Wij gaan niet opzij

Geruchtenmolen: NAC op zoek naar een nieuwe spits

Thiestemberg

De winterstop en de daarbij horende winterse transferwindow is nog niet van start, toch komen er al enkele geruchten naar buiten. De wens van veel fans lijkt hierin uit te gaan komen: NAC is in de markt om de voorste linie te versterken. Duidelijkheid is er echter nog niet; de doorgaans goed ingevoerde WFCGroningen slingerde al wel twee namen in de ether. Journalisten Mounir Boualin en Joost Blaauwhof ontkrachtten die berichten op hun beurt weer.

WFCGroningen bracht de volgende twee namen in: Youssef El Kachati en John Guidetti. De eerstgenoemde hiervan is momenteel de derde spits van NEC. Daar heeft hij met Japanners Kento Shiogai en Koki Ogawa veel concurrentie voor een plek in de punt van de aanval. Zijn bijdrage bij NEC bleef zodoende beperkt tot acht wedstrijden waarin hij tweemaal doel trof en een assist verzorgde. Wel moet aangetekend worden dat El Kachati al enige tijd uit de running is vanwege een blessure. De ambitieuze spits wil echter meer spelen na de winter, zeker nadat hij na een buitengewoon sterk afgelopen seizoen een van de meest gewilde spitsen van Nederland werd. Mounir Boualin was echter stellig op X: NEC denkt niet aan een winters vertrek en houdt El Kachati het liefst bij de selectie. Een huurtransfer lijkt zodoende niet waarschijnlijk. 

John Guidetti is de tweede genoemde optie; de inmiddels 33-jarige spits sloot vorige maand het seizoen 2025 af met AIK in de Zweedse Allsvenskan. De Geel-Blauwen eindigde hier teleurstellend op de zevende positie. Guidetti kwam in 24 van de 30 wedstrijden in actie en scoorde tweemaal, ook verzorgde hij twee assists. Het net vinden is sowieso geen zekerheid voor Guidetti sinds zijn terugkeer in Zweden. In vier seizoenen bij AIK kwam hij tot veertien treffers in 85 wedstrijden. Ook dit gerucht werd echter ontkracht, ditmaal door Joost Blaauwhof in D'n Hoefcast. Het is afwachten dus, het zou niet de eerste keer zijn dat Peter Maas tegen de geruchten in ineens een ander konijn uit de hoge hoed tovert. 

Bron:
B-Side Rats, WFCGroningen, Mounir Boualin, D'n Hoefcast
Volgend bericht
Een Tikkie naar het Zuiden - Podcast #303 6 reacties
Advertentie
78 Reacties
31   7  
Da Pope

De zoektocht naar een extra spits wordt een half seizoen te laat gestart, want in de zomer was al duidelijk dat we voorin tekort zouden komen. 


 Je hebt het jezelf onnodig moeilijk gemaakt door onterecht zuinig te zijn. Er staat straks een hoop extra druk op presteren in de tweede seizoenshelft, omdat je de opgelopen achterstand van de eerste in moet lossen. 

Daarnaast is het in de zomer doorgaans een stuk eenvoudiger om goede opties te vinden dan in de winter. Er zijn sowieso minder transfervrije opties (Scandinavië uitgezonderd), dus je betaalt óf de hoofdprijs óf krijgt een jongen die bij zijn club niet langer gewenst is. Je bent duur uit of krijgt een jongen met krasjes. 

Ik snap goed dat NAC er alles aan doet om de rust te bewaren, maar feit is dat hier echt verkeerde inschattingen zijn gemaakt. En dat zijn fouten die je uiteindelijk een degradatie kunnen kosten. Niet alleen de mannen op het veld zullen beter moeten presteren. Ook bij Maas moet de lat omhoog.

19   1  
Henkie

Guidetti is inmiddels 33 en de laatste keer dat hij er meer dan 5 maakte was in 2015/2016.
Moet je daar nu nog aan beginnen vraag je je dan af.. Beetje zelfde categorie van wat er al loopt.

Als je goals wilt en echt vooruit wilt i.p.v. meer van hetzelfde; idd een El Kachati of een van Crooij.

31   7  
Da Pope

De zoektocht naar een extra spits wordt een half seizoen te laat gestart, want in de zomer was al duidelijk dat we voorin tekort zouden komen. 


 Je hebt het jezelf onnodig moeilijk gemaakt door onterecht zuinig te zijn. Er staat straks een hoop extra druk op presteren in de tweede seizoenshelft, omdat je de opgelopen achterstand van de eerste in moet lossen. 

Daarnaast is het in de zomer doorgaans een stuk eenvoudiger om goede opties te vinden dan in de winter. Er zijn sowieso minder transfervrije opties (Scandinavië uitgezonderd), dus je betaalt óf de hoofdprijs óf krijgt een jongen die bij zijn club niet langer gewenst is. Je bent duur uit of krijgt een jongen met krasjes. 

Ik snap goed dat NAC er alles aan doet om de rust te bewaren, maar feit is dat hier echt verkeerde inschattingen zijn gemaakt. En dat zijn fouten die je uiteindelijk een degradatie kunnen kosten. Niet alleen de mannen op het veld zullen beter moeten presteren. Ook bij Maas moet de lat omhoog.

9   1  
BaapVader

Als ze ivm lagere salarissen toch in Scandinavië kijken en ze willen een spits die het niveau omhoog tilt, kijk dan naar Vegard Erlien. Heeft in de Noorse competitie 9 doelpunten en 4 assists in 28 wedstrijden (24 basis). Er moet wel scorend vermogen bij en niet een uitgerangeerde aanvaller die meer nostalgie dan rendement met zich meebrengt.

9   2  
Vaque Geej

Klinkt leuk, zo'n naam als Guidetti... maar gan we hier nou echt profijt van hebben? Is hij dan die scorende spits die ze er wél in gaat leggen? Ik heb er zo mijn twijfels over op basis de statistieken van zijn afgelopen seizoenen. Laat de geruchtenmolen met namen maar weer op volle toeren draaien, altijd leuk die periodes waarbij er nieuwe namen opduiken.

11   5  
Thierry14

Svh is voetballend echt wel zeer beperkt, maar als je hem kan bedienen pakt hij zijn goals echt wel mee...
Moet vaak in zijn eentje druk zetten op een hele helft als we afwachtend beginnen,en gaat eruit of staat er niet in als we wel hoog spelen... als je dat vergelijkt met spitsen van de topclubs.... die zijn ook afhankelijk en creëren zelf ook niet heel veel en hoeven alleen rond de 16 druk te zetten...
Zal niet t meevallen om een spits te vinden die dit allemaal kan en dan ook nog naar ons wil komen....
Soumano kunnen we helaas nog niet echt over oordelen en toch schat ik die kwalitatief best aardig in maar blijft afwachten...

10   15  
Ouwe Spionkop

Er zal sowieso aanvalskracht bij moeten komen. Het liefst een scorende spits, een goede linksbuiten en een scorende middenvelder.
Maar dat zal het beschikbare budget wel niet toestaan.
Maar we zagen dit toch eigenlijk allemaal al wel in de vorige zomerstop dat er te weinig scorend vermogen was gehaald? Zeker na het ontslag van Omarsson en Janosek.
In ieder geval tegen Telstar wel MET een spits beginnen. Met alle respect die moet je thuis bij de strot pakken en er overheen. Als het dan weer voetbal wordt alleen om niet te verliezen en pas na 70 minuten aanvallend wisselen, dan mag Hoefkens voor mij richting uitgang.
Waarom krijgt Reulen eigenlijk geen kans? Enorm talent dat nu compleet stilstaat in zijn ontwikkeling.

18   3  
Vaque Geej

Je kan niet de intense prestatiedruk op een jongen van 17 leggen, dat kan hem zijn carrière kosten en mentaal gigantisch slopen als hij niet de prestaties levert die er verwacht worden. Daarbij wil je een vorm van zekerheid hebben en dus een spits met een scorend cv. Wat mij betreft wordt Reulen langzaam gebracht zoals nu aan de orde is.

11   0  
Vamos NAC Deze gebruiker is een admin

El Kachati zou gevoelsmatig echt de juiste aankoop zijn. Dynamisch en meedogenloos. Lijkt mij echter onhaalbaar, hooguit op huurbasis en moet je dat willen? Guidetti zou je binnenhalen enkel op dat goede seizoen bij Feyenoord, heeft daarna toch weinig laten zien. Dat zou voor mij echt aanvoelen als een paniekaankoop in plaats van een gerichte aankoop die ook op de lange termijn versterking kan zijn.

Dat Sydney uiteindelijk niet los komt is wel eeuwig zonde en ik denk met zijn reservebeurten in de laatste wedstrijden dat er zowel bij de technische staf als bij Sidney zelf geen vertrouwen meer is. Ontzettend jammer want wat had ik hem graag los zien komen dit jaar. Daarbij is de situatie rondom de blessure van Soumano extra pijnlijk.

13   1  
Voor NAC

Als ik het goed begrepen heb, heeft Joost zelf het "gerucht" Guidetti de wereld in geholpen. Hij heeft ergens opgevangen dat Guidetti best terug zou willen keren naar Nederland, en zou het leuk vinden hem bij NAC te zien, desnoods als pinchhitter. Snap dat het voor hem als journalist een leuke optie zou zijn, natuurlijk een uitgesproken en spraakmakende speler, maar een gast op die leeftijd die al jaren niet meer boven de 10 goals komt en niet bepaald de spits is die kansen en mogelijkheden voor zichzelf creëert zie ik nou niet echt als serieuze optie.

Over de achterstand; je staat op dit moment 6 punten achter op de 11e plaats. Je speelt goed voetbal, achterin en het middenveld zijn in orde, je creëert genoeg kansen maar je maakt ze alleen niet af. Los je dát probleem op, dan staat niets je meer in de weg om gewoon te gaan klimmen op de ranglijst. Zou zeker nog niet in de vlekken schieten van de stand op de ranglijst op dit moment, zolang de nieuwe aanvaller(s) maar een stevige kwaliteitsinjectie betekenen.

16   3  
Jemo

Guidetti niet aan beginnen en El Kachati is een gok, maar wil zichzelf wel weer bewijzen in Nederland. Ik hoorde mensen zeggen Dessers terughalen uit Griekenland (als het mogenlijk is). Dat is in mij ogen een versterking. Aub geen Stokkers.

8   5  
zoran

volgens mij is locadia ook transfer vrij.en zou ook geen verkeerde zijn voor nac

12   5  
Ouwe Spionkop

@Vaque Geej
Je begrijpt me niet goed. Reulen moet inderdaad met stappen gebracht worden.
Maar van Hoefkens krijgt hij helemaal geen kans. Hij mag sporadisch een paar laatste minuten meedoen.

9   10  
Arie

Ga nou eens gewoon beginnen aan de zijkanten. Als je Sydney gaat bedienen gaat hij zn goals 100% maken, dat heeft hij namelijk al gedaan. Hij loopt nu vaak alleen maar te sleuren en zeulen en als we dan in de eindfase komen met voetballen, komt er geen voorzet. Dan heb je inderdaad geen zak aan hem.

7   4  
Voor NAC

@Jemo

Laten we a.u.b. wel realistisch blijven. Heb af en toe echt het idee dat sommige supporters in een parallelle werkelijkheid leven. Dessers terug halen, proest.

4   9  
Vaque Geej

Is Slory nog een optie om eventueel te huren voor aan de zijkant?

9   0  
fvf6

de namen die hier genoemd wordenniet meer doelpunten brengen dan wat er nu geleverd wordt een spits die in 24 optredens er 2 maakt daar moet men niet naar op zoek willen zijn. En een spits die er meer daan 10 gaat maken zal niet haalbaar zijn voor NAC . Dan zie ik liever dat NAC Reulen meer kans krijgt om zich te ontwikkelen

10   3  
Sjak

Het gras is altijd groener bij de buren, laten we gewoon het eens gaan doen met de spelers die we hebben, zet Reulen in de spits, laat die jongen wedstrijd ritme op doen.. Dat is de toekomst.. Zet Sydney op de bank of liever verhuur hem aan Eindhoven, geeft een hoop rust, zeker intern. Hoefkens moet vooral aan de slag om ervoor te zorgen dat de rest een bal erin kan trappen. Na de training een uur afwerken op de goal.. Je moet nu geen uitgerangeerde spits gaan halen, zeker niet de broer van die op de bank zit in Groningen..

11   5  
Brecht

Achteraf kun je altijd zeggen dat het een inschattingsfout is geweest om de aanval niet verder te versterken. maar wie had nou gedacht dat SvH zo zou falen en Soumano steeds geblesseerd is. Gelukkig zien we wel weer lichtpuntjes met Paula, die voetballend op links toch wel behendig is en Soumano die weer aansluit

15   2  
Da Pope

@Brecht

Het is alleen niet achteraf :) Direct na het sluiten van de transfermarkt heb ik Maas in een interview al voorgehouden dat het een verkeerde inschatting was om geen extra spits te halen. Hij gaf toen aan dat het een bewuste keuze was en dat hij vertrouwde op het feit dat er voldoende goals in de selectie zaten.

11   3  
Manu G.

ik denk dat je jezelf hardop zou moeten afvragen of Guidetti beter is dan van Hooijdonk... Ik zie hem niet als versterking in dat opzicht. Grote kans dat ik de enige ben, maar ik denk dat als SvH goed in stelling wordt gebracht, hij echt wel doelpunten voor je gaat maken. vind het iets te gemakkelijk om te zeggen dat ons lage doelsaldo puur het gevolg is van een beperkte spits. maar ja, als het systeem er omheen blijkbaar hier niet op is afgestemd, moet je misschien inderdaad doorschakelen. ik verwacht er persoonlijk geen wonderen van

10   12  
Bijna Weekend!

Proberen om Jizz Hornkamp los te weken bij Heracles?
Heeft een contract tot de zomer.
Hoewel het altijd wel een pisventje was, is het wel een speler die binnen dit team en bij Hoefkens zou kunnen passen.

5   0  
Gilze

Volledig eens met Da pope!

9   2  
Rade

Ohio huren van Utrecht? Is nu geblesseerd, maar na de winterstop fit volgens mij. En was na een flinke dip goed bezig in KKD bij Jong en heeft volgens mij de juiste drive

4   2  
El PG

@Bijna Weekend -- Jazz Hornkamp moest ik ook aan denken. Vrees dat Heracles niet zal gaan mee werken. En als ze dat al doen dan zal NAC flink moeten betalen. Het zou een pikante transfer zijn eens te meer gezien zijn verleden bij Willem II.

Als ze Bokila halen dan eet ik mijn seizoenkaart op.

7   6  
Arie

@ Da Pope

Er zitten ook genoeg goals in deze selectie, maar dan moet je deze selectie wel gebruiken op de manier dat ze die goals gaan maken.
De eerste stap lijkt daarin gezet met het weghalen van Sowah op "linksbuiten".
Nu nog voorzetten en Sydney gaat zn goals maken, daar ben ik van overtuigd. Zie Ajax uit, wat echt een hele knappe kopbal was en jammer dat die werd afgekeurd op een milimeter.

5   1  
El PG

@Rade -- Ohio heeft potentie maar is mij veel te zelfgenoegzaam. Je kan wel spatjes hebben maar dan moet je het kunnen waar maken. Doe je dat niet dan ben je een clown.

14   0  
Voor NAC

@Bijna Weekend!

Valt in de categorie "Dessers proberen te huren", net zo absurd. De op 2 na topscorer van Nederland, speelt bij een directe concurrent, Heracles die een optie heeft om zijn contract te lichtten (en dat zeker gaan doen), Hornkamp die hoopt dat Heracles heel veel geld aan hem gaat verdienen (https://www.vi.nl/nieuws/hornkamp-zet-in-op-transfer-hoop-dat-ik-heracles-veel-geld-oplever), ja laten we die proberen te halen.

Je zou maar Peter Maas heten en tegen dit soort onrealistische verwachtingen op moeten boksen.

3   0  
Wanny

@ Arie

Er zitten alleen voldoende goals in de selectie als alles mee zit. Daarmee bedoel ik dat iedereen dan zijn beste seizoen ooit moet evenaren qua doelpunten. Die kans is niet zo groot.

Dat is ook wel gebleken de afgelopen 6 wedstrijden. Een karrevracht aan kansen en 2 goaltjes.

7   1  
Adriaan

Zag gister de naam van Lestienne ex psv en club Brugge voorbijkomen
Komt deze maand terug uit Azië
SvH had het even te pakken
Kan niet mee voetballen
Is een afmaker en moet op een bepaalde manier bediend worden
Maar ja met telkens wisselende opstellingen creëer je geen automatismen en zelfvertrouwen
El Katachi heb ik ook vetrouwen in
Komgolo Staring lozen
Versluis uitlenen

10   1  
Henri

Maas moet op zoek naar een spits met de nodige ervaring en die er meteen staat. Naar het verleden kijkend spelers als: Bob Latchford, John Linford, Stipe Perica, Umar Sadiq, Mujkic, en Andrzej Franckiewicz.

5   0  
Anders Tegnell

@ Arie - welke spits maakt geen goals als hij bediend wordt? Vergelijk van Hooijdonk met Hornkamp. Er is geen enkel onderdeel van het mooie voetbalspel dat van Hooijdonk beter beheerst dan Hornkamp. Als Hornkamp niet scoort, draagt hij wel bij, omdat hij motorisch en technisch op een ander niveau opereert dan Si/ydney. Zo een spits moeten we hebben. Of ze beschikbaar zijn is een ander verhaal.

0   0  
Anders Tegnell

Ik had de andere bijdragen over Hornkamp nog niet gelezen toen ik mijn stukkie tikte. Kan verkeren.

1   6  
Henri

Overigen achtte Blaauwhof de kans zeer reëel dat Valerius in de winterstop wordt verkocht. Hij noemde zelf Italië als mogelijkheid.

2   1  
scheppioni

Ik ben denk ik ene van de weinige die de aanvoer naar de aanvalslinie ook vaak in delen van de wedstrijden het niet heeft, afgelopen zondag uitgezonderd...... de grote vraag is ...... borduurt hoefkens hier op voort ???
Ik blijf erbij dat wanneer we vaker dan afgelopen 1e helften van de laatste wedstrijden in het strafschopgebied van de tegenstander zijn dat we wel zeker aan Sydney een goeie spits gaan hebben maar je zult dan net zien dat we dan achterin de verdedigingslinie simpele kansen weg gaan geven dan blijft het dweilen met de kraan open !
Hopen dat Greiml ook gauw terug is en anders Enes of Jensen, plus dat hoefkens dan niet verzaakt door de pikorde niet in orde te hebben ! Op naar telstar, wordt zwaar...... zeker mochten we achter komen !!! HUP NAC !

6   0  
SP1

Zolang je een vechtend middenveld hebt zonder diepgang kun je kopen wat je wil.... Maar dan moet je een type Leonardo hebben die wegdraait en op snelheid nog een mannetje kan passeren. Als Leemans lekker draait zou hij voor diepgang kunnen zorgen. Maar hij is te wisselvallig. Net als Nassoh btw

9   7  
G.R,

iedereen kan toch zien dat svh een goede spits is voor nac. alleen word hij niet goed in stelling gebracht.
voorlopig heeft hij er 5 inliggen en dat met zo n slechte aanvoer. gewoon laten staan en nogmaals dan komt hij aan zeker 12 doelpunten en dat is goed als spits bij nac. maarja alle buitenspelers kappen de bal naar binnen en willen gelijk schieten en dat is niet fijn voor een spits

12   1  
TheSituation

Hoop weer eens op zinderende huurtransfer voor een half jaar zoals in 1998 toen Rade Bogdanovic over kwam van Atletico.

8   4  
Ouwe Spionkop

Eigenlijk is het onvoorstelbaar dat SvH niet speelt. Hij is de enige bij NAC die goals kan maken.
Maar zolang hij daar in zijn eentje staat is hij ten eerste makkelijk te verdedigen door de 2 centrale van de tegenstander en bovendien krijgt hij geen aanvoer.
Je moet echt met 4 man in de 16 meter van de tegenstander staan als je goals wil maken en zeker in thuiswedstrijden.
Maar dat is iets waar Hoefkens helaas niet aan doet.

8   0  
Zwampie

Ik begrijp ook niet waarom Reulen niet meer kans krijgt.
Er wordt geroepen het kan hem zijn carrière kosten, maar het kan zijn carrière ook een extra boost geven.
Er worden vaker spelers van deze leeftijd gebracht, alleen bij NAC (bijna) niet, daarnaast speelt hij ook voor jong oranje en dat ging toch best aardig als je 3 doelpunten maakt in je eerste 2 wedstrijden.

Laat hem starten of breng hem een halve wedstrijd dan kan hij ook rustig gebracht worden. Waarom heb je hem anders bij je selectie, wie weet verrast hij iedereen en iedere 17jarige is niet dezelfde

8   4  
D'n Klaagmuur

Als Hoefkens gewoon eens wat vastigheid erin had geslepen i.p.v. elke wedstrijd aankomen met een zogenaamd geniaal tactisch plan welke nooit leidt tot resultaat, had je met deze spelers een stuk hoger gestaan.

Ook een ander soort spits dan Sidney zal je toch echt van ballen moeten bedienen, want een spits die er even 20 inschiet uit zelf gecreëerde kansen lijkt me een aardige utopie.

7   9  
BELIEVER

Welke spits je ook haalt bij dit team en met deze trainer zal absoluut geen enkele verbetering brengen.
Dus weggegooid geld.
We zijn kampioen in het analyseren van de gevolgen maar de oorzaken pakken we niet aan.
En de oorzaak van het niet scoren ligt totaal niet bij de spits.
Het is een complexe samenloop van omstandigheden, geen aanvoer, veel wisselingen, verkeerde opstellingen, slechte tactiek, vreemde hersenspinsels, spelers afgeserveerd, spelers gehaald met nauwelijks toegevoegde waarde, weinig kans voor eigen jeugd en ga zo maar verder.
Ik blijf er bij als Sydney niet was afgemaakt door Hoefkens en de supporters achter hem hadden gestaan en er normale aanvoer was geweest dan was hij de juiste spits.
Helaas vrees ik dat het nu voorbij is voor hem die jongen loopt met zijn ziel onder zijn armen.
Ik denk dat er bij NAC op sociaal gebied en empatisch nog veel te leren valt daarbij zie ik nu ook weer gebeuren, net als bij Steijn dat de trainer weer veel te veel macht krijgt en onder één dekbed slaapt met de TD.
Dat gaat vroeg of laat zijn tol eisen dat heeft het verleden helaas meermaals uitgewezen en we kennen allemaal de nare gevolgen daarvan.
Daarbij vind ik het allemaal te makkelijk om het steeds over doelpunten te hebben, wat denk je van het verdedigende aspect?
Zie eerst eens tegengoals te voorkomen daar is nog werk zat mee aan de winkel!
Voetballen vanuit een gesloten verdediging en middenlinie helpt wellicht ook, dan win je niet de schoonheidsprijs maar kan je op de counter wel wedstrijden met 1-0 over de streep trekken en in het slechtste geval met 1 punt genoegen nemen.

2   3  
Wanny

Van mij mag Reulen zeker kansen krijgen, maar we moeten niet vergeten dat de verwachtingen die velen hebben gebaseerd zijn op doelpunten bij de jeugd en in oefenwedstrijdjes.

Dit seizoen heeft ie 1 keer een helft mogen spelen en verder links en rechts wat minuutjes. Het is niet dat ie in die momenten heeft laten zien een directe versterking voor het eerste te zijn. Dat is ook helemaal niet zo gek als je 17 bent en beperkt speeltijd hebt, maar laten we die jongen de tijd geven om zich de komende jaren te ontwikkelen tot een serieuze eredivisiespeler.

5   2  
enaaceebreda

@Da Pope
Er is tot de laatste dag geprobeerd om een spits te halen, maar dat is (helaas) mislukt. Luister maar terug naar wat Hoefkens gezegd heeft, en namen die gedropt zijn door 'insiders'.
Natuurlijk wordt dat niet naar buiten gecommuniceerd, want dat is niet bevorderlijk voor het vertrouwen van de voorhoede spelers die we hebben, en het veranderd de situatie toch niet.

Ben het dus deels met je eens. Ja, NAC (Maas) heeft gefaald door geen spits aan te trekken, maar intern was allang duidelijk dat dit nodig is.

7   7  
Henkie

Ik zie elke wedstrijd meer dan genoeg voorzetten en kansen.

Dat de spits niet bediend wordt is een utopie.

6   5  
D'n Klaagmuur

@Henkie: een bal 4 meter achter je krijgen is in jouw optiek zeker een voorzet en een potentiële kans? 3 schoten op doel gehad tegen Utrecht... 3.

6   1  
Dos

Ben het met Believer eens dat het wat betreft het beperkt aantal doelpunten een complexe samenloop van omstandigheden is.
Ben het er niet mee eens dat Hoefkens Sydney afmaakt. Hij heeft hem juist altijd het vertrouwen gegeven. Vind dit soort teksten naar een trainer en TD stemmingmakerij.
Ik geloof ook niet dat Sydney met de ziel onder zijn armen loopt. Ik zag een speler zaterdag die heel gretig inviel.
Persoonlijk geloof ik nog steeds wel in hem, alleen Sydney is diegene die het moet laten zien,ook voetballend.
Mocht het zijn dat Believer inside informatie heeft en dat Sydney nu al met de ziel onder zijn armen loopt dan moet hij zich afvragen of hij wel geschikt is voor profvoetbal.
Tegenslagen horen erbij, het gaat erom hoe je er mee omgaat.
Ik zie iig vanaf de buitenkant een speler die leeft voor de sport en binnen de lijnen alles geeft.

9   1  
Rade

@Believer
"Zie eerst eens tegengoals te voorkomen daar is nog werk zat mee aan de winkel!"
We hebben maar 5 goals meer tegen gekregen dan PSV en minder dan nummer 4 NEC en alles vanaf nummer 9 van de ranglijst. Werk aan de winkel zit in het creeëren en vooral afmaken van kansen. We zitten op 1 goal per wedstrijd gemiddeld... In 7 van de 16 wedstrijden hebben we zelf geen goal gemaakt..

3   1  
Gjoewie

Vak G > Onzin. 020 won afgelopen zondag van de schepenschrobbers met 2-0. Er stonden drie tieners in de basis, waarvan een centrale verdediger. Zeg jij nou maar dat die slecht gespeeld hebben. Bij 020 doen ze echt niet moeilijk om jongelingen op te stellen.
Reulen is drie keer zo snel als SvH en minstens net zo trefzeker. Mag jij kiezen.
Bij de weg, Mo Salah is aan het afbouwen bij Liverpool. Hoe is onze band met Arne Slot?

3   0  
NAC4Ever

@Da Pope
16 december 2025, 09:43

Redelijk met je eens. Die kritiek is ook in de zomer geuit.
Maar we kunnen het niet meer terug draaien. Hopelijk haalt Maas een goede versterking (of meerdere).

1   0  
NAC4Ever

@enaaceebreda
16 december 2025, 14:45

Maas heeft bij BSR gezegd dat ze in de zomer geen aanvaller zochten.

2   1  
Breda vooruit

@ da pope
Wie zegt dat NAC de zoektocht van afgelopen zomer niet heeft voort gezet om een spits te zoeken.
Aangezien dat er bij nac tegenwoordig niks meer wordt gelekt naar buiten zou dat best reëel zijn.
Maas kende zoals hij tewerk gaat zou me dat niks verbazen .

2   1  
BELIEVER

@ Rade, die redenering gaat niet helemaal op omdat de gasten die jij noemt vaak zelf meerdere goals maken, voor ons is één tegengoal vaak al funest en is een gelijkspel het hoogst haalbare.
Feiten spreken voor zich.
@ Dos, ik vind dat je een spits en een keeper altijd moet laten staan.
En dan komt het uiteindelijk wel goed.
Ik wil beslist geen stemming maken verre van maar dat wordt helaas vaak wel aangemoedigd door reacties op reacties, dat is heel jammer.
Nee ik ben geen fan (meer) van Hoefkens maar we zitten er mee en moeten het er mee doen.
Bovendien lopen er genoeg mensen in de technische staf en er rondom die hem kunnen en moeten corrigeren.
Tenslotte is de TS ook een team.

0   1  
ome cor

@Bijna Weekend
En waarom zou Heracles, dat na een slechte start het ritme heeft gevonden, hem laten gaan ?
Loopt ie uit zijn contract of heeft NAC een hele dikke portemonnee?

2   0  
NAC4Ever

@Henri
16 december 2025, 12:34

Volgens mij zei hij dat Valerius in de toekomst verkocht kan worden aan bijvoorbeeld een Italiaanse club. Niet dat dat voor komende januari een optie is.

1   2  
JG

@Ouwe Spionkop.
Nog steeds geen inspiratie gevonden voor een constructieve oplossing ("dan mag Hoefkens voor mij richting uitgang.")....

Wederom weer een waardevolle bijdrage op deze site....NOT!

0   0  
Dos

Believer

Mee eens dat je een geraamte van een elftal zoveel mogelijk moet laten staan.
Laten we hopen dat we met een lekker gevoel de feestdagen in gaan.
Hup NAC!

2   0  
Rade

@Believer
Dus omdat we te weinig scoren, moeten we zorgen dat we er nog minder tegen krijgen en is daarin nog genoeg werk aan de winkel? Dat is ook een manier om het te bekijken, maar daar ben ik het niet mee eens ;) Je moet zorgen dat je er eentje meer maakt dan de tegenstander

3   0  
Moppernac

El Kachati is een spits die NAC wel kan gebruiken als hij verhuurd kan worden.
Anders Jurgen Locadia Proberen gratis op te halen.
Een spits als Gudetti heb je ook niks aan die niet scoort.

1   0  
Theoden King

Dit klinkt inderdaad als een gerucht want NAC heeft twéé spitsen nodig.

2   0  
Moppernac

Bijna weekend @

We kunnen ook proberen Ueda van Feijenoord proberen los te weken.
Is net zo onzinnig als Horenkamp van Heracles los te peuteren.

5   4  
Fujifilm

Wat een opportunistisch gedoe... Wij hebben Sydney, soumano en reuler..... Sydney kan niet voetballen maar wel een echte afmaker. Soumano hebben wij nog geen 90 minuten gezien... Reuler oogt goed enkel krijgt de kans nog niet. Kunnen wij niet beter centen op zak houden ipv b spits erbij kopen?!?!

5   1  
Die ne gast

Ik heb zowel Reulen als Soumano in die paar minuten dat ze mee mochten doen, allebei leuke en goede dingen zien doen. Als ze Soumano in de winterstop fit krijgen, hoeft er misschien geen nieuwe spits gehaald te worden?

6   2  
jandorstig

Leuk dat er word gezegd dat van Hooijdonk niet word bediend, maar je moet ook een bal willen aanvallen, van Hooijdonk staat vaak stil en wacht dan op de bal. Als je de spits van bv Groningen bekijkt, die is 90 minuten aan het lopen/sleuren/gaten trekken, dat is toch wel een verschil hoor.

5   0  
NuFfNie

Als je een nieuwe spits aantrek, dan moet dat er wel een zijn die ook individueel een actie kan maken. Een meer dynamische speler waarbij de verdediging keuzes moet maken. Nu moeten de ballen vanaf de zijkant komen als SvH in de spits staat. Dan is het makkelijk verdedigen. Als SvH zelf ook kansen voor zichzelf kan creëren zou er geen spits worden gezocht. Dat de naam van Dessers valt begrijp ik wel. Dat was zo'n speler die zelf kansen creëerde. Hornkamp is ook zo'n spits. Maar het gaat er ook om, dat er meer snelheid in de aanvallen komt. Te vaak wordt er ingehouden en weer op balbezit gespeeld.

4   0  
Lesswood

Informeer maar eens bij Brugge voor Kaye Furo. Toptalent

6   0  
scheppioni

Schei nou eens uit over hornkamp, die is anti NAC en lacht hierom !
Mag hopen dat het onderling in de staf goed zit, vermoeden is dat dit niet (meer) optimaal is.....

5   2  
Theoden King

@Die Ne Gast
"Ik heb zowel Reulen als Soumano in die paar minuten dat ze mee mochten doen, allebei leuke en goede dingen zien doen."

Ik ook, behalve zien scoren. We hebben geen tijd meer voor spelers die 'misschien' fit worden en waar 'potentie' in zit. Prima als die gasten invalbeurten blijven krijgen, maar nu moeten er doelpunten komen.

Het arrogante verzaken van afgelopen zomer ("In ons systeem kan elke speler een doelpunt maken") komt als een boemerang terug. Een goede, inzetbare spits kost veel geld. Maar degraderen nog veel meer.

De tijd van smoesjes is voorbij.

2   2  
Gebruikersnaam

Reulen moeten ze proberen te halen is top fit, gretig, talent en bij Oranje

Het Revalidatie Centrum Nac moet stoppen

1   0  
Breda-Loyal

@Die ne Gast

Die gok geen extra spits naast Soumano betaalde al dit half jaar niet zo goed uit.

3   3  
Breda-Loyal

Het zal wishful thinking zijn maar Dessers zal nu perfect zijn

3   2  
Ad B uit Roosendaal

Met zo´n belangrijke wedstijd voor de boeg tegen Telstar moet je niet met dit soort berichten komen.

Je benadeelt de huidige selectie die er zaterdag moet staan om 3 punten vellig te stellen!!

3   3  
BasSnelden

In de discussie over wat-als in de zomer, is natuurlijk nooit rekening gehouden met het volledig wegvallen van Soumano. Ook niet dat Sydney zo matig zou presteren. Daarnaast heeft de trainer voorin zelf al gechoocheld met Sowah, Brym, Reulen en Holtby in de spits.
Gemis van Soumano is groot en was niet te voorzien. En ook niet vergeten dat we 7 a 8 punten bestolen zijn door arbitrage, scheidsrechters plus var….

Maar inderdaad moet er nu een topspits bij!

3   0  
Buddha

Met het oog op het aflopende contract van Sydney moet je eigenlijk nu al 2 spitsen halen.

1   0  
Francesco

@BREDA-LOYAL

Totaal niet realistisch inderdaad.

1   0  
Theoden King

@Buddha
Ik ben blij dat jij het ook ziet.

0   0  
El PG

Ik dacht zelf aan een andere oude bekende: Thierry Ambrose. Volgens mij is die in de Belgische Eerste Klasse op het reserve plan geraakt.

0   0  
WM

@El PG....Ik lees op TransferMarkt 25/26. 16 wedstrijden, 10 goals en 7 assists. Dus die zal niet weg mogen.

0   0  
Koos Waslander

Jurgen Locadia kan een streep doorheen, die gaat naar Amerika.

Laad alle berichten na dit bericht in