Wij gaan niet opzij

'AZ geïnteresseerd in Amoah'

Volgens Omroep Brabant is AZ geïnteresseerd in Matthew Amoah. De Alkmaarders zoeken na het vertrek van Sigthórsson naar een nieuwe spits en zouden in die zoektocht uitgekomen zijn bij de Ghanees. Amoah mag vertrekken bij NAC en zou zo'n 500.000 euro moeten kosten. Naast AZ zouden ook een andere Nederlandse club en enkele buitenlandse teams Amoah in willen lijven. Zaakwaarnemer Kees Ploegsma bevestigt dat er 'dingen spelen' rond Amoah. Technisch directeur Jeffrey van As wil niets loslaten tot clubs zich officieel in Breda melden.

Bron: B-Side Rats, Omroep Brabant

Volgend bericht
Zundert-NAC: 0-5 137 reacties
Advertentie
103 Reacties
0   0  
N. Aukesss

Financieel misschien gunstig, maar we hebben wel een spits nodig.

0   0  
wolfmanjack

blijft voor mij een topspits voor NAC. Helaas leek hij het laatste jaar wat minder gemotiveerd. Maar als je nooit een voorzet krijgt is dat niet zo heel vreemd.

0   0  
F7 oho

Vond het al verdacht lang stil.

0   0  
Ultimate!

@Da Pope

Kijk ff op vi.nl, daar zeggen 'ze' dat AZ geinterreseerd is in het 21 jarige talent Altidore van Villareal.....

Lijkt me 'n meer voor de hand liggende optie, dan 'onze' 30 jarige, vaak half geblesseerde, te weinig scorende, maar wel hard werkende Ghanees......

0   0  
Rbull

Persoonlijk vind ik 5 ton voor een contract van 2 jaar voor een speler a la Amoah. Toch wel aan de lage kant hoor. Je kunt dan wel 5 ton aan salaris wegstrepen, maar had voor Amoah wel een bedrag a 1 mil+ verwacht.

0   0  
Gek

Ik zou het sowieso sportief gezien gevaarlijk vinden, mocht amoah vertrekken.
Een vervanger heb ze niet zomaar gevonden..

0   0  
Dun Nakkenist

Lekker laten gaan !
Brengt te weinig en kost te veel.

Alleen waarheen ? PSV wil El Hamdaoui, dus Utrecht of inderdaad AZ ligt voor de hand.

0   0  
smikkelhut

Van mij hoeft ie echt niet weg.
Vindt er maar eens eentje die er 15 per jaar inschiet.
En dan staat ie niet eens op z'n beste positie achter de spits.

0   0  
Pincho

Hoeveel heeft ie gescoord afgelopen seizoen?

0   0  
Wanny

Als Amoah weg gaat is er ruimte voor 3 andere spelers. Denk dat NAC daar beter mee af is dan Amoah houden. Zeker als je weet dat ie altijd een deel van het seizoen in de lappenmand zit.

0   0  
Dun Nakkenist

@Pincho

2007/08 NAC Breda gesp.25 11 goals afgerond 1 op 2
2008/09 NAC Breda gesp.22 12 goals afgerond 1 op 2
-toen:9 in 6 wedstrijden (dus 3 in de overige 13 wedstijden)
2009/10 NAC Breda gesp.26 9 goals afgerond 1 op 3
2010/11 NAC Breda gesp.28 10 goals afgerond 1 op 3

0   0  
Dun Nakkenist

@Smikkelhut
Waarom eentje die er 15 inschiet per jaar ?
Eentje die er 13 in schiet doet het al beter dan Amoah.

0   0  
Hugo

Klopt niet helemaal. Amoah brengt meer dan genoeg, topspits voor NACbegrippen, maar kost inderdaad te veel. De club kan het niet aan supporters verkopen dat er 4 ton moet worden ingezameld zodat NAC met veel pijn en moeite aan de beademing kan worden gehouden en dat Matthew in een jaartje voetballen een salaris opstrijkt van 5 ton. Ik denk dat er geen club in Nederland die wil/kan meegaan in de astronomische salarisbedragen waar we nu over spreken.

0   0  
Gek

@Dun Nakkenist
Weet jij ook iemand die we deze zomer kunnen halen dan en dat voor elkaar krijgt?
Daarbij liep afgelopen seizoen het hele elftal niet zo, dat heeft ook effect op het aantal doelpunten.
Ik moet het nog maar zien zonder hem.

0   0  
Pincho

Ik ben eerlijk gezegd nooit kapot geweest van Amoah kwa kwaliteit,ondanks dat ik het een toffe peer vind. Het is inderdaad maar afwachten wat je er voor terug vind als hij weg gaat. Maar een type Amoah vind ik gewoon niet passen bij NAC. NAC moet weer is een type Graham Arnold vinden, een echte sjouwer en hard werkende, irritante (voor verdedigers)spits met NOAD. Dat past bij NAC. Ik weet het, die vind je niet zomaar. Maar ik denk als zoon Rose haalbaar is dat er dat wel zo een kan zijn.

0   0  
TpT

@ Nakkenist en anderen:

Ja lekker laten gaan lekker makkelijk! Half miljoen, meer dan genoeg!

Pff denk eens na! Waar haalt NAC een vervanger vandaan dan? Schalk lekker als groentje in de spits zetten zonder alternatief.

Word zo moe van die mensen die zo op zoek zijn naar een zondebok in de persoon van Leonardo (enigszins nog begrijpelijk) en Amoah (totaal onbegrijpelijk). Dat het niet liep met Amoah heeft er vooral mee te maken dat het hele elftal gewoon RUK speelde waaronder ook enkele zogenaamde echte NACcers maar daar mag dan weer geen kritiek op worden gegeven...

NAC kan gewoon geen gelijkwaardige vervanger halen voor Amoah, zeker niet als hij maar 5 ton oplevert.

0   0  
Pincho

@Dun Nakkenist

Thanks. Ik vind dit toch niet zo heel bijzonder. Ik denk dat je er echt wel een goedkopere speler voor terug hebt die dit kan evenaren. En hoe komen ze er bij dat Amoah goed is voor 15 goals per seizoen?

0   0  
Roberto

@ Pincho

Amoah is juist een sjouwer en hard werkende spits.
Dus dat gedeelte begrijp ik niet zo.

Amoah is gewoon altijd verkeerd gebruikt en dat counter spel ligt Amoah niet zo. Vaak staat hij op een eiland met een matige aansluiting is het dan lastig voetballen.

Ben benieuwd wat we er voor terug kunnen halen.
Gasten als Sjoerd Ars hebben inmiddels ook al een ander onderkomen.

0   0  
noladonna

Amoah is een topspits voor NAC, maar gewoon veel te duur.
Ze hadde alleen al lang Ars moeten hale.
Wie moet je nu nog hale die gelijkwaardig is aan Amoah?

0   0  
Gilze

Goede spits voor NAC maar inderdaad niet te betalen, maar ga nu maar eens een eredivisiewaardige spits uit de hoge hoed toveren.

0   0  
Bredafun

van omroep brabant:

BREDA - NAC-spits Matthew Amoah staat in de belangstelling van AZ. De club uit Alkmaar is op zoek naar een aanvaller en heeft het oog daarbij ook laten vallen op de Ghanees.

Naast AZ is er nog een Nederlandse club die Amoah wil inlijven. Het is niet duidelijk welke dat is. NAC heeft al een bod op de spits afgewezen. NAC-coach John Karelse gaf maandagmiddag onomwonden toe dat er 'dingen spelen' rond de spits. De zaakwaarnemer van Amoah, Kees Ploegsma, bevestigt de 'concrete interesse' voor de spits, die momenteel kampt met een lichte bovenbeenblessure.

FC Utrecht
Eén van de andere clubs die interesse hebben voor Amoah, zou FC Utrecht kunnen zijn. Die club is na het vertrek van Ricky van Wolfswinkel naar Sporting Portugal op zoek naar scorend vermogen en beschikt door de transfers van Kevin Strootman en Dries Mertens naar PSV bovendien over de middelen om het dure contract van Amoah af te kopen. Volgens Ploegsma volgen daarnaast ook nog altijd 'enkele buitenlandse clubs' de verrichtingen van Amoah.

Half miljoen euro
Naar verluidt verlangt de Bredase club ruim een half miljoen euro voor de 30-jarige aanvaller, die nog een contract heeft tot de zomer van 2013. De spits zou gezien zijn leeftijd graag nog een financiële klapper maken. De Ghanees drukt bij NAC met een jaarsalaris van vijf ton zwaar op de begroting. Coach Karelse ziet Amoah desondanks het liefst blijven. "Hij maakt op mij een fitte en gretige indruk. In normale doen is Matthew elk jaar goed voor een doelpuntje of vijftien. Zie maar eens een opvolger te vinden."

Geen club gemeld
Omdat geen enkele club zich vooralsnog officieel gemeld heeft bij NAC, stelt technisch directeur Jeffrey van As zich op het formele standpunt dat hij er vanuit gaat dat Amoah dit seizoen in Breda blijft. Wel kent hij de ambities van de aanvaller. Afgelopen winter informeerden PSV en Feyenoord nog oriënterend naar de voorwaarden waaronder Amoah mocht vertrekken bij NAC. Op dit moment zijn ook die clubs nog altijd op zoek naar een (reserve-)spits.

Blessureleed
Maandagmorgen in Zundert beperkte Amoah zich tot een looptraining. De aanvaller deed dat in gezelschap van Nemanja Gudelj en Pim Bouwman, die eveneens herstellende zijn van blessures. Amoah en Gudelj zullen zich snel weer aansluiten bij de groepstraining. Voor Bouwman geldt dat dit nog wel enige tijd zal duren.

Dinsdagavond speelt NAC zijn tweede oefenwedstrijd van de voorbereiding. De Bredanaars nemen het op sportpark De Biezen op tegen VV Dongen. Het duel begint om zeven uur.

0   0  
Barry Hughes

Als Amoah weg gaat valt er heel veel kwaliteit weg. Komt daar een 2e rangs spits voor in de plaats, van het niveau van die namen die hier af en toe voorbij komen, dan vrees ik het ergste. Als mensen met namen als Rose en Poepon op de proppen komen, ga ik er vanuit dat die mensen verwachten dat we voor lijfsbehoud gaan spelen.

Amoah, Schilder en ten Rouwelaar zijn nog de enige spelers met een stuk extra kwaliteit. Als deze jongens nog weggekocht worden vallen we terug naar hetzelfde niveau als de Graafschap en Excelsior. Het is erg zorgwekkend als clubs als Roda, NEC en Heracles ons voorbij gaan streven, alleen door hun selectie bij elkaar te houden.

0   0  
mul

Mits er een fatsoenlijke opvolger gehaald kan worden doen!

0   0  
Dimitri

Amoah is gewoon een goede spits en staat niet voor niets regelmatig in de belangstelling van (sub)toppers. je kunt echter alleen scoren als je ballen voor de goal krijgt en die heeft hij de laatste jaren niet echt veel gehad. Ik denk dat zijn percentage kansen in goals best wel hoog is.

wat een nieuwe spits betreft: NAC kan niets kopen en alles wat er nu langs komt ligt nog vast bij een club. Dan kom je bijna bij huurspelers uit en dan denk ik bv aan Castillon als hij het net niet redt bij ajax dit jaar. een andere optie is misschien toch Ali Boussaboun, ligt volgens mij nog nergens vast

0   0  
Dun Nakkenist

Ik hoef hier niet met namen te gaan strooien. Dat moet Van As maar lekker uitzoeken.
Ik denk dat Jeffrey ook graag een Sjoerd Ars bijvoorbeeld gehad zou hebben, maar met Amoah en Leonardo in huis was dat natuurlijk mogelijk. Maar het is niet Van As z'n schuld dat Amoah nu pas lijkt weg te gaan en Van Ars e.d. al elders onderdak heeft gevonden.

Schalk als de enige centrumspits is absoluut te mager, maar als dat "groentje" straks geen kansen krijgt is het ook weer niet goed. Wie weet waar NAC achter de schermen mee bezig is.
Eerst Amoah maar eens zien te slijten.

0   0  
smikkelhut

@dun nakkenist

ok 13 dan
of 10

roep er eens een paar dan... transfervrij, 2 ton per jaar max (geen interesse van andere clubs dus), eredivisie ervaring... én 10 goals per jaar

0   0  
Bredafun

Hij moet gewoon blijven!!

0   0  
Barry Hughes

Die Sjoerd Ars toch. Zou hij weten dat hij zo populair is in Breda? Typisch gevalletje van een spits die het prima doet in de lagere divisies en nu voor het geld kiest in Bulgarije. Waarom? Omdat hij weet dat hij tijdens al die bezoekjes van die eredivisie scouts (logisch met zulke mooie cijfers), hij ze nooit heeft kunnen bekoren. Die komt waarschijnlijk gewoon te kort en was het financiele risico niet waard.

0   0  
Gek

@Dun Nakkenist
Heb je dan ook meegekregen dat Ars voor een aardig bedrag (ik dacht bijna 8 ton) naar Bulgarije is gegaan, hoe wilden we die jongen dan halen? Lijkt me vrij onmogelijk toch.
Van As kan vrij weinig doen zonder geld he, zeker als de spitsen schaars zijn. Anders had ie misschien Rooney ook wel graag gehad of Messi.

Een te dure auto kun je weg doen, maar om je snel en makkelijk te verplaatsen heb je toch echt snel een andere goedkope auto nodig... Met het OV loop je alleen maar vertragingen op.

0   0  
Hektor

Snel laten vertrekken. Amoah heeft zijn beste tijd gehad. Over 2 maanden wordt hij 31. Dat harde werken dat ik hier boven door sommigen genoemd zie staan heb ik niet kunnen ontdekken het laatste jaar, Bovendien helft van de tijd geblesseerd.

0   0  
ikke

De verwachting is dat het vandaag rond komt met Az nac wil als vervanger Voskamp ( Sparta ).

0   0  
KB

Het lijkt me sterk dat AZ echt geintereseerd is. Amoah past totaal niet in het beleid van die club; te oud en te duur (qua salaris). En er worden de laatste weken al een stuk of tien spitsen aan die club gelinkt. Ik ga er daarom van uit dat dit 'nieuws' gewoon weer uit de duim van Ploegsma komt.
Als hij al weggaat, dan is het naar het buitenland of naar Utrecht als ze daar zenuwachtig worden.

0   0  
nacfan

@ikke

jammer...http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/10142715/__Sparta-spits_wordt_miljonair__.html?sn=voetbal

0   0  
since1912

Het zou jammer zijn als Amoah zou vertrekken. Hij mag dan wel verekkes duur zijn maar Amoah is op dit moment een prima spits voor NAC. Daarbij komt nog dat hij een publiekslieveling, vraag maar aan elke NAC supporter tussen de 4 en 14 jaar, Amoah is hun held.
Persoonlijk mag hij van mij weg, maar dan moet er echt een gelijkwaardige spits voor terugkomen! Maar als je kijkt naar het vorige topic gaf ik al aan waar moet v as kijken voor zon jongen. We horen alleen maar Eredivisie, maar waarom niet groot brittanie, scandinavië,het oostblok en de 2e leagues van landen zoals Duitsland, Frankrijk, Spanje en Engeland.
Maar dat gaat erg moeilijk worden, alsof v as de spits van vv.merde in Frankrijk op plek 9 in de 2de league kent...om maar wat te lullen.
Oftewel misschien had er wel veel eerder bekeken moeten worden: wat als Amoah vertrekt...
Dit kon je namelijk verwachten dus kon alvast een Sjoerd ars vastgelegd/interesse tonen. Of op z'n minst al ergens een potentiële opvolger gevonden hebben. Misschien heeft v as dat al wel gedaan, en zit ik ernaast! Dat hopen we!

Come on NAC

0   0  
Roberto

@ since 1912

Natuurlijk is van AS bezig met een opvolger.
Een van de doelen was namelijk Amoah en Leonardo slijten.

Het wordt alleen lastig als je Amoah nog steeds niet verkocht heb is er ook totaal geen beschikking over liquide middelen.

Ik ben ook heel benieuwd.
Schalk is een leuk spelertje hoor, maar die gaat er echt niet meer dan 10 scoren in de eredivisie.

0   0  
Roberto

Overigens gaat Voskamp naar Polen, was ook een aardige optie geweest.

0   0  
statler and waldorf

Ars is naar Bulgarije. Dus gesloten boek.
Voskamp gaat miljoenen ophalen in Polen volgens de laatste berichten. Dat is dus ook geen optie.

0   0  
Dun Nakkenist

@ikke
Jij was toch de goed ingelichte bron ?
Ai ai... zit lastig hè, zo'n mand zonder bodem ?

We roepen hier om het hardst wie er moet komen, maar zo lang er nog niks concreet is rond Amoah kan Van As alleen maar kijken en informeren en toezien hoe bijv. Voskamp van het lijstje geschrapt kan worden.

@Smikkelhuit
transfervrij, 2 ton per jaar max, eredivisie ervaring… én 10 goals per jaar en geen interesse van andere clubs is onmogelijk dat weten we allemaal, maar als dat de reden is om dan maar een te dure Amoah te houden.....
Ik ben ook benieuwd waar Van As mee aan komt zetten als het vertrek van Amoah een feit wordt. Een beetje domweg namen noemen lijkt me vrij nutteloos.

0   0  
Nakker

Thomas van Miert 3-jarig contract getekend.

Bron: Hemzelf

0   0  
nacfan

Nieuws: NAC uit naar Vitesse (KNVB Beker)
Nieuws: NAC heeft vervanger Leo gevonden (twitter: @ronaldbrabant)

0   0  
since1912

@ nacfan
Wie is de vervanger dan....

0   0  
Dun Nakkenist

@since1912
Dat weet nacfan ook nog niet.
De tweet was:
ronaldbrabant #Nac heeft vervanger voor vertrokken Leonardo op t oog. Nederlandse speler, transfervrij. Wie kan t zijn? Reageer zou ik zeggen! #nacpraat

0   0  
statler and waldorf

zou me niet verbazen als het Luigi Bruins is.

0   0  
nacfan

@Since1912 @DunNakkenist

Denk toch dat het Vincken is..

0   0  
since1912

@ dun nakkenist
Daar heb ik nou zon hekel aan zeg.
Netzoals talent en ikke, gewoon iets zeggen zonder iets te zeggen. Leuk dat er een vervanger is maar vertel dan Hugodver ook wie ipv mij nieuwsgierig te maken...

0   0  
Nick

Tim Vincken lijkt mij de meest logische naam inderdaad.

0   0  
Sjors

Waar blijft Username: Talent.
Hij wist een paar dagen geleden te vertellen dat nac met iemand bezig was maar wilde niet zeggen wie en welke bron hem dat had toegefluisterd.
Ik zeg Talent kom er maar in ................

0   0  
Dun Nakkenist

@since1912
Ik weet het ook niet. Het is niet mijn tweet en ik ben ook f*cking nieuwsgierig ;-)

@nacfan
Hopelijk wordt het snel bekend gemaakt

0   0  
Nick

@Since1912

Gast.. die Ronald is journalist van BN de Stem. Als hij namen zou weten had je dat echt wel gehoord hoor!

Wat betreft Ikke heb je gelijk, maar ik neem aan dat die door niemand meer serieus wordt genomen met zijn zogenaamde bronnen.

0   0  
noladonna

Ik hoop geen Vincken!!
Weer zo een "talent" dat altyd geblesseerd is en nerges wat laat zien! Asjeblief zeg, weggegooid geld!

0   0  
Bienske

Geen Vincken a.u.b. :-S

0   0  
Dempol

Als AZ Amoah wilt is het best de moeite waard te kijken of Benschop in de deal te betrekken is. Met de komst van Boymans en eventueel Amoah gaat Benschop weinig minuten maken en het is een prima spits. Goed schot ook.

0   0  
since1912

@ nick
Ja maar ik bedoelde meer dat het leuk is dat er een vervanger is gevonden, maar vertel dan ook welke. Weet ie niet welke? Is er geen? Vertel dan niks ipv mensen zo geil te maken en te laten speculeren over wie o wie

0   0  
Nick

@ Since1912

Ik vind het anders goed om te horen dat NAC met een vervanger bezig is. Ga er maar vanuit dat dit alles is wat hij weet, want anders had hij vanuit journalistiek oogpunt echt al wel met namen gestrooid.

0   0  
Bredafun

nou ik zal t maar zeggen dan: ze hebben mij gevraagd voor spits.
moet r nog ff over denken!

0   0  
Pincho

@Bredafun

He jou ook al:-). Het heeft me wel 100 euro gekost en mag me debuut maken op de opendag:-).

0   0  
Hugo

Leuk dat Amoah nieuws....vitesse uit voor de beker is veel verontrustender...

0   0  
Jf

Iedereen speculeerd en gooit namen in de strijd. Ik denk dat Amoah de ideale Nac Spits met de juiste buitenspeler als Jozefzoon. Amoah heeft het afgelopen jaar met buitenspelers gedaan die vaak naar binnen trekken en geen voorzet kunnen geven zoals Leo en Lurling.
Ik hoop dat Amoah blijft en anders een ruiling met Benschop.

0   0  
Paul

Als Amoah geen fatsoenlijke voorzetten krijgt, kan hij ook weinig doelpunten maken. Corners komen op knie hoogte en zijn ook geen goede voorzetten. Koning van de assist Kolka had welgeteld 2 assist vorig jaar en dan de andere buitenspeler 3. Logisch dat er dan geen doelpunten komen. Bij een az is Amoah zeker goed voor 15 tot 20 doelpunten. En wat krijgen we er voor terug, ik hoorde Rose hier, kom op zeg wat heb je daar nu aan.

0   0  
Ypelaar

Probleem is niet Amoah, maar onze toptrainer Karelse, die met tikkie breed, tikkie terug geen spits nodig heeft....we komen toch niet van eigen helft.
Karelse is er persoonlijk verantwoordelijk dat topspelers als Leo en Amoah N.A.C. gaan verlaten....
Logischer om een echte trainer aan te stellen, en niet zoals nu, door zijn onkunde onze beste aanval sinds tijden om zeep is geholpen.

0   0  
Bienske

Haha mensen stop eens met dat gezeur over de buitenspelers. Dat Amoah met fatsoenlijke buitenspelers wél een fantastische spits zou zijn. Een spits moet niet alleen afhankelijk zijn van zijn buitenspelers. Amoah creeërt zelf ook veel te weinig kansen, KOMT NIET VOOR ZIJN MAN en wacht de bal af. Geen NOAD en veel te sloom. Bovendien is Amoah geen Jan Vennegoor of Hesselink dus met 100 perfecte voorzetten in een wedstrijd zal hij er geen 50 scoren.
Er is één seizoenshelft geweest waarin Amoah een TOPSPITS was. Hij kwam voor zijn man, kwam de bal halen rende zich rot! Dit was toen hij de eerste seizoenshelft al 10 goals maakte en tot dan topscorer was van de eredivisie. Weet zo niet uit m'n hoofd wel seizoen dit was.

0   0  
Bienske

Ypelaar mag ik je dan vragen waarom Amoah + Leo de jaren vóór Karelse (dit seizoen Karelse+Aandewiel, maar dat reken ook maar even tot periode-Karelse) ook niet presteerden?

0   0  
Jf

@Bienske

Leo heeft dankzij een goed seizoen bij Nac de overstap naar Ajax gemaakt. Amoah presteerd voor een club als Nac gewoon goed. Noem jij eens een persoon die beter zou zijn op die positie? En Karelse en Aandewiel zijn echt geen goede trainers vorig jaar waren er drie groepjes binnen de ploeg en werd er onderling openlijk ruzie gemaakt. Dat heb ik nog nooit meegemaakt met andere trainers.

0   0  
Bienske

Jf ik bedoel de huidige periode bij NAC van beide spelers.
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat Amoah goed speelt, hij speelt vooral wisselvallig.
Dat is vorig jaar, nu kijken naar huidig seizoen. Karelse: "Ik heb deze week meer plezier gehad dan heel vorig seizoen", zeg misschien wat over vorig jaar, maar belooft veel goeds voor komend seizoen. Een hecht team is de basis van een draaiend elftal!

0   0  
Jf

@Bienske

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben wel van mening dat een trainer daar heel veel aan bijdraagd. Ik hoop ook op een goed seizoen en dat spelers als Luijks en Schilder hun niveau halen die ze twee jaar geleden hadden. Van mij mag Amoah blijven want dat is ook zeker een gevoels speler en als dat goed zit moet het met de doelpunten ook goed komen. Ik zie namelijk geen gelijkwaardige vervanger. Ik lees hier ook Rose, maar dat zou een aanfluiting zijn.

0   0  
Bienske

Laat die vervanger van Leo nu aub Bruins zijn en niet Vincken, want dat zou echt een flop zijn!!!

0   0  
F7 Gekkelijke

Voskamp naar Polen... waarom wordt zo'n speler niet gehaald?

0   0  
Bienske

omdat ie in polen het driedubbele verdiend

0   0  
Barry Hughes

Wat is het niveau van Luickx dan? Degradatie voetbal bij Excelsior en Ado en bankzitter bij AZ....Verdiend veel maar heeft mij nog niet kunnen overtuigen.

0   0  
scheppioni

Ligt er veel aan hoe we willen gaan voetballen, LEUNEND/LAF dan kunnen we het best MAtthew verkopen !

0   0  
Dun Nakkenist

@Barry Hughes
Ook voor Luijckx was het geen makkelijk jaar.
Geen duidelijkheid of tie nu voor centraal achterin of voor het middenveld bestemd was.
Geef die jongen duidelijkheid en vertrouwen en het komt helemaal goed.

0   0  
zus

Altijd leuk om op die website rond te snuffen..
Lijkt me een talentje gezien het aantal goals bij de nationale jeugdteams..

http://www.transfermarkt.de/de/andrej-kramaric/profil/spieler_46580.html

Id an wel een hele jonge voorhoede met Schalk maar waarom niet? Als de aanvoer naar de spitsen maar goed is... misschien daarom juist op zoek gaan naar een goede spelverdeler..?

0   0  
zus

Vraag me ook meteen af waar die site zijn info haalt... Amoah.. 2 miljoen?

http://www.transfermarkt.de/de/matthew-amoah/mwverlaufgraph/spieler_4429.html

0   0  
grizzlyman

amoah niet naar een nederlandse club...zie www.vi.nl

0   0  
zus

@grizzlyman deze bedoel je

'Binnenlandse transfer Amoah voorlopig afgeketst'
05/07/2011 12:56

Een binnenlandse transfer van Matthew Amoah is voorlopig van de baan. De dertigjarige spits van NAC Breda mag vertrekken uit Brabant omdat hij met zijn riante honorarium flink drukt op de salarishuishouding van de club.

Voor Amoah was concrete interesse uit het binnenland. 'Maar dat is niks geworden', vertelt zaakwaarnemer Kees Ploegsma (SEG) aan Voetbal International. Ook buitenlandse clubs zouden geïnteresseerd zijn in de diensten van de Ghanese international. Bij de belangstelling vanuit Nederland zou het gaan om AZ en FC Utrecht, clubs die beiden nog op zoek zijn naar een nieuwe spits.

AZ stelt voorlopig alles in het werk om de Jozy Altidore (21) over te nemen van het Spaanse Villarreal. De Amerikaanse spits moet, wanneer hij naar Alkmaar komt, echter een flink deel van zijn jaarsalaris van een miljoen euro inleveren. Mocht de transfer afketsen, is Amoah mogelijk alsnog een van de kandidaten om de naar Ajax vertrokken Kolbeinn Sigthórsson op te volgen.

Overigens benadrukt Ploegsma dat Amoah zelf niet per se weg hoeft bij NAC. 'De transferperiode duurt nog lang en als er wat leuks voorbij komt, gaan we daar naar kijken. Amoah is tenslotte ook al dertig.'

Amoah beschikt in Breda over een doorlopende verbintenis tot de zomer van 2013. Eerder wist NAC grootverdiener Leonardo al op huurbasis aan het Oostenrijkse Red Bull Salzburg te slijten. In het voorgaande seizoen kwam Amoah – die in het verleden ook voor Borussia Dortmund, Vitesse en Fortuna Sittard speelde – tot tien competitietreffers in 28 optredens. (Tim Tempelaars)

0   0  
VAK-G

amoah gaat niet naar az en ook niet naar Fc utrech dat meld het VI

0   0  
Bienske

Liever naar buitenlandse club dan naar eredivisie club
- Leuker voor Matthew
- Beter voor Matthew's portefuille
- Beter voor onze portefuille
- Kan Matthew ons niet dwarszitten bij een andere ploeg uit de eredivisie (we maken onze concurrenten niet sterker)
- En bovendien is Az een schijtclub

0   0  
wessel

@JF; dan heb jij wim rijsbergen niet meegemaakt.
Toen schopten de ruziemakers mekaar letterlijk van het traingsveld.

0   0  
hektor

Amoah niet naar AZ of Utrecht. Ze kunnen zijn extreem hoge salaris niet betalen.
Jammer, want het salaris van Amoah is echt veel en veel te hoog voor een bijna failliete club als NAC.

0   0  
grizzlyman

vennegoor is transfervrij....;-)

0   0  
ikke

Wie is nu de opvolger van Leo ??

0   0  
KB

@ikke
Is Amoah al weg? En waar blijft Voskamp?

0   0  
zus

@KB Voskamp blijft in Polen

0   0  
Wim

Bij Nac hebben ze totaal geen verstand van TRANSFERBELEID!!!

WAT EEN AMATEURS: AMOAH VOOR 5 TON!

ZO WORDT HET NOOIT WAT MET ONS NAC!!!!!!!!!!!!!!!!!

Amoah heeft een transferwaarde van 3 miljoen.

0   0  
KB

@zus
Je meen het.
Volgens de dikke duim van ene "ikke" komt hij vandaag nog naar NAC en gaat Amoah vandaag nog naar AZ. Vandaar mijn terechte vraag aan dit figuur.

@Wim
Jij hebt er zelf blijkbaar ook geen kaas van gegeten! Amoah is nog niet verkocht en is sowieso geen drie miljoen waard. Jij bent zeker iemand die zijn huis ook al vier jaar te koop hebt staan voor 200% van de waarde?

0   0  
statler and waldorf

@Wim
heb je een zonnesteek of zo? ;)

0   0  
Wim

@statler and waldorf

@KB

JIJ HEBT ER OOK GEEN VERSTAND VAN........

ZIT JIJ IN HET NAC-BESTUUR EN VOEL JIJ JE AANGESPROKEN?


DAT IS DAN OOK MEER DAN TERECHT!

0   0  
statler and waldorf

@Wim

je hoeft geen capslock aan te zetten. kleine letters kan ik ook lezen.

Maar ik voel me niet aangesproken. Is kwestie van gezond verstand.

0   0  
KB

@Wim
Lekker schreeuwen zonder onderbouwing en vooral zonder nadenken.

Jij hebt 'er' blijkbaar wel verstand van, daarom heb ik een vraag voor jou (zodat we allemaal van je kunnen leren): Welke club gaat drie miljoen Euro betalen voor een blessuregevoelige spits van bijna 31 die maximaal 15 doelpunten per jaar maakt?

Ik zit overigens niet in het bestuur van NAC. Het technisch beleid is ook niet de verantwoordelijkheid van het bestuur, maar van de TD.

0   0  
Wim

@KB

Zit jij dan in de technische staf?

Leer van de transferaanpak van Utrecht! Ennuh..... als je er zo dik bovenop legt dat Amoah wegmoet........ zucht, zucht, zucht, dan levert Amoah uiteindelijk praktisch helemaal niets op.

Amoah is een zeer goede spits en NAC, wil NAC niet degraderen, dan hebben we zo'n spits nodig. Dus als een club de transfersom niet wil betalen, is er wat mij betreft geen man over boord.

0   0  
Bredafun

nog 1 keuring te gaan, dan sta ik in de spits!

0   0  
Dun Nakkenist

Wimke.... hahahahaha grappenmaker.
Amoah voor 3 miljoen ! Dat zullen dan geen Euro's zijn.

0   0  
Hugo

@nakkenist. Nog niet in guldens denk.

0   0  
KB

@Wim
Ik ben het met je eens dat Amoah een zeer goede spits is, maar hij is te duur en te blessuregevoelig. Voor zijn salaris kan je twee of drie goekopere jongens halen en met de huidige selectie en financien van NAC is dat waarschijnlijk verstandiger. Die verhalen dat Amoah een half miljoen moet kosten komt niet bij NAC vandaan, maar bij Ploegsma. Zoals altijd.

Ik zit niet in de technische staf. Ik ben ook niet de tereinknecht, verzorger, arts, masseur, etc. (kortom geen functie bij NAC)

0   0  
Bredafun

Eredivisie-transfer Amoah lijkt van de baan
De kans dat Matthew Amoah ook komend seizoen in de Eredivisie speelt wordt met de dag kleiner. Clubs uit de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie kunnen de Ghanees niet betalen.

In gesprek met Voetbal International laat zaakwaarnemer Kees Ploegsma weten dat er interesse was vanuit de Eredivisie. "Maar dat is niks geworden", zegt de agent. NAC Breda staat open voor een vertrek van de Afrikaan, die met zijn salaris fors op de begroting drukt in Noord-Brabant. AZ en FC Utrecht roken hun kans.

AZ lijkt zijn pijlen in eerste instantie te richten op de Amerikaanse aanvaller Jozy Altidore. Pas wanneer er met Villarreal geen akkoord wordt bereikt over de spits, komt Amoah in beeld in Alkmaar. "De transferperiode duurt nog lang en als er wat leuks voorbij komt, gaan we daar naar kijken. Amoah is tenslotte ook al dertig", aldus Ploegsma.

Amoah heeft in Breda nog een contract tot 2013. Ook vanuit het buitenland zou er interesse zijn voor de international, die in het verleden onder meer uitkwam voor Borussia Dortmund.

0   0  
Wim

@ Dun Nakkenist

Zucht! zucht! zucht! Met jou win je ook geen oorlog! Noad-mentaliteit = De-Nebosja-Gudelj-mentaliteit!!!

@ Bredafun

Mooi zo!!!

0   0  
Bredafun

@wim: ik mag hopen dat ie blijft en in de winterstop n andere club mag vinden waar ie nog veel mag verdienen!
maar laat m eerst middels zijn ervaring dit huidige jonge/nieuwe NAC naar n hecht team sturen. We hebben zon kerel nodig voorin mensen!
Hij hoeft niet bang te zijn voor zn salaris want dat staat vast, dus hoe beter ie deze periode gaat spelen hoe meer hij zich in de picture stelt voor andere en hopelijk voor hem betere clubs.
Zoals al eerder werd geschreven "'t is wel 1 van de publiekslievelingen en zeker bij de jeugd. Dus laat 'm blijven, beter voor hem en beter voor ons (in de toekomst kassa!)

0   0  
Dun Nakkenist

@wimke
je raaskalt dwaze vriend

0   0  
Wim

@ Dun Nakkenist

Kijk jij maar in de spiegel! Van een hoop gebakken lucht wordt ons NAC niet beter!!

De reactie vab Bredafun getuigt van inzicht!!

0   0  
Dun Nakkenist

@Wim
Kijk jij dan maar niet in de spiegel want die barst meteen.

Jij hebt 1 bijdrage geleverd waarin je zegt dat NAC geen verstand heeft van het transferbeleid en dat Amoah 3 miljoen waard is.
Ik weet niet wat je precies wil horen, maar 1) Amoah is geen 3 miljoen waard en 2) NAC afzeiken kunnen we allemaal, dus maak je geen illusies dat je dat beter kunt dan een ander.

Als jij Van As was en vast zou houden aan 3 miljoen voor Amoah dan zou iedereen je hoofd al eisen voor dat jij je naam kunt schrijven. Hoewel ik me afvraag of dat heel erg snel zou zijn.

0   0  
Bredafun

is het niet beter gewoon effe af te wachten. hier schieten we niks mee op en ik denk dat we allemaal toe zijn aan de eerste meeting in t stadion. Wij teminste wel!!
En dan zien we wel wat r t veld op komt lopen, alle respect voor alles hier, maar wij hebben dus geen ene drol te happen in al dat transfer gedoe, dus gewoon nog n paar weken nagels bijten en ik mag hopen dat ze daar dan met n team t veld op komen wat niemand verwacht had en de sterren vd hemel speelt!
Proost!

0   0  
Emilie

Tim Vincken gaat naar Feyenoord, dus die wordt ook geen 'aanwinst' voor NAC.

0   0  
Emilie

Hij heeft bijgetekend bij Excelsior bedoel ik.

Laad alle berichten na dit bericht in