Wij gaan niet opzij

Zundert-NAC: 0-5

NAC heeft de eerste oefenwedstrijd in aanloop naar het komend seizoen met 0-5 gewonnen. Zo'n 2000 mensen zagen hoe 4 nieuwe selectieleden een doelpunt voor hun rekening namen: Bonevacia, Schalk, Bayram en Buijs waren trefzeker. "Oude rot" Anthony Lurling was de 5e man die een streepje achter zijn naam mocht zetten. John Karelse was tevreden na afloop, maar vond wel dat er meer doelpunten gemaakt hadden kunnen worden. "We hebben kansen genoeg bij elkaar gespeeld. In de laatste fase van de wedstrijd hebben we zelfs nog even 1-op-1 gespeeld achterin, waarbij Buijs doorschoof naar de aanval. We wilden eens zien hoe dat uitpakte. Nou ja, hij scoorde, dus dat was prima." De coach benadrukte verder dat de opstelling van gisteren niet de opstelling voor komende seizoen hoeft te gaan zijn. Schalk begon in de spits en Luijckx en Buijs waren de centrum verdedigers. “Toeval. We proberen de komende weken alle mogelijke combinaties en posities uit.” Dat bleek ook, want in de tweede helft was het Eric Botteghin die samen met Jordy Buijs de lakens uitdeelde in het centrum van de verdediging. NAC lijkt verder een priuma vervanging voor Leonardo gevonden te hebben. Florian Jozefzoon liet zijn voeten spreken en liet zien hele mooie dingen met een bal te kunnen. Hij liet wel vlug weten dat bij hem het teambelang wèl altijd voorop staat. Het enige wat niet helemaal gelukkig liep was de eindpass. “Ik had met Alex Schalk afgesproken dat mijn voorzet steeds bij de eerste paal zou komen. In deze fase moet je echter ook nog op elkaar ingespeeld raken. Daar moeten Alex en ik de komende tijd dus hard aan gaan werken.” Deze vormen van overleg tussen de spelers onderling moeten John Karelse tot grote tevredenheid stemmen. "En ik heb het idee dat er ook echt een groep aan het ontstaan is. Dat is mooi natuurlijk, dat het klikt onderling. We hebben een prima eerste week achter de rug, ik kan niet anders zeggen." De opstellingen van NAC in de eerste en tweede helft dan: 1e helft: Ten Rouwelaar; Janse, Buijs, Luijckx, Gorter; Bonevacia, Gilissen, Schilder; Jozefzoon, Schalk, Lurling. 2e helft: Van Fessem; Janse, Botteghin, Buijs, Gorter (80' Edwards); Bonevacia (79' Bensiali), Zonneveld, Schilder; Jozefzoon (70' Sweres), Lurling, Bayram. Voor de liefhebbers van foto's: ga naar de NAC Foto site.

Bron: B-side Rats, Stem, NAC, NAC Foto site

 

Vorig bericht
'AZ geïnteresseerd in Amoah' 103 reacties
Volgend bericht
Zundert-NAC levert gelijk al 700 euro op 35 reacties
Advertentie
137 Reacties
0   0  
since1912

Ik heb ook het idee dat er inderdaad meer een groep kan gaan bestaan. Het klikt volgens mij best met de ajacieden en zonneveld kan de kar trekken, en volgens mij passen Buijs en Botteghin prima in de groep.
Staat toch een best leuk elftal:
Jelle
Janse-botteghin-Buijs-gorter
Schilder-bonevacia-Luijckx
Josefzoon-schalk-bayram

0   0  
henny

Jelle
Janse--Buis - Luijckxj-gorter
Schilder-bonevacia-Gudelj
Josefzoon-Amoa-bayram

0   0  
Robke

Ben benieuwd of de jeugdspelers die zijn ingevallen dit seizoen kans hebben om zich te bewijzen. Ik vind dat onze jeugdopleiding het verrassend goed doet nadat we er vele jaren geen fatsoenlijke speler vandaan hebben zien komen. Ik hoop dat dit de goede kant is van de financiele problemen.

0   0  
buurman

Volgens mij was het bij Leo de tweede helft van het afgelopen seizoen de eindpass die meestal ook niet lukte. Maar bij geen een speler lukte er toen nog iets.

Verstandige taal van Bone om te stellen dat het teambelang bij hem telt.
Een 5-0 is zeer mager en niet best maar het wil natuurlijk nog niets zeggen. Ik vond NAC niet goed spelen maar dat kan ook nog niet. Het moet wel beter worden.

Voor NAC wordt het een van de belangrijkste seizoenen. Als Karel dit gezelschap aan de gang krijgt kweekt NAC weer goodwill. Lukt het Karel niet dan zal NAC in versneld tempo naar de afgrond racen.
Degradatie overleeft deze club nooit.

Ik heb al wel een paar leuke liederen voor komend seizoen :

Ik betaal tax voor NAC, jij betaalt tax voor NAC wij betalen allemaal tax voor NACNACNACNACNAC....

En
Hij die niet spring betaalt geen tax, hij die niet springt betaalt geen tax.............. hij die niet springt betaalt geen tax.

Bovenstaande tekst is tevens uitstekend te gebruiken bij ons befaamd " rond zingen ":

Overal waar wij komen, vragen ze, wie zijn zij? en dan zeggen wij; we komen van vak G en betalen TAX......

0   0  
Chef Kok

Oei oei, buurman, je bent nog net iets triester dan ik al gedacht had.

0   0  
Ritchey

Nou Buurman....geweldig.......:|

0   0  
buurman

Aan Zundert natuurlijk, zoals veel NACers, uitstekende herinneringen; van zaal Romantica vroeger t/m de openingswedstrijd nu.

0   0  
Mieshoop

ik pink even een traantje weg na zo'n prachtig stuk satire van onze vriendelijke aansprakelijksteller.

5-0 in Zundert, steady, weinig van gezien. Nog twee spelers erbij en dan zal dn Karel het met die groep moeten doen. Niets is onmogelijk

0   0  
Dun Nakkenist

Ik ken ook nog wel een liedje
"Schijt aan de buurman, we hebben schijt aan de buurman. Schijt aan de buurmaaaaaaan"

De eerste oefenpot is een feit. Op naar de volgende dan maar.
Logisch dat de amateurs uit de regio Zundert zich willen laten zien tegen een club als NAC. Voor JK en z'n team gewoon een oefenpotje in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Niks meer en niks minder.

0   0  
Roberto

Een goede spits is zo essentieel.
Ik heb eerlijk gezegd ook niet het vertrouwen dat Amoah, die waarschijnlijk met fikse tegenzin nog een jaar zal blijven, er tien tot vijftien in zal schieten.

0   0  
Melis Boonstoppel

Ik vind het wel een lekker nummertje hoor! Bekt lekker weg in ieder geval.

0   0  
OetkerNAC

@ Dun Nakkenist

Dat liedje slaat is ook nog eens goed van toepassing op onze voetbal buren. De BVO Buurman van NAC komt uit Tilburg ;)

0   0  
Ritchey

Met zo`n humor moet je wel de "buurman van Breda" zijn

0   0  
Melis Boonstoppel

Off topic:

Stijn Huijsegems is transfervrij op te halen. Is net 29 jaar en was ooit een aardig talent. Is dat niet het proberen waard? Lurling wordt ook een dagje ouder.

0   0  
Melis Boonstoppel

Er moeten voorin toch echt minimaal 1, maar eigenlijk 2 spelers bijkomen. Anders wordt het een heel zwaar seizoen. Leonardo, Boussaboun, Idabdelhay, Kolkka, Jenner. Dat is alleen al qua aantal een grote aderlating voor de voorhoede. Wat is er voor terug gekomen? Schalk en Jozefzoon. Dat is echt veel te mager.

0   0  
Mieshoop

@melis,

mee eens. Maar welke echte NAC-spits die er gelijk staat is haalbaar? Boymans is naar AZ, Koevermans naar Toronto, Sibon naar Heerenveen, Boerrigter naar Ajax. Blijven namen als Voskamp, De Ceulaer, Rose of Poepon over...

0   0  
Bartje

@ Melis Boonstoppel:

Dat ben ik met je eens maar NAC zal er wel druk mee bezig zijn om voorin versterkingen te vinden!

0   0  
Melis Boonstoppel

Ja, desnoods zoek je het in die richting. Het gaat er ook om dat je gewoon genoeg mogelijkheden hebt. Reken er maar op dat Lurling regelmatig geblesseerd zal zijn. Daarmee verlies je niet alleen een linksbuiten, maar ook een alternatief dat als spits kan fungeren. Daarbij kan je Schalk ook nog niet als volledig meerekenen. Zo kan je echt geen eredivisie ingaan. Ze moeten gewoon creatief zijn.

0   0  
johan o

Niveau daalt buurman.... erg triest!

0   0  
Hugo

De Ceulaer....waar kennen we die ook al weer van..

0   0  
zus

Vitesse heeft zich tot op heden eigenlijk vooral versterkt met de trainer...
Zou een andere oud gediende ook terug keren in arm hen?

Amoah is in Nederland vooral bekend als topscorer voor Vitesse. In de laatste wedstrijd voor zijn vertrek naar Duitsland scoorde hij nog twee doelpunten tegen … NAC Breda. Daarmee passeerde hij Nikos Machlas en John van den Brom op de topscorerlijst van Vitesse. Hij was goed voor 61 doelpunten.

0   0  
Melis Boonstoppel

Wanneer Amoah vertrekt zou dat een goede zaak zijn. Het lijkt gewoon uitgewerkt tussen NAC en Amoah. Met het geld wat dan vrijkomt kan je gaan kijken naar een volwaardige NAC-spits. Iemand suggesties?

0   0  
mika

@bsr @buurman

Hoeveel buurmannen zijn hier eigenlijk?

Want ik begin er sterk in te geloven dat hij het erom doet want zijn reactie voegt weereens niets toe.

0   0  
Veritas

Buurman, je hebt het altijd zo graag over het verleden. Wanneer kom je hier eens op terug: http://bit.ly/willemmaas

0   0  
since1912

@ melis boonstoppel

Het probleem is dat NAC niet de enige (eredivisie)club is die een aanvallers tekort heeft. Denk maar aan sigthorsonn en boymans en de ridder enzo die allemaal interesse hebben.
Alleen NAC moet het dan nog hebben van de transfervrije aanvallers.. En die criteria maken het veuls te moeilijk:
-transfervrij
-geen hoog salaris
-aanvaller van niveau
-moet bij NAC passen
-moet naar NAC willen
Dan blijft et haast niks meer over dus moet v as echt z'n best doen en heeft het best moeilijk lijkt me.
Dus als wij m eens gaan helpen, ik zeg, reageer hier onder maar en geef namen van aanvallers die aan zoveel mogelijk criteria van hierboven voldoen, ik wens jullie succes;)

0   0  
lee

geen breda logo in het nek?

0   0  
lee

het nek= de nek;)

Overigens wel raar dat het shirt nergens officieel 'gepresenteerd' wordt. Niet door Patrick, niet door NAC. Link naar 'het nieuwe uitshirt seizoen 2011/2012', zou toch wel op zijn plek zijn... Beetje amateuristisch weer.

0   0  
Melis Boonstoppel

@Since1912

Dat is wel heel gemakkelijk gesteld hoor. Je moet niet naar andere wijzen, maar naar jezelf kijken. Overigens zijn er genoeg andere clubs die het ook niet met bakken geld moeten doen. Dus als je dan toch wilt wijzen. Vorig jaar haalde Ado Bulykin. Dit jaar haalt De Graafschap De Leeuw. Bovendien wordt ook de voetballerij gekweld door de bezuinigingen, waardoor een hoop spelers hartstikke blij zullen zijn, wanneer een club als NAC aanklopt. Er moet op een gegeven moment echter wel toegehapt worden.

0   0  
jan

Hoezo Poepon is toch niet transfervrij? Als dat wel zo is: HALEN!!!!

Rose werkt wel hard, en kan koppen. Misschien prestatiecontract: basissalaris van Bayram of Bouwman(of lager) + hoge wedstrijd- en doelpuntpremie.

0   0  
welovebreda

weet iemand trouwens wanneer er een foto komt van de nieuwe wedstrijd shirtjes van patrick sportswear?

0   0  
jan

en ja buurman je bent een pannekoek hoor

van derat.nl:
André Alves dos Santos
http://www.youtube.com/watch?v=vX83DIyVZos

Ziet er heel aardig uit. Super snel en goede handelingssnelheid, overigens in tegenstelling tot z'n tegenspelers. Niveau is niet heel erg hoog.
Braziliaan, 27 jaar. Laatste 2 jaar Videoton(horvath), 34 goals in 73 wedstrijden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Andre_Alves

TRANSFERVRIJ!

0   0  
Benji

@since1912
Janse-botteghin-Buijs-gorter
Schilder-bonevacia-Luijckx
Josefzoon-schalk-bayram

Als je zo kijkt, dan ist echt een jong elftal geworden, 3 jaar geleden had ik niet gedacht dat we nu al zoveel jong talent in onze groep hebben

0   0  
Melis Boonstoppel

@Benji

Janse: moet het nog bewijzen
Botteghin: goede speler in 1ste divisie, maar zal ook nog moeten wennen aan de eredivisie.
Buijs: Lijkt een aanwinst.
Gorter: Als back absoluut nog geen zekerheidje.
Schilder: goede speler voor NaC.
Bonevacia: eerst bewijzen + van Ajax.
Luijckx: vorig jaar de grote teleurstelling.
Jozefzoon: nog wispelturig + van Ajax.
Schalk: grote overstap van de A1 naar het eerste.
Bayram: moet nog laten zien het eredivisieniveau aan te kunnen.

Die voorhoede die jij eventjes als eredivisiewaardig opstelt, is totaal niet realistisch.
Jeugd inpassen is prima hoor, maar sommige mensen op deze site zijn wel heel optimistisch.
Die voorhoede krijgt het heel, heel zwaar en komt momenteel nog veel te kort voor een heel seizoen op dit niveau. Je kan ook nog niet van dit soort jongens verwachten dat zij voor de doelpunten gaan zorgen. Neem daarbij dat het middenveld ook al niet barst van de creativiteit en je moet concluderen dat het aanvallend matig tot zwak is.

0   0  
rsb

@ jan.

Ben het helemaal met je eens.. Als ze Rose halen zou ik helemaal gek worden. Is al jaren mijn favoriete speler van de eredivisie! Wat een noad heeft die kerel.

Zou geweldig zijn Rose naar NAC.

Hup NAC

0   0  
brasilia

@ Meils

Volkomen mee eens. In principe heb ik wel vertrouwen in verdediging en middenveld. Voldoende alternatieve door evt met spelers te schuiven. Enige 2 posities die in mijn ogen nog niet bezet zijn zijn die van aanvallende middenvelder/spelverdeler en spits. Hoop namelijk nog steeds dat Amoah weggaat, omdat hij nooit meer dan 15 goels per seizoen meer maakt sinds een aantal jaar, ook altijd min een wedstrijd of 6 a 7 mist door blessures/schorsing/interlands. Voor iemand met dat salaris kun je beter 2 spelers halen die misschien iets minder kwaliteit hebben maar die er samen ook 15 inschieten. Verder niet kapot van Jozefzoon, wel acties, maar 0 rendement gister. 10 keer ruimte en tijd voor voorzet die geen van allen aankomen. Verder ook teveel alleen en meteen om niets protesteren als hij terecht geen vrije trap krijgt, en ik heb ook de mentaliteit gemist als ik naar zijn lichaamshouding en gezicht keek. Dit itt Bonevacia die het ik na 10 minuten wel goed vond oppakken en ook goede acties had.
Qau spits misschien McDonald die bij Beerschot ook niet ruzie heeft, alleen is dat dan wel goed? Verder misschien Vennegoor nog een jaartje (of 2) vastleggen. Kan hij Schalk ook goed begeleiden en heb je iets achter de hand als het nodig is. Zelfde geld voor Mark de Vries wellicht. Alleen weet ik niet of beide transfervrij zijn. Geloof ook niet dat beiden een basisplaats kunnen willen eisen.
En evt naast Amoah ook Schilder weg aan Utrecht voor als NAC er 2 mln voor kan ontvangen. Hoe goed ook moet dit op middenveld zijn op te vangen en kan NAC weer wat halen voor de voorhoede waar men idd nog 2 a 3 spelers tekort komt.

0   0  
nachopper

Dacht gisteren even dat we een hoop nieuwe spelers hadden.......patrick, patrick en patrick enne.....ene patrick!!
Toch maar minder drinken dan!

0   0  
tommienac

Rose is zeker niet transfervrij. Wel een goede speler voor NAC, maar ook wel weer oud. En Poepon is een van de beste spitsen in de eredivisie. Maar ook zeker niet transfervrij. Beide dus niet haalbaar voor dit seizoen. Helaas.

0   0  
tommienac

En op www.vvzundert.nl kun je de foto's zien.

0   0  
snakie

Ik denk dat er een TAXi besteld moet worden voor Buurman...

0   0  
papaedje

Een taxi richting Blauwe Kamer voor de buurman

0   0  
Overal

@buurman

Ga is deaud
wat een gezeik man, als het aan jou ligt was NAC failliet gegaan zodat je je volledig kon richten op je grote liefde Willem II?
Stop is met ons lastigvallen, zielig geval

0   0  
Ruben

Mooi shitrt trouwens. Die ga ik zeker halen.

0   0  
RubeNAC

Ben benieuwd naar het thuisshirt.uit is zeer netjes.
Hoop alleen dat het nieuwe thuistenue echt een 100jrig bestaan uitstraling heeft..

0   0  
pdr

lijkt me dat er volgend seizoen pas een shirt met 100 jaar NAC uitkomt. We zijn in september 1912 opgericht.
Vind het nieuwe uitshirt er netjes uitzien maar 64,95 is mij echt te gortig voor een patrick shirt.

0   0  
Hugo

64 euri's...tja, lijkt me wel dat Patrick gewoon 20 e per shirt stort op REDNAC. Ze sponsoren NAC met een '
aanzienlijk' bedrag. Maar dat bedrag moet de supporter gewoon indirect dokken voor de shirts.

0   0  
sam

Ik heb ook wedstrijd gezien.
Ik kan alleen concluderen dat j.Karelse niet weet waar hij mee bezig is Eerder berichte hij dat hij opzoekt is naar een centrale verdediger en een buiten speler.
Als je bij NAC mag treinen dan zou ik zeggen hal 2 centrum spitsen bij voordat het te laat is.
Schalk is aardige jongen die hoort te voetballen in hoofd klasse en niet in eredivisie.Amoah is een speler die je lekker voor 15 wedstrijden kan gebruiken en de rest is hij geblesseerd.
Verder snapte ik ook niet da zonneveld niet hele wedstrijd als linkerverdediger speelde.Gorter is te licht ..

0   0  
zitopf7

@ sam

Jij snapt het zoiezo niet.
OEFENPOTJES zegt dat jou iets.
Tuurlijk zijn dit geen officiele opstellingen maar wedstrijden om te proberen.

0   0  
Dun Nakkenist

@Sam
Nee jij snapt het knulleke.
John Karelse is op zoek naar een hoofdconducteur om bij NAC te kunnen treinen. Nou goed ?

0   0  
bredafun

@Sam, heb al 'n hoop onzin gezien hier maar wat jij nu publiceert dat is echt triest man, ga lekker verder feesten en geen onzin rondstrooien hier!

0   0  
daantje

@melis boonstoppel
ik zou poepon echt een goeie spits vinden voor nac

0   0  
since1912

Komop mensen, roep is wat namen die NAC in de aanvalslinie kan gebruiken! Want ik weet er maar weinig en v as ook denk ik anders hadden we al wel een goede spits...
En denk aan de criteria in een reactie van mij hierboven ergens;)

0   0  
daantje

poepon :)

0   0  
Bienske

Is Poepen transfervrij? Volgens mij niet.

0   0  
since1912

Nee dacht het ook niet, meende ergens gelezen te hebbe dat er een prijskaartje aan vast zat dus helaas...

0   0  
Ruben

sms: poep on naar 6464:p

0   0  
John F.

Sjoerd Ars, De Leeuw (Veendam)

0   0  
magnesiumslikker

@john f
Onder welke steen heb jij gelegen? Beiden zijn vertrokken.

0   0  
dunco

Koevermans ;-)

0   0  
Bredafun

die ene van roda: Mads Junker ???

0   0  
Overal

@Bredafun

Over Junker:
Ondanks de vele treffers is er weinig belangstelling voor Junker. ,Misschien dat er in de zomer iets komt. Als Roda dan nog iets aan mij kan verdienen, valt daar zeker over te praten. En anders voetbal ik nog een jaar in Kerkrade en verleng ik misschien zelfs als de club dat wil,' aldus Junker, die donderdag 30 jaar wordt.

Oftewel of hij wil naar een grotere club of hij blijft bij RODA, die gaat dus nooooit naar NAC

0   0  
Fritske F6

Hebben we nu al een fatsoenlijke "nr 10"?
Anders Hofs misschien?

0   0  
Roberto

Gudelj is in mijn ogen een ideale nummer 10.
Diepgang, kracht en een geweldig schot.

Gorter is wat mij betreft afgeschreven voor die positie.

0   0  
Bredafun

@overal, 't is toch te proberen? altijd handig om toch n x de hengel uit te gooien om te informeren.
misschien gaat ie wel akkoord who knows!! t is wel 1 van de topscoorders.

0   0  
KB

@Bredafun
Precies, gewoon proberen! Hij heeft wel een contract tot 2012, maar misschien laat Roda hem toch voor niks gaan. Gelijk ook bij Barcelona informeren naar dat Argentijnse spitsje.
altijd handig om toch n x de hengel uit te gooien om te informeren.
misschien gaat ie wel akkoord who knows!! t is wel 1 van de topscoorders.

0   0  
Wanny

Denk dat Junker wel naar een club gaat die lager is geeindigd dan zijn huidige club, voor het nieuwe seizoen weinig perspectief heeft en hem financieel weinig kan bieden.

NAC moet het hebben van spelers uit de eerste divisie, spelers van staartclubs uit de eredivisie (Graafschap, VV, Excelsior, RKC) of het huren van jonge spelers die bij de topclubs buiten de boot vallen. Dat is de vijver waarin Van As kan vissen.

0   0  
since1912

@ wanny
Waarom niet buiten nederland?
Lopen genoeg goede spelers in de 2de Engelse league, 2de Bundesliga, en vooral ook in het oostblok!
Genoeg spelers die aan de criteria van hierboven voldoen dus waarom alleen in een straal van 200km? En dan ook nog die 200km noorden, ipv in België is te kijken of daar wat rondloopt."

0   0  
Henri

@Roberto
Natuurlijk is Gudelj geen nummer 10. De kwaliteiten die jij hem toedicht heeft hij zonder meer. Maar van een nr 10 wordt meer verwacht. Voetbalintelligentie, rust, balvastheid, het tempo van de wedstrijd kunnen bepalen, een steekbal kunnen geven en kort achter een spits kunnen spelen. Dat kun je van deze jongen natuurlijk niet verwachten. Hij heeft zijn hele leven centrale verdediger gespeeld. Het is dat Maaskant hem meer als middenvelder zag anders had hij misschien nooit het eerste gehaald. Karelse heeft hem nooit als middenvelder opgesteld in het tweede. Nee Gudelj is niet het type speler voor een nr 10 positie en heeft er bovendien veel te weinig ervaring voor. De enige spelers die geschikt zijn voor een nr 10 positie zijn op het ogenblik Bruins en Hofs.

0   0  
buurman

ALLES KOMT GOED.
POLONAISE !

0   0  
Fritske F6

Gorter doet het prima als linksback en ik zeg: vooral daar houden.
Maar Henri, in deze selectie wie acht jij het beste op "10"?
Schilder?

0   0  
Bredafun

en mochten er verders geen rare dingen gebeuren en alle spelers blijven die er nu zijn. dan hebben we altijd amoah nog in de spits toch?
nog 5 weken :)

0   0  
Roberto

Herni, de vaardigheden die jij opnoemt bezit Gudelj naar mijn mening wel.

Vanwege zijn kracht zeer balvast en rust aan de bal.
En met name een geweldig schot. Ik heb Gorter nog geen fatsoenlijk schot op goal zien rammen toen hij op tien stond.

0   0  
Overal

@buurman
Inderdaad, alles komt goed.
Kun je niet tegen he manneke?

0   0  
Bredafun

is er nog nieuws over de eventuele transfers van Schilder & Amoah?????

0   0  
jan

Ik had hier een reactie over ene Andre Alves gezet. Blijkbaar is BSR niet zo happig op misschien handige tips(niet zelf bedacht, overigens).

0   0  
Breda tot op het bot

Ik hoorde Busselaar afgelopen zaterdag tegen een groepje supporters vertellen dat de transfer van Amoah in de pijplijn zit en het volgens hem er positief uitzag dat het rond gaat komen met een club. Over de toekomst van onze club klonk hij ook optimistisch. Hij gaf aan dat er nog twee grote hobbels te nemen zijn. Eén daar van is de belastingdienst (ondanks de lening van 2 ton van RedNAC). Over de andere hobbel wilde hij helaas niks kwijt. Verder had hij het ook nog over Leonardo. Dat gedeelte kon ik echter niet goed volgen.

Misschien heeft iemand anders dit gesprek ook gehoord en kan dit bevestigen.

Busselaar begeeft zich volgens mij graag onder de supporters en ik vond dat hij redelijk open was in zijn antwoorden.

0   0  
Henri

@Fritske F6
Allereerst is het natuurlijk zo dat als je met een nr 10 wilt spelen er met een middenveld met de punt naar voren gespeeld moet worden, de nr 10. NAC speelt echter de laatste jaren altijd met de punt naar achter Gillisse. Het voordeel van de punt naar voren is meer scorend vermogen. Hoe vaak zien we niet dat Amoah of Fuji alleen in de 16 staat. Komt de bal niet bij hem is het einde verhaal. Met een bijsluitende nr 10 is het veel gevaarlijker. Zoals Boussaboun regelmatig deed afgelopen ramp seizoen. In de huidige selectie zou Lurling met zijn ervaring, inzicht en techniek de beste nr 10 zijn. Met het verstrijken der jaren is de scherpte als vleugelspeler er bij hem wel af.

0   0  
scheppioni

De komende weken zullen we het zien, hoe ons NAC ervoor staat !

0   0  
Fritske F6

@Henri, ok daar kan ik me wel in vinden.

Maar als we inderdaad met die punt naar achter spelen, verwacht ik dat het middenveld bestaat uit Schilder-Gillissen-Gudelj, dan zou het helemaal niet zo vreemd zijn als of Schilder of Gudelj inschuift als een soort nr 10

0   0  
jan

Addo verrassende verschijning op PSV-training
Eric Addo traint mee met PSV. De Ghanese verdediger is op zoek naar een nieuwe club. In Eindhoven houdt hij zijn conditie op peil, weet het Eindhovens Dagblad.
Addo vertrok deze zomer bij Roda JC. De Ghanees hoopt op een lucratief avontuur in het buitenland, maar tot een transfer heeft dit nog niet geleid. Wel onderhoudt Addo contacten met verschillende buitenlandse clubs. In afwachting van een mogelijke overstap traint Addo mee met PSV.

In het verleden kwam Addo reeds negen seizoenen uit voor de Eindhovenaren. Of een terugkeer in de maak is, is nog onduidelijk. Addo laat aan de krant weten nog niet met trainer Fred Rutten gesproken te hebben over een mogelijk nieuw dienstverband in Eindhoven. PSV is nog op zoek naar een extra verdediger.


Rechtsback, centraal, transfervrij, ervaren, eredivisiewaardig.

0   0  
John F. @ magnesiumslikker

Onder de steen van de voetbalzomerslaap blijkbaar. Je hebt gelijk, maar laat ik het dan zo zeggen: types à la... Ars en de Leeuw.

0   0  
Pinteman

Dan zou ik eerder voor een type Van Basten, Pélé of Messi gaan.

0   0  
Henri

@Fritske
Inderdaad speelt NAC helaas met de punt naar achter op het middenveld. NAC speelt onder Maaskant en Karelse om niet te verliezen. Het gevolg is dat men meestal toch verliest en het voetbal niet om aan te zien is. Bovendien gebruikt Karels 3 verdedigende middenvelders, hoe wil dan zelf in hemelsnaam ooit gevaarlijk worden, laat staan scoren? Met de punt naar achter zou ik Schilder centraal zetten. Is voetbaltechnisch de beste, heeft redelijk wat ervaring, goed overzicht en traptechniek, in ieder geval stukken beter dan Gillisse. Rechts dan Gudelj en links Gorter. Zij hebben beiden diepgang en conditie genoeg voor het loopwerk. Bij 4-4-2 zou Lurling dan de meest vooruit geschoven middenvelder worden.

0   0  
since1912

@ Jan
Kijk daar was ik nou opzoek!
Voldoet aan veel van m'n criteria en kan vooruit op een positie die NAC wel kan gebruiken!
V as bende gij al wakkerrrr

0   0  
John F. @ Pinteman

LOL. Daar hedde gij nou weer gelijk in. En dan ook nog voor het salaris van types als De Leeuw en Ars, dan zijn we d'r uit :-)

0   0  
geelzucht

@ jan,
Andre Alves, ja dat was mij ook opgevallen( zie derat.nl). Transfervrij, 27 jaar en topscorer in Hongarije. Staat trouwens ook in de belangstelling van racing Genk.

0   0  
geelzucht

Hadden we daar trouwens ook niet een scout lopen genaamd Petö?
Tamar maar eens even een praatje maken met Andre Alves.

0   0  
Joop NAC

Mooi hoor al die scouts...

0   0  
Hugo

Alves....een braziliaan... Laat ook maar...Ik heb het even gehad met die brazilianen.

0   0  
Wanny

Er zijn nogal wat mensen die niet in de gaten hebben dat het max salaris bij NAC tegenwoordig circa 1,5 ton is. Daar komen dit soort spelers echt niet voor. Yuri Rose, dat is dan nog wel een verstandige naam die binnen het budget zou vallen.

0   0  
Harry_NAC

Omroep Brabant was aan het filmen afgelopen Zaterdag, iemand al beelden gevonden daarvan?

0   0  
rsb

Wat hoop ik op Yuri Rose! Maar ze houden het weer wel goed spannend.

Weet iemand of de nieuwe shirtjes nu al te krijgen zijn of is het zo nu bestellen en over een paar weken ophalen?? Ga namenlijk maandag op vakantie dus zou hem dan al graag hebben.

Hup NAC

0   0  
Bienske

Heb ook even rond gespeurd voor Since1912 die graag wat namen hoort/ziet:
Luigi Bruins(Feyenoord, transfervrij, middenveld), Darl Douglas(Heracles, transfervrij, aanval), Bas Sibum (NEC, weet niet of ie bijgetekend heeft, middenveld), Danny Koevermans (PSV, transfervrij maar had deze niet al een club gevonden?, spits), Eric Addo (Roda, transfervrij, verdediger), Arnold Bruggink (Twente, transfervrij, middenveld/aanval), Jeremie Aliadiere (transfervrij, spits), Giles Barnes (WBA, transfervrij, spits maar wellicht veel salaris) en ik geloof dat Gianni Zuiverloon ook transfervrij is omdat hij zichzelf heeft uitgekocht bij WBA.

0   0  
TNAC

Minimale loon die een speler buiten de EU verdient is 4 ton per jaar, dus schrijf maar Addo en die alves op je buik..

0   0  
Bienske

+ Hofs & Koolwijk

0   0  
Bienske

@TNAC

Ik geloof dat zulke regels makkelijk te omzeilen zijn als een voetballer al een bepaalde tijd binnen de EU werkt, weet alleen even niet hoe dat ook al weer zat.

0   0  
Bienske

De Koef zit inmiddels in de VS zie ik dus dat wordt m ook niet

0   0  
Snake

We durven met deze selectie de competitie in te gaan.
Alles wat er bij komt of mocht komen hou ik me niet mee bezig.
Wel vertrek van nog een paar juig ik van harte toe. Tenzij?????? Ook ik kan niet in de toekomst kijken maar hoop dat de Leo trein o.a. goed gesmeerd gaat lopen dan.

0   0  
Bienske

Ik zie overigens op de NAC site dat Gorter, Buijs en Luijckx te boeke staan als verdedigers en Gudelj inmiddels als middenvelder wordt gezien.

0   0  
since1912

@ bienske
Kijk daar zitten toch aardig wat tussen die prima bij NAC vind passen. Kijk ik ben v as niet maar hieruit moet je to h wel kunnen vissen...?
Bruins, Douglas', sibum, addo. Allemaal spelers die wel degelijk bij NAC kunnen voetballen. Als ze onder het salaris van 2 ton pj blijven en de spelers dit willen moet dat gewoon kunnen gebeuren!
En een beetje concurrentie op posities kan totaal geen kwaad, zorgt alleen maar dat spelers harder gaan werken op trainingen en in de wedstrijden ook om nu gesis lek te krijgen/houden!
Come on NAC Breda!
We love you

0   0  
since1912

Nu gesis lek = een basisplek

0   0  
jan

@bienske

Juist. Als ze al 5 jaar in Europa spelen, zoals Alves doet, hoeven ze dat plafond niet te verdienen. Die Alves ziet er echt goed uit(43 uit 73 volgens mij). Peto moet hem kennen.
Aladiere en Barnes zijn redelijk bekend, maar zullen teveel vragen.
Addo lijkt mij een versterking, misschien wel de nieuwe Penders voor 2 jaar. Bij PSV was ie een tijd heel goed.
De rest heeft al een club of hebben geen NOAD(bruins).

0   0  
geelzwarte

Bruno Andrade halen voor een prikkie bij Helmond.

0   0  
nacfan

@Harry_NAC

http://www.bndestem.nl/video/article9052952.ece

0   0  
Bienske

Heb 't gevoel dat het heeeel moeilijk gaat worden om een (eventuele) vervanger voor Amoah te zoeken aangezien ik zelf maar weinig soeps kan vinden dat aan alle eisen voldoet (transfervrij, weinig salaris etc. etc.), de spreekwoordelijke vijver van v. As is dus bijzonder klein.
Ik denk dus dat het op dit moment het beste is als we Mathhew gewoon nog een jaar behouden, en dan op tijd(!) op zoek gaan naar een geschikte vervanger.

0   0  
Bienske

@nacfan

Leuk intervieuw met de 'altijd eerlijke' Karelse, die recht door zee de intverieuwer verteld hoe 't staat: Hij heeft er al plezier in (en tussen de regels door: zin in komend seizoen), is nog op zoek naar RV en vleugelspits.

@Geelzwarte

Bruno Andrade staat nog 3 jaar onder contract bij het Belgische STVV ;-)

0   0  
fan uit zevenbergen

amoah in belangstelling van az , bron a.s grote man van az

0   0  
Bienske

@fan uit zevenbergen

Vertel ons meer over wat je gehoord hebt. :)

0   0  
geelzwarte

als hij een jaar bij Helmond Sport wil voetballen dan zal het voor NAC piece of cake zijn om hem voor een jaar te huren. Dus Bruno menneke KOMUUUUH.

0   0  
Bienske

Alweer huren zeker? Dat is handig idd!

0   0  
Gek

@geelzwarte
Bruno Andrade is al tijdje naar belgie vertrokken..

0   0  
Ed Ziektewet

Erg veel zin in het komende seizoen! Eindelijk weer een fris jong team die hopelijk lekker veel strijd gaan leveren. Nu alleen amoah nog buiten werken en een nieuwe spits halen en we zijn er klaar voor!!! Hup NAC!!!

0   0  
since1912

@ bienske
Juist, de vijver is erg klein.
Waarom dan alleen naar de Eredivisie en Juup kijken als we ook groot brittanie, Scandinavië, oostblok, en het 2de niveau van Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk enzo hebben. Daar moeten gewoon dozijnen spelers tussen al die competities zitten die aan de criteria van mij voldoen! Alleen snap ik best dat v as niet de spits van de nr.7 van de 2de Spaanse league volgt maar toch, dat is waar je (over)betaald voor wordt.....

0   0  
Bienske

@Since1912
Mee eens, clubs als AZ & Groningen doen het ook maar ook clubs als ADO. Dus wij zouden ook eens wat rond moeten gaan kijken in die landen. Voor het Oostblok (met name Hongarije) hebben dhr. Petö natuurlijk maar, op Horvath na, is daar ook nog niet veel uit terecht gekomen helaas!

0   0  
Blaat

De andere hobbel heet J Hoppen die nog een betalingsachterstand heeft van meer dan 1 mjn Euro!

0   0  
henkie

Spelers halen snap ik niet hoor.
Kijk naar RKC en Den Haag vorig jaar gewoon volle gas erop en blij zijn dat we nog een jaartje mogen.
Zo zijn we zo goed als failliet dan moeten we Nac Redden dan komen ze de inboedel veilen en nu moeten we weer overal spelers vandaan halen omdat we mischien niet goed genoeg zijn.

No guts no glory volle bak op het veld en tribune en begroting op orde en alles boven handhaven is al een prijs.
Svp alleen hoge salarissen voor spelers die jaren bij de club blijven.

0   0  
RubeNAC

Sibum is naar Duitsland!Douglas,Bruins,addo,hofs,zouden goede zijn.
Heeft hveen/az/utreg/twente ,geen overbodige spelers ? Vaak een Goed tweede elftal ook.

0   0  
yellowarmy-vak f4

gabor babos tekent bij ajax als stekelenburg vertrekt

0   0  
geelzucht

Bruins idd een goede, maar Douglas en Addo niet echt. Andre Alves voetbalt al 5 jaar in europa, dus het verhaal van die 4 ton is nvt. Ligt Tamar nu te slapen? Spits die transfervrij is en bij Videoton heeft gevoetbald. Bij vertrek Amoah hem zeker te weten benaderen.

0   0  
nacfan

Morgenochtend laatste nieuws rondom (transfer) Amoah!!

Bron: Ronald Strater op twitter

0   0  
Bienske

Bruins ben ik inderdaad ook een groot voorstander van, ondanks het ontbreken de NOAD mentaliteit zoals wij die kennen bij o.a. een Lurling of Gorter. Maar een uitstekende voetballer voor NAC, zijn komt kan ik alleen maar aanmoedigen.
Addo zou ik ook een kans geven, we hebben nog een RV nodig en met Addo heb je toch een eredivisiewaardige stand-in voor Jens Janse en eventueel als Janse geblesseerd/gepasseerd is een prima eerste RV. Misschien een contract voor 1/2 jaar.
Andre Alves ken ik (uiteraard) niet maar lijkt een goede, hoop dat Petö deze jongen al op het oog heeft, maar ja zo lang onze Matthew nog bij NAC zit heeft het weinig zin om Alves te halen.

0   0  
Bienske

@nacfan Ik lees het ook net. Reuze benieuwd!

0   0  
since1912

Nou, Amoah weg. Wie word dan de spits?
Schalk die pas 10 minuten Eredivisie heeft gehad? Moet hij ons naar eventueel Europa loodsen?
Ik ben benieuwd wie de vervanger word als hij weggaat, maarja eerst zien dan geloven!

0   0  
Talent

Vorige week maakte ik al melding van de interesse voor Amoah vanuit Alkmaar bij vertrek van sigtorson...grote kans nu hij naar Ajax gaat dat Amoah naar de club van Stewart vertrekt...afwachten dus nacfan...;)
Maar er zit nog meer aan te komen...wordt vervolgd, heb geduld

0   0  
Bienske

Volgens mij zit Altidore dichter tegen een transfer richting Alkmaar aan dan Amoah hoor maar goed, misschien beide of een andere club. 'T kan allemaal!

0   0  
Gek

@ Talent
Wanneer denk je dat er over dat 'meer' meer naar buiten zal komen? ;)

0   0  
leen

Wat een domme reactie om te zeggen dat hij niet goed genoeg is omdat hij er niet meer als 15 per jaar scoord. Hij loopt gemiddeld 1 op 1! Dan kunnen niet veel spitsen van onze hem evenaren de laatste jaren. Jammer dat hij vaak is geblesseerd. Krijgt ook zeer weining goede voorzetten en krijgt weinig steun voorin. Zonde als hij weg zou gaan. Oke hij is wat duurder. Maar beter als 2 net niet toppers. Hier gaan we goud mee verliezen als hij weg gaat. Zo een spits krijgen we niet meer. Didier van tornhout ex sprarta en roda heeft van as op t oog als vervanger

0   0  
daantje

bruins zou zeker goed zijn

0   0  
daantje

bruins zou zeker goed zijn!

0   0  
Melis Boonstoppel

Ik heb het idee dat Amoah naar PSV verkast. Zij beschikken over geld. Berg en Koevermans zijn al vertrokken. Reis lijkt ook verleden tijd.
Zij kunnen een spits als Amoah er dus goed bij gebruiken. Veel eredivisie-ervaring en aardig wat goals.
Daarbij zal NAC blij zijn als ze zijn salaris kwijt zijn. Een koopje dus.

0   0  
nacbreda1912.nl

Seieuze belangstelling AZ voor Amoah. Vertrek lijkt aanstaande. Eerste bod afgewezen.

0   0  
rattack

@ nac1912: er zouden twee nederlandse clubs interesse hebben. Andere is vermoedelijk fc utrecht.

0   0  
Paul

Helemaal met Leen eens.
Altijd dat meepraterij gedoe hier van Amoah is niet goed genoge, nee daarom is er interesse van andere clubs. Een spits die 1 op 1 loopt krijgen we bij NAC nooit meer! Dus liever wat extra geld uitgeven aan Amoah dan straks geld uitgeven aan 2 vervangers die op het niveau Vd Ede, Vd Weert, Roelofsen zitten.

0   0  
Rbull

Ben benieuwd wel bod az dan wel niet heeft uitgebracht. Stewart weet hoe we er voorstaan, vraag me dan ook af; Is dit een voordeel of een zwaar nadeel?

0   0  
Joop NAC

Ik hoop toch dat Amoah bij NAC blijft, is gewoon een prima spits. Daar ga je niet transfervrij een prima vervanger voor vinden. Ik vind het in de stem stukje ook maar voornamelijk giswerk moet ik zeggen. Iedereen had dit wel kunnen verzinnen dat az, psv en utrecht een spits zoeken. We zullen zien...

0   0  
Hugo

Leuk, aardig. Amoah is een topspits voor NAC begrippen, met een bijbehorend topsalaris. Ik ben een amoah fan. Maar laten we eerlijk zijn, een vertrek zou het beste zijn voor NAC. Het is moeilijk aan de supporters te verkopen dat er eerst 4 ton moet worden ingezameld zodat NAC met veel pijn en moeite kan blijven staan en dat Matthew op zijn beurt het jaarslaris, overigens veroorzaakt door....ach laat ook maar, van 5 ton opstrijkt in een seizoen. Ik ben alleen bang dat ook az/utrecht/andere partijen, niet meekunnen in dit soort astronomische bedragen.... We shall see.

Onthulling nieuwe shirts laat trouwens wel vrij lang op zich wachten...

0   0  
Dun Nakkenist

Amoah is goed om te hebben als ie niet zo verrekt duur zou zijn. Z'n rendement is ook weer niet zo bijzonder hoor.

Amoah loopt 1 op 1 ? Hahaha
Volgens mij kunnen sommige mensen niet zo goed rekenen.

2007/08 NAC Breda 25 11 afgerond 1 op 2
2008/09 NAC Breda 22 12 afgerond 1 op 2
-toen:9 in 6 wedstrijden (dus 3 in de overige 13 wedstijden)
2009/10 NAC Breda 26 9 afgerond 1 op 3
2010/11 NAC Breda 28 10 afgerond 1 op 3

PSV wil liever El Hamdaoui van Ajax overnemen. Lijkt me wel logisch. Dus laten we hopen dat onze voormalige TD Amoah naar Alkmaar haalt of dat ie naar Utrecht gaat.

En het liefst z.s.m. niet dat NAC in de laatste uren voor sluiting van de transfermarkt weer achter het net vist met het aantrekken van een nieuwe spits.

0   0  
Bienske

@Dun Nakkenist

Dat is dus 42 doelpunten in 101 wedstrijden, wat neerkomt op 0,42 goal per wedstrijd. Op zich niet slecht maar niet fantastisch of zo en zeker geen 1 op 1 zoals anderen beweren haha!

Laad alle berichten na dit bericht in