De hand van Van Dijk begint zich te roeren
Jan-Willem van Dijk zit niet bepaald stil bij NAC. Zoals men van hem kent, rolt het ene na het andere idee uit zijn koker. Hij richt zich daarbij in eerste instantie op mogelijke toekomstige toeschouwers. En dus is de Young Yellow Army tour in het leven geroepen. Vanaf het komend schooljaar biedt NAC een uniek lesprogramma aan bij basisscholen. Daarbij bezoeken spelers onderwijsinstellingen in de regio. Doel: elke maand circa 150 nieuwe jonge supporters te werven in de leeftijd van 9 tot en met 13 jaar. "De gemiddelde leeftijd van onze seizoenkaarthouders is 43 jaar," aldus Van Dijk. "Om NAC ook over tien jaar een goedgevuld stadion te bezorgen is verjonging noodzaak." Van Dijk ziet in het plan de ideale manier om het stadion de komende maanden te vullen. "We bezoeken elke maand vier scholen die we helemaal infecteren met het geel-zwarte virus. Het werkt versterkend voor het imago en bovendien komen we de kinderen ook iets brengen. Het bezoek bestaat onder meer uit de aanwezigheid op de scholen van een tweetal voetballers van het eerste elftal, waar vragen aan kunnen worden gesteld, foto's kunnen worden gemaakt, handtekeningen worden gezet en een NAC Quiz met leuke prijzen voor de winnaars. In navolging van de "1.000 strijders"-actie krijgen de kinderen bovendien de mogelijkheid een gratis seizoenkaart aan te schaffen, mits daar ook een betalende volwassene en een Kidzclublidmaatschap aan vast hangt." Het effect is dat NAC elke maand de schare seizoenkaarthouders een klein beetje ziet groeien. Een mooi uitgangspunt om de komende jaren mee te werken. Vanaf 1 januari wil NAC een wachtlijst aanleggen met kinderen die ook in aanmerking willen komen voor een seizoenkaart voor het volgende seizoen. "Alle kinderen tot en met dertien jaar kunnen op een wachtlijst komen te staan voor een gratis seizoenkaart voor het seizoen 2015/2016. Kinderen van seizoenkaarthouders komen bovenaan de lijst te staan. Tot en met 31 mei kan iedereen een seizoenkaart nemen of verlengen. Daarna vullen we de plekken in het stadion op met de wachtlijst." De 'Young Yellow Army'-tour is niet het enige initiatief uit de koker van Van Dijk. De lijn die hij bij zijn vorige bedrijven inzette wordt ook bij NAC zichtbaar. Vanaf 1 september start het voetbalbedrijf met een intern callcenter. De drie agents die hiervoor zijn aangenomen, moeten ervoor zorgen dat de agenda's van de account managers steevast zijn gevuld, maar ook dat onontgonnen commerciële terreinen worden verkend. Zo is de Vriendenloterij een initiatief dat met een beetje aandacht veel geld kan genereren voor de jeugdopleiding van de club. "Vorig jaar kregen we een cheque van 77.000 euro van de Vriendenloterij. NAC scoort hiermee laag ten opzichte van andere clubs. Geef het idee wat aandacht en een verdubbeling van die donatie moet mogelijk zijn." Of NAC op de goede weg zit, hoopt de manager te achterhalen met klanttevredenheidsonderzoeken. "Wat we gaan doen, is vier belangrijke groeperingen binnen NAC relevante vragen stellen: de spelers, de medewerkers, de sponsors en de supporters", zegt van Dijk hierover. "Naar aanleiding van de antwoorden ondernemen we actie. Op deze manier moeten we een beter bedrijf worden. Want ik denk dat er qua klanttevredenheid nog wel een stap te maken is. Als we weten wat we moeten verbeteren, gaan we dat aanpakken. Ik ben hier gekomen om NAC in goede harmonie verder te helpen". Allez, als dat wil gaan werken, heeft Van Dijk onze zegen. Bron: B-side Rats, NAC
Plaats reactie
Een man met een NAC hart
Je kan niet zeggen dat JW geen zelfvertrouwen heeft...
Zie ook filmpje op omroep Brabant
typisch NAC. nog steeds niks bekend over voorverkoop Dordrecht en Willem II uit.
Zo worden de uitwedstrijden nooit druk bezocht. wat een amateuristisch clubje blijft het in deze zaken
Dus als ik mijn seizoenkaart volgend jaar niet vóór 31 mei al verleng, dan zal mijn plek worden vergeven aan een kiddo van 13 die hier niet eens voor hoeft te betalen? Dit is toch van de gekke?! Of noemen we dit marketing 3.0 bij NAC?
@ De Kroonprins
Snel verlengen dan maar he!
Als je nu niet voor 31 mei verlengt, kan je seizoenkaart ook worden vergeven aan iemand anders. Dus er is geen verschil, behalve dat de kans groter is dat je daadwerkelijk je stoeltje kwijt bent.
@De Kroonprins
Zucht. Als jij toch gewoon naar NAC wil, zoals de afgelopen 25 jaar, dan verleng je toch gewoon voor 31 mei, om zeker te zijn van je eigen plaats. Is niets anders dan nu, hoor. Na 31 mei ben je je stoel nooit zeker.
Alleen is er nu *kans* dat jouw stoel naar een kind gaat, dat zijn vader ook meesleurt naar NAC.
Als je dat niet wil, weet je wat je te doen staat.
Het is ook niet gauw goed he?
@ De Kroonprins
Ik vind dat eigenlijk wel heel normaal dat als iemand zo lang moet twijfelen of hij uberhaupt het seizoen erna naar NAC wilt dat de plek naar iemand gaat die wel heel erg graag naar NAC wilt.
Ja en? Snel verlengen dan inderdaad.. Deze man als hij zijn plannen doorzet gaat er voor zorgen dat NAC eindelijk waar kan maken dat het in potentie structureel in de TOP8 van NL hoort te spelen!
Volle steun voor JW!!!
Bij sommige mensen is het glas ook altijd halfleeg! Lijkt me heel vermoeiend als je zo in elkaar zit!! Go JW!!
Is niet zo zeer zelfvertrouwen maar eerder gedrevenheid.. Als je ergens heel erg in geloofd dan wil je er alles aan doen om dit te bereiken. Mede daarom heeft hij een succesvol bedrijf als Into Telecom kunnen neerzetten!
Als je die Kroonprins kust verandert hij volgens mij in een kikker!
Dat ze dan Vak I wat voller stoppen met een kinderactie. Is bijna elke wedstrijd voor 60% leeg. Dat touw en die gele streep is er niet voor niets gekomen toch?
@allen:
Ik zal toch wel verlengen voor 31 mei, dus maak jullie geen zorgen. Daar gaat het echter niet om.
Indien er schaarste zou zijn vind ik het niet meer dan normaal dat op het moment dat je als seizoenkaarthouder niet voor een bepaalde datum zou verlengen, een ander tegen dezelfde voorwaarden jouw plaats kan overnemen. Van dat laatste, dezelfde voorwaarden, is in dit geval evenwel geen sprake. Als trouwe seizoenkaarthouder word je nu min of meer onder druk gezet om maanden vóórdat de competitie überhaupt begint je kaart alweer te verlengen, want anders zal deze gratis worden weggegeven aan een ander.
Een kunstmatige vorm om schaarste te creëren, die er feitelijk helemaal niet is. Los van het feit of je hiermee trouwe en betalende fans niet tegen het hoofd zal stoten, vraag ik me sterk af of dit NAC onder de streep nu zoveel meer gaat opleveren dan wat je de afgelopen jaren hebt binnengehaald aan seizoenkaarten in combinatie met losse verkoop. Ik zou JW van Dijk dan ook willen adviseren zijn leuke ideetjes vooraf eens goed te laten doorrekenen. Daarnaast zou het goed zijn om eens te kijken hoe men in bijvoorbeeld Duitsland met oa.a. ticketing omgaat. Kan men bij NAC nog veel van leren.....
Zulke actie's kan hij natuurlijk ook bij amateurvoetbalclubs houden. Heb je gelijk de voetballiefhebber te pakken. Geef een clinic met een aantal NAC-voetballers en hoppa weer een paar vaders en kinders over de streep...
Gratis seizoenskaarten weggeven zodat het stadion vol zit? Sorry maar wat een achterlijk plan.
Betekent dus dat je nooit meer je buurman/oom/collega/neefje mee kan nemen om te laten infecteren met het NAC-virus
Ik ben vorig jaar verhuisd naar ver buiten Breda, door een drukke agenda kan ik helaas niet alle wedstrijden bekijken, maar probeer zo veel mogelijk te bezoeken als de agenda het toelaat. Dit betekent dus ook dat ik niet meer kan komen en NAC de opbrengsten van mijn kaartje en bier niet binnen krijgt.
Leuk hoor, een vol stadion, maar wat is een seizoenskaart waard wanneer 20% van de bezoekers niet betaald?
Kun je volgend jaar ook geen Losse kaarten meer kopen omdat hij zegt dat na 31 mei de lege plekken worden opgevuld??
@enaaceebreda
Kwestie van vraag en aanbod, he.
Denk niet dat NAC alle plaatsen gaat verkopen via seizoenskaarten, maar de trouwe fans zullen het risico niet willen lopen.
Er blijven dus minder tickets over in de losse verkoop. Dus kunnen de prijzen daarvan ook omhoog. En betalen de neefjes/ nichtjes/ buurmannen een wat hogere prijs.
Daarnaast is het natuurlijk niet alleen kaartjesverkoop. Iedereen die komt geeft geld uit aan horeca, merchandise, en wat al niet meer. Hogere bezetting betekent dus ook meer secundaire inkomsten en een interesantere propositie bij sponsoren.
Helaas kan NAC geen rekening houden met individuele situaties zoals de jouwe, maar als jouw geld niet komt, maar er is wel een uitverkocht huis, dan is er toch iemand anders die dat geld richting NAC laat stromen.
Ik vind het maar magere acties voor een (in zijn eigen ogen) gevestigde naam op het gebied van marketing. Logisch dat hij de activiteiten die worden toegevoegd in eerste instantie in zijn eigen straatje gaat zoeken, al is in mijn ogen de telemarketing niet de toekomst. Gaan deze acties nou echt zo voor de omslag bij ons NAC vormen? Noem me kritisch, maar ik ben simpelweg niet overtuigd. Doet NAC lijken alsof er een gevestigde naam is binnen gehaald en vervolgens komt hij met acties die de gemiddelde MBO-student (met alle respect voor elk opleidingsniveau natuurlijk) ook had kunnen bedenken net na het behalen van zijn diploma. Dit zijn geen grote klappers die NAC nodig heeft. Ik vraag me überhaupt waar Van Dijk winst denkt te behalen. In mijn ogen is alleen het initiatief om actiever opzoek naar mensen die geld in de club willen steken een goede.
Het idee is dus dat er een heus NACallcentrum of iets komt. Dat mag wat kosten, want drie FTE's worden hierop gezet. Deze moeten dan wel nog mee langs basisscholen en af en toe invallen in de merchandisestore. Met alle respect maar NAC is niet van het statuur om flinke winst te maken uit de merchandise. NAC Breda is een volksclub en bij volksclubs hebben casual-kleding de overhand. Zet een ArenA af tegen een Rat Verlegh en zie het verschil in aantal pet- en sjaalsupporters. Niks mis mee overigens, maar als je dit weet, speel hier dan op in. Bijvoorbeeld een West Ham, dat een soort van eigen casuallijn heeft gelanceerd waar je o.a. jassen etc hebt met alleen de twee hamers van het clublogo erop. Dat is de enige link met de club en het halve stadion loopt in dit soort kleding daar. Het Rat Verlegh zal nooit volledig geel/zwart kleuren, dus blijf het dan niet proberen maar boor nieuwe markten aan.
Het idee om langs scholen te gaan is leuk, maar niet meer dan dat. De gemiddelde NAC-supporter zal zeggen: de sfeer moet je meemaken. Het is leuk om twee spelers en een accountmanager van de club in je klaar te hebben, maar daarmee breng je nooit het echte NAC-gevoel over. Stuur elke thuiswedstrijd tien basisscholen in de regio een brief dat de groepen 7 en 8 (als voorbeeld) een kaartje voor de wedstrijd kunnen kopen voor slecht vijf euro, deze prijs geld ook voor de ouders. Kost niks, maar je haalt ze wel binnen in het stadion. Als je dan zorgt dat er nauwkeurig met de gegevens om wordt gegaan bouw je een enorme database op met (potentiële) supporters en voetballiefhebbers. Momenteel staan enkel de personen in de database die een SSK hebben volgens mij, dus alleen op dit vlak is al veel meer te halen. En dat doe je niet door hoi te zeggen in een klas. Organiseer desnoods op een woensdagmiddag een oefenwedstrijd tegen een spraakmakende tegenstander en nodig alle scholen in de regio uit om een bezoekje te brengen in het kader van 'sporten is gezond' etc. Leuk idee voor rondom de koningsspelen bijvoorbeeld.
Daarnaast slaat hij net als de eerste keer weer volledig de plank mis met zijn gratis-SSK-actie. Dit zijn acties uit wanhoop. Je doet alleen dingen gratis weg als je er mee in de maag zit. NAC is een club dat structureel een van de hoogste bezettingsgraad heeft in de Eredivisie. Waarom ga je dan kaarten gratis weggeven? Met andere acties hou je er geld aan over, nu loop je duizenden euro's (als het niet meer is) mis. Daarnaast schop je tegen het zere been van de trouwe supporter en zet ik mijn vraagtekens erachter of je vrienden maakt met het 'gelijk verlengen of je hebt pech'-principe. Dat Van Dijk goed geboerd heeft wil niet zeggen dat iedereen zonder na te denken kan verlengen. Hier laat hij zien over weinig inlevingsvermogen te zien.
NAC moet gewoon meer halen uit de mogelijkheden die het heeft. De club moet leidend worden in de regio West-Brabant, Zeeland en het noorden van België. NAC is een van de weinige clubs met een USP in Nederland en beschikt over 19.000 potentiële consumenten voor een bedrijf. Kwestie van hoe het in de markt gezet wordt.
Ik zet mijn vraagtekens welke voordelen deze acties opleveren..
Schaarste creëren heeft alleen zin als je het stadion wil uitbreiden of de prijs van een seizoenskaart wil verhogen. Schaarse producten zijn nu eenmaal duur en anders snap ik het nut er ook niet van...
Ik vind heel zijn idee goed van langs de scholen gaan maar het gratis weggeven idee vind ik nogal debiel. Wanneer horeca in eigen bezit was zou je in ieder geval die twee cola nog verdienen. Nu verdienen ze er niks op verder.
Eindelijk loopt er een kerel met ballen rond bij NAC. Een commerciële duizendpoot die ik in staat acht NAC financieel op de rit te krijgen. Ik hoop dat iedereen binnen NAC, ook de supporters, Jan Willem steunt en hem overlaad met ideeën om zoveel mogelijk geld binnen te halen om de begroting te verhogen naar de 18 miljoen die JW voor ogen heeft.
Gratis bij een betalende ouder. Dus wel inkomsten.
Dit roept meer vragen op dan antwoorden. Conservatief en ambitieloos (Gudelj als trainer/coach) begroten is ook een gok, voor je het weet vlieg er echt uit en ben je zo maar niet terug. Maar nog geen talentvolle jupiler speler van Sparta kunnen, durven, mogen kopen of halen om ook mee verder te komen (transferbaten !) is ook zeer ernstig. De KNVB regels zijn natuurlijk een lachtertje en eenvoudig te omzeilen. Tsja van Dijk....? Wat vindt Justin er van en dhr. van Aalst, of drs. G.Rutjes ? Wij zijn NAC. Wij zijn Breda. Wij weten absoluut niet hoe topsport bedreven moet worden laat staan hoe we ooit iets van topsport moeten halen met enig enige continuiteit Ik betwijfel of J.W. van Dijk dat wel waar kan maken op een redelijk gezonde basis binnen een redelijke termijn.
JW heeft mijn zegen, het kan nl commercieel gezien nooit slechter worden...Visionair of fantast? Geef die beste man in ieder geval de ruimte. Maar dat zal met al die heilige huisjes bij NAC niet meevallen.....
Misschien moeten een aantal bezoekers hier nog maar eens Google raadplegen en kijken waarmee JW zijn geld in eerste instantie heeft verdiend. Wat een weldoener was dat, gratis restschulden voor iedereen!!!
Ik mis 1 ding. Alles er aan doen dat er op het veld kan worden gepresteerd. Als dat gebeurt dan heb je bij NAC een kolkend vol stadion. Dan komen de supporters van zelf en brengen anderen mee.
Ik krijg steeds meer een onbehaaglijk gevoel. De hoofd-show is niet echt geweldig en het resultaat zeer pover, maar via een andere achterdeur halen we klandizie binnen. Althans dat proberen we.
Geen enkele ere ploeg heeft op dit moment schrik voor NAC Breda.
@ buurman
Je haalt de woorden uit mijn mond !!
Dan zullen we er toch weer eens 90 minuten erop moeten klappen, laten we zwolle voetballen, dan worden we weer de super grijze ratten !!! De meeste mindere tegenstanders als NAC en dat zijn er zeker zeven op papier, voetballen wel gewoon en hebben schijt aan de tegenstander en dan leg je de wil op, helaas ook nog het saaie stilburg !!! Is prima wat vDijk doet, maar het baat allemaal niet, als ons NAC steeds meer zijn smoel verliest !
pfff hij zet ons iig goed voor lul in Nederland. Probeer eerst eens kleine stapjes omhoog te maken ipv meteen gelijkenissen met Twente te maken. waar hebben we dat toch eerder gehoord..?
Is niet zo zeer zelfvertrouwen maar puur autisme. Deze man gelooft in z'n eigen verzinsels, alles moet er voor wijken en wie niet mee wil moet wijken. Zo ging dat bij zijn beide bedrijven en zo gaat het nu bij NAC. Langzaam en geslepen zal hij het Goetzee zuur maken en van de troon stoten.
Een bijzonder dubbel gevoel krijg ik hierbij. Enerzijds goed dat er initiatieven worden uitgerold, anderzijds de wijze waarop is bijna unheimlich.
Er ontstaan nu twee bijzonder verschillende stomen. Conservatieve Justin die eerst en vooral rust terug in de tent wilt en nu een onstuimige JW. Waarom moet deze man zich zo nadrukkelijk profileren, is het niet de taak van een directeur om dit soort lijntjes uit te zetten en te communiceren. Het lijkt erop dat het gras bewust voor zijn voeten wordt weggemaaid.
Ik twijfel vooralsnog niet aan de motieven van JW maar op deze manier door een porseleinkast heen stormen, die nota bene net weer een beetje stabiel staat, is volgens mij niet de manier om rust te brengen. We komen uit een diep, diep dal en nog voor we boven zijn krijgen we deze (goedbedoelde) initiatieven.
Beste JW, ik bewonder je drift om tot scoren te komen. Maar denk niet alleen aan je eigen drive maar houdt oog voor diegene die het afgelopen half jaar druk aan het bouwen zijn geweest aan vertrouwen richting supporters en sponsoren. Vertrouwen wat te voet is gekomen en wat jij er mogelijk op deze manier weer te paard uitrijdt.
En al die gratis kaarten weggeven, wat een achterlijk idee.
Spaarselect anders lijkt mij!
JW is goed bezig. Een echte NACer. Laat m maar proberen. En dat ie zich maar geen bal aantrekt van de eeuwig aanwezige wij-vinden-het-allemaal-niks-figuren op Internet die gelukkig geen enkele invloed uitoefenen op NAC en met zo'n mentaliteit dat ook nooit zullen doen. Je zal met dat soort figuren de oorlog moeten winnen zeg.. hahaha
Niet geschoten ! Altijd mis
klinkt positief , niks doen is bij voorbaat slecht, het komt echt niet meer aanwaaien. alle beetjes helpen. zie die vrienden loterij, scholen bezoek is zeer positief, als mijn zoontjes die nu nog niet naar NAC gaan op school besmet worden met het NAC virus, en willen met hun vriendjes en de papa's naar NAC dan komen daar zowie zo extra supporters uit, en ik weet zeker dat een deel oud seizoenkaarthouders weer opnieuw naar NAC gaan met hun kind. Want er zijn er stiekem veel (waaronder ik) die vanwege gezin situatie gestopt zijn met een seizoenskaart. Als de kinderen er om gaan zeuren komen ze sneller weer terug bij NAC.
Eindelijk iemand die de supporter en sponsor als basis van het bestaansrecht ziet. Eindelijk iemand met een gezonde commerciele kijk en zo te lezen oemand die gewoon goed doorpakt.
Mensen lezen gratis, realiseren zich dat het niet voor hun is, en raken in paniek.
Voor niks gaat de zon op......
@bart disse
Dat is niet waar, tot en met deel 2 van het plan gaat het inderdaad om kinderen van ouders met een ssc (en dus betalend). Vanaf deel 3 (gaat in vanaf 1 januari) gaat het om alle kinderen onder de 13.
Hij zegt overigens overal dat het om de overgebleven kaarten gaat, en dus NERGENS dat er kaarten voor de vrije verkoop over blijven...
leider commerciele kant blaast hoog van de toren terwijl hij nog geen 1 sponsor heeft binnengehaald verrekte pipo
dus voor 31 mei verlengen en anders staat er een brak van 9 gratis op mijn plek, terwijl mensen zoals ik in de uitkering zitten en maar al te graag 210 euries uitgeven aan een seizoenskaart..
nee daar gaan ze echt mee verdienen *kuch*
ik wil bij deze alle worstebrood weer weggooien en gvd roepen
VAN DIJK ROT OP VAN DIJK ROT OP!!!
VAN DIJK OPROTTUUUH!!!!
verrekte pipo mommers 2, oohnee zelfs mommers was zo erg nog niet, verrekte laaielichter!!!
opzoutuh met die vent *KOTS*
HUP nac
bezig aan me laatste seizoen nac (na 20 jaar onafgebroken gegaan te zijn) met dank aan van dijk....
@dhr
Met jou zou erbij zou het meer in balans zijn en NAC de mogelijkheden die er zijn optimaal ten gelde kunnen maken.
Doe eens een bakkie met Van Dijk denk ik dan..
Waar is iedereen nou zo bang voor?
Dat je voor 31 mei je seizoenskaart verlengd moet hebben en dat je anders je stoel kwijt bent?
Dat is altijd zo geweest.
Dat iemand anders misschien wel een gratis kind mee naar binnen kan nemen en jij niet? Dan zet je je kind op de lijst en misschien mag deze dan ook wel gratis naar binnen.
Deze man is goed bezig en zorgt er waarschijnlijk voor dat we volgend seizoen iedere week een uitverkocht huis hebben. Dat kan geen enkele club ons nazeggen
En wat snappen jullie niet aan dat je een kinderkaart (what's in a name?) weggeeft BIJ een verkochte volwassen kaart. En dat een kinderkaart überhaupt al maar een fractie van een volwassen kaart kost.
Daarbij is een vol stadion een goede uitstraling ("NAC leeft"), dus kun je sponsoren andere worsten voorhouden: meer exposure, betere indruk op je relaties die je meeneemt ("Zo he, dat NAC, dat is echt een mooie club man!") etc. etc.
Weinig ondernemingen zullen sponsoren bij een club die niet leeft. Maar bij een vol stadion met sfeer wordt dat heel anders.
En iemand die roept dat de horeca niet van NAC is; denk nog eens na. Wanneer denk je dat NAC de sterkste onderhandeling kan voeren; bij gemiddeld 15.000 toeschouwers, of bij 19:000.
Stel: allemaal een 10 uitgeven: is 4.000 * 18 * 10 = 80.000 euro meer horeca omzet per jaar.(en reken er maar op dat de gemiddelde toeschouwer meer dan 10 euro opmaakt.
Maar goed, blijkbaar stikt het hier van de topondernemers op de site, want ik zie nagenoeg alleen maar verhalen dat dit niet klopt en lucht fietserij is. Gratis, dat moet wel heel veel kosten.
Want denk je dat Albert Heijn doet met zijn koop 3, betaal 2. Iedereen koopt er 3, want het klinkt heel goedkoop. Ondertussen koop je wel het dubbele van wat je wilde kopen.
Of maximaal 3 per klant. Iedereen neemt er 3.
Luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties hanteren hetzelfde model, he mannekes. die geven de stoelen liever gratis weg dan dat ze onbezet blijven. Want iedere passagier is niet alleen een ticket, maar ook eten/ drinken/ tax free/ bagage etc. etc.
Een lege stoel die door de lucht vliegt zal nooit meer omzet generen. Eentje die voor nagenoeg noppes vult met een passagier wel.
Plus je vergroot de potentiele achterban voor de komende jaren. Als de run op (seizoens-) kaarten de komende jaren groter wordt, dan kunnen de prijzen omhoog.
Dat is jammer voor ons, maar wel goed voor ons noodlijdende clubke.
En tot slot; de echte sfeer hangt natuurlijk onlosmakelijk samen met de prestaties en inzet op het veld. Maar het is vicieuze cirkel. Meer geld -> Betere Spelers -> betere prestaties -> meer sfeer -> meer publiek -> meer geld etc.
De afgelopen jaar hebben we deze cirkel omgekeerd gehad. Dus slechter en minder. En nu zijn we/ze dit aan het omdraaien. En dat moet zowel van de spelers/ trainers komen, als vanuit de commercie.
Ik denk dat we op beide fronten stappen aan het maken zijn.
Het kost tijd, bloed, zweet en tranen, maar voorlopig vind ik de voortekenen goed! Er gebeurt tenminste weer iets.
@kinderkaartje, nee ik verleng altijd eind juni pas, dit heeft te maken met het vakantiegeld dat mensen zoals ik pas krijgen eind juni...
met andere woorden mij wordt een seizoenskaart door de neus geboord, en laat ik nou net iets van 20 jaar een seizoenskaart hebben...
deze man zit nu 1 halve week op de stoel tussen de managers en justin en rutjes
hij heeft al geroepen dat kleinere sponsoren die te weinig geven maar naar de stillems moeten gaan maar neem van mij aan dat als je 1000 van die kleine sponsoren kan hebben dat dat ook een aantal grote waard is, alleen moet je in oplossingen denken niet in mogelijkheden...
voor de rest hupnac!!
* bezig aan me laatste seizoen als het aan van dijk ligt*
Een goede tip voor Van Dijk:
http://www.bol.com/nl/p/geef-nooit-korting/1001004010996105/ misschien leert hij er nog wat van.
@oosterhout3
Als dat nou echt het probleem is, dan leen je even wat geld bij je broer of buurman en betaal je het terug als je vakantie geld binnen is.
Wat je zegt over dat kleine sponsoren maar naar Willem II moeten gaan slaat nergens op. Wat hij heeft gezegd is dat sponsoren WAAR WE NIETS AAN VERDIENEN maar naar Willem II moeten gaan.
Blijkbaar is het de afgelopen jaren bij (een deel van) de sponsoren een soort van Sinterklaas geweest. Wel een mooi bord en een goede stoel, maar geen geld in het laatje. Een wederdienst, in natura waar we meestal weinig of niets aan hebben.
Wij willen geen wederdiensten als potten verf of de oprit van de voorzitter opnieuw bestraat. Wij willen euro's. want daar kunnen we iets mee. Dat is wat hij gezegd heeft, en dat is iets heel anders als wat jij zegt!
@kinderkaartje,
ik weet zeker dat sponsoren heus wel zijn geschrokken hoor van die reactie van hem met die op omroep brabant
qua sponsoren ging het net omhoog komt deze man die 4 dagen zit met zijn grootse plannen, mensen vergeten even te vermelden dat vol, vol is gratis is dus beter dan betalende supporters en iedere euro telt??
hupnac!!
Met veel bombarie werd enige tijd geleden de 1000 strijders actie aangekondigd door NAC. De 1000 kaarten zouden naar verwachting binnen enkele dagen weg zijn zo stelde NAC, dus het was zaak voor de supporters om er snel bij te zijn.
Dat viel uiteindelijk echter toch enigszins tegen. Men moest de actie uiteindelijk verlengen (er waren immers zo veel mensen op vakantie) en met de nodige extra inspanningen kon NAC uiteindelijk 756 nieuwe seizoenkaarthouders verwelkomen. Dit aantal bestaat uit circa 250 betalende mensen wat NAC een omzet opleverde van bruto €65.000,00.
Omgerekend wat je uiteindelijk verdiend per stoeltje (gemiddelde van betalende en niet-betalende toeschouwers) kom je dan uit op een bedrag van ruim 85,00 per stoel. Een dergelijke marketingactie brengt uiteraard ook kosten met zich mee. Denk aan reclame uitingen in de media tot simpelweg de portokosten voor het verzenden van de seizoenkaarten en betaalpassen. Laten we niet te gek doen en zeggen dat dit een tientje per persoon heeft gekost. Netto heeft de actie derhalve 75,00 euro per stoeltje opgeleverd.
Ik kan niet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van deze resultaten. Als je voor de topwedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en PSV deze stoeltjes verkoopt voor de reguliere prijzen aan de dagjesmensen die toch wel op deze wedstrijden afkomen heb je al een zelfde resultaat bereikt.
@Kinderkaartje
De horeca tak van N.A.C. is toch in 2012 verkocht aan NHG BV uit Valkenswaard?
Details weet ik ook niet, meer wat krijgt N.A.C. dan extra uit de meer gegeneerde (horeca) omzet?
niet goetzee en niet van dijk hebben iets te vertellen....maar de financiers. ik heb het filmpje op omroep brabant aandachtig bekeken en schat in dat goetzee uit moet gaan kijken dat van dijk zijn plaats niet beetje voor beetje in gaat nemen. ik heb zelf kantoor bij nac breda en voor een 'vrijwilliger' is van dijk wel erg actief. bijna dagelijks vanaf 's morgens tot 's avonds is hij aanwezig.. of dat allemaal te maken heeft met zijn grote nac hart betwijfel ik...(al is hij echt een fanatiek supporter!)... als ondernemer heeft hij het de tweede keer goed gedaan en als je goed in zijn ogen kijkt spat de ambitie er werkelijk uit om bij nac breda de grote man te worden. goetzee kan wel eens gepasseerd gaan worden... dan dient de volgende soap zich aan...wordt vervolgd!
@enaaceebreda
Een goede tip voor jou:
http://www.bol.com/nl/p/de-wet-van-snuf/9200000022725792/
@JohnFe
Ik dacht verpacht (voor ik meen 5 jaar)
Maar ik kan er naast zitten.
Volgens BN De Stem verkocht voor 10 jaar (= verpacht?) waarbij een deel van de omzet terug vloeit naar NAC.
NAC is dus wel degelijk gebaat bij hogere horeca omzet!
http://www.bndestem.nl/regio/breda/nac-verkoopt-horeca-aan-nieuwe-cateraar-1.3539739
Stilstand is achteruitgang! En we staan al flink wat jaren stil.....welkom JW!
@kinderkaartje
Bedankt ik heb nog een even gespit.
http://www.bsiderats.nl/nac-verkoopt-horeca-tak/
de zin: NAC zal mee profiteren doet me deugd, alleen de vraag is: wat en hoeveel...:)
ik kan me niet voorstellen n.l. dat je eerst 2 jaar geleden 6 ton neertelt als bedrijf en er dan niet van profiteert, de makke was toch dat juist NAC horeca verlies leed?
JohnFe
NAC leed verlies omdat het zelf deden zonder de ballen verstand te hebben van evenementen Horeca. En dat heeft NHG natuurlijk wel.
Plus die kopen groot in, hebben een grote loonlijst met mensen die ze in het ene weekend ergens anders inzetten en in het andere bij NAC.
Tuurlijk in NHG erin gestapt om eraan te verdienen en dat is ze gegund. De grote omzet/ winst zal dus wel naar NHG gaan. NAC heeft een eenmalige vergoeding ontvangen (die in de bodemloze put is verdwenen) en krijgt nu nog een deel van de omzet, zo begrijp ik.
Prima oplossing.
steek maar meer geld en moeite in het binnenhalen (en houden) van sponsors.
Levert per saldo veel meer op, en als die sponsorgelden ingezet kunnen worden voor verbeteringen van het team dan komen die tribunes vanzelf weer voller (en betaald ook nog).
Deze acties zijn 'leuk' maar je schiet er niet zo heel veel mee op.
Dan kun je beter gaan werven bij amateurclubs in Breda.
@Kinderkaartje
Prima, iedere Euro is er een, het komt mij alleen over dat over 8 jaar N.A.C. weer kan profiteren, maar als het is zoals je zegt,... tanken.
Hup N.A.C.
een ding lukt Van Dijk in ieder geval heel goed. Elk artikel gaat voor een groot gedeelte over hem terwijl het over NAC zou moeten gaan. De club is immers het belangrijkste. Goed spel, inzet en rust naar buiten toe. JW kom eens met leuke sponsors aanzetten. Bouw geen luchtkastelen zoals die geweldige spaarselect toren langs de snelweg. Het zullen bij NAC toch niet allemaal dombo's zijn zeker. Die kinderen die je binnen wil halen willen over 10 jaar nog naar een profclub en niet naar een vijfde klassering bij de amateurs. Eerst maar eens uit categorie 1 en dan verder kijken.
Of je nu 19000 jongere mensen of 19000 wat oudere mensen in het stadion hebt zitten maakt volgens mij weinig uit. Als NAC met een enorme dosis NOAD speelt krijgen ze iedereen op de banken.
Ik weet niet of we een probleem hebben in de zin van teruglopende toeschouwersaantallen, maar om nou 150 kinderen per maand te werven (voorop gesteld dat het zou lukken) omdat de gemiddelde scc houder 43 is lijkt me wat ver gezocht.
Het stadion, best JW stroomt vanzelf vol als NAC aantrekkelijk voetbal speelt.
En aantrekkelijk voetbal betekent niet per se dat we 3e moeten worden of Europees moeten halen, maar een mooie pot vol strijd waarin 19000 man met klotsende oksels NAC nipt met 4-5 zien verliezen van een topclub, waarin de winnaar beter was, maar NAC wel vocht voor elke meter....dat trekt ook mensen aan,
Geef ons NAC met de juiste (NOAD) mentaliteit en publiek en sponsors vechten om de beschikbare plaatsen. Daar hoef je geen kinderen voor te gaan lokken.
BTW.... hoe doe je dat als je net met 6-1 verliest bij PSV ? Hoi ik ben Jelle ten Rouwelaar, keeper van NAC...
dan denken de kinderen op de basisschool straks nog echt dat Bassie de klas in komt.
Justin is een goede gast maar hij krijgt tot nu toe geen grote sponsoren binnen en noemt het san de weg van de geleidelijkheid. Bullshit. Pertijs en Azalp waren supporters die bijsprongen maar wat is er nou bijgekomen? Meerdere boxen staan grotendeels leeg. Goed dat er iemand op staat die wel ambitie heeft. ( en ook nog eens een zachte G)
@ Zus,
Dat zou ik graag doen, met liefde en plezier zelfs. Maar met zulke personen valt niet te praten. Althans, praten kan wel, maar iemand als Van Dijk heeft een eigen visie voor ogen een wijkt daar niet vanaf. Is hetzelfde als tegen een muur praten in dit geval naar mijn inziens..
Kinderkaartje. Dus jij denkt, dat je een club, zoals NAC, zonder gezonde barterdeals kan draaien ? Succes !
Laat het duidelijk zijn, ik juich de ambitie van JW toe, en ben het met hem eens dat hij wel afgeremd zal worden wanneer zijn plannen te idioot voor woorden zijn. Ik denk dat een deel van zijn plannen prima zijn en die juich ik uiteraard van harte toe. Zo vind ik deel 1 (reeds uitgevoerd) en deel 2 van zijn plannen om seizoenkaarten weg te geven aan kinderen met een betalende ouder prima. Dat zijn ideeën waar we beter van worden. Deel 3 heb ik echter grote vraagtekens bij, en er moet kritisch naar gekeken worden.
Wat als die -13 jarigen straks de helft van de tijd niet op komen dagen en het stadion alsnog half leeg is?Wanneer je een seizoenskaart gratis krijgt ben je namelijk sneller geneigd om niet te gaan, daarbij komt ook nog een dat die kids niet zo mobiel zijn als wij, en dat hun ouders niet mee kunnen aangezien dit om de overgebleven seizoenskaarten gaat, pa of ma kan dan dus niet denken, doe mij er ook maar eentje.
Wat voor 'extra inkomsten' denkt JW dat ze zullen op brengen, een cola en een zak chips per wedstrijd?
De kans is aanwezig dat straks de opbrengst van de vrije verkoop wegvalt en dat er, op een paar cola's na, niets voor terug komt, dat zou buitengewoon zonde zijn.
@Henri
Goede tip, bedankt ;-)
BLA BLA BLA Nog een paar dagen dan hebben we geld zat en een goeie spits
En nu trekt ie zich terug??
Snelste aftreden ooit hahaha
@4Eyes
Zei ik dat?
Ik nuanceerde de vermeende uitspraak van Oosterhout3, die stelde dat JW gezegd zou hebben kleine sponsoren maar naar WII moesten gaan.
Dat was ver bezijden de waarheid.
JW heeft gezegd dat NAC wel Sinterklaas leek en dat sommige deals wel erg eenzijdig zijn opgesteld en dat dat soort deals niet meer voor gaan komen. Die sponsoren mogen naar WII.
Over de inhoud en hoogte van barterdeals kan en zal ik niet oordelen.
Ik ken het nut van gesloten beurzen.
Hij is alweer weg :)
Alle vertrouwen in Justin!
HUP NAC
Hij is alweer weg. Gelukkig, opgelucht.
Weg met die dromer en ondermijner!
Houdoe en bedankt!! Hahaha
Puur richting de pessimisten; ben blij dat deze man, die zich bewezen heeft, dit werk op vrijwillige basis doet voor NAC.
We moeten nu eenmaal accepteren dat NAC financieel beperkt is. juist dan moeten we blij zijn dat dit soort mensen deze functies, vrijwillig, willen vervullen.
Hugo yah, ik lees het net ook: Van Dijk treed terug, pfewww.
http://www.bndestem.nl/sport/jan-willem-van-dijk-treedt-per-direct-terug-bij-nac-1.4505025
Nou, het is wat.
Hij heeft zoveel hart voor de club dat hij na het minste of geringste puntje van kritiek alweer opstapt... Laten we wel wezen... Het is gewoon een fantast met zijn begroting van 18miljoen... Goed dat hij weg is... Spaar Select is destijds ook ten onder gegaan...
De opkomst muziek is niet meer zoals het is hoe komt dat?
Dit is echt te lachwekkend voor woorden, een poppenkast zonder worstenbrood, dat dit nog allemaal mogelijk is bij NAC BREDA, overtuiging is dus op meer vlakken ver te zoeken !!! Hoogdravers exit !
Ik snap niet dat je iets tegen de visie van JW kan hebben. Hij wil zich richten op de jeugd. Uit onderzoek is gebleken dat je op jonge leeftijd hobby's voor het leven aangaat. Als je op deze manier zorgt voor toekomstige aanwas. Daarbij het stadion vol krijgt en schaarste creeert is dit een heel goed plan. Juist in schaarste wordt de vraag naar losse kaarten groter. Door schaarste en volle tribunes ben je aantrekkelijk(er) voor sponsoren.
Dat er mensen zijn zoals Oosterhout03 die zeggen dat ze nu de SCC op gaan zeggen vind ik echt te belachelijk voor woorden. Ik geloof het zelfs niet eens. Dit zijn mensen die je vooral niet serieus moet nemen en zijn mensen die klagen om het klagen... Alle initiatieven die goed zijn voor NAC zijn ook goed voor alle mensen die NAC een warm hart toe dragen. JW, laat je niet afschrikken door een paar minkukels die hier niets in zien.. Dat zegt 1000 x meer iets over hun houding dan over jouw drive en kunde! Go for it! NAC structureel bij de eerste 8 zou zo geweldig zijn!!! Eindelijk kan NAC dan ook spelers naar zich toehalen die anders voor FCG, AZ of Heerenveen zouden kiezen...
Het gaat om de manier waarop deze JWvD zich manifesteert in de media... Inderdaad geen gevoel voor sensitiviteit en politieke verhoudingen... Hij creeert onrust op het moment dat NAC juist gebaat is bij rust... Goed dat het hier eindigt... Wel slecht dat NAC hem uberhaupt heeft binnengehaald...
Copy-paste reactie vertrek Lurling:
Misschien had hij best wel wat voor NAC kunnen betekenen, maar nu je weet dat hij vertrekt ben ik blij dat het snel gebeurt ipv na maanden gezeik. Niemand is groter dan NAC.
Wel goedverdoemme.
De vogel is alweer gevlogen.
Past wel bij NAC en in tegenstelling tot vele anderen hier geloofde ik wel in zijn plannen en ambities.
Structureel 8e weet ik niet, maar een gezonde middenmoter moet zeker lukkken.
Ik baal!
NAC en ambitie. Twee woorden die niet bij elkaar passen.
Geen NOAD blijkbaar.
De ommekeer.