Wij gaan niet opzij

Liveblog: NAC - PEC

Thiestemberg

Gaat NAC zich handhaven? Deze wedstrijd tegen een directe concurrent (PEC heeft een punt minder dan NAC) lijkt de uitgelezen kans! NAC start in ieder geval met twee spitsen om dit te bewerkstelligen. De wedstrijd volgen en meepraten kan zoals altijd in ons liveblog.

NAC Breda
1
3
PEC Zwolle
04 mei 2025 12:15
Rat Verlegh Stadion
Basisspelers
99 Daniel Bielica
25 Cherrion Valerius
12 Leo Greiml
5 Jan Van den Bergh
4 Boy Kemper
55 Kamal Sowah
16 Maximilien Balard
8 Clint Leemans
77 Leo Sauer
29 Sydney van Hooijdonk
10 Elías Már Ómarsson
Jasper Schendelaar 1
Eliano Reijnders 23
Simon Graves Jensen 28
Anselmo Garcia McNulty 4
Sherel Floranus 2
Ryan Thomas 30
Anouar El Azzouzi 6
Younes Namli 7
Davy van den Berg 10
Filip Krastev 50
Dylan Vente 9
Wissels
31 Kostas Lamprou
1 Roy Kortsmit
15 Enes Mahmutović
44 Maxime Busi
23 Terence Kongolo
39 Dominik Janošek
6 Casper Staring
11 Raul Paula
20 Fredrik Jensen
19 Saná Fernandes
9 Kacper Kostorz
14 Adam Kaied
Mike Hauptmeijer 40
Kenneth Vermeer 25
Damian van der Haar 33
Thierry Lutonda 5
Dylan Mbayo 11
Odysseus Velanas 18
Jamiro Monteiro 35
Nick Fichtinger 34
Thomas Buitink 29
Kaj de Rooij 22
Eerste helft 1' Kamal Sowah Anouar El Azzouzi 20' 27' Jan Van den Bergh Tweede helft Odysseus Velanas ( Dylan Vente ) 46' Younes Namli 54' 64' Cherrion Valerius 66' Raul Paula ( Kamal Sowah ) 66' Adam Kaied ( Clint Leemans ) 66' Dominik Janošek ( Elías Már Ómarsson ) 79' Maxime Busi ( Cherrion Valerius ) 82' Kacper Kostorz ( Sydney van Hooijdonk ) Odysseus Velanas 83' Dylan Mbayo ( Younes Namli ) 84' Kaj de Rooij ( Filip Krastev ) 84' Damian van der Haar ( Sherel Floranus ) 89' Nick Fichtinger ( Anouar El Azzouzi ) 89' Kaj de Rooij 90' 90+2' Kacper Kostorz
Bron:
B-Side Rats
Vorig bericht
B-Side Stats: NAC - PEC (1-3) 62 reacties
Volgend bericht
Blik op de tegenstander: PEC Zwolle 27 reacties
244 Reacties
21   1  
Wanny

Afwerken op het doel is wel heel matig

6   6  
Moppernac

Wordt een wedstrijd billen knijpen en dan in de 88ste minuut LEO SAUER 1-0

3   3  
BredaF2

Niks geen billenknijpen, 3-1 vandaag. Come on NAC!!!

5   1  
ennaojseejer

Maakt niet uit, als we maar veilig zijn

3   1  
jeroentjeboerrr

Als die Sowah vandaag eens uitkiest om een zlataneske dribbel goal te scoren, zou mooi wezen

4   1  
ennaojseejer

Sowah die de pannen van het dak speelt, dat zou wat zijn ja :-)

1   2  
Breda*076

Iemand een stream toevallig?

0   1  
ennaojseejer
0   1  
De Beul van Etten
4   1  
ennaojseejer

Goeie sfeer.
De commentator: Reinders wordt opgejaagd, vooral door het publiek :-)

0   2  
iknatuurlijk

Tijd om het af te maken boys. Winnen en we zijn veilig.

6   4  
Tico

Wissel die Sowah nou maar, gaat gewoon niet goed.

5   4  
Bredaviking

soa wisselen!

5   2  
ennaojseejer

Net wel een hele goeie voorzet van Sowah, maar onze spits maait er half overheen.
Gevaar is wel dat Sowah een stomme 2e kaart pakt

14   3  
Mike

Sowah speelt goed!! Bijna assist loopt zich het schompes en verdedigt goed mee. Walgelijke figuren hierboven op basis van 1 overtreding. Kap daar nou eens mee joh kleuters. Kleineren van spelers dient geen enkel doel.

8   3  
Baosje

Vorig seizoen was Staring de zondebok..totdat hij NAC de eredivisie in schoot....en nu is Sowah de pineut

TRIEST !!!!

4   13  
Moppernac

Wat een ONTZETTENDE GROTE LUL IS JAN VAN DEN BERG

6   4  
Baosje

@moppernac
Want? Hij moet de tegenstander de vrije doorgang verlenen?

3   3  
Baosje

@moppernac

De passes van vd Bergh gezien ?

Wat een oetlul hé...

21   1  
Wanny

Afwerken op het doel is wel heel matig

6   7  
Yung-Yoon Noh

Sowah speelt prima pot hoor. Nac gaat niet goed met de kansen om, alles schieten ze over het goal

2   1  
SjorsNAC

Deze wedstrijd eindigt niet eindigen in 11 tegen 11. Voldoende kansen gehad dat wel maar zo wild en onnauwkeurig

3   6  
Mike

Ow, en zowaar een stuk of 5 goede voorzettingen/ steekpasen VOORUIT van Sowah.

Verdient de volle support!

2   4  
iknatuurlijk

Prima eerste helft hoor alleen wat scherper voor het doel a.u.b.

11   1  
SAMSON

Wat een KKD niveau. Waar trainen die gasten op de hele week. Alle ballen de tribune in of anderszins onzuiver.

14   3  
Toontje

Al jaren...als het moet geeft NAC nooit thuis.
Geen scorend vermogen
Geen voorzetten
Zelfs Sauer komt er niet uit.
Degene die toevallig scoort is winnaar
Niveau van de wedstrijd heel slecht....bang om fouten te maken.
De kaarten die Jan pakte voor praten..komen nu extra hard aan.

2   2  
Tico

Mike, jij kleineert die personen hier toch ook! Ieder zn mening toch.

3   3  
Baosje

@Toontje

Nee klopt helemaal....nacompetitie tegen Excelsior thuis gaf NAC ook niet thuis....had natuurlijk gewoon 12-2 moeten worden....

6   3  
Uit Je Naaht

NAC creëert best het een en ander. Afwerken heel wild en matig. Sowah en Sauer spelen prima. Aardig wat strijd, en beperkte hoeveelheid kunde.

Verdient 0-0 bij rust, maar wij maken meer aanspraak op een doelpunt.

6   4  
BP

Zoue ze weten dat overwinning handhaving is ??

Sowah, ga jij maar ff zitten, Sauer overzicht bewaren

11   2  
Moppernac

Baosje@

Ook gezien dat er nog 3 NAC spelers achter hem stonden om hem op te vangen???
Gewoon domme en lompe 11de gele kaart.

8   0  
Toontje

Domme gele kaart weer
Onze Luxemburger is een prima vervanger en was goed in vorm
Na december is Jan (teveel opgehemeld) stukken minder

4   3  
Baosje

@moppernac

Links lag helemaal open man...
Toegegeven dat hij teveel kaarten pakt...maar hij doet méér goeds dan slecht

Dus come on...ga achter de ploeg staan...want deze pot heb je nog niet gewonnen

5   0  
Toontje

@Boasje

Klopt maar toen zaten ze in een flow
Ze begonnen die NC als underdog...niemand verwachtte iets
Nu is de verwachting hoog...en dat kunnen ze niet (nooit) waarmaken

3   1  
Wanny

Niet verliezen is ook belangrijk. Dus ik snap wel dat NAC wat voorzichtigheid inbouwt.

9   1  
Tico

Sowah raakte de bal in het begin vd wedstrijd 3 a 4 keer op een knullige manier kwijt en daar reageerde ik op. Later in de wedstrijd laat hij goede dingen zien dat mag ook gezegd worden. Ik reageer op het moment dat ik de dingen zie.

3   2  
Maarten

4-4-2 gaan voetballen. Foutieve passes komt vooral omdat middenveld het niet kan belopen op de flanken. Omarsson en Sauer in de spits. Sowah , v Hooijdonk eruit voor Staring en Janosek.

8   0  
kopspion

Toch weer een domme kaart van Jantje hoor, die overtreding was niet nodig !
Sowah speelt een prima pot nu
Verder is het allemaal vrij vlak en voorspelbaar
Zou nu toch Kostorz eens een keer de kans geven, Omarsson heeft zowat het hele seizoen de kansen wel gehad maar zakt steeds verder weg en gaat steeds minder scherp spelen

7   0  
Wanny

Omarsson heeft geen rust in zijn spel.

8   0  
SAMSON

Die kaart aan de zijlijn was helemaal niet nodig. Jantje is ruim koploper in het gele kaarten klassement en dat is echt geen pluspunt.

4   7  
ome cor

Internet helden....

Domme kaart van Jan. Ja misschien wel, maar hij speelt met de druk en emotie en is niet die lamme tak op de tribune (of thuis ?) die zo druk is met zn telefoontje.

Sowah speelt prima in het geheel.
Alleen het geheel mag nog wel wat beter

Drie punten hugodver

2   7  
ome cor

Ga sowieso voetbal kijken ipv iedere scheet op je telefoon te posten

5   2  
SAMSON

Wat ben je zelf aan het doen dan, knuppel?

7   1  
iknatuurlijk

Ik merk dat mensen hier echt veeeeeeel te hoge verwachtingen hebben van dit NAC. Dit is het he jongens ze kunnen echt niet beter. Het is al een wonder dat we zoveel punten hebben gepakt na vorig jaar......

9   0  
kopspion

Ja hoor
Je ziet het gewoon aankomen !!!

4   1  
Moppernac

Dit wordt dus hooguit weer 1-1 want sinds 24januari heeft NAC niet meer dat EEN doelpunt kunnen maken in een wedstrijd

2   2  
Mousje

Ja hoor, ik zie weer een 1-1 aankomen bij het eind signaal.

4   4  
j.d. BSIDE

Wanneer gaan we nu echt voetballen??
Sowah efkes wisselen jonguh ...

10   2  
kopspion

Geef nou vrrdomme Kostorz eens een kans ipv Omarsson !!!

7   0  
Eric fartman

Iedereen speelt tegenwoordig met de handrem, bang om tegen rood aan te lopen met de var en met de nieuwe regels .
Het is gewoon een slappe hap geworden , strijd bij veel teams is weg want oei oei oei als je een sliding inzet.....

7   3  
Yung-Yoon Noh

Omarsson niet het niveau op het moment. Ik zag net op tv een klein buikje bij hem. Scherpte eraf

11   1  
kopspion

En dan niet Kostorz een kans geven hoor Carl
De zoveelste speler die genegeerd wordt

10   0  
Baco

WTF NAC , totaal doelloos spel. !!!!!!

6   6  
SjorsNAC

Nog een seizoen Hoefkens en van hooijdonk zie ik niet meer zitten.

4   2  
kopspion

Janosek, pfff

5   1  
Willem Naccerski

Handhaving wordt dus eventueel beslist in de laatste wedstrijd tegen W2 .

10   0  
Anders Tegnell

Zelden zoveel foute passes gezien.

18   0  
Yung-Yoon Noh

Als je ook ziet hoe svh die buitenspel kans niet afmaakt. We hebben gewoon geen spelers in vorm die doelpunten kunnen maken

15   2  
Wil

Zeer zwak NAC! Wat doet Van Hooijdonk in de basis?

14   3  
ennaojseejer

En van Hooijdonk maar laten staan?

12   0  
Anders Tegnell

Technisch is PEC echt veel beter. Het gaat allemaal veel soepeler.

11   3  
Grote Kerk

Van Hooijdonk aub terug naar Beek Vooruit !

7   0  
SAMSON

Verschrikkelijk zeg. Ze gaan het nog verzieken.

7   3  
Bside2004

Wat een kut seizoen

11   0  
BredaF2

Fucking pruters vandaag

7   7  
Alandevisser

Super wissels hoefkens met je kayed mafkees pfff

7   1  
ennaojseejer

PEC heeft gewoon veel meer kwaliteit

15   4  
NAC Voor Altijd

Sinds dat zoon van Hooijdonk in de basis staat speelt NAC als een natte krant....

13   2  
Wil

KKD-ploeg, Peter Maas!

14   1  
Moppernac

Terechte 0-2 het niveau NAC is echt van KKD niveau.
NAC heeft geluk dat willem2 nog slechter presteert.

14   1  
j.d. BSIDE

Wat zijn wij SLECHT !

12   2  
Wanny

Slechtste wedstrijd in een jaar. Zit totaal geen energie in

7   8  
Dero

Onze top trainer bakt er weer helemaal niets van. Sommige hier wilde nog een standbeeld voor hem plaatsen….. weg ermee totaal ongeschikt.

6   4  
Anders Tegnell

Wat heb je tegen Beek Vooruit, Grote Kerk?

7   7  
SjorsNAC

We gaan er via de nacompetitie uit dat is wel zeker. KKD niveau al vanaf januari, het lijkt helemaal nergens op. Wat een schandalige 2 helft vuile lapzwanzen

6   9  
Moppernac

Misschien dat ze bij NAC ook een schokeffect kunnen creëren door een trainers wissel.

9   8  
NAC Voor Altijd

NAC moet ruilen met Lokeren.
Vreven hier naar toe en Hoefkens die kant op....

10   0  
Baco

SCHAAM JE !!!!!!

10   1  
kopspion

Je gaat toch ook twijfelen aan Hoefkens hoor
Misschien toch niet zo lang houdbaar bij een team zoals uit zijn verleden blijkt ?

14   1  
Wil

En..... een KKD- voorhoede! ZEER ZWAK!!!

8   1  
M.H. te R.

Nog 7 punten voorsprong om de Kruiken. Nog 9 punten te verdelen. Hadden misschien toch met 5 man achterop moeten beginnen. Kunnen het spel toch niet maken.

13   0  
Jemo

Zomeravond voetbal instelling, geen energie, kunnen niet naar dezelfde kleur spelen en simpel geen kwaliteit in de voorhoede. Het Carl Hoefkens effect is ook uitgewerkt ben ik bang. Ergste vind ik nog dat je jezelf veilig kan spelen voor eigen publiek en met deze instelling komt.

4   11  
Rubenac

Hoefkens tyf op man.

5   8  
NAC Voor Altijd

Hoefkens TOBtrainer.

13   2  
Toontje

Hier kon je op wachten

*verschil eerste seizoenshelft en nu veel te groot
*eerste helft zat alles mee...leverde extra punten op
*PEC 5 klassen beter
*Kemper en Valerius geen schim meer van vboor hun blessures
*jantje ook veel minder
*scorend vermogen 0,0
*eerste helft voorkomen en de verdediging hield stand
*nu komen we zelden meer voor en de verdediging is niet betrouwbaar ..uitgezonderd Leo

Tegen W2 thuis als dat beslissend wordt gaat het weer mis..NAC kan het niet als er druk op zit. Ze moeten nu uit proberen punten te sprokelen

Als we erin blijven...gaat het volgend jaar absoluut fout...want er is geen geld

9   3  
Marti

We hebben het over van hooydonk , maar zullen we het ook een over het scorend vermogen hebben van omarson! I

12   1  
Yung-Yoon Noh

Die Macnulty heeft ook echte elke bal. Alle oud Nac spelers doen ons pijn. Zoals altijd

7   7  
Maarten

Leemans .exit
V Hooijdonk ..exit
Sowah ...double exit
Jensen . exit
Kaied exit.
Kostorz exit
Omarsson.exit.
Busi.exit.
Sauer. Helaas exit
Kwaliteit moet erbij. Duidelijk meer kwaliteit.

8   2  
Toontje

Niveau van Excelsior...Volendam..Den Haag halen ze niet

7   0  
ennaojseejer

Lekker verdedigd van Busi op 5 meter afstand van de Rooij bij de 0-3

9   1  
Hont

God zegene het aantal punten van de eerste seizoenshelft...

1   1  
Bredaolee

Elias kijken we mee? Zo scoor je!

4   5  
Maarten

Staring.exit
Vd gele kaart vd Bergh exit. Te traag te veel gele kaarten. Dat staat niet in verhouding betreffende verre ontworpen wat iedereen al het wapen kent

11   2  
Moppernac

Jan van den Berg geschorst tegen Fortuna en laat hem daarna uit tegen NEC ook maar niet mee doen anders pakt hij daar ook nog een gele kaart en is hij geschorst tegen Willem 2 en die wedstrijd is cruciaal.

16   1  
ennaojseejer

Onze enige scorende spits zit meestal op de bank

16   6  
Anders Tegnell

Waarom denken mensen dat W2 nog genoeg punten pakt om het spannend te maken?

12   2  
Kanonschot

Ik schaam me kapot 😡😡😡

11   0  
Maarten

We moeten Willem Ii duidelijk dankbaar zijn dat hun een nog grotere verval kunnen hebben dan NAC. Wat een verschil met voor de kerst. Duidelijk moet het erg druk worden op de transfermarkt. We hebben teveel passanten die niet eredivisie mwaardig zijn

7   11  
Alandevisser

Weg met die trainer heel snel

6   0  
Geelzwart1912

Tjonge jonge! wij waren volgens mij de hele middag bloemetjes aan het plukken in de wei. Hup Nac 🤔

10   1  
Meeberg66

Slechte 2e helft en verdient verloren
Zal nu nog spannend worden en hopen dat de angst niet in de ploeg sluipt.
Moeten het dan maar tegen de zusjes afmaken.
Kan ook nog dat de zusjes volgende week verliezen en wij ook dan zijn we ook veilig met daarna nog 2 wedstrijden en 7 punten voorsprong

10   1  
Toontje

Er worden nogal wat spelers genoemd die exit moeten...en meestal terecht
Maar we moeten er wel 16 hebben minimaal

WE HEBBEN GEEN GELD

9   2  
ennaojseejer

Middenveld kon het niet bolwerken, voorin geen enkele dreiging, waardeloze wissels.
Plus de scheidsrechter /KNVB had weer eens besloten dat NAC 3x zoveel gele kaarten zou krijgen

13   5  
ome cor

Als Hoefkens de spelers vandaag, dé wedstrijd van het seizoen, niet meer kan laten doen dan wat we net gezien hebben dan is zijn houdbaarheidsdatum een discussiepunt.

Volgende wedstrijd Kostorz in de basis ajb.
Omarsson en Hooijdonk een dikke 3.
Kemper leek zich in te moeten houden omdat Jan er volgende week niet bij is..speelde verre van op zijn niveau.
Sauer liet ook nog niet zien waarom Feyenoord hem terug wil.

En dat kut kind uit Best wat hier voor veel geld heen kwam en NIKS liet zien, maar wel mocht revalideren heeft zich bij de 0-3 schandalig gedragen.

12   2  
Moppernac

We moeten de aankomende 2 wedstrijden maar gaan juichen voor Heracles en Pec Zwolle dat ze punten pakken tegen Willem2 want ik zie dit NAC niet winnen van het nog slechtere willen2

4   8  
ennaojseejer

Op de Tilbo-site had iemand het gisteren over “weer een puntje dichter bij de nacompetitie”
(ipv. rechtstreeks degraderen dus)
Niemand gelooft daar dat W2 drie keer gaat winnen

11   0  
Poepienattie

Als het er echt om gaat, geven ze niet thuis pfffftt. Volledig terecht verloren. Volgende week winnen in Sittard en klaar. Maar hoe.......

6   9  
Maarten

Omarsson is 30 en schiet gewoon geen deuk in een pakkie boter. V Hooijdonk is een spits die je moet bedienen naar met Sowah Cholera komt er geen bal aan. Dan hebben we grijze muis Jensen nog. Een huurling van Feijenoord die NAC alsnog NAC het hoofd boven water houdt. Jan gele kaart vd Bergh die zijn snelheid moet camoufleren met gele kaarten.

20   6  
iknatuurlijk

Mensen klagen veel over Sowah. Ik ga klagen over v Hooijdonk.... Sinds hij terug is bakken we er echt helemaal niets meer van. Een frommelgoal tegen Almere en voor de rest kan hij er echt geen reet van. Teert alleen maar op papa zijn naam.

12   4  
Ouwe Spionkop

Hopeloos uit vorm iedereen.
W2 krijgt nu 2 thuiswedstrijden tegen clubs die al veilig zijn.
Het gaan aankomen op de laatste wedstrijd.
Als we zo doormodderen spelen we gewoon weer tegen Jong Utrecht volgend seizoen.

5   1  
Maarten

Klotee ook dat PEC enHeracles veilig zijn na de blamage van NAC. Willem deux dus mooie fijne tegenstanders. En NAC maar ploeteren olv Hoefkens.

8   0  
MVG

Zo kan je niet voor de dag komen in een wedstrijd waar je je veilig kan spelen...NAC moet zich schamen... het is dat w2 nog slechter is maar de komende 2 wedstrijden moet het er veel veranderen wil je jezelf veilig spelen

3   4  
NuFfNie

NAC onwaardig op alle fronten. Er was geen plan, bezieling, over mijn lijk mentaliteit, gogme, coaching. Op het veld niet, maar ook zeker niet op de tribunes. Toeschouwers ipv supporters.
We moeten overleven, dat was de doelstelling. Zou w2 nou echt nog 9 punten pakken? Tuurlijk niet en dat weten ze zelf ook wel. Dus je hoeft hier niet alles af te zeiken alsof alles verloren is. Dat is precies de instelling waarmee vandaag gevoetbald is. Volgende week speelt w2 gelijk tegen heracles en is NAC veilig na een verloren wedstrijd tegen Fortuna. Of gaan we daar winnen als we de punten niet meer nodig hebben? Is ook typisch NAC.

10   4  
Arie

Collectieve offday.
Sauer laat zn man weer eens lopen, 0-1 en toen was het klaar.

16   2  
Wil

Als we geen geld hebben om ons te versterken, dan worden we een structurele KKD- club! Voor de eredivisie moet het niveau gewoon fors omhoog!

13   1  
Looisty

Ik ga niet klagen over van Hooijdonk of Sowah. Er zit simpelweg veel te weinig voetbal in dit team. Ik had Hoefkens hoog staan, maar ga nu wel twijfelen over zijn capaciteiten eerlijk gezegd. Zwolle was op alle fronten twee klasse beter. Wat een kutpot..

1   5  
Maarten

Een ding wel. Mocht NAC degraderen en weer op vrijdag voetballen dan neem ik een seiOmzoenskaart weer. Gewoon in t weekend voor mij geen optie is betreft dagen en tijd

2   1  
patreferee

Wat waren we vandaag slecht. Weinig beleving in de wedstrijd. Typisch NAC om het weer zo spannend te maken. Hup NAC!

11   2  
ome cor

Dan loop je een heel jaar met de namen van Poolse bevrijders van Breda op je shirt en uitgerekend op dodenherdenking speel je zo ontzettend ongemotiveerd. 😢

7   3  
Toontje

De meesten hier schatten het niveau van NAC veel te hoog in.
Met geluk eerste seizoenshelft meer punten gehaald dan begroot
We mogen er bij lange an niet van uit gaan dat het goedkomt.

12   0  
Hedden-um

Als je de mogelijkheden niet benut, en na 0-1 vergeet te voetballen, dan krijg je dit. Totale aanfluiting, lang geleden dat we dit thuis hebben gezien.

Jan kreeg (terecht) veel lof, maar waar die man vandaag mee bezig was... Aiaiai.

13   1  
Maarten

Ik twijfel ook aan Hoefkens. Ik mis de rust die Dick Lukkien heeft. Bij hem komt t altijd goed na een tijdje. Gewoon omdat hij blijft bij zijn leest. Bij Hoefkens is t te wispelturig met zijn opstelling. Keepertje eruit, veranderingen spelsysteem. Er zit geen lijn in. En geen lijn is geen vertrouwen in je materiaal.

8   3  
SjorsNAC

Bij W2 hebben ze de bodem al bereikt, trainer eruit en vol gas. Zij speler nu 2 keer thuis het zal mij niet verbazen als ze die winnen.

11   5  
Ernie

Vorig seizoen per ongeluk gepromoveerd, dit seizoen per ongeluk gedegradeerd?
Ik acht de kans nog steeds reëel.

10   2  
Ouwe Spionkop

Conclusie: NAC heeft veel te weinig kwaliteit voor de eredivisie.
Alleen als je een muur optrekt van 5 verdedigers en betonvoetbal speelt sprokkel je puntjes.
Ik schat de kans dat we volgend jaar weer eredivisie spelen 50%.
We zijn totaal afhankelijk van w2. Als die 2x weten te winnen hebben we een vet probleem.

19   0  
Arjanus

Het is echt heel simpel! Onze TD heeft echt geblunderd deze winter. SvH had nooit maar dan ook echt nooit gehaald mogen worden. Voegt niets toe en sinds hij er is loopt het niet.
We hadden en hebben creatieve spelers nodig voorin. En die zijn niet gehaald.

Sowah wordt beter en ook nonchalanter. Wat is in godsnaam zijn taak....? Nonchalant zijn en verdelen is geen goede combinatie namelijk.

Onze trainer moet eens echt ballen hebben. En worden aangesproken op slecht wisselbeleid. Kostorz is een zelfde spits als SvH alleen dan 3x beter. Stel gewoon de beste spits op. En datbis echt niet SvH. Hoop dat hij van de zomer vertrekt.

12   4  
Henkie

Hoefkens leek het licht gezien te hebben de laatste weken. Het spel werd ook direct weer beter.

Maar speelt deze wedstrijd toch ineens weer met een opstelling van 10 man. Waarom Sydney nu weer?

18   1  
kopspion

Ik roep al weken dat Kostorz wat meer speeltijd zou mogen krijgen ……..

6   10  
BP

Hoe een stelletje lamballe je weekend kunnen verzieken.

SCHAAM JE KAPOT !!!!!

Hoefkens oprotte

10   2  
Looisty

Dé wedstrijd van het jaar en je gaat er kansloos af tegen de nummer 15 van de eredivisie. Wat een teleurstelling. Maar dit is eigenlijk al een week of 10 aan de gang. De trainers krijgen er totaal geen voetbal in. Waar de middenvelders van Zwolle continu vrij stonden en er voetballend uit komen, is het bij NAC niet anders dan hopen op een toevalstreffer. Morgen zullen Sowah en van Hooijdonk wel weer het slechtste cijfer krijgen, waar deze vandaag toch echt voor Sauer en v/d Bergh zouden moeten zijn..

5   2  
Toontje

Ze hoeven zich niet te schamen....ze kunnen niet beter al denken sommigen van wel.

Het is helemaal geen ere3divisieniveau....al werd dat wel eens verbloemd

5   7  
Thomas springt voor NAC

Lekker met z’n alleen een handje geven aan Kai de Rooij.
Had die gast de dug out in getrapt man!

7   2  
Moppernac

Willem2 mag 1x gelijk spelen thuis en 1x winnen thuis en dan wordt NAC -willem2 een belangrijk potje

14   2  
Dbare79

Lang geleden dat het zo slecht was en uitgerekend op de dag dat je je veilig kunt spelen doen ze dit. Ongekend! Zelfs een schot tussen de palen was meestal al te veel gevraagd. En Van Hooijdonk, tsja, niet meer opstellen

9   5  
ome cor

Willem II wint thuis van Heracles en komt op 28 punten.
Als PEC een punt pakt tegen GAE dus hoeft de week erop niet per se te winnen in Tilburg en dan kunnen de kruikjes nog heel dichtbij komen. Of in de laatste wedstrijd: d'rop op en d'r over.

Dus Hoefkens.... DRIE punten in Sittard en iedereen hier kan weer rustig slapen.

6   7  
Rudy

Sowah, "Go Home and Stay at Home"

Sowah is geen spits en zal dat ook nooti worden.
Door hem in deze waan te blijven zetten moet Sauer lager spelen.

14   2  
D.kocx

Ik kan het wel eens jammer vinden dat we verliezen maar dit verpest voor mij echt me weekend en dat is lang geleden wat een ongelofelijk kut voetbal!! Dit was HET moment om je veilig te spelen en dan verlies je met 3 fucking 1 van Pec Zwolle! Sorry hoor maar het elftal mag/moet zich diep gaan schamen!!

16   2  
Looisty

@ome Cor,

3 puntjes tegen Fortuna op basis van wat?
Je bent vandaag volledig afgetroefd tegen Zwolle thuis. Je mag gewoon hopen dat Willem 2 volgende week verliest. Ik verwacht van dit NAC helemaal niks meer..

9   2  
Benassi

Hier kan Hoefkens dus niks aan doen he. Ik denk dat er weinig zijn die zijn start opstelling hebben bekritiseerd, maar die hebben ook niks gecreëerd. Toen Pec druk ging zetten, zijn we geen moment meer in de wedstrijd geweest. We konden niet meer van achter uit opbouwen.

We kunnen allemaal wel van de kracht van WII uitgaan, maar als de zusjes volgende week verliezen. Zijn we er ook.

Al we het er op aan laten komen en het zou van de laatste wedstrijd afhangen, dan zie ik het somber in. Dat is vandaag wel bewezen.

8   3  
Baco

WTF was die de Rooij aan het provoceren naar de B Side ??????

11   3  
Benassi

@baco

Inderdaad, wat een idioot. De club die hem tijdens zijn blessure gewoon onder contract heeft gehouden. Onze duurste aankoop, en niks gepresenteerd. En dan zo doen. Vreselijk.

2   8  
Wil

Vanmiddag maar 4 spelers gezien van etedivisie- niveau:
Bilica, Greiml, Valerius en Balard.....

10   3  
MVG

Die kaij de Rooy...geen deuk in een pakje boter getrapt bij NAC en dan zo provoceren...totaal onnodig, eerste keer dat er een beetje emotie te zien was bij die dooje maar een scheidsrechter moet hem gewoon geel geven...verder gewoon verdiend verloren

1   6  
Wil

Correctie 5: + vd Bergh

7   3  
Bredaolee

Tegen Fortuna maar eens met kostorsz starten met omarsson of een v Hooijdonk/ random jeugdspeler.

7   4  
SjorsNAC

Als we ons nou om iemand niet druk hoeven te maken is het kaj “bambi” de Rooij. Kan niet met druk omgaan dat mannetje.

5   11  
Vakkie G

Maak je niet druk Nac geeft die 7 punten echt niet meer weg

11   4  
Wil

Sauer vond ik vanmiddag ook KkD- niveau....

14   0  
Wil

Trainer Hoefkens lijkt ook de weg kwijt te zijn....

5   1  
Toontje

@sjors

Bij NAC kan er helemaal niemand met druk omgaan

6   9  
TrappieG

Ziet dan niemand hier de toegevoegde waarde van Sowah?

8   2  
NAC!!!

Een eerste helft die 2 kanten op kon vond ik. NAC had het lichte voordeel maar het gevaar kwam maar van 1 kant.

2de helft zag je het gebeuren, Zwolle maakt de match niet vroeger dood, waar er nog hoop was. Echter was het enkel hoop, doelrijpe kansen zelden of niet gezien.

Aanvallend onmondig en zwak! We hebben een 9 die van geen hout pijlen kan maken. Werd binnen gehaald als de verlosser, het is het grootste drama dat er op tussen loopt! Goed is goed, slecht is slecht, maar het is nu zeker niet goed met hem in de basis.

Sowah sterke pot, enkele slechte ballen maar wat verzet die gast veel werk.

1   2  
Toontje

@Will

Alleen Leo en Balard. Rest valt af vandaag

5   0  
Bredawereldstad

1 e helft zag ik nog aanknopingspunten maar DE 2 e helft….

- weinig scorend vermogen, omarsson had die bal erin moeten knikken
- van de berg weer geel (11e) en heel veel onnodig bal verlies
- wissels die te laat komen 65e minuut 3x en alle 3 niks brengen.

Ik geloof wel dat we ons veilig gaan spelen maar waar zijn de aanknopingspunten van de extra 12 wedstrijden? Alle spelers die gehaald in de winter voegen te weinig toe.

7   4  
Breda vooruit

Die hoefkens heeft nu bij NAC ook weer laten zien dat hij maar voor een half seizoen zijn spelletje kan doen en daar is het niks meer dus buiten met die vent schok effect

9   0  
De Leste

We hadden ons safe kunnen spelen maar met nul instelling kan je de wedstrijd niet winnen hoefkens er is nog veel werk om het seizoen goed afsluiten

10   0  
D'n Klaagmuur

Wat is nu eigenlijk Hoefkens zijn plan? Op zich stond het best aardig eerste helft, best wat schietkansen die slordig werden afgerond en dan start je de tweede helft en dan komt ie weer met al zijn onbegrijpelijke wissels.

KAP NOU EENS met dat 3 spelers tegelijkertijd wisselen! Je veroorzaakt chaos elke keer weer ipv dat je tactisch wisselt, het is puur een gok die al de hele tweede seizoenshelft keer op keer dramatisch uitpakt.

Omarsson je meest beweeglijke spits eruit voor Kaied? Want? Kaied heeft zich bewezen als topspits?

Sydney eruit voor Kostorz dat zou logica zijn, maar niets wat logisch is, is wat Hoefkens doet.

Bidden en hopen op een goed einde dit seizoen, maar als je Hoefkens nog een seizoen geeft zonder Sauer dan eindigen we stijf onderaan.

8   0  
NAC4Ever

Denk de slechte wedstrijd van het seizoen. Vooral de tweede helft.
Maar kijken we ook naar ons zelf?
Op de eerste 20 minuten na, vond ik het vanaf de tribunes ook zeer mager.

1   9  
Fritske d'n Olifant

Een dikke onvoldoende vanmiddag, dat is wel duidelijk. Met Valerius als positieve uitzondering. Ook het inmiddels verwende publiek ging mee in de malaise met als dieptepunt de vele lege blauwe stoeltjes de laatste 10 min. Lever dan je seizoenkaart ook maar in.

4   3  
Dbare79

Kaj anoniem opbellen en zijn moeder beledigen is ook wel van ongekend laag niveau moet ik zeggen hoor. Manmanman hoe stoer moet je je dan hebben gevoeld met je relnichtjes op je zolderkamer.

8   2  
Kiko

Ik zit al een paar weken de wedstrijden van Willem II te kijken in de hoop dat ze verliezen. Gelukkig pakken ze nauwelijks punten want wij kunnen blijkbaar niet meer winnen. Als we het redden en daar heb ik wel vertrouwen in, zal er flink doorgeselecteerd moeten worden, want deze selectie is natuurlijk verre van eredivisiewaardig.

11   3  
Opdebrommer

Met Sydney en Omarsson ga je het niet redden komend seizoen, graag doorselecteren. Sowah speelde over het algemeen een prima pot vond ik. Kemper is in de tweede helft helemaal zoek gespeeld en was een schim van zichzelf, wat mij betreft de slechtste van het veld.

Die de Rooij laat zich wel kennen zeg. Niks klaargespeeld in Breda, altijd gesteund en dan met zo’n actie komen.

Al bij al een schandalige middag. Op naar Sittard en Nijmegen, waar echt wel wat te halen valt.

3   3  
Paulus 1971

Heel goed evenleren dit is na de winterstop zo slecht niet normaal.

12   2  
Ivo

Hoefkens "moet" gewoon die 4-2-3-1 er in houden. Al dat gehussel en geschuif iedere keer, geen team wordt daar beter van. Nu was het weer een 4-2-4 / 4-4-2. De spelers bij Europese topclubs kunnen dat handelen maar onze jongens niet.

Zet Kostorz die laatste 3 potten maar in de punt, en verder een middenveld met Oldrup, Leemans en Balard. Dan zijn we het sterkst. Wil je verdedigend wisselen dan breng je Mahmutovic of Kongolo, wil je aanvallend wisselen dan heb je Omarsson en Sana Fernandes. Daar komt nog wat dreiging vanaf. Sydney en Omarsson zijn heel zwak de laatste weken. En als Sauer dan zijn dag niet heeft blijft er weinig over.

Ik ben de experimentjes helemaal beu, nu weer met Kaied en Paula. De vorige trainer bleef ook maar schuiven.

19   0  
Tonn

Wordt tijd voor scherpe keuzes. Kostorz in de spits

15   0  
Wil

Terug naar de tactiek en de veldbezetting(!!!) van de 1e seizoenshelft, Hoefkens! De nieuwe spelers vd winterstop blijken GEEN versterking!

8   3  
RaRa

Eerste seizoenshelft nog beetje kunnen profiteren van de euforie van de promotie van het jaar ervoor. Deze trainer, krijgt veel complimenten, maar presteert ondermaats en is tactisch gewoon zwak. 0-3 achter komen, thuis tegen Zwolle. Ga je schamen!

Iedere andere trainer had de regionale kranten ook al op zijn dak gehad, en daarmee druk, maar diezelfde kranten geven alleen maar complimentjes over zijn looks…. en dat hij zo goed bij NAC past. Hoop blèren en niet presenteren, dat klopt wel ja.

13   0  
Moppernac

Het is toch belachelijk dat je na psv uit niet meer dan maximaal 1doelpuntje per wedstrijd kan maken.
Zo win je nooit meer een wedstrijd want je krijgt er ook iedereen ook een tegen

10   0  
Marti

Ik had hoefkens hoogstaan begin van de competitie maar nu krijg ik het gevoel dat het NAC veel geld gaat kosten door zijn manier van voetballen en zijn wisselbeleid , het is niet dat hij de laan uitgestuurd hoeft te worden maar wel even duidelijk maken dat het met zijn manier anders moet , dat er stabiliteit in het veld staat en geen wirwar van spelers

12   6  
Ad B uit Roosendaal

NAC heeft dikverdiend verloren van een zwak PEC Zwolle.

Weer een andere opstelling. Van Hooijdonk kan niet mee, waardoor middenvelders en verdedigers de aanval extra gaan ondersteunen. De 1e goal zag je aankomen, omdat Kemper veel weg was. En de onrust in het elftal, de gehele wedstrijd door.
Dan wordt er gewisseld. Paula erin en Sauer naar rechts. Sauer was gevaarlijk op links, maar op rechts valt hij terug. Overigens al eerder gebeurd. Sauer, verreweg de beste, behoort op zijn gewilde positie te staan!!
En het rustpunt Leemans werd ook ten onrechte gewisseld.
Na de 0-1 deed iedereen zomaar wat, NAC stond helemaal verkeerd. Begrijpelijk dat PEC dat afstraft.

NAC heeft een goede selectie, maar geen goede trainer. Hoefkens is weer door het ijs gezakt. Met een goede coaching had NAC zich vandaag veiliggesteld.

4   11  
Niekjongepier

De westrijd was helemaal niks, maar al van te voren weggaan is ook wel heel triest. Dan is het ook terecht dat het uitvak ons jodenpubliek noemt.

8   6  
SP1

Niemand wil ervan horen. Maar ik ben klaar met Hoefkens en de bewierookte hype rond hem... Wederom tactisch shit en geen beleving...NAC teert op een aardig begin en is daarna niveau degradatie kandidaat... Maar alles wordt weg gewuift.... Ik voorzie het scenario waarin wijn stuivertje gaan wisselen met de buurtjes uit bilburg. Fijn Carl.... Top!

6   8  
SP1

Ow ja... Kemper laat nu zien wat iedereen vooraf al dacht... Te zwak voor de eredivisie.... En trust me... Ik ben fan van Kemper.. Maar delaatste potjes zijn echt heel slecht van capo K.

11   2  
Kees B5

Met PEC en veren van het veld. Ben niet graag negatief, heb dit seizoen veel genoten in het Rat Verlegh. Maar wat er vanmiddag op de mat werd gelegd - te triest voor woorden. Na FC Twente thuis geen enkele wedstrijd zonder achterstand, paar punten gesprokkeld maar dit was een dieptepunt. Bijna geen enkele speler haalde zijn niveau. en dat tegen een zwakke tegenstander. Uithuilen en opnieuw beginnen. Enne, Carl, zet nu Kostorz eens in de basis. Die heeft als invaller meer goals gemaakt dan onze basisspitsen.

5   4  
Paulus 1971

Gewoon slecht maar ik geloof nooit dat de kruiken 3x winnen en wij niks geen punten pakken fortuna speelt ook nergens voor .

13   8  
Dero

Hoefkens is totaal de weg kwijt naar de winterstop. Hij krijgt geen strijdend elftal meer op de been. Zoals altijd 3 wissels 25 minuten voor tijd. Waarom kan hij geen wedstrijd lezen en naar zich toe trekken?! We hebben een uiterst zwakke trainer die met z’n belabberde spel ook het avondje of middagje nac naar een mineur stemming brengt. Bedankt Maas !

8   2  
Ouwe Spionkop

@Paulus,
Hoeft ook niet. Als we blijven verliezen heeft w2 genoeg aan 1x gelijk en 1x winst de komende 2 thuiswedstrijden.
Ze zullen dan de laatste wel van NAC moeten winnen. Maar NAC verliest als we zo spelen van iedereen.

18   9  
Brecht

NAC moet afscheid nemen van van Hooijdonk: het publiek ziet het , nu de trainer en de TD nog . Hij kan gewoon niet mee. Volgende wedstrijden alleen nog Kostorz. Die kan koppen, combineren, heeft een actie en scoort. Waarom staat van Hooijdonk er eigenlijk in????

11   3  
Windy City Rat

Maar gelukkig heeft hij Garbett naar jong NAC gestuurd....

13   3  
Pancake United

Wat een collectieve wanprestatie vandaag hoewel ik denk dat we het gaan redden. Terug naar de opstelling van de 1e seizoenshelft. Met Van Hooijdonk in de basis behaal je niks, ook niet als ie op de bank start. Ik heb het vanaf het begin al gezegd: die voegt niks toe en je speelt met 10 man. Sinds hij er is, is het voetbal alleen maar slechter geworden. De hele tijd werd ik afgevlamd omdat ik kritiek had op de held van Breda. Nu merk ik dat ik niet de enige ben die dat vindt. Gratis de deur uit doen wat mij betreft einde seizoen, is nog een grootverdiener ook. En vanaf nu Kostorz in de spits, die is 10 keer beter. Hup NAC 💪

7   4  
Maarten

Hoefkens ziet door de bomen het bos niet meer. Hij is het kwijt. De aankoop Sowah reflecteert zijn verloren. 25 jarige uit Ghana die op zijn leeftijd juist een stap voorwaarts moet maken maar juist naar NAC ging. Teken aan de wand dus.

7   3  
Bo Nus

Het positieve vandaag was code sjaal. Was erg fraai en succesvol. Hou dit erin. T zwaaien met die muziek en t vertoon tijdens opkomst. Echt een uiterst goeie vernieuwing van bundesliga-allure.

6   3  
Beultje

Gewoon schandalig vandaag..
Kemper ..
Junior..
En dan nog zeker 4 spelers gewoon
Eredevisie onwaardig..
Onze TD kan aan de bak

10   2  
ennaojseejer

Nieuwsgierig hoe het was gegaan met Garbett op het middenveld de 2e helft :-)

3   3  
Thierry14

Pancake, ken jij meerdere namen uit onze selectie of blijft het er maar bij 1....
Is gewoon een vraag

11   3  
MaartenH

Pfff allemaal leuk en prima dat Van Hooijdonk en Soha vriendjes hebben bij begeleiding en of media. Maar als het “ kut” is moet dat gewoon gezegd worden. En het was kut!!

5   6  
Heksenketel

Wat Kai de Rooij deed na zijn doelpunt was erg onprofessioneel en onnodig provocerend. Maar ik heb net op ESPN zijn uitleg gehoord.

Kai, je had er boven moeten staan, maar het is je 100% vergeven!

3   1  
Paulus 1971

@ ouwe spionkop alles alles .kom op zeg .het is echt slecht dat klopt maar je pakt echt wel ergens punten en anders verdien je het niet om er in te blijven kom op 7 punten.en 3 wedstrijden

5   1  
Matc

Bagger, gewoon bagger, als je ruimte krijgt om op de goal te schieten en je schiet hem 10 meter buiten de palen.... vraag ik me af waarom je betaald krijgt om te voetballen...als je een vrije kopbal het en je kopt hem 3 meter over, vraag ik me af waarom je betaald krijg. Als je alle tijd hebt en rustig de bal naar de de verkeerde kleur speelt, vraag ik me af waarom je betaald krijgt. Dit is echt amateur niveau. Ik heb me kapot geïrriteerd vanmiddag. Zulke spelers zijn het niet waard om betaald voetbal te spelen.

5   0  
De Leste

Pm kan vanaf dinsdag flink aan de bak er moet in ieder linie 2 goede spelers bij en ook even met hoefkens koffie drinken wat vandaag op het veld te zien was kkd niveau

13   2  
Bo Nus

Kostorz maakte prima goal uit bij PSV. Een echte spitsengoal, wat je zo graag ziet. Toen zag je al dat ie veeeeeeel scherper en vaardiger is dan SvH. Zet die gast gewoon in de basis en je hebt er 1 die 10 tot 15 maakt in een seizoen.

6   6  
BasSnelden

Nou nou nou… Het was Basje Paniek toch?
Pec Zwolle matige aanvallers hè?!
Willem Twee pakt toch geen punten, dus geen zorgen jongens….

Geloof me: ik wil niks anders dan veilig spelen zonder nacompetitie maar het is loodzwaar en loei spannend tot speelronde 34!!!

Vrijdag gaat een wezenloos Heracles (niks meer om voor te spelen) met een dramatische keeper (zie gister..) naar Stilburg waar de sfeer optimaal is (90 minuten zingen en springen). Reken maar op winst.

Dus zelf doen in Sittard wij. Maar dat wisten sommigen al langer.

1   8  
f4ratje

Met Mahmutovic en Kongolo in het centrum heeft NAC een stabielere defensie neergezet dan in de laatste wedstrijden met Greiml. Greiml speelde een sterke eerste seizoenshelft, maar de laatste weken is het gewoon nét niet – vergelijkbaar met Van den Berg. Beiden halen kaarten alsof het knikkeren is, en dat werkt uiteindelijk in het nadeel van het team.

Wat betreft de kansen van onder andere Janosek: die jongen is ernaast gezet en mist inmiddels ritme en vertrouwen. In topvorm schiet hij de twee kansen van vandaag er gegarandeerd in. Investeer nu alsjeblieft in hem, geef hem speelminuten. Zijn passes en schot zijn van grote waarde.

Voor volgend seizoen is het essentieel om op zoek te gaan naar een spits die niet alleen kansen afmaakt, maar ook zelf iets kan creëren. Daarnaast zal er ook een waardige vervanger moeten komen voor Sauer.

Dan blijft de vraag: wat moeten we met spelers als Junior, Paula, Kaied, Bielica, Omarsson en Kemper? Ze lijken allemaal nét niet eredivisiewaardig. Daarnaast nemen we hoe dan ook afscheid van Busi, Kostorz, Lamprou en Fernandes – zij keren terug naar hun eigen clubs.

Voor volgend seizoen zou Mol zeker een kans moeten krijgen. Valerius kreeg zijn kans en heeft die gepakt. Mol zou zomaar eens een verrassing kunnen worden.

Hoefkens werd in het begin geroemd – er iszelfs een podcast genoemd naar hem, het boegbeeld van de club. Maar nu het minder loopt, wordt hij direct afgeserveerd. Natuurlijk zijn zijn keuzes momenteel lastig te volgen, en het is frustrerend dat er nog steeds geen vast basiselftal is. Maar geef hem alsjeblieft de tijd. Wat wel een punt van zorg blijft, zijn de spelhervattingen. Dat is de verantwoordelijkheid van Guvenc. Was Molhoek dan echt zoveel minder? Wat ooit een groot wapen van NAC was, is inmiddels onschadelijk gemaakt door elke tegenstander.

Laten we hopen op een goed seizoenseinde – maar Willem II komt ineens akelig dichtbij...

5   3  
Wanny

Ik vond Paula nog wel wat aardige dingen laten zien eigenlijk. Ook wel 1 of 2x balverlues, maar met hem is er wel meer voetbal.

3   2  
Pancake United

@ THIERRY14
Zeker ik ken alle namen van de selectie. Het enige wat ik doe ik de slechtste er uit lichten elke wedstrijd en dat is niet zo moeilijk sinds de winterstop.

8   3  
Ouwe Spionkop

11x op rij niet gewonnen. Op w2 na veruit de slechtst presterende eredivisieclub.
Er zijn er voor minder weggestuurd.
Voor mij hoeft Hoefkens niet worden ontslagen, maar de cijfers zijn wel erg mager.

3   2  
Kees B5

2F4RATJE Grotendeels mee eens, maar niet wat Bielica betreft. Heeft als erg veel goals tegen gered voor ons op cruciale momenten.

4   2  
Bo Nus

Haha wat een lulverhaal van die Kai de Reus. Net als die Groninger vorig seizoen. Wat zijn t vaak toch liegende pubers die provocerende spelerkes. En er zijn altijd nog naivelingen ook, die er intrappen, maar goed dat is ook Nederland.

4   1  
Bo Nus

De rooy bedoel ik. De reus was een wielrenner d8 ik.

6   1  
Nachoreca1

Lang verhaal kort...ben maar blij dat rkc almere en w2 nog slechter is...we doen er echter niet heel veel voor onder. Fucking pec zwolle!!! , tikt je van de mat af en toe..
1e helft ging wel, we helft mega door het ijs gezakt. En onze trainer grijpt veel en veel te laat in. We zijn er nog steeds niet en ik begin me grote zorgen te maken inmiddels.

1   1  
Nachoreca1

Beter zijn... en ik bedoel 2e helft...
Uit woede en teleurstelling typ ik fout.

9   7  
Arie

Ik vraag me toch af of de meesten hier de wedstrijd wel kijken. Sydney was helemaal niet zo slecht vandaag, Omarson daarentegen dramatisch. Sauer was verantwoordelijk voor de 0-1 en speelde ook hopeloos en Sowah heeft gewoon helemaal geen positie, echt geen idee wat het plan van Hoefkens daarachter is, want het werkt niet en dat ligt zeker niet alleen aan Sowah zelf.

4   7  
scheppioni

Dit ligt niet aan de spelers, eerste seizoenshelft duidelijk laten zien dat dit NAC meer in staat moet zijn maar zie je nu het verval van eerste helft en tweede helft dan moet je concluderen dat het totaal geen team meer is ons NAC !!!
Pec gaf NAC de tweede helft voetballes en de staf had er totaal geen antwoord op ! D'n hoef gehaalde spelers hebben duidelijk een streep voor dit is altijd schadelijk voor teamgeest, gelukkig is het gat met plek 16 nog zeven punten ! Een dag om als NAC supporter gauw te vergeten !! In sittard mag men niet verliezen maar ja nu met deze staf is het onzerheidtroef !
Schande aan het adres van de Rooij die zich geen NAC fans mogen noemen, malloten zijn het ! 2x gelijk nog en we zijn er zeker !

9   2  
NAC Voor Altijd

Wat een droeftoeter die de Rooij....
Stank voor dank heet dat!

6   3  
MVG

Ik snap niet waarom iedereen denkt dat Heracles er geen klote meer aan gaat doen in Tilburg, die moeten die wedstrijd winnen om nog in aanmerking te komen voor play offs en weten dat ze daarna PSV uit krijgen, buiten dat staat er geen enkele fatsoenlijke prof op het veld om het allemaal maar te laten lopen, w2 is onthutsend zwak maar heeft idd nu wel 2 wedstrijden die ze kunnen winnen... NAC moet het gewoon zelf afmaken voordat we thuis spelen tegen w2...die kwaliteit is er gewoon maar het loopt voor geen meter meer de laatste weken, met name aanvallend is het echt om te janken

6   2  
NAC Vooruit!

Winnen in Sittard en we praten nergens meer over! Hup NAC!

8   3  
Smikkel

@HEKSENKETEL

Ga weg man.. Kai is gewoon een heel eng ventje.

12   3  
Molenschot Loco

Nog 3 wedstrijden!!!! Niks is verloren maar als Hoefkens ballen heeft gaat hij beginnen met Kostorz in de spits!!

6   1  
ome cor

Jantje van den Bergh is onze kapitein, ons boegbeeld, maar is ook de man van de vele gele kaarten, sommige best dom. Ook bij de 0-2 vond ik onze Jan niet erg scherp.

Mahmutovic daarentegen is dat wel, dus alle hoop op de wedstrijd in Sittard.

6   3  
Gilze

Ik irriteer me een beetje aan de houding vanuit sommige supporters op oa twitter. Er wordt elke keer gedaan of we er al zijn, de "stillems" winnen niet meer bla bla bla. Nou ik zieners zelf eerder geen pot meer winnen. W2 met wat geluk tegen 2 uitgespeelde tegenstanders en dan NAC is al een pot inzich. Dan kan het zomaar fout gaat, zeker NAC kennende wanneer het moet lukt t ze 9 vd 10 keer niet.

Dan de wedstrijd, voorin klopt er gewoon Helemaal niks van. Als je Sauer niet hebt, kan je 100 wedstrijden spelen maar we hebben niemand die een bal afmaakt. Ja misschien dan onze Poolse spits toch maar eens een basisplaats geven. T is toch wel te gek voor woorden dat we al maanden geen pot kunnen winnen.

5   2  
Henri

Weer NAC-waardige statistieken. NAC pakt zelden 6 punten tegen één club. PEC haalde zijn tweede uitzege dit seizoen. Ex-Naccers scoorden er weer lustig op los. Velanas scoorde zijn eerste competitiegoal en De Rooij zijn tweede en alle twee waren tegen NAC. Zijn er nog meer clubs met dergelijke statistieken.

13   3  
Henri

Puntjes sprokkelen is leuk en aardig maar er moet af en toe toch echt een driepunter tussen zitten. Het blijkt duidelijk dat NAC niet in staat is om meer dan één keer te scoren, om de tegenstander een keer de doodsteek te verkopen en zichzelf en de supporters van deze spanning te verlossen. De komende drie wedstrijden zijn er weer opnieuw kansen. Maar ik merk dat langzaam maar zeker spelers als Van de Bergh en Kemper kracht aan het verliezen zijn. Daarnaast wordt helaas iedere wedstrijd bevestigd dat het aanvallende deel van de selectie op een enkeling als Sauer na niet ere-divisie waardig is. Wat dat betreft heeft TD Peter Maas slecht werk geleverd.

14   2  
Tinus Plotseling

De experimenten van onze Carl na de winterstop met Sidney en Sowah kunnen ons nog duur komen te staan. Allebei gewogen en (veel) te licht bevonden voor de Eredivisie.

Het is genoeg geweest Carl, weer lekker normaal doen laatste 3 wedstrijden ajb.

8   2  
Kaieschetter

Hoefkens overschat het team na de winterstop. Daar gaat het mis. Ik had het antwoord van PEC wel willen zien als we gewoon de bus hadden geparkeerd en volle intensiteit in de omschakeling hadden gespeeld.

13   4  
DarkBever

Ja Van Hooijdonk scoort niet. Kreeg ook - zoals altijd - weer bijna geen bal.
Omarsson zelfde verhaal.

Kijk ook even terug hoe slecht Jan Van Den Bergh was vandaag. Diverse keren draaide Zwolle spelers kinderlijk eenvoudig weg en hadden een vrije doortoch naar het doel.
Maar laten we vooraal de spitsen affikken die geen enkele fatsoenlijke bal krijgen.

6   6  
BasSnelden

Iedereen die roept : 1x winnen en dan is t klaar…. Komt goed…. Die is dus tegen Nac.
Die hoopt zand in de ogen te strooien.
Die is vals.

Nac heeft sinds 4 maanden niet meer gewonnen.
Water staat dus aan de lippen.
WillemTwee mag nu twee keer thuis, wij moeten twee keer uit.

En dan de derby.
Het is bidden en bibberen tot het einde!

Hup Nac 1983!

6   1  
Zwampie

In de thuiswedstrijden komt er teveel druk op het elftal en om dan die 3 benodigde punten te halen werkt als verlammend.
Er waren vandaag teveel sterkhouders uit hun doen.
O.a. Jan,Kemper,Sauer, acties lukte niet of teveel ballen die verkeerd ingespeeld werden.
Omarsson,Leemans,v Hooijdonk, sowah die niks of te weinig leverde.
Wisselspelers die niks extra brengen, Kaied, Janosek spelers die één keer in zoveel wedstrijden iets extra geven en daar te lang op teren.
Hoefkens die weinig achter de hand heeft, na mijn inziens iedere keer met bijna dezelfde tactisch keuze komt om 3spelers te brengen maar geen tactische keuzes kan maken waarbij een wedstrijd kantelt (wellicht 1 wedstrijd als uitzondering)
Dit alles bij elkaar is voor NAC zijn begrippen teveel om een wedstrijd te kunnen winnen.

De eerste seizoenshelft was alles nieuw (voor NAC en de tegenstanders) en stonden we op een gegeven moment (verdiend) op de 7e plek .
De competitie lijkt voor vele te lang te duren en nu sprokkelen we de punten, waarvan iedereen vooraf op gehoopt had om zoveel punten te halen en zijn we de 1e helft verwend en strompelen we nu naar het einde.

Maar voor vele supporters geldt hetzelfde en kunnen zich meten aan de prestatie op het veld.
Om nu spelers bijnamen te geven en weet ik veel,is ook NAC onwaardig.
Dezelfde spelers en trainer waren de 1e seizoenshelft hun helden en nu?

Laten we de laatste 3 wedstrijden achter onze club blijven staan en werkelijk laten zien dat wij niet opzij gaan. Neem het voorbeeld aan de uitsupporters(respect) die NAC volgen en steunen en wij de laatste wedstrijd laten zien dat er niks te halen valt in Breda.

Dit is NAC en hier gaat niks van eigens ook niet het veilig spelen.

7   9  
BP

Bij meerdere clubs was de houdbaarheidsdatum van Hoefkens op ik wil geen olie op het vuur gooien maar na de winterstop ist nie best.
Veel wisselingen in opstelling en tactiek.

11   0  
De Gier

Ben hier zo klaar mee… maar volgende week komt Sparta, RKC, Almere, Groningen, PEC…. We hadden godverdomme al 2 maanden veilig kunnen zijn, maar het lukt steeds maar niet. Op een gegeven moment houdt het op. Ik hoop met alles wat ik heb dat we ons dit seizoen handhaven, en nog steeds hebben we hier hele goede papieren voor, maar mocht het onverhoopts misgaan, heb je het compleet compleet compleet aan jezelf te danken. Op hoop van zegen. Hup NAC

10   5  
Wolfmanjack

We hebben strijd nodig. En wie zet Hoefkens erin. Twee juffershondjes. Twee koffertjes, maar bijten kunnen ze niet. Kaied en Paula. Wat een aanfluiting.

6   3  
MVG

Bassnelden je hebt helemaal gelijk hoor dat wij al 4 maanden niet hebben gewonnen...maar Willem 2 ook niet, het was bar en bar slecht vandaag maar we staan nog altijd 7 punten voor en het is veel te voorbarig om nu al te roepen dat het op die laatste wedstrijd aan gaat komen...mocht dat wel zo zijn dan wordt ik ook zenuwachtig maar 7 punten is in deze fase nog altijd een gigantisch gat

8   2  
Henri

@Zwampie
Die druk gaat NAC inderdaad straks de kop kosten als NAC zich voor de wedstrijd tegen WII niet heeft veilig gespeeld. De theorie van Sjoerd Mossou over de finalewedstrijden van de nacompetitie verliest de laatste jaren altijd de thuisspelende club. Excelsior speelde na de 6-2 nederlaag een fantastische wedstrijd tot 4-0, toen werden ze ineens favoriet en klapte ze in elkaar waardoor NAC op 4-1 kwam. NAC-WII wordt ook zo'n finalewedstrijd en NAC heeft vandaag bewezen in een wedstrijd waar de druk om thuis te moeten winnen toeneemt door het ijs te zakken. het moet in Geleen en/of Nijmegen gebeuren. Fingers crossed en dan heel snel en heel veel doorselecteren.

6   0  
Henri

Het viel me vandaag op dat hoewel het speelveld er qua zicht fantastisch bij lag het in de praktijk erg veel op het veld van FSC leek. Heel veel merkwaardige uitglijpartijen met kans op vervelende blessures.

15   1  
Belgische Naccer

Wat was het toch weer slecht. Dit was 1 van de slechtse wedstrijden dit seizoen.
De druk neemt toe, en het niveau daalt weer af naar het niveau van vorig jaar in de KKD.
Geen inzet, geen vertrouwen, geen idee....tewijl iedereen weet dat we het veel beter kunnen, of konden dan toch. De voorhoede is apatisch met Omarsson en Hooijdonk die geen van beiden een knikker raken en overal te laat zijn.

Verder verlies je ook deze pot weer door vooral een gebrek aan inzet van iedere speler. Ik zie het vuur niet meer, de wil om te winnen...waar is het gebleven? Voor de winterstop jaagden we op de bal, zetten wee de voet ertegen. Nu is het afwachtend...op 3 meter afstand....en we kijken maar een beetje. Totaal geen druk....sloom spel...thuis!..ik begrijp het niet.

Als je vandaag ziet, dan snap je ook meteen waarom onze trainerzo graag met 5-4-2 speelt. We hebben gewoon geen enkele fatsoenlijke aanvaller. Als je die Velanas die bal erin ziet knallen, dan word je toch jaloers. Dat heb ik Omarsson of Hooiijdonk al een half jaar niet meer zien doen..waarom? Geen idee...angst? gebrek aan vertrouwen? Of is het niveau toch wat te hoog voor ze?

Ik weet het niet...en Carl krijgt het ook niet omgedraaid. Ik zou maar snel met 5-3-2 of 5-4-1 het seizoen afmaken en hopelijk nog een paar puntjes sprokkelen en dan met de hakken over de sloot erin blijven. Maar dan? Je hebt 4 a 5 nieuwe spelers nodig...die wel een man voorbij komen en een goal kunnen maken op eredivisie niveau. Want die hebben we nu gewoon niet! En schijnbaar is er ook alweer geen geld meer om die te halen...?

Met deze spelers kun je alleen een wedstrijd winnen als iedereen 100% knokt. En dat krijgen ze na de winterstop niet meer opgebracht. En dan kun je van iedeeren verliezen, zelfs thuis. Het publiek ging ook weer mee in de malaise.

Het was Apatisch. Er zit veel teveel angst in de ploeg. Ze durven niet meer te voetballen. Hopelijk kunnen we erin blijven, maar naar volgend seizoen moet er nog HEEL VEEL veranderen, anders vliegen we volgend seizoen meteen eruit.

Zo jammer...na zo'n mooie eerste seizoenshelft. We zullen ieder puntje nodig hebben. Winnen gaan we waarschijnlijk. niet meer doen, als ik dit vandaag gezien heb.

8   3  
De Baviaan

Met Shitnie v. Hooydonk win je geen wedstrijden. Snap niet dat die nog ateeds wordt opgesteld.
Na zijn komst lijkt het stukken minder te gaan. Matige kkd spits met een malige uitschieter.

5   6  
Objectief

Wat een slechte trainer hebben wij. Volgende week 3 punten of wegwezen met die gast. Anders degraderen we.

8   1  
Objectief

Inderdaad, van Hooijdonk komt echt tekort voor dit niveau. Hij krijgt weinig aanvoer maar hij verliest elk kopduel, doet aan schijn verdedigen en die kans die hij dan per ongeluk krijgt verprutst hij. Mentaal komt hij te kort. Z’n vader was veel beter. Geeft niet, het is wat het is. Kan hij ook niets aan doen. Wel die lui die hem een contract geven…

1   6  
CTK

Dit NAC is zo slecht, ze hebben geen flikker te zoeken in de eredivisie maar wel alvast de prijs van de seizoenkaarten verhogen naar eredivisie niveau...een lachertje.
Mocht Willem 2 de komende thuiswedstrijden winnen dan eindigt NAC gewoon 16e....kut team!

5   3  
NAC!!!

Gelukkig heeft SVH nog een contract voor 1 jaar! Perfect om hem nu te verkopen. Wat we er voor krijgen is een andere vraag na zo een half seizoen met hem. Hij kan gewoon niet mee! Voor volgend seizoen
Nog enkele middenvelders en enkele
Spitsen bijkopen. Achterin zit het best oké.

Volgende wedstrijden, terug met 1 spits Carl? Zet die VH maar in de tribune, het is momenteel met 10 tegen 11 dat we voetballen

2   3  
VOSJE BREDA ˣ ₓ ˣ

En nu op weg naar het knollenveld in Sittard, waar natuurlijk weer iemand – of meerdere – geblesseerd raakt. Daarna wacht een lastige uitwedstrijd tegen NEC. Ondertussen spelen de Kruiken gewoon twee keer thuis. Dit is precies het doemscenario. Straks hebben ze aan een gelijkspel genoeg in Breda. Maar goed, iedereen waaronder nac zelf is dagen van te voren druk met ‘code geel’ en z’n sjaaltje. Code Zwart maar volgende keer!

4   2  
Paul Soeters

Binnen tien minuten zag ik al dat e.e.a. niet klopte. Onbegrijpelijk voor mij dat er toen al niet ingegrepen werd. Het middenveld, werd toen al overtikt. De aansluiting naar voren en omschakeling terug vielen toen al compleet door de mand. De ruimtes voor de bezoekers waren gigantisch. Hoefkens is zijn elf echt aan het overschatten. Zeker tegen een tegenstander die er een totaal "open " wedstrijd van maakt. Zijn NAC kan het niet belopen en overzien. Zeker niet als de basis zo aanvallend is. Dit was vandaag zeker geen resultaat voetbal wat hij altijd predikt. Of competief. Verre van dat. Zelfmoord zou beter passen. NAC had simpelweg meer de bus moeten parkeren. Wel met andere spelers. Het resultaat had hoogstwaarschijnlijk anders geweest. Nu was het qua amusement ook niets!

7   0  
4Lantijntje

Jezus wat een reacties!!

Volgende week tegen Fortuna en Willem 2 tegen Heracles. Die kunnen nog Europees halen. Hier zeikt een grote groep spelers en trainer af en op de tribune hoor je ze niet, alleen wij hebben schijt, schijt aan Willem 2.
Ik ben erbij in Sittard en ga ze net als de afgelopen maanden keihard aanmoedigen en de twee wedstrijden daarna ook. Zoveel mensen zijn trots omdat andere clubs zo'n hekel aan ons hebben en ik schaam me soms voor de "elite" die denkt dat we mee hadden moeten doen om plek 9 tm 3 🤦‍♀️
Trots op waar we vandaan komen en trots als we ons handhaven!! HUP NAC 💛🖤

3   0  
Wanny

VOSJE BREDA ˣ ₓ ˣ

Willem II kan nooit aan een gelijkspel in Breda genoeg hebben.

Als NAC nog 1 punt pakt en zij spelen 1x gelijk is NAC zeker van behoud. Dat zou dan in 1 wedstrijd het geval zijn.

Dit geldt ook als NAC 1x wint of Willem II 1x verliest

8   0  
Brabo F6

Eerste helft best aardig NAC gezien. Probleem is dat geen aanvaller kan koppen bij NAC dus zijn die slingerworpen van Jan makkelijk te verdedigen. De beste spits bij NAC is de bankzitter die precies 5 minuten nodig had om wel te scoren. Doet NAC dit in de eerste helft wordt het een andere wedstrijd en liggen we "boven".....

1   5  
VOSJE BREDA ˣ ₓ ˣ

Als wij 2x verliezen en willem 2 wint 2x. Is het 1 punt verschil en hebben hun toch een beter doelsaldo?

4   3  
Baosje

Er is nog geen enkele reden voor paniek, het is nog steeds een groot gat naar Willem2...
Mocht NAC alsnog deze marge verneuken dan mag Hoefkens daar op afgerekend worden...tot die tijd moet hij het volledige vertrouwen genieten

Nog steeds vertrouwen in d'n Hoef op een goede afloop 👍

4   0  
MVG

@vosje breda

Het klopt dat w2 dan een beter doelsaldo heeft maar als het verschil met NAC nog maar 1 punt is maakt dat niks meer uit, natuurlijk wel als NAC op de laatste wedstrijddag op 3 punten voor zou staan...
NAC moet zelf gewoon zorgen dat het niet zover komt

3   0  
Racebabe

@Vosje
Als we dan gelijk spelen krijgen wij ook een punt erbij he. Dan blijf je 1 punt voor staan.

5   0  
Wanny

VOSJE BREDA ˣ ₓ

Dat doelsaldo is pas belangrijk als we gelijk staan.

Als Willem II er 2 wint en wij 2 verliezen staan we 1 punt voor. Als het hier dan gelijk wordt staan we nog steeds 1 punt voor.

Willem II moet hier sowieso winnen.

3   0  
NM2.0

We moeten ons toch eens afvragen waarom ex-NAC'ers het steevast goed doen tegen NAC. Blijkbaar weten de supporters hen wel te motiveren, maar lukt dat niet bij onze eigen spelers.

3   0  
Kiko

De keeper van pec had tot het doelpunt van Kostorz (in blessuretijd) exact 0 keer hoeven duiken voor een bal. Enkel de vrije trap van Leemans was op doel, maar recht in de handen van de keeper. Rest ging (ver) over. Dus deze week veel oefenen op afwerken maar. Eerste helft was niet eens zo slecht aanvallend gezien. Als je er een scoort ziet zo'n wedstrijd er heel anders uit en eindigen we niet zo in mineur met z'n allen.....

4   1  
Real Robert

M.i. zitten er teveel spelers in de selectie met een aflopend contract. Bij zulke spelers ontbreekt natuurlijk het heilig vuur. En dat wordt nu eenmaal niet gecompenseerd met kwaliteit. Ik heb hier enige tijd geleden al op gewezen.
En dat met een zeer matige trainer, die bij elke club een korte houdbaarheidstijd had
Ook gisteren weer met twee middenvelders beginnen. Natuurlijk zijn de ruimtes dan groot voor de tegenstander.
Ik ben ervan overtuigd, dat je met een versterkt middenveld moet spelen, maar voor al met spelers, die er een
belang bij hebben, dat we niet degraderen en de juiste mentaliteit hebben. Tenzij een speler speciale kwaliteiten heeft voor een beslissend moment, zoals Leo Sauer en Janosek (vrije schoppen en assists).
Dus met Staring (ja die!), Kongolo, Mahmutovic, Leemans, Mol, Oldrup Jensen (juiste mentaliteit).
Als je moelijk scoort, houdt dan de ruimtes klein.
En ga vooral op zoek naar een nieuwe trainer voor het komende seizoen.

2   0  
VOSJE BREDA ˣ ₓ ˣ

Ohja tuurlijk! Dom van mij. Hopelijk is het na vrijdag gewoon definitief als Heracles wint

1   0  
Wanny

Real Robert

Van de basis lopen alleen Omarsson en Sauer af toch? Waarbij Omarsson er veel belang bij heeft om nog wat te laten zien om ergens een mooi contract te kunnen tekenen.

3   1  
scheppioni

Goed gezien Real Robert !
Met deze staf op deze manier het volgend seizoen wordt het ene grote ramp, ik voorspel met deze staf op deze manier door tobben half oktober zeven wedstrijden 1 punt!
Volgens mij heeft hoefkens twee jaar contract, ik kan er niet bij waarom men bij een club als NAC niet erbij vermeldt op zich twee jaar maar na 1 seizoen kan er van beide kanten geevalueerd worden en beslissingen worden genomen in voordeel van club en trainer, dit zou toch veel logischer zijn en voor iedereen het beste !
De bezieling binnen NAC is volledig weg, we hebben een paar NAC spelers na de wedstrijd vrij snel met hun ziel onder de arm zien vertrekken en van hun lichaamstaal is veel af te lezen, hopen nog maar op twee gelijke spelen komende twee wedstrijden en dan blik op volgend eredivisie seizoen maar er is echt werk aan de winkel binnen NAC, nog veel meer dan een jaar geleden !
Veel spelers tikken verre van hun kunnen hun niveau niet meer aan en tactisch werden we gisteren in de tweede helft volkomen voor schut gezet (eerste helft was nog redelijk), ik kraak nu d'n hoef zeker niet af(eerste vier maanden waren oke) maar onze cluppie NAC hoort op 1 te staan en zo verder gaat hem het nooit meer worden, dat ziet bijna iedereen !
Hopen dat heracles vrijdag hun plicht doet, zodat bij ons de opluchting hoop ik dit weekend groot zal zijn !
Ik heb er wel vertouwen in dat Oversier en Maas nu de juiste beslissingen in het belang van ons NAC gaan nemen !

Laad alle berichten na dit bericht in