Groningen- NAC gaat door (voor nu), Hoefkens denkt aan veiligheid supporters
NAC laat op X weten dat, na contact met Zeist, de wedstrijd tegen FC Groningen - voorlopig gewoon doorgaat. Een overleg wat er zou zijn tussen KNVB en burgemeesters lijkt een onzin bericht. Wij houden jullie middels updates in dit bericht op de hoogte.
Diverse burgemeesters hebben naar de KNVB twijfels geuit over het veilig doorgang kunnen laten vinden van wedstrijden. Ook Hoefkens, die zelf hoopt dat de wedstrijd doorgaat, heeft natuurlijk al zijn zorgen geuit over de veiligheid van de meereizende NAC supporters bij BN DeStem. "Wij kunnen niet verlangen dat onze supporters in crazy omstandigheden naar Groningen rijden. En ik heb ook wel gehoord dat er nog heel veel sneeuw gaat vallen. Ik weet ook niet of het op dat gebied het beste idee is om de wedstrijd te spelen", aldus de Belg.
De uitkomsten van het overleg van vanmiddag, en uiteraard veranderende weersomstandigheden, zouden nog tot wijzigingen kunnen leiden. NAC wordt dan door de KNVB en thuisspelende club geïnformeerd.
Update 16:02: Op X zeggen meerdere journalisten inmiddels dat er geen overleg plaats gaat vinden tussen burgemeesters en de KNVB om 16:00 uur. Volgens de bond gaan wedstrijden in principe door, maar individueel kan anders worden besloten.
Plaats reactie
Gvd, gewoon voetballen je kan het maar gehad hebben.
Ik wacht eerst de uitslag af voordat ik van mening ben dat de wedstrijd eigenlijk wel door had mogen gaan.
Het sneeuwt tot 20:30 in Groningen.. morgen schijnt ze zon (Weeronline). Dus gas erop en aanpakken die boeren ! NOAD met strijd handhaven de tweede seizoenshelft
Conditioneel is ons NAC alleen al kkd is tegen telstar gebleken dus flink meer blessures voor ons NAC hangen morgen in de lucht.... idioterie dit morgenavond !
We hebben weer iets nieuws in ons zieke linkse wokelandje: burgemeesters die zich zorgen maken over t weer en t veilig reizen als er gevoetbald wordt bij wat winters weer.
@Bo Nus
09 januari 2026, 19:18
Is veiligheid en het weer ook 'woke' en 'links'? Het is een taak van de burgemeester naar veiligheid te kijken.
Nou de ouderen onder ons kunnen jou vertellen dat er vroeger geen drama werd gemaakt van een beetje sneeuw. Burgemeesters bestuurden toen hun gemeente, en de mensen waren wat weerbaarder. Ging prima. Nu hebben we een burgemeester die zich bezighoudt met verontwaardigd zijn op linkd inn
Ja, vroeger was alles beter he Bonusje!
Nou, ik heb de winter van 1963 meegemaakt en heel het land lag plat.
Niks weerbaarder. En de infrastructuur is wel wat complexer tegenwoordig. Dus het is logisch dat burgemeesters als hoofd van een veiligheidsregio verantwoordelijk zijn. Dus niet zo stom lullen jongen met je obsessie voor links en woke. Hou je bij het voetbal.
Groningen was de enige ploeg van de eerste seizoenshelft waartegen NAC kansloos was. Alle andere ploegen zijn te pakken voor NAC...
- mits ze niet genaaid worden door Zeist dmv penalty's, kaarten, of buitenspel
- mits ze achterin geen cadeautjes weggeven
- mits ze de kansen, die er altijd zijn!, nu eens gewoon afmaken!
Maar hiervoor moet er keihard geknokt worden door iedereen! Maar dan nog zal het lastig zijn tegen Groningen. Conditioneel is Groningen verder dan NAC en ze zitten er echt kort op. Iets waar NAC nog van kan leren....
Maar misschien heeft Zeist ook alle beelden nog eens teruggekeken en is er intern beslist dat NAC nog 10 punten te goed heeft, en worden vanaf nu al onze tegenstanders genaaid...
Charpieeeeeeee. Wie ben jij om mij de maat te nemen. Achterlijke muts
@Bo Nus
Jij weet denk ik ook dat er toen ook wedstrijden zijn afgelast. Denk dat ze dit weekend vooral naar gladheid kijken.
Zie nog steeds niet wat dit met 'woke' en 'links' te maken heeft.
Gewoon voetballen en niet janken.
Belachelijk tegenover onze supporters door stuifsneeuw en bevroren wegen in het noorden!Helemaal eens met Belgische Naccer! We zijn echt bestolen met VAR-goals (NEC en Ajax) en scheidsrechters (Excelsior, Volendam en Twente). Onze Turkse scheidsrechter naaide ons met die penalty tegen Odoi.. Nu fluit hij ons bij Groningen. Eerlijk gezegd vond ik dat de sterkste tegenstander tot nu toe. Wordt dus loeizwaar, ook omdat we Greiml en Jensen nog missen.
Maar we blijven steunen!
Is ook maar een dolletje hoor. Alleen onze charpielady maakt t weer tot een persoonlijke attack.
Als het wel doorgaat, waarom is dan de wedstrijd van NEC vanavond afgelast??
Dat is echt de wedstrijd die altijd onder sneeuwse omstandigheden wordt gespeeld , meerdere malen in Breda ook in het verleden , it geht aon
Als je geen argumenten (meer) hebt, kun je altijd nog gaan roepen dat "we allemaal woke zijn". Veel simpeler kunnen we het niet maken.
Deze wedstrijd zal toch wel afgelast worden? Of vind de Knvb dat Groningen in 2004 en 2005 (volgens mij) teveel ongemak heeft ervaren doordat de wedstrijden in Breda destijds gestaakt/laat afgelast werden en de supporters twee seizoenen op rij vrijwel voor niks 600km gereden hebben? Om het zo eerlijk mogelijk te houden, moet dan in elk geval nu NAC een keer naar het noorden voor niks, toch? Of misschien gelast de VAR morgenavond na drie minuten spelen wel af. Je weet het niet.
Badeend, wij zijn nog eens 3x voor 1 wedstrijd naar Kralingen gegaan in 2010.
@Bo Nus
09 januari 2026, 19:58
Praat ik niet goed. Maar zie daarin ook een bijdrage van jouw.
Hoe t ook zij, in bundesliga zijn de noordelijke wedstrijden van morgen afgelast. Bremen is niet eens zo gek ver van Groningen.
Erg kleine kans dat we resultaat gaan halen in Groningen. Die sinds zelfde tijd dat ze gepromoveerd zijn als ons 20 stappen verder. Waarom, een goede TD en een trainer met visie. Zo simpel kan t zijn.
Kom op jongens, niet zeuren, er is toch niks beters en motiverend dan op een Zaterdag avond met -9 (gevoels temp -15) in je korte broek rond te rennen en je vingers af te laten sterven omdat een leipe voetbal bond dit graag wilt. Ik stel voor dat we massaal ons leven gaan wagen en over glibberige en ijzige wegen te rijden voor 300km om dit gaan kijken... (sarcastische modus weer uit)
Vreselijk misselijke Dero: Groningen heeft twee maal zo hoge begrotin. Toen zij promoveerden was hun selectie al op eredivisie nivo. Hun TD is deze zomer pas begonnen, daarvoor hadden ze een commissie met Robben en Langeler. Hun trainer is oké maar die van ons is echt niet slecht opeens.
Gewoon veel kansen gemist en veel tegen gehad qua beslissingen scheidsrechters en VAR.
Samen eruit knokken. Niet zeiken en zagen. NOAD
Hoge begroting ?????
Wat zeg je dan telstar tov ons NAC ?
@BasSnelden
Als je in een heel kalenderjaar maar vier wedstrijden wint en al meer dan een kalenderjaar op een uitzege wacht, is 'pech' wel een erg makkelijke conclusie.
Lukkien speelt met zijn ploegen altijd goed voetbal. Dat was bij Emmen al zo en dat is bij Groningen niet anders. Ik ben oprecht benieuwd welke speelwijze Hoefkens afgelopen anderhalf jaar bij ons volgens jou heeft ingeslepen.
Dero heeft gewoon een punt.
@da pope
Bewust met meten starten exact vanaf de periode dat het minder gaat. En bewust de betere periode negeren.
In de statistiek noemen ze dat cherry picking: jammer!
Lukkien is simpelweg een nivo hoger dan Hoefkens. Dat staat toch helemaal niet ter discussie. Zo simpel kan t wel degelijk zijn. Wat je echter ziet is dat jongens van dat nivo niet snel bij NAC willen werken. Als je met dat soort trainers praat dan is de al vele jaren bestaande teneur dat ze t bij NAC heel sfeervol vinden en gezellig na afloop. Echter niet om er te werken, juist omdat er te weinig topsportklimaat heerst. We staan als publiek er ook om bekend dat we zo veel drinken. Dat cultuurtje is er ook in se oganisatie en bij de sponsors. Spreekt echter de betere eredivisietrainers niet aan.
Wordt voor beide ploegen lastig onder deze omstandigheden.
Maar ik denk dat Groningen toch verder is dan ons.
Kleine overwinning voor Groningen denk ik helaas
@Bonus... sorry hoor maar hiermee doe je de huidige directie van NAC echt tekort mee...
NAC heeft misschien na de buitenwereld een bepaald beeld van veel bier drinken en feest vieren, ook als we verliezen... maar op de tribune is er echt wel kritiek, NAC is een club waar de sfeer ofwel heel positief ofwel ontzettend negatief is...ondanks dat een biertje drinken echt bij een avondje NAC hoort is er in werkelijkheid bij sponsors en organisatie momenteel juist wel een topsportklimaat, ondanks dat de resultaten dat nu niet laten zien
@Dero
10 januari 2026, 07:50
Zij hadden een makkelijker begin na de promotie. Omdat zij 'maar' één seizoen KKD hadden gespeeld. I.p.v. vijf seizoen en zeven in de negen seizoenen voor de promotie.
@ Da Pope spijker op zijn kop.
Ik lees net weer het stuk met Hoefkens op BN de Stem, en laten we hopen dat het een bak onzin is, maar als Hoefkens uitspreekt dat Brym als wingback kan fungeren dan is er iets mis in je bovenkamer en dan heb je daarnaast jezelf ook niks aangetrokken van de kritieken van de laatste tijd.
Als je dan naar de vermoedelijke opstelling kijkt, wat ook natte vingerwerk kan zijn, maar ergens in dat gesprek met Hoefkens ontstaat bij de verslaggever toch het idee van een opstelling.
Als ik dan Mahmutovic en Brym in de basis zie en Valerius er niet in voorkomt (tenzij ik niets weet over een schorsing) dan verbaast me dat enorm.
Met de wedstrijd van Telstar nog in het achterhoofd met de meer dan verschrikkelijke invalbeurt van Mahmutovic nog vers in het geheugen dan is dit onvoorstelbaar.
Ik ben bang dat er daar in Groningen weer iets uit de hoge komt waar we weer versteld van staan.
Al zouden we van de fratsen van Hoefkens niet meer op of om moeten kijken want het is structureel.
Dus een vergelijking met Lukkien is niet te maken daar komt hij héél veel aan tekort ook op menselijk vlak.
Believer
Volledig met je eens dat als Hoefkens doorgaat met fantasie opstellingen en de resultaten uitblijven het einde zoek is.
Hoop zo dat het allemaal goed komt en Hoefkens kiest voor vastigheden en logische opstellingen.
Brym wingback. Hoefkens is een ster om spelers op hun zwakke plekken te gebruiken. Sowah linksbuiten en Sydney die nauwelijks ballen in de 16 krijgt. Talvitie heeft ook menigmaal meer achter zijn man aangelopen dan andersom.
Maar @Wil: de transfer window is pas een kleine week open. Het gaat om kwaliteit, je kan wel 9 spelers huren zoals in 2019 maar als ze geen van allen iets toevoegen dan kan je beter even door zoeken.
Je mag best kritiek hebben op Hoefkens want hij heeft best wel rare fratsen uitgehaald. Maar de hoofdschuldige is Peter Maas. Hij heeft verzuimd om meer dragende spelers bij de selectie te halen. Dat zal ook best te maken hebben met het feit dat er geen spelers zijn verkocht. Waardoor er ruimte kwam om goeie spelers te halen. Het is allemaal middelmaat.
We hebben heel 2025 zo goed als niks gewonnen, we staan laatste en het is allemaal de schuld van de scheids en VAR. Maar Ajew gaat ons redden. Vanaf vanavond. Ja ja.
Ik hoop na afloop niet weer te moeten luisteren naar geleuter over ‘aanknopingspunten’. Die zijn er voor mij alleen als we minstens een punt pakken.
En wie niet springt, die heeft het koud! En wie niet springt, die heeft het koud!
Wachten af tot 8 uur tot de opstelling bekend is...
Hoop op het tegendeel maar heb er hard hoofd in.
@Henkie
Prima, dan kijken we naar Hoefkens' volledige dienstverband. Hij pakt tot op heden 0.87 punt per wedstrijd. Daarmee bevindt hij zich aan de staart van de ranglijst van alle NAC-trainers. Trainers met een vergelijkbaar moyenne werkten bij NAC in seizoenen dat we degradeerden.
Hoefkens wordt bij zijn moyenne nog gered door zijn goede eerste seizoenshelft vorig jaar. Dit seizoen staat de teller op 0.76 punt per wedstrijd. Als hij die lijn doortrekt, kom je over een heel seizoen op ongeveer 26 punten uit. Dat zijn cijfers van een degradant.
Ik zeg niet dat je Hoefkens meteen buiten moet gooien (ben ik overigens niet noodzakelijkerwijs tegen), maar het mantra "de punten komen vanzelf" is wat mij betreft op niks gebaseerd. Zeker niet als je ook nog eens zegt dat je na het aantrekken van een 36-jarige aanvaller zonder ritme in principe klaar bent op de transfermarkt.
Hoefkens is natuurlijk helemaal niet geholpen door Maas. Na één seizoenshelft kun je concluderen dat het er op papier allemaal best aardig uitzag, maar dat we in praktijk een hoop kwaliteit tekortkomen. We hebben geen uitgebalanceerde selectie en voorin hebben we op de verkeerde paarden gewed.
Natuurlijk hoop ik dat het allemaal alsnog perfect klikt, maar normaal gesproken kun je blind inzetten op winst voor Groningen vanavond. NAC heeft dit seizoen namelijk nog geen enkel moment écht verrast.
Hoefkens en zijn staf zijn zich er van bewust.
De selectiespelers zijn zich er van bewust.
Iedereen baalt van de 18e plek en van een slecht 2025 qua resultaten.
Iedereen wil het tij keren.
Vanavond een match in een ijskoud Groningen.
De thuisclub wil natuurlijk ook gewoon winnen, dus het is niet zo dat een andere mindset bij NAC maar meteen even tot winst leidt.
Laten we vooral kritisch zijn op het spel en de inzet die onze jongens tonen en hen daar op afrekenen.
Als de tegenstander beter is of het scheidsrechterlijke lot weer eens tegen zit dan verlies je de pot, maar laat dan in elk geval zien dat er voor elke meter geknokt is.
Vertrouwen hangt niet alleen af van winst of verlies, maar ook heel erg van de inzet in het veld.
Hup NAC hugodver
Ik teken vooraf voor 1-1, maar wie weet kan onze Ghanese aankoop als invaller voor een verrassing zorgen!
hopelijk is het tactiek dat NAC doet alsof ze niet aan het zoeken zijn naar een linksbuiten. Maar doen alsof er niks bij moet is ridicuul. Je hebt geen enkele aanvoer in de 16, zowel van rechts en links. Voorzetten gaan overal en nergens naartoe en komen alleen bij een tegenstander terecht.
Ik mag hopen dat er in de afgelopen weken hier aan gewerkt is, maar ik kan me niet voorstellen dat je zonder gerichte versterkingen op de flank makkelijk meer goals gaat maken...
En ik lees dit bericht van bndestem ook als een 5-3-2/3-5-2.... We blijven lekker verdedigen.
@Da Pope
Mee eens al blijf ik erbij dat een trainer het beste uit de spelers moet halen en idd het eerste half jaar viel het goed, in 2025 maakte onze trainer vreemde keuzes waarbij dit ten koste ging in het vertrouwen in scorend vermogen !!
Daar treft Maas geen schuld in natuurlijk....
Sommige trainers hebben dat helaas gewoon, tijdelijk prima maar geen lang termijn.....helaas bij vele hier staat ons NAC niet op 1 maar blijkbaar de positie van de trainer !
Hopelijk gaat ie in 2026 vanavond het tegendeel bewijzen want een winnende trainer.....maar ik heb er net als believer door zijn rare fratsen een hard hoofd in !
Laten we het hopen correke 🙏🙏🙏
Elke club is te pakken! Moed , strijd en geluk moeten samenkomen om de punten mee naar huis te nemen.
Hup NAC!
@scheppioni.
Ik haal even aan op je opmerking over maas.
Volgens mij is het grootste deel juist wel te wijten aan PM. Hij maakt de selectie. Hij kiest ervoor om SvH als spits te hebben, maar dan trekt hij een vleugelspeler op rechts aan die naar binnen trekt en geen voorzet geeft, op links heb je geen vleugelspeler.. oftewel de selectie voorin is niet goed samengesteld. Als SvH moet renderen dan heb je vleugelspelers nodig die er alles aan doen om de bal bij hem te krijgen. Ook de CAM rendeert niet, die krijgt ook geen bal bij een eindstation.
PM staat nu tot de winterstop echt met een onvoldoende, hopelijk komt het er nu allemaal uit de 2e seizoenshelft, maar naar mijn idee zijn er niet de juiste 'profielen' gekocht of aangetrokken.
Als je moet analyseren waar het bij NAC al jaren fout gaat dan springt er één aspect ver bovenuit en dat is dat we op het gebied van trainers en technisch directeuren steeds voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten.
In plaats van vol in te zetten op kwaliteit en bewezen resultaten werd er in de krochten van het betaalde voetbal gezocht.
En steeds bleek maar weer dat goedkoop duurkoop is geweest.
Je kunt het als organisatie nog zo goed doen maar als je het voortbestaan van de club en de werkgelegenheid van het personeel af laat hangen van twee ondermaatste technische mensen dan ga je de bietenbrug op.
Want zo is de realiteit, NAC draait op alle fronten prima behalve op het voetbaltechnische gebied en juist daar hangt je toekomst vanaf.
Op de stoel van trainer en TD horen zwaargewichten te zitten en dan moet je niet met Hoefkens (die overal is weggestuurd) en met Maas die hoofdscout van Heerenveen en trainer van Baronie was aankomen.
Je kunt op je vingers natellen dat beide functies een ervaringsvak zijn maar nu heeft december de blinde aangesteld.
Ik vind het heel dom en gevaarlijk dat de beleidsbepalers A niet ingegrepen hebben, B niet op één lijn zitten en C nog steeds denken dat we op deze wijze met deze mensen in de eredivisie blijven.
En dan kan je D nog invullen hoe kom je er bij om ze überhaupt aan te stellen want waar is dat op gebaseerd wat hebben ze uiteindelijk gepresteerd elders?
Wat DaPope stelt klopt, in het begin wisten tegenstanders ook niet wat ze met de fratsen van Hoefkens aan moesten maar dat hebben ze snel genoeg doorgehad.
Ik ben zelf ook veel te lang blijven geloven in Hoefkens en te lang blijven hangen in de pech en de scheidsrechters en heb niet genoeg oog gehad voor de technische leiding want dat is de reden waarom we nu onderaan staan!
Al die pech en scheidsrechterlijke dwalingen hebben lang de werkelijke oorzaken gemaskeerd!
Ik lees zojuist ook het stuk in De Stem met de vermoedelijke opstelling…..
Als Hoefkens inderdaad zo gaat beginnen is hij echt de weg kwijt of wil persé ontslagen worden !?
Zoiets verzin je toch niet
December moet uiteraard de dove zijn.
Bewaar bericht:
Hoefkens is binnen anderhalve maand ontslagen.
@ Ouwe Spionkop, 8 maanden te laat dus.
@gman
Niet helemaal waar ...men (maas en hoefkens) hoopte bij ons NAC op een SvH met een type sarr effect alleen die type sarr hadden wij niet en redde Sauer ons vorig seizoen een heel eind, nu blijft het scorend vermogen achterwege en dat is de hele NAC aanval door de staf aan te rekenen....uitgerekend tegen psv thuis was het goed op scoren na !
Benieuwd hoe onze 3 Ghanezen het in de sneeuw gaan doen. Ik verwacht dat Ayew met een wollen muts op speelt met zijn kale kop en net een paar weken hier uit Afrika :-)
Als ik zo de woorden van Hoefkens begrijp, is dat er misschien geen speler meer komt. Dan ben je echt de lul en kan je je opmaken voor vrijdagavond voetbal.
@Yung-Yoon Noh
10 januari 2026, 14:24
Hij zegt dat er alleen spelers komen als ze als een versterking worden gezien.
Volgens wordt dat ongeveer iedere transferperiode gezegd.
Als hij nou al begint om met 5 achterop te gaan spelen, hoeven er geen buitenspelers gehaald te worden. Zonde van het budget.
3 middenvelders zullen ten aller tijden ballard sowah en holtby zijn.... en spitsen hebben we 4 dus gaan er 2 van spelen....
Talvite nassoh leemans zullen de bankzitters gaan worden die evt nog in de 62 of 64min gaan invallen. Benieuwd hoelang hoefkens de boel tevreden kan houden als de resultaten tegen gaan vallen,daar zit mijn grootste angst
@THIERRY14
Tegen Groningen met 4 achterop gaat hem ook niet worden. Ik ben wel benieuwd hoe die het gaat invullen kwa spelers. Moussa en Sydney zullen wel de 2 spitsen zijn.
Laten we hopen dat we in april met z'n allen roepen dat we blij zijn met Hoefkens als trainer en velen van ons het verkeerd hebben gezien.
Dat willen we allemaal toch?
Tuurlijk willen we blij zijn met hoefkens maar het begint met spelers op de juiste plek zetten en in hun kracht zetten.
We moeten scoren, met 5 achterop is het niet gelukt.
Uit-wedstrijden verliezen is zoooo 2025 ! Hup NAC
@ BREDAWERELDSTAD
We moeten scoren heeft weinig zin als je na een helft met 3-0 achter staat. Alles op de aanval is ook zeker niet het recept voor punten te pakken.
Zekersss Dos !
Dan zorg ik alsnog hier voor een schaal speklappen 😉
Hopelijk gaan we met drie punten in een warme bus terug naar breda vanavond,en dat we beter tegen de kou kunnen dan de grunn die in het verregende spanje waren.
Moet eerlijk zeggen dat mijn positieve NAC gevoel behoorlijk onder druk staat. Had gehoopt op enkele goede versterkingen maar denk dat daarvoor geen financiën zijn. Hopelijk worden we aangenaam verrast vanavond.
@Da pope,
Dan hierbij nog wat statistieken/feiten:
- De ploeg die 9e werd in de KKD en met 5-1 werd afgeslacht door NB Excelsior (gelukkig 2 rode kaarten) met grotendeels dezelfde spelers vrijwel probleemloos in de eredivsie gehouden.
- Volgens expected points 12e in de eredivisie huidig jaar
Statistieken zonder het verhaal erbij zijn weinigzeggend. En worden helaas flauw gebruikt.
Als nac niet genaaid werd in Volendam stond het veilig (nac +3 en volendam -3). Waren de scorebordjournalisten dan ook zo in paniek geraakt? Ik denk het niet.
Nog los van de overige arbitrale dwalingen.
Het is zeker niet allemaal best en de waarheid zal in het midden liggen, maar vorig seizoen als iets anders betitelen dan een topprestatie is gewoon vreemd. Nac was het jaar voor Hoefkens alles behalve een groningen. Het was gewoon kansloos voor Hoefkens kwam. Dan precies starten met een statistiek zodat enkel het slechte deel van dat seizoen meegenomen wordt, dat is gewoon doelzoeken naar iets negatiefs. Terwijl het juist een topprestatie was.
Zo ook vergelijkingen met andere jaren qua puntenaantallen zonder mee te nemen dat het nu eredivisie is; zonder mee te nemen hoe het voetbal was en wat er mee/tegen gezeten heeft; met een selectie die voor 70/80% een pak rammel kreeg van Excelsior en met kansloos voetbal 9e in de kkd eindigde.
Verhaal achter statistieken doet ertoe.
Ik had bij de start van de tweede competitiehelft wel een interview in De Stem verwacht met TD P.Maas. Een TD hoort toch wel even te communiceren met de achterban lijkt mij.
@ nac. Als je al met 2 controleurs speelt is 5 wel heel veel dan heb je er 7 en een keeper.
4.moet toch genoeg zijn alleen dan moet kemper geen 75 min op de helft van de tegenstander gaan staan. Dan zal hij sporadisch zijn moment moeten kiezen en één van de middenvelders op de toko moeten passen...
Nu gaat het iedere keer verkeerd omdat niemand weet wie er door moet dekken en we 1 op 1 komen en daar niet heel sterk 8n zijn...
Maar we gaan het zien of ervan geleerd is ?
Als je Volendam nu bij AZ ziet voetballen ze staan wel achter maar het spelbeeld is wel in het voordeel van Volendam.
Dat AZ heeft nog niet gewonnen.
Vindt het toch onvoorstelbaar hoe onze concurrenten het doen ten opzichte van ons.
@HENRI
10 januari 2026, 16:53
Zou dat na de transferperiode doen. Laat hem nu maar bezig zijn met de selectie versterken.
Slecht bespeelbaar veld kan wel eens in het voordeel van NAC zijn, laat de wedstrijd maar doorgaan.
Respect voor iedereen die naar Groningen afreist. Succes en hopelijk met de punten in de pocket terug.
@Henri - wat NAC4ever zegt. Net als vorige transferwindows, gaat PM pas iets vertellen als dat window erop zit. En dat lijkt mij heel zinvol en logisch. Wat wil je dat hij nu vertelt zonder alleen maar gezeik over zich heen te krijgen of NAC's onderhandelingspositie te verzwakken? Laat die man maar gewoon eerst zijn werk doen, dan kunnen we na januari meer van hem horen. Het is ook niet zijn schuld dat de competitie steeds begint als de transferwindow nog open is.
Het allerbelangrijkste voor ons goeie ouwe NAC is rust bewaren. En daar zijn ze god zij dank steeds beter in!
Badeend
Amen!
Voor nu: NAC steunen en niet in ieder bericht roepen hoe waardeloos het allemaal is en dat er niets van deugt.
Heb geen vertrouwen in vanavond,maar NAC heeft mijn steun. Waarom? Omdat ik supporter ben.
Come on NAC!
@believer die keeper hield ze erin maar AZ had veel meer mogelijkheden.
Zie geen ommekeer in de vrije val vanavond. Waarop zou zulk optimisme gebaseerd moeten zijn?
In het bijzonder ben ik nieuwsgierig naa Ayew.
Hopelijk vanavond een opstelling met Soumano en v Hooijdonk erin.
Als Soumano het type Sarr zou moeten zijn, dan mogen ze vanavond daar mee gaan beginnen! En dan tweede helft ayew in die rol? Erg benieuwd. Hup NAC
Ik wacht eerst de uitslag af voordat ik van mening ben dat de wedstrijd eigenlijk wel door had mogen gaan.