Snoepjes voor na de pizza
Na het partnership met Domino's Pizza heeft NAC ook een partnership met Perfetti Van Melle gesloten. De snoepjesfabrikant produceert ondermeer Mentos, zodat je na je shoarma pizza in ieder geval weer een frisse adem hebt. Uitstekend. Uiteraard zijn de partijen blij met elkaar. Jan Heeling (commercieel directeur Van Melle): "NAC is een begrip in Breda en voetbal is onze nationale sport. Voor onze merken is sport en bewegen een prima platform. Daarnaast dragen veel van onze medewerkers NAC een warm hart toe. Deze samenwerking versterkt de band tussen onze organisaties." En ook Ed Busselaar is in zijn nopjes met de deal: "Goed dat Perfetti zijn steun aan NAC intensiveert. Wij zijn blij met weer een nieuwe partner! Zij staan net als wij voor kwaliteit. Mentos is natuurlijk een wereldmerk. Het is mooi om dit merk verder mee uit te mogen dragen."
Bron: B-Side Rats, NAC
Plaats reactie
Goed bezig allemaal hoor!!
Hup NAC
Héhé, goed bezig Edje, nu ff doordouwen, zijn nog genoeg potentiële sponsors in Breda en omstreken te vinden!!
Weer een leuke quote van onze Ed: "Zij staan net als wij voor kwaliteit." Bij van Melle hebben ze het in de loop der decennia met hun kwaliteit tot een wereldmerk geschopt. Kunnen ze van ons bijna 100 jarig NAC niet bepaald zeggen. Bovendien als je het over kwaliteit bij NAC hebt en we hebben medewerkers als Gillisse, Karelse, van As, Aandewiel, Poppelaars, Van den Dungen, etc. etc. Waar hebben we het dan in hemelsnaam over? Trouwens leuk hoor al die partnerships, maar wat brengt dat jaarlijks in het laatje?
Weer een mooie sponsor. Goed gedaan Edje en zijn mannen. Kan hij niet voor goed onze directeur blijven. Want ik ben bang als hij weggaat weer een grote puinhoop wordt.
Dr. Ed ben je wakker...??
Forever 21
Wat begon met een kleine modezaak in Los Angeles is uitgegroeid tot een indrukwekkende multinational met ruim vijfhonderd zaken. Knap staaltje ondernemerschap dus van de Amerikaanse Koreaan Don Won Chang. In 1984 richtte hij Forever 21 op. Thans scoort het bedrijf jaaromzetten van 2 tot 2,5 miljard dollar. Het afgelopen decennia stond vooral in het teken van uitbreiding, met gemiddeld negentig nieuwe winkels per jaar. Zo opende het de modegigant in juni nog een gloednieuwe megastore op Times Square in New York, 8400 vierkante meter shoppen op een absolute A-locatie. De expansiedrift heeft nu ook het Europese continent bereikt. De eerste Forever 21-stores openen deze week hun deuren in het Britse Birmingham en in de Ierse hoofdstad Dublin.
Om de veroveringsplannen van dichtbij te coördineren is Nederland aangewezen als vestigingsplaats voor het Europese hoofdkantoor. Het waren de Netherlands Foreign Investment Agency, de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij, de regionale ontwikkelingsmaatschappij NV Rewin West-Brabant en de gemeente Breda die daarbij een rol hebben gespeeld. In het nieuwe hoofdkantoor in Breda wordt straks ook het callcenter voor de verkopen via internet gevestigd.
Nog een paar multinationals binnen onze stadsgrenzen....Chevrolet/Daewoo, Samsung en CLS/Ssangyong. Die Koreanen zijn toch ook helemaal wild van voetbal??
@henri
Waarom wil je bedragen horen? Weleens bedacht dat de sponsor bepaalt dat deze info niet op straat hoeft komen te liggen?
En op welke vlakken dan? Shirt, eten, led boarding, kleine borden?
@Statler and Waldorf
Ik wil graag bedragen horen omdat ik van transparantie houd. Het zou bij NAC toch allemaal transparant en duidelijk worden. Ik heb het bij NAC teveel mee gemaakt dat er schitterende deals waren gesloten. Een paar jaar later bleek het een grote sof te zijn. Als je transparant bent ben je ook eerlijk naar je achterban en durf je jezelf kwetsbaar op te stellen. Leiders die dat niet kunnen/durven zijn geen leiders. Zij zullen zich altijd blijven verschuilen achter informatie die de gewone man/supporter toch niet heeft. Zo praten ze dan alles wat krom is toch weer recht.
@Korneev
Vergeet een bedrijf als Dockwise niet. Echt, iedereen weet dat het in de regio West Brabant, Zeeland en Noorder Kempen barst van de mogelijkheden of in managementtaal uitdagingen!. Maar je moet er wel de juiste managers voor hebben om kandidaat sponsoren/investeerders binnen te halen.
Wij weten allemaal al jaren dat een Van den Dungen daar nu eenmaal niet de geschikte persoon voor is. Dat heeft hij al jaren bewezen. Hij sluit liever contactjes met de plaatselijke groenteboer en een klein uitzendbureautje. Zolang dergelijk personen op cruciale posities zitten zal er niet iets wezenlijks veranderen. Daar horen zware HBO-ers te zitten die bewezen hebben echte netwerkers te zijn en op het gewenste nivo kunnen handelen. Ook op de commerciële afdeling is er erg behoefte aan vers bloed.
En wat te denken van Smint, Klene en Chupa Chups!
@Henri
Yep, I know en nu maar hopen dat Dr. Ed dat ook ziet!!
@Korneev
Ik zal hem nog meer helpen:
Lage Mosten 21
4822 NJ BREDA
P.O. Box 3208
4800 DE BREDA
The Netherlands
TEL: +31 (0)76 548 41 00
FAX: +31 (0)76 548 42 99
[email protected]
Tuurlijk is de deal met Perfetti van Melle goed. Maar ik kan eigenlijk niet begrijpen dat deze deal nooit eerder is afgesloten. We hebben het over een bedrijf dat schuin tegenover het NAC-stadion zit!!!
@henri
Ik ben absoluut voor transparantie. Maar Transparantie betekent niet dat iedere individuele sponsordeal met bedragen in de media moet verschijnen. Bovendien kan ik me voorstellen dat sponsors zelf bepalen wat er wel of niet gecommuniceerd wordt, want zij hebben zelf ook e.e.a binnen hun eigen organisatie te verantwoorden.
Overigens is op dit moment is iedere nieuwe of verbeterde sponsordeal een goede zaak.
@Henri
@Korneev
Ik vind jullie redelijk negatief overkomen terwijl er binnen twee dagen twee redelijke sponsordeals naar buiten gebracht worden. Bovendien moet het ook nog maar zo zijn dat Forever21 of Dockwise zich wil associeren met voetbal of met NAC. Misschien sponsoren die liever Push of of zwart wit. Breda heeft de grootste hockey dichtheid van Nederland, dus dat zou zo gek niet eens zijn.
Als een groot bedrijf niet direct sponsor van NAC wil zijn, betekent dat niet direct dat dit aan NAC of Ed Busselaar ligt natuurlijk
@mafkees
Helemaal met je eens. Er zijn wel meer grote bedrijven in breda en omgeving die vele malen groter zijn dan dockwise of forever21 en een potentiele sponsor zouden zijn. Wil niet zeggen dat zijn ook meteen geinteresseerd zijn in sponsoring (in welke vorm dan ook).
@Statler and Waldorf en Mafkees
Natuurlijk is het zo dat niet ieder bedrijf zich met voetbal in het algemeen of NAC in het bijzonder wil associëren. Maar je moet als club wel iets te bieden hebben. Dat begint met het juiste personeel in huis hebben om ze binnen te kunnen halen. Die heeft NAC niet. Een goede accommodatie, heeft NAC ook niet. Niet ieder directielid zit te wachten op een businessbox naast dronken bouwvakkers. En inderdaad zit ook niet iedere toponderneming te wachten op een bedrijf dat van de ene schuld in de andere schuld rolt. Tenslotte is het zo dat succesvolle bedrijven/managers worden aangetrokken door succesvolle bedrijven/managers. Het soort zoekt soort verhaal. Daarom kan bij Twente bijna alles en staat heel de regio van groot tot klein van jong tot oud achter hun club. En kan er in de regio
Zuid-West Nederland bijna niets. Het is allemaal te verklaren.
@ Mafkees
Ik ben niet negatief, zie mijn eerste post. Ik zie alleen nog meer dan voldoende kansen.
Dr. Ed heeft letterlijk zelf ook al gezegd, dat er qua sponsoring nog veel meer potentie is.
Dus aanboren die handel!!!