Onderzoek LED-boarding
Een aantal jaar geleden ruilde NAC de rollende reclame langs het veld in voor flitsende LED-boarding. De boarding wordt vooral gebruikt voor reclame door bedrijven, maar kan natuurlijk ook voor andere doeleinden (zoals nu bijvoorbeeld de opstelling) gebruikt worden. Lars onderzoekt in het kader van zijn studie of ook supporters geïnteresseerd zijn in het gebruik van boarding voor een steunbetuiging, aanzoek of andere fratsen. Aangezien wij de beroerdste niet zijn, willen we Lars graag helpen. Je kunt zijn enquête hier invullen. Daarnaast maak je kans op één minuut boarding ter waarde van 1000 euro. Klikkerdeklik.
Bron: B-Side Rats, Lars
Plaats reactie
Wat een vage enquete...
Dus om mijn tekst op die borden te krijgen moet Lars mijn inkomen weten
Beetje raar
@Vak-G midden
Dat kan ik me wel voorstellen. Daarmee onderzoek je of mensen sowieso bereid zijn gebruik te maken van de mogelijkheid (ook als het een grote hap uit hun inkomen neemt) of alleen als ze het geld makkelijk(er) kunnen missen (bij een hoog inkomen).
Hang eindelijk eens een paar schermen op ipv dat geprul in de marge.
Hele wedstrijd lang: "alleen een slappe lul kan in een kruik zeiken!"
Mooi man!
Onderzoek dan de Verwarming op de Ere ofzo......
Wat heeft u voor een beetje fatsoenlijke faciliteiten extra over?
Ja, of een dak...
Ff een tipje. Van de onderste plekken is die boarding glad niet te zien. Althans een groot deel. Doe er je voordeel mee
Wegwezen met die flauwekul dat mensen elkaar de groeten gaan doen op zo'n bord. Past toch niet bij NAC zeg.
Uitslagen en tussenstanden op de boarding is wel véél beter zichtbaar
Het is wel grappig om indd wissels, kaarten enzo te tonen.
Tussenstanden op die borden mag niet denk ik zo. Want dan zit je de samenvattingen te kijken op tv en zie je de standen van de andere duels al voorbij komen. Zal studio sport niet op zitten te wachten.
@Da Pope
Meen je dat nu echt? We gaan onderzoeken of de groep die het makkelijker kan betalen er eerder gebruik van maakt? Ik denk ( zonder onderzoek) dat de eerste groep liever een seizoenkaart aanschaft toch?
Het is wel leuk hoor, maar inkomensafhankelijk???
Toch succes Lars!! (wat voor studie doe je?)
Op zich toch wel een leuk idee.
Echte een leuke enquête!!!!!!
Misschien ben ik dan te kritisch, maar deze enquete is niet twee keer doorgelezen door de maker. Veel fouten. En onduidelijke vraagtsellingen.
Ingevuld. Wel een beetje een rare enquête, vragen komen er 2x in voor. De leeftijd en het inkomen zal wel gedaan worden voor de demografische gegevens. Of ze daadwerkelijk ook invloed hebben op het feit dat je berichten op de LED borden wilt plaatsen weet ik niet.
Daarnaast had ik ook graag willen weten hoe ik op de LED borden een bericht kan plaatsen. De club mailen? SMSen? via een App? Etc. Denk dat deze dingen een grotere invloed hebben hierop. Niet dat ik uiteindelijk dit wil gaan doen. Vind dit soort ongein niet bij NAC passen. Zelfde als bij de grote clubs je kan SMSen voor MOM. Onzin.
.
@JohnFe
Het is geen onderzoek van NAC, maar van een student. Ik kan me voorstellen dat het voor zijn conclusies handig is om een beeld te hebben. Ik doe het onderzoek niet, dus ik heb geen idee waarom hij die vraag stelt. Het was slechts een mogelijke reden :-)
@ Da Pope
Begrijp me a.u.b. niet verkeerd, het is een leuke vragenlijst ALS de vraag over het inkomen er niet bij gestaan had, die is toch niet relevant als je weet ik ben bereid er zoveel aan te besteden...:)
Ieder nieuw idee voor inkomsten is in principe welkom.:)
Ik wil mijn ckub steunen via Led boarding???
Nee van die steun klappen ze er wel bovenop. Wat een onzin joh.
Gebruik die boarding gewoon voor sponsoren.
"Daarnaast maak je kans op één minuut boarding ter waarde van 1000 euro."
NAC verdient dus per thuiswedstrijd 90000 euro aan die boarding?
Invullen dat ik er 90 minuten naar kijk dus. Komen die sponsoren ook eerder
We zijn over het algemeen niet van de nieuwerwetse zaken, maar een groot TV scherm in het stadion is wel een ontwikkeling die in 2014 niet misstaat.
Daar kan je commercieel gezien meer mee dan de vorm van een reclamebord.
Ik denk bv aan het filmen van supporters. We hebben toch 19.000 (knap)lelijke koppen bij elkaar :)
Herhalingen... (als je net een slok bier neemt op het verkeerde moment)
In Amerika worden allerlei vage acties op touw gezet om mensen naar het stadium te lokken. Daar maken ze er met zn allen 1 groot feest van. http://bleacherreport.com/articles/407011-how-to-put-people-in-seats-top-10-craziest-promotional-ideas/page/2
PS: De kiss-cam hoeft niet op mij met die sigarenrokende bejaarde naast me! :)
Wie weet kan het als barger deal met gesloten beurs geregeld worden met sponsors als Databyte of Datamex?
Brigitte wil je met met me tr..... Hahaha
@mika
Je bent een azijnzeikerd
Mee eens schermen zijn een must have voor het stadion mits gebruikt binnen de cultuur richtlijnen
traditie.6 van cultuurhandvest NAC Breda (http://www.clubraadnac.nl/documentatie/cultuurhandvest-nac-in-de-praktijk/)
Bij gebruik van de LED-boarding wordt terughoudendheid in acht genomen. Er moet aansluiting gezocht worden met de wedstrijdbeleving van NAC-supporters. De boarding wordt niet ingezet voor interactie met het publiek (sms/twitter/enz.).