Sparta. En wij zitten nu zonder promotie en 2 weggegooide jaren. Ik snap ook wel dat we opkomen voor clubiconen, alleen we moeten wel kijken of ze ook bekwaam zijn in hun werk. Met Lokhoff als ass trainer hebben we met een van de betere selecties van de KKD toch maar een 14e plaats gehaald halverwege. Plus tussen zijn aankopen heeft ook geen een voltreffer tussen gezeten.

5   14  
Nac1912

Nac4ever

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het eerste jaar is het Steijn met een beduidend mindere selectie als dit jaar toch bijna gelukt te promoveren. De kans is aanzienlijk dat het de 2 jaar er na wel gelukt zou zijn. Het voetbal onder Steijn was zeker niet zo slecht als dat van De Graaf of Molenaar. Plus onder Hyballa zit er ook helemaal geen lijn in het spel als de bal aan ons wordt gelaten en we het zelf moeten verzinnen.

Steijn heeft dat eerste jaar ook niet helemaal de selectie samengesteld, er zijn enkel een aantal spelers op zijn aanraden gehaald. Ik had het nog willen zien met een goede TD boven hem die de spelers zou regelen en het NAC DNA zou bewaken. Hij wist iniedergeval goed dat hij voor zijn spel een jaar later Seuntjens nodig zou hebben en heeft die toen ook gehaald.

Ik ben het wel met je eens dat er een onwerkbare situatie is ontstaan door de optelsom van incidenten. Maar de emmer heeft Lokhoff toch echt destijds bewust over laten lopen.

6   3  
Breda83

Nac1912

Misschien was de selectie waar NAC dit jaar mee eindigde wel beter dan de selectie waar Steijn mee werkte, maar waar we het eerste half jaar mee gespeeld hebben was beduidend minder hoor. En we zijn gewoon op dezelfde plek geeindigd: (gedeeld) vijfde. Dus Steijn heeft het echt niet bijzonder gedaan hier.

6   3  
NAC4EVER

@NAC1912
Weet niet of de selectie van toen minder was.
Mede doordat er nauwelijks wat is opgebouwd en de overname zijn we daarna verder afgeleden. Dat vind ik meer iets zeggen over de onrust.

Steijn had best kunnen promoveren. Maar bouwde weinig op. Dan moet je promoveren. Anders vind ik het seizoen weggegooid.

Vind onder Hyballa het spel verbeterd (niet alleen door betere spelers). Dan moet inderdaad beter, maar verwacht dat hij doorgaat met deze ontwikkeling.

Steijn heeft de selectie inderdaad niet helemaal samengesteld. Maar heeft voldoende kunnen halen. Maar als je dan Malone en Bilate haalt word het volgens mij lastiger aan te vallen. Een enkele van hun fysieke kwaliteiten heb ik er graag bij. Maar vind het achteraf te veel en te weinig creatieve en snelle spelers.

Je stip het gemis van een goede TD aan.
Dat is de reden waarom ik het ook de vorige eigenaren en de RVC kwalijk neem.
Zij hebben 10 jaar wanbeleid gevoerd. Zo ontstond de situatie dat Manders en Steijn er nog een grotere puinhoop van konden maken.

Ik vind niet dat Lokhoff de emmer over heeft laten lopen. Als technisch directeur is het zijn goed recht een eigen trainer te kiezen.

17   3  
Ouwe Spionkop

Ik hoop dat die misselijke steijn degradeert met ajax

8   8  
Nac1912

Breda83

Klopt niet helemaal wat je zegt. We zijn nu 6e geworden, 26!! Punten van directe promotie plek 2 en kansloos ten onder gegaan in de halve finale play offs.

Toen 5e geworden, 4 punten van directe promotie plek 2 af en in de finale verloren.

Ook hadden we toen een doelsaldo van +34 en nu precies 0.

Plus spelers zag je in de loop van het seizoen zich ontwikkelen. Wat we nu gelukkig onder Hyballa ook weer een beetje zien. Maar onder De Graaf en de combinatie Molenaar/Lokhoff we geen moment hebben gezien.

9   24  
Bila

Maurice Steijn, de zoveelste die door blanco de vernieling in is geschreven. Yadran ga zo door! Vergif voor je club die man.

12   1  
Ivo

@NAC1912

Ik vond de ontwikkeling van team en individu onder Steijn juist heel matig. Spelers leken eerder slechter te worden dan beter. Conditioneel was het heel zwak. Voetballend was het een soort van ploetervoetbal, het zag er niet uit. Dat is wat wij op het veld zien. Corona heeft NAC wel hard geraakt toen. Het seizoen begon best aardig.

Achter de schermen is het een ander verhaal. Veel spelers, waaronder Seuntjens en Olij, zijn heel lovend over Steijn en dat pleit voor hem. Hij is blijkbaar een trainer die rekening houdt met wat spelers belangrijk vinden.

8   2  
Ivo

Nou vind ik Lokhoff een echte clubman, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom van Aalst en Co en de toenmalige RvC hem zo graag TD wilden maken. Dat was wat mij betreft ook een mispeer. De transfers van afgelopen zomer hebben dat beeld bij mij versterkt. Natuurlijk zaten daar wat noodgrepen tussen, maar toch.

Fijn dat Ton bij de club betrokken is, maar zijn huidige rol als assistent en adviseur lijkt hem veel beter te liggen dan die van TD.

6   8  
Nac1912

Ivo

Dat het conditioneel er zwak uitzag heeft denk ik toch door de meerdere corona uitbraken en aangepast trainen te maken.

Steijn staat juist bekend om dat zijn selecties super fit zijn. Dan bewijst hij dus dat hij dat onderdeel van het trainersvak goed beheerst.

Verder vond ik dat dat jaar de ontwikkeling van spelers wel degelijk was te zien, Haye begon steeds verder in het jaar pas echt uit te blinken en met de week beter te worden, spelers als Florini, Adilihoue, Olij, Hendriks, El Allouchi en Azarkan heb ik dat jaar toch ook echt wel stappen zien zetten. El Allouchi kreeg dat jaar voor het eerst in zijn loopbaan bij NAC pas echt rendement in zijn spel met doelpunten en assists.

9   12  
wateengrapjassenhier

Steijn heeft het overal goed gedaan, behalve hier. Aan wie zou dat liggen? Dijkhuizen is nog geen seizoen weg bij NAC en promoveert gelijk met excelsior....

Ik gun die man zijn transfer na alle ellende met die ''supporters'', Hij speelde schijtbakken voetbal maar haalde wel de finale en had het jaar erop zeker een goede kans gemaakt. Blijft eeuwig zonde.

Hij heeft het voor de rest geweldig gedaan bij Sparta en VVV. Of hij het gaat redden in Amsterdam is wel een lastige....

11   5  
Ouwe Spionkop

Ik hoop dat die misselijke steijn degradeert met ajax.

6   1  
NAC4EVER

@NAC1912
14 juni 2023, 14:19

Selecties Steijn super fit. Oke, bij ons vond het het mist en is volgens mij vaak niet slecht.
Maar vind ze niet super fit.

1   3  
Bp

Azarkan ( 1 seizoen NAC) naar Utreg

3   3  
gjoewie

Ik weet niet precies hoe het zat in de kleedkamer, maar onder Steijn was er nauwelijks teambuilding. De mannen kwamen trainen en na afloop kregen ze een zakje boterhammen mee en moesten ze direct naar huis. Hoe vaker ze elkaar tegenkwamen hoe groter de kans op Corona-besmetting. Dus na de training een potje klaverjassen was er niet bij.
Steijn werd redelijk vroeg gecontracteerd, maar nam niet de moeite om naar Nederland te komen. Hij bleef lekker op zijn krent zitten in zijn vakantiehuis op Ibiza.
Of Manders daarmee een vrijbrief had om (een deel van) de selectie samen te stellen, weet ik niet. Misschien dat ie af en toe een appje naar Steijn stuurde van: " ik kan sexy Lexy vastleggen, waar vind je daarvan?"
En Steijn hapte toe.
Met Immers en Malone zaten er niet alleen twee zeer ervaren spelers in de selectie, maar ook nog twee mondige mannen, die zich niet alles lieten zeggen door Steijn. Misschien dat dat toch de scheuring heeft veroorzaakt. Naast de affaire met SvH natuurlijk, die zijn mondje ook wel roerde, zij het dan liever via de lokale pers.
Steijn was 5 jaar trainer bij VVV. Hij bouwde er aan een team, waarvoor hij zelf de versterkingen haalde. Hij koos wel spelers die naar hem luisterden en die hij onder de duim kon houden. Pas bij NAC kreeg hij ineens met tegenwind te maken.
Ik ben daarom benieuwd hoe hij om zal gaan met de vedetten van 020.

11   1  
Svt076

Kunnen we het weer over NAC hebben?
Steijn is passé. Er zijn meerdere factoren waardoor het niet gewerkt heeft toen, en laten we wel wezen, wie is er nou écht succesvol geweest bij NAC de laatste jaren. Het is 10 jaar lang een ongelooflijke slangenkuil geweest. Nu lijkt er eindelijk rust te zijn.
Dus laten we de negativiteit uit het verleden daar laten en focussen op de toekomst. Want die ziet er weer een stuk mooier uit!

6   2  
Bp

Ex nac keeper Benjamin van Leer getrouwd met Lieke Martens, tis maar da jullie het weten 🤣🤣

2   1  
Da jullie

Dan witte we da🤣

3   7  
Tip

@Gjoewie. Je bent niet op de hoogte. Steijn had een prima contact met al zijn spelers bij NAC. Behalve met Sidneij. Olij ging niet voor niks naar sparta etc. Een gezagsprobleem had en heeft Steijn totaal niet. Bij NAC wel een probleem met supporters. Of hij het bij Ajax gaat redden is afwachten en niet te voorspellen. Ik vermoed dat het hem lukt. Maar het is mbt tot NAC allemaal verleden tijd. Ik ben erg benieuwd wat de toekomst brengt.

6   0  
Bp

Brighton ligt op pole voor Bart Verbruggen, willen 20 miljoen betalen

1   1  
Badeend

@Gjoewie,

Helemaal eens met je laatste opmerking. Deze trainer werd door de toenmalige eigenaren niet binnengehaald om (dat seizoen) het meeste uit de selectie te halen, maar vooral om te breken met allerlei colonnes binnen de club. Vandaar ook het totaal onverantwoorde driejarige contract. En de dubbelrol als TD, die al helemaal nergens op sloeg.

Bij Sparta werkte het afgelopen seizoen wel, vooral omdat hij daar gewoon trainer moest zijn, en de organisatie wel min of meer 'staat'. Met mondige 'vedetten' en échte jeigdtalenten heeft hij niet te maken gehad afgelopen jaar. Het wordt dus best interessant hoe hij nu bij Ajax kan gaan presteren, of niet. Hoe dan ook, als het niks wordt, dan ligt het natuurlijk aan de club en de bestaande onrust daar. Niet aan de trainer.

Overigens nu wéér een speler die misschien populairder/machtiger is dat hij zou moeten zijn (Tadic), een totaal verrotte organisatie én een driejarig contract. Ik wens ze allemaal succes.

0   7  
ton

AAN WIE LIGT HET NU AAN MAURICE OF NAC DAT GEZEIK BIJ NAC

4   0  
Dutchbird

NAC is bestuurlijk organisatorisch doodziek geweest sinds de aandeelhouderscoup van van Aalst, van Weelde en Burema in 2014. Van de benoeming van Rutjes tot het afscheid van Manders was het een aaneenschakeling van foute benoemingen en verziekte onderlinge relaties. De wijze waarop de bestuurders zijn omgegaan met de zogenaamde Steijn bedreigingen waren het klapstuk en gelukkig ook het sluitstuk. Steijn heeft daarbij een bedenkelijke rol gespeeld. O.a. Door Lokhoff niet te accepteren als zijn nieuwe TD (baas) en door de supporters vals te beschuldigen. Het lijkt wel alsof we dat allemaal alweer zijn vergeten.

Laad alle berichten na dit bericht in