Wij gaan niet opzij

BSR TV: Sjoerd Ars na Almere City FC - NAC (0-1)

Sinds de komst van Marinus Dijkhuizen is Sjoerd Ars tot captain gepromoveerd. Vanaf die tijd lijkt hij ook wat moeilijker het net te kunnen vinden. Een bal op de paal, een bal op de lat of een keeper die zijn kleine teen er tussen steekt. Wij vroegen Sjoerd hoe hij hier naar kijkt en wat zijn mening is over de eerste seizoenshelft is. [embed]https://youtu.be/qUljtTl322I[/embed]

78 Reacties
0   0  
Voske

Ietsje veel te veel gezopen om het te begrijpen. Maar ik denk persoonlijk van wel. Of niet natuurlijk. Maar wat ik wel weet: voor iedereen alvast een goed en gezond 2016. Hup NAC. Dat Sparta en VVV in 2016 maar een fijn stukske mogen Volendammen, BSR-redactie:jullie ook weer bedankt voor de inzet in 2015. Wordt eul veul gewaardeerd. Daggetwit...

0   0  
Jurgen

In iedere zin en regel zegt ie ja.
Idd Ars zeg maar een Ja hij zit.... Na je wereld penalty is het alleen Ja voor de camera, je wordt betaald om
Ja hij zit te roepen......godver wat mankeert deze spits nu weer

0   0  
Mf3

Wij moeten zo blij zijn met deze spits voor ons NAC!! Veel mensen weten nog niet echt in welke situatie we met zijn alle terecht gekomen zijn. We spelen in de kelder van het betaald voetbal en komen zelfs nog maar zelden op tv.... Het valt momenteel niet altijd om een NACCER te zijn maar ben toch weer blij met het punt van gister. Nu houden we aansluiting met de bovenste ploegen en kan alles nog gaan gebeuren.

Na de winterstop de eerste pot uit naar Volendam en de week erop thuis tegen Eindhoven is cruciaal. Bsiderats zodra het kan dus Volendam uit promoten want daar moeten we echt massaal aanwezig zijn om de 3 punten binnen te slepen.

Iedereen prettige dagen en de beste wensen voor 2016!! Hopen op een mooi NAC jaar!

Ik ga een paar weken het afgelopen jaar proberen te vergeten en tot in 2016.


HUP SUPER NAC

0   0  
Oldskool

Misschien moet Ars ook even het interview met Dijkhuizen bekijken.

0   0  
De Lange

Ja wel jammer dat Sjoerd net nu,net bij Nac een mindere tijd heeft. Maar goed,verder wel realistisch . Het lijken kleine dingen te zijn met grote gevolgen tot nu toe waar het hapert. Dat moet beter. Wat ons ook kan helpen is As maandag , Volendam verliezen zou mooi zijn,ook voor de ranglijst

0   0  
oosterhout3

hij heeft toch gewoon gelijk in de antwoorden!!

hij raakt de paal, lat, vorige week goal afgekeurd, 2x van de lijn....

wat kun je dan meer doen als spits??

3e(of 4e ligt aan volendam)

ofterwijl na de winterstop tegen volendam en eindhoven de ommekeer!!

2015 was een kolere-jaar voor nac!

op naar 2016, en dat we idd maar snel terug mogen naar de eredivisie!!

0   0  
scheppioni

Sjoerdje haalt het wel juist aan en we zien met ons NAC tegen juist minder voetballende ploegen het meer op een gegeven moment in de wedstrijd wat aan het toeval wil overlaten, dit is een stukse in elke wedstrijd de baas willen/moeten zijn als NAC zijnde !! Tegen go ahead was het vorige week en prima pot waarin je je eigen vergeet (en wordt genaaid) te belonen, maar juist op zo'n wijze moet je ook tegen de mindere goden het op de mat moeten blijven leggen, om het automatisme in het team te houden en te laten groeien, pas dan raakt die fatale ondergrens ook steeds meer uit beeld, een zeer mooie uitdaging en voornemen voor ons NAC in 2016, met meteen half januari als twee klappers zijnde op het programma volendam uit en e'hoven thuis !!
ons NAC heeft deze eerste competitie helft het ene uiterste na het andere uiterste laten zien, juist dit verschil verkleinen en bijna elke wedstrijd met zo'n instelling zoals tegen go ahead thuis en we staan in mei op de grootte markt, want dan dwing je dit gewoon zelf af !! HUP NAC, maar gauw naar half januari 2016 !!

0   0  
RwE

Wat mijopvalt laatste weken is dat de spelers het allemaal net wat te positief inzien, zij maken zich niet zo veel zorgen over het spel dat zij op de mat brengen.
Daarentegen zien de supporters en gelukkigook de technische staf dat het niet aan te gluren is en we het op deze manier niet gaan redden.

Dat ze ook zegge ndat je tegen GAE een fantastische wedstrijd peelt en verliest..NEEEE, je speelt een half uur een goede wedstrijd. GAE heeft een goede wedstrijd gespeeld, zij lieten NAC voetballen, maken continu overtredingen en brengen daarmee de irritatie bij de NAC spelers omhoog. Dit spelletje heb ik ook VVV, Volendam en Emmen zien speen, en het werkt!

Het huidige systeem zal omgegooid moeten worden en eenieder zal moeten vechten voor zijn plekje. Mijns inziens zijn er nu te veel die toch wel spelen en het daardoor ook wel best vinden. Totaal geen instelling en werklust...
Wanneer gaan wij als NAC weer het gras opvreten in plaats van allemaal met onze hand omhoog gaan staan terwijl de tegenstander wel doorgaat.!!!!

Marinus, ik heb er vertrouwen in dat het kan, maar je zult toch spelers moeten slachtofferen. Naar mijn mening is nog steeds het beste om met twee spitsen te spelen, Ars en Brands

0   0  
Kipiani

De enige missing link in dit team is een teamspeler van het kaliber Braber. Sterker het is Robert Braber. Langzaam maar zeker zullen ook Dijkhuizen, Smulders niet om deze conclusie heen kunnen. Doe navraag en analyseer deze speler. Kijk naar het huidige NAC team. Het kan !!! Kipiani zit er weleens naast of heeft te veel een eigen, pessimistische mening, maar met deze suggestie (Braber) ga je voor meer dan 75% zeker promoveren. Nu is promotie nog niet voor 50% kansrijk. Het zit hem puur in het team. Ook Ralf, broer van Mats, zou welkom geweest zijn, maar dat zal dit seizoen niet meer lukken. Braber acht ik wel kansrijk om te komen.

0   0  
Van "taajlaand

Jammer dat Sjoerd het scoren kwijt is, maar hij kan het dus ga ik er van uit dat dit in 2016 weer gaat lukken.
Ik hoop trouwens het woord 'ondergrens' iets minder te horen na de winterstop.....

Ik heb mijn mening en reactie onder de vorige topics al uiteengezet.

Dus ga ik net ook hier de crew van B-site rats Hartelijk bedanken voor jullie inzet met het getwitter voor de thuisblijver, de mogelijkheid dat we hier met zijn allen kunnen blijven 'zeiken' onder elkaar en de leuke en goede interviews na afloop van de wedstrijden.

Een ieder ander hier, gezellige kerst, goeje jaarwisseling en veul (NAC) plezier in 2016!!

0   0  
Gek

@ Kipiani

Heb jij aandelen Braber en R. Seuntjens ofzo? Haha

0   0  
buurman

Dat het een zaadpot zou worden zat er dik in. Maakt mij niet uit, de drie punten tellen. Ik was er vooraf echt niet gerust op. Met 12 punten achterstand was het drama compleet geweest.

Echter de grootste fout die kan worden gemaakt is de volgende redenering die ik las:
" Als we Sparta niet meer mochten achterhalen is er in ieder geval een gerede kans dat we het via de nacompetitie alsnog redden."

Typische NAC redenering; "het komt altijd wel goed... maak je toch niet druk"
Maar het komt zo niet goed.

Geloof me , er is maar 1 optie en dat is kampioen worden. In de nacompetitie zijn de kansen minimaal. Voor die titel hebben we naast een geduchte concurrent sparta ook nog eens negen punten achterstand.
Kortom er moet in de winterstop versterking komen anders is de kans zeer groot dat we enkele jaren in de juup gaan ronddobberen. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om nog een jaar langer in deze tweederangs competitie te moeten spelen. En zo denken er heel veel.

NAC zal toch moeten investeren want met deze selectie in de ere gaan spelen is een kansloze affaire. Dus het best is om nu in de winterstop de nodige versterkingen te halen, er is geen andere keus.

0   0  
Die ne gast

@buurman

Precies. Het ultieme NAC scenario is dat we het via de NACompetitie niet gaan redden en Twente degradeert, zodat we volgend seizoen weer tweede worden, weer niet promoveren en zo glijden we jaar na jaar een beetje weg om ergens in 2021 weer eens te promoveren...

Maar goed, we zijn pas halverwege. In 1999/2000 stonden we bij de winterstop 5 punten achter op Zwolle en dat is ook goed gekomen, dus NAC kan het wél!

0   0  
brutes

Wel kunnen wel blijven zeiken dit dat zus zo
Vorige week goed voetbal 0pnt nou slecht voetbal 3 pnt
Doe mij dan maar de 2e seizoenshelft heel slecht voetbal met de punten
Dan hebben we een volksfeest

0   0  
Kipiani

Waarom haalt Feijenoord in de Kuip wel die bekerwinst eruit en maakt 2 minuten voor tijd gelijk ? En wint in de verlenging na een rode kaart en een penalty ? Dat heeft met kwaliteit te maken. Met een type Kuijt. Het NAC probleem in een spiegel. Dijkhuizen weet dat inmiddels als geen ander. Daar heb je maar een aansteker of inspirator (Kuijt) voor nodig en de twaalfde man op de tribune.

0   0  
Fred

Eens met Buurman ( maar volgens mij stonden we in de winterstop maar 2 of 3 punten achter hoor in 99-00 ) het is typisch NAC om de doelstellingen weer bij te stellen halverwege .
Je moet echt de ballen uit je broek schamen als je met deze selectie geen kampioen wordt .
En aar ik steeds weer misselijk van wordt is als er gevraagd wordt wat er moet gebeuren , je dan weer het riedeltje krijgt van elkaar helpen , coachen , afspraken nakomen , nog beter dit en nog beter dat , kortom het betekent dat je er tevoren weer niet genoeg aan hebt gedaan en het met zijn allen wel goed vind zo.
Ze willen gewoon niet investeren , ik roep het al tijden , een klein groepje etterstenen sleept de rest mee in de Jupiler put .
Als je het antwoord van Sjoerd hoort waardoor ze zo onder druk kwamen dan zakt de broek toch van je reet.
Het enige waar ik het niet mee eens ben is die versterking , dat is idioterie ten top, er moet gewoon gevoetbald en gewerkt worden en minder geouwehoerd .
Als je ziet hoe laconiek kansen onbenut blijven het gaat allemaal zonder enige vorm van gedrevenheid .
Je hebt een spits als Ars en prima Donna Seuntjens blijft naar binnen trekken , uitstellen nog eens uitstellen en uiteindelijk hoog over ver naast of een slap schot op de goal , zelfde met Verbeek, ze doen waar ze zin in hebben en vooral Seuntjens lapt teambelang uit zijn laars .
Degenen die gisteren net als ik ook bij de wedstrijd geweest zijn hebben kunnen zien dat meneer Seuntjens er de tweede helft helemaal niks aan deed , ook Suk, Verbeek en Matic waren nergens te bekennen .
Alles komt op de rug van Stam terecht , maar ja dat is een winnaar die zijn bek open doet en dat pruimen we dan weer niet .
Ik blijf er bij , het is onwil , onzin om daar steeds over te moeten gaan praten , als je uit in Oss er bijna 10 maakt, Sparta met 4-0 naar huis stuurt, Dordrecht deklasseert , wat moet er dan nog gepraat worden.
Gewoon mouwen omhoog , voetballen en knokken voor elkaar, en in plaats van spelers er bij moeten er een paar opzouten en geef Brands en Damen dan maar een kans .
Kom op AZ een koopje !

0   0  
F8Hipster

@Fred: Seuntjens speelde gisteren gewoon goed, hij kon het gewoon niet alleen bolwerken. O.a. Suk en Verbeek gaven niet thuis. Volgens Dijkhuizen hield men zich niet aan de afspraak waardoor het positioneel de mist in ging.

Jelle houdt momenteel NAC op de been. Pedro is mij gisteren voor het eerst positief opgevallen. Matic is stabiel dit seizoen.

Verbeek brengt weinig, Suk is wisselvallig, Gorter idem, Dingsdag is te laconiek.

Blijf me afvragen waar mensen op baseren dat wij het beste team hebben uit de juup.

0   0  
BredaBeatrix

Prima interview. En Sjoerd zit inderdaad even in een mindere fase, maar die komt er wel weer uit. Een goede vraag zou zijn geweest: 'Heb je van Marinus andere instructies gekregen?', want de laatste tijd zit hij toch zichtbaar minder goed in z'n vel.

SPECULEREND
Denk ik dat er in het teamproces veel fout zit. Eigenlijk kan je dat voor, tijdens en na de wedstrijden al vanaf de tribunes concluderen. In de tijd van Penders, Zwaanswijk en Edwin de Graaf, waren dat de natuurlijke leiders. Zij namen zowel in het veld als in de kleedkamer de leiding, zonder hard te schreeuwen en veel humor te gebruiken. Nu moeten Stam, Dingsdag en Ars die rol op zich nemen, maar de eerste 2 genoemden zijn geen natuurlijke leiders. Het zijn beide kwallen, waarbij Stam ook nog eens een beperkte opvoeding heeft genoten. Hij probeert overal boven uit te schreeuwen, maar niemand neemt hem nog serieus, want het wordt er niet gezelliger op zodra hij de kleedkamer betreedt. Nu zie je dat het in het veld al beter gaat, maar ik denk dat hij zijn krediet al heeft verspeeld bij zijn teamgenoten. Sjoerd is wel een natuurlijke leider, maar hij kan niet in z'n eentje die negatieve sfeer doorbreken, want Stam belet de opbouw van het groepsproces. Tel daarbij op een ontevreden en daardoor eeuwig chagrijnige Brandts en je begrijpt dat het een hell of a job is om de kopjes dezelfde kant op te krijgen.
EINDE SPECULATIE

0   0  
Martijn

@ BredaBeatrix , het is te walgelijk voor woorden dat je de opvoeding van Stam er bij haalt, je hebt iets in de krant gelezen en koppelt dat aan opvoeding , not done kerel !
Wat weten wij nu hoe die mensen hun kinderen hebben opgevoed , laten we het asjeblieft bij het voetballen houden .
Ik wilde dat ze allemaal de inzet van Stam hadden en laten we eens een keer normaal doen, het is het werk van die luie flikkers en daar mogen ze best keihard voor werken , ze worden er héél dik voor betaald !
En heb je gisteren die droeftoeter Penders met die twee andere lachebekjes naast hem op de bank zien zitten ? Daar krijg je echt inspiratie van !

0   0  
BredaBeatrix

Overigens is bovenstaande niet alleen speculatief, maar ook ongenuanceerd. Wat ik er mee wil zeggen, is dat het teamgevoel (met eenzelfde doel voor ogen) verre van optimaal is. Er zitten stoorzenders in de groep en wie dat precies zijn, dat weten ze zelf het best.

Aanvullend: Jelle is vorig jaar zijn autoriteit verloren en daarmee ook zijn geloofwaardigheid. Hij is een goede voor in de groep om erbij te hebben, maar op dit moment concentreert hij zich alleen op zichzelf (wat zijn spel ten goede komt).

Nog een oneliner:
Zodra iedereen in het team een hoge mate van respect voor de leider krijgt, Marinus en Sjoerd, worden we kampioen!

0   0  
BredaBeatrix

@martijn
Dat heeft helemaal niets met de krant oid te maken. Je ziet aan de manier waarop hij met anderen omgaat uit wat voor hout hij gesneden is. Hij is respectloos naar zijn teamgenoten, laagdunkend naar zijn trainer en steekt een middelvinger op naar de supporters. Dat ie daarentegen een winnaar is, dat ontken ik nooit. Maar hij probeert het met 'geweld' af te dwingen en dat werkt averechts. Hij zou zijn medespelers naar een hoger niveau moeten brengen door feedback en kennisoverdracht, maar in plaats daarvan schreeuwt hij, is chagerijnig en bouwt niet op. Hij is een met de meeste ervaring, maar hij gedraagt zich nog als een rancuneuze snotneus.
Dat neemt niet weg dat hij het positieve laat zien in pakweg de laatste 8 wedstrijden, maar als het even tegenzit, komt zijn ware karakter gelijk weer bovendrijven. Ik geniet bij vlagen van z'n spel, maar niet van z'n karakter

0   0  
brutes

Kapiani
Brands is zo'n aanstekker

0   0  
Martijn

Met Kipiani eens wat betreft Ralf Seuntjens , niets dan maar ook niets wijst er op dat dit broers zijn de uitstraling van Ralf is veel positiever , praat ook veel verstandig en niet met zo'n raar straattaaltje .
En is ook veel meer kerel en koelbloediger als spits , ik zou hem zo willen ruilen .
Ik vind Mats weer niet uitblinken in positiviteit en werklust eerlijk gezegd, het is allemaal plichtmatig zonder fun .
Braber vond ik tegen Feijenoord weer verschrikkelijk veel overtredingen maken , dat was echt absurd ben bang dat je daar een tweede kaartenpakker mee binnen haalt .
Daarnaast na vorig seizoen en de uitlatingen die hij heeft gedaan is hij wat mij betreft niet meer welkom .

0   0  
Martijn

@ BredaBeatrix, dus het karakter van een winnaar !
Het zijn allemaal duurbetaalde profs dus die moeten niet zeiken als er eentje tussenloopt die positief kritisch is en zelf voorop gaat in de strijd , het tegenover gestelde van Mats die heeft ook een grote bek maar heeft geen recht van spreken Stan wel !
Hij heeft idd veel ervaring en weet hoe het moet en anders kan , zijn niveau is veel hoger dan NAC daar zou de rest zijn voordeel mee moeten doen .
90 minuten er vol op klappen elkaar scherp houden , elkaar desnoods verrot schelden maar na de wedstrijd 3 punten in de knip en samen als team een biertje drinken , zo hoort het als kerels onder elkaar .
Door het steeds afgeven op winnaars blijven we hangen in dat ouwe wijven gedrag , neem er een voorbeeld aan .

0   0  
Oldskool

@ BredaBeatrix

NAC heeft geen leider in het veld. Stam niet en Ars ook niet. Een aanvoerder hoort overigens niet in de goal of als diepste spits te staan. Die staan per definitie te ver van het spel en de scheids af. Maar ja, wie dan wel?

0   0  
la pelota

De huidige selectie is sterk genoeg, maar we moeten van dat ellendige 4-3-3 af. Beste potten met grootste uitslagen speelden we met Lazic op links. Als je die vanaf het middenveld laat komen en je zet Brands en Ars in de spits ben je veel dynamischer en is het veel lastiger te verdedigen dan het huidige 4-3-3. Seuntjes achter de spitsen in een ruit met Stam in de punt naar achter. En Verbeek eruit, want die maakt al zijn acties vanuit stilstand en levert per wedstrijd nog niet de helft van de voorzetten dan Lazic.

Marinus!!!! Dit is de opstelling die het zal gaan doen in de 2e competitiehelft:

Ars - Brands
Seuntjes
Lazic Suk
Stam
Gorter Dingsdag Pedro Mulder

0   0  
scheppioni

@ Martijn
Betreft de assistenten perfect aangehaald kerel, ik heb het al vaker aangehaald, Penders kan ik snappen in de staf, maar ene ervaren persoon als trainer (ik ga zijn naam maar niet meer noemen) bij Penders en Dijkhuizen en NAC is stabiel zeker betreft helemaal in orde, hopelijk ziet Smulders dit ook snel, want ik blijf hierbij !!
Daarbij zijn er wat dat betreft voorbeelden genoeg naast die ene persoon die ik een paar keer genoemd heb !
Het moet alleen wel klikken met Marinus natuurlijk !!

0   0  
Toontje

Als de eerste serie van vijf wedstrijden na de winterstop allemaal worden gewonnen komt het misschien toch nog goed. Anders weer een jaartje wachten...want de Nacompetitie wordt NAC fataal.want al zijn Cambuur, Twente nog zo slecht...voor Nac toch een maatje te groot, zeker op dit moment.

0   0  
Breda For Ever

wat een eindeloos gelul iedere x ze verlieze godver nog van baronie stelletje klootzakke dr is geen ene ruk meer aan dat nac,sjee wat een zielige stumpers zeg

0   0  
Mafkees

Jij ging toch naad de GP kijken Breda for ever? Doe dat dan.

0   0  
TheBeek

Probleem is gewoon dat nac te veel spelers heeft tie het lot van nac als club geen hol interesseert!

Want velen van deze selectie zijn straks allemaal voor een prikje op te halen als we niet promoveren.

En stam is gewoon een arrogante kwast en een verschrikkelijk irritant ventje.

Hij zou met zijn talent en ervaring de groep op sleeptouw moeten nemen maar na zijn interview tegen eindhoven neemt niemand hem nog serieus (bij hun staan er 5 of 6 die beter zijn dan bij ons)

Niet zo gek dat dat niet bevorderlijk is voor de sfeer in de groep!

Er zijn voorbeelden genoeg van ploegen met potentie die in het verleden niks presteerden omdat de sfeer verziekt was. (denk aan oranje 90/96/2012)

Zolang de neuzen niet dezelfde kant opstaan word de 2e seizoenshelft net zo'n ramp als de eerste

0   0  
buurman

Dat er in de sfeer en mentaliteit zaken (nog steeds) niet goed zitten weten heel veel mensen. Ook een knelpunt is dat er verkeerde contracten zijn afgesloten.
Voor Marinus Dijkhuizen de uitdaging om er met zijn staf een winning team van de smeden. De negen punten op sparta zijn in te halen maar NAC mag haast geen steken meer laten vallen. Wordt heel zwaar.
Maar als er een goede versterking bij komt dan zou het moeten kunnen. Ik steek in Postel er een vette kaars voor op met de Kerst.

0   0  
Martijn

Buurman het wordt heel moeilijk als je van RKC kansloos verliest , met hakken over de sloot met 0-1 bij Almere wint ( en er in de blessuretijd nog drie om de oren had moeten krijgen ) , thuis je beste partij met 0-1 verliest en je continue onder de ondergrens schiet .
Terwijl je concurrenten de punten blijven pakken en ook het doelgemiddelde blijven opvijzelen .
Daar kan geen trainer iets aan veranderen tenzij hij aan de basis iets gaat veranderen want anders gaat elke trainer er aan onderdoor .
Er lopen Nobodys rond die menen dat ze heel wat zijn en boven alles verheven zijn en totaal niet met de status van profvoetballer om kunnen gaan , terwijl ze aan werken en collegialiteit een broertje dood hebben .
Ik zou zeggen spelers er uit en geef anderen een kans , iemand er bij ? Ik zou niet weten op welke plek , of ja de keeper die is te wisselvallig dus .....
En hebben we een van de oplossingen niet in Helmond lopen ?

0   0  
jvt

Ben me rotgeschrokken van de tvbeelden gisterennacht. Een onderuitgezakte te dikke td die niets van sport uitstraalt en drie troosteloze trainers naast elkaar op de bank. Nee zeg, daar ga je voor door het vuur. We hadden een trainer ex-international moeten halen maar deze lichtgewichten en onervaren mensen zijn gehaald omdat er een lichtgewicht ad is en geen geld. Nac drijft zo steeds verder weg en dat is jammer. Haal nu als bestuur eens een zwaargewicht die wel de stofkam door de selectie, training en management haalt.

0   0  
scheppioni

@ jvt
een simpele zet ene voor twee in de staf is al echt genoeg !
Voetbal zit er in deze ploeg genoeg, dat hebben we al regelmatig kunnen zien, dus een echte ervaren rechterhand als trainer met no nonsens en de spelers moeten eens beseffen wat ze mogen doen voor hun beroep, maar in mijn ogen gaat het met Marinus al wel veel beter dan het laatste jaar, nu nog het laatste goeie zetje ! Goed voorbeeld is Almelo, was vorig jaar niet om aan te zien op thuis tegen ons NAC na, dat was weer eens de ideale tegenstander, maar alles met positieve gedachte kan zo alles anders zijn, kwaliteit is er voldoende, nu die ondergrens onder controle en voortborduren wat het beste is voor het team, beginnend met Lazic op linksbuiten wat al gebleken is !!

0   0  
leeuw

Breda For Ever,

Lever dan je seizoenkaart in kul.
Je laatste deel van de zin is wel typisch op zijn tilburgs.

0   0  
Becherovka

Je hebt geen versterkingen nodig, je moet eerst alle rotte plekken uit de appel(lees ook: selectie) snijden. Helaas blijft er dan weinig appel over, vanuit daar gaan bouwen.

0   0  
leeuw

Dát staat als een Klokhuis!

0   0  
sr 1888

Beste NAC ' ers

Wat een bijzondere jaargang in deze trieste pilsdivisie is dit. Al 6 jaar lang verbijt ik me wekelijks om dat ene jaar van promotie mee te mogen maken. Triest ook dat zo'n mooie club als nac hier ook in is geraakt. Het geheim van promotie is volgens mijn 6 jaar lange ervaring voetballend vermogen en inteligentie ... Zwolle en nec belichaamde dit voorbeeldig. Het lijkt erop dat mijn club dit nu ook eigen heeft gemaakt. Ik wens jullie na de kerst veel succes en voorspoed en vanuit competatief oogpunt dit niet al teveel, maar ik meen te weten dat een club als NAC hier echt niet thuis hoort.

Rood witte groet

0   0  
malpolon

@buurman

Dat citaat was van mij. Je trekt het een beetje uit zijn verband. Ik vergeleek de situatie met eind jaren 80. Toen moest je een periode winnen om aan de nacompetitie deel te mogen nemen. Je kon derde worden en met lege handen staan. Tegenwoordig doen er acht ploegen mee. Als je bij de eerste vijf eindigt (dat zou toch moeten kunnen lukken), dan speel je twee keer tegen gelijkwaardige tegenstanders. De kans dat je promoveert, is dan ongeveer 25%. Dat bedoelde ik met een gerede kans. Ik wilde dus niet zeggen dat ik de kans groot acht dat we via de nacompetitie promoveren, alleen dat die kans van 25% te verkiezen is boven de 0% die je vroeger had na een matig seizoen zonder periodewinst.

0   0  
Dekamps

@ kipiani. Hoeveel heb jij er op?

0   0  
Jan

Ja sorry hoor,ik lees hier dat sommige supporters nog wel een vrije val van Sparta aan zien komen.Daar geloof ik persoonlijk helemaal niets van.Die veronderstelde vrije val moet dan ook bij VVV en Volendam plaatsvinden?En dan zou NAC even gewoon al zijn potjes winnen?Ja als je je supportershart laat botvieren kan ik daar begrip voor hebben,maar je kan ook de materie rationeel benaderen,en concluderen dat NAC ook gewoon nog diverse keren de ballenbak in zal gaan.Dit elftal heeft op drie linies(achter/midden/voor)eigenlijk een versterking nodig,en daar is geld voor nodig.En dat is er niet.

0   0  
Henk Tank

Kan iemand mij uitleggen waarom je van te voren afspreek om via de zijkanten de aanval te openen?

Ik vind dit belachelijk. Zo iets moet je aanvoelen in de wedstrijd wat het beste is.

Als je als trainer zijnde deze instructies van te voren geeft, lijkt het mij dat er in bepaalde situatie door de spelers verkeerde keuzes worden gemaakt om de trainer maar te gehoorzamen.

Stel dat dit tijdens de wedstrijd door de trainer word opgedragen omdat hij op dat moment mogelijkheden ziet, dan vind ik het een ander verhaal.....


Maar goed, ik ben geen trainer, ik vat em gewoon even niet..

0   0  
leeuw

Beste Jan,

Fanatieke NAC-supporters zijn helemaal níet rationeel; en dat er alwéér een versterking nodig zou zijn volgens jou wordt al 5 seizoenen achter elkaar geroepen en heeft nog steeds geen definitieve versterking opgeleverd,
onder welke trainer dan ook.
Ik denk dat er bij het zoeken van deze "versterkingen" te weinig naar karakter eigenschappen wordt gekeken om een versterking van het team te kunnen betekenen wat eens voorop moet komen te staan, anders is het investeren van zóveel trainers én nieuwe "aanwinsten" nog steeds bouwen zonder een fundering.

0   0  
Dutchbird

@jvt bek houwuh
Pas als je persoonlijk Mourinho hebt binnen gehengeld mag je hier je volgende zinnetje weer komen tiepen.

0   0  
oosterhout3

@henk tank,

dat moet je zeker wel vantevoren afspreken met deze spelers!!
bij deze spelers moet je alles letterlijk en uitgekauwt op hun bord leggen, en dan is het nog maar de vraag of ze luisteren naar de trainer van dienst

iedereen ziet dat de gemiddelde back van een juup ploeg van het rechterrijtje gewoon de slechtste zijn die er bij lopen.... daar moet je gebruik van maken.... als dan verbeek en seuntjes alle 2 een half uur aan de andere kant spelen.... dan snap ik daar idd ginne reet van, want je hebt ars centraal staan.... die met voorzetten vanaf de achterlijn het gevaarlijkst is

als je al via het midden aanvalt ken de net zo goed 442 gaan spelen met brands i.p.v. verbeek!!

0   0  
scheppioni

@ Oosterhout3
We moeten wel opletten dat je met vleugelspel het veld breed genoeg houdt, want dit NAC heeft met tijd en wijlen niet de gewenste creativiteit om alles in een trechter te gaan gooien, daarbij 4-4-2 is prima met dit stel, maar dan moet het wel als een echte harmonica gaan fungeren, want anders oogt ons NAC binnen mum van tijd zo statisch en doorzichtig, let wel het kan best, maar dan zou ik Lazic voor Verbeek pakken en als je dan terecht met Brands erbij wilt gaan spelen, dan met een drie echte verdedigers te gaan schakelen zo dat je zeker zoals in de laatste 20 minuten van afgelopen vrijdag zoveel mogelijk de druk van je eigen goal afhoudt en het spel eerder naar je toetrekt !

0   0  
nacbreda1912

We hebben gewoon een goede 2e seizoenshelft nodig, sparta zakt nog in VVV is geen sterke ploeg (ook Ralf Seuntjens) Ik denk dat wij de beste selectie hebben alleen jammer dat we Gorter en Verbeek hebben teruggehaald. Ik had veel liever een Reshida van VVV gezien. Zodra Verhaar wegvalt bij sparta storten ze in. Ik heb er nog geloof in en ik snap niet waarom iedereen nu opeens zo negatief is. Dijkhuizen moet het groepsgevoel versterken en zorgen dat het niet in elkaar valt als het even tegen zit.

0   0  
RV

Ik ben echt niet negatief omdat we met 0-1 winnen bij Almere.
Dat is gewoon een goede overwinning, maar het zit hem in het feit dat we met een onevenwichtige selectie zitten opgescheept. Natuurlijk gaan Sparta en VVV nog punten laten liggen.

Maar hoeveel (uit)wedstrijden gaan wij nog winnen?
Ik denk dat het schema niet ongunstig voor ons is, we hebben namelijk gezien dat NAC er tegen directe concurrenten wel staat en wellicht hebben de heren dan iets meer motivatie dan RKC, Almere en Oss uit.

Een ding is zeker, als je het wedstrijdschema ziet moeten we thuis gewoon nog 27 punten halen als je de tegenstanders ziet, 24 punten is niet genoeg.

0   0  
Kees F7

Volgens jaar moet er een heleboel veranderen om nog iets van dit (tot nu toe) rampseizoen te maken. Tuurlijk, met 7-0 van Dordt winnen en met 4-0 van Sparta is leuk. Maar als je tegen ALLE andere bovenste ploegen punten laat liggen, in THUISwedstrijden grossiert in verliespunten, verliest bij de nummer laatst en hele slechte wedstrijden speelt (o.a. Achilles uit, MVV uit, Telstar thuis en nu weer bij de nummer één-na laatst) dan hoef je de lagere school niet afgemaakt te hebben om te zien dat we het op deze manier niet gaan redden. De wisselvalligheid moet eruit. Ook onder Dijkhuizen lukt dit tot nu toe niet. Ik laat het technische verhaal graag aan de kenners maar constateer alleen dat er een man die vorig jaar 20 keer scoorde in de juup en nu er ook al flink wat in heeft liggen zit te verpieteren op de bank.Ik hoop,oprecht dat het allemaal goed komt in 2016 en dat dit ook kan maar dat dit zeker niet vanzelfsprekend is.

Ik wens iedereen een beter 2016 dan 2015 (kan ik makkelijk doen, kan het nog slechter?) en dank de redactie voor haar geweldige inzet met de site, de verslagen en BSR TV, Jullie zijn toppers!.

0   0  
jvt

Wat waren het mooie tijden met Canjels, Rijsbergen, Spelbos, en Ten Cate... Wat doet een Faber het goed...
Wij hebben inspiratieloze trainers en managers die voortborduren op een laatst gewonnen wedstrijd en notabene tegen nummer laatst en thuis tegen GOA niet dat ene puntje kunnen binnenslepen. Een schande maar dat zal wel weer worden afgedaan als leerproces. En laten we daar nu net geen tijd voor hebben!
Weer bouwen aan de volgende ploeg en volgend jaar wordt alles beter. Hoe lang horen we dit gezeik heren?
Tijd voor structurele verandering; we halen een spits die er 20 per jaar inlegt en stellen de man niet op, verklaar je nader? Laten wel een Verbeek staan (goed voor 5 doelpunten per jaar), halen Hooi terug...
Nac gaat zo nooit promoveren en dat is onnodig zoals ook degradatie onnodig was en de heren blijven deels gewoon zitten.

0   0  
buurman

Beste malpolon,
Je hebt gelijk. Ik heb een citaat uit je reactie een beetje misbruikt om mijn punt te maken. Sorry.

Nu al Dijkhuizen afserveren is natuurlijk not done. Wat schieten we daarmee op? NAC is nog steeds titelkandidaat ook al wordt het heel moeilijk.
Iedereen moet er van doordrongen zijn dat rechtstreekse promotie noodzaak is. En daar heeft Dijkhuizen het voortouw in te nemen. Het gaat niet helpen als wij hem gaan tegenwerken.

Met een versterking bedoel ik een speler die de selectie op een goeie manier kan domineren. Een speler waar de rest tegenop ziet en die zorgt dat de moraal weer 100% is. We zijn zeker nog niet uitgeteld.

0   0  
scheppioni

Reminder !
Twee maanden geleden zei 90 procent hier dat Volendam met 12 punten voor never meer te achterhalen viel en nu is sparta nooit meer te achterhalen, wat roepen we hier over twee maanden ?
Meteen in 2016 een mooie lange serie wegzetten en alles is zo weer anders, alleen moeten we het zelf doen en willen, niet met de mond heren spelers, maar als een team NAC BREDA !!!

0   0  
zwampie

Scheppioni
Helemaal mee eens,maar zo is het leven van vele supporters ,vandaag is het alles en morgen weer niks. Hadden we de 2e periode gehaald,was er maar een enkeling die geklaagd had ondanks dat we het zelfde voetbal neergelegd hadden en 6 punten achter gestaan hadden ipv nu 9 punten.
We hebben zaad partijen gehad,maar zeer zeker ook goede partijen waarbij we er ook van verloren hebben. Volendam,vvv,emmen en go ahead zijn partijen die ons punten gekost hebben,waarbij we zeker niet minder waren maar wel veel punten gekost hebben. Als je deze partijen uit hetzelfde speelt maak je gewoon nog net zoveel kans als een ander. Het probleem ligt hem echter om de kansen als eerste te benutten en als tweede elke wedstrijd de concentratie 90 minuten lang vol te houden. Ook mag duikhuizen zijn selectie is goed nakijken wie er hoort te spelen. Zwakke spelers met te weinig constant rendement zijn zeker Verbeek,gorter,mulder en pedro. Dingsdag heeft niet constant gespeeld waardoor het moeilijker te beslissen is. Maar vd weg heeft wellicht niet genoeg kwaliteiten maar die gerbloemt hij grotendeels door zijn enorme werklust wardoor hij nog met kop en schouders boven bv gorter uit steekt.
Seuntjens heeft wellicht ook mindere wedstrijden gehad,maar is intussen al belangrijker voor NAC geworden als menige denken,en ook meer waarde als verbeek waarvan je bijna niemand hoort,of Men verwacht van verbeek niks en van seuntjens veel.

Jan leuk wat je aankaart, maar als we in jou denkwijze meegaan,heeft het versterken van de selectie ook geen waarde,omdat jij het vertrouwen niet hebt dat er nog wat te bereiken valt. Dan kan je beter proberen om zover mogelijk uit deze selectie te halen, en dat is de taak van de trainer,maar daarbij moet hij ook kijken wat er op de bank zit en niet vol blijven houden aan deze elf,want daar zitten toch wel wat missers bij die nu toch genoeg kansen hebben gehad maar wellicht denken dat ze zeker zijn van hun plek.

0   0  
scheppioni

Wijze woorden zoals altijd zwampie en daarbij wanneer NAC bij de eerste vijf komt is er gezien de situatie ook nog alle mogelijkheden, want geloof me, die clubs die nu in de eredivisie op de nc plekken staan, spelen liever niet tegen ons NAC !!
Alleen is wel ene detail van enorm belang dat Marinus het ondergrens probleem van ons NAC in mei wel helemaal uit dit NAC moet hebben gehaald, geen uitstraling zoals wolluk uit, maar wel zoals tegen oss uit en dan bedoel ik niet met 1-2 willen winnen maar gewoon alles eruit halen zodat je met 1-6 van het veld stapt, dan is het helend het beste en komt de stabiliteit vast in deze ploeg, dan zie ik dit NAC ook nog zeker niet kansloos zijn voor het kampioenschap !!
We moeten aller tijden van ons kracht uitgaan en dan mag je gerust een wedstrijd verliezen, maar dan hou je automatismes in de ploeg en dwing je punten af, sommige lijken dat hier toch maar niet te willen begrijpen, niet te geloven !! We hebben allemaal een groot NAC hart, maar bij een echt NaCCer is in mijn ogen ook geen plaats voor onzekerheid, dus geen ene puntjes voetbal !! Dit NAC kan genoeg en met Marinus gaat het gelukkig weer de goede kant op, na het laffe gedoe ingezet onder gudelj !
Op naar weer betere tijden, het kan zomaar gebeuren !! HUP NAC WE FOLLOW !

0   0  
scheppioni

Betere tijden als een hecht team en het klinkt gek, maar tegen go ahead was de uitstraling als team veel hoger als tegen almere en ja het reslutaat is dan op dat moment het belangrijkste , maar voor op langer termijn ga je meer wedstrijden winnen zoals het team er staat in thuis wedstrijden nu ook nog in de uitwedstrijden !!
De eerste wedstrijden in 2016 horen vol en ein meer schrik van ons te hebben dan wij van hen, laat deze kerstgedachte duidelijk zijn !!

0   0  
Chrisje

Heeft nac gewonnen of hebben ze verboten ?

0   0  
Chrisje

Verloren

0   0  
scheppioni

@ Chrisje
gelukkig gewonnen en dat is het belangrijkste, maar ook even met het oog op langer termijn !

0   0  
jvt

@ oldskool

en wat voorspel ik met faber, en ja hoor hij wint, dat zijn trainers die de boel wel op scherp krijgen
idioten die met 'sterf...' op deze website komen horen hier niet thuis. Snap dat je gefrusteerd bent knul maar dan moet je je beklag doen bij het management. Die hebben de afgelopen zes jaar ma vertrek Brands niet echt veel gepresteerd! Gek he dat je staat waar je nu staat. Volledig onnodig.

0   0  
Oldskool

@ jvt

Wijsneus.

0   0  
wolfmanjack

@jvt Rijsbergen?? verschrikkelijke tijd onder deze man. Zorgde er voor dat alle goede spelers met ruzie weer vertrokken.

0   0  
chrisje

Oldskool zwijgen is goud jongen

0   0  
De Lange

JVT en Oldskool kom op kerstgedachten he,elkaar niet afmaken hier.???? Verder, Als er dan geen geld voor versterkingen is,zul je een paar poppetjes moeten wisselen. EN! Op trainingskamp en week erna gaan oefenen op corners , vrije trappen en direct afwerken voor de goal, dus niet eerst 3 keer tic tac zodat de tegenstander weet wat je gaat doen,maar eens een keer meteen de eerste keer die bal op goal rammen. Als je bij Studio Sport de goals hebt gezien waren er heel veel bij die meteen die bal richting goal ramden,dan maar 5 schoten waarvan er 4 naast gaan en 1 erin ,is beter als 20 kansen om zeep helpen door het te mooi willen doen.

0   0  
zwampie

Scheppioni
Wijze woorden,maar zoals je ziet weten de mensen wel dat duimpje te vinden wat zo makkelijk is,maar een goede redenatie of uitleg waarom Men anders denkt ken Men kennelijk niet geven. Fijne feestdagen in ieder geval

0   0  
Dutchbird

@jvt ik vind Faber een prima trainer maar tot vandaag waren ze een week lang ook niet blij met Ernst in Nijmegen. Jij ziet vooral groen gras elders en denkt nog steeds dat Mommers ergens een kist geld heeft verstopt waarmee we toptrainers en topspelers kunnen gaan halen.

0   0  
RNL

@Dutchbird Mourinho is geen ex-international :')

0   0  
oosterhout3

voor jvt moest jwvd perse komen.......

die jwvd nam heel goed twente als 'voorbeeld' hoe het kan gebeuren..... zie waar twente nu staat...
90mil schuld, stadion kwijt spelers kwijt evenveel supporters als wij in de juup.....
wat een goed voorbeeld zeg..... zeg maar gerust een voorbeeld hoe het juist NIET moet

jvt zegt ook dat een geen ex oranje speler niet kan trainen??

luis van gaal, geen ex oranje speler
co adriaanse, geen ex oranje speler
guusje hiddink, geen ex oranje speler

dus jvt, waarom moet een trainer ook alweer ex international zijn?? omdat ze wellicht meer dan 1mil moeten kosten per seizoen??

0   0  
oosterhout3

henk ten cate, ook geen ex international...

slechte ex assistent van barcelona??
trainer geweest van het nietige chelsea??

0   0  
scheppioni

@ zwampie
Dat fronst bij mij de wenkbrauwen ook, daarom die duimpkes, ach van mij had dit niet echt gehoeven, voegt alleen maar wat lafheid toe in mijn ogen, precies wat jij aanhaalt en we hebben toch het beste met ons NAC voor ! Fijne feestdagen jongen en voor 2016 gezondheid en veul driepunters voor ons NAC "geen toevalspuntjes meer" !

0   0  
jvt

Van een ex-international neem je wellicht toch iets meer aan dan van een ex RBC'er en heeft vanuit eigen ervaring meer spelinzicht. Een wedstrijdje beter kunnen lezen, zo iemand weet vanuit de internationale trainers die je dan zelf hebt meegemaakt hoe je vanuit je eigen ervaring dingen moet regelen, opstellen, scherp krijgen etc. Daarnaast spreekt het voetballers aan als 2 clubs hengelen naar dezelfde speler. Zo iemand verdient zichzelf terug. Johan zou zeggen "Dat is logisch"

Omdat velen het hier niet begrijpen daarom staat Nac er nu zo voor.
Zo'n Faber maakt er toch een goed team van. En van Juup meteen in het linker rijtje Ere. Trainer Brands bracht ook meer en we hadden een schitterend seizoen. Michael Reiziger helpt bij Sparta, staan met minder budget wel 9 punten los van Nac terwijl Nac tov de concurrenten wellicht de meeste thuisduels heeft gespeeld. Hoeveel meer moet je bewijzen om te weten dat je ervaring en aanzien in huis moet halen om kampioen te worden. Van 11 goede voetballers een team maken en ieder 10% beter te maken. Nee we hebben een trieste trainersbank, zonder bezieling, echt kapot geschrokken van de tv beelden.

0   0  
De Lange

@jvt , zo dachten ze ook bij Nac vorig jaar rond deze tijd met De Zeeuw een berg ervaring etc.te halen. Nou het was 1,grote flop. En geloof dat ie nog steeds geen club heeft

0   0  
Eddy W Deze gebruiker is een admin

JVT,
Ik word een beetje moe van je ex international gezeik. Hoe ver hebben trainers als een van Gaal, Mourinho, Hiddink en ten Cate het geschopt? En hoeveel wedstrijden hebben die voor hun land gespeeld?
Daarnaast zijn er ook ex internationals die niks hebben klaargespeeld als hoofdcoach (oa van Basten bij Ajax, Rijkaard bij Sparta). Daarnaast, heb je gezien waar ex international Brandts nu trainer is?
Ik zal je op weg helpen,ze spelen in het geel met zwart en komen uit Teteringen.

Het is de combinatie in de technische staf die met een goede combinatie van spelers iets neer kunnen zetten. Als er iets ontbreekt kan dat niet. Bij dit NAC is dat "de ondergrens". Ofwel het mentale bij de spelers, hier kan je allerlei dingen mee doen. Maar dat kan je niet in een paar weken oplossen. Gun Dijkhuizen wat tijd, want dit is een verademing als trainer qua visie als je kijkt wat we de laatste tijd gehad hebben.

0   0  
Martijn

@JVT , Gullit ,vooral het mooiste voorbeeld van je ongelijk Vanenburg , Piet Schrijvers , Jan Poortvliet , van Tiggelen zomaar even een paar , allemaal ex internationals , hoe ver hebben die het geschopt ?
Onzin met dat ex international gedoe , het gaat om de persoonlijkheid, kennis van het spelletje , omgang met mensen en dat je een beetje op level hebt gespeeld , maar daar hoef je geen ex international voor geweest zijn......je reinste onzin .

0   0  
buurman

De waarheid ligt, denk ik, in het midden. Ervaring als international is zonder meer een vette plus.
Maar een trainer moet meer kunnen dan alleen zelf goed voetballen.
Oefen- en lesstof over kunnen brengen, een goede didacticus zijn, mensen kunnen motiveren, samen kunnen werken , durven ingrijpen etc.
Opvallend is dat veel trainers met een onderwijsachtergrond het goed doen (Ron Jans etc.)

Dus een international kan een slechte trainer zijn. Maar een international die bovenstaande kwaliteiten heeft is natuurlijk goud waard.

Ben het verder niet eens dat de Zeeuw vorig seizoen niets bracht. Het wegvallen van Falkenburg en het niet opstellen van de Kamps in de finale waren de killers meen ik.
Ik denk als je nu de Zeeuw als centrale middenvelder had , Marcellis in de achterhoede stond en Falk in de spits balde we op zeker kampioen werden. Eigenlijk weet ik dat zeker.

0   0  
scheppioni

Wijze woorden vriend buurman, helemaaaaaal mee eens jongen !!
Dit kom ook meer overtuigend over vanuit dit standpunt van jou moet ons NAC ook het veld betreden en gaan voetballen, uitstralen als een hecht team en dat kan met een jonge hond of een ervaren rot ! HUP NAC HUP BUURMAN !

0   0  
buurman

Laten we hopen dat het de tweede seizoenshelft goed komt met NAC Scheppi. En bedankt voor je compliment.

0   0  
leeuw

Wat mij betreft mogen die duimpjes weggelaten worden, ik merk dat er toch een behoorlijk aantal vaste klanten hier op de BSR hun reacties aangepast hebben om meer duimpjes omhoog te krijgen, máár er zijn ook echte ouwe knoesten die daar het schijt aan hebben en zicht vast houden aan hun eerlijke meningen, hulde voor die eerlijke gasten.

Laad alle berichten na dit bericht in