Wij gaan niet opzij

'Lamprou is de nieuwe eerste doelman van NAC'

Das Phantom

NAC heeft een nieuwe eerste doelman. Dat heeft Carl Hoefkens zojuist bevestigd tegenover Voetbal International. Kostas Lamprou is volgens het medium de nieuwe eerste doelman van de club.

Lamprou kreeg afgelopen weekend de voorkeur boven Daniel Bielica. Dat zou alles te maken hebben met de voetballende kwaliteiten van de Griek, die volgens de trainer beter zijn dan die van zijn collega.

Dat Lamprou beter is met zijn voeten is algemeen bekend, maar keepend liet hij wel een steek vallen afgelopen wedstrijd. 

De Griek was zelf ook schuldbewust na afloop. 

Navraag bij die club leert dat het nieuws klopt, maar met een kanttekening dat het iedere week anders kan zijn en de trainer nu voor de voetballende kwaliteiten van Lamprou kiest.

Contract Bielica 
Het contract van Bielica loopt deze zomer af, maar NAC heeft een optie voor een extra jaar. Eerder meldde Joost Blaauwhof dat NAC die optie zeker wil lichten. De andere doelmannen liggen nog tot en met de zomet van 2027 vast. Dit besluit zal ongetwijfeld een deuk geven in het vertrouwen van de Poolse keeper. 

Wat vinden jullie van de keeperswissel?
Bron:
B-Side Rats, VI
Advertentie
95 Reacties
23   4  
De vlekkenverwijderaar

Ipv gelijk met krtiek te komen denk ik dat verstandig is om eerst eens eens even af te wachten hoe dit uitpakt. Voetballend is hij inderdaad beter dan Bel. En hoefkens ziet 'm elke dag op de training en wij niet!

13   21  
Jvp076

Kapitaalvernietiging op zijn best. Hier zijn we mooi klaar mee…

18   11  
Ice

Je 3e keeper verleng je niet, daarna geef je hem toch een contract, en amper 3 maanden later is hij 1e keeper. Geweldig beleid!

22   10  
SP1

Meer dan logische keuze! Daniel is een zeer gemankeerde keeper, prima op de lijn, in de lucht onzeker en zijn hervattingen zijn van amateur niveau. Vond het eerlijk gezegd al veel te lang duren.

18   5  
Gman

Vind het geen gek idee, maar dan moet Kostas wel laten zien geen gekke dingen meer te doen. Al ontstond de bewuste situatie door een dekkingsfout van kongolo. Als die op zijn plek stond, had lamprou ook niet 1 op 1 gestaan.

Moet het gaan zien hoe het gaat uitpakken, maar ik geloof wel dat Lamprou veel meer kwaliteiten heeft dan de blijkbaar huidige nummer 3 Kortsmit.

Hup NAC, Hup Kostas

23   4  
De vlekkenverwijderaar

Ipv gelijk met krtiek te komen denk ik dat verstandig is om eerst eens eens even af te wachten hoe dit uitpakt. Voetballend is hij inderdaad beter dan Bel. En hoefkens ziet 'm elke dag op de training en wij niet!

11   8  
Hont

Degradatievoetbal vraagt om reddingen.

15   18  
Cobus076

Bielica had de eigen goal van Kongolo voorkomen. Man man, wat doet dun hoef toch allemaal

15   3  
Vaque Geej

Tsja, ik heb het hie regelmatig aangegeven dat Bielica echt veel mankementen laat zien, als de technische staf dit ook zo ervaart dan is dit een logisch vervolg. Over contracten en beleid kan wel gesproken worden in deze kwestie, maar uit de spelers die je beschikbaar hebt stel je volgens mij altijd de beste op, ondanks contracten of beleid. Op het veld gaat een contract niet meewerken aan een overwinning als spelers onderpresteren. Dit is schijnbaar voor NAC nu de beste keuze en ik ben er persoonlijk goed over te spreken. Volgend jaar mag er wat mij betreft een nieuwe eerste keeper komen en dan kan Bielica eventueel als reserve keeper opereren, mits hij natuurlijk niet verkocht wordt aan een Poolse club oid.

26   7  
Voor NAC

+ Je gaat er qua voetballende kwaliteiten op vooruit. Daardoor ook meer rust achterin nu je weet dat een keeper wat een bal kan
+ Qua coaching en mensen op hun plek zet ook een stap vooruit. Heb Bielica eigenlijk nog nooit zijn achterhoede zien coachen

- Totaal geen ritme. Al zal dat probleem zich snel oplossen.
- Doordat hij al een tijd niet meer gespeeld heeft is mijn beeld wat vertroebeld. Maar volgens mij is/was Lamprou een keeper die meer uitschieters naar boven en naar beneden heeft dan Bielica. Waar die laatste gemiddeld een 6 scoort, zal Lamprou eerder een paar keer een 4 scoren en een paar keer een 7 of een 8.

Al met al kan ik vanuit Hoefkens deze keuze wel begrijpen. Als je als club een volgende stap wil zetten qua voetbal dan komt Bielica tekort, daar zijn we het toch allemaal over eens? Ik zou hem dan wel proberen te verkopen in de winter en een vervanger aantrekken die in alles beter is dan Bielica en Lamprou.

14   14  
RV

Ongelofelijk wat mij betreft.
De meeste wedstrijden hebben we veel meer aan een lijnkeeper dan aan een voetballende keeper.
Bovendien hadden we sinds jaren weer een relatief stabiele keeper sinds vorig jaar.

Lamprou verdient een kans, maar ik begrijp het gewoon echt niet.

9   17  
scheppioni

Tsja een trainer die de weg kwijt lijkt te zijn.........
Ik kan het snappen betreft voetballend vermogen maar op de eerste plaats staat er een keeper om de ballen tegen te houden....
tegen nec afgelopen mei al een flater en afgelopen vrijdag weer......
Twee keepers zijn nu overboord gegooid om een derde keeper die niet meer overtuigend is .... wat een technische staf idee is dit ???

7   15  
Bredaolee

Vind dn Hoef zn baan nog wel leuk bij nac?

9   20  
Molenschot Loco

Stuur lamprou even door naar een orthopedisch schoenmaker voor schoenen met springveren!!!

8   9  
VOSJE BREDA ˣ ₓ ˣ

..Had je maar iemand met betere uittrappen dan Bielica, die wat meer fanatisme en NOAD uitstraalt, jong is én de juiste lengte heeft.
Oh wacht,we hebben ook nog Roy Korstmit. Alleen heeft hij helaas zijn eigen glazen ingegooid door iets té fanatiek te zijn. Voor mij had hij anders gerust weer eerste doelman mogen worden, zeker als je Bielica niet wilde behouden als nummer één.
Nu zit je met een keepersprobleem. Niks ten nadele van Lamprou, hij heeft een geweldige uittrap maar qua leeftijd en lengte is dat toch geen oplossing voor de toekomst!? Bielica gepasseerd = onvrede, Korstmit automatisch gepasseerd als 2e man = onvrede.

12   3  
Ice

Overigens vanuit mij wel alle steun voor Kostas! Vind hem geen slechte keeper, en hoop dat hij het geweldig doet de komende wedstrijden.

De keuze Kostas of Roy snap ik dan wel erg goed. Kortsmit had zeker rood gepakt afgelopen wedstrijd, in deze situatie waarin Kostas zijn been terug trok.

8   3  
DenTinus

Laten we eerst eens kijken wat er de komende wedstrijden gebeurd. Hoefkens ziet ze dagelijks aan het werk op de trainingen en Babos zal ook wel zijn kijk erop hebben.
Na Volendam mogen we pas echt oordelen of dit goed of slecht uitpakt.

11   12  
Linie

Wie kan mij 3 momenten noemen dat Bielica ons punten heeft gekost?

6   12  
Pomelo

Ik vind dit een hele vreemde keuze. Wat is de volgende stap? Leemans aanvoerder?

7   10  
fvf6

Een keeper staat er toch in eerste instantie om ballen tegen te houden ,toch niet om mee te voetballen . Vorig jaar nog vond Hoefkens Kortsmit nog de betere voetballende keeper In de afgelopen zomerperiode was Lamprou overbodig en kreeg hij nog net op de valreep een contract , wat meer bedoeld was om keepers te begeleiden.

5   7  
Balans

De vraag blijft of dit ingefluisterd is door Babos of heeft Hoefkens deze beslissing volledig zelf genomen?
Voetballend is Lamprou idd wat beter, maar volgens mij is het primair dat een keeper ballen tegen houdt en dan lijkt Bielica toch een betere keuze.
Kortsmit lijkt inmiddels tussen het wal en het schip te vallen.
We mogen zolangzamerhand wel van een keepers oorlog spreken met uiteindelijk weinig echte winnaars.

9   5  
Ratkopf

Eerlijk gezegd vind ik het wel een logische keuze. Ik heb bielica in 1.5 jaar tijd nou niet echt vaak punten zien pakken. Sterker nog kan me maar 1 wedstrijd herinneren. Daarnaast zie ik bielica ook niet echt de boel aansturen van achteruit, iets wat wel gevraagd wordt als je ziet hoeveel tegengoals we krijgen. Daarnaast is de trap van Kostas vele malen beter, de voorassist tegen heerenveen zegt genoeg wat dat betreft. De spelhervattingen van bielica zijn echt van amateur niveau. Die kerel komt net de middenlijn over helaas.

9   9  
MeneerBart

Bizar.. Bielica is zeker geen top keeper in de Eredivisie zeker voetballend niet dat weet iedereen.. maar, ontzettend betrouwbaar en pakt meer punten voor ons dat hij er kost. Lamprou staat dit seizoen al meteen op -2 punten.. Bas Sibum achtige praktijken van d’n Hoef…

11   5  
Hoge Vucht

Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk. Bielica is een betrouwbare sluitpost die weinig gekke dingen doet. M.i. past dat prima bij waar nac nu staat.

We zullen het zien.

6   4  
Henri

Bielica is een keeper die geen punten kost, maar ook geen punten pakt. Ik heb al meerdere keren hier geschreven dat deze Pool heel weinig vorderingen maakt. Als je nu ziet dat verre inworpen en verre uittrappen steeds meer mede bepalend worden heeft Bielica nog een minpunt gekregen omdat hij dat totaal niet beheerst. Daarnaast is het ook geen penaltykiller want hij heeft er nog geen enkele tegen gehouden. Zelfs op zijn beste aspect, lijnkeeper, is hij gewoon middelmaat. Als je alles bij elkaar optelt komt daar ook nog het aspect communicatie bij. Daar is hij door zijn eigen onzekerheden ook zwak in. Door het vetrek van Van den Bergh is er nu niet meer een echte leider in het hart van de defensie. Ik denk dat uiteindelijk dit de doorslag heeft gegeven. Hoeveel clean sheets heeft Bielica tot dusver bij NAC gepakt? Het zou best eens kunnen dat ze in de komende 3 wedstrijden zeker een keer een clean sheet binnenhalen. Geef volgend seizoen maar een kans aan Thomas Goos, dat is in ieder geval al wel een penaltykiller.

11   3  
Balans

NAC zit, gezien de stand, niet in een fase om te experimenteren met keepers.
Als Bielica wekelijks blundert zou het te billijken zijn.
Bielica is toch een redelijk constante Keeper.
Het is toch al langer bekend dat hij echter een matige uittrap heeft.
Had daar dan afgelopen zomer maatregelen tegen genomen.
Het is belangrijk om juist nu de rust in de selectie te bewaren.
Er komen belangrijke wedstrijden aan en onvrede in de tent levert maar al te vaak weinig punten op, of zijn het op de achtergrond de spelers die alsnog voor Lamprou blijken te kiezen??

12   7  
Yung-Yoon Noh

@Linie

Noem mij eens 1 moment dat Bielica voor ons een punt heeft gepakt.

Wij missen echt een type Vaessen. Een keeper die iets uitstraalt en niet mee te fokken valt. Een keeper die mee kan voetballen en ook nog is een penalty stopt op z'n tijd. Dit alles is Bielica niet!

11   4  
Vaque Geej

Verbazingwekkend veel onbegrijpelijke reacties. Als coach en TS moet je verder kijken dan alleen doelgebied, het gaat ook om de rest van het team. Laat Bielica de verdediging beter functioneren? Ik vind van niet. Bielica komt niet verder dan de 5 meter lijn waardoor verdedigers altijd achteruit moeten lopen en bijna nooit een bal terug kunnen spelen, zo ga je vanuit achteren al weinig presteren op basis van opbouwen. Lamprou staat op de 16 meter of er nog buiten om mee te voetballen waardoor de verdediging veel hoger op het veld kan gaan staan. Ik denk dat dit wel een van de hoofdzakelijke reden is voor Hoefkens om uiteindelijk voor Lamprou te kiezen de aankomende wedstrijden (Heracles thuis en GAE thuis).

5   2  
Voor NAC

@Yung-Yoon Noh

NAC - Heracles (toevallig), redding in de 94e minuut waar hij een schot van buiten de 16 van van Gilst uit de hoek tikt.

6   11  
Dero

Ik vraag mij oprecht af wat keepers trainer Babos hier van vind? Het kan toch niet dat hij met al zn ervaring dit toe laat om een met alle respect 3e oude reserve 1e keeper te maken? Hoefkens maakt wel meer belachelijke beslissingen, maar ben erg benieuwd of Babos achter deze idiote beslissing staat.

6   1  
TvB

In een podcast geven ze aan dat meevoetballen en coaching doorslaggevend was. Dat heeft Bielica onvoldoende. We gaan zien wat het oplevert. Hopelijk gaan ze wel gericht zoeken naar een nieuwe keeper voor winterstop mocht er geen verbetering komen.

7   8  
Canaar

Los van de plussen en minnen van Lamprou tov Bielica vind ik vooral het proces heel merkwaardig. Je laat je 3e keeper 1 wedstrijd keepen en deze benoem je meteen tot je nieuwe 1e keeper. Wat doet dat met Bielica? Vertrouwen weg en kapitaalvernietiging aangezien zijn contract over een half jaar afloopt. Daarnaast, een keeper heb je toch om ballen uit het netje te houden, daar was Bielica volgens mij een prima keer voor. Dat hij minder is qua voetbal/opbouw kun je toch ook anders oplossen lijkt me? Leuk, een keeper die kan voetballen maar ik heb liever een slot op de deur waar je op kunt vertrouwen en Lamprou is de eerste de beste wedstrijd de fout al in gegaan. Kan wedstrijdritme zijn maar laat hem het vertrouwen eerst maar eens winnen zou ik zeggen. Kortom, vreemd en kort door de bocht beleid wmb.

8   3  
Voor NAC

@Dero

Babos was zelf 38 toen hij stopte met keeper. Die zal in ieder geval geen probleem maken van de leeftijd van de 34-jarige Lamprou.

Luister D'n podcast nog eens terug zou ik zeggen, vanaf een minuut of 26. Daarin hoor je alles wat je wil horen. Belangrijkste punt vind ik; de medespelers van Bielica vonden samenspelen met hem niet perse prettig. Dat vind ik het allerbelangrijkste argument om hem in te wisselen. Wat wij er vanaf de zijlijn ook van vinden.

5   1  
BredaF2

De tijd zal het leren of dit een verstandige keuze is. Dn Hoef heeft het nooit onder stoelen of banken geschoven dat de beste speler op het veld staat, dit geldt ook voor de keeper. Ik hoop dat we in de toekomst een keeper zien die van beide het beste heeft. Tot dan, doen we het blijkbaar op deze manier.

Tis kut voor onze Pool in de goal. Hopelijk vecht hij zich terug want dit is echt een knal voor hem persoonlijk. Kop op Daniel.

10   2  
Wanny

Ik denk dat Henri een goede reactie geeft.

Met het vertrek van Van den Bergh is de achterhoede een pak minder geworden. Coaching is daarin enorm belangrijk. Als je ziet dat er zeker 4x een speler van PEC compleet vrij voor de keeper opduikt is daar veel werk aan de winkel.

Dat zal Lamprou niet in zijn eentje in 1 wedstrijd oplossen, maar zo doorgaan is ook geen optie.

2   0  
BredaF2

@voor Nac. Klopt, dit heeft mijn ogen ook wel doen openen. Een duidelijk verhaal.

16   5  
Belgische Naccer

Carl beslist.

Lamprou is voetballend beter dan Bielica en dat vind Carl nu even belangrijker.

Verder is er niets aan de hand. Iedereen moet gewoon knokken voor zijn plek. Waaronder ook Leemans.

Dus niet zeuren en 100% inzet iedere wedstrijd!

7   10  
Ouwe Spionkop

Voordelen: Veel beter met meeverdedigen. Bielica kan dat helemaal niet. Olij b.v. is daar een echt baas in.
Zijn uittrap is 10x beter dan die van Bielica.
Nadeel: Zijn lengte. Of liever gezegd het gebrek daaraan. Een keeper van 1.78 meter kan echt niet in het topvoetbal. Tegenstanders gaan hierop spelen en proberen zo hoog mogelijk en zo ver mogelijk in de hoek schieten.

We kunnen niets anders dan aanmodderen tot de winterstop en dan als de bliksem een andere keeper halen.
Dit had natuurlijk al in de zomer moeten gebeuren. Blunder van Maas!

10   15  
Moppernac

Wat een onzin om Belicia te slachtofferen, zo verkeerd was hij nou ook weer niet.
Of wil Hoefkens weg bij NAC met een zak vol geld, is hij een ontslag in gang aan het zetten.

4   10  
Moppernac

Ik denk morgen 0-3 voor Heracles, die gaan er op klappen morgen.

8   2  
KC

Deze beslissing is veel te voorbarig.
Bielica is tot nu toe gewoon een degelijke keeper voor NAC geweest. Al je kijkt wat we de afgelopen gehad hebben buitenom Olij was Bielica echt na Olij één vd beste.
Je moet echt hopen dat dit goed uitpakt.
Want stel Lamprou blijft fouten maken wat ons punten kost, dan krijg je rumoer op de tribunes. Dan moet je misschien weer je beslissing terugdraaien, er staat hoe dan ook enorme druk op de keepers nu.
Het is te hopen dat het goed uitpakt, anders kan het wel eens heel somber gaan worden

3   21  
BREDA 1965

fuck lamprou

18   2  
Peet vak G

Aldus Tilburg 1965.

5   0  
Moppernac

Zaterdag Higler die NAC-Gea fluit. Dus schrijf er maar 3 punten bij

0   13  
BREDA 1965

dank je wel peet vak g

11   2  
KAKETOE

Ik ben van mening dat nac afgelopen zomer een keeper had moeten halen die beter is dan de keepers die ze hebben. De contracten van Kortsmit en Lamprou liepen tenslotte af. Ik begrijp zijn keuze voor Lamprou wel. De uitrappen van Bielicia worden voor 90 ingeleverd bij de tegenstander ook als er wordt teruggespeeld op hem heeft dit meestal balverlies tot gevolg. In de uitwedstrijd tegen heerenveen deed Lamprou dat juist heel erg goed. Hij maakte 1 fout met uitkomen en wordt daar nu door het publiek op afgerekend.

2   8  
Baosje

@Kaketoe

En terwijl de grote fout bij die goal bij Kongolo lag

4   4  
Toontje

Roy Heeft het altijd goed gedaan bij NAC. Is veroorrdeeld na een enkele belabberde fout *rest wedstrijd prima)

Is de beste van de 3 doelmannen.
Bielica zou ik nooit verlengen, reactie op de doelijn is prima. Opbouw, inzicht en traptechniek zeer zwak. Pakt geen punten voor NAC

Roy is beter en "de kabouter" heeft zijn lengte en fysiek niet mee. Is geen heerser in de lucht

5   6  
Ata

Niet verrassend dat de reacties erg verdeeld zijn. Maar ik begrijp niet dat mensen Bielica zo'n berouwbare keeper vonden. Geen blunders inderdaad, maar ook nooit eens een bijzondere redding. En weinig sprongkracht richting de hoeken, waardoor er toch wel veel ballen invlogen.
Ik ben het er volledig mee eens dat voor een doelman het meevoetballen pas op de tweede plaats komt. Maar als je per wedstrijd twintig ballen verspeelt en aan de andere kant nooit punten pakt, dan kan dit de consequentie zijn. Zeker als de vervanger ook meer rust uitstraalt richting de verdedigers (onderschat het belang daarvan niet).

Ondanks dat hij niet de hoofdschuldige was aan de 3-2 van zaterdag, zag Lamprou er natuurlijk wel ongelukkig uit bij dat moment. Ik denk dat hij zich daar wel overheen zet, hopelijk doen wij dat ook. Dat de goal van Linssen er door een enkeling bij wordt gehaald, is ronduit bizar. Bij de goal van Schreuder tegen AZ heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat het een keepersfout was.

4   2  
Breda-Loyal

Ik begreep eerst Lamprou zijn opstelling ook niet, maar zonder al te veel ritme deed hij het niet onaardig. Van Kongolo met die ervaring verwacht ik meer dan hem zo knullig in eigen goal koppen

Die verre trap op Kemper die hem doorspeelt op Sowah was wel iets wat we gewoon missen bij Bielica

Tegenstanders zijn ook niet gek en weten dat we kwetsbaar zijn als Bielica met zijn voeten aan het werk moet en stellen zich daarop in.

0   2  
Breda-Loyal

Wat zouden jullie doen:

Lamprou laten keepen tegen Heracles voor ritme en kijken of het goed genoeg is voor de eredivisie ?

Of Bielica laten spelen voor zijn ritme, vergelijken met Lamprou en dan een laatste kans ?

1   0  
Andas

Aan de bal en met een uittrap heeft Bielica een hele beperkte en vreemde motoriek.Dat wordt met trainen niet beter en zal dus altijd zo blijven

3   2  
svt076

@breda loyal

Lamprou laten keepen. Vergelijkingsmateriaal van Bielica is er genoeg, van Lamprou nog niet.
Mocht hij nou 15 blunders maken in 1 wedstrijd (zal wel meevallen), kun je er nog op terugkomen en kost het je "slechts" je bekeravontuur.

Iedereen ziet dat NAC ze dit seizoen wel érg makkelijk tegen krijgt, soms lijkt het niet helemaal goed te staan achterin. Bielica prima lijnkeeper, maar erg onzeker vaak toch ook. Of dit de oplossing is, de tijd zal het leren.

Dat Lamprou onze steun verdiend en géén morrende tribune, dat staat in ieder geval vast. Gezeik en gefluit gaat niemand beter van voetballen, en een keeper al helemaal niet. Dus Hup NAC en Hup Kostas.

En in de winter een topper van een keeper binnenhalen en Bielica verpatsen als het zo doorontwikkelt.

3   7  
Alandevisser

Te gek voor woorden tegen Heerenveen goed? Schei uit een 5je voetballend vermogen ? M'n kut laatse doelpunt van Heerenveen gezien lamprou is en blijft een matige keeper met heel soms hoogtij dagen. Ik heb al eerder gezegd hoefkens is de weg helemaal kwijt in de kerst afscheid nemen van die man liever vandaag dan morgen 10 wedstrijden 9 punten geweldig beleid waar is trouwens die geweldige spits nu ? Met zwakke knieën gewoon een miskoop dus he niks anders dan dat

5   5  
BREDA 1965

forza kortsmit

4   2  
Chingblauw

Een kat in 't nauw maakt rare sprongen.

5   0  
Wanny

@ BREDA 1965

Kortsmit is geblesseerd, dus nu sowieso geen optie.

3   5  
BREDA 1965

hopelijk vanaf zaterdag wel kortsmit

6   4  
Adriaan

2x gekeept
2 bijna identieke fouten
Knauw zelfvertrouwen Belica
Hoef Hoef toch....
Hoop dat ik er zondag anders over kan denken!

1   4  
Spionkop

Ik vind dit een heel gevaarlijke keuze. Wat nou als die volgende wedstrijd zo een bal bij een spits in zijn voeten passed? Wat natuurlijk gaat gebeuren. Laten we hopen morgen, dan is het niet zo erg.

Dat gezegd hebbende, al onze keepers hebben niet de kwaliteiten voor een ploeg die structureel bij de top 10 wil gaan horen. En daar moeten we wel naar toe. Kies de goedkoopste optie voor volgend jaar als 2de keeper en laat de rest gaan.

Wie kan dat dan zijn. Nou, ik zou al contact leggen met Olij. Die zijn wk kan die nu wel vergeten. En volgens mij wil die spelen en niet bij een topclub op de bank zitten. Probeer hem te verleiden. Lukt dat, heb je volgende jaar een prima eerste doelman.

0   7  
Jbro

Weten we in ieder geval dat we rond de kerst 1na laatste staan. (T is dat heracles er joh onder staat)

3   1  
Adriaan

Olij zal onbetaalbaar zijn ook bij huren!

1   1  
Spionkop

Op dit moment misschien. Maar als die echt weg wil, en psv laat hem gaan. Of zijn contract loopt af.

Leg nu al die contacten zou ik zeggen. Vaste psv eerste doelman gaat die nooit worden. Dus wie wordt de geluksvogel die hem krijgt, in de winter of over een jaar? Laat in ieder geval weten dat we hem graag willen.

6   1  
Gman

de roep om kortsmit is nog opvallender dan de verbazing om deze keeperswissel. Als er dan 1 keeper niet goed onder druk presteert dan is het Kortsmit wel. Denk maar even terug aan vorig seizoen.

5   0  
Witte Wissel

@ouwe spionkop,

Wat is dat nou voor een vreemde stelling. Dus als we een Langere keeper in de goal hebben probeert men hem niet zo ver mogelijk in de hoek te schieten? Ik denk dat het voorbarig is om te stellen dat hij meer moeite gaat hebben met het stoppen van ballen dan zijn voorganger. Laten we eerst eens een wedstrijd of 2 kijken wat het verschil in gaat zitten.

4   9  
Breda vooruit

Het wordt tijd voor een trainerswissels hoefkens is totaal van het padje af.

3   4  
Badeend

Absoluut begrijpelijke keus. Bielica is een aardige lijnkeeper maar brengt nul komma niks extra. Was vooral een "verademing" na alle koekebakkers die we gehad hebben (remember Birighitti, maar ook Tein Troost, Noppert in zijn NAC tijd of Nigel Bertrams waren echt niet goed genoeg). Maar dan heb je dus een verkeerd referentiepunt.

Bielica is geen keeper waar je in de Eredivisie op kunt bouwen. Dat zag je aan zijn spelhervattingen maar ook aan zijn gebrek aan communicatie - vorig jaar werd dat door Airforce Jan opgevangen maar dit seizoen hebben al onze verdedigers er echt last van. Ik zal niet zeggen dat Bielica de oorzaak van het onderpresteren van Valerius is, maar ik heb wel goede hoop dat Greiml zijn niveau weer op kan gaan krikken met een andere keeper achter zich. En dan kun je misschien echt samen spelen - nu was er nul verbinding tussen keeper en verdediging.

Oh en by the way - "de kabouter" is 4cm korter dan Olij. Dat is een fikse achuimkraag. Waar hebben we het over. Olij overigens, die hier bewierookt wordt maar ook echt geen hele bijzondere keeper is.

2   0  
Badeend

Vergeet ik nog de grootste pannenkoek van allemaal - Benjamin van Leer. Wauw.

2   1  
Alandevisser

@BADEEND
Dankzij birighitti wonnen we 2-1 in de kuip stopte een penalty eeuwig dankbaar voor

4   1  
raraNAC

Ik vind het een gevaarlijke zet.
Als Lamprou nou weer een blunder maakt, wat niet is uitgesloten met zo weinig wedstrijdritme, dan heb je twee keepers zonder zelfvertrouwen.
Tevens lopen ze beide uit contract. Of met een optie vol chagrijn.
Bielica is zeer degelijk voor een club tussen positie 8 en 15. Hier zit toch echt wel meer rek in.

Een keeper moet keepen.
Prioriteiten liggen ergens anders op het veld.

Maar wat hoop ik na dit verhaal dat Lamprou een wereld pot keept, voor iedereen: voor ons, voor hemzelf en als motivatie voor Bielica om nog beter te worden

2   7  
Pietje Saaman

Het is weer even 1,5 jaar rustig geweest en dit gaat er weer voor zorgen dat de pleuris uit breekt. Let op mijn woorden. Ik vindt dat Lamprou 3 houdbare ballen door laat tegen Heerenveen. De eerste had Bielica qua lengte verschil gehad. De tweede door zijn reikwijdte en de derde laten we het daar maar niet over hebben. En dan hadden we misschien die 2e of 3e niet gemaakt maar wel met 0-2 gewonnen. Dit gaat echt punten kosten. Wedstrijdritme is zeker voor een keeper niet belangrijk ? Hij heeft misschien over 3 jaar tijd 5 wedstrijden gekeept in competitie of beker.

4   2  
Arie

We hebben gewoon 3 keepers die niet voldoen. Eigenlijk maakt het geen zak uit wie je opstelt. Ze hebben allemaal mankementen.

2   2  
Dun Diëe

Absoluut niks ten nadele van Lamprou, maar ik vind dit maar een vreemde zet. Nu zit je met een (zeer waarschijnlijk) gedemotiveerde en gefrustreerde ex-eerste, én tweede keeper. Als Bielica ons nu heel veel punten gekost zou hebben, maar dat is gewoon niet zo. En die goede uittrappen van Lamprou zullen ongetwijfeld beter spel opleveren, maar het is nog maar zeer de vraag of dat nu de punten op gaat leveren die je anders niet had gehaald.

Oftewel, de winst van deze wissel is maar moeilijk hard te maken, maar er kleven wel grote risicos aan (onrust in de groep).

1   0  
TvB

Hoe zit het met Goos? Is deze goed genoeg om op korte termijn 1e keeper te worden? Wat goed is kan snel gaan toch?

5   4  
Bredawereldstad

Een hele domme en impulsieve actief van de hoef.

De rode draad waar hij op balanceerd is dun.

Wat als het 3 wedstrijden slecht gaat met de keeper wat dan?

Hij neemt heel veel risico. Een nieuwe keeper kopen is cruciaal in de winter.

7   1  
Zwampie

Eigenlijk nekt de speelstijl van Hoefkens en zijn medespelers de plek van Bielica.

Als je weet dat het opbouwen niet zijn kracht is, waarom speel je dan zo vaak terug op de keeper, zelfs met balbezit op de helft van de tegenstander krijgen zijn medespelers het voor elkaar om de bal terug te brengen bij Bielica.
Dus eigenlijk is mede de onmacht van zijn medespelers die geen bal vooruit durven te spelen, of zich voldoende aanbieden, en de tactiek van Hoefkens om in te zakken ipv zijn spelers de opdracht te geven druk te zetten en van de goal af te spelen, Bielica fataal geworden.

Tja dat hij niet op en top is, weten we en daarom staat hij ook bij NAC. Maar denk dat zijn medespelers en Hoefkens ook de gebruikelijke spiegel voor zich mogen houden.

5   1  
BNAC

Bielica was naar verhouding voor nac een constantere keeper afgelopen periode. Maar is dat omdat Bielica zo goed is of de meeste voorgangers niet best waren?

Maar wat zijn nu echt zijn kwaliteiten die anderen niet hebben en zo belangrijk zijn dat hij eerste keeper moet blijven?

Meevoetballend is het angst en beven, sinds vertrek JvdB zet niemand de verdediging goed weg, in de lucht ook regelmatig mis, kiest voor wegboksen met gevaarlijke afketsballen als gevolg, elke bal terug ramt hij het veld in en wordt zo goed als ingeleverd, zelden tot nooit uitblinkende reddingen, sprongkracht is ook niet het beste waardoor hij zijn lengte niet kan benutten. Ja, hij is stabiel een 6, maar een 7,8 of 9 kan ik me niet herinneren. Of een bepaalde heldenrol.

Is Kostas zoveel beter? Geen idee. Wel vond ik hem veel meer rust en vertrouwen uitstralen in het doel, werd er gemakkelijker gevoetbald en stonden er niet ineens 4 Heerenveenspelers vrij in de 16. Die eerste goal is gewoon ongelukkig en de 2e verdedigend al niet best aangepakt. Die laatste goal uiteraard volledig op conto Kostas, inschattingsfout die hopelijk te verklaren valt door gebrek aan wedstrijdritme en ingespeeld zijn met de verdediging voor zijn neus.

Ik hoop dat het goed uitpakt en hoop nog meer dat ze in de winter een duidelijke eerste keeper vinden die beide eigenschappen kan combineren.

3   1  
Wanny

Het is altijd een risico om te wisselen.

Anderzijds krijgt Bielica er elke wedstrijd gemiddeld 2 om zijn oren en kan ik me al niet meer herinneren wanneer ie voor het laatst de 0 hield.

Het ergste dat kan gebeuren is dat Lamprou er ook elke pot 2 tegen krijgt.

11   1  
Buddha

Lamprou stelt zichzelf niet op. Support deze man gewoon. Eigen spelers afzeiken doen ze maar in A’dam.

7   1  
De Gier

Week in week uit wordt hier gediscussieerd over zo ongeveer de hele selectie;
Valerius of toch Lucassen?
Verdient Leemans een kan?
Van Hooijdonk banken voor Reulen? Of Brym?
Niemand in dit elftal is zeker van zijn plek, en helaas bielica dus ook niet. Toegegeven, Bielica heeft dit seizoen weinig echte steken laten vallen, maar als Hoefkens en selectie aangeven meer vertrouwen te hebben in Lamprou, dan kan de hele wereld op z’n kop gaan staan maar dan is dat wat het gaat worden. Net zoals zou gebeuren bij Valerius, Leemans of Van Hooijdonk.
Slaap lekker.

6   2  
Peter13

Afgelopen thuiswedstrijden hebben duidelijk gemaakt dat 't echt anders moet. Groningen en zelfs PEC wisten NAC achterin volledig vast te zetten door vroeg te storen. De keeper weet geen andere oplossing te bedenken dan een flinke trap naar voren. En dat is 8 van de 10 keer balverlies.

"Eén keeper moet ballen tegenhouden" klinkt logisch, maar je hebt er weinig aan als je door een keeper niet aan voetballen toekomt.

1   4  
Gjoewie

Zwampie > Helemaal gelijk!
Lamprou zou meer meevoetballen? Dat moet je lezen als: hij staat altijd te ver voor de goal. Weten jullie nog het doelpunt van Linssen vorig seizoen uit tegen N.ie.C.? Lamprou stond ergens halverwege onze helft. Koud kunstje om daar een bal overheen te schieten.
Die derde goal van Heerenveen was ook zijn schuld. Hij moet gewoon in zijn doel blijven staan.
Lamprou is echt niet beter dan Bielica. Wat je die laatste kunt verwijten is dat hij eens moet gaan oefenen op zijn uittrappen. Als hij uit zijn handen schiet, dan komt ie altijd bij de linkerzijlijn terecht, waar Kemper hem dan met een kamikaze actie nog net binnen kan houden. Het gebeurt zo vaak dat het lijkt alsof ze het ingestudeerd hebben. Nog maar een one-trick-pony erbij.
In de winterstop moeten we een goede nummer 10 aantrekken. Iemand die diep gaat en niet voortdurend met zijn rug tegen de tegenstander aan gaat staan in de hoop om zo een vrije trap uit te lokken. Want daar is SvH heel erg goed in. Het heeft ons alleen nog helemaal niets gebracht.
Je moet met snelle spitsen spelen, die diep durven gaan. En mensen als Holtby en Leemans die de bal diep kunnen spelen. Train daar nu eens op.
Het spelpeil van tegenwoordig is nog iets beter dan onder Jan Paul van Gastel, met zijn handbaltaktiek. Nu raggen ze iedere onbespeelbare bal maar weer naar achter in de hoop dat Bielica er iets meer kan. Dat wordt nog wat als dan blijkt dat de "nieuwe" keeper ineens halverwege de eigen helft staat.

5   0  
Voor NAC

Gjoewie weet blijkbaar niet dat we Nassoh op 10 rond hebben lopen....

1   2  
Thierry14

Alle 3 hebben ze hun beperkingen, maar schrijft er nu denk ik wel 2 af met deze keuze.
Had graag v Gassel zien komen, misschien nog mogelijk voor volgend seizoen om hem weg te kapen bij excelsior

7   2  
ome cor

Hoefkens was al langer gecharmeerd van de ervaren Griek, die pas mocht komen toen Troost definitief lweg was.
Ik denk dat als hij op de training en qua beleving inderdaad beter is dan Kortsmit en Bielica dat hij terecht in de basis staat.

Wel denk ik dat we op zoek moeten naar een andere keeperstrainer. Babos heeft nog niet 1 keeper echt beter gemaakt. En als dan (met alle respect voor Kostas) een ouw lul als derde keeper het wint van die andere twee dan mag je serieus vraagtekens zetten.

Verder is het natuurlijk zo dat een foutje bij elke veldspeler iets is wat altijd een keer kan gebeuren, maar bij een keeper is het vaak met definitieve gevolgen. Plus dat NAC supporters altijd heel overdreven kritisch zijn op de keepers (alsof we de jaarlijkse nr 1 of 2 van de eredivisie zijn ipv NAC Breda)

@JVP076
Bielica is transfervrij gehaald, dus kapitaalvernietiging is een groot woord voor een keeper die zich niet per se in de kijker speelt op de markt en waar clubs dus nog niet voor in de rij staan.

1   0  
Zwampie

Verder denkend aan de tekorten van Bielica wat Hoefkens aangeeft.

Moet er dan niet gekeken worden naar de keepertrainer. Bielica zou stil staan,ligt dit alleen aan hem. Zo ja waarom wil je dan een contract verlengen.
Alleen goed in de groep en in de kleedkamer zou toch niet bepalend kunnen zijn,al wordt dat wel bij Lamprou en Kortsmit in het begin van het seizoen geroepen.
Zo niet, je zou zeggen er valt te trainen op lange ballen.
Daarnaast wat verwacht je van een keeper, spelers die zich niet aanbieden bij balbezit en uiteindelijk maar naar de keeper schieten, dan gedekt staan en dat hij elke bal bij een medespeler op de stropdas legt. En komt die aan dan verliezen die het duel.

Het staat los van Bielica, maar denk dat je wle breder moet kijken dan bij 1 speler alles neer te leggen.

1   6  
Abu

Liever een keeper die ballen tegen houd maar met een slechte uittrap (laat Greiml dan uittrappen??), dan een die met zowat elke club waar hij 1e keeper was gedregradeerd is…

4   1  
Henri

@abu
Zou best kunnen wat je net stelt. Maar, maak in een post duidelijk in welke seizoenen en bij welke clubs Lamprou degradeerde als eerste keeper. Laat de aantoonbare feiten spreken. Anders wordt het op deze verkiezingsdag wel erg Wilderiaans.

2   2  
scheppioni

Tis heel simpel .... wint d'n Hoef dan haalt ie zijn gelijk, verliest hij nog drie keer..........

2   2  
Barbapapa

Ik denk dat dit al lang speelde in het hoofd van Hoefkens. Kan namelijk geen andere reden bedenken waarom Lamprou werd verlengd begin dit seizoen. Wij zitten nu met 3 keepers die eigenlijk niet voldoen. Had liever gehad 1 echt goede zoals een Vaessen en twee talenten. Maar het is wat het is.

0   0  
Wanny

@Abu

Greiml laten uittrappen?

Dat is met afstand de slechtste passer van het hele team. Goede mandekker, maar voetballend vrij matig.

4   0  
NAC Vooruit!

Laten we Lamprou een kans geven. Anders in de winterstop dan maar een nieuwe 1e keeper halen…

3   0  
Belg 1912

geef lamprou gewoon een kans zou ik zeggen! ja bielica was over het algemeen stabiel maar ik had toch elke keer een lichte vorm van irritatie op momenten dat we aan het voetballen waren en hij de bal gewoon weg peert naar voren waar we dan het duel verliezen. met holtby en balard heb je nu wel 2 goeie voetballers staan die de bal komen ophalen ja dan moet je keeper ze wel durven aanspelen om zo 2 tegenstanders uit te spelen en vooruit te gaan.
lamprou is toch ook gewoon een oké keeper voor nac begrippen? bielica is zoals velen zeggen een 6 elke wedstrijd? ja dat zou lamprou toch ook moeten zijn denk ik dan

1   0  
ZNDRT-FanaticZ

Ik zie op Social Media een hoop Lamprou-haters verwijzen naar het interview dat hij gaf toen hij weg ging bij de kruiken.
Hierin zegt hij enkel en alleen dat het niet netjes zou zijn om direct van W2 naar NAC te gaan. Niks geks volgens mij en wij zouden dat ook netjes vinden als het andersom was.

Er wordt nu net gedaan alsof hij NAC heeft afgekraakt of wat dan ook, maar daar is nooit sprake van geweest.

Laten we dus aub hem gewoon steunen en hopen dat hij het goed doet, want resultaten zijn nu echt even belangrijker dan misplaatste onderbuikgevoelens bij een deel van onze fanatieke aanhang. En als je het iemand kwalijk neemt, laat het dan Hoefkens zijn, en niet de speler die onze steun gewoon hard nodig heeft en goed kan gebruiken om zijn ding te doen.

De keuze an sich vind ik ook zeker wel bijzonder, Bielica was/is geen slechte keeper die grote blunders heeft gemaakt, maar anderzijds was ik er ook wel klaar mee dat hij "pakbare" ballen steevast wegstompte en een zeer belabberde lange bal had. Dat mag ook Babos zich inmiddels wel aanrekenen, want het moet toch te trainen zijn een bal nét iets hoger te raken waardoor je ipv hoogte ook lengte creeert...

Enfin, HUP NAC en HUP Kostas!

0   1  
ome cor

Έλα Κώστα, κάνε μας περήφανους

0   0  
SAMSON

Hahaha de tegenstanders liggen krom van het lachen.

Laad alle berichten na dit bericht in