Wij gaan niet opzij

Liveblog: FC Groningen-NAC

Masthow

NAC neemt het vanavond in de Eredivisie op tegen FC Groningen. Het duel in de Euroborg wordt gespeeld zonder uitpubliek.

FC Groningen
4
1
NAC Breda
09 augustus 2024 20:00
Euroborg
Basisspelers
Etienne Vaessen 1
Marvin Peersman 43
Marco Rente 5
Finn Stam 22
Leandro Bacuna 7
Johan Hove 8
Tika de Jonge 18
Luciano Valente 10
Jorg Schreuders 14
Rui Mendes 27
Thom van Bergen 26
99 Daniel Bielica
15 Enes Mahmutović
5 Jan Van den Bergh
21 Manel Royo
12 Leo Greiml
39 Dominik Janošek
6 Casper Staring
16 Maximilien Balard
10 Elías Már Ómarsson
9 Kacper Kostorz
17 Roy Kuijpers
Wissels
Noam Emeran 11
Marco Speelman 56
Sven Bouland 67
Dirk Baron 24
Laros Duarte 6
Hidde Jurjus 21
Nils Eggens 57
Joey Pelupessy 4
Thijs Oosting 25
Brynjólfur Darri Willumsson 9
Fofin Turay 23
Roy Leicester 70
1 Roy Kortsmit
3 Martin Koscelník
28 Lars Mol
14 Adam Kaied
49 Tein Troost
25 Cherrion Valerius
7 Matthew Garbett
2 Boyd Lucassen
20 Fredrik Jensen
19 Saná Fernandes
Eerste helft Jan Van den Bergh 2' Enes Mahmutović 6' 8' Leandro Bacuna Martin Koscelník ( Roy Kuijpers ) 12' 25' Rui Mendes 31' Marco Rente Tweede helft 46' Sven Bouland ( Marvin Peersman ) Dominik Janošek 48' Leo Greiml 59' Martin Koscelník 61' 64' Brynjólfur Darri Willumsson ( Luciano Valente ) 68' Jorg Schreuders 70' Jorg Schreuders 71' Thijs Oosting ( Tika de Jonge ) 71' Laros Duarte ( Thom van Bergen ) Fredrik Jensen ( Kacper Kostorz ) 75' Saná Fernandes ( Casper Staring ) 75' 82' Joey Pelupessy ( Finn Stam ) Matthew Garbett ( Dominik Janošek ) 85' Adam Kaied ( Elías Már Ómarsson ) 85'
Bron:
B-Side Rats
253 Reacties
38   4  
Zeeuwse Naccer

Volgens mij wordt de grootste fout van de avond gemaakt door de VAR. Aanvallend hands wordt altijd afgefloten, behalve vandaag.

Vervolgens sta je met 1-0 achter met een man minder en speel je een verloren wedstrijd.

Wat verwachten we dan?! Dat we de wedstrijd nog omdraaien en zomaar even met 1-5 winnen?

Schade beperken, wedstrijd snel vergeten en verder bouwen aan een zo sterk mogelijk NAC.

4   0  
Breda vooruit

Succes NAC en neem de punten mee naar Breda

2   9  
Viske

Waarom geen kemper bij de selectie?

3   1  
Kanonschot

Prima opstelling 💪

1   2  
Bredawereldstad

Heb er zin in! Laat me verassen zo…

Eindelijk weer eredivisie

Hup NAC

2   0  
Molenschot Loco

Viske!!!! Die is geschorst!,pffffff

2   2  
Aidenb

Iemand een stream??

2   0  
Adriaan

Paul niet op de bank?
Fernández wel....

0   3  
Rop

Cyfo, livetv en viprow hebben streams. Soms even ads wegklikken, maar dat moet uit te vogelen zijn.

3   2  
Benn076 Deze gebruiker is een admin

Voor de vakantiegangers (net als ik) netspor werkt.

https://netspor109.link/

0   1  
NAC4Ever

Come on NAC!

2   5  
Rubenac

Stop maar

1   1  
Mario

Pfffff

12   1  
jeroentjeboerrr

Hoe is dit rood, weer zwaar overdreven!

6   2  
ome cor

Tering VAR

6   2  
henkietenkie076

De eerste kansloze avond hatseee

6   1  
Dbare79

Nou, dat ging 7 hele minuten goed in de ere. Diepe zucht....

5   0  
kopspion

Dat is een lekker begin zeg ……,

16   0  
Nacbreda lover

Dis je mag aannemen met je arm

10   0  
Robbus

Hij haalt toch voordeel uit zijn hands? Hoe kan je dan niks doen als VAR, ook als is het niet opzettelijk!

Overtreding was dom en snap alleen die rode kaart niet zo, maargoed dat was bij NAC-Excelsior ook zo

5   0  
SjorsNAC

Had het bij geel gelaten, KUT scheids.
Typisch NAC weer hoor. In de beker laatst hadden ze ook rood moeten geven moeten geven maar toen spaarde ze de spelers natuurlijk. Pleuriszooi dit

2   0  
Robbie

Heerlijk dat we dit seizoen weer VAR hebben.... zucht

2   13  
EL Nino

Dikke middelvinger naar je supporters zo schandalig slap beginnen tegen een concurrent.

4   8  
scheppioni

Hallo tis nu wel 9 augustus NAC gvd !!!!

8   0  
Vlaai

Dus je mag voortaan weer voordeel halen uit hands en de tegenstander met geen vinger meer aanraken? Ga toch weg. Pleur die Var lekker overboord als het zo moet

7   0  
SAMSON

De avond is al weer verziekt.

12   0  
Sjef de gevulde koek

Dit is toch wel weer de eerste grote fout gelijk. Als het bij Ajax of psv was dan was dit zeker afgefloten. Is gewoon 100% hands waarom mag dit door onbegrijpelijk

4   5  
Mario

Vind die 3-5-2 niet echt goed gaan.
Eerst Jan did geel krijgt en dan die andere rood.
Allebij lieten ze hun man lopen.
Ga maar gauw terug naar 4-3-3 of anders
4-4-2.

10   0  
Marola

NAC onthutsend zwak eerste paar minuten,

Met alle respect ik kan me herinneren dat een doelpunt van België op het EK afgekeurd werd omdat hij een bal schampte.

Hij maakt duidelijk hands haalt er voordeel uit en in dezelfde aanval krijgt Groningen een penalty.

Wat heeft de VAR dan voor nut? Als ze bij de 1ste de beste mogelijkheid van dit seizoen niet ingrijpen waar het nodig is.

5   0  
Bo Nus

Some things never change....

9   3  
Beultje

Die Kostorz kan mog geen bal naar een gele kleur spelen..

4   0  
TvB

Nou tis weer even wennen zal ik maar zeggen..

11   0  
Tim 076

Kostorz lekkere pass nauwkeurigheid van 10% zo ongeveer.

6   2  
Vaque Geej

Is dit waar Hoefkens het over had? Een zware patat krijgen ofzo? Begint lekker zo aan de start van het seizoen.

4   7  
Malle

Na 25 minuten tegen een Groningen B team kan je concluderen dat kostorz denk dat hij bij Groningen heeft getekend en dat super Jantje en koning Janosek hebben gepiekt in de KKD

7   4  
henkietenkie076

De tekort komingen van onze Jantje zijn nu ook zichtbaar

8   1  
Breda vooruit

Dankzij die kut var die niet ziet wat iedereen wel ziet een hensbal staan nu met 10 man en waarschijnlijk een dikke nederlaag

1   5  
Arie

Man man man.

3   13  
EL Nino

Grote praatjes voor de camera heeft onze nieuwe trainer wel. Makkelijk zieltjes winnen. Maar in wedstrijden klopt er helemaal niks van! Wat een wanvertoning. Niet voor niks overal snel weg als hoofdtrainer!

7   1  
RV

Niet verrassend, als je de selecties van alle 18 clubs naast elkaar zet komt NAC op plek 16-18.

Het optimisme verbaasd me dan ook omdat er een speler van Stuttgart en Lazio bij zijn gehaald.

Ik weet dat we af en toe op onze kloten gaan krijgen, maar Groningen is in feite een team waar je wat tegen moet behalen, niet kansloos weggespeeld worden zonder enige dreiging voor de goal.

0   3  
Anders Tegnell

Ze doen maar wat, Marola. Daar zit geen logica in.

6   1  
Eretribune

Lekkere scheidsrechter, die dooie mus, penalty allee, maar geen rode kaart.
Koekebakker.
En waarom nog steeds geen namen op de shirts?????

8   3  
Bavel0161

Wat had je verwacht met 6 man in de basis die vorig jaar 8e werden in de KKD. En onze nieuwe Poolse spits neemt geen bal aan en levert alle ballen in. Waar kijk ik naar…

1   1  
TvB

Wat een kutzooi. Als je al een keertje de bal hebt en je levert de bal zo knullig in wordt het nooit wat

3   3  
Rubenac

@eretribune

Onder het Nike logo

8   3  
kopspion

En Janosek is ook weer lekker aan het sjokken….
Daar heb je helemaal niks aan op een dood spelmoment na

1   1  
Marola

Eretribune, staan aan de voorkant onder het Nike logo

7   3  
NuAnCe

Door de arbiter en de VAR is hier geen eer meer te behalen. Schade beperken.

6   4  
Arie

Janosek deed me vorig jaar al denken aan El Allouchi. Prima AANVALLENDE statistieken, voor het team en verdedigend een drama.

7   7  
scheppioni

Waar zit ik naar te kijken gvd !
Amateurs !

6   4  
ome cor

@scheppioni
Haal die spiegel weg, mafklapper

4   1  
Alandevisser

Phoo wat slecht zeg

7   0  
Tegel

Gelukkig duurt het seizoen nog langer dan deze zaadpot in grunn...

5   19  
Rubenac

NAC is vreemdelingen legioen
Ipv NAC is Breda.

5   1  
henkietenkie076

Je kan dan wel met 10 staan, verdedigend klopt er helemaal niets van. Is het middenveld al aan de bal geweest? Je mag blij zijn als dit 4-0 wordt en niet in 7-0 gaat eindigen

5   17  
Dero

Dit was toch te verwachten. Een team vol vreemdelingen er staat niet 1 Nederlander in. Maas heeft er een zooitje van gemaakt! Dit kan toch niet. En dan denken sommige dat die broekies van 18 jaar het verschil gaan maken? De verdediging is centraal ontzettend zwak. Denk niet dat Marina er al 3 had doorgelaten. Die had een stuk meer inzicht. En de trainer? Tja, die heeft met z’n omzetting niks bereid.

19   3  
7hills_rules

En de azijn zeikerds zijn ook al weer wakker man man man. Precies 6 minuten heeft het geduurd en ze beginnen "hun" team alweer af te zeiken.
VAR maakt de wedstrijd kapot want aanvallend hands is altijd hands.

Wat hadden jullie verwacht dat we met 10 man in Groningen met 0-3 zouden winnen?

We weten allemaal waar we vandaan komen en dat het een lastig seizoen zou worden.

Blijf nou eens achter je clupke staan stelletje droeftoeters

9   1  
iknatuurlijk

Wat hadden mensen dan verwacht.. Dat je met een selectie van de nr 8 van de KKD het goed gaat doen in de eredivisie. Er komen drie hele belangrijke weken aan voor het technisch hart, er moeten echt versterkingen komen. En dan helpt een rode kaart uiteraard ook niet mee, maar het spel is echt dramatisch.

7   4  
Ad B uit Roosendaal

Er dreigt een grote afgang.

Los van rood, NAC verliest alle duels eb het team is niet scherp. Waardeloos. Niemand haalt zijn niveau.

Hopelijk helpt een donderspeech in de rust.

12   0  
WillyG

Het verbaast mij altijd dat wanneer iemand licht aangeraakt wordt aan het bovenlijf, de benen er opeens mee ophouden. Ik heb niet hoger gespeeld dan hoofdklasse, maar ik kon dan gewoon blijven rennen.

5   13  
Meeberg66

Wat een drama zeg, weer een kut elftal
Ik weet het seizoen is nog lang maar nog heel veel werk aan de winkel
Je helpt Groniingen natuurlijk om in de wedstrijd te komen met die domme strafschop

22   2  
SjorsNAC

Hoe kun je dit team nu al gaan afzeiken joh, komop zeg ja dit is ronduit kut maar wat wil die met die rode kaart. Die gasten zijn zo laat bijelkaar gekomen ze zijn nog niet eens ingespeeld.

19   1  
D'n Klaagmuur

Het verbaast me dat mensen verbaasd zijn. Dit seizoen was een geschenk die niemand aan had zien komen, daarom heb ik ook totaal geen verwachtingen.Als we op welke manier dan ook boven de streep eindigen dan is het seizoen gewoon geslaagd.

Hup NAC!

11   0  
Dun Diëe

Hopelijk wordt het voor de spelers en trainer na vanavond duidelijk dat ze eredivisie gaan spelen en dat er iets meer van ze gevraagd wordt. Al moet ik wel zeggen dat het dan ook wel heel erg tegen zit. Die rode kaart vond ik wel erg streng bestraft. En dan ook een hands goal. Ze gaan er waarschijnlijk met een nulletje of 6 vanaf. Leermomentje zullen we maar zeggen. Het seizoen is gelukkig nog lang…

4   13  
MVG

We worden op deze manier het lachertje van de eredivisie

7   4  
Teteringen

Wat is dit slecht zeg, en dan volgende week tegen ajax. Pfff hup nac

7   4  
Gilze

Maakt wel een hoop duidelijk, ondanks dat je na 5 min al een onterechte verloren wedstrijd speelt.

Backs zijn en waren van kkd niveau.
Spitsen zijn enorm zwak en ook bij lange na geen eredivisie niveau. Janosek een goede trap maar ook zo makkelijk ballen kwijt en sjokt er dan achteraan.

Mag dus nog wel wat bij aannemende dat de 2 talenten wel van toegevoegde waarde zijn.

We staan iig al weer goed voor lul zo.

9   0  
Wanny

Die 2 verdedigers zijn er net een week.
Dan is het wel logisch dat er weinig van klopt.
Ik ga uit van 0 uit 4 en hopelijk komt er daarna wat lijn in, mede door wat nieuwe spelers.

6   0  
Voorwaarts

@MVG

Door een zeer discutabele rode kaart en pingel?

10   1  
Geel Zwart Hart

Bij nieuwe afgesproken regelgeving zou dit afgedaan moeten worden met geel. Kaart wordt geseponeerd, echter je koopt er niks voor.

8   1  
Sander P

Wat ik lees een ongelukkige/onterechte rode kaart. Laten we alsjeblieft ophouden om direct zwaar negatief te worden. Dat je er volgende week tegen Ajax afgaat is ingecalculeerd, alles met 1 pnt of meer is winst tegen Ajax.

Wat ik niet begrijp, achteraf lullen is nu makkelijk, is waarom begin je met een cv als rechter verdediger? Je hebt een Koschelnik en Lucassen. Het mag duidelijk zijn, gezien de oefenwedstrijden en de speelminuten van Valerius, dat Hoefkens geen fan is van onze Slowaak. Ik ben erg benieuwd wat hiervan de reden is.

2   14  
Maarten

Welkom in de eredivisie. Snel terug naar de KKD op vrijdag.

4   7  
Bavel0161

KKD backs en een KKD spits. Wat hadden we verwacht?

11   0  
Meeberg66

Klopt nu inderdaad nog niets van
Hopen dat ze snel ingespeeld zijn, maar het seizoen is al begonnen en daar heb je eigenlijk geen tijd meer voor

12   5  
Tico

Hé Dero, hou je een beetje in joh met je buitenlanders!!!!!
Dat geneuzel moeten we hier niet hebben!

2   12  
Toon17

Waardeloze zooi en het gaat echt niet beter worden dit seizoen. Misschien met kerst weer snel de kkd in waar we horen

10   0  
Wanny

Voordeel is dat ook de clubleiding kan zien dat er nog eea moet gebeuren aan de selectie. En dat kan gelukkig nog steeds.

Nog 99 punten te behalen.

1   19  
Soulfinger

Ik voel weer een vroegtijdige trainer wissel aankomen 😆

1   3  
Tram

Ondanks de laatste vijf verloren oefenwedstrijden de hele week hoop gehad. Maar het is weer een ouderwetse kutavond aan het worden. Gatver. Ben er doodziek van.

7   0  
NAC4Ever

@MVG
Gelukkig is er zicht op verbetering. Fernandes en Paula waren vandaag niet klaar om te spelen.
Er komen nog nieuwe spelers bij. Daarnaast denk ik niet dat we iedere wedstrijd 85 minuten met 10 man spelen.
(Neemt niet weg dat ik het tegen vind vallen).

7   0  
De Gier

Verloren wedstrijd al na 6 minuten, schade nu zo beperkt mogelijk houden, voor zover het niet al te veel is nu. Los van het feit dat ik de rode kaart zwaar overdreven vond ziet het er echt nog niet heel best uit. Tuurlijk, de omstandigheden zijn kut nu maar een simpel 1-2tje lijkt al heeeel lastig. Hopen dat Paula en Sana de kwaliteit hebben om dit team te versterken (wel veel druk op twee gasten van 20…) Aan de bak Peter Maas! Gelukkig is het seizoen nog lang en is er nog niks verloren, maar van een valse start kunnen we toch al wel spreken ben ik bang..

5   1  
Beultje

Er is geen geld...
Er moeten echte versterkingen bij komen...

9   0  
SP1

Vreemde keuzes van scheids+VAR, 3e goal neem ik NAC wel kwalijk. De eerste wordt je genaaid en de tweede is gewoon een heel goed doelpunt. Vind onze 9 geen beste beurt maken.

10   0  
Kiko

Tis klote maar het seizoen begint net. We houden moed! De punten komen echt wel.

8   0  
ELH

Waar is die kut VAR voor dan??

4   0  
Vlugge Japie

Hoop wel dat ze een antwoord gaan vinden op de lopende mensen van Groningen, dwars door het centrum. Anders krijg je er nog 4-5 om de oren. Dat we niet zouden winnen, hadden we ergens al kunnen weten. Maar we hoeven er ook niet met 6-0 vanaf te gaan. Kom op, jongens!

Deze start betekent alleen maar dat ze volgende week onze steun weer dubbel en dwars kunnen gebruiken.

9   1  
Klundert

Met mijn beperkte kennis zou ik zeggen dat de VAR had moeten ingrijpen op die handsbal. En als hij dan toch op de stip gaat, het een gele kaart had mogen zijn. Zo wordt je 2x gestraft. Verder kun je van de spelers niet veel zeggen. Persoonlijk vind ik dat Kostorz wel erg slordig is in de passing. Hopelijk is het de spanning. Tweede helft proberen de 3-0 te houden of in ieder geval een goaltje te maken. Daarna vlug vergeten en de blik op Ajax thuis.

1   9  
BP

Moete we nu al busje opwachten, pff

18   2  
ome cor

Je weet dat een eerste wedstrijd de scheidsrechters ook scherp op de letter van de spelregels willen fluiten om zich te bewijzen. Al durfde de VAR geen gewaagde uitspraak aan....(Mietjes)

Je weet dat NAC zonder supporters moet spelen in het verre Groningen (waarom ook alweer ?)

Je weet dat er bij de nummer 8 van de eerste divisie nog wat so-so spelers zijn die gewoon in de basis van NAC in de eredivisie staan.

Je weet dat er nieuwe spelers zijn die ingepast moeten worden en het een kwestie van wennen en automatismen kweken is.

En je weet dat Groningen uit sowieso een lastige wedstrijd is.

Wat ben je dan een zielige sneue kutsupporter als je JOUW NAC meteen afzeikt en al over degradatie gaat lopen zaniken.

Als het stadion met 15.700 van zulke mensen gevuld is kun je beter gewoon failliet gaan.
Gelukkig zijn dit soort kneuzen zwaar in de minderheid , maar man man man...sommige mensen zou je om hun debiele en infantiele reacties als een stadionverbod voor het leven moeten geven.

Ja, het is nog niet best.
Ja het is ook pas de eerste wedstrijd.
De uitslag vandaag is in het ergste geval 1 gespeeld 0 punten.
Volgende week uit verkocht huis tegen Ajax.


6   1  
Marola

Zegt ook al genoeg, dat niemand van ESPN het over de situatie van de handsbal heeft!

Maar ik zie ook kuijpers stoppen na een vermeende handsbal!
Doet hij wel vaker helaas.

9   2  
TvB

Laat ik een positieve noot plaatsen: iedereen (buiten Breda)dacht voor deze wedstrijd dat NAC degradatie kandidaat nr1 is, dat zal na vanavond nog meer zijn. Vanuit de underdogpositie kunnen we nog gaan verassen!

4   20  
IBIO

Fc Vreemdelingenlegioen,
Niet mijn NAC

8   1  
Bredawereldstad

Wat een azijn hier zeg. Spelers zijn laat gehaald geef ze wat tijd.

Ome Cor slaat de spijker op z’n kop.

38   4  
Zeeuwse Naccer

Volgens mij wordt de grootste fout van de avond gemaakt door de VAR. Aanvallend hands wordt altijd afgefloten, behalve vandaag.

Vervolgens sta je met 1-0 achter met een man minder en speel je een verloren wedstrijd.

Wat verwachten we dan?! Dat we de wedstrijd nog omdraaien en zomaar even met 1-5 winnen?

Schade beperken, wedstrijd snel vergeten en verder bouwen aan een zo sterk mogelijk NAC.

2   13  
Sjef de gevulde koek

Van schuppen oud nac en Nederland scoort voor Eindhoven z’n eerste. Nu blij iedereen hier ?

11   1  
henkietenkie076

Leuk voor van Schuppen maar verder niet relevant

0   10  
Maarten

we krijgen patat, we krijgen patat, we krijgen we krijgen we krijgen patat. ALLEMAAL!

12   2  
Martinus

Je loopt vooral achter de feiten aan door volstrekt waardeloze en willekeurige arbitrage. Met Jan ook op scherp wordt dat een heel lastig verhaal.

Maar grijp dit gerust allemaal aan om vanaf de eerste wedstrijd de spelers af te kraken en conclusies te trekken. Dat helpt echt enorm!

2   15  
Luisindepels

Wat is aantrekkelijker? Onderaan bungelen in de ere of meedoen in de 1ste? Zeg het maar want het is weer gedaan met de lol. Praatjes, halen, schouderklopjes en bier. Des NAC's. Altijd maar spelers halen op papier, jaar na jaar. Scouting? Hahaha. En als er dan een pareltje is wil ie weg! Altijd zo geweest bij het vreemdelingen legioen. En hou alsjeblieft op over jeugdspelers..de kweekvijver..Mol, Boomaars.

9   2  
Kiko

Luisindepels? Vind het meer slapgelul

16   5  
kopspion

Wat een stel zeikers hier zeg ! Allemaal nep “supporters”.

8   1  
NAC4Ever

Ligt het aan mij of had de overtreding waar wij een penalty met minimaal geel bestraft moeten worden?

12   2  
Sportpark1

Omarsson voorop in de strijd vandaag! Helemaal terug en gaan we nog plezier aan krijgen dit seizoen

4   23  
Arie

Ondertussen tekent Sydney in de Serie B. Die had dus ook in Breda kunnen lopen nu.

8   3  
kopspion

Waarom nu niet Sana brengen en evt. ook Garbett voor wat meer voetbal en snelheid ?

9   5  
scheppioni

De hoop was er enigszins maar schrik toch van een erg matig nac !

0   4  
Fan uit Zevenbergen

Waarom word er niet gewisseld ????

3   2  
Voorwaarts

Hetgeen wat ik kan bedenken is omdat ze niet ingespeeld zijn en daardoor echt alles in elkaar donderd

15   3  
Fritske d'n Olifant

Voor de negativo's hier: Dachten jullie echt dat NAC FC Groningen uit even ging oprollen? En denken jullie dat NAC na een rode kaart en een penalty de boel even omdraait? Die jongen die er af moest traint net een week mee. NAC moet dit seizoen blij zijn als het zich direct kan handhaven en alles wat daarbij komt is alleen maar meegenomen. En dat gaat echt niet gebeuren als trainer en spelers al vanaf de 1e minuut worden afgezeken. Deze wedstrijd moet snel vergeten worden, leren van de gemaakte fouten en hopen dat er nog iets bij komt.

9   5  
ome cor

Wtf ?
Kaied er in ?
Die kon bij 021 niet eens mee.

9   8  
Ouwe Spionkop

Zal gezellig worden morgen op de Open Dag.

11   4  
Lesswood

Als al onze zogezegde 'supporters' hierboven met hun goedkope en slecht gefundeerde kritiek heel deze competitie zich zo negatief richting ons team opstellen, dan is het seizoen inderdaad verloren.
Vorig seizoen in de play-offs konden we vanuit de underdog omwille van het onverwachte aspect wel vol achter het team gaan staan, wat mee het verschil maakte.
Wel ik heb nieuws, dit seizoen zijn we ALTIJD de underdog, dus maak er gebruik van en geniet van de mooie momenten die dit ongetwijfeld zal opleveren met en door die unieke support.
Dat maakt onze club net zo mooi, we zijn toch geen successupporters geworden zeker godver?!

11   3  
Gman

We moeten even gaan volhouden tot het 'makkelijke' programma begint in oktober mensen. Wat een valse start door een vrij zwaar bestrafte rode kaart met ook vooral een lompe overtreding van mahmutovic.

Geen paniek, wel werk aan de winkel

13   5  
Bo Nus

In de eredivisie is de arbitrage nog veel corrupter dan in de kkd. Ook daar moeten we rekening mee houden.

5   20  
Ouwe Spionkop

Probleem is dat er geen leider in het team is. Niemand met eredivisie ervaring
Onbegrijpelijk dat ze Seuntjens niet hebben gehaald.

11   2  
Kaieschetter

Geen verkeerde avond voor een uitsupportersverbod. Volgende week Ajax pakken zou geniaal zijn.

5   13  
Ouwe Spionkop

Vorig seizoen wonnen we nog en speelde we gelijk tegen Groningen.
En zoveel versterkingen hebben die niet gehaald.
Conclusie wij zijn zwakker geworden.

16   2  
Dos

Hup NAC!

Geen paniek fanatiekelingen hier.
En Seuntjens een leider? Lachwekkend.

Alle vertrouwen in NAC, ook nu.

8   2  
Geelzwart

Conclusie: Groningen kan doorbouwen op een goed ingespeeld team itt NAC

@Spionkop

8   13  
Bavel1968

Eindigen met nul Nederlanders op het veld. Maar geen vreemdelingen legioen hoor en baas in eigen huis met een supporterszetel in de RvC.

4   8  
BP

Cuco ff bellen

9   0  
MVG

Valse start... nu op naar zondag, niet groter maken dan het is... voetballend heel slecht vandaag, maar na 5 minuten met 10 man...dan speel je al een verloren wedstrijd

10   3  
Dunsloopkogel

@Ouwe Spionkop

Leuk en aardig, seuntjes vezen en Bayram.
Bredase jongens met een echt NAC-hart, alleen één probleem:
Voor 4 à 5 ton salaris kiezen ze uiteindelijk toch voor de centjes.
Daaraan is ook niets mis, maar daarom moeten wij buitenlandse spelers halen. Niets meer en niets minder.

13   4  
Belgische Naccer

Waardeloze wedstrijd, ingegeven door een waardeloze scheidsrechter en een belachelijk makkelijk gegeven penalty en rode kaart in de 6e minuut aan onze CV (die we toch al nauwelijks hebben)

Verder een matig spelend NAC gezien, met alleen de eerste 20 minuten na rust iets wat op voetbal leek. Het was een beetje vechten tegen de bierkaai vanavond. Groningen goedkoop in het zadel geholpen en dan voetbal je lekker natuurlijk, ook zonder supporters van de tegenpartij.

Het klassenverschil leek groot vanavond, maar het is eigenlijk nooit een wedstrijd geweest en dat is jammer. En ook volgende week missen we natuurlijk die CV, door deze goedkope rode kaart. Misschien aanvechten? Dit kun je niet echt serieus nemen...

Maar goed, gezien het wedstrijdbeeld, moet je jezelf ook afvragen of je met 11 man hier wel een punten had gehaald. Daar ontbrak voor mij toch wel de passie voor...Dan moet het thuis tegen Ajax maar gebeuren ;-)

12   3  
NAC Vooruit!

Onze selectie nu al afbranden na bijna een hele wedstrijd met 10 man te moeten spelen is niet nodig!

Het seizoen is nog lang en er zijn nog punten genoeg te halen.

Hup NAC!

12   3  
SAMSON

Mahmutovic maakte helemaal geen overtreding. Groningen zijn duikers.

10   3  
D'n Klaagmuur

Wát een gezeik hier. Wat had je nou verwacht man? In wat voor realiteit leef je als je verwacht had dat we hier even de 3 punten weg zouden kapen, zeker met een rode kaart en een penalty na een paar minuten.

Zijn dit soms de mensen die nu plots vooraan stonden voor een seizoenskaart in de Eredivisie? Die mogen anders fijn naar de ticketoffice gaan om hem te annuleren.

We gaan een zwaar seizoen tegemoet en dat wisten we al.

Ik heb er zin in in elk geval, alles beter dan NAC - Jong AZ op de vrijdagavond!

Hup NAC!

16   3  
Meeberg66

2e helft 1-1 met 10 man en deden we beter.
Houden we daar maar aan vast

8   4  
De staantribune

Ik wil niet gelijk conclusies trekken maar ik hoop dat dit een off day was vandaag. Je speelt wel met 10 man maar dan nog. Ik hoop dat er nog 3 -4 spelers met eredivisie ervaring gaan bijkomen anders wordt heel zwaar seizoen. In deze wedstrijd hebben de nieuwe spelers mijn niet overtuigd dat ze meer kwaliteit hebben als de spelers die er zijn helaas.

4   4  
Beultje

Hadden jullie meer verwacht dan.
Met een half ingespeeld 11 tal ??

6   21  
EL Nino

Maas ongeschikt voor altijd!
En nu kappen met je wanbeleid!!!!

Wat een waardeloze transfers, spelers uit alle uithoeken halen en dan zo schandalig voor de dag komen! Werkelijk een schande tegen een directe concurrent!

7   5  
raraNAC

Overigens ben ik wel van mening dat de spelers dit slimmer moeten aanpakken, meteen met 11 man naar de scheids rennen om te klagen voor die handsbal.
Dat komt veel overtuigender over.
Een Atletico en Barca weten hoe dit moet.

5   5  
Arie

RARANAC

Het is toch te absurd voor woorden dat ze dit allemaal zo accepteren? Niemand ook maar enig protest, echt ongelofelijk.

6   3  
Eretribune

Die naam op de voorkant kunnen de supporters niet lezen, die namen horen op de achterkant van het shirt te staan zoals bij vele clubs.

7   4  
4Lantijntje

Goh dr zijn hier ineens een hoop KRUIKEN die een account hebben genomen. Zieligerds met jullie gejank!!

Hup NAC op naarde volgende wedstrijd!!

11   1  
Dun Diëe

Volgens mij mag vanaf nu alleen nog maar de aanvoerder met de scheidsrechter praten. Net zoals op het EK. Elke protesterende speler krijgt meteen geel. Dat wil je niet riskeren.

Verder El Nino, Ibio, Dero, prima, trekken jullie je conclusie maar na welgeteld één wedstrijd. Er zit vast 0,0 persoonlijke rancune righting beleidsbepalers in jullie oordeel.

6   2  
Breda vooruit

Het valt mij nog 100% mee ik verwachtte dat het na die onterechte rode kaart waar een hens bal aan voor afging dat iedereen zag .
Jongens goed gedaan.
Het zal nog wel een paar wedstrijden duren maar als jullie ingespeeld zijn komen de punten van eigens.
Degraderen doen we niet.

5   19  
Dero

En dan vinden sommige nog hier dat Peter Maas de beste td sinds jaren is……
Man man, wat een slecht elftal heb hij er van gemaakt.

7   3  
Richting grote markt

Pure tripple punishment voor ons. Wedstrijd was na 7 minuten al voorbij.

Zonde maar natuurlijk geen ramp. Volgende week Ajax worden ook geen punten. Tegen Utrecht, Fortuna en NEC zie ik meer kansen.

Hup NAC en hup Maas

8   4  
Kees B5

Had zeker niet verwacht dat we 1,2, 3 zouden winnen in Grunn maar dit valt toch wel erg tegen.

7   0  
Arnac

@RaraNAC en Arie

Alleen de aanvoerder mag nog discussiëren met de scheidsrechter (anders geel). Dat was tijdens het EK ook een regel. Scheelt een hoop gezeik. Dit wordt volgens mij ook ingevoerd in La Liga, dus daar zullen Barca en Real ook minder gaan zeuren.

On topic:
Verder is deze nederlaag zonde, maar niet meer dan dat. Een 2-1 nederlaag was ook zuur geweest.
Al het gezeik en dom gezwets hier na één wedstrijd is irritant. Maar goed dat er ook voldoende fatsoenlijke reacties zijn.

11   3  
Hedden-um

Genaaid door de scheids en VAR en mensen gaan nu al conclusies trekken over een elftal dat nog nooit samen heeft gespeeld. Het kan snel gaan.

Ik heb gewoon alle vertrouwen in Hoefkens, hij zegt zinnige dingen zowel over wat hij wel en niet wil zien. We zijn welgeteld 1 van de 34 wedstrijden verder tegen een ploeg dat voor een groot gedeelte uit dezelfde jongens bestaat en 2e seizoenshelft goed liep. Hadden jullie nu echt verwacht dat we daar de boel even zouden overlopen?

5   12  
De Leste

Ik heb een paar maanden geleden een bericht geschreven dat de eredivisie te vroeg kwam kreeg ik veel duimpjes naar beneden nac -Breda heeft geen geld om eredivisie waardige spelers te kopen of te huren nog veel werk voor pm en de trainer

8   5  
Michel1983

@Dero

Je hebt nog steeds jouw volledig Bredase spelerslijst niet gepubliceerd, dus kun je je rustig houden met 'vreemdelingenlegioen'?

@Eretribune

Namen kunnen niet gelezen worden door supporters? Na een paar wedstrijden zullen de meesten de namen en posities wel kennen als je NAC'er bent, ken je ze dan nog niet dan kun je je afvragen hoeveel affiniteit je hebt met de club...

On topic: dat het zwaar zou worden is niets nieuws, dit is de realiteit van ons seizoen en dan moeten we punten sprokkelen (proberen althans) om hopelijk veilig te zijn aan het einde van de rit.

10   2  
Wonkel

Een wedstrijd waar we niet veel wijzer van zijn geworden. Knap dat zoveel mensen nu al wel hebben gezien dat het seizoen voorbij is. Ik snap dat Groningen wordt gezien als een directe concurrent omdat ze ook gepromoveerd zijn, maar ik zie dat toch echt anders. Het is een club met een groot budget die even 1 miljoen voor een speler neer kunnen leggen. Ik zie Groningen nog wel in het linkerrijtje eindigen. Ik heb zelf wel vertrouwen in de trainer en het team. Alleen al door dode spelmomenten gaan we punten pakken. En in de thuiswedstrijden met het publiek dat 5 jaar heeft moeten wachten.

8   3  
Tegel

Alsof het vorig seizoen allemaal lekker ging, ik heb op n paar wedstrijden na , alleen van de playboy offs genoten. Dus geen paniek na Groningen uit. Dit en de straf zonder uitpubliek is allemaal ingecalculeerd!

12   2  
SB

In 2007 verloren we de eerste wedstrijd van het seizoen (tegen Groningen) ook met 3 goals verschil en eindigden we ook met 10 man. Uiteindelijk werden we dat seizoen 3e.
We gaan dit seizoen echt niet op de 3e plek eindigen, maar wat ik wil zeggen: er is nog genoeg tijd voor herstel en groei! Blijf positief en blijf vooral achter je club staan. Vandaag zijn we gewoon genaaid, na 6 minuten was de wedstrijd al gespeeld. Op naar volgende week, ik heb er zin in!

9   10  
Theoden King

Als je er zo af gaat tegen een mede-promovendus, dan ben je nog niet klaar voor de Ere. Daar moet je eerlijk in durven zijn.

Gelukkig krijgen we volgende week ajakkes. Stel je voor dat je in deze fase een topploeg zou treffen…

3   3  
Belgische Naccer

Ik denk dat "Tegel" hierboven nu eindelijk de mysterieuze reden heeft blootgelegd, waarom NAC in de Playoffs uit het NIETS zo ijzersterk was....;-))

6   3  
NAC

Waarom doen ze moeilijk, omdat we verliezen met 10 man?

Heeft niks met kwaliteit te maken, want die hebben we niet kunnen zien met 10 man.

6   4  
SAMSON

Je speelt de hele wedstrijd met 10 man omdat je door hun overrompeld wordt. Houd jezelf nou niet voor de gek.

3   4  
NAC

@ SAMSON

Oja je hebt gelijk was toch 5 min.

Pff wat een onzin man.

10   4  
SAMSON

Binnen 6 minuten een gele en een rode kaart voor je centrale verdedigers maar het is allemaal pech. Tuurlijk.

7   2  
NAC4Ever

@SAMSON
Niet allemaal, maar het speelde wel een grote rol.
Met alle de veranderingen die gaan komen heb ik vetrouwen.

13   6  
SP1

Alle drama queens komen weer online hoor, zie dit in perspectief. Onbegrijpelijke keuzes van wederom de arbitrage die ons vleugellam maakte in de 7e minuut. Twee doelpunten van de vier die je kan verwijten. Dik geflatteerd en genaaid door zeist.

7   3  
ELH

Eerste 20min van de 2e helft was NAC gewoon beter. En dat met 10 man. Weet niet wat al die jankers hier denken dat we dan nog winnen oid.
Scheids en var hebben de wedstrijd verneukt vanaf de 5e min. Die punten gaan echt wel komen. Kijk waar we vandaan komen en ben us realistisch en gun dit team en trainer wat tijd !

8   3  
Dromer

Zo de eerste wedstrijd zit er op. Het bracht niet wat er gehoopt en wellicht verwacht werd. Voor een aantal reageerders was het juist een mooie uitslag. Het afmaken van het team kon beginnen. En dat gebeurt dan ook.
Was het goed deze wedstrijd? Nee. Maar er komt nog meer dit jaar

10   4  
ELH

Van sommige zoals bv dero vraag ik me echt af of het geen kruiken zijn die lopen te stoken, wat een droeftoeters

6   3  
Badeend

NOAD.

8   0  
Hugo

Na 7 min met 10 man. Na een werkelijk belachelijke rode kaart. Penalty is echt slim uitgelokt van groningen. Zonde. Want tweede helft werd het prima opgepakt.

Flinke dreun. Tegen een matige ploeg. Jammer. Op naar zondag.

Bloed aan de paal. Hup NAC 💛🖤

6   14  
Wil

Dit is te verwachten als je niet met een ingespeeld team aan de competitie begint..... Gevolg: onnodig 3 verliespunten!

Dit mag Maas zich aanrekenen!

4   3  
Tonn

Net na de wedstrijd nog even schakelkanaal gekeken. Maakt na de teleurstelling mijn humeur weer een beetje goed. Je zo toch maar tegen Jong Utrecht moeten spelen

8   2  
Nummer 14

Zijn we nu al NAC Exelcior 6-2 met de 38e minuut rode kaart vergeten ? En dat in verhouding met de volgende en onze laatste officiële wedstrijd 4-1 verliezen 11 tegen 11 tegen dezelfde tegenstander. Oftewel wat denk jij wat de invloed is van een rode kaart in de
7e minuut? Deze rode kaart en penalty en daarmee de 1-0 had de scheidsrechter/VAR simpelweg kunnen en moeten wegstrepen met een duidelijke handbal kort daarvoor om de openingswedstrijd nog een wedstrijd te laten zijn. Ik zag echt wel kwaliteiten op het veld. 11 tegen 11 hadden we dit niet verloren. Het komt goed. Peter Maas is een held.

5   1  
SjorsNAC

Prima interview van onze coach. Als ik her schema zo bekijk dan krijg je nec en pec mod oktober, wellicht dat we daar iets mee kunnen maar het schema voorspelt niet veel goeds helaas. Ik hoop echt dat het komende wedstrijden een team gaat worden.

4   8  
Nachoreca1

Een meer typische start van de competitie voor onze club kan ik niet verzinnen! Na 8 minuten 2 kaarten,.waarvan 1 rood, en een penalty tegen. Dan ben je al.ver klaar met.de wedstrijd. Kunnen wel naar de var wn scheidsrechter wijzen maar oh oh wat kwamen we tekort. Kon mijn ogen niet geloven. En 2e helft beter? Groningen liet ons ballen met een 3 0 voorsprong. Het zal echt wel beter worden en vooral moeten anders ben je met kerst al klaar in de eredivisie.

8   1  
Moppernac

Oh wat fijn, we zijn weer terug in de eredivisie.
Deze uitslagen zullen wel meer voorkomen, maar NAC blijft toch in de eredivisie op plaats 14 of 15

14   1  
F3

Als dit "soort" overtredingen in de 16 later in het seizoen plaatsvinden of tijdens de topwedstrijden, dan volgt er misschien een penalty en evt geel maar never geen rood. # genaaid door de schijds. En de var, gewoon mee stoppen.

13   1  
Vlaai

Schandalige beslissingen in minuut 7. Hands waar goal uit valt, rode kaart voor licht contact. Kijk nu zo’n 40 jaar voetbal maar dit stinkt

3   1  
Viske

Molenschot

Ok duidelijk wist ik niet

3   15  
Wil

Vrees dat we rechtstreeks terugvliegen naar de KKD, waar we blijkbaar thuis horen.....

9   0  
Mike

Kut wedstrijd die Al na 6 minuten was gespeeld. Alle vertrouwen . Door
Bouwen en snel op elkaar ingespeeld raken. Er zit zeker muziek in. Nu volle bak met je neus op de feiten gedrukt. Na 6 minuten. Liever nu dan halverwege het seizoen. Vamos !

8   0  
Mike

Kostorz wel erg slordig trouwens! De ruimte lag er wel degelijk.

1   8  
BREDA 1965

jeroen theunis moet gewoon normaal gaan praten

9   0  
markenaa

Ik had gehoopt op een gelijkspel. Met snel rood en een penalty maak je sowieso weinig kans op een goed resultaat in de ere.
Tegenvaller voor het team. En ze zullen scherp zijn tegen Ajax thuis. Hopelijk het publiek ook.

Succes met de voorbereiding!

2   18  
Ernie

Heel Nederland heeft weer eens gezien hoe goed NAC echt is. Het feit dat Kaied nog bij de selectie zit zegt eigenlijk alles. Maandag weer lekker uitgelachen worden op mijn werk. Vrees dat dit wekelijks zal zijn.

3   0  
NuAnCe

Pas na het einde van de transferperiode is er wat nuttigs te zeggen over de kracht van de selectie. Het blijft een slechte zaak dat die niet eindigt voordat de competitie begint. Overigens mag Kostorz wel wat beter gaan ballen. Dit was geen goed eredivisie-debuut voor hem.

6   5  
Dunsloopkogel

Kaied nog bij de selectie en ook nog eens invallen, die jongen kan bij TVC 5 nog niet meedoen.
Boere moet met 21 mee trainen, is die dan zoveel slechter dan deze pannekoek?
Alles draait maar om geld, hè.

7   1  
Pannelap

Zo'n eerste wedstrijd zegt niet hoe het seizoen verder zal verlopen. Veel reacties hier zijn net zo kansloos als die Nagtegaal. Wat een kansloze k*t scheids zeg.... bah bah. Die incompetente knvb uithangborden (incl. var) hebben de wedstrijd kapot gefloten.

Volgende week thuis op 'n niet-vrijdag! Heb er zin in!

Hup NAC!

11   0  
Vreven4President & Hyballafurfuhrer & Snuifbuisvandealp

In tegenstelling tot al die negatievelingen hier, heb ik alle vertrouwen in ons Carl. Hopelijk krijgt ie de boel op de rit en kan ie van dit vreemdelingenlegioen een team smeden. Dat zal de voornaamste klus zijn: communicatie en werken aan de onderlinge cohesie.

In Carl we trust! Hup NAC!

12   0  
Kvdc

@ernie

Koop een shirtje van Real Madrid zou ik zeggen. Kijk lekker op televisie hoe Real voor de zoveelste keer de champions league wint, en vertel op je werk hoe goed Mbappe wel niet is. Als je jezelf echt iets aantrekt van de meningen van je collega’s heb je echt de verkeerde club gekozen.

4   0  
Dun-TD

Is dit het begin waarop we gehoopt hadden? Nee, natuurlijk niet. Gelijkspel had erg mooi geweest. Maar als je dan na 6 min al met 10 man staat, na een discutabele rode kaart, wordt het wel erg lastig.

Maar om nu al direct in de paniekstand te gaan, alles en iedereen af beginnen te zeiken, lijkt me wat voorbarig en onnodig. Zoals ze bij de Tour zeggen, Parijs is nog ver 😉.

Er zullen nog versterkingen bijkomen en iedereen raakt meer en meer op elkaar ingespeeld. Die punten gaan komen!

9   1  
Zwampie

De wedstrijd lag al op slot na de penalty.
Discussie kunnen we hebben over de handsbal van te voren, maar we vergeten wel hoe gemakkelijk de speler van Groningen zo makkelijk en vrij in het hart van de verdediging aangespeeld kon worden. En dat dit meerdere keren gebeurde!

Vond NAC al tam beginnen en wat me opviel is dat er veel spelers niet de druk op de bal zetten en meer meelopen mee de man dan het duel aan te gaan. Ik denk zeker de eerste helft dat dat je de wedstrijd kost.

Spits speelde een ongelukkige wedstrijd(hoop ik), hield geen bal vast, verlengd hem meteen in niemands land en was zeer ongelukkig om d ebal bij een medespeler te krijgen. Als ik alleen al de inzet van omarsson dan vergelijk konden daar gisteren een x aantal spelers een voorbeeld aannemen.

Uiteraard niet meteen dramatisch gaan doen en op naar zondag ,maar men moet wel beseffen dat we op een hoger niveau spelen,alles sneller gaat en niet achter de tegenstander aan moet lopen maar de duels ook aangaan.

11   2  
ELH

Toon GVD als supporters is wat NOAD. Ipv na de 1e wedstrijd al lopen zeiken en zagen. Ga GVD achter je club staan man stel ellendelingen !!! Nog 33 wedstrijden te gaan. It aint over, till it's over !!

4   4  
scheppioni

Perfect verwoord Zwampie !!
Volgende week thuis met ons NAC publiek !!
De technische staf heeft een week de tijd om wel een meer pressie NAC op het veld te brengen, ik blijf erbij, de onderste 9 ploegen doen niks onder voor mekaar, tis maar hoeveel overtuiging de t.s. er in de groep kan brengen !
Gisteren voor de rode kaart was het al een weifelend begin van ons NAC !!
Come on NAC !

8   0  
RiEn1971

Voor mij was het een handsbal en daarmee einde discussie.
Als je die niet krijgt, moet je als verdediger niet in de situatie komen dat er een penalty gegeven kan worden. Voor mij ook nog discutabel, maar hij kan ‘m geven en dat draait de VAR niet meer terug. Maar daar bovenop nog een rode kaart, terwijl de keeper de bal al vast had en dus geen scoringskans…
Ik kijk door een geel-zwarte bril, maar hier is ons 3x onrecht aangedaan en meteen de wedstrijd kapot gemaakt.
Snel vergeten en op naar de volgende.

8   1  
VOSJE BREDA ˣ ₓ ˣ

Wat een reacties hier en op andere kanalen. Als je zo negatief bent, blijf dan gewoon thuis bij de volgende wedstrijden. Lachen en zeggen dat we niets te zoeken hebben in de Eredivisie? Wat voor supporter ben je dan?! Waarschijnlijk kom je alleen naar het stadion om bier te drinken en op je telefoon te zitten. Kijk dan liever naar City. Iedereen weet dat het lastig wordt, zoals voor elke promovendus, maar gisteren was de wedstrijd na 5 minuten al beslist. Groningen speelde daarna vrijuit en kon alle spanning loslaten aan het begin van deze openingswedstrijd. De schade is uiteindelijk beperkt gebleven.

6   7  
SAMSON

Mensen hebben het allemaal over NOAD enzo: ik vond het gewoon teleurstellend wat er op de mat werd gelegd. Na 6 minuten was de wedstrijd klaar. Een aantal roepen ja en pech enzo maar de kaarten komen omdat je met je rug tegen de muur wordt gezet. Dat komt omdat we de bal niet in de ploeg kunnen houden maar dat is ook niet gek want we lopen grotendeels met een KKD middenveld te ballen. De spitsen zijn ook niet balvast dus kan de tegenstander steeds weer op de verdediging afkomen met kaarten als gevolg. Het is nou te hopen dat met Leemans en de nieuwelingen een wat balvaster middenveld ontstaat anders dan wordt het lastig vrees ik. Om boven de streep te eindigen moeten we 11 wedstrijden winnen dan moet je heel wat meer laten zien dan gisteren. Groningen gaat ook geen kampioen worden.

8   1  
BredaF2

Zo dan, iedereen weer met beide benen op de grond. Beschamend dat vele zichzelf weer zo moeten uiten. Geef die mannen nou eens de tijd een team te vormen. Had iedereen werkelijk verwacht even te winnen van een zeer effectief spelend Groningen. Hoefkens weet nu wat er aan schort en krijgt van de tijd en het vertrouwen hier aan te werken. Op na zondag.

7   10  
Ernie

Hoe kan je nou positief zijn als je tegen een ploeg speelt die vorig jaar ook KKD speelde. En je wordt compleet overlopen. Dat zal volgende week nog erger zijn. En daar gaat het thuispubliek niets aan veranderen. Ik ben me kapot geschrokken gisteren.

7   2  
DUNGA IS NAC

Ernie, positief niet. Maar genoeg zaken die niet in ons voordeel spraken. Weet je wat me nu een goed idee lijkt? We gaan weer met een select groepje zeiken en zagen aan de stoelpoten van Maas en Carl. Dat heeft ons al vaker geholpen 😆

7   2  
Richting grote markt

@Ernie

Groningen was vanaf december ongeslagen. Dit Groningen gaat gewoon hoger eindigen dan een RKC, Almere, Heracles ,Zwolle die al langer ED spelen.

Gelukkig heeft Groningen ook maar 4 miljoen meer te besteden aan het 1sts elftal. Totaal niet te vergelijken met ons.

4   4  
Richting grote markt

Dunga

Dat is de Rat niveau. Met die pauper uit Zwitserland voorop. Durft uit angst niet meer naar Breda te komen en dat is volledig terecht.

11   1  
Fritske d'n Olifant

Je zou denken dat 7 seizoenen KKD in de afgelopen 10 jaar de NAC supporter wat eelt op zij ziel hadden gegeven. 1 verliespot mede omdat je na 8 minuten met 10 man en een penalty tegen achter de feiten aan moet lopen en de usual suspects komen weer onder hun steen vandaan gekropen om allerlei ophitsende teksten richting spelers en staf uit te braken. NAC vergelijken met FC Groningen (want beide promovendi) slaat echt nergens op. Groningen heeft vorig seizoen een fantastisch eindsprint gekend met een hechte ploeg en veel eigen kweek. Dat hebben ze grotendeels kunnen behouden en versterken. Bovendien hebben ze daar een veel hoger budget en is het sportief gezien en qua faciliteiten een grotere club dan NAC. Echt geen schande om daar van te verliezen, maar de manier waarop legt wel de zwakke plekken van dit NAC bloot. Laten we Maas, Hoefkens de staf en de selectie dan ook steunen in het aanpakken van die zwakke plekken en ze het gevoel te geven dat we achter ze staan. We hebben een zwaar programma om mee te beginnen dus we zullen nog wel tegen meer nederlagen aanlopen.

5   1  
Harrie Zelluf

Groningen speelde vorig jaar bovenin mee, is rechtstreeks gepromoveerd, heeft veel mensen van het team weten te behouden en kan doorbouwen aan waar Lukkien afgelopen seizoen al mee begonnen is. Dat is heel wat anders dan NAC, dat nog bezig is het elftal te versterken en dat een bijna volledig nieuwe technische staf heeft met een heel nieuwe visie.

NAC zal nog wel meer op de flikker krijgen dit seizoen, maar gaandeweg zal het echt wel beter gaan. Doelstelling is erin blijven. Daar hebben we nog meer dan genoeg wedstrijden voor.

6   13  
Ernie

Grappig hoe mensen allerlei excuses zoeken en zichzelf moed in praten. Kijk de wedstrijd nog maar eens terug zou ik zeggen.

13   8  
Nr. 20

@Ernie nu blij. Pak je moment jongen. Zit je al weken op te wachten toch? Lekker dan hè dat NAC verliest. 🤮🤮.
Ik baal er ook van maar ben blij met wat tegen geluid hier tegen de usual suspecte die niet balen maar genieten dat NAC verliest om hier hun eigen gelijk te komen halen. Wanen zich groter dan de club. Zielig!

2   9  
Waarom zo

Blij dat we in de oefenpotjes zoveel spelers hebben kunnen bekijken.

11   0  
BasSnelden

Natuurlijk waanzinnige handsbal die de VAR zo gezegd niet zou hebben gezien… Rode kaart zwaar overdreven… Maar de andere goals gewoon te makkelijk weggegeven. Ook al is dat met 10 man…
Wel handvol sterkere spelers bij ons gezien zoals die Oostenrijker, die Australiër en de keeper. Waarom Koscielnik niet start blijft vaagjes.
De rug rechten en vooruit blijven kijken

4   7  
Maarten

Ik krijg patat, jij krijgt patat, wij krijgen allemaal patat, tat, tat,tat,tat,tat.

3   7  
Maarten

Blijkt dat NAC interesse heeft in een patatkraam.

6   11  
Ouwe Spionkop

Iedereen die zegt Groningen heeft hetzelfde team behouden. Ja dat had NAC ook kunnen doen hé.
Wij hadden de boel ook niet om te hoeven gooien.
Vorig jaar hebben we gewonnen en gelijk gespeeld tegen Groningen.
Ik ben ervan overtuigd als we Martina hadden gehouden en Seuntjens hadden gehaald met wat versterkingen we veel verder waren geweest dan nu.

3   5  
Maarten

Op 18-8 om 16:45 is het Rat patat stadion weer geopend

9   6  
Ouwe Spionkop

Helaas de uitshirts alweer uitverkocht.
Om moedeloos van te worden.
Op Open Dag is ook niks te koop.
Ik sla die Open Dag maar over dit jaar.

3   2  
CS

ook patat met majo ???? EIKEL

7   3  
Dun Henk

@spionkop

Huh?
Wacht even, jij loopt 2 maanden elke dag te verkondigen dat we geen versterkingen hebben en hoe lang het duurt voor de competitie begint.
Nu zeg je dat we hetzelfde team hadden moeten houden ? Ik snap het even niet.
Met alle respect, ik vond Martina een baas, maar in de kkd kwam hij al regelmatig tempo tekort. Dat had gisteren niet anders geweest, al was dat overigens bij vrijwel iedereen leek het wel.
Seuntjes was een keuze, ze hebben voor anderen gekozen helaas, wat wel viel te begrijpen .

8   3  
Paulus 1971

We zullen heus wel vaker op ons bek gaan .maar om nu iedereen af te zeiken is veel te gemakkelijk.we kijken waar we over 10 wedtijden staan .ik hoor hier dit is mijn nac niet.wat een onzin voetbal is een team sport en het maakt mijn geen hol uit waar ze vandaan komen.op naar Ajax com aan Nac

1   4  
Anders Tegnell

Ik zie net de penalty die NAC mee krijgt. Ik kan maar 1 conclusie trekken: football's fucked.

8   2  
Marti

Janosek levert wel de bal te vaak in bij de tegenstander ,
!

3   8  
Paul Soeters

Het eerste duel om het echie! Groningen deklasseerde de Bredase ploeg op werkelijk alle fronten. Opnieuw blijkt, .....nogmaals, opnieuw, je scharelt niet zomaar een groepje bijeen. Dat zou mooi zijn ook, tenopzichte van BVO,s die elk jaar terge te werk gaan, of wat beter. Groningen heeft dat. NAC niet.
Tja, pijnlijk het verschil, dat was niet gering. Dat gaat een gigantische klus worden om datgene te behalen wat men wil, zoniet haast onmogelijk. Laten we hopen dat het gaat lukken.

11   13  
IBIO

Het lijkt hier wel of een aantal hier door PvH zijn gemobiliseerd om zo positief mogelijk te praten over NAC. En je mag het vooral niet over een vreemdelingenlegioen hebben.....
Want dan komt de PvH trollenarmy in actie!
Lijkt wel of het hier soms Twitter is met de pvhwappiearmy.

Ik ga al 20 jaar naar NAC en ik heb nog nooit een elftal gezien met alleen maar buitenlanders.
Je moet altijd een aantal vaste Nederlandse vaste basisspelers hebben. Het liefst met 2 a 3 producten uit eigen jeugd.

Maas en PvH zijn de weg kwijt. en zo gaan we keihard degraderen

4   2  
NAC

@ IBIO

Dat is nu niet realistisch, omdat Nederlands te veel geld vragen in vergelijking met hun kwaliteit.

Eigenjeugd gaat echt niet ineens aanhaken op eredivisie niveau, want daar hebben alle clubs moeite mee.

Iets wel willen en of het ook realistisch is, is iets anders.

7   10  
Confuus

Ik weet dat je hier niet negatief mag zijn van sommigen en de vinger op de pijnlijke plek leggen doet bij velen pijn.
Maar het is niet anders.
Van alle fouten uit het verleden hebben we helemaal niets geleerd, welke trainer er ook voor de groep staat de mentaliteit en de werk ethos blijft onveranderd slecht.
Daar kan je lang of kort over lullen het is gewoon een feit.
In mijn optiek ligt dit aan het feit dat we jaar in jaar uit deels met dezelfde beleidsbepalers te maken hebben.
Voor mij is Peter Maas de grootste ramp die dit NAC overkomen is, een vreemdelingenlegioen van individueel middelmatige spelers zonder al te veel ervaring op het hoogste niveau.
Gisteren waren Jan v d Berg, Staring en Janosek een schoolvoorbeeld van het verschil tussen KKD en Eredivisie, ze zaken in het moeras en blijken het niveau amper aan te kunnen.
Ik vond het zelfs gênant en bijna zielig om aan te zien.
Simpel we kunnen op dit niveau gewoon (nog) niet mee.
Wellicht houdt Maas van buitenlandse snoepreisjes en “vergeet” hij in zijn eigen omgeving naar bruikbare spelers te kijken?
Zo’n Thomas v d Belt had hij altijd voor moeten gaan dat zijn spelers die een middenveld sterker maken.
Verder zag je gisteren dat Royo, Koscelnik en die spits ook totaal niet meekunnen.
En ik vraag me af of deze keeper nu écht beter is dan Kortsmit, ik waag het sterk te betwijfelen, ik heb het niet op keepers met handbal skills.
Verder heb ik geen goed woord over voor dat stuk ellende Nagtegaal, eerste geel was écht een one man show, en naast de pingel een rode kaart terwijl er tevoren ook nog eens hands wordt gemaakt dat slaat werkelijk alles, dan ben je een marchandeur van het zuiverste water.
En dat hebben wij weer dat je in je eerste wedstrijd op ere niveau meteen eennvan de zwakste KKD scheidsrechters krijgt.
En laten we het dan maar niet hebben over die corrupte VAR.
Vraag me af waarom de speler van Groningen dan geen rood kreeg, ook dat gaat ons vaak overkomen, het meten met 2 maten en zwakke arbiters.
Overigens vanaf de bank had wel iets meer geprotesteerd mogen worden dan maar geel.
Nee, ik had geen overwinning verwacht, dat zagen we al aan de voorbereiding dat we weinig mochten verwachten, maar dit had ik zeker niet verwacht.
Zó onmachtig en zo vaak spelers vrije doortocht geven, geen restverdediging geen mannetje overnemen half ingrijpen beentjes terug trekken, nee er is weinig veranderd vrees dat we niet veel plezier gaan beleven aan dit jaartje eredivisie en we weer snel terug zijn waar we op basis van voetballend vermogen horen.
Illustratief voor het wanbeleid en de diepe malaise waarin we nu al zitten is dat Kaied dan invalt.
Dat is het brevet van onvermogen.
En nu mogen jullie los met de duimpjes omlaag, tenzij jullie ook inzien dat dit de juiste formulering is.
En dat hoop ik.

3   1  
Wanny

@ Confuus

Waarom hoop je dat andere lezers het met je eens zijn? Wat maakt dat voor verschil?

4   1  
henkietenkie076

weet niet wat ik erger vind. gisteren een kansloos nac of tijdens de open dag GEEN shirt verkoop....

3   1  
Henri

Iedere scheidsrechter neemt al dan niet in samenspraak met de VAR een besluit over een waargenomen actie. Daar kunnen we het mee eens zijn of niet. Meestal is het afhankelijk van het feit of het in het voordeel of het nadeel van onze favoriete club is.
Nachtegaal zei dat het geen hands was omdat de bal via het eigen lichaam van de Groningse speler tegen diens hand kwam en dat het rood was om dat bij de actie van Mahmutovic deze geen enkele poging deed om de bal te spelen. Het was een actie puur op de man gericht. We kunnen het ermee eens zijn of niet. Feit is dat de VAR er is gekomen om het voetbal eerlijker te maken. Dat is echter nog verre van gelukt. De doellijntechnologie is perfect. Het is duidelijk dat het al dan niet een goal is. Dit moet bij de zij- en achterlijnen ook worden gebruikt omdat zelden de bal 100% over de zij-/achterlijn is en er toch wordt gevlagd.
Om het voetbal echter 100% eerlijk te maken moet de UEFA/FIFA gebruik gaan maken van AI. Als alle mogelijk situaties, criteria en regelgeving in het systeem zijn geladen dan zal het oordeel van de AI VAR ook altijd hetzelfde zijn. Nu blijft het een persoonlijke interpretatie van mensen die wellicht ver weg in hun onderbewustzijn toch persoonlijke voorkeuren hebben. Ik weet nu al dat als er zich dit weekend identieke situaties voordoen de oordelen deels niet identiek zullen zijn aan die van gisterenavond. Wie heeft er dan gelijk Dus voor gelijke beoordeling moeten we asap naar een AI VAR. Het spaart bovendien veel geld uit, want het aantal lijnentrekkers en meekijkers kunnen al zeker worden gehalveerd.

11   3  
Molenschot Loco

Jongens!!! Maauw eens niet zo!!!! Laten we doen waar we bekend om staan te beginnen volgende week thuis !!!! Ga GVD achter ONS NAC STAAN!!!!! GENIET VAN HET WEER!

8   2  
Peer Pufff

Ja het was niet de start die we gewenst en gehoopt hadden,
En we starten ook niet zoals we willen zien
Maar om nu alles en iedereen gelijk af te branden is echt des NAC's
Althans volgens de negatieve schreeuwlelijken van de afgelopen weken.
Maar je staat na 6 minuten met een man minder en een penalty tegen .
Tegen gewoon een hele degelijke ploeg.
Maar kijk eens over je schaduw heen , ik heb echt wel drie zeer degelijke nieuwkomers aan het werk gezien met Bielica,Greiml en Balard.
Gun het tijd dat Hoefkens hier een eenheid van gaat bouwen met de laatste aankopen met Paula en Fernández er nog bij.
Het duurt nog ff voor het Mei is hoor.

3   14  
IBIO

NAC om 12:48
Marc Overmars betaalde graag iets meer voor Nederlandse spelers. Dat heeft ook een bepaalde reden. Die zijn dat vaak waard. Want ze bieden meer spreken de taal. Ze kennen de cultuur en zijn gewend in Nederland. De kans op succes is daarmee groter en daarom betaal je daar ook meer voor.

Maas (en vooral PvH) hebben door slecht personeelsmanagement ervoor gezorgd dat Omgba nu niet kan spelen.
De Bredase jongens Boere , Marijnissen,Schuppen en Besselink zijn weg. En daarvoor had je clubjongens moeten halen. Lukt dat niet dan haal je een Nederlandse speler.
En dat had van mij categorie Seuntjens mogen zijn.

5   3  
SanderH

Realistisch gezien speelde je na 6 minuten al met 9 man. 1x rood en een verdediger die na 2 minuten al geel had en zich moest inhouden. Dat was bij Jan heel duidelijk te zien. Dan kan je niet verwachten dat je met 10 man een resultaat haalt. De wissels waren allemaal logisch. Een spits eruit na 15 minuten was te verwachten om de balans te herstellen. Als Janosek zo belangrijk is dan weet je dat je verdedigend met een man minder speelt maar bij dode spelmomenten met een man extra door het gevaar wat hij op dat moment brengt. Dan hou je daar rekening mee.
Net als dat je verdedigend beter zal moeten staan als je cv's niet de snelste zijn. Penders en Zwaanswijk waren ook snel maar door hun inzicht en rugdekking stonden ze altijd goed. Mss goed om beelden van hun te bekijken en daarop te trainen.
Al met al een goede leerschool voor de rest van het seizoen. En ik denk dat er defensief op de vleugels wel wat gaat gebeuren. Tenminste wanneer spelers als Kaied en Boere van de loonlijst af gaan.

3   9  
Confuus

@ Wanny zo dom ben jij volgens niet komt meestal normale taal uit.
Als je goed begrijpend leest bedoel ik te zeggen dat ik hoop dat men inziet dat we ver in de problemen zitten en de tijd van zalvende woorden en “de tijd geven” voorbij is.
Er zitten 19000 mensen op de tribune die naar succes snakkende niet eens om mooi voetbal maar wel om inzet en passie vragen.
Dat ontbrak gisteren volledig.

9   1  
Wonkel

Als je vecht tegen degradatie heb je niks aan seuntjens. De nationaliteit maakt mij niet uit, als ze maar hard werken. Zijn mensen als Babos of Gudelj geen clubmensen omdat ze niet uit Nederland komen? Maas haalt spelers gratis op die transferwaarde vertegenwoordigen met een trainer die jonge jongens begeleid. Dit is echt noodzakelijk om in de toekomst financiële stappen te zetten en gezond te blijven. Voor het eerst in lange tijd heb ik vertrouwen in het beleid dat wordt gevoerd. Ik hoop dat ze de ruimte krijgen van de mensen die na een paar weken al om ontslag roepen en NAC echt kan gaan bouwen.

3   1  
Dutchbird

Uit verliezen bij Groningen is geen schande en wat maakt het uit of je nu met 4-1 of met 1-0 verliest. En ook in de komende weken moeten we niet rekenen op veel punten. Dat is geen verrassing.
Evenmin was het een verrassing dat onze typische KKD spits veel tekort komt in de eredivisie. Hopelijk lost Maas dat probleem voor 1 september op.
Voor mij was het wel een verrassing dat ons middenveld niet liet zien wat het in haar mars heeft.

5   0  
Wanny

Geen setje fotokaarten kunnen vinden op de open dag. Geen aanvulling op de verzameling helaas. Was vroeger vaste prik. Met een poster erbij.

Fanshop maakt een treurige indruk. Is bijna niks te krijgen.
Alleen in kraampje er naast oude shirts van de jeugdopleiding die ouders dan maar voor een habbekrats kopen voor hun kinderen.
In plaats van nieuwe shirts a 60 euro.

Zo zonde.

2   11  
Dero

@ confuus

Helemaal mee eens.
Alleen wordt je hier als nep supporter weggezet als je iets negatief over Maas weg zet. Het is echter om te janken deze selectie uit alle windstreken zonder kwaliteit.

10   3  
Yung-Yoon Noh

Ik moet zo lachen om al de negativiteit. Je moet wel zo'n kut leven hebben als je als volwassen man zo moet uitten op een voetbalplatform.
Nac is Nac, get use to it en probeer eens te lachen in het leven.

3   0  
BP

@ wanny

De merchandising is dit jaar hopeloos.
Nieuwe shirts online ook weer binnen 5 minuten uitverkocht.
Onze nieuwe directeur Oversier liep ook rond, hopelijk gaan ze ogen open dat dit een plank is die volledig is misgeslagen.
Nac had veel centjes kunnen binnenharken !!!

6   0  
The Cosmic Gate

Net terug van de open dag, en ik moet zeggen: ik was verbaasd mbt de opkomst! En dat zeker heel positief, het was prima druk.
Wat ik echt mooi vond is dat Oversier keurig/gewoon aan het rondlopen was en aanspreekbaar was enz.
Het stukje nieuwe shirts vind ik echt totaal onbegrijpelijk, hoe kan het toch dat je tijdens een open dag gewoon je shirt niet kan verkopen omdat je het niet hebt....on-be-grijpelijk.
Voor de rest chapeau voor de organisatie en opkomst !
Mijn kleine man had een tas voor giveaways en een rath streetwear shirt (want de rij bij andere duurde me te lang ☺️) en een berg verhalen erbij .
Mooi dit

4   0  
Wanny

Duizenden mensen bij wie het geld in de zak brand om iets van NAC te kopen.
Met het juiste assortiment en beschikbaarheid is daar veel uit te halen voor NAC.

2   5  
Ouwe Spionkop

Wat een blunder met die uot shirts en overige kleding.
Er is gewoon hellemaal niks.
Daar zouden ze zoveel op kunnen verdienen.
Ameuristisch. Man man.

2   3  
Bavel1968

Maar dat lag toch altijd aan Legea ?

5   3  
scheppioni

@ confuus
Ons NAC / Maas hebben best wel kwaliteit gehaald, gisteren had men er als team moeten staan met overtuiging, dat is het nu helaas nog niet, de technische staf/Hoefkens moeten nu met name thuis wel een sportief aggresief NAC van maken en ja klopt sommige NAC spelers vorig seizoen moeten nu een stap zetten, tis idd geen kkd meer ! Mag aannemen dat er volgende week zondag meer overtuiging gaat zijn om echt te willen winnen !

2   6  
Bavel1968

@ibio
Slag gewonnen, oorlog verloren. Pierre zijn ego zat in de weg en hij verneukte de deal. De man die er alles aan deed om NAC niks voor zijn zoon te laten krijgen.

Waarom traint Omgba niet mee? Na het interview in de Telegraaf mocht hij gewoon meetrainen met de groep. Na het afketsen van de transfer niet. En volgens Joost ( lees: Pierre) heeft hij niks aan zijn knie. Dan kan hij toch gewoon meetrainen, of is er dan toch meer aan de hand en veegt de clubwatcher van vi dat onder het tapijt omdat hij de buikspreekpop van Pierre is?

3   6  
Theoden King

Het was geen beste start. Niet van de VAR, maar ook niet van ons NAC. Te slap, te weinig vernuft, niet meer de Heilige Wil Om Te Winnen die we in de nacompetitie zagen.

Een afgetekende nederlaag tegen de nr. 2 van de kkd vorig seizoen. Dat is niet mals. Hoe zal het ons vergaan tegen de gevestigde orde in de Ere?

Of Peter de Zwijger de benodigde kwaliteitsspelers heeft gehaald kan ik nog niet overzien, maar Carl en consorten moeten nu aan de bak om er een ingespeeld team van te maken. Liefst gisteren klaar, want als je na vier wedstrijden nog steeds op nul punten staat gaat het weer spoken in de hoofdjes.

4   0  
Marola

We werden simpelweg overrompeld de eerste paar minuten.

Na de rode kaart en 1-0 achterstand.

Kun je nog weinig zeggen over hoe NAC het gaat doen aangezien we 83 minuten met 1 man minder spelen.

Wat me opvalt bij sommige op deze site, meteen te roepen we zijn degradatie kandidaat nummer 1.

Inplaats van je beklag te doen op deze site (ja ik deed er net zo hard aan mee betreft de handsbal)
Zullen wij als NAC supporters meer dan 100% moeten geven om onze spelers meer energie te geven.

We zullen onze spelers en toekomstige tegenstanders laten merken dat NAC meer is dan 16 spelers per wedstrijd , maar dat ze ook tegen 19 duizend supporters spelen (op mentaal vlak)

Wij zijn NAC, NAC zijn wij met zijn allen!

6   2  
Fritske d'n Olifant

Prima dat er kritiek is op het functioneren van mensen binnen NAC, maar kom dan ook met legtitieme voorbeelden waar dat uit blijkt. En kom dan met goede ideeën hoe jij dat beter zou doen.

Voorbeeld: de verkoop van de nieuwe shirts is echt een drama. Dat ligt niet aan Nike, dat ligt niet aan het feit dat NAC te weinig ingekocht heeft, maar het ligt wel aan het feit dat men blijkbaar lastig kan omgaan met veranderende omstandigheden (lees: een buitengewoon en blijkbaar onvoorzien grote belangstelling voor het uit- en thuistenue.). Toen las ik hier het idee om vanuit NAC/Voetbalshop mensen zich in te laten schrijven op het nieuwe tenue en op basis daarvan je bestelling bij Nike en voorraad bepalen. Dat zijn tenminste oplossingen.

De kritiek op Peter Maas is dat hij er een disfunctionerend vreemdelingenlegioen van heeft gemaakt en dan komt Confuus met voorbeelden van spelers die Maas vorig (!) seizoen gehaald heeft. Bavel komt weer met de Omgba-deal die PvH en PM verneukt zouden hebben zonder daar ook maar enig bewijs voor te hebben. Dat is gewoon zeiken om te zeiken en heeft weinig te maken met gefundeerde kritiek.

1   6  
Bavel1968

Olifant, als het verhaal van NAC bij de transfer zou kloppen zou hij nu trainen em spelen. Als het verhaal van Omgba klopt moet hij voor de operaties aan zij fysiek werken.

NAC liet de deal klappen omdat het medische verhaal onjuist zou zijn. “ dan maar terug en pas weg als een club €3,5 mio biedt”.

Feit is, de jongen traint en speelt niet en zit in the gym.

Dan heb je dus een deal verneukt. Hij gaat in de gym en na operatie of om wat voor andere redenen dan ook waarom hij niet speelt alleen maar minder waard worden.

1   8  
Theoden King

stillems spelen gelijk tegen de nr. 2 van de Ere.

Daarmee hebben we een stukje context bij onze eigen prestatie...

5   1  
Fritske d'n Olifant

@Bavel

NAC en Gent waren al akkoord over de hoogte en betaling van de transfersom. De transfer ging niet door omdat Gent bij de medische controle iets "vond" wat Omgba al wist. Dus Omgba heeft dat voor Gent achtergehouden of Gent wist hier al vanaf. Feit is dat ze ineens opnieuw wilde onderhandelen over de hoogte van de transfersom en de betalingswijze (pas na een x aantal gespeelde wedstrijden maar met de mededeling dat Aimé onder het mest moet). Feitelijk zou NAC het geld daardoor pas veel later ontvangen. En daar ging NAC logischerwijs niet mee akkoord. Dat zijn gewoon smerige spelletjes. Omgba heeft in de tussentijd gewoon meegedraaid in de voorbereiding en nadat hij terug is van zijn ziekmelding traint hij ook gewoon, weliswaar op Boeimeer maar dat is voor nu even logisch lijkt me. Dus ja als het waar is wat Omgba en Gent aangaven had hij nu inderdaad op de OK gelegen.

6   0  
Eric fartman

ik snap niet dat er mensen roepen om spelers als Mats Seuntjens. Meer dan 400 wedstrijden gespeeld deze centrum spits en 62 doelpunten gemaakt poepoe.....

2   7  
Ernie

THEODEN KING
Pas op wat je zegt, dat soort dingen willen ze hier niet horen. Maar het kan blijkbaar dus wel!

6   0  
JG

Ernie stookt alleen,. Altijd zeuren en mopperen. Weinig inhoud.

3   4  
HUPNAC

De VAR heeft het niet goed gedaan, maar ons hart van de defensie heeft vreselijk staan kloten en schutteren.
Daarom hebben we verloren en niet door de VAR. NAC is gewoon totaal niet eredivisie waardig.

1   3  
Maarten

Naar verluid wordt het Rat Verlegh stadion omgedoopt in het Cafetaria Schraven Stadion. Ik kan niet ten alle tijden patat doneren maar de tegenstander blijkt een goede sponsor in patat geven aldus de heer Schraven.

2   0  
henkietenkie076

Sauer opweg naar Breda

0   0  
Henkie

Onze captain was verdedigend gewoon dramatisch. Mag ook eens gezegd worden.

Sympathieke gast en aan de bal uitstekend en met de kop ook gevaarlijk, maar dit kan zo niet in de eredivisie (en eigenlijk ook al tegen excelsior de penalty en de 1-0).

0   0  
Pietje Saaman

@ henkietenkie
Inderdaad maandag medische keuring
Nu nog een spits een CV en misschien nog een type aanvoerder die de
Lijnen uitzet op middenveld met 100 + eredivisie wedstrijden

1   1  
Mike Zonneveld

Leo Sauer is rond. (Bron FR12nl)

0   2  
SAMSON

Janosek en /of Garbett verkopen en Thom Haye terughalen.

0   0  
Fritske d'n Olifant

@Maarten

Het is FRIET!! Ge zit ier nie bove de sloot eej kul

0   1  
Pietje Saaman

Nu na Sauer nog 3 ervaren erdedivisie spelers halen. En dan in de as
CV , patron en spits
Gudelj, Haye en Perica
Helaas alleen niet haalbaar

1   0  
Bavel1968

Olifant: weet niet wie jou verteld heeft dat Omgba “ het al wist”, maar dat is onjuist. En ook NAC wist het niet of heeft het hem niet verteld. Ze namen bij de afgewezen contractverlenging wel op dat de speler gekeurd moest worden. Dat is of een administratieve fout ( plakken, knippen uit contract voor nieuwe speler) of met voorbedachte rade.

Je denkt toch niet echt dat Omgba het wist? De kans op een zware blessure bij doorspelen zonder ingreep is aanzienlijk.

De pech die NAC en hij hebben ( of de fout die NAC heeft gemaakt) is dat ze bij zijn blessure vorig seizoen alleen een mri scan hebben gemaakt en geen ct scan.

Maar de speler verwijten dat hij iets achter hield is het straatje van NAC schoonvegen maar daarbij wel bevestigen dat er iets aan de hand is. Overigens een reden te meer om akkoord te gaan met het voorstel van Gent. Volkomen begrijpelijk dat zij betaalschema veranderen als ze een speler halen die eerst geopereerd moet worden en tegen het einde van het seizoen pas inzetbaar is.

Maar juich maar voor pvh en maas, je hebt nu geen speler en geen geld.

0   0  
Rattack1912

Zelfde jankers hier als vorig jaar. Allemaal janken janken janken, maar toen we promoveerde met de borst vooruit lopen en de trotse jongen uithangen.

De club gaat kapot door supporters als jullie. Zagen aan stoelpoten van de leiding en de TD, maar zelf nooit iets gepresteerd of ook maar enige ervaring in een bestuursfunctie.

Ga eerst maar eens zelf in de spiegel kijken naar wat je eigen (negatieve bijdrage) is, voor je hier op andere afgeeft. De beste stuurlui staan weer eens aan wal.

Want als we er in gaan blijven dit jaar (doelstelling dit jaar) dan lopen jullie allemaal weer met de borst vooruit de hypocriet uit te hangen.

0   0  
Bavel1968

Ratattack is het statement van “alle supportersgeledingen” bij NAC-Roda even vergeten. 2x winnen van Roda en 1x van Excelsior en Emmen en hij is alles vergeten. En de promotie is ineens op visie en beleid gebaseerd.

0   0  
SAMSON

Sommigen vinden dat je alleen maar HUP NAC mag roepen hier.

Laad alle berichten na dit bericht in