Perica: "Heb er erg veel zin in"
Stipe Perica kan niet wachten op zijn debuut voor NAC. De van Chelsea gehuurde aanvaller heeft er zin in, zo laat hij weten op NAC.nl. Perica zat in Servië iedere zondagavond met het bord op schoot voor de tv: "Een maand geleden ben ik naar Chelsea gegaan, maar ik wil dit seizoen graag spelen en daarom ben ik naar Breda gekomen. Ik kende NAC al en dan met name vanwege de fantastische supporters, die zijn geweldig. De Eredivisie keek ik elke week op tv, dus ik ken de belangrijkste clubs." Dat zijn nieuwe coaches met hem in zijn moedertaal kunnen communiceren, was een belangrijke reden om voor NAC te kiezen: "Er was interesse vanuit Servië, maar ik wilde liever in Breda spelen. Ik ken de trainers niet persoonlijk, maar het is handig dat ze dezelfde taal spreken. Dat was één van de redenen waarom ik voor NAC heb gekozen. Ze kunnen mij veel coachen tijdens de training en ze kunnen me vertellen wat ik moet doen." Perica moet concurreren met Poepon en Schalk, maar hoopt veel aan spelen toe te komen: "Ik heb er erg veel zin in, ben erg gebrand om te presteren en kan nauwelijks wachten tot ik mag beginnen. Ik hoop dat ik veel speel en veel scoor voor NAC Breda dit seizoen."
Bron: B-Side Rats, NAC
Plaats reactie
Erg benieuwd, hopelijk is het een versterking. Schalk heeft mij in al die wedstrijden waarin hij de kans heeft gehad niet kunnen overtuigen en waarschijnlijk de TS bij NAC ook niet, gezien het aantrekken van deze spits, terwijl eerder was gezegd dat de selectie rond was. Succes Perica
Hij heeft maar 1 concurrent gewoon samen spelen met poepon moet goed komen
Hopelijk krijgt die het publiek snel achter zich.
Iemand die mede door de supporters naar een club komt gaat dan helemaal zweven.
Zondag ik de basis met poepon en er op klappen.
Dan ben ik schalk al snel vergeten!!!
Helemaal mee eens Vak g midden !
nou schalk je hebt nog een dag of 5 om een andere club te vinden...
Concurrent van schalk ? Dan moet Alex eerst de dozen van zijn schoenen afhaken verder heeft schalk wel een klasse instelling daar ligt het niet aan
Afhalen
Ik vind het verhaal rondom deze jongeman ontzettend vaag, maar dat maakt het wel weer een echt NAC verhaal. Of de nieuwe Ciftci of de nieuwe Bogdanovic.. in beide gevallen een heerlijk verhaal!
Perica zat in Servie..? Volgens mij komt die echt uit Kroatie en speelde hij in de Kroatische competitie..
poepon en Perica samen in de spits. dat moet gewoon beter zijn dan schalk en lurling
Of het word de nieuwe Pollack van 2008/2009 of de nieuwe Arnold jaren 90
We gaan het aankomende zondag zien
Als Gudelj hem vanaf de aftrap durft op te stellen
Met Lurling en Verbeek erom heen en STEL geen Buijs op!
HUP NAC!
De kroatische Peter Thompson?
Wat een lachertje, iemand uit Servië die wekelijks de Eredivisie volgt en de NAC supporters al door en door kent. Alsof NAC op TV ooit wordt uitgelicht en het 'Avondje NAC' tot in Servie bekend is.
Dit is gewoon een 'project' van Chelsea geweest, een leuk talentje van 18 jaar uit Servie, niet te verhuren aan clubs als Vitesse etc, die toch ergens tijdelijk ondergebracht moet worden. Gudelj zal daarentegen wel het Servische voetbal nog volgen, en zo bij hem zijn uitgekomen. Chelsea laat hem maar gewoon gaan.
Allemaal mooie praat vooraf, waar ik als NAC supporter niet meer in trap. Clubliefde bestaat helemaal niet meer. Hij moet er gewoon voor zorgen dat hij laat zien dat hij niet voor niets door Chelsea is gehaald en er 15 in prikken!
@Jamie Chelsea moet hem wel verhuren omdat hij geen werk vergunning heeft, anders had hij gewoon bij Jong Chelsea gaan voetballen
Wat willen we nou toch? Een buitenlandse spits die zich bij ons nog moet bewijzen of een spits die bij ons vandaan komt? We gaan toch geen spits opleiden voor een andere club?DAT is pas geldverspilling!! Geef Schallk nou eens een faire kans en het omvoorwaardelijke vertrouwen, en geef hem pakweg 10 wedstrijden de kans om zich te bewijzen. Overigens ligt het niet alleen aan Schalk, wat te denken van het team wat hem bruikbare ballen moet geven. Het heeft geen zin Schalk in de lucht aan te spelen, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Hoe mooi de verhalen over de Chelsea boy ook zijn, mijn steun gaat uit naar Schalk, als dat gaat lopen, en dus het team, dan gaan we daar veel meer plezier aan beleven.
Nou, paar x echt stomverbaasd geweest in die contreien... toen ik een x in Zagreb (Kroatië) op vakantie was en vertelde dat ik uit Breda kwam werd gelijk de naam NAC genoemd (terwijl het nog geeneens over voetbal ging). Bij de grens met Servië ging het vervolgens weer gelijk over de zusjes toen bij een vriend in zn paspoort Tilburg stond. Dus het zou best kunnen dat Stipe ooit wel eens van NAC gehoord heeft.
In tegenstelling tot hun eigen voetbal trouwens. 1 wedstrijd proberen te bezoeken van lokomotiva wat in het Maksimirstadion gespeeld zou worden... Echt zo goed als niemand wist daar iets over te vertellen, ook niet in de restaurantjes rondom dat stadion. Uiteindelijk dus wel de wedstrijd bezocht, ik denk dat er in het gehele Maksimir op dat moment maar max 200 man aanwezig waren. Wedstrijd zelf was ook te knullig voor woorden en je kon voorspellen wanneer er een goal zou vallen. Lokomotiva zelf stond vorige week nog 1e trouwens, na 3/4 seizoenen achter elkaar te zijn gepromoveerd, luchtje iemand?
ALs tie ziet hoe armzalig NAC voetbalt hoop ik dattie er zin in blijft houden.
Schalk was niet slecht afgelopen zondag. Maar als je geen ballen krijgt zal onze nieuwe messi er ook weinig maken...
@ dn opletter. En dan na 10 wedstrijd er achter komen dat het echt niks wordt en niks kunnen halen en nog maar 1 punt hebben. Niet verstandig denk.
In tegenstelling tot Nederland kijken elders in Europa gigantisch veel mensen naar Eurogoals. Ik ben ook opde gekste plekken mensen tegengekomen die zeiden "Breda? Van NAC breda, toch?" Die jongen kan er dus best wel eens van gehoord hebben. Goed, dat hij vervolgens zegt dat we de beste supporters hebben is leuk, misschien heeft ie dat van Nacsupporter Duricic maar dat nemen we gewoon met een korreltje zout, nietwaar?
In elk geval heeft ie een positieve instelling. In tegenstelling tot andere lieden op deze site...
Ik neem toch aan dat als City, Milan en Chelsea die gast wilde hebben dat ie beter is dan Schalk en Poepon. Daar zitten die clubs iig niet voor op de tribune. Of 1 toptalent een zwak aankoopbeleid en een spelverdeler met een hanekam kan goedmaken, dat is een andere vraag...
Bij de Nerds zal het allemaal wel, maar laat hem er tegen nek maar een stuk of wat tegen de touwen jassen.
Ben wel eens in Servie in een gokkantoor geweest. Naast de 4 grote Europese competities kon je gokken op de Servische competitie én de Eredivisie, maar dus niet op bijv. de Turkse of Russische competitie. Dus zo klein is de Eredivisie niet.
Hoeft toch ook niet ten koste te gaan van Schalk...
Dit lijkt me juist de ideale man om samen met Schalk en Poepon in de voorhoede te staan. Schalk komt gewoon niet tot zijn recht als eenzame diepe spits waarin hij afhankelijk is van 1 of 2 voorzetten van Hooi per wedstrijd.
Perica in de spits, Schalk en Poepon als twee echte aanjagers hangend op de flanken. Seuntjens, Sarpong of Lurling erachter. Seuntjens was de enige die iemand voor de goal kon zetten toen hij in het middenveld opdook afgelopen zondag. Stijf aan de zijlijn heb je niks aan Seuntjens maar van As laat hem altijd linksbuiten spelen.
Echter zal Gudelj vast blijven houden aan drie spelers (Hooi, Gilissen en Buijs) waarvan je er naar mijn idee minstens 2 kunt vervangen.
Laten we eerst eens even kijken of die jongen echt zo goed is.Ik hoop van wel uiteraard.Drie spitsen is niks teveel en het zijn alle drie verschillende van groot tot klein.Gudelj kan maar raak kiezen.Ik wil goals zien.
Grappig dat er al meteen negatieve geluiden zijn over die nieuwe spits, terwijl niemand hem kent of over hem kan oordelen.
@Roberto
Sinds wanneer maakt Van As de opstelling ?
Poepon en Perica in de spits ole ole!!
Seuntjes is met Sarpong de beste speler die we hebben. Maar of dat er uit komt is een tweede.
Kipiani... gaat het? Je klinkt een beetje verward...
De fysiek van Perica telt natuurlijk ook. Eindelijk een spits van boven 1.90.
Kunnen er weer eens wat ballen voor de pot worden geslingerd.
Tegen nec alles uit de kast...
Ben nog niet helemaal bekomen na zondag 16.17u.ZNDRT.
Gaat Perica het doen dit seizoen of worden van As en Eskes dit keer niet gered door de gong van Lurling of iemand anders ?
Het zal echt wel een talent zijn die Perica lekker groot ook is ook fijn maar ik wil het eerst allemaal nog wel eens zien hij is pas 18, je kan niet van zo'n jongen verwachten dat hij hier ffe het probleem gaat oplossen. Heel het team moet beter gaan spelen, dan zou ik is beginnen met een keuze te maken tussen buijs en gilissen op het middenveld want beide gaat niet.
Straks gaat v As nog in de VI schrijven dat het laten lopen van Amoah een bewustje was omdat Perica in de wachtkamer zat....
Maar schijt aan. Perica maak het maar waar. Joego, naam die rijmbaar is op Breda en toptalent. Heeft alles om nog lang over gesproken te worden. Hope!
@ kees
helemaal mee eens laten we het eerst is aankijken, bij nac zijn we altijd heel goed om spelers naar 2 wedstrijden helemaal af te branden. Ik hoor ook niemand meer over amoah hier? ligt er gewoon lang uit. Moet jezelf voorstellen als hij hier had getekend dan had iedereen geroepen waarom haal je hem dan.
Idee om als supporters weer is te laten zien wat we waard zijn en volgende week tegen Nek dat uitvak uit te laten puilen? Ik wil met een groep gaan maar weet uit ervaring dat oproepen vnaf de bsr en derat meer potten breken. Aangezien NAC t zelf niet stimuleert.. Who's with me??!!!!
Alles beter dan Schalk, ook al doet hij nog zo zijn best.En zelfs dat viel erg tegen afgelopen zondag.
Is een thuiswedstrijd pannenkoek
@ mike
Nac speelt dan thuis tegen nek dus dat uitvak zal niet volzitten in nijmegen.
haha naar NAC vanwege de fans... deze gast heeft z'n cursusje mediatraining al achter de rug. maar desondanks meer dan welkom en laten we hem een warm welkom geven.
Ach wie weet krijgen we hier ook een guidetti scenario! Was ook zomaar een talent van city die in het eerste sowieso niet aan spelen toe zou komen.
maar mischien meent hij het wel. voor het kampioenschap of het vette salaris doet hij het natuurlijk ook niet..
Sorry, maar ik lig hier blauw van het lachen. 3 items vol met gelul over een manneke van 18 wat nog nat achter zijn oren is en dat moet onze redding zijn. Omdat hij van Chel$ea afkomt.... Pffff ze vullen daar 10 elftallen met dit soort mannekes.
Wat een grap dit !
4eyes wat zeik je nu je weet helemaal niets over hem
was amoah beter hij is nu al geblesseerd.
nu krijgen we een jonge spits gratis waar heel europa het in zie zitten
en jullis zeiken allemaal
ik ben er van overtuigd dat 80% van deze site niet in het stadion zit maar gewoon een kut huwelijk heeft en hier de stijfe krijgt,,,
ongelooflijk het 100% club gevoel
Krijgen we straks Lurling-Perica te zien
Zo ja dat doet me dan sterk denken aan Paris SG in 2008/2009
Hoarau-Giuly
Hoarau was 1, in de 90 en Giuly was 1, in de 60
Klinkt wel beter: NAC haalt spits bij Chelsea ipv NAC haalt 18 jarige speler van FC Zadar..... ook al heeft ie nog nooit in Londen gespeeld.
Hopen op het Gudetti-effect maar eerst maar eens een werkvergunning regelen.
Ben benieuwd. Slechter dan afgelopen wedstrijd kan het niet worden. Hoop doet leven.
http://hereisthecity.com/2013/08/01/five-facts-about-new-chelsea-signing-stipe-perica/
Ik ben erg benieuwd naar het talent. Op basis van zijn filmpje op youtube is het vooral een intikspits die vaak bet laatste zetje geeft. Prima maar dan moet de bal wel vaak on de 16 komen..
Als NAC met spitsen als Poepon, Perica (en Schalk) alsnog standaard met 1 spits gaat spelen en 2 ervan op de bank gaat zitten laten verrotten, dan is NAC zelf met zn "4-3-3 speelwijzebeleid" zelf ook aardig rot.
Poepon/Schalk met een lange Perica ernaast/erachter kan zo gevaarlijk zijn...!
wat zijn we snel blij tegenwoordig! een naam die zelfs een supporter van chelsea niks zegt...gaan we nou alle hoop en druk op zijn schouders leggen?! gudelj heeft het gewoonweg in 9 weken niet voor elkaar gekregen het juiste elftal bij elkaar te krijgen en automatismen erin te slijpen. lees; combineren, vrije trappen, corners en vooral afmaken in 1 op 1 stiuaties. dat is nu na drie wedstrijden wel duidelijk en een feit! maar hij heeft tijd nodig...
Poep met peren, weer eens wat anders
In en in triest hoe Schalk hier wordt afgezeken. Laat ik daar maar bij houden.
Maar durf de NAC supporters nooit meer de beste van het land te noemen!
@ Bsiderats
http://www.bndestem.nl/sport/nac-breda/doelman-tim-coremans-ex-nac-op-proef-bij-cambuur-1.3965957
Waar ik over zeik ?! Ik heb zondag helaas niet met mijn lieve vrouw in de Ikea achter de gehaktballen gezeten, maar in het stadion. Weet je wat ik daar zag ?.... Dat je voetbal met 11 man speelt en niet met 1. Die knul gaat NAC niet opeens aanvallend laten spelen in z'n ééntje. Daarvoor heb je 11 man die dat willen nodig, maar als thuis tegen een gelijkwaardig ADO, al zo verdedigend met je reet op je eigen helft blijft geplakt en zo weinig dreiging vooruit wíl maken, omdat je met z'n alle de wei in word gestuurd om vooral de 0 te houden. Dan kun je hier Messi neer zetten, maar zelfs die alléén gaat het niet lukken. Dáár zeik ik over.
Gewoon schalk in de spits. Beter ga je niet krijgen...
Beste D'n opletter, beste Willemf5 zie hieronder, hoeveel kansen wil jij Schalk nog geven, houdt het niet ergens op ?
Oordeel zelf, cijfers liegen niet, 1 op 6 voor een spits is bedroevend !
Alex Schalk
Seizoen Club Land Competitie Wedstrijden Goals
2010/11 NAC Breda Nederland 1 0
2011/12 NAC Breda Nederland 32 6
2012/13 NAC Breda Nederland 20 3
2013/14 NAC Breda Nederland 3 1
Totaal 56 gespeeld 10 goals.
@JP
Ik denk niet dat Schalk een goalgetter kan worden, maar ik neem aan dat jij ook wel weet dat alleen cijfers geen volledig beeld geven. Als het kwartje eenmaal valt kunnen sommige spitsen uit het niets toch topscorer worden. Zie recente voorbeelden Malki, Pelle, Vleminckx, ea.
Alle kritiek op Schalk is niet terecht. Is gevaarlijk in de 16, maar als je niet in staat bent druk te zetten op tegenstanders als Cambuur en ADO kom je niet veel in de 16. Daarnaast moet er een fysiek sterke spits naast Schalk staan.
@ Henk, heb je de bouw van die spelers ook vergeleken met Schalk ? Is niet te vergelijken.
Uiteraard bevestigen uitzonderingen de regel, ik ben er wel zeker van dat Schalk best bij een andere club zou kunnen renderen, in een ander systeem , andere omgeving met andere medespelers in een ander concept en waar hij niet op voorhand afgeschilderd wordt als een vedette en zich als zodanig gedraagt .
FF een vet lied voor Perica verzinnen!
JP
Je begint weer door te slaan in je tirade.
Sinds wanneer gedraagt Schalk zich nu ineens weer als een vedette?
Dat je geen vertrouwen hebt in de kwaliteiten van Schalk mag, maar nu geen onzin erbij verzinnen om je punt duidelijk te maken.
Heb er vertrouwen in die jongen zal toch wel heel goed kunnen ballen. Bij chelsea zitten inieder geval betere scouts dan bij NAC. Alleen moet gudelj veel aanvallender gaan spelen anders heb je er nog niets aan. Ik zou zeggen
Jelle/babos
De roover-swerts-drost-vd weg
Verbeek-sarpong-seuntjens
Poepon-perica-schalk
Of is dat overdreven? ;)
NAC moet terug naar het power voetbal van de jaren 90. Dat 4-3-3 past niet bij NAC en heeft zijn weerslag op de sfeer in het stadion. Leuk dat Henk ten Cate het ooit heeft ingevoerd en het door van As heilig is verklaard maar het past gewoonweg niet bij NAC!! Hierdoor verliest NAC langzamerhand zijn smoelwerk in Nederland...
@bono breda
Je bedoeld ronald spelbos yellowblack army?
Ik bedoel dat we af moeten van tikkie terug en balletje breed, het is allemaal te gezapig.... zie cultuurhandvest:
9. NAC streeft ernaar zoveel mogelijk een door de aanhang gewaardeerde speelstijl te hanteren, met passie, durf, brutaliteit, werklust en een energiek en aanvallend ingesteld elftal. Bij het aantrekken van trainers, spelers en overige medewerkers wordt hiermee dan ook zoveel mogelijk rekening gehouden. Er is uiteraard voldoende ruimte accenten te verschuiven, maar de hoofdlijn blijft intact zodat passanten niet het karakter van de speelstijl grondig kunnen veranderen.
Onder de 1ste periode van Spelbos heb ik genoeg van deze wedstrijden gezien inderdaad.
Perica komt oorspronkelijk uit Kroatië .
Willem f5 ...zonnesteek ?
Tja toen stond lokhoff erin hè bono
@chrisje @jp ; altijd dar gezeur over Schalk die cijfers zeggen niets want de helft is een invalbeurt van 5 min. Hij kan met Poepon aardig uit de verf komen maar dan moet je Hooi en Lurling passeren. En stop nu eens met zeiken want ook jullie stonden te juichen zondag toen hik scoorde. Vooral Chrisje os bezig met een anti Schalk campagne , bij deze begin ik een anti Chrisje campagne want wat een waardeloze supporter ben je, zielig manneke!!
De ploeg uit eindhoven ligt mij niet zo. Toch lieten die jonge gasten mij gisteren zien hoe NAC eigenlijk dient te voetballen wanneer het thuissppeelt. En die gaan een keer op de bek hoor. Zeker weten. Maar ze speelden met het mes tussen de tanden powerplay bij momenten. Fijn om naar te kijken. Probeer het eens uit in de kuip. NAC heeft daar niets (of eigenlijk alles...) te verliezen. Duw ze maar eens terug op de eigen helft, schiet eens een keer van afstand hard en laag. Een stunt in de kuip zou prachtig zijn. Ik geef het een kansje van 10%. fnoord slechte dag, NAC een hele goede en een lucky goal van invaller Perica in de 80ste minuut om fnoord in rouw te dompelen én 4 punten weg te lopen. HUP NAC!
Ik ben helemaal geen anti schalk campagne aan het voeren en helemaal geen zielig mannetje het is gewoon zo dat schalk (en dat heb ik eerder gezegd ) een topmentaliteit heeft maar helaas kan Alex niet zo goed mee hij is ook niet voor niets afgevallen bij jong oranje sorry jf
En ik heb geen cijfers genoemd dateert jp opgezocht dus voor je begint met zeiken zou ik maar eens goed gaan lezen
Een waardeloze supporter die toen NAC in de eerste divisie speelde alle uitwedstrijden ging en nu door een gezin niet meer kan en jij ?
Zolang er te weinig goede voorzetten in de zestien komen is Schalk niet te beoordelen.
@Leurnoord, ik zou dan wel een controleur houden!
Jelle
De roover Kwakman Drost Bodor
Gillesen
Suk Hadouir Lurling Verbeek
Perica
Cijfers spreken inderdaad genoeg. Een spits die 1 op 6 loopt met daarbij nog penaltys. Inzet is goed bij Schal, maar het niveau eredivisie is te hoog gegrepen.
Wat betreft zondag in de kuip, ben ik niet met je eens Hugo. Thuis vol erop in de aanval, met het mes tussen de tanden. En uitwedstrijden zoals zondag, ga je met 11 man voor de goal leggen en maak je er juist voor die dekschrobbers daar, een rete lelijke wedstrijd van. NAC is gebaat bij 17x thuis vlammen. Daar moet het verdient worden, dit is je boterham. Hier moet je de supporters en sponsors vermaken. Alles valt of staat met wat er hier aan geld binnenkomt, niet wat er daar door een leuke wedstrijd binnenkomt. Uit hou je de 0, thuis alles of niks om te winnen. 17x per seizoen moet dat toch lukken ? Ik moet het 5 dagen in de week, 47 weken per jaar !
@ Chrisje, je hebt een mening en die mag je gerust uitten, er blijft altijd een minderheid die alles goed vinden wat er bij NAC gebeurt en je mag vooral je mening niet geven, zeker niet al die afwijkt. Je hoeft niet te kunnen voetballen als je maar onder de rook van Breda komt. En zeg vooral niks over Schalk. Bij deze mensen stellen kille cijfers en statistieken niks voor, maar troost je , dit zijn ook de lieden die als eerste weg blijven als de club zou degraderen, ik heb het door de jaren heen wel gezien en loop al vanaf 1964 bij dit clubje, dus ik laat me nog weinig wijsmaken.
Deze week was er een malloot ( die overigens op alles ongefundementeerd commentaar heeft ) die vroeg wat ik dan uiteindelijk voor de club had betekent, dat doet totaal niks ter zake en slaat nergens op, dan heb je er dus helemaal niks van begrepen en zeik je om het zeiken. Ik ga het ook niet meer uitleggen, heb aan die malloten geen verantwoording af te leggen, ze weten overigens niet beter anders zouden ze zulke domme dingen niet roepen. Ik en nog een stel op deze site weten hoe het wel zit en dat moeten we zo maar houden.
Ik kan je wel zeggen dat de liefde voor NAC me heel wat echtelijke en zakelijke meningsverschillen heeft opgeleverd de laatste 25 jaar, ha ha.;-) , met als dieptepunt ome Theo en consorten. Maar dat is allemaal verleden tijd, we moeten vooruit kijken en zien dat we ook dit jaar weer ongeschonden doorkomen en hopen dat er een structureel plan komt met louter professionals waar je de toekomst mee veilig kunt stellen en uit de greep van nutteloze sentimenten blijft.
@ BonoBreda, een systeem heilig verklaren ten koste van de prestaties en de club is het domste wat je kunt doen. Je ziet nu aan NAC waar het toe kan leiden.
Ajax doet het allang niet meer en spelen dat alleen nog op papier of wanneer het kan.
Zelfs AC Milan gooide gisteren tegen PSV het roer om omdat ze geen zelfmoord voetbal willen spelen.
In het hedendaagse voetbal bepaalt de tegenstander in principe je systeem , blijf je volharden zoals bij NAC dan zal dat niet veel punten en weinig mooi voetbal opleveren, zeker niet als meer dan de helft van het team en de trainer alleen maar " achteruit denken " .
Cijfers zeggen genoeg, Schalk zorgt voor 100% van de doelpunten bij NAC. En die moet ernaast gezet worden?
Chrisje goed lezen heb ook een @jp gezet !!!!!! En @jp die cijfers zijn niet volledig want kijk even naar het aantal gespeelde minuten. En nee het kan me weinig schelen dat hij uit Prinsenbeek komt. Hij kan gewoon meer dan sommige denken en iemand beoordelen in een team dat niet draait is niet fair. Ik kijk naar mijn eigen observatie en zag dat Schalk met een sterke spits naast zich beter rendeert en dit heb ik al eerder geroepen. In de tijd van Amoah speelde hij ook beter.
Een mening mag je hebben maar vertaal het niet als feit en roep niet iedere topic hetzelfde
@chrisje als je zo negatief bent op de tribune als hier kan je beter geen uitwedstrijd aanwezig zijn. Supporteren is namelijk dat je je spelers helpt als ze het zwaar hebben en ze blijft toezingen.
Het is toch logisch dat er gesproken wordt over de spits positie. Al jaren missen we een echte goalgetter. Helaas komt Schalk duidelijk kwaliteit te kort, inzet van hem is meer dan prima. Maar als spits wordt je afgerekend op doelpunten, als die uitblijven krijg je vanzelf opmerkingen.
IK ZEG 442!!
2 spitsen rendeert die schalkie gewoon beter (naast poepon of naar die perica).
daarachter seuntjes of anders lurling voor de paasjes en de acties te maken.
en iedereen die zat te zeuren over schalk(en o zo boos waren dat amoah weg ging) het staat weer 1-1 en schalk is nog fit en amoah ligt er weer een tijdje (zal weer maart worden met die afrika-cup) eruit.
oke we scoren maar 1 keer maar hoeveel kansen hebben de andere spelers nodig om te scoren, kijk daar eens na in plaats van elke keer spelers af te kraken die 1 fatsoenlijke bal per wedstrijd krijgen.
oke tis nog even zoeken naar de ideale opstelling ja, ik zeg gudelj/pusic ga eens COACHEN en niet met dat blaadje en pen zitten schrijven!!
zondag 16:21 94.21 minuten gespeeld;schalk scoort een penalty binnenkant paal erin, nac wint voor de eerste keer in de history in de kuip!!
moet je dan eens kijken hoe die weer ontvangen wordt hier!
en idd cijfers zeggen niks want als schalk nu in een 442 wel rendeert (zoals JP zelf al eerder aangaf in een pasgevonden reactie van hem ik citeer;
JP beweert op 21 apr, 2012 om 14:30 :
Gisteren gezien hoe effectief 4-4-2 zowel aanvallend als verdedigend kan zijn, verder commentaar overbodig. De prullenbak in met die zgn huisstijl. Schalk is in dat systeem zeer bruikbaar.
En is iemand gisteren opgevallen hoe pijlsnel Bayram is bij dat terug verdedigen, dit had heel het jaar in aanvallend opzicht een dodelijk wapen kunnen zijn. Maar Katelse is ziende blind en horende doof!
Schalk: “Heel zuur dat we zo verliezen” deze ractie stond erbij.
cijfers belangrijker dan systeem?
ben benieuwd als we 442 spelen!
nac heeft NU de spelers om over te gaan op 442 anders veel te veel middenelders/aanvallers!!
hupnac!!
@jf als je eens wat meer naar de berichtjes kijk dan had je gezien dat ik juist altijd positief ben over onze jongens ik snap niet dat je nu begint over negatief zijn ik vindt schalk alleen te licht voor eredivisie mag dat niet ? Heeft niks met negatief zijn
Schalk is een echte spits, hij loopt vaak goed maar krijgt dan geen bal of geen goede bal. Je moet hem ook niet hoog aan spelen, maar rond de 16 aanspelen, hij draait snel en schiet makkelijk. Het zou heel goed kunnen dat hij beter draait met een gevaarlijk iemand naast hem, dan maak je het de tegenstander ook moeilijker, en die moeten dan keuses maken, nu niet nu kunnen ze met twee man schalk dekken. Ik heb jong nac maandag zien voetballen, en wat Verbeek liet zien was ook echt niet goed hoor, de enigste uit dat team die op dit niveau mee zou kunnen is Gommeren, die stond toch weer heel degelijk te voetballen, en zorgt ervoor dat er snelheid in het spel komt , door snel en direkt te pasen. Daar ligt het probleem ook bij het eerste , voetbal kan zo simpel zijn, pasen en goede loop acties maken, richting doel van tegenstander. Maar ons middenveld heeft dat direkte niet, Gommeren zou daar de juiste persoon voor zijn.
Ik ben benieuwd naar hem, eerst opstellen met Poepon en later samen met Schalk. De grote en kleine (wil ze wel eens naast elkaar zien staan..), maar misschien zorgt dit voor veel verrassingen? Ik wacht het af, maar ben allang blij dat er versterking is! Stiekem zou een middenvelder nog wel fijn zijn, maar denk dat de koek nu op is..
200 man naar de kuip zondag.. Waar is vakkie G?? Laat je club maar in de steek. Gloryhunters
Jongens laten we reëel zijn, Schalk in dit systeem heeft geen enkel nut, bovendien kun je hem al niet door de lucht aanspelen en het valt niet mee om een bal voor te geven tussen een woud van benen over de grond of half hoog.
De discussie laait steeds op maar ze blijven het systeem heilig vinden dus is deze discussie zinloos en verkaste ik naar Utrecht als ik Schalk was, naast de kogel in hun systeem zou het zomaar kunnen gaan lopen.
Samen met Schalkie en Poepon gaan we zondag voor de eerste driepunter ooit in de kuip, het moet toch een keer gebeuren, WIJ GAAN NIET OPZIJ, als dordt noord ooit te pakken is, maar van de andere kant is NAC in deze situatie ook weer de ideale tegenstander, verras mijn NAC hart maar heren spelers !
Beste JP,
Mijn positivisme over Schalk werd gevoed door seizoen 2011 -2012 met 6 goals. Toen speelde Schalk niet alle wedstrijden en raakte nog een aantal keren het houtwerk.
Ik taxeerde Schalk toen op een een type S.Bish goed voor een goaltje of tien per seizoen.
Het kan nog komen, maar, je hebt daarin gelijk, het duurt te lang.
Als pinchhitter is Alex zo wie zo bruikbaar.
200 man naar de kuip, is 200 te veel. Zodra het ooit eens een autocombi word, wat PSV, Utrecht, etc, daar wel mogen, ga ik er weer over nadenken. Dan maar een nep supporter worden genoemd. Ik vond 2,5 uur heen en 2,5 terug naar Leeuwarden, voor dit seizoen alweer genoeg in zo'n stinkbus.
@4eyes. Ben het op zich met je eens. fnoord moet donderdag echter ook nog een tripje maken naar verweggistan voor de europaleague. Komen doodvermoeid terug om zich een dag later weer op te laden voor NAC thuis. Ik zeg vol dr op klappen. HUP NAC Hup Perica Hup Schalk
4-4-2 gaan spelen!
Wat een gezeik
Schalk zal t nooit gaan maken hier klaar punt!!
Uit verschillende hoeken hoorde ik stemmen (en de mijne ook) zondag bij de penaltie Onee schalk.
T is klaar genoeg kansen gehad!!
Vak g midden
En hij schoot vervolgens de pingel feilloos binnen!
On topic. Ik vind dat positivisme over psv zwaar overtrokken. Voor mij werd gisteren weer eens ontluisterend duidelijk dat we internationaal niet meer mee kunnen. ac milan was toch een klasse beter. En dan de " deskundigen" maar roepen dat het best goed van psv was en dat psv nog zeker een kansje maakt. Ja, een stuk of drie vier krijgen ze in milan om de oren. Kansloos is psv in milan.
En bij NAC ben ik het ook niet eens dat je tevreden moet zijn met "leuk aanvallend voetbal."
Flauwekul, het resultaat moet goed zijn, en hoe dat resultaat wordt gehaald is secundair. Ik vond het bv. onder Brandts een geweldige seizoenen. ( het zat toen wel bomvol met louter positieve aandacht van de media)
@ Dos,
Ja natuurlijk een pingel inschieten is niet meer als normaal lijkt mij.
Voor de rest helemaal met Vak G midden eens, gewogen en te licht bevonden. Jammer maar helaas.
Buurman, ik ben echt in de veronderstelling dat je van het spelletje voetbal houdt. Dan kun je toch niet serieus menen dat je van het voetbal onder Brandts hebt genoten? Natuurlijk, het resultaat en de manier waarop het werd uitgevoerd waren goed, maar het was gewoon weg niet om aan te zien, zo saai. Daar komt niemand die ik ken voor naar het stadion. Voor aanvallend voetbal wel. Zwolle, GAE en Heracles is toch veel leuker om te zien spelen, als ons eigen NAC de afgelopen seizoenen. Heb het hierboven uitgelegd. Het is van bittere noodzaak om volk naar het stadion te trekken, niet om ze weg te jagen.
@rem en de rest,
schalk heeft nooit in het eerste, behalve toen hij de meeste maakte(samen met amoah voorin) in een 442 systeem gespeeld dus hoe kan hij te licht te zijn verbonden?!
jong oranje klopt regelmatig aan de deur bij schalk en dat is niet voor niks denk ik!
nac moet nu bijna wel 442 gaan spelen daar schreeuwt nu iedereen om en ik zeker, want anders hebben we veel te veel aanvallers/middenvelders.
@buurman heb je wel die wedstrijd zitten kijken?
psv raakt 2/3keer de paal+ doelpunt
ac milan raakt 1x paal/lat en 1 uitbraak waar het doelpunt uitvalt.
nou nou wat veel verschil en juist omdat er mensen zoals jij zijn buurman gaat pisvee daar een goed resultaat spelen, omdat er gewoon een half leeg stadion is, dat is byna altijd zo!
maargoed ik zeg nac 442 en wel nu!!
Schalk is gewoon een prima spits, heeft zondag ook naar behoren gespeeld binnen de mogelijkheden die hij kreeg.
De spelers om hem heen, zoals Lurling en Hooi speelden hopeloos slecht, maar daar hoor je niemand over.
Schalk versierde de strafschop en heeft ook nog de ballen om deze zelf te nemen, dat pleit alleen maar voor hem.
Wacht maar mensen, Schalk gaat dit seizoen nog wat laten zien!
Beste oosterhout3,
Ik heb heel goed gekeken. Ok simpel; volgende week, na milan - psv, praten we verder. Ik voorspel minimaal twee goals verschil in milan voordeel. Ik om er dan op terug.
(Ik ga overigens altijd naar NAC of ze nu goed of slecht spelen of ze nu hoog of laag staan)
Beste 4 Eyes,
Ik kom er eveneens op terug. Maar een eerste vraag al; waarom zat het onder Brandts tjokvol als het toch niks was ?
Ik kom
buurman toch :-)
Het zit bij NAC bijna altijd tjokvol en toen nog wat meer door gelukzoekers. Viel me wel op, dat het seizoen erna gelijk wel wat minder volk was en dat die trend onder Maaskant, Karelse en nu Gudelj zichzelf verder doorzet. Heb ook toen zat gemor gehoord op de tribune, maar dat verstomde na dat er weer eens met geluk, met 1-0 werd gewonnen. Had je toen niet zo vaak geluk gehad, was het gemor eerder begonnen. Of ben zit ik mis en hong het spandoek "niet geschoten, is altijd mis" er pas later ? Anyway, iedereen wil nu graag bij Zwolle horen omdat het fris voetbalt. Ik zou dat hier ook graag zien. Goetzee kan zich de blaren op de tong lullen, als het op het veld niks is en de tribunes blijven daardoor steeds leger en de sfeer word net zoals afgelopen zondag, steeds meer 13 in een dozijn. Dan gaan ze echt niet overstag, nog een paar stoelen of zo te nemen. En puur alleen met de verkoop van scc, gaan we het echt niet redden.
@dos moest er nog bij komen dat die hem zou missen.
Kan die toch nog iets
En klopt lurling speeld de laatste wedstrijd ook zeer slecht maar wie speeld er wel goed?
Lurling speelde
Vorig seizoen een goed seizoen beste speler van het jaar
Maar schalk is dit jaar een tegenvaller
Vorig jaar en het jaar daarvoor.
Klopt hij heeft leuke wedstrijden gespeeld zoals 2 seizoenen terug tegen nec maar meer kan ik me er niet herinneren. Jij?
Nee voor mij is schalk te slecht voor NAC 1
En Miss speelt die de hemel bij een andere club dat mag.
Zolang ik me maar niet kapot hoef te ergeren aan hem op de tribune.
Haha DOS......hij is goed.
beste 4 Eyes,
Ik ga op dit onderwerp t.z.t. nog een uitgebreide reactie geven.
Ik begrijp je best, maar mij doet het pijn in mijn hart als de prestaties onder Brandts worden afgedaan met; " veel geluk gehad.."
Met Brandts werd door bestuur en management een heel vuil spelletje gespeeld om Brandts zijn job af te pakken.
@buurman
Sorry hoor, leuk dat we 3e werden. Maar vond het voetbal echt zwaar triest.
Liever lager eindigen met fris aanvallend voetbal dan 3e met dat laffe verdedigende voetbal. En we hadden dat seizoen alsnog niks!!
Schalk is mmt topscoorder van NAC.
Buurman, dat veel geluk baseer ik op het spel. Het was toen ook dammen tot ze een ons wogen en de bal viel er te vaak met geluk in. De opdracht was net als nu, de 0 houden. Er zijn toen idd niet zulke nette spelletjes gespeeld, zoals je her en der verneemt of het echt zo is laat ik in het midden. Ik baseer me puur op het spel en dat was NAC in thuiswedstrijden onwaardig, in mijn beschreiden mening.
Vandaag weer twee stukken in VI die er niet om liegen over het technische gedeelte waarbij onomwonden wordt vastgesteld dat NAC nu al eerste divisie voetbal speelt en waarbij de spelers al moeite hebben om een speler aan te spelen met dezelfde kleur shirt. Waarbij het er op neerkomt dat Gudelj t behoudend is, bang voor zijn hachje en het ook niet weet.
Commercieel het 3.0 verhaal wat dreigt te mislukken, regionale sponsoren die zijn afgevallen en een enorme derving aan inkomsten, hetzelfde verhaal waar Buurman en ik meermaals om zijn weggelachen of beschimpt, wellicht geloven ze het nu. Het is niet best. Zou zeggen lees het.
Beste 4 Eyes, geloof me, niet zulke nette spelletjes is zacht uitgedrukt, het klopt allemaal, ik hoop dat Ernie ooit zijn verhaal eens doet, dat wordt een bestseller.
Ik heb het geluk dat ik hem in die jaren goed heb leren kennen, en neem van me aan dat ik zelden een grotere vakman ben tegen gekomen, Brands' is een observer tot in detail die niks ontgaat em alles weet van de tegenstander. Aan alles was te merken dat deze kerel een WK finale heeft gespeeld, de laatste toptrainer die we in Breda hebben gehad.
Ik vond net als Buurman het spel wel degelijk het aanzien waard, ik begrijp wel een beetje wat 4 Eyes wil zeggen , maar destijds was hetvwel one touch voetbal met minutenlang balbezit, maar dan moeten we het er nu toch over eens zijn dat het visie loze en angstige voetbal wat we nu spelen helemaal niet om aan te gluren is . Het was geen geluk, geluk dwing je af, er zat wel degelijk kennis achter.
En als we het toch over Brands' hebben, ik zie vak G nog vol hangen met pro Brands spandoeken et o.a : " Met Ernie uit de Brand( s) " of zoiets . Brands' lag ook goed bij de sponsors en uit die hoek is destijds ook met verontwaardiging gereageerd, alleen wist Theo ons toen met mooie verhaaltjes om de tuin te leiden, waar we met zijn allen in trapten.
Met Ernie Brands werden er punten gehaald, maar het voetbal was niet om aan te gluren.
@buurman
Lekker makkelijk om P$V n.a.v. gisteren af te zeiken omdat ze in Milaan gaan verliezen.
Met een beetje minder pech had P$V er gisteren een stuk of 4 ingelegd. Ze speelden goed.
Eén flinke fout en ze kwamen achter, maar voetbalden op karakter toch naar een terechte 1-1.
Dat ze er uitvliegen, soit, maar hun spel was gewoon leuk om te zien. Daar hoef je geen fan voor te zijn van die club, maar van het spelletje.
Speelde NAC maar wekelijks met die drive.
@buurman: de populariteit van NAC is tijdens het EB seizoen ineens naar beneden gelazerd. Met dank aan RTL's Leo Driessen.
Treurig dat Brandts' zelfbenoemde vrienden zijn naam nog steeds niet kunnen spellen.
Ernie Brandts' trainerscarrière verloopt net als zijn spelerscarrière. Het hoogtepunt ligt aan het begin en daarna wordt het steeds minder en al vroeg moet hij telkens een stapje terugdoen. Op je 20ste speel je een WK finale en wordt je landskampioen. Daarna glijdt het nationaal team en PSV snel af. Op het moment dat ze er bovenop komen wordt Brandts bedankt voor bewezen diensten en niemand wilt hem nog hebben. Bij Volendam promoveert hij bijna, met NAC wordt hij 3e. Vervolgens heeft alleen nog maar in Iran en Rwanda gewerkt. Dit zijn geen landen waar je voor de ervaring of het salaris heen gaat. Treurig voor de man, maar tekenend voor zijn carrière.
@ Henk
Of hij maakt andere keuzes. Denk niet dat hij een treurig leven heeft.
@ Henk, kom op man met je lulverhaal, BrandTs heeft tot zijn 30e bij PSV gespeeld tussen 77 en 86 en meer dan 250 wedstrijden voor PSV gespeeld dat is verdomme bijna 10 jaar onafgebroken op top niveau, dan weet hij het ook nog tot 28 interlands te schoppen, wat nou afglijden?
Is op zijn 36e gestopt en gewoon nog 3 jaar bij Roda gespeeld en daara bij MVV en Germinal Ekeren .
OLDSKOOL zegt het treffend, hij maakt andere keuzes, is klaar met diverse mensen en is een heel goed en aimabel mens, hij en zijn vrouw genieten desondanks wel van het leven , zijn echte Bourgondiërs,, en geloof me hij lacht iedere ere divisie trainer uit als zijn Loonstrook in de brievenbus valt. ( al zou hij dat ook niet doen uit respect voor anderen ) Het enige wat je Brandts kunt verwijten is dat hij niet meer voor zichzelf is opgekomen , ik zou wel een boekje open hebben gedaan.
Ik hoop dat " vriend " Stewart ooit eens de guts krijgt om hem trainer van AZ te maken om alle schade die hij hem heeft berokkend goed te maken, dat zou eigenlijk een plicht moeten zijn. Hij zou sowieso veel richting media recht kunnen zetten maar dan moet meneer zelf met zijn kruiken billen bloot. Laten wij maar zelf benoemde vrienden zijn , hij weet in ieder geval dat hij die in Breda nog heeft en hij weet ook dat hij daar altijd welkom is. Ik heb mij destijds plaatsvervangend ( en nog ) diep geschaamd !
he buurman gij het echt geen ene moer verstand van voetbal hedde met stront in oe ogen zitte kijken,het enige waar ze beter in waren is valle en een gele kaart aan smeren zo iets zal barcelona niet doen die hebben ervaring, en dan met volgende week aan komen in milaan zucht van dit soort kenners wordt ik gaap,gaap van zucht!!!
JP
Het was zonder meer knap wat Ernie Brandts voor elkaar heeft gekregen in Breda, hij is eindverantwoordelijk voor de fantastische 3e plaats dat seizoen.
Helaas hadden we allemaal net de pech met die waardeloze playoff opzet.
Vergeet niet dat Ernie Brandts aanvankelijk ook niet fantastisch begon als trainer bij NAC. Langzaam had hij een systeem weggezet wat lang niet spectaculair was, maar uiteindelijk zeer effectief.
Ook over de factor geluk had hij niet te klagen. Ik kan me voldoende wedstrijden herinneren waar NAC snel scoorde en vervolgens 90 minuten lang aan het verdedigen was, niet om aan te zien. Vervolgens iedereen op de banken, omdat het 1-0 was gebleven.
Een bal, zoals die van Swerts afgelopen zaterdag, kwam amper voor. Zwaanswijk had er ook wel een handje van om te klungelen, maar zijn fouten werden nooit afgestraft.
Wanneer diezelfde wedstrijden op 1-1 eindigden of met een nederlaag dan hadden de klagers vooraan gestaan.
Jij bent nu na wedstrijd nummer 3 al dagen aan 1 stuk door lappen teksten op de website aan het kwakken over hoe waardeloos het allemaal niet is. Mee eens, het is niet best wat NAC momenteel laat zien, maar we hadden al deze wedstrijden net zo goed kunnen winnen en dan weet ik zeker dat de stemming hier heel anders was.
De beste trainer in mijn tijd is nog altijd Henk ten Cate, dat is nu een trainer bij wie NAC echt goed aanvallend voetbal op de mat legde.
Ernie Brandts is nu trainer van Young Africans in de competitie van Tanzania.
Een nikszeggen voetballand, een onzichtbare competitie en de loonstrook waar JP het over heeft zal EB nodig hebben naar zijn waterkoeler-debacle
@ Dos , aan ALS heb ik niks en aan BIJNA ook niet dat levert geen punten op en zijn de bekende dooddoeners.
Het is bij NAC meestal bijna omdat de NOAD op alle fronten is verdwenen.
Ik vind het gewoon onder de gordel dat Brandts nog steeds als een minkukel wordt afgeschilderd, zie reactie 119, dat is ook weer zo laag bij de grond, en uitsluitend bedoeld om schijtlollig of kwetsend over de rug van anderen te doen, de klok en de klepel verhaal op basis van horen van...
Laat mij , Buurman , Scheppioni of 4 Eyes dan maar lappen tekst schrijven het is altijd nog beter dan one liners zoals hierboven die nooit beargumenteerd worden. So be it.
Beter ff topic over ernie brands maken kunnen jullie daar verder discussiëren.
COME ON NAC
WIJ HATEN RDAM
Alle discussies kunnen stoppen als we zondag as. Feyenoord verder in de ellende dompelen. .. maar ja...
3 spitsen is zo gek nog niet voor aanvallend voetbal. Ik herinner me de tijd nog aan de Bea met Lammers, Cornelissen en van Hooijdonk...
Ging best goed.
@nachoreca
Haha klinkt als een sprookje. .....
@koentje. Lammers Remie en Pi-air neem ik aan dat je bedoelt. Hup NAC
ik snap niet dat nac zo afhankelijk is en wil zijn van alex schalk, altijd maar die discussies hier. nac toch een miljoenen bedrijf afhankelijk van een kleine dwerg van 19. ik vind dat alex echt super gemotiveerd is en goed zijn best doet maar met hem als steunpilaar voorin voetballen wij volgend jaar weer tegen de stillems vrees ik
1 remedie om de klagers stil te houden is over te gaan op 442! en dus daarmee punten te gaan pakken, beginnend in het badkuipje!
HELEMAAL NIETS IN ROTTERDAMN!!!!!
gewoon erop knallen zondag!
jullie krijgen niet voor niks 150k per seizoen,
een normaal iemand zou daar zijn benen uit zijn reet lopen
en dus tegen buijs zeggen jij hoeft geen bal te krijgen als immers 1 voorzet of goal maakt heb je je werk niet goed gedaan, en dus wissel ik je(beginnend vanaf minuut 1)
verders met en schalk en die lange voorin en poepon als we 1-0 achter staan inbrengen in de 65e minuut voor een middenvelder/verdediger!
JP
De NOAD is niet verdwenen, de kwaliteit is op heel veel fronten enorm achteruit gegaan in de loop der jaren.
Ben het wel met je eens dat NAC dit jaar zeker een prima selectie tot zijn beschikking heeft en dat er wel wat van te maken valt.
Daarom nogmaals, we zijn pas 3 wedstrijden onderweg. Ik vind dat je veel te voorbarig in je conclusies bent, maar dat is jouw goed recht om er zo tegenaan te kijken.
Hup NAC!
even reacties na nac ado terug zitten kijken en nu kom ik op mijn buijs verhaal terug ERUIT MET DIE VENT!!
drost zegt nog netjes na die tegengoal krijg je het publiek nog mee wat onbegrijpelijk is als je zo speelt.
enkele minuten later is deze intervieuw met die maffe buijs!!
http://www.youtube.com/watch?v=LfpnX2tqGdA
kritiek alleen op je eigen geven jongen,
jij speelt het belabberdst van allemaal en daarom gaan wij fluiten verrekte ***
moven met die vent ga maar eens 5 wedstrijden meespelen met de reserves ofzo!!
hupnac!!
Wat een onzin om nu nog over Brandts te beginnen. Die man had een zeer, zeer goede selectie tot zijn beschikking. Natuurlijk ook het geluk aan de goede zijde en de uitslagen van de concurrenten vielen allemaal gunstig uit, zo groot waren die verschillen toen niet. Ik kan mij nog het interview met Penders herinneren die zei eigenlijk letterlijk, Brandts hoeft van mij en de spelers niet te blijven er was gewoon geen klik. Het feit dat geen enkele club in Nederland naar zijn diensten heeft geïnformeerd spreekt boekdelen. Hele sympathieke vent en hebben er een uniek jaar mee beleefd. Gudelj is niet de trainer die we nodig hebben op dit moment. Erg zonde want we hebben echt een selectie voor minimaal de 12e plaats. Zeker als je de selectie vergelijkt met die van de afgelopen jaren. Tot nu ben ik het dan ook eens met de mensen die zeggen dat Gudelj ongeschikt is,.
Ik lijk best een beetje op Perica:
Heb er ook altijd weer veel zin in!
Maar de discussie gaat momenteel over de "beste trainer" geloog ik.
Wie is dan de beste trainer?
Onder Spelbos de (aller) beste sfeer (ooit?), had niets te verliezen in het jaar na de promotie waarin bijna alles lukte, niets hoefde alles mocht.
Kwam ooit weer terug als trainer waarna er niets meer lukte....
Hoe blij werd ik van de naam Herbert Neumann....., Wim Rijsbergen geen kleine jongens onder het trainersgilde.
Henk ten Cate, succestrainer bij NAC maar...had nogal wat eisen waaraan hij kon voldoen, mocht een paar stuivers besteden en haalde daar ook prestaties mee, waarna hij op zijn 'hoogtepunt' bij NAC kon stoppen.
Het begin van het financiele verval bij NAC geloof ik...Ontdanks het feit dat er een ´eigen liedje over hem ontstond´ door zijn successen waarna er sfeer in het stadion ontstond en er dus reclame voor NAC werd gemaakt vertrok hij.
Ooit bij Go-Ahead ontslagen.
De trainersnamen daarna is bekend.
Lokhof, NAC man pursang...enz.
Tot dat Ernie Brands binnen viel.
Niet met het beste materiaal, konden we haast iedere wedstrijd het stadion uit en thuis verlaten. "niemand wint er in Breda"...
Man van weinig woorden, geen druktesmaker die liever op de achtergrond bleef,met het beste resultaat ooit.
Tja geweldige tijd voor een voetbalsupporter die van winnen en de daarbij behorende sfeer houdt.
Maar moest weg, waarom....?
Later moest een andere NAC-man Karelse, met te weinig financiele middelen waar hij van op de hoogte was, NAC in de ere proberen te houden.
Is hem, gelukkig gelukt, maar een geweldige trainer?
Denk ik aan zij intervieuws hoor ik alleen maar eueueu's, jammer.
Nebo, dit jaar met een niet mindere selectie dan vorig seizoen...we wachten nog even af, maar hopenlijk al op zeer korte termijn resultaat a.u.b., met wat voor voetbal dan ook!
Goede trainers, ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat Karelse en Lokhoff en zelfs Kees Lok bij Barcelona of Bayern Munchen ook wel sucessen gehaald hadden...
Alex Pastoor, correcte vent die het spelletje snapt, ontslag.
Ron Jans, Gertjan Verbeek, trainers waar ik ooit op gehoopt had bij NAC, weten ook wat ontslag is.
V. Basten, Wouters mannen die de klappen van de zweep kennen, vandaag alles morgen niets.
Zeg het maar, met of zonder Perica in de spits......
Beste Schanulleke (117); zoals gesteld ik kom er volgende week op terug.
Ik vraag me wel eens verbijsterd af hoe het mogelijk dat supporters het uitstekende werk van Brandts kunnen afdoen met; " allemaol veul geluk geweest...."
Daarnaast moest Brandts zijn werk doen met een management die hem geen enkele rugdekking gaven maar juist zaten te loeren hoe ze hem konden naaien. Penders werd door deze lieden beinvloed en een aantal cultuurridders liet zich door het management weer eens voor de kar spannen.
De negatieve verhalen over Brandts komen dan ook nagenoeg uitsluitend uit die hoek. Over mooi of lelijk voetbal kun je discussie hebben, smaken verschillen, maar aan het vakmanschap van Brandts valt niet te tornen als je een tikkie eerlijk bent.
Vreemd dat iedere ploeg, inclusief te top, met samengeknepen billen naar Breda kwamen. En het is inderdaad erg saai dat als je op 1-0 komt dan zeker weet dat de drie punten in de tas zitten. Verschrikkelijk was dat. Penders had er eigenlijk steeds 1 in eigen goal moeten knallen zodat het weer lekker spannend werd. Simpel toch? Waren we allemaal tevrden geweest.
buurman
"Daarnaast moest Brandts zijn werk doen met een management die hem geen enkele rugdekking gaven maar juist zaten te loeren hoe ze hem konden naaien"
Dat is nu precies wat sommige medesupporters nu bij Gudelj aan het doen zijn.
Lijkt me ook niet de bedoeling.
uit en thuis winnend verlaten.
Inderdaad heeft NAC in dat seizoen wel degelijk geluk gehad. Als ze 3 punten minder hadden gehad waren ze 8e geworden. Het blijft een unieke prestatie natuurlijk, maar hier doen mensen net of Brandts de nieuwe Hiddink of van Gaal is, leuke trainer die een uitermate goede selectie tot zijn beschikking had. Spelers waren niet kapot van zijn manier van training geven. Vandaar dat er nooit een aansprekende club zich heeft gemeld,
Aldus de marketingmanager....
Over oude koeien gesproken. We hebben een goede trainer en laten we na drie wedstrijden niet zeuren. Vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk maar ik heb geen zicht op de trainingen en in de kleedkamer.
Laten we discussiëren over hoe we Feijenoord kunnen bestrijden?
@ JF,
En waar baseer jij je mening op om te zeggen dat we nu een goede trainer hebben?
Als Brandts echt zo'n goede trainer was had hij inmiddels al wel een fatsoenlijke club gehad. Het gezeur van JP en andere komt me de strot uit.
Je moet ook rekening houden met 17 andere clubs en het huidige niveau van de eredivisie. We waren 70 minuten lang de betere van Cambuur, we misten daar 2 hele grote kansen en we raakte we de lat. Daarna waren we gelijkwaardig aan Heerenveen en ADO, zeker niet de mindere. Ook tegen ADO misten we een reuze kans op de 1-0 en schoten we een vrije trap op de paal in de 1e helft. Zowel Steijn als ook van Basten gaven aan dat ze de zege niet verdienden en dat ze goed weg kwamen met het behaalde resultaat. Als het balletje goed valt pakken we zeker een punt of 5, nu lukt het allemaal net niet en hebben we 1 punt. Veel minder dan dat we verdienden in die wedstrijden.
We zijn een degradatiekandidaat en we gaan met deze selectie echt niet in het linkerrijtje eindigen. Het moet zeker beter, maar je moet deze selectie, deze trainer en deze opstellingen wel een kans geven.
@ Barry Hughes', niet huilen kerel, gratis tip, NIET LEZEN , het is namelijk geen verplichting.
Beste JF aan het eind van dit seizoen zal ik je vertellen of we een goede trainer hebben, maar geloof me, Eskes ligt nu onder vuur dus ook Gudelj moet om zijn hachje denken en iedereen denkt aan zichzelf. Dus presteren is het credo anders is het vroeg of laat exit, ook voor Gudelj.
Beste Jeroen,
NAC had dat seizoen helemaal geen geluk. Vijf wedstrijden voor het einde waren we zelfs kampioenskandidaat. Jan Mulder sprak daar in studio voetbal serieus over. Machtig was dat.
Als we toen in Breda ajax hadden verslagen waren we nog een eind gekomen ook. Die wedstrijden verloren we met veel pech. Maar derde was een exclatant resultaat.
Ik vergader alleen over Brandts terug omdat die man een onrecht is aangedaan dat je uitsluitend in de meest smerige organisaties tegen komt. Hypocriet, achterbaks, en vies iemand onderuit halen ondanks zijn perfecte werk. Inktzwarte NAC bladzijden zijn toen geschreven.
Nog triester is dat nu een aantal supporters dit onrecht niet erkennen maar juist ontkennen. JP merkt terecht op dat hij zich als NACer nog steeds voor kapot schaamt hoe Brandts is weg gezet.
Verder ben ik pro Gudelj. Ik vind dat hij het vorig seizoen goed oppikte buiten de wedstrijd utrecht uit.
Maar gelijktijdig moet je durven zien dat Gudelj er nog (lang) niet is. Na nog een wedstrijd of vijf weten we waar we staan. Ik hoop dat Gudelj alsnog glansrijk gaat slagen.
Je moet spelers opstellen waar zevert beste tot hun recht komen en niet eeuwig aan 4-3-3 vast houden als dit geen succes vol verhaal is. Ik zou nac eens in de volgende opstelling willen zien. Ten rouwelaar Swerts drost Buijs bodor Lurling gillesen kwakman Verbeek Poepen schalk of perica