Lindhout scheidsrechter Go Ahead - NAC
Komende zondag fluit Allard Lindhout de wedstrijd in Deventer. Grensrechters zijn Johan Balder en Mario Diks. Vierde official is Stan Teuben. De videoscheidsrechters zijn Jannick van der Laan (VAR) en Erik Koopman (AVAR).
In de Adelaarshorst wordt om 16.45 afgetrapt. Na het enerverende gelijkspel tegen Feyenoord, is dit de volgende finale waar we punten moeten pakken. De afwezigheid van Leo Greiml zal gevoeld worden, maar er zijn geen excuses mogelijk gezien de stand op de ranglijst. Wederom volle bak gevraagd van zowel spelers als supporters.
Hup NAC!
Plaats reactie
Tikkie is toch wel de beste podcast in de regio over onze club. Kritisch maar niet destructief! En de NOAD-inzet van onze selectie wordt toch als positief gezien, ondanks dat we te weinig punten hebben.
Nac heeft het zwaarste programma van de onderste 5 ploegen. Wondertje nodig om het te redden. Te beginnen bij Kowet….. Die zijn bijna veilig en beleven al 2,5 jaar droomseizoenen. Hopelijk kan ons Nac die droom wat verstoren!!
Er zijn veel matige scheidsrechters in de Eredivisie en KKD, maar (B)lindhout en Martens kunnen er werkelijk niets van.
Helaas krijgen wij eerstgenoemde weer eens.
Alle riemen vast want dit gaat zeer waarschijnlijk weer een drama worden voor ons.
Remember Willem 2-NAC !
Blindhout
Dit kan er ook nog wel bij wat een kloten seizoen waar werkelijk alles tegen zit.
Uitgaan eigen kracht ongeacht tegenstander en scheidsrechter
Bielicia
Valerius Mahmutovic Odoi Kemper
Jensen Ballard Leemans
Paula
Brym Ayew
Of
Bielicia
Valerious Jensen Odoi Kemper
Lucassen Ballard Leemans
Paula
Brym Ayew
Mogelijkheden zat maar ga eens met vaste 11 spelen zonder al dat tactische gedoe en wissel enkel bij blessures of schorsingen. Er moet nog 4 keer worden gewonnen!!!
@NR. 20, Je wisselt zelf op 5 plaatsen???
JG dat heet poppetjes op de juiste plek zetten
@ nr 20;
Misschien een doordenkertje, maar hoe kun je nou beginnen met een vaste opstelling ??
En wéér een finale!
En wéér zonder boys Soumano en Greiml
@ Balans het kan natuurlijk nog erger als je die kwal van een Martens als VAR er nog bijkrijgt want dan weet je 100% zeker dat het een verloren zaak is.
Al moeten we ook niet blij zijn dat die van der Laan nu de VAR is.
Nou heeft Gowet ook een heel wisselvallig seizoen hoor. Sterkhouders verloren en nog niet zo heel lang geleden zat daar Boel ook behoorlijk op de wip. Het kan echt wel, daar een resultaat pakken, maar dan moet je het wel afdwingen. Zelf voetballen en niet alleen reageren. Daar maak ik me meer zorgen over dan over de scheidsrechter. Dus: schroom afgooien en ook de eigen krachten maximaal tot zn recht laten komen. Hup NAC!
Kowet heeft wel flink met de portemonnee gezwaaid! Alle voorhoedespelers miljoen of meer gekost! Zijn natuurlijk al een paar jaar langer in de Eredivisie. Zou mooi zijn als Nac daar in Deventer kan stand houden!
NOAD!!!!
We zijn in het stadium dat alleen overwinningen nog tellen.
Nog 8 wedstrijden waarvan er zeker 4 gewonnen moeten worden en misschien meer.
Dus vanaf nu tellen alleen nog 3 punters!
IK las dat er aangifte is gedaan door de eigenaar van cafe 076 tegen Deplaat wegens smaad en/of laster. Volkomen terecht. Roepen in de pers dat je aangifte doet tegen iemand die niets strafbaars heeft gedaan is uiterst kwalijk. Daar hoort een burgemeester zich van te onthouden.
Overigens heeft Depla nu weer geroepen dat er nu een strafzaak is tegen de ophan gers van het doek. Edoch ook dat is volstrekt onjuist. Het enkele feit dat er aangifte is gedaan, maakt niet dat er een vervolging is of gaat komen.
Depla is wederom compleet de weg kwijt. Beter stapt hij op om plaats te maken voor iemand die dit werk wel aan kan.
Ik heb absoluut geen moeite met Depla. Het is voor sommigen erg moeilijk om naar zichzelf en het eigen gedrag te kijken en af en toe aan zelfreflectie te doen. Het is altijd de schuld van een ander.
Oorzaak en gevolg daar wordt geen rekening mee gehouden, maar als het gevolg dan komt dan oei oei oei dan heeft Depla of een of andere bestuurder het wel gedaan hoor.
Wat een kinderachtig gedoe allemaal.
Denk eens even 5 minuten na over wat er is gebeurd en vraag je jezelf dit eens af:
- Wat als mijn naam daar op dat spanddoek stond? Zou ik daar blij mee zijn?
- Wat als er onder dat spanddoek gasten stonden die de hitlergroet brachten? Is dat normaal?
- Is het normaal dat bepaalde 'supporters' zelf naar buiten brengen dat een bijeenkomst is verboden (wat niet was), puur om weer iets te doen waarvan ze weten dat het niet binnen normen en waarden valt?
- Is een aangifte van depla écht erger dan wat deze mannen hebben gedaan?
Echt. Schaam je kapot dat je dit soort gedrag (wtf een hitlergroet en doodsbedreiging) vergoelijkt en vind dat de ontvanger fout is. Zeer bizar hoe sommigen hier in de wereld staan.
Volledig eens met GMAN. Echt een onnozele actie met dat spandoek en je kan vooraf bedenken dat het gelazer oplevert.
In deze zaak doet voor mij iemands mening over Depla er niet toe.
Dit soort dingen keur ik altijd af.
Of het nou gaat om Wilders of van Baarle, Yesilgöz of Depla of wie dan ook. Als je dit soort spandoeken maakt en ophangt, kun je maar mijn mening maar één ding doen, op de blaren zitten.
Bereid jullie maar voor op de kkd, het gaat em niet worden. Dit is de trieste werkelijkheid……
Wat mij opvalt is dat men wel heel vaak vindt dat Nac ‘van eigen kracht moet uitgaan’ en ‘dat Feyenoord of Eagles niet in vorm is’…. Iedereen vergeten dat we 6 jaar lang KKD speelden en dat we aan het struggelen zijn om de zaak op te bouwen. Dat gaat niet zomaar. Feyenoord is een gewoon een topclub en Eagles betalen inmiddels miljoenen aan transfers.
Wel realistisch blijven?
Hopelijk halen we nacompetitie ondanks ons zware programma
Als je kijkt naar het resterende programma wordt het moeilijk om nog veel punten te pakken. Misschien Sparta en Heerenveen thuis, wellicht Fortuna en PEC uit.
Uit bij Go Ahead, Utrecht en AZ pakt NAC zelden punten. Deze eeuw hebben we nog niet gewonnen bij Go Ahead (1999 voor het laatst) en uit bij AZ en Utrecht zijn overwinningen ook eerder uitzondering dan regel. En thuis tegen Ajax pak je normaal gesproken ook de punten niet.
Het helpt daarbij natuurlijk niet dat we dit seizoen nog geen moment écht overtuigend voetbal of ook maar het begin van een vaste, aanvallende speelstijl hebben laten zien. Het elftal wordt iedere week volledig op de kwaliteiten van de tegenstander ingericht, waardoor je nooit toekomt aan het benutten van je eigen kwaliteiten. NAC speelt schaamteloos reactievoetbal. Na driekwart van de competitie kun je concluderen dat je daar nauwelijks wedstrijden mee wint.
Natuurlijk hoop ik dat NAC degradatie ontloopt, maar inmiddels heb ik daar nauwelijks vertrouwen meer in. Directe handhaving lijkt me sowieso te hoog gegrepen. En haal je de playoffs, dan tref je in dat tweeluik een tegenstander in vorm. Aangezien we tegen onze tegenstanders van min of meer gelijkwaardige kwaliteit zo'n beetje alle punten hebben laten liggen, lijkt het me sterk dat we dan opeens wel winnen.
Hopelijk hebben we een var die het niet nodig vindt om een rode kaart om te buigen naar een echte rode kaart. Wat een lul. Hoe verzin je het? Ik kan me precies voorstellen wat voor eng manneke dat moet zijn. Misschien BOA in zijn vrije tijd?
Blijkbaar kijken sommige mensen geen wedstrijden van NAC maar gaan ze wel hier reageren. Uitgaan van eigen kracht? Zelf voetballen? Dat hebben we telkens geprobeerd tegen "de kleintjes". De resultaten kennen we. Dit NAC heeft niet het voetballende vermogen op het middenveld om het initiatief te nemen. Klaar. Ook niet eens meer proberen. We zijn verdedigend redelijk (maar 6 ploegen hebben minder tegendoelpunten gekregen!) dus gooi gewoon alles op de omschakeling. Zeker in de komende twee uitwedstrijden; de boel dichthouden en vol op de omschakeling spelen. Laat het elftal van afgelopen zondag gewoon staan, vervang Greiml door Odoi en ga zeker niet het spel proberen te maken. In de huidige situatie moet je de komende 3 wedstrijden minimaal 5 punten pakken, daar moet alles voor wijken. Overtuigend voetbal? Ondergeschikt belang. Alles is geoorloofd in deze fase.
@ Da Pope ik sta er hetzelfde in er moet wonder op wonder op wonder gebeuren wil je überhaupt play off halen.
Ik vind het prijzenswaardig dat er nog mensen zijn die zoveel vertrouwen hebben dat ze denken dat we het wel gaan redden.
Maar het verleden, de warrige trainer, domme kaarten, de blessures, het té vaak ontbreken van de juiste tactiek en opstelling , de matige instelling en vorm van sommige spelers, de pech en de abominabele arbitrage het zijn te veel factoren die maken dat het een bijna hopeloze missie wordt.
En dan vergeet ik nog dat we een absolute leider in het veld missen die de boel bij elkaar houdt coacht en oppept en we de meest opgelegde kansen missen zoals Brym en Kemper tegen Feijenoord , het onbesuisde en ongecontroleerde druipt er vanaf.
Ik heb me min of meer al neergelegd met degradatie, mocht het niet zover komen zal ik het vieren alsof we kampioen zijn geworden. Voor mij part sta ik alleen op P5 en een dag later op de grote markt.
@ Da Pope
volledig mee eens onder onze huidige man voor de groep !
@ Anders Tegnell
Het was ook gewoon een directe rode kaart. Met 2 benen gestrekt vooruit en hij raakt het been.
Zo inkomen zie je normaal gesproken alleen bij gajeselftallen op de zondagmorgen.
Oversier houdt Maas en Hoefkens " de handen boven het hoofd", dit ondanks de wanprestaties.....
Daar was ik al bang voor! Dit zegt dus ook heel veel over het vermogen van Oversier om een BVO te leiden. Kan hij dat wel?
Heb vertrouwen. Komende drie wedstrijden 7 punten en we eindigen gewoon boven plaats 16.. zondag drie punten moet . En het is heel vaak. Met teams onderin ineens gaan ze winnen . Kijk naar programma telstar en volendam alles kan nog .. maar ja drie punten moeten nu wel..... heel spannend dit......maar ik blijf vertrouwen houden.....
Heb een vraag aan degene die de hoop op handhaving zeggen op te geven.
Zouden jullie het begrijpen als een speler met drie punten achterstand op rechtstreekse handhaving het nu op zou geven? (Ik niet).
@Da Pope
De 16e plaats lijkt inderdaad het hoogst haalbare. Maar ik zie play-offs echt nog wel met vertrouwen tegemoet. Volendam waren we twee keer de baas (tot die totaal onnodige rode kaart in de uitwedstrijd).
Excelsior-uit verloren door lullige pingel. Excelsior-thuis ook door onnodige rode kaart. Heracles twee keer gewonnen. Telstar twee keer dramatisch gespeeld. Zwolle thuis hebben we 1 helft helemaal zoek gespeeld. Go Ahead en Fortuna thuis allebei gewonnen. Teamspirit lijkt er bij NAC nog steeds te zijn, dus play-offs winnen, zou moeten kunnen. Ik vrees alleen Vitesse, als die aan de play-offs mee mogen doen, dan gaan die echt boven zichzelf uitstijgen.
Maar goed, eerst maar eens 16e worden. Dat wordt al moeilijk genoeg. Go Ahead en Zwolle uit gaan veel bepalen voor NAC. In meest positieve scenario (wat waarschijnlijk dus niet gaat gebeuren, maar ook niet onmogelijk), wint NAC uit van Eagles (gestolen 0-1?) en verliezen Telstar en Excelsior. Dan staan we meteen alweer 15e en heb je het al meer in eigen hand.
En aan eind van het seizoen vaak rare uitslagen. Laatste wedstrijd moeten wij naar AZ. Wellicht hebben die dan de beker gewonnen en spelen ze nergens meer om en win je daar wel eens een keer?
Ik weet het, het is meer hopen dan realistisch, maar zo heel kansloos zijn we ook nog niet. Ik blijf geloven in een goede afloop.
Ondanks alle slechte resultaten dit jaar is de rust redelijk bewaard gebleven, zowel in de directie-kamer, in de trainersstaf, bij de spelers en zowaar ook redelijk op de tribunes. Het zou echt mooi zijn als ‘rust in de tent’ eindelijk eens een keer ook daadwerkelijk beloond wordt en we ons handhaven. Bij eventuele handhaving wel grondig evalueren om niet weer in deze situatie te belanden.
Mijn glas ten aanzien van dit NAC is half leeg.
We hebben tegen feyenooit laten zien nog spirit en vechtlust te hebben. Maar dat is een thuiswedstrijd tegen de nummer 2. Dezelfde bezieling zullen we ook uit bij gae en pek moeten laten zien om een kans op resultaat te maken. Gaat dat lukken? Ik betwijfel het ten zeerste.
Er komt bovendien onvermijdelijk een tipping point waarop de selectie het heilige vertrouwen in een goede afloop verliest. Kom je puntloos terug uit Deventer en Zwolle dan zou dat zomaar eens bereikt kunnen zijn.
Dat spandoek sloeg natuurlijk nergens op maar vind dat depla zich niet op het cafe moet richten, dat slaat nergens op. Depla heeft niks met voetbal en al helemaal niks met tuinzigt, die sluit het liefste elke kroeg die hem niet zint of iets met voetbal te maken heeft. Daar gaat het om
De dag dat Depla aftreedt als burgemeester, roep ik #RAISEYOURFLAG weer tot leven. Geel-zwarte vlaggen aan de voorgevel.
Wat mij betreft een vreselijke burgemeester, vooral voor de club en voor de hardwerkende ondernemers in de Bredase horeca.
@SjorsNAC
11 maart 2026, 20:33
Daar gaat het volgens mij in dit geval niet om. Iedereen mag kritiek uiten. Maar er lijkt een groep te denken dat dat op alle manieren kan. Iemand dood wensen vind ik te ver gaan.
En eens met da pope!
Zoals ook al eerder geschreven hierboven hebben we niet 1 wonder maar meerdere nodig en dat zie ik niet meer gebeuren, wat we bij Telstar gezien hebben was voor mij het dieptepunt, mijn geloof op een goede afloop is weinig. Maar mentaal voorbereiden op de kkd kan het alleen meevallen
Depla dat is toch die burgermeester die die kut kruiken samen met nac het stadion liet verlaten. De me eropaf stuurde en toen raar vond dat er ongeregeldheden kwamen. 30 man jaren een stadionverbod gaf die elke week ik het stadion zaten en toen vervolgens op Tv bij een bekende talkshow ging zitten en zelf van gee kwaad bewust was terwijl hij zelf de grootste fout had gemaakt.
Vandaag de plannen gezien voor het nieuwe uitvak. Gaat alleen van start als we erin blijven anders blijft het zo. Lijkt me ook vrij normaal om dan te wachten.
In mijn visie een vak met 1000 tot 1100 staplaatsen
@Sjef de gevulde koek
11 maart 2026, 21:07
Dat vond ik ook een fout. Maar laten we het niet normaal gaan vinden dat dat niet kon. Vind dat de grootste fout ligt bij degene die zich misdragen.
Voor feijenoord voorspelde ik dat nac nog 8 punten zou halen met een gelijkspel tegen feijenoord.
Nog 7 punten te gaan. Plus playoff winst.
NAC blijft erin en Peter Maas en Hoefkens hebben een zwaar seizoen gehad maar hebben het geweldig gedaan
En nu focus op het nieuwe seizoen.
Let maar op. Er was zogenaamd niks aan de hand we zijn er toch ingebleven?
Ik hoop dat het zo is maar hoop ook wel op wat kritische spiegels intern.
@Gman
Hitlergroet? Net als dat trainer Verbeek zei dat wij de ergste supporters zijn. "Ja die gasten op de b-side brengen 90min lang de hitlergroet". Terwijl dat toch bij het vocale aspect van supporteren hoort. Omdat je in 1 hand drinken in je klauwen hebt en met de andere hand je toch wil laten zien dat je meedoet.
Bedoel je dat ???
Foto gezien bij Chris wm dat somano alweer met de bal aan trainen is.
Zie nog niet zo snel in hoe we nou ineens wel aan 8 punten komen? 26 wedstrijden gehad en gem nog niet aan 1 pnt per wedstrijd komen tot nu.
En dan zet ik nog niet eens in dat je 34 punten nodig zal hebben dit seizoen
Laten we niet vergeten dat Go Ahead echt niet best is dit jaar en daar staat de druk er ook flink op met de punten die degradatiekandidaten pakken de laatste weken.
Normaliter is dit gewoon een verliespartij natuurlijk, denk 3-0.
Zie niet waarom we nu zouden winnen daar helaas.
Maar word graag op mijn ongelijk aangesproken hoor achteraf ;-)
Het zou mij gezien afgelopen zondag enorm verrassen wanneer ons NAC a.s. zondag drie punten weten weg te slepen uit de adelaarshorst !! HUP NAC !
Scheppie
Mij ook hoor.
Ondanks het gelijke spel tegen Feyenoord was het spel echt niet goed. Sjoerd Mossou had het al aangegeven,het was een wonder dat NAC 3 keer scoorde.
Hoop wel dat ze enigszins een goed gevoel meenemen en hoop vooral dat ze dit doen in dezelfde formatie. Dus niet eens 3-5-2 oid met spelers op andere posities onder het mom van een nieuw plan.
Vastigheid de laatste wedstrijden is naar mijn mening het belangrijkste. Odoi voor Greiml dus en verder niets wijzigen.
Dat ons NAC 3x scoorde Dossie kwam door ook de enorme zwakte van f'nerd !
Maar ik schat go ahead niet zo zwak in als ons en de kakkerlakken !
Vlgs nieuwsberichten zitten Hoefkens en selectie op 1 lijn.
Dat creëert dus een beeld van collectief falen.....
schandalig dat we gaan degraderen,komt wel door dn hoef toevallig
@ BREDA 1965
Als je degradeert is het toch altijd een combinatie van factoren, waarvan d'n Hoef er eentje is.
Maar bijvoorbeeld ook heel veel momenten die vele punten hebben gekost:
Brym die een pingel over jaagt tegen AZ
Diezelfde Brym die voor open goal uitglijdt afgelopen zondag
Hillen met zijn lompe rode kaart tegen Excelsior
Holtby met een domme rode kaart tegen Volendam
Balard die Veerman laat voorgeven tegen PSV in blessuretijd
Drie man die niet ingrijpen thuis tegen NEC in blessuretijd
Lucassen die wild naast schiet in zeer kansrijke positie tegen Twente.
Lullige penalty tegen Excelsior uit.
Dan nog de langdurige blessures van Soumano en Greiml en nu ook weer een schorsing van laatstgenoemde.
Heel veel van die dingen kun je Hoefkens niet echt aanwrijven. Maar misschien kun je wel stellen dat je met een andere trainer bovenstaande dingen had kunnen compenseren zodat je toch voldoende punten had gehad.
Daarnaast vind ik dat degradatie ook zeker een grote verantwoordelijkheid zou zijn van degenen die de selectie samengesteld hebben. Iedereen zag in augustus al dat er weinig scorend vermogen in de selectie zat. Is hier heel vaak besproken.
Maar daar is niks aan gedaan op 2 paniekaanwinsten rond de winterstop na. En vooral het gebrek aan goals heeft er voor gezorgd dat we voor de winterstop heel weinig punten hebben gepakt. En probeer dan nog maar eens uit dat moeras te komen.
@BREDA 1965
12 maart 2026, 15:57
Sinds wanneer degradeer je met drie punten achtstand en nog acht wedstrijden te gaan?
Zo ver ik weet loopt de competitie nog.
Ik heb de moed en de hoop dat we degradatie ontlopen ook al opgegeven. Tuurlijk word er nog gestreden door de spelers, dat zien we allemaal, maar vergeet niet dat 80% van deze selectie na een degradatie of handhaving toch weg is/loopt…. En al die spelers gaan zich de laatste 8 wedstrijden van het seizoen ook inhouden om blessures te voorkomen om een mooie , of minder mooie vervolgstap te kunnen gaan maken . Ik kan me echt niet voorstellen dat we nu opeens wel punten zullen gaan pakken helaas en bereid me mentaal al helemaal voor op de vrijdag en maandag avondjes
Ik denk echt at Go Ahead nog de te pakken club wordt. Dan moeten we het zondag ook wel doen, maar als dat gebeurt, eindigen die onder NAC!
Ik sluit me aan bij NAC4ever.
Aflopende contracten, mijden blessures..jdat geldt dus niet alle3n voor NAC.
Je kan het ook positief anders uitleggen. Je wilt hard werken om in beeld te blijven als prof bij een eredivisieclub bij evt. degradatie.
@ aogsegek
Hoezo nu ineens wel punten pakken? We hebben 2 x verloren na de winterstop waarvan 1 keer in de allerlaatste seconde en de wedstrijd tegen Telstar was bizar slecht, daarentegen wel bijna gewonnen in Eindhoven, uit bij Heracles met wat geluk welliswaar en thuis tegen Volendam dik verdiend gewonnen, ook afgelopen zondag had je hem zomaar nog kunnen winnen... we spelen nog tegen 1 concurrent in mijn ogen en dat is Go Ahead aanstaande zondag, maar hier roepen we liever dat we al gedegradeerd zijn, lekkere mentaliteit is dat... ik zeg niet dat mijn mijn hoop op directe handhaving heel groot is maar zolang we op 3 punten achterstaan weiger ik me er bij neer te leggen, hopelijk de selectie ook
Met exelcior thuis 3 x verloren natuurlijk, door die rode kaart
nee dn hoef met zijn logische opstellingen keeperswisselingen....een spits rechtsback zetten,dn hoef hadden ze allang buiten moeten zetten,maar dat zal wel een berg geld kosten,denk ik
Als NAC uiteindelijk gedegradeerd is dan liegen deze cijfers niet en is het gewoon niet goed genoeg geweest.
Als ik sommigen hier mag geloven zijn we al gedegradeerd. Positief is dat dit nog niet het geval is, sterker nog we hebben het in eigen hand. Supporteren is wat ons rest, sterker nog dat is onze taak!
Come on NAC!
Volgens Opta hebben we 60% kans om direct te degraderen. Logisch ook gezien ons programma nog.
Go Ahead wil natuurlijk definitief afstand nemen en zich bijna al veilig spelen. Die missen niet hun beste spelers zoals wij met Greiml en Soumano…
Go Ahead is bekerwinnaar en speelde dit seizoen nog Aston Villa van de mat.
Wordt lood en loodzwaar daar in Deventer. Maar hopelijk kan Nac de huis duur verkopen.
NOAD!
It ain't over ! Till it's over ! Kom op man, nog 8 wedstrijden en dan zullen we zien waar we staan. COME ON NAC !!!!
@BasSnelden
Onze "geweldige" NAC-watcher van bn de stem kan alleen maar naar statistieken van opta kijken en zagen aan poten van NAC stoelen.
Waardeloze gast.
De bal is rond en een slechte dag of juist een goede dag beslissen de wedstrijd in ons voor- of nadeel. Niet een of ander statistiekenprogramma of een bedrag van het spelersbugdet.
Je kan bij voorbaat al zeggen 0 punten maar wat voor kut. Support ben je dan .elke wedstrijd hoop ik op 3 punten tegen wie dan ook
Dat klopt ELH, tegen beter weten in misschien houden we altijd de hoop 💪💛🖤
Het zou me verbazen maar tis nog zeker niet gedaan, bij verlies zondag wordt het wel heel lastig !
Statistieken zoals Opta zeggen me geen ruk, het gaat om dit moment en niet om het verleden!
Het weekend nadert, dus het begint weer wat te kriebelen en de hoop op een goed resultaat neemt dus weer toe bij mij (ja, ja, ik weet het: hoop is uitgestelde teleurstelling...).
Maar toch:
Na de winterstop in 9 wedstrijden hebben we 10 punten gehaald, waaronder punten tegen PSV, Feyenoord, Groningen en Twente. Dus ons nog relatief zware programma zegt ook niet alles.
We moeten nog 8 wedstrijden spelen. Nog 12 punten halen is niet makkelijk, maar wat mij betreft zeker ook niet onmogelijk.
60% kans op rechtstreekse degradatie is ook nog altijd 40% kans op plaats 16 of hoger. Gunstig is anders, maar 40% kans is zeker ook geen kleine kans.
Het voelt anders, maar we liggen zeker nog niet met onze rug op de grond en we zijn zeker nog niet kansloos en uitgeschakeld.
Come on NAC!
Als ik het resterende programma zo zie dan denk ik dat we maximaal nog een punt of 7 a 10 behalen. Hopelijk is het genoeg voor plek 16 of hoger. Het zal er alles mee te maken hebben hoeveel wedstrijden de ploegen boven ons nog gaan winnen. We zijn helaas op een positie beland waarbij we sterk afhankelijk zijn van de resultaten van andere ploegen, jammer genoeg. Ik begrijp dat Hoefkens graag zegt dat dit niet het geval is, maar realistisch gezien is dat wel zo.
@ Vaque Geej
We zijn nog zeker niet afhankelijk van andere, zelf 4x winnen en we zijn een heel eind alleen zie ik dat nog niet gebeuren.....blijf erbij dat 33 / 34 punten genoeg moet zijn al moet ik bekennen dat de witte leeuwen er daar met een grote kans ook overheen gaan zoals zij nu voetballen !
Er komen nu wedstrijden dat allen winst kunnen zijn ook tegen dit ajax thuis maar dit NAC nu wordt het hopen en nog eens hopen 🙏🙏🙏
@Vaque Geej
Blijkbaar is jouw verwachting dat we op dit moment afhankelijk zijn. Het is een feit dat we op dit moment alles in eigen hand hebben voor handhaving. Zowel direct als eventueel via de play-offs.
Zondag volle bak erop klappen in Deventer en vol voor de overwinning gaan! Supporters die afreizen naar Deventrr, heel veel plezier en aan alle medesupporters succes!!!!
Come on NAC!💛🖤
heb de stand en de programma’s onderin eens goed bekeken. Gewoon eerlijk, zonder NAC-bril.
Mijn gevoel voor de laatste wedstrijden van NAC:
GAE – NAC 1-2
PEC – NAC 1-0
NAC – Sparta 1-2
Fortuna – NAC 1-1
NAC – Ajax 2-1
Utrecht – NAC 2-1
NAC – Heerenveen 2-2
AZ – NAC 3-1
Dat zou ongeveer 8 punten zijn voor NAC.
Als je ook kijkt naar de programma’s van de andere ploegen onderin, zie je dat daar ook veel puntenverlies kan komen. Go Ahead heeft bijvoorbeeld nog een zwaar programma met AZ, PSV, Sparta en NEC als laatste wedstrijden dus daar kan ook nog van alles gebeuren.
Het gaat onderin waarschijnlijk extreem dicht bij elkaar eindigen.
Alles staat of valt met GAE – NAC. Win je daar, dan kan het seizoen ineens helemaal kantelen.
Hup NAC.
Kapstok.... dat idee heb ik al zo vaak gehad dat ik denk nu gaat het inze kant op.
Maar dan hebben we of een verkeerde opstelling of instelling, pech enz.
Maar dan zijn het weer de bloemen en andere clubs de punten en weer een weekend naar de klote
Waarom zouden we nu ineens winnen bij go ahead kapstok123 ? Een wanprestatie als bij telstar uit lijkt in deze situatie helaas eerder .....
We gaan het zien morgen.......🙏💛🖤
Abdellah Ouazane van jong Ajax huren voor volgend seizoen
Laten we alvast een paar cruciale dingen hopen:
Dat Hoefkens geen plan heeft want dat heeft ons al zo vaak genekt, dat er alleen spelers in het veld staan die 100% focus en inzet op kunnen brengen, dat de juiste mensen op de juiste plek staan, dat het begrip er is dat ze moeten winnen, dat ze geen domme kaarten pakken en dat er slim gespeeld wordt, laat de tegenstander maar kaarten pakken, dat Hoefkens eens een keer wisselt zoals het hoort en niet altijd pas in de 69e minuut, invallers hebben amper tijd om in het spel te komen.
Ik denk dat de opponent van morgen nog onze minste tegenstander is maar dat we dat zelf zijn met de trainer voorop.
Morgen zijn alle uitslagen bekend als we moeten spelen ook dat zou een reden moeten zijn om een stapje extra te zetten.
Ik hoop dat het allemaal naar wens gaat morgen maar ik vrees met grote vrezen.
Gezien nu de stand is winnen echt goede zaken doen.....maar ja ons NAC en goede zaken doen......HUP NAC !
Gewoon lekker dezelfde spelers als vorige week.
Odoi Voor Greiml en gaan!!!
Succes NAC. 👍🏼
Eagles 2 van hun laatste 13 thuiswedstrijden verloren, Europese duels meegerekend, overwinningen tegen o.a. Feyenoord en Aston Villa in deze 13 wedstrijden.
Veel gelijke spelen daarnaast. Flink over Heracles heel gewalst laatst, maar dus ook onlangs 2x thuis (vrij riant) verloren van Heerenveen en Twente.
Veracht maximaal een puntje en dat zou te doen moeten zijn, al zou je daar weinig voor kopen.
Ik zie ons echt nog punten pakken tegen die ploegen. Als Volendam van Zwolle kan winnen, dan kunnen wij dat ook. En als Fortuna weer zo’n offday heeft – zoals tegen Telstar – dan liggen daar gewoon kansen. Fortuna heeft vaker van die dagen.
Met ons publiek erachter kun je thuis ook gewoon van Ajax winnen. Ajax heeft dit seizoen echt een puinhoop, dus als er één moment is om ze te pakken, dan is het nu.
Ik heb juist het gevoel dat als de druk hoger wordt, zoals tegen Volendam en Heracles, dat we het wél kunnen. Daarom heb ik er nog steeds vertrouwen in.
Alleen die wedstrijd tegen Telstar sloeg echt nergens op. Dat was de slechtste wedstrijd van het seizoen
Maar Hoefkens moet dan wel geen domme dingen doen. Stop met Nassoh in de basis de laatste acht wedstrijden. Veel te slap in het begin, maar als invaller brengt hij wél energie. Salama moet je juist rond de 75e minuut brengen met zijn snelheid tegen vermoeide verdedigers.
En hopelijk is Soumano snel weer fit, want die kunnen we voorin goed gebruiken
Zo zonde eigenlijk als je terugkijkt naar dit seizoen. We hebben zóveel onnodig punten laten liggen.
Brym die die penalty mist tegen AZ – kost 1 punt.
Die penalty tegen Twente die nergens op sloeg – kost 2 punten.
Tegen Ajax waar je veel beter was – minimaal 1 punt moeten pakken.
Tegen Groningen waar Valerius in de laatste minuut de lat raakt – kost 1 punt.
Tegen PEC Zwolle waar je 2-0 voor staat en Kemper een open goal mist – kost 2 punten.
Tegen Volendam met die twee rode kaarten terwijl je veel beter was – kost 3 punten.
Tegen PSV waar je beter was maar de kansen niet afmaakt – minimaal 1 punt moeten pakken.
Tegen Excelsior die domme overtreding van Odoi – kost minimaal 1 punt
Tegen Sparta waar je zoveel kansen laat liggen – kost minimaal 1 punt.
Tegen Utrecht waar Hillen hem in de laatste minuut net naast schiet – kost 2 punten.
Tegen NEC thuis in de laatste minuut – kost 1 punt.
Tegen PSV uit in de laatste minuut – kost 2 punten.
Tegen Twente thuis waar Lucassen die bal overschiet als een kip zonder kop – kost 2 punten.
Als je alles bij elkaar optelt, hebben we hier ongeveer 21 punten laten liggen.
Als we de helft daarvan gewoon hadden gepakt, hadden we nu totaal geen stress gehad en hadden we gewoon naar boven kunnen kijken in plaats van naar beneden.
Maar ja, dat is nac helaas…
@scheppioni
Aan 'gaat vast niet lukken' hebben we ook niets.
@ NAC4ever
Klopt zeker maar telstar uit biedt gewoon weinig hoop, ik denk zelf dat een schok effect een redding kan zijn want met tijden wordt er aardig gevoetbald alleen te vaak zonder ons eigen met 3 punten te belonen !
We hebben een pittig programma nog.
Go Ahead wil natuurlijk definitief afstand nemen en die zullen agressief spelen. Die missen niet hun beste spelers zoals wij met Greiml en Soumano…
Go Ahead is bekerwinnaar en speelde dit seizoen nog Aston Villa van de mat.
Wordt lood en loodzwaar daar in Deventer. Maar hopelijk kan Nac de huid duur verkopen.
NOAD!
Voor mij is NAC al gedegradeerd dus ik kan lekker rustig naar de laatste 10 wedstrijden van het seizoen kijken. Alles wat we nog kunnen bereiken eventueel is gewoon een keiharde bonus. Als je o.a. twee keer van Telstar en Excelsior verliest dan weet je dat het bijna onmogelijk is om boven de laatste 3 te eindigen....
@iknatuurlijk
14 maart 2026, 15:15
Is wanneer is degradatie een feit met een achterstand van drie punten en acht wedstrijden te spelen?
@scheppioni
14 maart 2026, 14:55
Samen met de thuiswedstrijd tegen Telstar vind ik dat de slechtste wedstrijd van het seizoen. Dat zie ik dus als een (negatieve) uitzondering.
Het is in en in triest dat je op dit moment naar concurrentie kijkt als naar je eigen cluppie. Volendam op dit moment 0-2 achter tegen Fortuna en in het zicht van NAC blijft. De Fortunezen spelen zich vrijwel zekervoor nog een jaar eredivisie.
Hopelijk vinden ze de wedstrijd tegen NAC wel goed.
Ik durf best te zeggen, dat Go Ahead, zeker na de winterstop niet perse beter spelersmateriaal dan NAC heeft, als NAC morgen met de juiste mentaliteit en werklust die wedstrijd aanpakt en ook nog eens net zo effectief kan zijn als tegen Feyenoord en onze trainer geen bizarre dingen gaat doen, dan gaan wij daar echt wel kans tegen maken
Go Ahead is niet in goede doen, maar nac is altijd zo aardig, dat ze een ander weer in het zadel kan brengen. Gvd mes tussen de tanden en 3 punten.
In deze zaak doet voor mij iemands mening over Depla er niet toe.
Dit soort dingen keur ik altijd af.
Of het nou gaat om Wilders of van Baarle, Yesilgöz of Depla of wie dan ook. Als je dit soort spandoeken maakt en ophangt, kun je maar mijn mening maar één ding doen, op de blaren zitten.