Wij gaan niet opzij

Liveblog: FC Volendam - NAC

Das Phantom

NAC neemt het vanavond in Volendam op tegen ‘Het andere Oranje’. Een belangrijke pot met als inzet een stap weg bij de onderste ploegen. De spoeling bij NAC achterin is dun, maar Hoefkens heeft daar ongetwijfeld zijn trainersbrein voor laten kraken. Wat wordt het vanavond? Volg de hoogtepunten hier en het verslag op X!

FC Volendam
2
1
NAC Breda
08 november 2025 18:45
Kras Stadion
Basisspelers
Kayne van Oevelen 1
Deron Payne 2
Mawouna Amevor 3
Nick Verschuren 20
Yannick Leliendal 32
Gibson Yah 8
Nordin Bukala 18
Brandley Kuwas 10
Robin van Cruijsen 40
Aurelio Oehlers 11
Henk Veerman 9
99 Daniel Bielica
2 Boyd Lucassen
16 Maximilien Balard
20 Fredrik Jensen
4 Boy Kemper
10 Mohamed Nassoh
8 Clint Leemans
32 Juho Talvitie
90 Lewis Holtby
14 Kamal Sowah
17 Sydney van Hooijdonk
Wissels
Roy Steur 16
Dion Vlak 22
Aaron Meijers 14
Silvinho Esajas 28
Precious Ugwu 5
Xavier Mbuyamba 4
Joel Ideho 17
Robert Mühren 21
Alex Plat 6
Ozan Kökçü 7
Kiano Dyer 33
1 Roy Kortsmit
31 Kostas Lamprou
5 Terence Kongolo
25 Cherrion Valerius
18 Daan Van Reeuwijk
6 Casper Staring
11 Raul Paula
23 Dion Versluis
9 Moussa Soumano
26 Pepijn Reulen
7 Charles-Andreas Brym
Eerste helft Boy Kemper 23' 32' Nick Verschuren Tweede helft Lewis Holtby 53' 58' Henk Veerman Cherrion Valerius ( Juho Talvitie ) 60' Terence Kongolo ( Mohamed Nassoh ) 60' Charles-Andreas Brym ( Sydney van Hooijdonk ) 61' 68' Robin van Cruijsen Carl Hoefkens 70' 78' Robert Mühren Moussa Soumano ( Kamal Sowah ) 81' Raul Paula ( Boyd Lucassen ) 81' Fredrik Jensen 90' Charles-Andreas Brym 94'
Advertentie
222 Reacties
19   1  
Brecht

Vond Paula en Soumano wel goed invallen eigenlijk

5   0  
Heksenketel

Ik ga er zo eens lekker voor zitten! Ik heb bij vanavond wel een goed gevoel. De eerste 0-0 van dit seizoen was gisteravond, dus Hoefkens en zijn mannen mogen vanavond gewoon winnen!

10   0  
Koos Waslander

We zouden vanavond hele goede zaken kunnen doen, maar NAC en goede zaken doen is in het verleden geen goede combinatie gebleken.
Toch zeg ik 1-3, maar dat vertekend. Heel lang lijkt de 2-2 in de lucht te hangen maar 3 minuten voor tijd trekt NAC de wedstrijd over de streep.

Maar, goed, ik lul ook maar wat. Dit is meer de hoop dan de verwachting.

Hup NAC!

2   1  
Dun Henk

Voor de NAC supporters in Volendam die geen kaart hebben; Cafe ‘t gat van Nederland word het uitgezonden! Brugstraat 2

2   0  
combi-is-poep

Hij zit erin! Goede herinneringen aan deze https://youtu.be/Wi8aqIvpurQ?si=SahgqsCcnln8-usn We gaan ze pakken, 1-3.

Iemand al een opstelling?

5   1  
scheppioni

Come on NAC !!! Laat het 🍻🍻 smaken vanavond ! Ik volg het op app de tweede helft, maak de avond extra mooi !🥳💛🖤🙃

3   3  
Jemo

v Hooijdonk
Sowah - Nassoh - Talvitie
Holtby - Balard
Kemper - Leemans - Jensen - Lucassen

4   1  
Bredaolee

Aanvallende opstelling! Ben benieuwd wat hoefkens vandaag heeft gekookt of het gaat smaken!

3   1  
Mike

NAC en punten pakken op momenten dat het moet om een stap te maken op de ranglijst is vrijwel altijd geen succes. Laten we hopen dat het vandaag eens anders is🙏 tijden lijken immers te veranderen bij NAC. Hopelijk pakken ze nu ook op het veld eens door. We gaan er eens lekker voor zitten zo en hoop dat ik niet na 15 minuten al denk, die 8 ekkies is nu al weggegooid en kan beter wegzappen. HOEP NAC! Doorbreek de gewoontes! Vamos!

1   1  
Breda-Loyal

Leemans centraal met Jensen

Voetballend in de opbouw zal dat meer dan goed gaan uitpakken. Al heb ik wel er een hard hoofd in als Clint luchtduels met Veerman moet gaan uitvechten

1   4  
Tegel

Waarom geen jeugdige verdediger erin? Laat ze maar leren tegn Veerman.

7   0  
ome cor

@Tegel
Leren doen ze maar in een oefenwedstrijd tijdens de interlandperiode bijvoorbeeld.
Niet wanneer NAC de broodnodige punten moeten zien te pakken.

Mocht NAC onverhoopt dik achter komen, dan je kan zoiets altijd nog proberen.

2   0  
Koos Waslander

@Tegel

Dat is heel romantisch geredeneerd, maar een avond als deze zijn de punten (het punt?) echt belangrijker. Excelsior en Heracles spelen gelijk, je kunt echt goede zaken doen.

Ik ben echt voor eigen jeugd inpassen, maar dan wel op momenten dat het er niet meer toe doet, of echt niet anders kan. Langzaam brengen, onze parels.

Als we vandaag 3 punten halen zetten we echt hele balangrijke stappen.

4   1  
RV

Het zegt wel genoeg dat een Kongolo of van Reeuwijk geen basis krijgen. De trainer is wel duidelijk. Ook voor bijvoorbeeld een Brym. Wil je aanhaken dan moet je harder werken. Helemaal prima.

2   0  
Tegel

Nee van Leemans in de verdediging ben ik ook nog niet zeker hoor. Dusja..uiteraard moeten de punten naar Breda. Hopelijk gaat het centrale "verdedigings"-duo zorgen voor veel voetbal vooruit. Hup NAC !

0   2  
Hedden-um

Nou, Kongolo kunnen we dus kei en keihard afschrijven. Natuurlijk hebben we op dit moment verdedigende problemen, maar dit helpt natuurlijk niet voor zijn positie. Ik hoop dat D'n Hoef bij t juiste heeft, maar ik heb er wel een beetje vrees voor.

Dat mensen vragen om Van Reeuwijk is echt heel vreemd, de kans dat hij slaagt tegen zo'n kerel als Veerman is natuurlijk nihil, die jongen hoor je niet zo voor de bus te gooien.

Hup NAC!

0   2  
El PG

Spelen we nou een 3-4-3 met 3 middenvelders in de defensie? Of is het een 5-2-3?

Kom op, mannen!

2   0  
De Horzel

Gewaagde opstelling. Maar ik vind het prachtig. Nu extra zin in deze match! In ieder geval voetbal vooruit ipv tikkies terug. Het is wel duidelijk dat dn Hoef echt geen vertrouwen heeft in Bielica in de opbouw. Maar gelukkig wel tot inzicht is gekomen dat hij keepend beter dan Lamprou is. Ook nogmaals bewijs hoe hard we Jantje missen, en nu dus Rio. Weinig snelheid achterin nu, boy en Boyd zullen de rappe vleugelaanvallers moeten uitschakelen. Kan wel eens een doelpuntrijk potje worden! En het kan ook zo maar weer eens helemaal mislukken a la RKC uit. Heel benieuwd!

1   2  
Dbare79

Heracles gewonnen dus het moet vanavond. Dus dat wordt niets ben ik bang

7   1  
Matc

In Volendam ook weer van die irritante trommels. Zo niet sfeervol.

3   1  
Geelzwart

Echt om gek van te worden inderdaad Matc

0   1  
De Beul van Etten

Is Kongolo geblesseerd of afgeschreven? Als er twee middenvelders als CV worden opgesteld is dat wel een duidelijk signaal.

4   0  
Wanny

Heel veel balbezit waar heel weinig mee wordt gedaan

4   1  
Ron

Je krijgt van Volendam alle gelegenheden om te voetballen. Doe loeren op een tegenstoot of corner. Maar ons NAC is voorin aanvallend totaal onmachtig. Voorzetten van Sowah en Talvitie zonder enkel gevoel. Te hoog, te hard. Onnauwkeurig. Als er een kans is op een uitwedstrijd met een 3 punten is het vandaag. Kom op NAC !
En godverdomme ! Wat een stel dorpsmongolen met die kuttrommels !

1   1  
Wanny

Nassoh jongen kom op. Dit is een cruciale pot en je voetbalt alsof je op het pleintje staat

2   0  
scheppioni

Zeer stroperig 🤨🤨

3   0  
Nelis

Belangrijke avond, de onderste ploegen zijn punten aan het pakken. Verschil is nog maar 3 punten.
Deze moeten we echt wel binnenhengelen.
Vrees echter voor een gelijk spel.
Al spelen ze best om 1e half uur.

4   0  
Vlaai

Lekker Leemans!!!

4   0  
Nelis

Yesssss

4   0  
NAC4Ever

JAAAAAAA

3   0  
Matc

Hèhè eindelijk een bal die aankomt in de zestien!!!

5   0  
Wanny

Leemans doet even voor hoe het moet.

5   0  
Vlaai

We zijn echt beter, doelpunten maken graag en punten is de tas!!

12   1  
pbNac

Sterke pot van Lucassen

3   0  
ennaojseejer

Voordat het 0-3 is is er nog miets zeker. Schop er maar een paar in ipv ernaast 😀

3   0  
WillyG

Samba Band Volendam is alles wat je hoort op TV.

5   0  
Wanny

Blij met de voorsprong maar als je zoveel beter bent moet je met een ruimere marge gaan rusten

2   0  
SAMSON

We hebben een overwicht maar die wedstrijd is nog lang niet gespeeld. Volendam krijgt genoeg momenten waar het iets uit kan halen. NAC zal door moeten drukken.

6   1  
Ouwe Spionkop

Lucassen wat een baas.

2   0  
Mijn club

Dit moeten drie punten worden.

2   0  
Gman

Wat een sfeerloos stadion zeg. Continu getrommel, geen enkele reactie op het spel. Pfff. Vreselijk.
Het getrommel blijft zelfs doorgaan tijdens een tegengoal.

Desalniettemin, NAC speelt verdienstelijk! Op naar een snelle 2-0 hopelijk. Ik kijk uit naar minuutjes voor Soumano!

3   0  
El PG

Je kan wel zeggen dat NAC veel beter is maar domineren en echt beter zijn, zijn 2 verschillende zaken. Volendam komt er af en toe gevaarlijk uit met een aantal spelers die heel comfortabel aan de bal zijn. Snel in de 2de helft 2-0 maken. En dan nog ben je niet zeker. Op een gegeven moment gaat Volendam all in en dan hebben ze met Veerman een heel gevaarlijke jongen voorin lopen.

4   0  
BELIEVER

Het enige wat je op dit moment de ploeg kunt verwijten is het niet benutten van kansen.
Steeds verkeerde keuzes en net niet dat stapje extra.
Ik vind Sowah er weer verloren bijlopen en Nassoh speelt nogal nonchalant.
Ik zou onderhand Sowah weleens wat eerder wisselen Hoefkens.
Hoop dat we nu eens wat afstand durven nemen.

2   0  
Jan

Laatste half uurtje Soumano laten swingen op de plek van Sowah!

4   1  
Ouwe Spionkop

Wat ziet Hoefkens toch in Sowah???

0   1  
Matc

En nu scherp uit de kleedkamer asjeblieft!!! Eerste 10 minuten moeten we ongeschonden doorkomen.

3   0  
MVG

Zou weleens lekker zijn om zonder billenknijpen een keer een wedstrijd over de streep te trekken, maar winst is vooral wat telt vandaag, gezien het spelbeeld moet dat onderhand weleens lukken in een uitwedstrijd

5   0  
Wanny

Daar gaan we alweer. Lomperds

7   1  
pbNac

Het is rood, maar weer zo typisch en dom.

1   5  
SAMSON

Mijn god, die scheidsrechters zullen ook geen moment faken om NAC te naaien he. Never nooit rood natuurlijk.

6   0  
Wanny

Probleem is dat ze slap uit de kleedkamer komen. Deze wedstrijd had je al in de tas moeten hebben

2   0  
WillyG

Holtby gaat met half gas en nogal nonchalant richting die bal. Ja, dan kan er een fellere speler van de tegenstander tussen komen…

0   0  
Matc

Het zal eens een keer normaal gaan. Alles maar op de verdediging en 1 snelle speler voorin voor de counter.

1   0  
MVG

Hier gaan we weer

1   0  
Wanny

Wat is dit slecht zeg.

2   1  
Wil

Van Hooijdonk eriut, Brym.if Soumanie erin!

7   0  
Bavel0161

Typisch nac. Te vaak domme gele en rode kaarten. Koploper van de eredivisie. Ze leren het nooit. Wat een kans gooi je hier eventueel weg. Ik word zo moe van dit team.

1   0  
Matc

Godverdegodver.

4   1  
BELIEVER

Die kut uit Rijsbergen naait ons weer!
Hij heeft weer zijn zin.
Kan hij weer laten zien dat hij niet voor NAC is.
Het gaat uiteindelijk altijd alleen om zijn ego.

4   0  
NAC4Ever

Vind de rode kaart niet verwijtbaar, wel terecht. Maar vooral klote.

4   0  
Nelis

Ai ai dat wordt met angst en beven naar beneden kijken de komende tijd.

1   0  
Brecht

Jensen wat laat je je hier gemakkelijk wegzetten! Waarom Nassoh eruit ? Die kan nog voetballen en voor een goal zorgen

1   0  
Vaque Geej

Het kan nooit eens een keer rooskleurig verlopen hè. Man man man wat een hoop pech en ongeluk weer voor NAC. We zijn 10x beter dan Volendam en de scheidsrechter (oké en een beetje Holtby) beslist hier gewoon de wedstrijd. Volendam komt op 1-1 en nu is het wachten op de 2-1 om vervolgens weer met een beurs achterkantje richting Breda te reizen. Onvoorstelbaar en totaal onverdiend weer.

1   2  
RV

Holtby... ja ik zie zijn drive en met vlagen goed aan de bal. Maar in een cruciale wedstrijd benaderd hij nu zijn team.

Misschien straks Leemans eens terug op die middenveld positie met Balard er naast, wie weet krijgen we dan ook de Balard van vorig jaar weer eens te zien. Die heeft niet zoveel aan een ijverige Holtby die alles opeist.

4   4  
henkietenkie076

Geen rood natuurlijk. Die palingboer loopt in de rug van Holtby en Holtby heeft hem dus nooit gezien. Kan je naar mijn mening dus nooit rood voor geven

2   1  
Tram

Straks een jaar zonder uitzege. Wat een ellende. Punt vandaag wordt zelfs nog lastig.

1   0  
Wanny

Zo'n voorzet van Lucassen zegt alles over hoe NAC met kansen om gaat. Zo laks en slap allemaal

2   1  
Jbro

T lijkt wel of alle scheidsrechters tegen nac zijn. Wtf schandalig dat je hier rood vor geeft

2   4  
Toontje

1e helft goed had meer dan 0-1 moeten zijn
Ongelukkige maar terechte rode kaart
1-1 en onze waardeloze keeper (die in de 1e helft de enigste moeilijke bal recht omhoog schoot) ging als een kleuter al liggen
Heeft nog nooit punt opgeleverd voor NAC
Waar blijft Kortsmit!!!

2   8  
Ron

Hoefkens wisselt dus nu om niet te verliezen. Vergeet het maar. Die 2-1 valt ook wel. Kun je op wachten.
En wat die Holtby betreft; daar had ik veel meer van verwacht. Maar die ontstijgt het nivo van NAC ook niet. Wat een sukkel om zo in te komen.

3   0  
Nelis

Nou dan maar met een vies countertje hup NAC

1   13  
Rubenac

Hoefkens gaat zometeen iets uit zijn joge hoed toveren.
Tis niks en word niks.
Kongolo altijd geblesseerd, laten we die halen incl top slaris.
Soumano idem… nee zo komen we er wel.
Af en toe even zeggen hoe goed alles gaat en we dansen weer de polonaise.

3   0  
Toontje

Jammer dat ze het in de 1e helft niet hebben afgemaakt...had gemakkelijk gekund
Nu is het wachten op de 2-1 en 3-1...

3   1  
MVG

Terechte rode kaart hoor, maar tis nou ook niet zo dat Holtby er zoveel aan kon doen he... overleven nu en hopeljjk een vies countertje om alsnog 3 punten te pakken

3   0  
Anders Tegnell

Vroeger - toen ik nog jong was en alles beter was - was opzet zeer relevant. Ooit is dat uit het regelboekje verdwenen of iig anders geïnterpreteerd. Dat is zeer spijtig.

2   0  
Dbare79

En zo wordt er weer een uitwedstrijd verneukt, niet verrassend helaas

1   0  
NAC4Ever

@Rubenac
08 november 2025, 20:07
Vind je het de laatste jaren dan slecht gaan?

10   1  
Matc

Is dat geen rood dan???

9   1  
Hedden-um

Ehmmm scheids? VAR? En dit?

9   1  
De Beul van Etten

Nagenoeg identieke overtreding. En dan geel geven…

6   1  
Anders Tegnell

Over opzet gesproken. Deze was wel opzettelijk. Snapt u het nog?

7   1  
Matc

Ik ben klaar met die scheidsrechters. Het is echt ongelooflijk dit. Tijd voor actieve, te beginnen tegen die lul uit Breda

8   1  
Someren-NAC

Het is tegenwoordig echt niet meer normaal met die rot scheidsrechters... echt triest..😣😣

7   0  
ome cor

KNVB schaam je kapot

6   0  
SAMSON

Zoveelste keer dat we keihard genaaid worden door Zeist.

10   0  
Martinus

Wat een onthutsend slechte arbitrage, inclusief VAR. Een rode kaart die al discutabel is en dan een identiek moment (waarbij wél opzet is) met geel afdoen voor Volendam. En dan even het alfamannetje uithangen en de trainer rood geven. Diep triest dat dit zo moet.

1   16  
Rubenac

Geen uitover winning een jaar lang.
3 x winnen maar in 2025

Mag ik mezelf dan geen zorgen maken obv deze feiten?

13   0  
BELIEVER

Als je als scheidsrechter zo opzichtig je haar jegens NAC laat blijken dan ben je een charlatan en boef van de bovenste plank.
Hij heeft iets tegen NAC uit het verleden maar wat daar nu de oorzaak van is weet ik niet.
Maar hier kan je niet tegen voetballen.

5   2  
Toontje

Nog een keer verliezen en je staat 18e...!!! bedankr KNVB en Scheids

9   2  
Wanny

We moeten toch echt ook naar onszelf kijken. Tegen zo'n zwakke tegenstander moet je het gewoon afmaken. Dan kom je ook niet in dit soort situaties

8   0  
Tram

En weeeeeer nul punten. Nondeju.

4   3  
Rop

Iets met: over jezelf afroepen

4   3  
JeePee

Die 1-1 mag echt nooit vallen. Gewoon het midden dicht houden. Je roept het weer over jezelf af. Ook mét Holtby was je alweer teveel achteruit aan het lopen. En snap dat je iets moet met 10 man, maar Lucassen rechtshalf voegt dan echt niets toe. Dit wordt een dure verliespartij in alle opzichten.

6   1  
BELIEVER

En die Wannes Waggel kan gewoon zijn gang gaan, pak die lange slungel nou eens aan.
Staan hem steeds aan de verkeerde kant te dekken godverdomme.

3   9  
Toontje

Bielica weet toch wel dat hij iets mag doen he....blijft staan gaat liggen...geen enkelee tegenactie waardeloze keeper

4   8  
RaRa

Gamemanagement Hoefkens wederom erg zwak!!

9   1  
Belgische Naccer

Heer en meester met 11 man. Dus worden we natuurlijk weer genaaid. Rood voor Holtby en GEEN ROOD. NIET EENS GEEL voor precies dezelfde overtreding van Volendam. Waar hebben we dit eerder gezien?????

De KNVB kost ons weer 3 punten!!!! Wat worden we toch weer ontiegelijk genaaid.
Het is een schande. Deze kan weer in de lijst met de andere 5 wedstrijden aan het begin van het seizoen.

Je had hier moeiteloos gewonnen met een onpartijdige scheidsrechter. Dan was het 10 tegen 10 geweest en had NAC simpel gewonnen.

8   1  
Vaque Geej

Dit Volendam moeten we thuis helemaal kapot spelen. Zwakke lammetjes die geholpen worden door de KNVB. Deze scheidsrechter meet met twee maten en mag zichzelf man van de wedstrijd noemen.

9   3  
Wanny

@ Belgische

We kwamen gewoon alweer slecht uit de kleedkamer. Zit geen killers mentaliteit in.

3   17  
Rubenac

Blijven minnen boys

Lekker hoemapapa lopen achter onze td en trainer.

6   3  
De Leste

We zaken steeds verder het degradatie moeras in je had het in de eerste helft af moeten maken

6   0  
Wanny

Er komt werkelijk waar nou nooit een goede voorzet. Due jongens trainen toch elke dag zou je zeggen.

4   0  
BredaF2

Hier wordt je verdomme moedeloos van. Ja de scheids is weer kut, de 4e official moeten ze al z'n tanden er uit rammen maar wat hebben we het ook weer over onszelf afgeroepen. Voor de rust gad je al 2 a 3 goals moeten maken. Maar wat is die rijsbergen blioedhond een vuile vieze tyfes lijer zeg.

6   9  
Rednas

NAC wil wel heel graag degraderen

8   1  
Jbro

Vergelijkbare overtreding en die word niet bestrafd schandalig. Waarom spelen wij vaak tegen 12man?

6   0  
Nelis

Wie heeft er ooit wat in Brummen gezien? Wat valt die weer slecht in zeg pfff sjok sjok

6   1  
Matc

Tegen Ajax duwde we ze ook terug met10 man, waarom lukt dat tegen Volendam dan niet?

0   3  
Nelis

Brym

3   0  
Gman

Wat een ontzettende kut rode kaart, klote niet gegeven rode kaart en wat een verschrikkelijke kutfunctie dat je iedere keer opnieuw moet inloggen op bsiderats!

4   3  
Wanny

Teveel lichtgewicht jongens die lekker willen ballen.

In de winterstop een stormram erbij

0   3  
Ert

Ik heb een gerecht meej kikkererwten maar hoemoes da ok alweer

2   1  
Mike

NAC en met name de middenvelders en aanvallers VOLLEDiG aan zich zelf te danken. Met betere focus en concentratie hadden ze voor rust met 4-0 voor kunnen staan. Uitgespeelde kansen. Wat een ruimte zeg hey. En nu roepen ze het weer over zichzelf af. Met holtby is natuurlijk ook pech en een kantelpunt. Maar dit reken ik een talvitie, nassoh en sowah aan. Veeeeeeel te onnauwkeurig. Dat kan echt niet op dit niveau.

14   0  
Vamos NAC Deze gebruiker is een admin

Frustraties over de scheidsrechter zijn begrijpelijk. Een paar zijn hier in de reacties weggehaald. Hou het fatsoenlijk en als je reactie verwijderd is dan ga je een grens over.

7   0  
Someren-NAC

Echt man de hele knvb ga weg ofzo man

8   0  
ome cor

Rijsbergse klootzak

9   0  
Bo Nus

Was weer geen rood . Die man is echt uit op ellende

6   0  
Nelis

En wee een genaaide rode kaart. Die knop reactie plaatsen verdwijnt ook steeds.

6   0  
Tim 076

Fiets zonder zadel die galbak uit rijsbergen.

7   2  
MVG

Richard Martens ligt vanavond weer met een harde plasser in bed hoor

5   1  
Wanny

Holtby was terecht. Dit was geen overtreding

6   1  
SAMSON

Ook geen rode kaart.

7   0  
Gman

Waar heb je nou zo'n VAR voor? Hoe kan je hier nou rood voor geven?

7   0  
Mike Zonneveld

Wat een misselijk misselijke scheids zeg. Jensen raakt de bal én houdt in, viezeriken bij de KNVB, gadverdamme

8   2  
SAMSON

Die scheidsrechter is een viezerik.

6   0  
Nelis

Een schande voor het voetbal zo’n scheidsrechter.

0   12  
Benassi

Volop vechten in het uitvak. Kom op jongens…

6   3  
SjorsNAC

2e seizoen in de ere is altijd het lastigste zegt man. Komt goed alleen hoe is de vraag 🤣. De statistieken van jaargang 2025 zijn echt ZUM kotzen en onaanvaardbaar.

7   0  
Geelzwart

Ik kan bijna niet geloven hoe we zo openlijk voor lul worden gezet
Voor de zoveelste keer
Hoe is het mogelijk??!!!!!

1   0  
Wanny

Jezus Valerius.

3   3  
Rubenac

Mag je niet zeggen Sjors.
Niet met teveel feiten aankomen.

1   7  
JeePee

We kunnen klagen over de scheidsrechter, maar we maken nooit zelf een wedstrijd af. Kun je lekker aan het tikken zijn en minder werk en knokvoetbal spelen dan vorig jaar, maar het levert zo geen klote op. Sterker nog, het resultaat tegen Kowet al weer teniet gedaan. Dat ze zich de pleuris trainen en knokken voor volgende pot. Daar heb je meer aan dan excuses zoeken bij scheidsrechters, palingboeren en het veld.

6   0  
Someren-NAC

Voor deze wedstrijd heb ik echt GEEN WOORDEN

11   0  
Geelzwart

En dat heeft NAC niet aan zichzelf te danken zeg. Hier is niet tegenop te voetballen
Holtby: ja, was rood, hoe zuur ook, maar ook dat kan gebeuren

Maar elke hoop op een punt door met 10 man door te vechten (want dat deden ze!!!) is mooi kapot getrapt door de KNVB

16   0  
Matc

Ze zullen wel trots zijn daar in Volendam om met 12 man te winnen tegen 9 man van NAC.

10   1  
SAMSON

Die commentator zit ook met een oranje shirt aan op de tribune.

10   1  
Ron

Zelfs met 9 man zien ze kans om Volendam het lastig te maken in de slotfase.
Maar dan nog zo slordig met je kansen omgaan.
Valerius met een voorzet van niks.
Het blijft gepruts in de marge.

5   0  
RaRa

Schandalig

2   6  
RV

Onterechte kaart inderdaad van Jensen, verder een terechte nederlaag.

Ondanks de goede tactiek van de trainer.
Ondanks de inzet.
Ondanks het goede spel van het team in de eerste helft.
Ondanks het feit dat we beter waren dan Volendam.

Waar ligt het dan aan, geen idee.

6   6  
Wanny

Waardeloze wedstrijd van ons NAC.

Scheids niet best maar we verkutten het gewoon zelf weer.

Blijkbaar vinden de heren het wel best om onderin te bungelen aangezien er geen enkele urgentie te zien was om deze te winnen.

9   2  
NAC4Ever

@Rubenac
08 november 2025, 20:40

Niemand zegt dat je geen kritiek mag hebben. Kun je stoppen met je aanstellen?

8   3  
Gman

Dat je zo'n vent nog een hand geeft achteraf zeg als spelers zijnde... Je verliest gewoon weer door scheidsrechterlijke beslissingen en een VAR die op het toilet zit. Wat een klote wedstrijd zeg. Je had gewoon veruit het beste van het spel tot de rode kaart

7   2  
Jacknac

alweer genaaid

12   1  
Belgische Naccer

Ik heb er zo'n ontiegelijke ekel aan, als ploegen, die minder zijn dan NAC, met opzichtige hulp van de KNVB, 3 punten ophalen en er zelf NIETS voor hoeven te doen. Dit heb ik nu al 3 a 4x gezien dit seizoen.

Ik snap de frustratie bij Holtby en Hoefkens heel goed.
Deze Martens.... is een FARCE! en een parodie op een scheidsrechter.
En iedereen kijkt er weer naar, en iedereen vind het normaal...

En deze ettert ook nog na, want tegen PSV kun je nu ook niet beschikken over Holtby en Jensen. Dus ook die wedstrijd is bij voorbaat alweer kansloos.

En dan hebben ze toch hun zin in Zeist. NAC op plek 18! Terwijl we met onpartijdige scheidsrechters toch echt gewoon minimaal 6 punten meer hadden gehad. En dus gewoon 5e of 6e hadden gestaan.

8   3  
Tram

@jeepee. Bullshit. 100% genaaid door de scheids. Het had gewoon 11 tegen 11 of 10 tegen 10 moeten gaan. Dat wijf van Volendam had dan ook rood moeten krijgen.

5   14  
Ad B uit Roosendaal

Een schande dat NAC verloren heeft.

Holtby terecht met rood eraf. Jensen niet!!

En de trainer kan zich niet beheersen. Waardeloos.

Ook te weinig inzet. Als je dit soort wedstrijden verliest, wordt je degradatiekandidaat.

8   0  
Geelzwart

Eens Gman, ik vind niet dat NAC dit over zichzelf heeft afgeroepen. Tot de kaart voor Holtby was NAC gewoon beter. Volendam is gewoon een concurrent dit seizoen, volledig van de mat spelen lijkt me een onrealistische verwachting

10   3  
Bo Nus

Dit is echt pure NAC haat van Richard Martens. Doelbewust

2   2  
Charpie

Ik zeg het niet gauw hier, maar je lult uit je nek Wanny!

9   1  
Vaque Geej

Geen woorden voor, of eigenlijk wel maar ik ga deze voor mezelf houden. NAC was veel en veel beter dan Volendam tot het moment dat Holtby (onterecht) rood kreeg. Deze overwinning is volledig aan de scheidsrechter van vanavond te danken. Belabberde beslissingen worden er genomen op dit niveau. Van spelers, clubs, supporters wordt alles verwacht en de KNVB levert zulke PRUTSERS, ga je schamen!

6   1  
Wanny

Charpie

We hadden 70% de bal en 0 serieuze doelpogingen. Dan is het lastig winnen

7   2  
Pannelap

Die scheids is omgekocht...... mafklapper

8   0  
Bredaolee

Frustratie is hoog, scheids was extreem kut ( zoals gewoonlijk, blijft een gemeenteambtenaar natuurlijk), maar nac had dit in de 1e helft in t slot moeten gooien. Volendam moet zich echt achter de oren krabben waarom ze er nogsteeds niet overheen walsen als de tegenstander met een man minder staat. Koppen omhoog, goed trainen tijdens de interlandbreak en er tegen psv weer staan. Pluspuntje wel dat Soumano minuutjes heeft gemaakt.

11   0  
Doode

Wat een enorme kutavond is dit geworden, en het zag er eigenlijk nog goed uit na de eerste 45 minuten.

Volendam was erg slecht en zelfs met 9 tegen 12 zou je hiervan kunnen winnen.
Erg zonde en ook pijnlijk voor de ranglijst.

11   0  
Kanonschot

Wat ben jij een flinke vent Martens.
Ga je schamen,en dan die glimlach na de wedstrijd niet normaal walgelijk. 😡

4   0  
Matc

Hopen dat Sparta van Pec wint, andere clubs moeten het maar even voor ons oplossen.

7   0  
Nelis

We zijn genaaid, maar hadden het de eerste helft al af moeten maken, dan is er niks aan de hand. We hebben gewoon nog steeds veel te veel kansen nodig, het blijft maar prutsen voorin. Geen goals is geen punten, we moeten een afmaker hebben.

10   0  
El PG

Rood Holtby terecht, hoe ongelukkig en onbedoeld de overtreding ook was. Helaas bepaalt dat het verloop van de 2de helft, zeker omdat de 1-1 snel valt. Met deze tactiek weet je dat het ineens een heel andere match wordt als je met 10 komt te staan omdat alles bij NAC gebaseerd was op bal bezit en domineren (wat we goed deden in de 1ste helft).

Dat is voetbal helaas. Een moment kan een match kantelen. Daar moet je voor waken.

De rode kaart van D'n Hoef: kan ik niet over oordelen.

Rood voor Oldrup is bizar. Speelt de bal, raakt dan de man met ingetrokken been. Waarom trekt de VAR de ref niet naar het scherm? Als dat rood is, moet Van Kruijsen er ook af want die had nul intentie de bal te spelen en dat is een tackle van achteren en moet dan ook rood zijn.

Goede eerste helft, ik heb bij vlagen echt genoten van hoe we het spel bepaalden. De 2de en het eind resultaat zijn geflatteerd door wat er gebeurd is. Dit is een pijnlijke nederlaag zoals nederlagen altijd pijnlijk zijn ook omdat hij zo onnodig was. Maar er is geen man overboord. Moed putten uit 1 helft en die speelstijl vaker toepassen.

17   1  
Koos Waslander

Tegen zoveel onrecht valt gewoon niet te voetballen.
Die van Holtby kun je geven, maar dan moet je hem ook aan Volendam geven.

Die van Oldrup Jensen is natuurlijk nooit een rode kaart.

En die rode kaart tegen Hoefkens: KNVB, schaam je kapot. 4e man; ik hoop dat je de rest van je leven natte sokken hebt en jeuk op je rug waar je net niet bij kunt. Sukkel.

5   2  
Wanny

Nelis

We hebben spelers nodig die een ander in stelling kunnen brengen. We komen nu amper tot doelpogingen.

19   1  
Brecht

Vond Paula en Soumano wel goed invallen eigenlijk

7   1  
Geelzwart

Zou NAC niet onderhand iets van een statement moeten maken?
Lastig en frustrerend is natuurlijk dat het heel moeilijk concreet te maken is “want scheidsrechters maken nou eenmaal fouten”. Maar zo vaak, en zo structureel tegen NAC sinds het begin van het seizoen is niet alleen te wijten aan willekeurige fouten, zou je zeggen

Voor clubs als de onze gaat het aan het eind van het seizoen om 1 of 2 punten verschil en dan voelt het machteloos om zo vaak zo duidelijk benadeeld te worden door de arbitrage

3   18  
Wil

Zo, we staan op poule- positie voor DEGRADATIE!

Zullen we nu eens geen geld uitgeven aan RANDVOORWAARDEN, maar in de WINTERSTOP aan BETERE SPELERS?

Straks hebben we een prachtige accomodatie, die te duur is voor de 1e divisie..... en spelen we weer in de KKD! Dat is niet erg slim!

HET KAPITAAL VAN DE CLUB MOET OP HET VELD STAAN!

Graag een paar KANJERS erbij in de winterstop, Peter Maas! Qua spelerspotentieel heb je veel te laag ingezet!!!!

4   1  
Geelzwart

@EL PG
Mooie reactie, helemaal mee eens

3   8  
hgmaster

- Eerste rood terecht
- Geel ipv rood Volendam ook terecht
- Tweede rood niet terecht

Jammer maar helaas. Geen vuiltje aan de lucht tot de rust...

9   0  
Bredanaar

Martens had het weer eens niet in de hand. Weet dat de schijnwerpers op hem gericht staan en fluit daar ook naar. Scoort alleen ten koste van nac. Stoppen met zo’n scheids knvb.

3   13  
Wil

Ik vrees dat we al na PSV al LAATSTE staan......

4   4  
Hont

10 tegen 10 met een 1-1 gelijkspel was terecht geweest.
NAC heeft dit aan zichzelf te wijten. Kansen niet afgemaakt voor rust. Oliedom van Holtby.
Er was geen vuiltje aan de lucht.
2 punten verloren door de domme rode kaart. 1 door een waardeloze scheids.

3   1  
Bredaolee

@wil heracles wint dus even met 10-0 tegen go ahead? Speciaal.

3   0  
MVG

Het frustrerende dit seizoen is dat het voetballend allemaal vrij aardig is, veel beter dan vorig seizoen... maar we krijgen het elke keer voor elkaar het onszelf veel te moeilijk te maken, 12 punten, onderin en volgende wedstrijd Psv op bezoek, er moet wel wat gaan veranderen

3   0  
Kees

Waarom Brim en niet Paula???

3   1  
Geelzwart

Hoefkens is er ook klaar mee haha

4   13  
Wil

Al die minnetjes over mijn post betreffende de noodzakelijke versterkingen, spreek ik nog wel aan het eind van het seizoen!

Zonder versterkingen zitten we volgend jaar nl. in de KKD!

6   2  
Dos

Blij met reageerders zoals El PG.
Geen man overboord, helemaal mee eens!

Hup NAC!

10   1  
Geelzwart

Het is ook inderdaad eigenlijk te gek dat er niet met de VAR is gecheckt

7   0  
hgmaster

Ik die enkele momenten al wel gezien dat we veel plezier gaan hebben aan soumano! 👍

5   2  
Looisty

@el PG,

Helemaal eens met je analyse m.b.t. de gegevens kaarten. Kan me echter niet vinden in je opmerking dat je genoten hebt van de eerste helft. Deze eerste helft is precies de reden waarom NAC hier gewoon 3 punten heeft weg gegeven. Nac heeft 6 of 7 momenten in deze eerste helft gehad waar zij zelf het verschil hadden kunnen maken, maar met name Nassoh en Talvitie laten precies zien waarom ze bij NAC spelen en noet hogerop. We kunnen allemaal de scheids deze schuld geven, maar daar doe ik niet aan mee. Hand in eigen boezem. Je verliest hier van een amateur elftal door eigen toedoen..

3   4  
Wanny

Hoefkens moet zich vooral op zijn team richten. Scheids kan ie toch niks mee.

Waarom wordt er zo weinig gedaan met zo'n groot overwicht? En waarom komen we weer niet goed uit de rust. Met een slap passje van Talvitie en een domme actie van Holtby.

Eens dat de scheidsrechter na dis kaart bizar slecht was, maar we doen het onszelf ook wel weer aan.

Tegen PEC vergaten we ooi al te winnen. Hadden nu gewoon 17 punten moeten hebben.

9   3  
Mike Zonneveld

@ Wil

Je hebt er gewoon geen kijk op. Vandaar de minnetjes. Als Holtby geen rood had gekregen hadden we minimaal een punt gehaald

2   8  
Wil

@BREDAOLEE

Daar heb je natuurlijk een punt. Het moet zijn: gedeeld laatste!

3   8  
Wil

@ Mike Zonneveld

Ik spreek je wel aan het einde van bet seizoen!

5   2  
Looisty

Tegen Ajax en AZ vergaten we ook punten te pakken. Dat is geen pech meer...

5   1  
Wanny

Looisty

Natuurlijk niet. Kwaliteit en mentaliteit.

10   1  
Hedden-um

Mocht hier ene Jan de Jong ronddwalen... Je bent een enorme sukkel. Mag je snel en lang wegblijven bij onze club.

Beetje racistisch uitlaten jegens onze speler. Schaam je kapot!

4   16  
Nacrat

Trainer eruit aub.
Bij 0 1, moet je doorgaan voor de 0 2, lijk wel dat ze dat niet mogen. En zo slecht uit de kleedkamer komen en dat is niet de eerste x. Zit geen gif in. Daarom ook die domme 1ste rode kaart.
Trainer eruit, anders komt het niet meer goed.

7   3  
Fritske d'n Olifant

Om te beginnen worden we hier regelrecht genaaid door de scheids. De rode kaart van Holtby kun je geven, maar met geel had echt niemand moeite gehad. Het is niet dat Holtby die Volendammer bewust probeert te blesseren. Hij gaat natuurlijk wel met enig risico het duel aan en is dan te laat. Maar als er vervolgens bij een identieke overtreding op Brym alleen geel wordt gegeven dan ben je als scheids aan het marchanderen. De kaarten voor Hoefkens waren ook belachelijk. Zeker als je ziet dat die trainer van Volendam de hele wedstrijd buiten zijn vak stond te coachen. De rode kaart die Oldrup Jensen kreeg, daar hoef ik het niet eens over te hebben. Maar dat laat onverlet dat de goals die NAC tegen kreeg niet te voorkomen waren. Dat je met Veerman in de 16 gaat gokken op de buitenspelval is gewoon Russisch roulette. Ik snap dat echt niet bij een 2-1 voorsprong met 10 tegen 11. Valerius vond ik overigens zeer verdienstelijk invallen. Blij dat ook Soumano weer minuten mocht maken. Het was direct zichtbaar dat deze jongen kwaliteiten heeft.

8   1  
Looisty

NACRat, wat een onzin.
Doordat spelers als Nassah en Talvitie meermaals verkeerde keuzes maken staat het bij rust 0-1 ipv 0-3. Na rust krijgt Holtby vrij snel rood. Welke verkeerde wissels dan?

7   0  
BELIEVER

Allereerst hadden we het in de eerste helft af moeten maken.
Hand in eigen boezem.
Maar neemt niet weg dat we genaaid zijn!
Kijk de statistieken met Martens als scheids en VAR er maar eens op na, dat is kommer en kwel.
Ik heb mij nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat hij iets tegen NAC heeft.
Daarbij vind hij het feit dat hij zogenaamd onpartijdig is belangrijker dan gewoon neutraal een wedstrijd fluiten.
De rode kaart voor de trainer kan ik niet beoordelen maar de andere twee waren niet terecht, absoluut niet ik denk zelfs dat er eerst een overtreding op Holtby werd gemaakt.
Deze scheids voelt nooit een wedstrijd aan en was die overtreding van Volendam dan géén rood.
Schaamteloos dat je dat laat gaan en even later NAC weer rood geeft dat is niet uit te leggen en gewoon een kutstreek.
Hoop dat NAC in verweer gaat maar 3 punten haal je er niet mee terug.
En ik maak me zorgen over de nasleep hiervan.
En zorgelijk vind ik ook dat onze trainer nooit een antwoord heeft op deze noodsituaties.

9   3  
Eretribune

Beste supporters, we hebben vanavond redelijk gespeeld.
Maar tegen 12 man winnen word moeilijk met zo'n waardeloze " scheids " en zo ook de VAR, die grijpt ook niet in.
Word tijd dat we een echte voetbalbond krijgen.
Weg met die corrupte zooi uit Zeist.
Moeten zich diep schamen met zo'n " scheidsrechters korps.
Maar een troost, het seizoen is nog lang.
Het zal toch wel eens mee gaan zitten.
En wij als publiek volle bak achter ons N.A.C. blijven staan.
Komt allemaal goed.
Eens word de hemel stralend blauw.
Ondanks alles, toch een fijn weekend.
Hup N.A.C.

10   0  
Koos Waslander

Gezellig. De 'ik druk bij iedereen 1 minnetje'-kruik is ook weer aanwezig, vanavond.

Welkom, Kruik.

12   4  
Joepv99

Ik zat vandaag in het Volendam thuis vak. Wat is NAC diep gedaald. Vanaf de 2e rode kaart hebben NAC supporters elkaar 15 minuten het licht uit de ogen geslagen in het uitvak. Diep triest. Vorige week eigen spelers bedreigen, en vandaag onderling vechten. Stewards van Volendam probeerde met gevaar voor eigen leven ertussen te komen, zonder succes… Jammer dat je hier verliest maar de uitslag valt compleet in het niets door zo’n dieptriest uit vak. Schaam je kapot.

9   4  
Looisty

Die overtreding van Holtby wordt door elke scheids bestraft met rood. En anders wel door de VAR na het zien van de beelden. Dat de intentie er niet was maakt ze geen flikker uit. Die van Jensen slaat werkelijkwaar helemaal. nergens op. Daar is de tegenstander gewoon net te laat bij en loopt eigenlijk gewoon door en laat zich vallen..die zal geseponeerd gaan worden.

14   0  
Kiko

Ik begrijp niet zo goed waarom wij zo vaak benadeeld worden door de knvb. Het valt heel erg op maar er is zo weinig tegen te doen. Volendam was zooo zwak. We hadden gewoon die 3 punten in de tas moeten hebben vanavond. Zwaar frustrerend en klote...

11   1  
Dos

Je kan wel zeggen dat de intentie niet uitmaakt, maar Ik heb meer dan voldoende vergelijkbare voorbeelden gezien dit seizoen en ook in deze wedstrijd waar geen rood werd getrokken.
NAC moet echt in beroep tegen beide kaarten en daarbij de andere voorbeelden gebruiken.

1   3  
SAMSON

Waar staat dat intentie niks uitmaakt?

11   1  
NAC Vooruit!

Van dit Volendam had je met 11 tegen 11 zeker gewonnen! De oudjes van Volendam konden het alleen toen NAC in onderdak was…

11   2  
Bredafun

Kortom..... NAC is weer genaaid met onterechte beslissingen...
wat n fuckers die VAR, opzoute met die VAR, stelletje ongeschoolde NOOBS zijn dit met veelal totaal verkeerde beslissingen!
weer ten nadele van NAC ...

9   5  
Looisty

Je moet gewoon bij rust 0-3 voor staan, dan hoef je het niet over "intentie" te hebben. Dit is de zoveelste wedstrijd die we beter zijn, maar waarin we nalaten afstand te nemen. En als de tegenstander zo'n overtreding als Holtby maakt,vinden we het allemaal donkkerrood.

13   8  
Dbare79

Kunnen allemaal wel weer maar de scheids wijzen maar waarom komt NAC elke keer weer in deze situatie terecht? Misschien daar eens naar kijken

9   0  
Ouwe Spionkop

Frustrerend. Iedereen best de belangen die vanavond op het spel stonden.
Ja we hadden met de rust meer voor kunnen staan. Wat trouwens heel knap was omdat we de hele verdediging miste.
Daarna zijn we gewoon keihard genard door Martens.
En dat is nog het meest erge.
Stel je voor dat je hierdoor degradeert.

3   0  
Koos Waslander

@Joepv99

Ik zag op WhatApp al zoiets voorbij komen, maar begrijp ik dit nou goed? NAC supporters onderling staan dus een potje te knokken in het uitvak?

Is dit serieus?

Gasten; kunnen we alstublieft normaal doen? We gaan toch allemaal naar dezelfde club, we staan toch allemaal achter dezelfde club?
Doe gewoon normaal man. Ik vroeger heel wat uitwedstrijden bezocht, maar dat was echt ondenkbaar.

8   0  
Hedden-um

Ik snap werkelijkwaar niet dat mensen niet begrijpen dat we niet zomaar met 3-0 voorstaan met rust.

Wij zijn verdomme geen PSV of Feyenoord dat iedere kans wel afmaakt, en we hebben die spelers niet omdat ze anders wel daar hadden gespeeld. We zijn NAC we hebben NACspelers en t is verdomde moeilijk om een pot te winnen. Je speelt niet een tegenstander even met 3-0 weg in een helft.

Daarnaast is die van Holtby misschien wel.of niet terecht rood, boeiend. Het gaat erom dat er daarna een moment is dat erger is dan Holtby en er een andere beslissing wordt genomen. Dat Jensen eerst de bal speelt en dan zijn been intrekt en de VAR niet kijkt. Dat scheidsrechters niet begrijpen dat er emotie in voetbal zit en zich opstellen als arrogante kwallen die een trainer even gaat vertellen hoe t hoort. Eerste geel voor Hoefkens was terecht, maar als je die 2e geeft dan spoor je niet.

Voor t 2e seizoen op rij krijgen worden we in dezelfde wedstrijd op wedstrijd bepalende momenten gewoon anders behandeld dan onze tegenstander. Dan wordt het gewoon heel moeilijk om te promoveren. Het wordt echt tijd dat NAC zich eens uit gaat spreken als club, dit kan gewoon niet langer.

2   14  
Dero

Wat een kinderlijke reactie over de knvb , denken mensen serieus dat ze in Zeist zeggen we zullen nac ff een oor aan naaien…? Echt dan ben je niet goed bij je plaat. We zijn gewoon een matige ploeg met een coach die er geen bal van snapt. Als we nog uit de degradatie zone willen komen, moet er zsm een nieuwe trainer komen.

5   2  
Joepv99


@Koos Waslander

Te triest voor woorden inderdaad, maar helaas wel waar. NAC supporters gingen voor zeker 10 tot 15 minuten met elkaar op de vuist. Niet 2 tot 3 dwazen, maar echt tientallen “supporters” verspreidt over het hele vak. Terwijl er bovenin het uitvak geslagen werd, werden er onderin mensen van de trap geduwd en getrapt. Oudere NAC supporters werden (doodsbang) onder begeleiding van de tribune af gehaald. Ongelofelijk. In alle jaren dat ik naar NAC ga is dit toch echt een dieptepunt.

Ik meen gezien te hebben dat de aanleiding voor dit alles een gegooid bekertje was. Vervolgens werd de schuldige aangewezen door mede supporters waarna de vechtpartij uitbrak. Maar dit weet ik niet helemaal zeker.

5   6  
Jasonvo1912

Wat een asociaal tuig in de #nac supportersvereniging bus met elkaar op de vuist belachelijk #NACpraat

6   0  
BELIEVER

@ Dero, ja dat klopt inderdaad dat is al door de jaren heen zo.
Als je tegendraads en uniek bent dat wordt bij de KNVB niet gewaardeerd.
En die Martens flikt het al jaren.
Die moeten ze echt nooit meer een wedstrijd laten fluiten het is een schande voor het Nederlandse voetbal.

1   0  
Anders Tegnell

Klopt Looisty, dat die overtreding van Holtby tegenwoordig rood is, zeker met de var erbij (en de kans is groot dat die van Jensen wordt geseponeerd). Maar.... intentie zou hoe dan ook mee moeten tellen. Opzettelijk iemand dood schieten of per ongeluk scheelt heel veel als je voor de rechter staat. Op het voetbalveld is de straf een rode kaart, opzettelijk of niet.

6   0  
Koos Waslander

@ Joepv99

Een gegooid bekertje? Vroeger gooiden we hele stoeptegels, asbakken en weet ik het allemaal. (En dat keur ik niet goed, begrijp me niet verkeerd)
Maar no fucking way dat we daarvoor of daardoor met elkaar op de vuist gingen.

2   0  
Joepv99

@koos waslander

Een gegooide beker op het veld als reactie op de rode kaart. Vervolgens ging de security op zoek naar “de dader” en werd deze door mede NAC supporters aangewezen (zo dacht ik te zien van een afstandje). Dat was de aanleiding van de onderlinge knokpartij.

3   0  
Oldskool

@ JASONVO1912

Er is niet gevochten in de bus van SV. (Zie verklaring SV)

7   3  
Dbare79

Ben wel klaar met dit gezeik van alles en iedereen op de scheids altijd na de wedstrijd bij NAC, tuurlijk zitten er wel wat discutabele dingen bij maar dat is van aller tijden. Zorg gewoon dat je daar niet van afhankelijk bent en dat je wedstrijden wint, dat heb je zelf in de hand vaak. Nu spelen ze bij vlagen goed, komen vaak op voorsprong of komen terug in de wedstrijd maar het over de streep trekken lukt zelden. Zorg dat je dat eens onder de knie krijgt ipv achteraf balen en schelden op iedereen behalve jezelf

6   1  
ome cor

Ik heb een gehandicapt elftal gezien door het niet beschikbaar hebben van drie centrale verdedigers en kennelijk is de vierde (Kongolo) niet geschikt voor de basis en de vijfde (van Reeuwijk) helemaal niet geschikt voor NAC 1.

Dat Carl dus moest knutselen om de basis 11 neer te zetten, die het niet oogstrelend deden, maar wel afdwongen dat elke tweede bal voor NAC was.
Wat ze verzuimde was aanvallend meer druk te zetten en de voorsprong voor rust uit te bouwen.

Na de rode kaart van Holtby bleef NAC gewoon voetballen en probeerden ze er toch doorheen te voetballen. Ook na de gelijkmaker.

Dat het moeilijker werd, Volendam vol op de aanval ging en op 2-1 kwam belette NAC niet tot blijven proberen en blijven vechten.
De rode kaart voor Oldrup Jensen veranderde dat ook niet.
Volendam zetten druk, maar NAC bleef strijd leveren....helaas zonder een terechte gelijkmaker.

Wat dat betreft: geen mooie wedstrijd, geen punt/punten, maar wel de vechtlust gezien bij NAC die we van spelers eisen.
Dat is het enige pluspunt.

0   0  
Lesswood

Een bekertje dat gegooid wordt. Niets dat volwassen en verstandige mensen niet kunnen negeren of uit kunnen praten lijkt me dan. Triest!

4   3  
BELIEVER

Buiten alles wat ons is overkomen, wat we onszelf aan hebben gedaan maar bovenal wat die smerige Martens heeft geflikt maar ik hoor niemand over het feit dat Jensen eerst die Veerman vrije doorgang geeft en daarna die Muhren ook nog eens ongehinderd laat scoren?
Dat kan je één keer overkomen maar twee keer achter elkaar , sorry dat snap ik niet.

3   9  
Sietze

Gebrek aan kwaliteit: Holtby, Bielica, Kongolo , Talvitie niet eredivisiewaardig. En nog een paar.

0   1  
El PG

@Looisty -- ja, absoluut, goed punt wat je aanhaalt: we creëerden inderdaad te weinig met het bal bezit. Zeker in de final third van het veld te weinig secuur, soms door nonchalance en soms ook door onkunde of te veel one trick pony zijn. Talvitie moet iets onvoorspelbaarder zijn, hij is zo stijf links en tegenstanders weten dit inmiddels. Nassoh is in potentie een geweldige speler maar lijdt ook te veel bal verlies. Het moet nog zakelijker. Niet iedere keer de achterlijn eerst halen en dan voor geven, gooi er eens een early cross in, zo ter hoogte van de kop van het zestien meter gebied. We hebben een lange spits die goed kan koppen, maak daar gebruik van.

Genoten van de eerste helft omdat we NAC vorig seizoen niet 1 keer zo hebben zien voetballen, niet thuis en zeker niet uit. Na de 1-0 moeten we door drukken.

Alas, daar dan de nuancering. Maar ik zag wel een basis waarmee we vooruit kunnen. Oldrup Jensen speelde weer goed achterin, Balard was solide, Rio komt volgende match terug, Soumano eerste minuten gemaakt. Het kan en gaat alleen maar beter worden.

Tegen PSV is ieder resultaat bonus. Dan hebben we wel weer spelers tot onze beschikking die er vanavond om schorsing en blessure niet bij waren.

10   0  
Benn076 Deze gebruiker is een admin

@Sietze hou op joh. Met een fatsoenlijke scheids en var trek je hem vanavond gewoon over de streep. Of speel je in het uiterste geval 10 tegen 10.

5   4  
Arie

Hey Believer,

Jensen is geen centrale verdediger slimmerik. Toen de druk hoger werd merkte je dat goed. Dat is niet de reden van deze nederlaag. Dat is Martens.

2   8  
BELIEVER

Ha Arie, ik wist niet dat je dan een tegenstander gewoon vrij mocht laten staan en dan niet hoefde te dekken?
Man man man wat praat je een onzin, als je op die positie staat dan ben je op dat moment gewoon verdediger basta, dus twee persoonlijke fouten die je de wedstrijd kosten. Dit mag je als prof nooit gebeuren.

2   3  
Badeend

Ik kreeg het idee dat Holtby een duw kreeg van zijn tegenstander en daardoor uit balans een erg onhandige overtreding maakte. Rood vond ik ook echt te zwaar, maar kwalijker is dat hij blijkbaar zo verrast werd door de aanwezigheid van die verdediger, die gewoon veel sneller was dan hij.

Sowieso ben ik eigenlijk vooral/alleen in de eerste wedstrijd onder de indruk van Holtby geweest. Daarna is hij in mijn ogen niet de speler die het team voldoende écht aanstuurt en op sleeptouw neemt. Misschien is het nog teveel los zand om dat in je eentje te kunnen doen, maar hij zou wel de speler bij uitstek moeten zijn die dat doet. En ik zie het niet (genoeg). Hij is veel teveel met zichzelf bezig of met de scheids..dat zag je gisteren ook weer rondom zijn rode kaart.

Terwijl ik denk dat hij het wel kan, heel soms komt het er wel uit. Maar het moet moeilijk zijn, je medespelers moeten er ook ontvankelijk voor zijn en ik weet niet of dat zo is bij spelers als Talvitie, Brym, Nassoh en Sowah.

Ik ben dan ook benieuwd hoe een wedstrijd zonder Holtby gaat zijn, al is het tegen PSV met waarschijnlijk het sterkste middenveld van NL. Het is aan Hoefkens om hier de juiste strategie tegenover te zetten. Dat is alvast een andere dan vorig jaar, waarbij captain Jan steevast uitstapte naar het middenveld om Saibari "aan te pakken". Toen Saibari dat eenmaal doorhad (heel snel al), liet hij zich verder zakken en creëerde een zee aan ruimte.

Verder over gisteren - Brym hoef je echt niet meer te bellen hoe laat de training begint, die kan wel uit de telefoonboom. Met terugwerkende kracht ziet Mats Seuntjens er ineens helemaal niet meer nonchalant uit.

Sowah, tja. Vorige week was het excuus dat hij Deijl voor de voeten moest lopen, maar waarom gaf hij gisteren dan alleen maar tikkies terug? Waar teveel ook nog van mislukte?

Gisteren heb ik extra gelet op Lucassen. Het spijt me voor hem en zijn fanboys maar die komt echt zwaar tekort voor de Eredivisie. Het predikaat "strijder" vind ik al echt überdom maar dit geeft wel precies de kern van een aantal problemen weer. Lucassen is een speler die continu boven zijn kunnen moet presteren om maar een beetje aan te haken. En dat uit zich vaak in te agressief, want hij heeft de voetballende kwaliteiten niet en het inzicht ook niet om daarop te kunnen bouwen. Maar "hij geeft nooit op" en "vecht zo lekker voor zijn plek". Vast allemaal een beetje waar, maar hij is gewoon niet goed genoeg.

Als je Dirk Kuijt bent, kun je op mentaliteit een eind komen maar die had óók echt talent en inzicht. En daar begint het, en niet andersom. Je kunt Oldrup Jensen (en Greiml in eerdere wedstrijden) van alles verwijten, maar er is ook heel veel reparatiewerk te doen met Lucassen naast je. Gisteren pakte ook Balard dat nog op. Dat maakt je verdedigend niet sterker, het is te hopen dat Valerius doorgroeit.

Bij Kemper zie je dit ook nog te vaak, al heeft die grotere stappen gezet dan ik van tevoren verwacht had. Bij hem vind ik het vooral opvallend dat hij het in de afgelopen maanden na de wedstrijd steeds had over hoe onbegrijpelijk het was dat NAC óf niet scherp begon aan een helft óf twee zulke verschillende helften speelde. Dat kan een keer gebeuren, twee keer ook, maar zes keer achter elkaar??

Over het geheel snap ik oprecht niet dat mensen vinden dat NAC "tot de rode kaart van Holtby goed speelde". Dan ben je wat mij betreft echt bezig met de schuld voor het verlies bij de scheidsrechter leggen. Een walgelijke reflex, maar tegenwoordig is het blijkbaar normaal om alleen maar naar anderen te wijzen.

De eerste helft was voor het grootste deel prima, al verzuimden we veel met het balbezit te doen en creëerden we te weinig echte kansen. Maar in de 7 minuten na rust zag je al dat NAC het niet meer wist, of kon. En eigenlijk was dat al het geval na de 1-0, het lijkt wel of ze daar geen kracht uit putten maar bijna schrikken van de voorsprong en dan ineens bang zijn om die te verdedigen. Meestal zie je dat een team in zo'n fase vrijwel direct nog een aantal kansen creëert maar bij NAC lijkt steevast het tegenovergestelde het geval.

Check de inworp situatie aan de rechterzijlijn even terug in de eerste vijf minuten na rust. Echt abominabel, besluiteloos en inspiratieloos. Op dat soort momenten krijgt Volendam het gevoel dat er met wat meer druk wel iets te halen valt. Dan roep je het dus zeker over jezelf af.

Er zit absoluut handhaving in bij dit team, en iets meer ook, maar het wordt niet eenvoudig. Zou mooi zijn als Soumano aanvallend dat beetje extra brengt waardoor je met 4-4-2 ook echt stabiliteit kunt creëeren. Ben benieuwd, hup NAC!

4   0  
JG

@Wil, hoe het team ook speelt, je insteek is altijd negatief. Je kijkt niet naar team, tactiek, scheidsrechters, tegenstander, alleen maar vanuit je kleine , zwarte hoekje achter je toetsenbord.

1   1  
scheppioni

Wat een enorme grote schande !!!
NAC rood, volendam zelfde overtreding niks en dan die van Jensen slaat alles !!
Statement vanuit volendam dat NAC genaaid is zegt genoeg !!! Knvb scheidsrechterkorps zum kotsen ! Blijkt dus wel weer dat we geen moment kunnen verslappen want we blijven maar genaaid worden !!!!

5   2  
Baosje

@Dbare79

Ik ben eigenlijk wel klaar met die ADHD figuurtjes met hun achterlijke gehengst op die graftrommels
Wat bezielt de jeugd? Dat kopieergedrag met hun zwarte hoodies, een dorpsgek met ern megafoon en dan zo'n josti die na 6 pillen geslikt heeft op een trommel staat te hengsten....echt wat is er tijdens de zwangerschap met die generatie gebeurd???

2   0  
NAC4Ever

@Wil
08 november 2025, 21:11

Wil je die ook spreken als we ons handhaven?

Laad alle berichten na dit bericht in