NAC deelt seizoenkaartprijzen, 3000 mensen interesse in Club van 1912
NAC heeft vandaag de nieuwe prijzen voor de seizoenkaarten gedeeld. De prijzen stijgen gemiddeld met 10 tot 15 procent, variërend van op welk vak je plaatsneemt. Daarnaast maakt de club bekend dat er 3000 mensen hebben aangegeven lid te willen worden van de Club van 1912.
De afgelopen tijd was er veel te doen rondom de nieuwe prijzen voor de seizoenkaarten. Nu is duidelijk wat de kosten zijn. Voor de korte zijdes (I, G en B-Side) stijgt de prijs naar €287,50. Dat is een stijging van vijftien procent ten opzichte van de Eredivisie-prijs en niet het KKD-tarief waar vorig jaar nog gebruik van kon worden gemaakt.
Op de lange zijdes wordt er met een prijsstijging van tien procent gerekend ten opzichte van de oude Eredivisie-prijs. Zo betaal op je de vakken F1 en F9 komend seizoen €268,10. Op F2 en F8 wordt dit €363. Voor een kaar op F3 tot en met F7 betaal je komend jaar €379,50. Hieronder zie je een overzicht van de kosten op alle vakken.

Korting
De kortingsregelingen vervallen niet helemaal. NAC deelt daarover het volgende: "In overleg met de Clubraad is ook besloten de kortingspercentages voor specifieke doelgroepen te halveren. Kinderen tot en met 12 jaar en senioren van 65+ genieten van een seizoenkaart met 25% korting. Jeugd van 13 tot en met 17 jaar kan ook van dit kortingspercentage genieten, maar de kortingen zijn beperkt tot de tribunevakken Vak I, F1, F8 en F9. Op de andere tribunevakken betalen zij het volle tarief. De Familiekaart komt in seizoen 2025-2026 te vervallen."
Club van 1912
De Club van 1912 is ongekend populair. NAC zegt dat in totaal 3000 supporters graag lid willen worden. Het is niet duidelijk of dit inclusief de huidige leden is die willen verlengen of alleen om nieuwe leden gaat. "De geïnteresseerden horen woensdag 21 mei of zij ingeloot zijn. Zij kunnen het lidmaatschap dan meteen bevestigen met een betaling. Zoals bekend betaalt de ‘Club van 1912’ 19,12 euro bovenop de tarieven in het prijsoverzicht. Donderdag 22 mei start de reguliere seizoenkaartcampagne voor alle andere supporters."
Plaats reactie
In verhouding tot andere clubs is het wel vrij veel, we behoren nu tot de duurste clubs betreft seizoenkaartprijzen. Daarentegen heb ik het er graag voor over en zie ik het als een investering voor de club.
Die paartjes tientjes extra schelen makkelijk 5 ton.
Ben d'r bij, ondanks dat ze in de 2e seizoenshelft weinig aan klantenbinding hebben gedaan.
Hoop op betere tijden in thuiswedstrijden
Dat is wel een flinke stijging. Dit seizoen moest ik 300 euro aftikken, komend seizoen 390 euro. Dat is een stijging van 30%!
Leesbriileke niet op. Van € 300 naar € 380. Dat is een stijging van 26%.
Ouwe spionkop.
Dat waren kkd tarieven… geen goede en eerlijke vergelijking.
Dat we een van de duurste zijn heeft uiteraard te maken met vraag en aanbod. Wat mij betreft logisch. Ik betaal liever meer en kunnen ons ontwikkelen tot stabiele eredivisie club. Dan goedkoper en snel weer kkd.
@Ouwe Spionkop
Je had afgelopen seizoen eigenlijk € 345,- moeten betalen, maar als geste van NAC mocht je tegen KKD tarief verlengen. De prijsstijging is dus eigenlijk "maar" 10% t.o.v. de supporters die wel tegen Eredivisie tarief een seizoenskaart genomen/verlengd hebben.
Samen met een zoon van 8 heb ik een familiekaart op F1. Vorig seizoen 295 euro, nu 625.... Even slikken... Ik snap de keuze om de famiekaart niet meer gratis te laten zijn, maar om 75% van het tarief vragen vind ik wel erg veel!
In de mindere tijden wilden er maar 1200 personen de gok nemen en waren de club trouw voor 10 jaar! Nu de club in de lift zit zie je maar weer hoeveel mensen nu ineens wel in willen stappen… ik heb de 1912 weer verlengd en hoop echt dat de juiste mensen in aanmerking komen voor de 1912 kaarten en deze dan ook de 10 jaar uitzingen!
Ik zit te rekenen met de Eredivisietarieven van vorig jaar en je betaald dus overal gewoon 1 wedstrijd kaartprijs extra. Lijkt me prima, we hebben het geld hard nodig.
@ouwe spionkop,
Vorig jaar had je eigenlijk €345 af moeten tikken, en heb je maar €300 betaald. Dat is een korting van 13%!
't is maar net hoe je het bekijkt hè ;)
Als we nu het komende seizoen degraderen ( waar ik niet van uit ga) gaan de prijzen dan 20 % zakken , ik ben bang van niet .
@ fvf6
Ik hoop dat we daar nooit achter komen en er gewoon in blijven.
Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen of ie het de prijs waard vindt. Ik vind 363 euro voor mijn plekkie nog wel ok. 21 euro per wedstrijd.
Tenzij ze ineens voor Europees mee gaan doen zit je daarmee wel aardig aan de max. Komende seizoenen kun je dan niet meer dan de inflatie doorberekenen.
Ik zit op F4 met mijn 2 zoons. NAC geeft aan dat er misbruik is gemaakt van de kortingskaarten, volgens mij is het heel makkelijk te controleren of je kind bent of niet aan de poort?? Een prijsstijging opzich vind ik prima en ik natuulijk kan tegen mijn zoons, na jaren die ellendige kkd, niet zeggen we gaan niet meer! Maar de nieuwe prijzen hebben een behoorlijke impact:
Voor mij (1912 club) vorige seizoen € 300 dit seizoen € 379,50 + € 19.12 = € 398,62 ( prijsstijging 32%)
Mijn zoon 14 jaar (club 1912)vorige jaar € 150,- dit seizoen € 398,62 (prijsstijging 165%)
Zoon van 12 van € 157,50 naar 284,50 (Prijsstijging van 80%)
Tuurlijk kan je wel roepen kkd tarief en dat klopt ook maar voor een normaal gezin is een totaalprijs van € 600 naar bijna € 1100. Echt een behoorlijke stijging! NAC had hier best zorgvuldiger naar kunnen kijken wat mij betreft!
@ NBRFC
Dat zal ook maar een deel van het verhaal zijn denk ik. Om het een beetje goed te praten.
NAC heeft ook gewoon geld nodig en dan scheelt het een hoop of er iemand zit die 200 euro betaalt of 400. De stoeltjes zijn nu eenmaal schaars en maar 1x te verkopen.
Ik zat afgelopen seizoen op b1 en (als jeugd 13 t/m 17) heb ik daar 210 euro voor betaald. Volgend jaar wil ik graag weer een seizoenskaart, maar op b1 blijven zitten is geen optie. Het liefste zit ik volgend jaar op de b-side maar op de f is ook prima. Weet iemand of je als je verlengt hebt en dan niet hebt kunnen verplaatsen of je dan alsnog kan annuleren?
Helemaal prima dat we meer gaan betalen. We willen NAC zien groeien.
Wat NAC ons dan niet kan maken is spelen met Leemans als Basisspeler bijvoorbeeld. Of dat er nog Kaiedjes en Kuijpersjes komen.
Meer geld vragen is een wat hoger verwachtings patroon. Plek 12-15 moet de doelstelling zijn( als Stadion gekocht wordt)
Hebben we sinds dit jaar ook seizoenkaarten voor vak i? Weet iemand hier meer van? Gaan deze in de vrije verkoop?
Je zult maar een familiekaart hebben op F1 of F9 met je zoon/dochter van 13 jaar. Ga je ineens van 285 euro naar 715 euro voor 2 personen. Nu was die 285 euro wel erg goedkoop maar de stap naar 715 euro is wel erg groot.
Correctie, ik zag dat daar wel een 13-17 tarief was. Dat maakt totaal slechts 625,60 euro :)
Tuurlijk zijn we erbij !! Valt me niet tegen. Ik had het erger verwacht.
@Niekjongepier
Voorgaande jaren waren er altijd 2 verplaatsdagen, ik neem aan dat dat dit jaar ook zo is.
Dat betreft lees je ook altijd dezelfde klachten als de prijs stijgt. De Jumbo, die melkt je uit. Begroting van NAC is niet op orde alsmede ook door de prijzen. Volgens jaar krijg je rond 3% bij als salaris ongeacht welke branche je werkt.Thats life. Alles wordt duurder van huur tot aan boodschappen en avondje NAC.
Voor iedereen die zegt dat we voor KKD tarief naar de eredivisie konden. Vergeet niet dat daar een vroege verlenging, en dus vroege zekerheid voor de club, tegenover stond.
Het is eigenlijk ook heel vreemd dat je voor de kutste plaatsen op F1 en F9 maar 2 tientjes minder betaalt dan voor de beste plaatsen op F4 en F5.
Neem een kaart in de Duitse of Engelse competitie. Dan ben je €700,- tot €1200,- per seizoen kwijt.
Zo erg duur is deze hobby per jaar dan ook weer niet. Eten en drinken zijn buiten proportie te duur!
Krijg je regenkorting op de nieuwe onderste rijen? Of worden daar alleen losse tickets voor verkocht?
Ik zou het wel zien zitten als er met variabele prijzen gewerkt werd. Persoonlijk vind ik de prijsstijging nog meevallen, maar ik hoef dan ook geen kaarten voor een heel gezin aan te schaffen. Ik vermoed dat er meer supporters zoals ik zijn, die best bereid én in staat zijn om wat meer te betalen dan ze nu zullen gaan doen.
Als er een mogelijkheid was geweest om vrijwillig extra te betalen, had de vaste prijs wellicht wat lager kunnen blijven voor anderen. De meeropbrengst van de ene groep had dan de lagere prijs voor een andere groep kunnen compenseren.
Vorig jaar heb ik mijn seizoenkaart meteen verlengd en dus tegen kkd tarief. Later hoorde ik van vrienden dat zij juist expres even gewacht hadden. Ze zeiden; 'wat maken die paar tientjes nou uit en zo helpen we de club ook nog een beetje.’
@ Scheids!!
Het spelniveau is ook wel wat anders dan in de PL en daar zie je nog 2 wedstrijden meer dan hier.
Maar alles is relatief. Er zullen er genoeg zijn die 60 euro extra niet merken en er zullen er ook zijn voor wie dat betekent dat ze niet meer naar NAC kunnen gaan.
Betaald voetbal is tegenwoordig een luxeproduct.
Laat ik vooropstellen dat het mij niet uit maakt dat het duurder wordt en daar begrip voor heb, ik ga al 31 jaar naar NAC en als ik het mee mag maken ga ik de komende 31 jaar ook nog steeds naar NAC.
Maar het is niet helemaal fair om te communiceren dat het gaat om een verhoging van 10 tot 15% terwijl dit eigenlijk alleen maar geldt voor die 500 seizoenkaarthouders die er vorige jaar er nieuw bij gekomen zijn en eredivisie-tarief betaald hebben. De andere 14.500 seizoenkaarthouders betalen gewoon gemiddeld 30% meer.
Nogmaals het maakt niet uit, maar zo laat je het veel mooier te laten klinken dan het is!
@scheids
Ik gun iedereen zijn natje en droogje, ik ben zelf geen bierdrinker maar €5,85 voor flesje fris is van de zotte.
Dan lijd ik nog liever dorst dan dit ervoor te betalen.
Vind het meevallen. Betaal graag voor m'n cluppie. Als er hier straks een behendige vleugelaanvaller, een ballast scorende spits en een creative middenvelder van gehaald kunnen worden, met alle plezier!
Op naar een mooi NOAD jaar
Voor sommige mensen is ieder tientje er een. Ik denk vooral aan de mensen die net niet in aanmerking komen voor sociale voorzieningen maar wel overal de volle mep mogen betalen. Een modeterm is "inclusief". Op deze manier wordt het avondje NAC voor de elite. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Dat NAC zijn prijzen verhoogt is begrijpelijk al zitten er wel kromme redeneringen in. AOW-leeftijd is nu 67 jaar, waarom hanteer je dan als club nog steeds 65 jaar, maar wel met de beperking dat je de korting alleen in de mindere hoeken krijgt.
Daarnaast zijn de entreegelden klein pils. De grote bedragen komen van sponsoren binnen. Daar zal NAC enorm moeten groeien en dan met name bij de landelijke bedrijven. De laatste landelijke bedrijven die niet uit de regio kwamen waren Fuji Film en Sunweb. Daar valt nog veel te halen als je echt vooruit wilt. En kom dan niet met het verhaal aan dat je beter 100 kleintjes kunt hebben ipv 1 of grote, dat is onzin. Het moet tot op zekere hoogte en en zijn.
Tenslotte is het natuurlijk erg jammer te vernemen dat de certificaathouders zich niet aan hun beloften hebben gehouden dit laatste jaar de verliezen af te dekken. En ook was het teleurstellend te vernemen dat STAK voorzitter Cees Meeuwis zich ook niet aan zijn toezegging hield om het eerste jaar de kosten van het damesvoetbal voor zijn rekening te nemen ad € 300.000,--. Dan kan Oversier wel zeggen dat de certificaathouders geen pinapparaat zijn, maar dat ontheft hen niet gewoon vastgelegde afspraken na te komen. Het gevolg is nu dat NAC de eigenlijk € 4.300.000,-- die toegezegd waren niet heeft gekregen. Feitelijk hebben ze nu nog een tekort van 1 miljoen euro.
Stel je nou eens voor dat deze partijen hun afspraken wel waren nagekomen. Dan had het financiëleplaatje er wel heel anders uitgezien en de sportieve toekomstperspectieven ook,
Behalve prijsverhogingen zijn sommige vakken ook in een duurdere categorie uitgekomen. Ik verwacht dat meer mensen naar de B-side of G willen (want goedkoper) maar dat hier niet voldoende plaatsen vrijkomen. Vooral F is heel veel duurder geworden, zeker als je ook nog kinderen hebt.
Waarom heeft NAC niet gemaximeerd op 10%, je leest nu over verhogingen van 20-30% of hoger (gezin met meerdere kinderen) , dit vind ik echt te ver gaan.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die dit kunnen ophoesten, maar moeten we niet wat meer solidair zijn? Wat doen de supportersvereniging en groeperingen hiermee? Komt er een actie op gang of laten we dit gewoon gebeuren?
@SCH1912
De eerste keer Cv1912 was ik erbij en heb het bedrag voor 10 jaar meteen afgetikt. Toen was onduidelijk of NAC wel zou blijven bestaan. Cv1912 en in één keer voor 10 jaar betalen werd niet voor niets geïntroduceerd.
Tweede keer heb ik niet meegedaan, omdat er toen al onduidelijk / discussie was over een mogelijke verkoop van NAC. Ik wilde niet dat een of ander sprinkhaanhedgefonds mijn Cv1912 verplichting zou kunnen gebruiken voor een ‘hefboom-lening’. En tijdens de mogelijke overname van City was ik blij dat ik geen Cv1912 had, omdat ik na zo’n overname nooit meer na NAC zou willen gaan en toch had moeten betalen. Uiteindelijk alle jaren (ook in de KKD) een SCC gehad en nu NAC in Bredase handen is gebleven, wil ik ook graag weer een Cv1912. Niks met succes supporters te maken. Wél met mijn afkeer van mogelijke vage buitenlandse eigenaren van NAC.
@ Henri
Waar komt dat verhaal over de certificaathouders vandaan?
Ik had op die info avond begrepen dat ze totaal voor 5 miljoen verlies zouden bijspringen. Dus als NAC vorig jaar 2 miljoen tekort kwam en nu 3, dan zou het op zijn. Blijven ze dit jaar onder die 5 miljoen totaal, dan hebben ze volgend seizoen nog wat support indien nodig.
@Wanny
Luister maar wat Hoefcasts van Joost Blaauwhof terug.
Indien we sportief stabiel in de eredivisie blijven hiermee ......prima !💪💛🖤 al ben ik sportief zeer argwanend voor komend seizoen !!!
Goed bezig NAC je jaagt mensen het stadion uit . Ik als 72 jarige betaalde vorig seizoen 235 euro voor een seizoemkaart nu ga ik 380 euro betalen een verschil van 155 euro oftewel ruim 65% meer . Ik hoop dat jullie dit beleid enigzins gaan aanpakken ik wil best 30% meer betalen maar 65% is ongehoord .
Niemand kan in de portemonnee van een ander kijken. Niemand bepaald welke keuzes iemand maakt. Van NAC houden kan ook wanneer je de middelen niet hebt voor een scc.
Mensen die het geld er voor heb en en probleemloos kunnen verlengen moeten dat koesteren.
Mensen die door de kostenstijging moeten kiezen voor een ESPN abonnement ipv zitten in een koud stadion, met hoge trappen tussen hun plekkie en het bier, en drukte om er te komen én om naar huis te gaan....dat zijn ook fans van ons cluppie.
Ik ben benieuwd of ik dezelfde koppies weer op de tribune zie komend seizoen. Succes of sterkte (kies maar wat je toekomt) maar ten allen tijde: HUP NAC !
Ik hoop wel met deze prijsstijgingen dat de hospitality niet alleen op het gebied van eten en drinken wordt verbeterd, maar dat we ook weer in een verwarmd stadion kunnen zitten in de winter. En dan niet alleen bij de businessloges/stoelen.
Wel heel slim van NAC om jeugd meer te laten betalen. Allemaal een bijbaantje of meer werken ipv gamen of tiktokken. Worden ze hard van en wellicht wordt de personeelsproblemen in sommige branches opgelost. Win win.
Nog niet bekend of het in termijnen kan? 4 ofzo. Wordt wel heel hoog bedrag met gezin
Ik vrees wel dat er mensen die wilde inleggen voor het Beleg van Breda voor aankoop stadion, nu hun centjes nodig hebben om de seizoenkaarten te betalen. Zeker mensen met kinderen of als je als enige kostwinner bent en er meer mensen van je gezin een sk willen.
En inderdaad neem ik aan dat er optie komt om in een aantal termijnen te betalen,.
Hallo,
Mocht iemand zijn seizoenskaart niet verlengen, dan graag contact opnemen, want ik wil deze dan wel overnemen.
Bij voorkeur 2 seizoenskaarten.
Alvast bedankt.
Kan onze directeur mij uitleggen hoe je met een prijsverhoging van de jeugd kaarten fraude voorkomt? Dit voorkomt je alleen door volledig te stoppen met deze kortingskaarten! Dit als reden opgeven voor de prijsverhoging is echt flauwekul, het naar binnen komen door een volwassene met een kinderkaart voorkom je niet door de kinderkaart 100 euro duurder te maken
Prima, hoop dat we wel wat meer te zien krijgen want als het voetbal van de tweede seizoenshelft doorgetrokken wordt dan krijg je het seizoen daarna de deksel op je neus (gezien alle uitbreidingsplannen). Sfeer en gezelligheid blijft altijd een feest om er met m’n maten te staan alleen qua amusementswaarde is het wel echt pijnlijk aan je ogen. Merk dat er snel wordt gegrepen naar (veel te duur) pils.
@ Ice
Je beperkt natuurlijk wel het probleem doordat er minder kinderkaarten in omloop zijn. En het verschil is veel kleiner dus zullen minder mensen geneigd zijn te frauderen.
Helemaal voorkomen zul je het niet.
@ Ouwe spionkop
Als de aankoop daarop stuk loopt zou het sowieso niet haalbaar zijn.
De mensen die nu niet in kunnen leggen zullen niet degenen zijn die grote bedragen hebben toegezegd.
@wanny dus de mensen die op een kinderkaart binnen willen komen, kunnen het nog steeds! Is gewoon een nonsens reden om gezinnen meer geld uit hun zak te kloppen. Het stadion zit toch wel vol....
Het is mooi klote dit, wij gaan met het gezin al jaren, kids van 11 en 13 op F1, het familievak. We gaan €661,20 meer betalen, ik snap best de verhoging en eredivisie prijzen, maar dit is voor ons een stijging van 112%, dat vind ik erg veel. Afgelopen zondag vond ik het al jammer dat er maar 1 bal in ons vak werd getrapt voor alle kinderen daar, ookal is dat *** het voelt nu helemaal alsof de kids niet gezien worden maar alleen uitgemolken
@ ICE
Er zijn nu niet ineens meer kinderen met een seizoenskaart van <13 dus moeilijker is het zeker wel geworden.
Hallo,
Mocht iemand zijn seizoenskaart niet verlengen, dan graag contact opnemen, want ik wil deze dan wel overnemen.
Bij voorkeur 2 seizoenskaarten.
Alvast bedankt.
Ik kan me goed vinden in de nieuwe prijzen. Het eredivisie tarief komt nou eenmaal hard binnen. Echter, we mogen volgend jaar een competitief (nieuw) NAC verwachten. Ondanks één van de lage begrotingen van de eredivisie verwacht ik een eindklassering rond de 12-14e plaats.
Hup NAC!
@NACRAT,
Ik weet niet wat je situatie is, maar gewoon op je beurt wachten tot de verkoop is wel netjes.
@Keeske,
Ik heb heel het jaar gespaard zodat ik een seizoenskaart kan betalen en ik zou graag willen werken, maar bij alle plekken waar ik mag werken hadden ze niemand nodig.
In Engeland hebben ze veel liever Aziatische toeristen en andere dagjesmensen in het stadion ipv seizoenkaarthouders. Hopelijk gaat het nooit die kant op in dit kikkerlandje.
@ FVF6;
Ik denk dat je verkeerd rekent.
Je betaalde, net als ik, € 235 vanwege KKD- tarief en 65+ korting. Nu 380 ( F4 tm 7) maar je vergeet de oude knarren korting van 25%. Die is er nog en is NIET vakgebonden, zoals die wel voor jeugd van 13 tm 17 geldt nu.
Je betaalt dus nu € 285. Dat valt dus relatief wel mee.
Aldus de uitleg hierboven. Anders kan ik het niet lezen.
@ NIEKJONGEPIER;
Alle supermarkten zitten te springen om mensen!
@charpie
Je hebt gelijk ik heb de .achter de zin van het kortings verhaal gemist , je hebt gelijk nu ik het nog eens gelezen heb
Zo dan, wij (gezin met 2 kids) gaan van twee familiekaarten naar 4 seizoenskaarten, een stijging van meer dan 100% in kosten. Auw….
@ Charlie
Dat begint meestal pas als je 15 of 16 bent.
Jonger moet je het in de tuinbouw proberen. Of krantjes bezorgen.
@ ICE
Lijkt me ook de belangrijkste reden dat die stoelen makkelijk meer op kunnen brengen
Overigens is 25% korting nog niet zo slecht. Bij Pathe, Efteling of Archeon krijg je dat niet.
Alleen is het de stap in 1x veel te groot als je daar zit met je gezin.
Ik ga ook van 450 naar 730 met mijn dochter. Kan het wel betalen en bijdragen aan groei van de club maar dat is niet bij iedereen zo.
F5 gaat +20,44%
F5 is ook 10% tov eredivisietarief vorig seizoen.
Als je nog voor kkd tarief zat zal het 20% zijn.
Vind het tarief voor de B-side zeer acceptabel! 💪
Veel gemopper hier over de prijzen van de seizoenskaarten maar let op, uiteindelijk zit het stadion weer prop vol.
Echt een enorm gemiste kans om het vernieuwen van 1912 niet commercieel aan te pakken. Sentimenten prima, maar het is ook gewoon iedere euro omdraaien. Het aanbod is veel kleiner dan de vraag.
Ze hebben de kortingen op de meeste vakken op de ere ingetrokken.
Dit is belachelijk vooral voor de 65 plussers.
We hebben het al moeilijk genoeg in deze dure tijd.
Ik ga al meer dan 60jr naar ons N.A.C.
Ik heb mijn steentje al dik bijgedragen.
Door dik en dun , altijd naar N.A.C.
Ook bij de vele degradatie ''s.
Ik dacht dat wij een sociale club waren.
Als het zo doorgaat, worden we een club voor kakkers.
Bedankt N.A.C. voor het meedenken.
Er wordt niet gemeld over de business Seats, deze stijgen met ruim 25%. Dat de lange zijde wordt met 10% verhoogd klopt niet. Absurde prijsverhoging voor vele trouwe sponsors. Tja nu caschen denken ze, maar denk maar niet dat deze ook aanblijven als we degraderen. Had gewoon alles met zelfde percentage verhoogd, wel zo fair. Ook erg voor de gezinnen met kinderen die nog meer als 25% extra moeten gaan betalen. Volksclub??? Nee, wij mogen het verlies gaan betalen van wanbeleid en absurde kosten van personeel e.d.
Snap dat NAC de prijzen omhoog moet gooien. Maar dit is voor sommige mensen erg fors. Daarnaast hoop ik dat ook de horeca dan naar eredivisie niveau gaat. Het is namelijk echt een drama 1 persoon die verkoopt, bekers op, bier op, inleveren is een drama en dan staat er iemand stil en die kan niet aannemen omdat ze zogenaamd leidinggevend is. Wtf je staat met 3 personen en 1 doet niets omdat ze leidinggevend is…. Alles kan minimaal een euro goedkoper als dit overal zo geregeld is.
Ik heb juist na 2x 10 jaar lid van Club 1912 te zijn geweest besloten om het niet meer te doen.
1e 10 jaar in 1x betaald, was 1540 euro en idd een flinke korting t.o.v. het per jaar te beltalen.
2x kon je niet in een keer voor 10 jaar betalen maar kreeg je 5 % korting per jaar.
Deze keer moet je zelfs 19,12 euro meer gaan betalen, nu is dat verschil uiteraard peanuts, maar het gaat mij om het principe.
Als vaste supperter voel ik mij nu worden gestraft i.p.v. beloond voor al die jaren trouw.
Dus deze keer doe ik niet mee en neem gewoon een reguliere seizoenkaart.
NAC zit op het ogenblik in een moeilijke situatie. De club heeft snel geld nodig omdat de certifcaathouders en ex VVD wethouder Meeuwis hun afspraken niet zijn nagekomen hetgeen een gat in de begroting sloeg van 4.3 miljoen euro. Dan kan NAC snel geld alleen halen door spelers te verkopen, wat op dit moment natuurlijk niet moet worden gedaan omdat het de kwaliteit van de selectie zal verlagen en het sportieve perspectief zal gaan vertroebelen. Het andere alternatief is dat men met name grotere sponsoren gaat aantrekken, maar dat kan NAC op dit moment ook niet effectueren. Het hoofdgebouw moet daarvoor worden uitgebreid en bovendien vergen grotere, landelijke partijen een geheel andere benadering dan de plaatselijke bakker en groenteboer en de regionale bouwondernemer. En over deze kwaliteit beschikt in mijn ogen de huidige commerciële organisatie niet. Bovendien duren de processen met dergelijke partijen beduidend langer dan met de plaatselijke middenstand, waarbij de gunfactor en een NAC-hart of een fijn gesprek met een ex-speler vaak al voldoende zijn om erbij te willen horen. Dus voor Oversier en companen blijft er dus niets anders over om de seizoenkaarten buiten proportioneel te verhogen. Hij heeft geen andere keus. Met dank aan de certificaathouders en ex Stak voorzitter Cees Meeuwis.
Uitgeloot voor 1912. Al vraag ik me af wat het echte voordeel nog is. Ik bind me al decennia lang aan de club, en zal dat blijven doen.
Ouwe spionkop.
Dat waren kkd tarieven… geen goede en eerlijke vergelijking.
Dat we een van de duurste zijn heeft uiteraard te maken met vraag en aanbod. Wat mij betreft logisch. Ik betaal liever meer en kunnen ons ontwikkelen tot stabiele eredivisie club. Dan goedkoper en snel weer kkd.