Wij gaan niet opzij

'NAC neemt Roy Kuijpers over van RKC Waalwijk'

Das Phantom

NAC neemt Roy Kuijpers over van RKC Waalwijk. Dat meldt BN DeStem deze ochtend. De aanvaller , die naar eigen zeggen op alle posities uit de voeten kan, zou voor "een paar ton" worden overgenomen, meldt de krant.

Kuijpers kwam de laatste anderhalf jaar uit voor RKC Waalwijk en had nog een contract voor twee seizoenen in Waawijk. Voor die club speelde hij in zijn eerste half jaar twaalf wedstrijden in de Eredivisie (207 minten) en scoorde twee keer en gaf twee assists. In het bekertoernooi speelde hij dat jaar twee potjes en scoorde één treffer. Vorig seizoen speelde hij 363 minuten in de competitie, verspreid over zestien wedstrijden. Hij gaf één assist in zijn optredens.  

Voor hij vertrok naar Waalwijk speelde Kuijpers bij FC Den Bosch en daar maakte de aanvaller indruk. In zijn debuutseizoen speelde hij dertien wedstrijden (2 goals en 1 assist). Het jaat daarna, waarin hij echt doorbrak, speelde hij in het eerste half jaar zeventien wedstrijden (9 goals en 2 assits). RKC had genoeg gezien en haalde de aanvaller naar de club. 

Kuijpers had nog een contract voor twee seizoenen en gaf eerder aan voor zijn kans te willen gaan in Waalwijk. Daar komt hij nu dus op terug. Als alles in orde komt, zou Kuijpers aanstaande vrijdag al kunnen starten tegen Jong AZ. 

Bron:
B-Side Rats, BN DeStem
Advertentie
136 Reacties
172   10  
Vamos NAC Deze gebruiker is een admin

Ik vond hem in de oefenwedstrijd tijdens de voorbereiding zo ongeveer de gevaarlijkste man van RKC. Dus blij mee!

80   5  
SAMSON

Schoot bij Den Bosch de ene na de andere erin dus lijkt me een goede aankoop. Komt terug van de Eredivisie.

41   6  
Gman

Ben benieuwd wat voor speler hij is! Top dat er aanvallende versterking bij komt in ieder geval.

Welkom!

50   11  
Da Pope

Lijkt mij een prima versterking. Vond hem bij Den Bosch een goede indruk maken. Is hoe dan ook iemand die je voorin meer opties en stootkracht geeft. Hij is daarom sowieso welkom.

172   10  
Vamos NAC Deze gebruiker is een admin

Ik vond hem in de oefenwedstrijd tijdens de voorbereiding zo ongeveer de gevaarlijkste man van RKC. Dus blij mee!

32   22  
Francesco

Paar ton lijkt me sterk, net als dat dit dé nieuwe linksbuiten wordt. Het zou om een speler van het kaliber Janosek/Omarsson gaan, dan is Kuijpers een upgrade voor Marijnissen.

23   45  
kNACworst1912

Ik moet nog zien wat ik hier van vind, een paar ton voor hem liggen vind ik eigenlijk zonde van het geld

37   5  
Leur-1977

Welkom Roy! Succes.

40   8  
Das Phantom Deze gebruiker is een admin

@Francesco

Een paar ton kan ook twee zijn en dat vind ik niet een heel raar bedrag voor zo'n speler. Ik denk inderdaad een goede aankoop, maar uiteraard niet het kaliber Omarsson zou ik zeggen op voorhand. Past verder wel in het plaatje: jong, kan transferwaarde vertegenwoordigen en heeft zich deels al bewezen.

Ben benieuwd, maar hoop dat het niet de laatste versterking is voor NAC.

49   5  
Juichappje

Mooi, nu Boere nog 90 min en tempo omhoog. Royke is in iedergeval stik rapido

14   63  
Bogdanovic

Een nieuwe Kaj de Rooij?

40   25  
De vlekkenverwijderaar

We waren dus nog niet klaar op de tr f markt blijkt. We wel zien wel hoe deze gast zich ontwikkelt, We zijn toch bezig om er toch iets van te maken dit sezoen, top! Nog even ***, wat mij opvalt als er toch een gewoon normaal bericht gepost met bv. welkom speler..... en andere positieve zaken, er altijd duimpjes omlaag gegeven worden. Ik denk dat de NAC haters die tijdenlang deze site hebben vervuild met onzin en vuilspuiterij van frustratie op elk bericht duimpjes omlaag geven. Snap dat overigens ook weer wel hoor, die zitten zich natuurlijk kapot te vervelen en wat ga je dan doen om je onkende frustraties te onderdrukken, juist.......

57   6  
Italo

Ik heb me even wat laten informeren. Ik kom oorspronkelijk uit Drunen dus genoeg RKC'ers om me heen. Ik citeer: 'Bij RKC paar potjes meegedaan. Vliegensvlug. Beetje tenger. Scorend vermogen beperkt.' een ander: 'Bij FC Den Bosch wel, in Waalwijk nooit echt kunnen overtuigen. KKD is een beter niveau voor hem. Denk voor NAC een leuke aanwinst.' en de derde: 'Jammer dat hij zo weinig kans heeft gehad maar zal toch wel op de training te weinig laten zien. Voor NAC de gewenste aanvallende versterking die ook echt wel wat gaat brengen in de KKD.'

Afgaande op deze reacties, en het zelf een beetje inschattend, is het een fijne aanvulling voor de selectie. Je weet nooit hoe het loopt, maar ik verwacht dat hij uiteindelijk een back-up wordt.

Een andere rol dus dan Sejdiu, die wél wordt ingeschaald op het niveau Omarsson. Wat ik begrijp is de koopoptie in contract met Sejdiu alleen een optie als NAC promoveert (financieel anders niet haalbaar + speler zelf wil op hoogste niveau spelen) en vindt men hem echt een enorme vangst.

Mooi nieuws in ieder geval dat er opties bijkomen!

69   5  
Tostie_076

Welkom Roy! Na een omweg dan toch de eindelijk de mooiste club van Brabant gevonden!

22   4  
De trombonist

Ik ben wel benieuwd naar hem
Hij is nog niet geslaagd in de eredivisie
Maar als je gasten als seuntjens voor je hebt is het ook niet makkelijk om je in de basis te spelen
Het geeft hyballa meer keuze op de flanken
Al hoop ik wel dat er nog meer versterkingen op aanvallend en verdedigend gebied komen
Dit zal helaas wel ten koste kunnen gaan van jort
Hoewel ik hem een echte NAC speler vind
Rendeert hij niet in het 433 als diepste spits
En op 10 heb je je mensen al

19   4  
markenaa

In ieder geval een speler die op eredivisie niveau gewend is te trainen.

Welkom en schop ze er maar in

16   15  
scheppioni

In ieder geval aanvaller met scorend vermogen, nu nog onder deze staf van ons NAC !?! We gaan het zien.....welkom Roy !

14   7  
NAC

Hoe speelde hij tegen NAC in de voorbereiding?

Heeft in iedergeval de snelheid om de loopactie achter Boeren te maken.

26   25  
Hatseflats

Ben benieuwd, schijnt heel rap te zijn… zin in vrijdag!

***: is het niet gewoon beter die duimpjes eraf te halen dan?
Als er toch gemanipuleerd wordt…

20   8  
Hartstikke Betrouwbaar

Ken hem niet genoeg, maar zijn komst maakt wel duidelijk dat Hyballa bij voorkeur 4-3-3 speelt.

Dat betekent alleen wel…
- dat Boere in de 1ste seizoenshelft diepe spits moet zijn (daar beter in dan van der Sande)
- dat Omarsson vanaf de 2e seizoenshelft spitspositie weer overneemt
- en dat Jort tot die tijd weleens buiten het elftal kan komen (of als tandem-koppel met Omarsson kan terugkeren op 10, wanneer Omarsson hersteld is)

En

26   5  
NAC Vooruit!

Lijkt mij geen verkeerde aankoop!

Met Kuipers en Sejdiu op de vleugels kun je veel meer dreiging verwachten en aanvoer voor Boere of Van der Sande.

Welkom Roy(ke)! 💛🖤

30   11  
Voske

Mooi nieuws. Prima versterking. Was bij DB idd revelatie. Heeft t dus in zich.

***: laatste stuiptrekkingen van een paar internetkneuzen gewoon negeren.

21   6  
Ouwe Spionkop

Zoef de haas. Op de brommer.

41   7  
Ouwe Spionkop

Ik, zou ook nkg graag versterkingen achterin zien.
Als Martina echt geblesseerd is heb je meteen een probleem.
Die selectie moet breder wil je meedoen.

9   60  
Carlos

Paniek lijkt al te zijn toegeslagen of is het doordacht beleid. In ieder geval een nederlandse jongen waarvan we weten wat ie kan. Bij paar ton neerleggen krijg ik ook Kaij de Rooij nachtmerries.

14   22  
IBIO

Om eerlijk te zijn heeft hij nog weinig laten zien en lijkt hij stil te staan in zijn ontwikkeling.
Ik hoop dat het een match is met Hyballa.

17   5  
F3

@iedereen betreffende jort....1 van de betere aankopen van de afgelopen jaren, echt noad. Wat betreft deze aankoop, hopelijk hebben ze geleerd van eerdere aankopen en laten ze spelers op de voor hun beste posities spelen ipv het de rooiij scenario....

40   8  
Jens076

Snap niet waarom zoveel mensen negatief zijn. De vleugels van emmen en cambuur zijn allemaal van dit niveau of zelfs lager. Bij emmen staat de 3e links buiten van pec erin en rechts scholte die een jeugdspeler is. Normaal hebbem die rui mendes maar die is geblesseerd en alles behalve zeker of die blijft. En bij cambuur staat links remko balk die nooit scoort en rechts vd water die dan wel iets boven dat niveau zit. Met kuijpers en sejdiu heb je 2 prima vleugels voor de kkd met scorend vermogen

14   31  
Carlos

Van der Water is wel ff klasse betere speler dan een Roy Kuijpers natuurlijk

21   3  
EL Nino

Welkom Royke, laat het maar eens zien!

Een geluk voor hem, veel slechter als zijn voorgangers het gisteren hebben gedaan is bijna onmogelijk!

De Rooij was ook op dreef bij Eindhoven en kwam bij ons op het zelfde niveau ook voor geen meter uit de verf, dus zijn prestaties bij Den Bosch geeft zeker geen garanties.
Evenals zijn slechte prestaties bij RKC dat ook niet geven. We gaan het meemaken! In ieder geval veel succes!

11   8  
Sander P

Nu nog een cv die rb kan spelen of vice versa en de selectie is naar mijn inziens rond.

Krijgt De Rooij nog een prestatie contract zoals Van Schuppen?

4   10  
Jens076

Carlos dat zeg ik toch zo n beetje
Als hij echt zoveel beter is dan kuijpers had hij wel in de ere gespeeld en had ie wel gepresenteerd vorig jaar bij cambuur de nummer laatst is gewoon niet veel beter

12   15  
ome cor

Als woordgrap zou ik zeggen: Kan de Roy.

Maar serieus....ik hoop dat hij voor aanvallende impulsen gaat zorgen.
We kunnen allemaal wel heel kritisch zijn, maar als een Manier Garcia of Angeliño beter presteerden waren zij nooit naar NAC gekomen. Het is hier dat zij op bloeiden, dus hopelijk is dat met deze jongen ook het geval.

12   53  
Objectief

Mijn eerste reactie is niet direct positief. Wil je inderdaad promoveren dan haal je basisspelers van eredivisie middenmoter en geen bankzitters. Desalniettemin te weinig van gezien dus ik hoop dat ik positief word verrast.

61   7  
MVG

@ objectief

Een basisspeler van een middenmotor eredivisie kiest echt niet voor NAC.... wel een beetje realistisch blijven...dit is de vijver waaruit we moeten vissen

15   45  
Carlos

Met een kapitaalkrachtigere investeerder kun je wel degelijk hogere categorie spelers aantrekken natuurlijk.

47   5  
NAC

@Carlos

Je kan wel geld hebben, maar spelers van eredivisie niveau kiezen niet zomaar voor KKD.

De aandeelhouders hebben het budget al met 1 miljoen verhoogd wat voor de KKD echt heel veel is.

12   22  
Looisty

Mooi, dan heb je nu twee buitenspelers en een spits. Is het afgelopen met smoesjes verzinnen..

61   6  
Jf

Ook nu weer een hoop pulp over deze transfer. Het zal wel bij de tijdsgeest horen maar wat een gezeik zonder enige onderbouwing of kennis.
Deze jongen heeft aangetoond het niveau aan te kunnen en komt vanwege enkele ervaren krachten niet aan de bak bij Rkc.

Ik laat me graag verrassen en ben blij dat Nac doortastend is.

17   4  
NacBreda0187

Ik ken hem niet eigenlijk, dus ik laat mij graag verrassen.

3   20  
Semsi

Roy Kuijpers ken ik niet dus kan ik niet over oordelen. Is dit dan zo speler waar we zo op hebben moeten wachten? In het geval van onze Patriot kan ik me daar iets bij voorstellen, maar bij Roy Kuipers maar ik laat mij graag verrassen.

15   3  
Noadhugodver

Ik ken hem niet. Wel fijn dat je nu eindelijk een fatsoenlijke basis 11 hebt, en dus niet komende vrijdag met een linksback als linksbuiten hoeft te starten. Hoop zelf nog heel erg op een extra centrale verdediger, rechtsback en buitenspeler, want wat daarachter staat is erg mager. Een extra spits zou ook fijn zijn, al geloof ik wel in Boere en Omarsson komt ook terug. V d Sande prima backup spits en misschien ook wat voor op 10?

13   38  
Pep

Waarom gelooft iedereen ineens in Boere? Is echt niet goed genoeg.

9   2  
iejt

Tijdens de oefenwedstrijd heb ik niet veel op hem gelet. Min viel meer op met zijn spel samen met Kramer.

Maar ik laat me graag verrassen! Welkom en succes mocht het rond komen.

31   7  
SAMSON

Onrealistisch om te denken dat NAC zomaar even spelers van Eredivisie niveau aan kan trekken. Het is vooral goed scouten bij de 2de elftalen en spelers die buiten de boot vallen. Rest is onhaalbaar natuurlijk. Er is niks mis met het transferbeleid mi.

12   3  
CORLEONE@

Ik ken de beste voetballer niet dus laat me maar verrassen en geeft er geen mening over hoop dat ie voor doelpunten zorg welkom bij deze mooie Club

9   60  
Carlos

Als het budget met 1 miljoen is verhoogd en dan de selectie bekijkt dan gaat er in het technisch beleid toch iets niet zo lekker.

Maar dat mag je hier niet zeggen. Zelfde met Boere komt zwaar tekort maar omdat er nu geen alternatief is ( pech en wederom zwak beleid) is hij ineens nu de Messias.

Het zou mij niet verbazen en ronduit lachwekkend zijn als ze nu Schalk nog gaan halen.

Dan heeft Pierre van Hooijdonk het over vriendjespolitiek momenteel in de media. Nou kan me er niet aan onttrekken dat hier nogal met voorkeur word geschreven voor de grote drie.

9   5  
Ed

Verzacht het puntenverlies van gisteren weer een beetje!

27   3  
NAC4Ever

@CARLOS
Tot nu toe vind ik alleen Kaied een miskoop. Verder vind ik dat we in de winter goede spelers hebben gehaald. Bij wat er deze zomer is gehaald vind ik het nog te vroeg om te oordelen. Maar zie ik potentie.

16   5  
Henri

Als ik zo eens rond kijk en het een en ander lees dan is Roy Kemper een razendsnelle aanvaller. Hij is in principe op alle posities inzetbaar zowel op de vleugel als in de spits. Dit alles houdt volgens mij wel het einde in van Marijnissen en Kaied. En de wedstrijd van gisteren is daar niet meer dan een bevestiging van. Daarnaast is pure snelheid in je aanval een niet te verdedigen wapen.

11   60  
naxioma

Dit is ook weer van de categorie ‘net niet’. We hebben eredivisiewaardige spelers nodig die het verschil gaan maken. Dat gaat deze Roy niet doen. Ik vrees dat het ‘m niet gaat worden dit seizoen. Jammer.

11   5  
HUPNAC

@PEP

Ok begrijp heel goed waarom veel Naccers in Boere geloven.
Hij is een pure spits, positioneel goed en scoort makkelijk, dat laatste is vreemd genoeg niet veel spitsen gegeven.
Voor NAC is hij dan ook heel waardevol.

6   1  
Maarten

Ik ken hem totaal niet, maar goed weer een optie erbij.

7   8  
Bertus1912

Zou Issa Kallon nog iets kunnen zijn voor in de voorhoede? Of zijn we daar nu klaar?

24   4  
LucNAC

Kunnen we Brym niet overnemen van Sparta?
Prima speler vorig jaar bij FC Eindhoven en een creatieve speler voor op de flanken.

8   4  
Ivo

2 versterkingen voorin, ik denk dat er nog 1 bij komt.

Voor Kaied en Marijnissen is dit wel einde verhaal, tenzij er weer nieuwe blessures bij komen. Wernersson is de 2e linksback achter Kemper en moet je ook niet in de aanval plaatsen.

27   8  
De vlekkenverwijderaar

@ naxio. Weet je wat we nodig hebben? ,supporters die realistisch denken. Eredivisie waardige spelers spelen in de eredivisie en in principe niet in de kkd. Ze kosten veel meer aaan transfersommen en salaris, dus we kunnen wel blijven doorzeuren maar we zijn in principe goed bezig, 1 wedstrijd gespeeld en gelijk paniek in de tent, maak na een wedstrijd of 10 de balans maar eens op.

10   102  
Carlos

Alleen kaied een miskoop?

Mijn lijstje van middelmaat spelers.

Boere
Wernersson
Kaied
Van den Bergh
Marijnissen
Vet
Leemans
Garbett
Staring

Allemaal geld door het putje aan miskopen!

7   48  
Carlos

Roept er ook nog iemand hier dat Boere makkelijk scoort. Wanneer in 1980 bij Top
Oss zeker.

Boere scoort amper.

23   6  
NAC4Ever

@CARLOS
Marijnissen was er al toen Peter Maas kwam. De rest ben ik niet met je eens.
Vind ik of te vroeg geoordeeld (Boere en
Van den Bergh) of een redelijk speler. Dat je Garbett noemt vind ik lachwekkend. Vind ik voor ons een goede speler.

12   76  
Carlos

Boere te vroeg geoordeeld zit er al meer dan een jaar.

Zelfde met Kaij de Rooij

Die van den Bergh is gewoon een matige speler zie je meteen.

Wernersson is veelste traag mist alle handelingssnelheid.

Marijnissen is amateurniveau.

Kaied is ook amateurniveau.

Janosek en Garbett dan twijfel.

Kortsmit ook geen puntenpakker.

Van der Sande harde werker maar mist ook creatief en voetballend vermogen.

Leemans al lang over de top.

Vet zit er ook al meer dan een jaar en is ook over de top.

Bij jong feyenoord lopen nog betere spelers rond dan bij NAC.

En dan gaat PvH in de media anderen aanvallen??


Laat hem hier eens iets goed doen en zich met NAC bezig houden.

Hij bakt er niet veel van!

14   7  
NAC4Ever

@CARLOS
Hoeveel minuten heeft Boere gespeeld?

39   9  
Francesco

“Boere te vroeg geoordeeld zit er al meer dan een jaar.”

Houd maar op, dit is geen NAC supporter.

11   33  
Carlos

Die Boere stelt ook geen enkele trainer op
als je Omarsson hebt. Waar zou dat nou aanliggen.

9   6  
NAC4Ever

Vind van den Bergh tot nu toe redelijk, maar wil nog wat meer van hem zien.

Leemans is er net.

Vet vind ik nuttig als 12e man.

Vind dat je

6   5  
NAC4Ever

Vind dat je van der Sande niet op zijn sterke punten beoordeeld.

15   5  
NAC4Ever

CARLOS
12 augustus 2023, 23:20
Boere is een halfjaar bij ons.

8   50  
Carlos

Chris van Nijnatten heeft al geroepen promotie geen vereiste meer dit jaar. De grote drie en het nac is breda plan moet een succes zijn koste wat kost.

Praktijk is dat er tot nu toe veel geld is uitgegeven en de selectie is verre van promotiewaardig.


EDIT BSR: Niet over andere bezoekers klagen. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar bij de inhoud blijven.

23   7  
Dos

Carlos

Toch niks mis mee als mede supporters een andere mening hebben? Heeft niks met een complot te maken.
Ik neem aan dat jij aan het eind van dit seizoen ook hoopt dat je er volledig naast hebt gezeten? Ik hoop het iig wel.
Fijn weekend verder en hup NAC!

16   4  
Francesco

De ‘paar ton’ is zoals verwacht ook uit het artikel gehaald, was ook onzin. Het is nu aangepast naar: “NAC heeft met zijn club RKC een akkoord bereikt en betaalt een transfersom om de resterende twee contractjaren af te kopen.”

11   4  
ome cor

EDIT BSR: Gewoon inhoudelijk op elkaar reageren

11   5  
DUNGA IS NAC

EDIT BSR: Er wordt gemodereerd. Als iemand de regels overtreedt, wordt hij buiten gezet. Niet op of over elkaar zeuren, maar normaal met elkaar discussiëren 

9   3  
Henri

Ik zou Jort van der Sande graag eens op twee andere posities zien. Vorig seizoen week hij, als het niet liep, regelmatig uit naar de rechtervleugel en creëerde van daaruit regelmatig kansen. Dus zou ik hem best eens in de John Lammers rol zien spelen destijds met Van Hooijdonk. Met Boere als targetman naar binnen trekkend en tevens zo ruimte creëren voor opkomende mensen. Een andere optie waarop ik hem best nog eens wil zien is in de rol van Ton Lokhoff destijds. Kort achter de spitsen Van Hooijdonk/Lammers en dan nu Boere met een tweede spits. Dus eigenlijk wat mogelijkheden voor Jort uitgaande van het succesvolle team onder leiding van RonSpelbos.

12   4  
enaaceebreda

Dit is een interessante aankoop. Kwam er bij RKC vooral ook niet echt omdat ze in een ander systeem speelden. Hij is precies wat Hyballa zoekt met z’n deep runs. Gaat veel meer diepte in het spel brengen dus. Ik verwacht wel degelijk dat hij voor de basis gehaald wordt, en wat ik begreep zou de basis elf nu gehaald zijn. Er wordt vooral nog gekeken naar een backup voor Martina.

12   9  
Carlos

EDIT BSR: Je mag zelf weten hoe je ergens over denkt, maar niet doorlopend (ongeveer) hetzelfde posten

6   7  
Pietje Saaman

Ik neem aan dat PH, PvH en PM tot de conclusie komen dat je de gok met Van der Sande en Boere ( scoren samen echt geen 20 doelpunten in een jaar ) en het feit dat Omarsson pas na de winterstop fit zal zijn dat je het risico niet kan nemen om geen scorende spits te halen die er in zijn eentje minimaal 20 in legt. Dus de lat voor een nieuwe spits moet hoger liggen dan niveau Boere en Vd Sande. Er zit te weinig scorend vermogen in deze selectie.

3   3  
enaaceebreda

@Pietje
Er is geen geld voor een spits die er 20 in legt. Die zoeken alle clubs. Misschien dat Patriot nog naar de spits gaat, daar kan hij ook goed spelen. In dat geval verwacht ik dat Omgba linksbuiten zal gaan spelen.

4   7  
De vlekkenverwijderaar

Bsr. Jammer dat enig speurwerk niet op prijs wordt gesteld!

6   4  
Pietje Saaman

@ enaacee
Ik had het idee dat NAC zou wachten tot de laatste week van de transferperiode om dan nog je slag te slaan. Er wachten echt nog een hoop parels die afwachten wat er op hun pad komt om dan beslissing te nemen.
Patriot kan misschien wel voorin maar ik mis ook echt een creatieve patron iemand die de lijnen uitzet en een rustpunt is een type lokhof en die zijn er echt te vinden en zelfs transfervrij. Mark Diemers en Sander van de Streek zijn 2 van deze spelers die transfervrij zijn

27   11  
Carlos

EDIT BSR: Voor een slachtofferrol is geen ruimte. Je mag je mening hier ventileren, maar hebt je aan de regels te houden. Eén van die regels is dat je niet doorlopend hetzelfde post. Je kunt je verhaal prima in één of twee reacties kwijt. Daar heb je geen tien reacties voor nodig. Het interesseert ons niet of je het daarmee eens bent. Je past je aan of wordt van de site gegooid.

4   8  
EL Nino

EDIT BSR: Nogmaals: We lezen alle reacties, modereren en bannen waar nodig. 

6   3  
M.H. te R.

@Pietje Saaman,
Sander van de Streek !! Helemaal voor !

13   8  
Sir Smokalot

Hahahaha we zijn toch heerlijk gewoon NAC supporters jongens , we kunnen er allemaal wel weer wat van vinden maar we vinden het heerlijk om toch ook te verliezen en alle pracht en praal daar omheen , het is gewoon geluk hebben of je moet t geluk hebben een tactisch wonder zoals Slot voor de groep te hebben staan.
Meerderheid van de mensen wil vooral NOAD zien en of er dan gewonnen of verloren wordt dat is dan de grootste bijzaak in het leven ♥️

11   7  
NAC4Ever

@BSR
Is het idee als jullie reageren in de reactie van iemand dat jullie die reactie laten staan?
Komt op mij beter over. Kan niet goed uitleggen waarom.

11   8  
De vlekkenverwijderaar

@ bsr Snap niet zo goed als ik normaal reageer dat ik het eens ben met iemand die het niet eens is met jullie modereren mijn reactie wordt verwijderd. Dat is namenlijk ook inhoudelijk reageren! Ik stop wel even met reageren op de site tot jullie je zaken normaal op orde hebben. Heb respect voor jullie werk en inzet, maar jullie werkwijze op dit moment spreekt mij niet aan.


EDIT BSR: We verwijderen reacties die alleen maar over andere gebruikers gaan. We verwijderen ook reacties daarop. Er was verder niks mis met je bericht. Discussieer rustig met elkaar over voetbal, maar laat het gedoe over wie iemand is of focus op wie iets zegt lekker achterwege. Is voor iedereen leuker. 

2   6  
Lennon

Is t geen idee om een paar jonge gasten bij t eerste tr haken om zo een bredere selectie te genereren? Zo'n Mekkaoui bijvoorbeeld 18 jaar bij Oranje jeugd aantal keer meegedaan nu volgens mij bij Marokko onder 20 verdediger waar we niet heel breed inzitten zou onder leiding van Martina en van de Bergh veel kunnen bijleren al is t maar op de training.

We kunnen natuurlijk ook weer de knip trekken en een 'net niet' versterking halen maar waarom zou je, zou me qua uitgaven eerder richten op aanvallende kwaliteiten en een balvaste spelverdeler want dat lange ballen naar voren en ren je rot gaat je niet voldoende punten opleveren ben ik bang.

7   4  
Gjoewie

Even voor alle duidelijkheid: we hebben Boere aangetrokken in de winterstop van 2022-2023. Hij zat bij Cambuur op de bank achter een spits die het niet voor elkaar krijgt een doelpunt te maken. Vorig jaar in de allerlaatste wedstrijd tegen RKC wist ie dan toch een eerste doelpunt te maken. Maar als je hem vrijdag zag tegen Emmen, dan denk je ook dat ze er in Friesland spijt van hebben dat ze Boere hebben laten gaan.
Roy Kuipers is zo'n joch die net iets te snel de overstap naar de eredivisie maakte. Geldt ook voor Hornkamp. Eerst maar eens kijken of je ook in een ander systeem kunt spelen. Je gaat immers van een aanvallende ploeg in de KKD naar een verdedigende ploeg in de eredivisie. Nu deed RKC het heel aardig vorig seizoen, ze speelden aantrekkelijk voetbal en ze waren al vroeg veilig. Dus dan val je als nieuweling buiten de boot. Henk Fraser moet altijd zijn persoonlijke stempel op de selectie zetten en stuurt een paar jongens weg. Daar is Kuipers er een van.
Op hem zal niet zo veel druk liggen als op De Rooij. Die kwam toen als record aankoop naar Breda toe, gekocht van het geld dat we voor Van Hecke kregen (gisteren in de basis bij Brighton). Nu betalen we "maar" een paar ton. Als ie een vrije rol krijgt, wat De Rooij nooit kreeg, dan heb je best kans dat ie het heel goed gaat doen. Ik wens hem in elk geval veel succes.

6   14  
Carlos

Ja dat denk ik ook dat ze in Leeuwarden spijt hebben dat ze Boere hebben laten gaan😉

En die Roy Kuijpers dat is een zekerheidje dat weten we nu al, dat is een feit.

12   5  
Nr. 20

De buitenspelers zijn gehaald. Nu nog een rechtsbenig centrale verdediger. En als Boere vertrekt nog een goede spits en dan is er goed geïnvesteerd en is het aan de staf en spelers zelf om er iets moois van te maken. Verder man wat een reacties weer zeg na een gelijkspel. Ja was slecht, maar meteen weer alles na 1 wedstrijdje ?!?! er onderuit halen... Ga nu eens achter je club staan. Je verwacht van spelers dat ze kopje niet laten hangen maar wat gebeurt hier... En stop nu eens met spelers helemaal afbranden.. Lekker veilig op internet maar weet zeker als deze lieden voor een speler staan dan durven ze mond nog niet open te trekken. Anyways vrijdag volle bak fanatiek achter NAC, laat de vonk maar van de tribunes overslaan naar het veld. Laten wij dan zien dat wij er wel

5   4  
Nr. 20

dat wij er vanaf 1e thuiswedstrijd wel meteen klaar voor zijn! In Breda valt niets meer te halen

6   6  
scheppioni

Sander vd Streek is absoluut niet haalbaar helaas ! Kostons is weg bij mvv.....
@ Chris wm
Dat zou echt een goeie zijn, zeer onderschatte voetballer, zie zijn statistieken maar eens, al was ik zonder statistieken al overtuigd !!

15   1  
markenaa

@henri

Dat roep ik al heel lang.
Spelen zoals onder spelbos.
Een 442 met aan 1 kant een aanvallendere speler met diepgang.
En aan de andere kant een afwisselend opkomende backrn middenvelder.
Driehoek in het centrum zoals destijd lokhoff lammer piair.
NAC heeft er de spelers voor. Je maakt je middenveld sterker en het past goed bij hoog druk zetten. Je kan met veel afwisselend opkomende middenvelders heel dynamisch spelen. Garbett kan hierin ook belangrijk zijn. Daarnaast slinger je van de ene kant de ballen de pot in vanaf halverwege rn van de andere kant vanuit die dieper gaande speler (vroeger Remie)

15   1  
Ivo

Ik ben ook liefhebber en voorstander van een 442. Een mannetje meer op het middenveld, zodat je er korter opzit en makkelijker kan schakelen. Meer dynamiek in het spel en mogelijkheden om de tegenststander te verrassen met steeds weer andere opkomende middenvelders. Een target man en een afmaker voorin. Een 433 werkt al jaren niet bij NAC. Wij zijn geen Ajax of Oranje. Een meer Engelse stijl past ons prima.

11   1  
markenaa

@ivo

Een 5 mans middenveld is tegenwoordig zelfs modern. Je noemt Ajax en Oranje.. Juist die 2 zakten vorig seizoen met het ouderwetse 433 door het ijs.
Daarnaast is het hoog druk zetten iets wat iedere ploeg probeert daar is NAC niet uniek in. En als de tegenstander dat ook doet ben je met 3 op het middenveld behoorlijk kwetsbaar. Plus de ruimtes zijn te groot. Waardoor spelers achter de feiten aan rennen.

Ik snap niet dat assistent Lokhoff de selectie niet over de speelwijze van onder Spelbos legt. Een zwervende vd Sande om Boere heen had ik wel een helft willen zien

9   2  
Ivo

We speelden in de 2e seizoenshelft van vorig seizoen een 3-5-2/5-3-2 variant en dat ging prima. We controleerden bijna iedere wedstrijd (behalve tegen de jong teams waar we te aanvallend speelden en in het mes liepen).

Een 433, maar dan in de 4-2-3-1 variant, kan ook. Dan heb je 5 middenvelders die meeschakelen. Maar een strakke 4-3-3 met drie aanvallers/spitsen die heel hoog staan, dat kan echt niet meer. Dan ben je bij ieder balverlies het bokje.

11   1  
Henri

Ik vraag me ook af waarom er zo hoog druk gezet moet worden. Druk gaan zetten bij een cornervlag of de keeper heeft nauwelijks zin. Ook tegen Dordrecht werden ze eenvoudig weggetikt. Er zijn legio trainers die hun ploeg pas op 70 meter van hun goal echt druk laten zetten. Dat is iedere keer toch 15-25 meter minder energievretende inspanning met een meestal minimaal resultaat. Bijkomend voordeel is dat je als team dan ook compacter staat want dat was vrijdag ook verre van.

19   3  
Semsi

Carlos, je volgt NAC duidelijk niet. Kom je wel eens een wedstrijdje kijken?

Wernersson; had moeizame start door gebrek aan ritme. Begon steeds beter te spelen. Ziet het spel, is goed in de combinatie en heeft een goede trap. Is teruggeworpen door een fikse blessure.
Marijnissen en Vet; zijn gehaald door Hellemons. Marijnissen komt inderdaad tekort en Vet is een echte NAC speler en multifunctioneel. Die gaan we nog veel nodif hebben.
Kaeid; komt duidelijk tekort maar heeft misschien wat meer tijd nodig.
Boere; is pas sinds de winterstop bij NAC en begint nu pas veel speeltijd te krijgen. Heeft voorbereiding gemist door blessure.
Garbett; was wat mij betreft een van de betere spelers na de winterstop.
Leemans en van den Bergh; hebben pas 1 officiele wedstrijd gespeeld. Geef ze de tijd.
Staring ; was voor mij duidelijk de beste aankoop in de winterstop. Totdat hij met blessures begon te sukkelen. Is daarom ver terug gevallen.

Kan je op dit moment alleen over Kaied en Marijnissen gelijk geven. Marijnissen komt nog uit het Hellemons tijdperk.

Net even op DROL gekeken. Wat een treurnis. Ook erg voor de "vrijwilligers" die daar achter te zitten.

14   4  
Francesco

@NR 20

Ik denk dat van der Sande eerder zal vertrekken dan Boere. Jort is geen echte spits, en is zeker niet de speler die Hyballa in de punt wil hebben. Die gaat echt banken ten faveure van Boere. Nu is hét perfecte moment voor hem om een buitenlands avontuur aan te gaan. Speelt zijn hele profcarrière al KKD, gaat nu op de bank eindigen, zodra hij de kans krijgt grijpt hij die aan.

6   10  
Carlos

@ semsi ik volg nac duidelijk wel en de selectie en de spelers die jij benoemt daar probeer jij en ook andere fervente nac is breda aanhangers met zwakke argumenten maar te doen of het talent en de kwaliteit er wel is of er nog uit moet komen.

Nou kwaliteit is er wel of niet hoor en de simpele conclusie is dat de spelers van jong feyenoord een hoger niveau hebben dan wat ze hebben binnengehaald aan versterkingen.

Maar we zullen na jong az komen paar graadmeter potjes dan zullen we snel weten of dit allemaal promotiewaardig is zoals beloofd.

15   6  
No Worries

NAC schrijf je met hoofdletters, anders heb je NUL geloofwaardigheid

4   10  
Lennon

El nino,

Als je over 10 wedstrijden pas een topselectie hebt kom je volgens mij met mosterd na de maaltijd.. t seizoen is afgelopen vrijdag begonnen en wat mij betreft is t nu meer een tobselectie dan een topselectie. Ik kan alleen maar hopen dat we vanaf nu een paar wedstrijden achter elkaar 3 punten pakken anders kan je promotie vergeten.

6   5  
EL Nino

Carlos

Wie betaald bepaalt. Als ik als ondernemer een bedrijf start en het loopt niet dan bepaal ik wie eruit gaat en niet mijn werknemers of ik eruit ga.

Zolang ze handelen met de intenties het beste met NAC voor te hebben dan hebben wij als supporters niks te eisen over hun posities, hoe goed of slecht het nu gaat.

4   19  
Carlos

@ el nino hun zakken zijn anders niet zo diep gebleken zoals voorgesteld.

1   5  
EL Nino

Lennon

Helemaal mee eens, maar wie weet hebben we over 4 wedstrijden wel 12 punten en dan is het weer hosana. We kunnen nu nog niet eerlijk oordelen.

Het ziet er nu inderdaad zeker niet goed uit. En als het over 10 wedstrijden nog steeds slecht uit ziet heeft Peter Maas zeker gefaald en dat is dan mosterd na de maaltijd inderdaad. Maar we kunnen niet in de toekomst kijken.

5   5  
EL Nino

Carlos

Dus? Ze hebben betaald voor de aandelen. Dat geld hadden ze, dus dan bepalen ze.

10   4  
NAC4Ever

@CARLOS
13 augustus 2023, 15:54
'el nino hun zakken zijn anders niet zo diep gebleken zoals voorgesteld'.

NAC=Breda heeft volgens mij nooit iets gezegd over hoeveel ze te besteden hebben aan NAC.

22   2  
Ivo

Ik baal ook van de slechte pot tegen Dordrecht. Natuurlijk is dat teleurstellend en je hoopt op beter. Ook omdat je met de nieuwe spelers hoopt weer een stap te kunnen zetten.

Maar conclusies trekken, daar is het nog veel te vroeg voor. En de eigenaren gaan er na één slechte pot echt niet mee stoppen. Van Aalst en Co hebben het 8 jaar geprobeerd. NAC=Breda is nog maar net begonnen. Ik hoop dat de puzzelstukjes toch op hun plek vallen en dat we een mooi seizoen gaan krijgen.

11   32  
Carlos

Ze hebben inderdaad de hoofdprijs betaald voor de aandelen en stichting noad ingezet voor de leugen van beste plan wat er dus niet blijkt te zijn. Enige wat is gebeurd is dat er nu overal vriendjes van Pierre zitten en er is geen poen voor kwaliteitsspelers en de belofte om dit jaar te promoveren is dus een loze belofte.

Communiceer dan eerlijk dat ze nog jaren mogen aanmodderen en ze card blanche hebben en leg dan ook uit wie de financiele gaten mogen dichten.

6   14  
Europa league

Duivesteijn en van la Parra beide op de bank bij Almere !! Zouden goed bij NAC passen

16   1  
Henri

Belangrijk item wordt ook wel om Leemans en Janosek op hun beste positie en in hun kracht te laten spelen. Met een dergelijk middenveld moet je toch echt spelbepalend, dominant kunnen spelen en er niet net als afgelopen vrijdag er een wedstrijd ren je rot van maken. Of anders gesteld spelen als 11 kippen zonder kop. Het sloeg echt nergens op. Geen enkele lijn cq plan te bekennen. Maar goed we hebben nog 37 wedstrijden te gaan. Maar hoe eerder het kwartje valt hoe beter.

7   6  
Semsi

Velanas en onze Spaanse vriend geen minuten gemaakt gisteren.
Veltmuis heel de wedstrijd gespeeld.

4   7  
Ed

Met minder druk kan Veldhuis wel ballen. Bij NAC is de druk voor sommige voetballers te groot.

9   2  
Kaiman

Tandje bij a.s. vrijdag, ik had er iets meer van verwacht. Met Jort in de spits met 4-3-3 kon je tegen de turken al zien dat dit niet werkt. Met Boere heb je een spits waar je meer aan hebt in dit systeem. Met Omarsson erbij kan Jort zijn ding doen maar helaas moeten we daar nog even op wachten..

17   6  
markenaa

@elnino

Met de 11 man technische staf en begroting en ambitie van NAC moet je van Dordrecht gewoon winnen. Een gelijkspel kan alleen als Dordrecht pure mazzel had en er een gestolen punt aan over hield. Nu was het andersom.
Dit kan gewoon niet. Alle excuses van nog niet klaar zijn enz is gewoon zwakte.
Groningen doet wat ze moeten doen. Dat had NAC ook moeten doen.

Excuus cultuur bij NAC en supporters is alweer gaande

7   9  
EL Nino

Markenaa

Als je begrijpend leest keur ik nergens het resultaat van vrijdag goed.

Ik vind het resultaat en nog meer de prestatie op zich een schande. Dit hebben ze nu goed te maken komende weken. 9 punten tegen Jong Az, Eindhoven en Willem II is nu gewenst om dit recht te zetten en te laten zien dat het de bedoeling is te promoveren.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat we over 10 wedstrijden pas meer weten hoe het ervoor staat. Hopelijk was vrijdag een off day en maken we het de komende periode goed. Staan we over 9 wedstrijden in de top 3 is de selectie op orde.

Ik betwijfel het, maar we weten het gewoon nog niet. Al moeten we ook kritisch zijn op de technische staf afgelopen vrijdag, tactisch was het weer een drama. Ook in de wedstrijd kunnen ze het niet omzetten. In de opstelling verkeerde keuzes gemaakt. En het was gewoon slappe hap. Dat mogen we Hybala, Lokhoff en Molhoek zeer kwalijk nemen.

17   3  
Dos

Mark en Aa

Dat NAC slecht heeft gepresteerd wordt door niemand tegengesproken,de kritiek is meer dan terecht,maar je moet er niet in blijven hangen.
Het moet beter,dat weet iedereen. Gelukkig was dit maar 1 wedstrijd. Rust bewaren,steunen en vertrouwen geven. Dat is wat ook verwacht wordt van ons supporters.
Er wordt nu gedaan alsof het seizoen al verloren is en dat is absoluut overdreven.

8   6  
markenaa

@dos

Wat me vooral stoort is de excuuscultuur. Ik hoopte dat dat nu eens weg was bij NAC en de supporters.
Natuurlijk is het seizoen niet voorbij. Als je alleen al denkt aan de punten die na de winterstop gehaald zijn vorig jaar en de opmars die je kan maken.

De excuses mogen van mij van tafel. Steun altijd. Laat het aub wel afgelopen zijn met de "ja maar"

23   1  
Ouwe Spionkop

Een klinkende overwinning vrijdag hebben we hard nodig om de nare smaak van vrijdag weg te spoelen.

6   1  
Peer Pufff

Weet iemand waarom Roy nog niet bevestigd is op de site van NAC ?

6   1  
MeneerBart

@Peer Pufff

Ik denk omdat het Zondag is. Niet iedereen werkt dan bij NAC. Het lijkt me dat hij morgen gepresenteerd word en misschien heeft hij vandaag al meegetraind?

0   3  
NAC4Ever

@MENEERBART
Volgens BN De Stem zou hij dit weekend worden gepresenteert.

11   3  
Jens076

Nac4ever

Zijn moeder en zus volgen nac al op insta sinds vandaag dus die word morgen gepresenteerd denk ik

5   2  
Zwampie

NAC4EVER
Bn de stem zeggen wel is vaker wat. Heeft NAC dit gecommuniceerd. Effe rustig afwachten

7   3  
Dos

Mark en Aa

Bedankt voor je uitleg en de nuance.
Vind de excuus cultuur nu wel meevallen,maar daar mogen we in mening over verschillen 😊
Hopelijk vrijdag een goeie pot

12   17  
Belgische Naccer

Ik blijf het pijnlijk vinden dat afvallers bij RKC, de redders van NAC zouden zijn...

Maar ik kom dan ook uit het tijdperk Linchford, Latchford en wat later, Bogdanovic, Lammers, Hooudonk, Amoah, Lurling...

Ik hoop dat de glorietijden ooit weer terug komen. Maar ik vrees dat het toch nog jaren gaat duren, na onze vertoning afgelopen vrijdag. Ik ben er nog steeds ziek van.

15   4  
Jens076

Belgische naccer

Op het moment kunnen we dat soort spelers simpel weg niet halen want dat soort spelers spelen eredivisie. Kuijpers heeft zich in een korte tijd bewezen in de kkd wat hem een transfer naar de ere opleverde. Kreeg weinig kansen vervolgens bij rkc. Is misschien wat te vroeg naar de ere gegaan. Nu zijn kand omzich in de top van de kkd te bewijzen om daarna het weer in de ere te kunnen laten zien. Omarsson was inprincipe ook een afvaller van olimpique nimes wat 2 niveau frankrijk is en is bij ons de beste speler. Dus niet te snel ordelen

82   110  
Das Phantom Deze gebruiker is een admin

Beste mede-supporters,

We hebben Carlos geblokt. Dit omdat wij zeer sterke vermoedens hebben dat Carlos namelijk NOAD1976 is. Los van vermoeden ook wat paralellen en opvallende zaken die dit onderstrepen.

Daar wilden wij jullie graag even van op de hoogte brengen.

7   2  
NAC4Ever

@ZWAMPIE
Eens, ik wachtte al af.
Maar denk dat het daar vandaan komt dat de hoop er was dat hij als gepresenteerd zou zijn.

35   38  
Voske

@DAS PHANTOM

Die vermoedens worden door vele bezoekers gedeeld en de parallellen waren ook al opgevallen. Keep up the great work guys. Wordt door vele echte NAC-fans enorm gewaardeerd.

14   8  
Kanonschot

Wat ben ik geschrokken van het spel van Clint Leemans.

20   13  
Moppernac

DAS PHANTOM@

Dank je dat je Carlos blokkeert, ik zie ook dat hij 100% NOAD is.
Nu is hij alleen nog bezig om DAS PHANTOM en VOSKE duimpjes omlaag te geven.
Want het lijkt me sterk dat DAS PHANTOM ineens voor deze goede daad meer dan 100 duimpjes omlaag krijgt.
Goed werk geleverd BSR.

18   6  
Merlinio

Carlos lijkt inderdaad zeker noad gezien zijn teksten hier en op de rat ( maar dan wel onder de naam noad) moet dit vrijwel zeker dezelfde persoon zijn. Of je zo’n figuur nog een persoon kan noemen twijfel ik overigens aan…

8   4  
NAC4Ever

@MOPPERNAC
13 augustus 2023, 23:46
Haha, eerst waren het vier duimpjes omlaag en ruim 20 omhoog.
Je zou denken dat er leukere hobby's zijn.

15   15  
markenaa

Ik vind het steeds weer op landelijke televisie en twitter oprakelen van het NAC verleden door Pierre nooit in het voordeel van NAC, het NAC imago en rust rondom de club.

Waar de fuck is dit steeds voor nodig mijnheer de RvC lid?

3   3  
3ROBI

Fijn dat de redactie van BSR nu actief/actiever reacties kan modereren. Echter vind ik wel dat reacties gewoon verwijderd moeten worden zonder daar publiekelijk vanuit de BSR crew daarop in te gaan. Nu creëer je alsnog dat mensen persoonlijk op elkaar gaan reageren of de crew van BSR veren in hun reet gaan steken (om een wit voetje te halen?). Hierdoor dwaalt de discussie nog steeds af van het daadwerkelijke onderwerp namelijk dat er een nieuwe speler is gehaald.

Ben blij met het inlogsysteem en het heeft waarschijnlijk tijd nodig om even vorm te krijgen maar in de huidige vorm vind ik het zijn doel voorbij streven en nog weinig toevoegen.

1   2  
Das Phantom Deze gebruiker is een admin

@3robi

Uiteraard worstelen we daar zelf ook nog een beetje mee. Omdat het nieuw is vinden wij het ook belangrijk om daar transparant over te zijn waarom je dan iemand er af knikkert. Maar thanks voor je feedback in ieder geval!

2   0  
MdH

Effe on topic: NAC heeft versterkingen nodig als ze voor promotie willen gaan (iets dat ook blijkbaar nodig is om Patriot Sediu te kopen).
Ik ken deze speler niet maar hoor positieve klanken. Uiteindelijk kan ik als supporter alleen maar hopen dat Roy Kuipers gaat vlammen voor NAC - en natuurlijk achter hem staan.
Voor nu: Welkom Roy en veel succes! Over een aantal maanden zullen we het weten.
HUP NAC!

Laad alle berichten na dit bericht in