Wij gaan niet opzij

Haemhouts: we moeten thuis dominanter zijn

De aanvoerder van NAC dit seizoen luistert naar de naam Robbie Haemhouts. Hij is tegelijk de meest ervaren speler van het stel. Ook de aanvoerder ziet dat het nog niet is wat we wel zouden willen bij NAC.
Toch is hij positiever over afgelopen wedstrijd dan het overgrote deel van het stadion na afloop was. "Ik vind niet dat wij voor rust overklast zijn door PSV. Het probleem is dat wij zelf slordig aan de bal waren. Te timide. In de tweede helft hebben wij meer lef getoond. Daar moeten we op voortborduren." Aan BN DeStem laat Haemhouts weten dat hij het kritische publiek wel begrijpt. "Het publiek is niet tevreden met de uitvoer van het spel, maar wel met onze werklust. Het is logisch dat je per wedstrijd beoordeeld wordt. Vooral in ons eigen stadion willen en moeten we meer brengen. Dominant zijn. Dat lukt niet altijd. NAC heeft een volledig nieuwe groep met veel jonge spelers. Dat heeft tijd nodig. " Toch benadrukt Haemhouts dat het echt niet zo slecht ging tegen Jong PSV. "Positioneel ging het tegen PSV een stuk beter dan in de wedstrijden ervoor. We hielden de ruimtes kleiner en aanvallend waren er driehoekjes te zien." "Over een aantal weken kunnen we beter inschatten hoe het team ervoor staat. De lastige tegenstanders moeten nog komen. Het is natuurlijk niet zo dat we zijn afgehaakt. We zijn net begonnen. Het belangrijkste nu is dat het in balbezit beter moet. Vooral thuis." Zeggen wij: succes ermee en we zijn zeer benieuwd naar hoe dit team zich de komende tijd verder gaat ontwikkelen. Vooralsnog lijkt het allemaal een Déjà vu van vorig jaar...

Bron: B-side Rats, BN DeStem

Vorig bericht
Wiedemeijer fluit RKC Waalwijk-NAC 12 reacties
44 Reacties
0   0  
Pietje

Zonde van de laatste toevoeging.

Nee, het is zeker nog niet goed, maar een deja vu naar vorig seizoen heb ik nog niet gehad. De beleving waarmee de mannen dit jaar op het veld staan is ongeveer het tegenovergestelde van afgelopen seizoen.

Vorig seizoen wekte het overgrote deel van de selectie irritatie op. En deze club eerder sympathie. Daarom kan ik ook wel vrede hebben met dit door clichés versierde verhaal van Haemhouts. Hup NAC!

0   0  
Emarino

Er moet in Breda een killersmentaliteit heersen,niemand maar dan ook niemand gaat met de zege weg uit het Rat Verleghstadion..

0   0  
Sp1

Aan de bal was het gewoon erg matig, van mij mag het publiek er ook wel wat feller op zitten..merk toch net iets teveel berusting.

0   0  
F7 Gekkelijke

Totaal geen dejavu. Er is letterlijk en figuurlijk geen énkele vergelijking te maken met het NAC van september 2015.

Ondanks de kinderziektes & onsamenhangendheid heb ik al veel meer (kleine) geniet/opveer momentjes gehad dan vorig jaar. Dat komt óók doordat de verwachtingen lager zijn dan vorig jaar, maar óók doordat er toch écht meer voetbal in dit team zit. Écht.

Wacht nog 1,5 maand - terwijl we hopelijk de nodige puntjes mee pikken - en dan staat er een heel ander team dan nu. Daar ben ik van overtuigd.

0   0  
S.HB.NAC

Ben het volledig eens met bovenstaande reactie F7 Gekkelijke.

0   0  
G00ser

Op basis van terugkomende reacties op BSR (uitzondering daargelaten), krijg ik het idee dat het we het echt heel erg slecht doen. Maar doen we het zo slecht? Tijd voor wat scorebordjournalistiek:

*Seizoen 2016/2017, na 6 wedstrijden:
NAC: 6 wedstrijden, 3x winst, 2x gelijk en 1x verlies.
Dit komt gemiddeld neer op 1,8 punten per wedstrijd, waarbij NAC 1,7 scoort en 1 doelpunt weggeeft.

*Seizoen 2015/2016, na 6 wedstrijden:
NAC: 6 wedstrijden, 2x winst, 2x gelijk en 2x verlies.
Dit komt gemiddeld neer op 1,3 punten per wedstrijd, waarbij NAC 2,3 scoort en 1,3 doelpunt weggeeft.

Kortom; vergeleken met vorig seizoen behalen we 0,5 punt meer per wedstrijd, scoren minder, maar geven ook minder weg. Conclusie: we doen het beter dan vorig seizoen, wanneer we de eerste 6 wedstrijden met
elkaar vergelijken.

Maar hoe doen we het vergeleken met de concurrenten?

*Seizoen 2016/2017, na 6 wedstrijden:
Venlo: 6 wedstrijden, 4x winst, 0x gelijk en 2x verlies.
Dit komt gemiddeld neer op 2,0 punten per wedstrijd, waarbij Venlo 1,5 scoort en 0,8 doelpunt weggeeft.

*Seizoen 2015/2016, na 6 wedstrijden:
Venlo: 6 wedstrijden, 2x winst, 3x gelijk en 1x verlies.
Dit komt gemiddeld neer op 1,5 punten per wedstrijd, waarbij Venlo 2,2 scoort en 1,5 doelpunt weggeeft.

Kortom; Venlo presteert ook beter dan vorig seizoen, op basis van de eerste 6 wedstrijden. Echter,vergeleken met NAC loopt Venlo gem 0,2 punt voor op NAC , geeft minder weg, maar scoort ook minder.

0   0  
Breda

@F7
Bedoel je deze:

http://www.nu.nl/jupiler-league/4319413/bekijk-hier-samenvatting-van-nac-breda-jong-psv.html

seconde 27. Had Ziyech dat het gedaan had heel NL (en verder) het nergens anders over gehad.

Als zo'n Barker op dreef komt en goed gebruikt gaat worden, dan zit er nog heel veel groei in dit team. Vorig jaar werd het alleen maar slechter.

0   0  
De Lange

@gooser,vorig jaar hadden we wel een moeilijkere start als nu,bedoel met met top 3 in eerste wedstrijden. Maar dan nog is het geen deja vu van vorig jaar inderdaad. Samenvattend, vorig jaar kon iedereen beter maar lieten ze het na omdat ze niet tot het tot uiterste gingen,dit jaar doet iedereen zijn best en worden ze steeds beter. Werken,vertrouwen en positivisme.

0   0  
G00ser

@ De lange,

Vorig jaar hebben we in de eerste 6 wedstrijden maar 1 club getroffen die uiteindelijk in de top 5 terecht is gekomen, en dat is FC Eindhoven.

@ F7 Gekkelijke,

Ik ben het met je eens, de verwachting is lager, er zit meer voetbal in (met name strijd) en dit gaat alleen maar beter worden de komende wedstrijden.

De grote vraag is, is dit team op tijd op stoom om goed mee te kunnen draaien in de top 5?

0   0  
Erna

We zijn geen schim meer van het ECHTE NAC!!! Dit dankzij een clubleiding die geen verstand van voetbal heeft!

0   0  
Braze

Als NAC echt wil promoveren moeten ze en thuis en uit dominanter zijn. NAC is NAC, de club met de grootste begroting en de meeste toeschouwers. Marinus moet er voor zorgen dat er snel een team op het veld staat dat de tegenstander vrees inboezemt en niet verliest van een jeugdelftal.

0   0  
RV

Ben ik de enige die denkt dat we juist dominanter kunnen zijn als Haemhouts iets verder naar uitgeschoven speelt in plaats van op de nummer 6.

Ik begrijp dat Nijholt en Stans ook wat aanvallender ingestelde middenvelders zijn maar in tegenstelling tot mijn eerdere verwachtingen zie ik in Nijholt toch meer een werkende middenvelder (geniet zeker van hem) in plaats van een stylist die een beslissende pass geeft.

Haemhouts kan een Dessers naar mijn mening eerder in stelling brengen als hij er kort achter speelt.
Afgelopen vrijdag was het speelveld ontzettend lang en dan heb je naar mijn mening niet zoveel aan Haemhouts als hij net voor de verdediging staat.

0   0  
Frankie

Jong NAC- Jong Excelsior 1-0. Goed voetballend NAC tegen een Excelsior dat vrijwel in dezelfde opstelling aantrad als een week eerder tegen ons eerste team .

0   0  
Brutes

Net zoals vorig jaar word er niet aanvallend gespeeld
Toch zeker thuis moet je met 15.000 man achter je volle gas geven vanaf minuut 1
Lukt dat niet moet je denk een andere baan zoeken
Uitwedstrijden worden ingegaan om de 0 te houden dan roep je het over je eigen af en laat je de tegenstander maar komen
Als je zelf nou eens op de aanval speel is de tegenstander op de eigen helft dus ver van je goal

Ik twijfel aan deze trainer vaak denk ik dat hij veel te veel na achteren leun om zo snel op de counter over te schakelen
Dat kon vorig jaar niet met die achterhoede en dit jaar toch ook zeker niet

0   0  
DVAKG

Dat gezeur over dat het team tijd nodig heeft, hou op met dat excuus. Die killersmentaliteit zit in je. Of nou de paus, je schoonmoeder of ronaldo naast je op het veld staat, je eet het gras op voor je club en dat begint bij jezelf!

0   0  
De muzikant

Ik vind Haemhouts eigenlijk net zo'n speler als vorig jaar. Zou de vedette moeten zijn, maar maakt het tot dusver absoluut niet waar. Ook een taak van Dijkhuizen om mensen te motiveren en te activeren, maar ook Dijkhuizen slaagde daar vorig jaar niet in. ....

0   0  
F7 Gekkelijke

@DVAKG

die bijters hebben we niet. Klaar. Da's jammer, misschien niet goed "gescout", maar helaas.

Voetballend liggen er wel mogelijkheden. En ik heb geen glazen bol, maar ik geloof dat dit gaat verbeteren.

Is een gevoel....

Kan je niet uitleggen...

;-)

0   0  
Kees Kroket

Pffff kut Kruik!!!

0   0  
die ne gast

Vorig jaar liep ik vaak gefrustreerd het stadion uit om het zoveelste onnodige puntverlies.
Nu kunnen de mannen niet beter en kan ik mij er beter mee verzoenen. We zijn een échte Jupiler League club geworden (op de toeschouwers aantallen na). Het scheelt een hoop frustratie als je je dat realiseert.

Het is kwalitatief dus rap bergafwaarts gegaan, maar toch ga ik nu met meer plezier naar het stadion.
De spelers lijken nog steeds oprecht blij met alle steun die ze krijgen i.t.t. vorig jaar toen de spelers onze massale steun voor lief namen.
Juist omdat dit jaar geen enkele overwinning vanzelfsprekend zal zijn, heb ik veel meer gevoel dat we als supporters dit jaar het verschil kunnen maken. We're in this together.
Vorig jaar had ik toch meer een houding dat de spelers het maar moesten doen en het niet uitmaakte of ik wel of niet mijn bek opentrok. Onze steun doet er weer toe en mijn steun hebben ze voorlopig.
The only way is up: het kan alleen maar beter worden!

0   0  
scheppioni

Doe dit dan ook met heel NAC, je moet er als team wel overtuigt van zijn en niet met wat twijfelaars !! HUP NAC !

0   0  
De Lange

En ik vind ook dat Haemhouts als aanvoerder zijnde moet beginnen om uit te stralen dat je wil winnen. Voorop gaan in de strijd,coachen, optreden als het nodig is, zowel tegen je eigen spelers als tegen de scheids,er is godver niks te halen bij ons,zeker niet in Breda,dat moet je uitstralen

0   0  
die ne gast

Overigens denk ik dat Rommens wel eens de nu ontbrekende schakel op het middenveld kan zijn.
Als Rommens als een stofzuiger op het middenveld komt te staan, hebben we hopelijk net dat beetje meer duelkracht dat we nu af en toe missen.

0   0  
F7 Gekkelijke

Eens met @die ne gast

Als Rommens fit is op het middenveld zetten, dan komt ie daar de komende 3 jaar niet meer van af!

0   0  
zagge

2 goede overwinningen op rij en de flow komt erin en we draaien bovenin mee. Zo simpel kan het zijn.

0   0  
BredaParel

Ik vind het geen deja vu vergeleken met vorig jaar: toen waren we veel meer en vaker aangeschoten wild. Wel zakken de spelers te vaak door het ijs, vaak onnodig. Tegen Jong PSV waren ze angstig, dat was te zien en te voelen. Dat moet eruit: het mag inderdaad dominanter. Gedraag je als de winnaar van de Juup, als kanshebber. Opgeheven hoofd ten strijde.

0   0  
Oosterhout3

Dit is gewoon op te lossen door wedstrijden te winnen!!

Win je van rkc uit, kom je daarna tegen vvv(beker), de graafschap en volendam... pak je hier 7 punten en een ronde verder... dan krijg je gewoon vertrouwen!!
Denk dat rkc uit nog de lastigste wordt trouwens...
Vooral ervaring daar, rond onze positie op de stand...

0   0  
Bertus-89

Kan de zure mening van de berichtentikker voortaan niet gewoon als reactie onder een bericht? Deja vu naar vorig jaar, hou toch op.

0   0  
Toontje

Ook van hem Had ik tot nu toe meer verwacht. Maar als hij nog van enig niveau was had Tilburg hem toch niet laten gaan!!! Wij hebben overal het overtollige spelersmateriaal opgehaald/gekregen

0   0  
Harrie

Frankie heb je de wedstrijd van jong NAC gezien tegen Excelsior? Lijkt me niet. Na kwartier met man meer en Excelsior alle ruimte geven om te voetballen, absoluut geen NOAD. In 2e helft wel beter maar nog steeds verre van goed. Wel gewonnen dus in resultaat prima gedaan

0   0  
La Pelota

@die ne gast @F7 gekkelijke....helemaal mee eens. Rommens is THE missing link. Box to box, vreet t gras op, verovert ballen en heeft het inzicht om een goeie pass te geven. Als Dijkhuizen dat niet ziet.....

0   0  
Johan o

Deja vu .!? Tov vorig jaar.... net als enkele reacties hierboven ben ik t daar helemaal niet mee eens... nac is van onderaf aan iets op aan het bouwen... en dit gaat met horten en stoten .... en ik vind dat het elftal onze steun verdient ipv vele liters azijn..

0   0  
Merelstratje

Over sfeer gesproken...

Dik 25 minuten lang "breda's Yellow Army" zingen geeft mij toch nog steeds wel een kicken gevoel !!

0   0  
Ad B uit Roosendaal

Ik deel de mening van Robbie, dat NAC vorderingen maakt en tegen Jong PSV in de tweede helft behoorlijk goed speelde.Wel is de gewenste dominantie niet alleen in thuiswedstrijden nodig, maar ook in vele uitwedstrijden.

0   0  
Bredaaaa

Ze zijn geen team. Voorhoede zwak. Middenveld super zwak. Achterhoede kut.
Ligt dit aan de meester td Smulders of aan Dijkhuizen die er weinig van bakt.
Ik denk beide.

0   0  
Bredafun

Ga pitten Bredaaaa je komt slaap tekort zie ik! ????????????????

0   0  
NAC!!

Dominanter spelen, allemaal goed . Maar onze captain doet dat al helemaal niet.. En is dat niet het voorbeeld??
Wat is deze man zwak...

0   0  
Otjes

Haemhouts zwakste schakel. Als aanvoerder ongeschikt.

0   0  
Oma

Hahaha met een elftal vol afgedankte kruiken (haemhouts sporkslede) een d garnituur city wordt het weer helemaal niets

0   0  
F7 Gekkelijke

Ben blij dat je dat midden in de nacht komt melden oma...

0   0  
Leo's

Met je grootmoeder (oma) aan de poeder

0   0  
BoZ

Het zal toch niet weer zijn dat we " NAC heeft een volledig nieuwe groep met veel jonge spelers. Dat heeft tijd nodig. ” tot de kerst gaan horen. En daarna weer te horen gaan krijgen dat ze toch steeds geloven in promotie, dan wel via na competitie. En daarna in mei weer met lege handen staan.

Na alle tijd dat we dit al horen, mag toch duidelijk zijn dat het niet aan de groep zit, maar in de beleidsbepalers!!!

0   0  
scheppioni

Oma, je lekt weer eens, stinkvrommes !

0   0  
De Generaal

Laat hem dan eerst het voorbeeld geven.

0   0  
Bredaaaa

Haha volgens mij slaap jij zelf bredafun.
Ik ben gewoon realistisch. Ze imponeren gewoon niet.
Je ziet toch zelf wel dat ze kut zijn. Met dit soort voetbal speel je de komende 10 jaar nog steeds jl.

Laad alle berichten na dit bericht in