Stefaan Eskes de nieuwe NAC directeur?
WIE??? Stefaan Eskes dus. Haarlemmer en momenteel directeur van Sportmarketingsbedrijf E2 Professionals uit Heemstede. Geen Bredanaar dus. Wie dan in ieder geval voetbalaffiniteit vermoedt komt bedrogen uit. Eskes is als General Manager en Commercieel Directeur actief geweest in een andere tak van sport. Dat deed hij namelijk bij de Amsterdam Admirals. American Football dus. Als sporter was Eskes actief in het rugby. Nadat in 2007 de NFL ophield te bestaan, en daarmee de Amsterdam Admirals, begon Eskes zijn huidige bedrijf. En nu is ie dus in beeld bij NAC. Er zou nog een tweede kandidaat over zijn. Dat is niet Peter Bonthuis, maar ook niet Justin Goetzee. Volgende week hoopt NAC officieel met de naam van de opvolger van Dr. Ed naar buiten te komen.
Bron: B-side Rats, Stem
Plaats reactie
Nooit van gehoord, hoe komen ze hier nu weer aan. Waarom nu nie Goetzee, Bredanaar, Naccer en bekend in de voetballerij. Het gaat steeds meer op Ajax lijken, krijgen we straks een kloon van Ten Have..... Overal verstand van , alleen nie van voetbal?? Ik snak naar rust in de tent en aansprekende namen die ons verder helpen, maar ze komen steeds maar niet.
Na een hockeyer nu een rugbyer.... ja dat lijkt me een goede keuze ;-)
Ik vind het eigenlijk wel goed iemand van buitenaf.
Ik hoop dat hij een andere kijk heeft op de finaciele situatie.
Hij kent niemand van het bestuur dus geen vriendjespolitiek.
En als een vreemde directeur word, doen de meeste mensen een stapje erbij.
Wél een mannensport, rugby!
E²Professionals is het jonge bedrijf van Stefaan Eskes, voormalig Algemeen Directeur van de Amsterdam Admirals.
Wij richten ons op de “Marketing van de Sport”; adviseren de sport, het bedrijfsleven en de overheid en maken daarvoor gebruik van internationale ervaring en netwerk.
Wij adviseren de sportmarkt op het gebied van acquisitie, organisatie en marketing; komen niet met een vrijblijvend advies, maar bieden een praktisch aanpak en werken voor de uitvoering samen met de opdrachtgever.
Wij hebben op het gebied van sponsoring, ticketing, hospitality, merchandising, PR & communicatie van sportevenementen, de ervaring die noodzakelijk is voor succes.
De acquisitie, organisatie en de marketing van sportevenementen bieden wij aan met een team van specialisten. Gelijkdenkende, gepassioneerde en ervaren managers in de sport, die hun gezamenlijke ambitie vertalen in actie.
Als de goede man op deze vakgebieden daadwerkelijk kwaliteiten en netwerk heeft lijkt het mij geen verkeerde keuze. Het maakt mij niet uit dat de man geen voetballer of Bredanaar is. Hij moet een bedrijf van de grond af aan opnieuw opbouwen, de juiste mensen op de juiste plaats zetten en keihard zijn. Doelstelling niet gehaald, dan wegwezen! Maar zoals altijd geldt de stelregel: De toekomst zal het allemaal leren!
Helemaal eens! Je moet iemand kiezen op basis van zijn kwaliteiten, niet omdat iemand uit Breda komt.
Ga in deze met Henri zijn stelling mee..
Een frisse wind.
Lijkt mij de juiste man op de juiste plaats... Wij NAC supporters mogen op sommige momenten onze sentimenten ook wel eens opzij schuiven en naar het algemeen belang van de club kijken, mij boeit het namelijk niet veel of deze man wel of niet uit Breda komt en of hij ooit gevoetbald heeft.. Alle clubmensen die er ooit aan de "macht" zijn geweest bij onze club hebben er ook nooit niet veel van gebakken, het wordt tijd dat er iemand met gezond verstand komt , die niet meegaat in de waan van de dag zoals die in de voetballerij heerst!!
En als het op het veld niet loopt kan ie misschien nog een lesje NOAD verzorgen door de spelers wat goeie Rugby tackles te leren!!
Hup NAC!!
Hahaa...een hoop mensen hebben dus de afgelopen weken de verkeerde perosnen bij voorbaat afgezeken. Ze kunnen weer opnieuw beginnen. Kom d'r maar in...
Goede zaak dat iemand word gekozen obv kwaliteit. En niet obv sentimenten zoals: 'hij komt uit breda'.
Vooraf moeilijk te beoordelen voor een buitenstaander, ik hoop dat ze een goede keus gemaakt hebben voor NAC en voor ons.
De tijd zal het leren!
De (reclame)tekst over zijn bedrijf klinkt goed.Maar welke concrete wapenfeiten heeft zijn bedrijf verricht?Heft hij zijn bedrijf op,verkoopt hij het voor veel geld als hij bij NAC in dienst treedt of verhuurt hij zich via zijn bedrijf aan NAC? Wat gaat het allemaal kosten?Wat is de gegarandeerde opbrengst?
De reclametekst van de nieuwe hoofdsponsor klinkt ook goed. Die van spaarselect klonk ook goed...je hebt er alleen geen ruk aan. HUP NAC
@ Walter
Het probleem bij Ajax is niet Steven Ten Have maar Johan Cruijff.Cruijff die zich bij alles wat hij goed- maar vooral verkeerd doet de steun van een groot deel van de Media heeft enkel en alleen omdat een paar journalisten stoer vinden te kunnen zeggen dat ze tot zijn vriendenkring behoren.
Bij Stefaan Eskes is het gewoon afwachten is relatief weinig van bekend.
@braze Zoals te lezen op de web site:
Wij hebben in de afgelopen periode met veel plezier gewerkt aan het succes van (sport)projecten en mooie opdrachten uitgevoerd voor aansprekende partijen in de sportwereld.
Sport Valley – start Vuelta 2009 (Ronde van Spanje)
in samenwerking met YBBP
Ontwikkeling en strategische implementatie Sport Risk Index
in opdracht van Crystal World Holdings (USA)
Amsterdam Swim Cup 2009
in samenwerking met SCIANDRI Sportmanagement
in opdracht van Nationaal Zweminstituut Amsterdam
Implementatie Strategisch Sponsor Plan Tennis
in opdracht van RWE Energy
Topsport Amsterdam Commercieel Plan
in samenwerking met Stichting Topsport Amsterdam
Business case Acquisitie Internationale Topsport Evenementen
in opdracht van Stichting Topsport Amsterdam en DMO Sport
Strategisch Marketing Plan en herpositionering Amsterdam Admirals
in opdracht van NFL Europe
MTV Miniconcert serie
in samenwerking met MTV Nederland
World Bowl IX in Amsterdam – Finale NFL Europe Competitie 2001
in opdracht van de NFL Europe (UK & USA)
Gala of the Cheer - Nationale Cheerleader audities
in samenwerking met de Amsterdam Admirals
*nb. Wij hebben vóór de oprichting van E²Professionals diverse grote, sportieve projecten en evenementen met succes georganiseerd voor de National Football League in Europa; o.a. in samenwerking met de Amsterdam ArenA en het Olympisch Stadion Amsterdam. Voor de volledigheid van de expertise en ervaring van E²Professionals zijn deze projecten en evenementen toegevoegd.
Bron: http://www.e2p.nl
@ spion. Zonder verder een oordeel over de beste man te vellen vind ik dit nu niet een rijtje spraakmakende opdrachten en evenementen.
je kunt de man in elk geval niet negatief beoordelen op een exact vergelijkbare functie. Maar hem er ook niet om prijzen.
Roelant Oltmans leek destijds ook een ware verfrissing.
Kortom.... wij kennen hem niet, we weten niet of hij de juiste man is, hij weet niet of de job hem op het lijf geschreven is en als ie het wordt dan zal de tijd het leren.
Voorlopig is hij nog even 1 van de 2.
Ben benieuwd wie de andere is.
Misschien is het goed om mensen te beoordelen op daden en niet van tevoren af te schrijven of te prijzen. Als mensen in het verleden wat vaker waren afgerekend op daadwerkelijke prestaties en niet op image, was het nu niet zo'n teringzooi...
Nou als hij Amsterdam Admirals als referentiepunt neemt, dan ligt hij hopelijk zo buiten. Jingles na doelpunten, cheerleaders, mascotter en al die andere Amerikaanse sportbelevings-activiteiten mag hij lekker bij AZ ofzo gaan doen, maar niet bij NAC!
Kom niet aan de NAC-cultuur!
Een buitenstaander kan geen kwaad, maar het lijkt erop dat hij meer een marketingman is, dan een financiele man. Ik zou voor de komende 2 a 3 jaar graag de financien centraal willen zien en dus een sterke financiele man als Algemeen Directeur willen zien. Ik ben niet meteen overtuigd / enthousiast.
Godver. Waarom nu weer zo een totaal onbekende?
En net alsof Goetsee als enige kwaliteit heeft dat ie uit Breda komt. Wat een onzin, bovendien komt ie niet uit Breda. Is op zijn 18de verhuist naar Breda en bij JEKA gaan voetballen.
Heeft bij PSV en RKC zeer goed werk verricht, en balen ze dat hij weg ging.
100% voor Justin Goetsee!!!
Ik geloof dat ie 16 was(b/c-jeugd) als ik er nog eens over nadenk.
Als het maar niet zo'n slinkse figuur is die alleen maar aan zichzelf denkt en niet aan het belang van een volksclub zoals NAC Breda. Wij hebben Bredanaars nodig of in ieder geval personen die zich gelinkt voelen aan deze"Wie wij zijn". dit kan nooit een "buitenlander"zijn, zeker niet iemand boven de rivieren, die snapt helemaal niks van dit gevoel. AUB geen Ten Have gedoe aub.
John Peek, om maar iets te noemen of iets in die geest(hoewel hij ook geen heilge was, maar vooruit maar).
Breda vooruit, de klokken luiden en zeker geen loze Haarlemse klokken die niemand hoort en zeker ook niet te horen willen zijn.
Ed kerel, dit kan niet.
@die ne gast
Beetje dommige reactie.
Waarom zou hij bij NAC jingles na doelpunten, cheerleaders, mascottes en al die andere Amerikaanse sportbelevings-activiteiten in willen brengen.
In tegenstelling tot jouw persoontje zal hij waarschijnlijk de verschillen wel snappen.
@driekus
Ja, laten we een Bredanaar nemen die zo betrokken is bij NAC en bij alle sponsoren in de regio dat ie ipv goed te handelen zich liever in likt omdat er na NAC nog een toekomst aan over te houden. Daar zitten we op te wachten.
Het interesseert me geen ruk waar z'n wieg stond, Groningen, Vlissingen, Maastricht of Den Helder, zolang het maar iemand is die bij NAC de boel kan (be)sturen zonder laffe en valse sentimenten. Kortom: we zoeken iemand die goed is in z'n vak, niet iemand anders !
Het principe van een buitenstaander vind ik zeer goed. Of deze man de juiste is weten we niet.
Welke opleiding heeft hij? Kan hij bogen op enkele aansprekende resultaten?
Gezien zijn werk weet hij wellicht geldbronnen aan te boren. Dat moet zeker gebeuren. Daarnaast de organisatie anders en simpeler opzetten en verder saneren. Ik hoop op iemand die afstand bewaart en zich zakelijk en nuchter opstelt. Iemand die ingrijpt waar nodig. Een goed communicator maar geen popie jopie. Iemand die geen tijd wenst te steken in bv. overlegorganen die zich zelf hebben benoemd tot supportersvertegenwoordigers etc. Is allemaal kostbaar tijd verlies.
Voorlopig ben ik niet negatief over deze kandidaat. Positief moeten we meer voor weten en anders afwachten.
Gezocht: algemeen directeur van ietwat onstabiele bvo.
Cappaciteiten:
Moet uit breda of ten minste uit de regio komen.
Moet voldoende commerciële eigenschappen bezitten, maar ook weer niet te veel want het moet wel gezellig blijven.
Bierliefhebber is een must maar dan wel van Jupiler want bavaria "da motte we nie"
Voetbal kennis of zelf op enig niveau gebald hebben wordt zeer op prijs gesteld, daar hij dan blijk geeft enige affeniteit met het spelletje te bezitten.
Hij moet goed liggen bij bestuur en supporters, maar ook weer niet teveel daar dit wel eens tot enige wrijving kan leiden.
Enige financiële onafhankelijkheid wordt ook zeer op prijs gesteld, daar het zeer op prijs gesteld zou worden als een donatie uwer zijde rechtstreeks onze voormalige bodemloze put zou verdwijnen.
Mocht dit gebeuren dan moet op voorhand kenbaar gemaakt worden dat zulks een donatie geen enkel, en ik herhaal, geen enkele verwachtingen mag scheppen daar wij tegendraads en Bourgondisch zijn wat inhoud dat WIJ en niet de betaler bepalen.
Ik zou zeggen veel succes met zoeken.
@Jonka
Hahaha ja precies... als je op de achterban af moet gaan ziet het profiel er ongeveer zo uit.
Gelukkig mogen wij alleen maar kut en hup roepen. ;-)
@Buurman ff googlen en je vind zijn opleiding op Linkedin:
•Johan Cruijf University
•Hogeschool van Amsterdam
Stefaan Eskes's Experience
Director/Owner E²Professionals
November 2007 – Present (4 years 2 months)
Sports Marketing and Event management company specialized in:
• Marketing communication and Brand-activation
• Sport events, event marketing & consumer experience
• Sponsorship strategy, negotiation and activation programs
• Sales programs & commercial aspects for sports business
Partner BRCDBR January 2011 – December 2011 (1 year)
Managing Director PurpleCowsUnlimited April 2010 – September 2011 (1 year 6 months)
General Manager Amsterdam Admirals National Football League June 2005 – November 2007 (2 years 6 months)
Commercial Director Amsterdam Admirals BV (NFL Europe) 2000 – 2005 (5 years)
Director of Operations & Events Amsterdam Admirals (NFL Europe) 1995 – 2000 (5 years)
Ik ben overigens zeer benieuwd hoor.
We hebben Oltmans gezien en die kwam uit de hockey wereld!!
Daar hebben we dus op zijn zachtst gezegd niet echt fijne ervaringen aan over gehouden.
Aan de andere kant heeft deze man wel commerciele ervaring en heeft hij wel affiniteit met voetbal getuige zijn opleiding aaan de Johan Cryuf academy.
Ik ben niet echt onder de indruk van zijn C.V.
Is er geen figuur te vinden die zijn sporen in het managen van een betaald voetbalbedrijf heeft verdiend.
amsterdam admirals?? Hoe is dat ookal weer afgelopen ?? Oja opgedoekt hmmm is dat wel slim
@the shadow, know your facts, de admirals hielden ermee op omdat de NFL de stekker in heel europa er uit trok ;) verder is het gewoon afwachten toch? Iemand uit de regio is volgens mij niet echt een must, zolang hij maar wel verstand van zaken heeft en alles OBJECTIEF bekijkt. Daar wil het overal in de voetballerij nog wel is aan schorten
Geen aansprekende opleiding en al helemaal geen fatsoenlijk track record în de voetballerij.
@ de eerste posters.....American Football is geen rugby.....
Ja idd @ ojaaaaaa ja know your fact to.
The amsterdam admirals waren nooit een succes werden alleen dankzij een gigantische finaciele injecties van de nfl staande gehouden. Verlies verlies en mega verliezen en de NFL vond het niet meer rendabel om de C keuze aan spelers wedstrijdritme op te laten doen tegen deze absurd hoge kosten. Of te wel weinig american football voor veel te veel geld.
Dus als jij logische zou nadenken zou je ook inzien dan heel europa en dus vooral de amsterdam Admirals (op een na laagste aantal toeschouwers) opgedoekt werden.
Walla mijn comment was dus gelukkig wel terecht.
@ the shadow, dat heeft dan toch niets te maken met of deze man capabel genoeg is om algemeen directeur te worden? Want dat probeer je met je eerste reactie volgens mij te zeggen. Als een bedrijf failliet gaat dat leeft op injecties vanuit de NFL kan je toch al helemaal niet de vinger naar hem toe wijzen?