Wij gaan niet opzij

Diemers: "Van der Gaag was niet overtuigend"

Mark Diemers koos afgelopen zomer voor Fortuna Sittard, terwijl hij ook naar NAC en Willem II kon. De middenvelder legde gisteren bij De Tafel van Kees uit waarom hij niet voor Breda koos.
De eerste contacten met toenmalig technisch directeur Hans Smulders verliepen prima, zo vertelt Diemers: "Ik heb in een vroeg stadium al met Joris Mathijsen van Willem II gesproken, dat was een goed gesprek. Daarna heb ik nog met Hans Smulders van NAC gezeten en dat was wederom een prima gesprek." Diemers knapte vervolgens echter af op het gesprek met trainer Mitchell van der Gaag: "Daarna heb ik nog met Van der Gaag gebeld en daar was ik iets minder overtuigd van. Hij had een andere rol voor mij in gedachte. Hij vond mij meer een loper, terwijl ik mezelf zie als iemand die tussen de linies en aan de bal bepalend moet zijn." Met twee goals en vijf assists is Diemers dit seizoen van doorslaggevend belang bij Fortuna Sittard, dat tiende staat. NAC wanpresteert zich het seizoen door en staat na afgelopen weekend weer laatste.

Bron: B-Side Rats, Tafel van Kees

Vorig bericht
De Roover vertrekt als lid van RvC 63 reacties
101 Reacties
0   0  
210853

Die goede gesprekken van smulders kennen we...

0   0  
Bart

Spelen voor nac moet ook niet gebaseerd zijn op gesprekken maar het moet vanuit je hart komen!

0   0  
Pietje

Als je een basisspeler als Diemers wilt binnenhalen en zijn rol in het team bespreekt, ga je toch niet een telefonisch gesprek voeren? Dan stap je in de auto en breng je zo’n speler een bezoek. Details zijn doorslaggevend in een speler binnen hengelen.

Al vraag ik me af of Diemers nou het verschil zou maken in dit waardeloze team. Maar dat terzijde.

0   0  
Arie

Van der Gaag is inderdaad niet overtuigend.

p.s. Goed vernietigend stuk vandaag in DeStem. Durven te zeggen dat het 1 grote slapjanusboel is.

0   0  
MickJ

Ook ik was blij verrast met de aanstelling van M.v.d. Gaag doch echter moet
ik mezelf bijstellen.
Je kunt over wissels praten, instelling, tactiek ,reactie na de wedstrijden ,maar
het begint er op te lijken dat het toch een man is in de slipstream van Smulders.
Waarvan ik al een jaar geleden mijn zakken van vol had met zijn stapjes maken
en contracten uitdelen aan spelers met een krasje of geblesseerd.
Je kunt nu namen gaan noemen van e.v. opvolgers, beter is meer dan de helft
een kerstpakket te geven en gratis de deur uit.
Mag van mij ook voor JtR en RP die voegen nu helemaal nul toe.

0   0  
Wanny

Van der Gaag had een andere rol in gedachten voor Diemers. En daar was hij het niet mee eens.

Dat is wat anders dan dat Van der Gaag niet overtuigend zou kunnen zijn. In dit geval waren ze het gewoon niet eens en dan is het maar goed dat ie een andere club gekozen heeft.

0   0  
Mafkees

Jeuj, het Van der Gaag bashen is begonnen.

0   0  
Nachoreca1

Zucht.... nog 1 x en dan kap ik ermee... van de gaag is gekroond tot een kroonprins en niemand weet eigenlijk waarom. Bij Excelsior had hij ook een matige selectie las ik dit weekend... hahaha weet niet of die mensen ook in zo'n Thaise grot hebben gezeten vorig jaar? Die kwaliteit mogen wij op dit moment alleen van dromen....

0   0  
Wolfmanjack

Diemers tussen de linies of el Al. Een wereld van verschil.

0   0  
Sanseveria

v.d. Gaag is een prima trainer waarvan we bijna allemaal vonden dat hij het stapje hoger op de ladder was na Vreven. Maar als je ziet hoe slap de mentale weerbaarheid van dit team is, dan weet ik zeker dat juist nu Vreven ervoor had gezorgd dat er zaterdag 11 pitbulls op het veld hadden gestaan in plaats van een stel poedels.

De wedstrijd was amper een paar minuten bezig en we waren al 2 keer in de 16 van Emmen opgedoken. Als je merkt dat de tegenstander zo slecht op je voorbereid is, moet je bloed ruiken en er vol voor gaan. Maar in plaats daarvan was men tevreden met het overwicht zonder het uit te buiten. Daarmee teken je dus in een ogenschijnlijk redelijke eerste helft gewoon je doodvonnis, want in de tweede helft was het Emmen wat ons bloed rook.

We hebben gewoonweg niet de middelen om ons enorm te versterken in de winter, dus hopelijk komt er wat geniaals van City over. Tot die tijd? Sidney en Skender een kans geven en hopen dat van Anholt snel het gaat op linksback dicht?

0   0  
ibio

Het was toch vooral dat Diemers bij ftuna bijna het dubbele kon verdienen...

0   0  
WW

Dit is dus een lulverhaal 1e klas van Diemers. Ben gewoon een vent en kom er eerlijk voor uit dat het om de centen ging en niks anders. Iedere goed ingevoerde kent het echte verhaal.

Niks mis mee hoor, dat je voor de centen kiest. Maar zeg dat dan gewoon. Want ik kan dus niet tegen schijnheiligheid, dus kap met dit soort lulkoek a.u.b. meneer Diemers.

0   0  
D'n Beuk

Het stuk in BnDeStem is wel de spijker op z'n kop

0   0  
buurman

Ik laat me niet door dit artikel beïnvloeden maar het bevestigt wat ik, zeer voorzichtig uitgesproken, al lang dacht.
Ik twijfel ernstig of v.d.Gaag, een prima vent, de juiste trainer is voor ons NAC. En ik vraag me af waarop is gebaseerd dat hij tactisch zo sterk zou zijn?
Neemt niet weg dat ik vind dat een ontslag (ik vind een ontslag overigens altijd kloten, je sluit iemand uit) van v.d.Gaag nu niet aan de orde is. Laat eerst dat technisch hart maar eens kloppen.

De wedstrijd tegen emmen is simpel. Zonder Kali heb je nog 0% gif en zonder Ilic 0% creativiteit en techniek.
Het elftal van gisteren heeft het tegen een enthousiaste tweede klasser zeer moeilijk. Einde analyse.

Kortom:
- Zeer snel Kali en vooral Ilic (ondanks dat hij nog van alles moet leren) terug.
- Het technisch hart snel laten gaan kloppen.
- Op zoek naar spelers voor na de winterstop (zie regel hier boven.)
- Met 19000 man NAC thuis blijven steunen en puntjes zien te sprokkelen zodat het gat met nummer vijftien beperkt blijft tot een punt of 4- 5.

0   0  
Kipiani

Stop toch s.v.p..
Hier zijn wij en heel Nederland goed in.
Diemers in Nederlands, Elftal !!!!!
Die gast is zo waanzinnig goed, iedereen ziet dat alleen v.d.Gaag niet.
Wat ontzettend makkelijk scoren tegen NAC, vooral buiten de lijnen.

0   0  
Babosje

Vreven was niet eens begonnen met deze selectie!
Die zag het al aankomen en ging weg!
Vd Gaag zit met de shit!

0   0  
Nacdictive

Ik lees nergens dat hij zegt:"ik vond Van der Gaag niet overtuigend". Of mis ik iets?

0   0  
Gerrit39

Lekker belangrijk,we leven nu,ben nu met nac bezig niet gesprekken van maanden terug waarom die niet wilde komen en die er niet uit kwam met nac enz...

0   0  
The Cosmic Gate

Kunnen we naast v.d. Gaag niet een type Vreven als assistent neerzetten ? Zo'n inspiratielozr uitstraling als die Penders heeft moet voor spelers ook niet echt als motivator werken. Al moet deze motivatie natuurlijk vooral uit jezelf komen .
Of wacht .......daar hebben we tig andere poppetjes voor bij NAC die zichzelf iets van sportpsycholoog of weet ik wat noemen

0   0  
jandorstig

Ik heb vorig seizoen onder Vreven ook zat zaadpotten gezien hoor, dus daar lig het ook niet aan. Misschien toch meer ervaring in huis halen in de winterstop. De meeste kunnen echt wel voetballen maar worden niet door andere spelers aangestuurt/gecorrigeerd omdat die ook geen ervaring hebben. Die paar spelers met ervaring hebben het druk genoeg met hun eigen en zijn geen leiders in het veld.
Haal een ervaren centrale verdediger en middenvelder en het is al gelijk een stuk beter, zeker weten.

0   0  
Robert

Geeft maar weer eens aan, dat Van der Gaag waarschijnlijk volledig betrokken is geweest bij het halen van

de spelers. Na Diemers zijn ze dan maar met de overbelaste Kali aangekomen

Is dus gewoon een gemakzuchtige luiwammes, die denkt de zaken via de telefoon af te handelen.net als zijn

voormalige vriend Smulders alles via het kijken van filmpjes binnenhaalde.

Misschien toch maar gewoon 2x degraderen en de hele augiasstal uitmesten, inclusief de aandeelhouders.

We dreigen een 2e Volendam of GoAhead te worden.

0   0  
Zagge

En het zagen aan van der Gaag is begonnen!
Hou er toch mee op! Van der Gaag is geen van Gaal dus zijn tactische trucen uit de hoge hoed zullen ook minder zijn. En dan blijft over.. een zooitje spelers wat samen en individueel niet tot prestaties komt.

De houding van Van der Gaag? Ja hij staat niet te tieren aan de kant, natuurlijk oogt het beter als een trainer zich zichtbaar opwind en daarmee spelers aanjaagd. Maar vergeet niet dat als je dit doet dat het 1, 2 misschien 3 keer werkt maar meer ook niet. De roep en vergelijking met Vreven raakt ook kant noch wal. Vreven heeft ter nauwernood met zijn passie nacompetitie weten af te wenden. Dit kreeg hij voor elkaar met een extra spelers injectie met Te Vrede en Sadiq. En daarnaast had hij een GArcia en Angelino en Ambrose die de tweede seizoenshelft beter begonnen te draaien.. en zelfs toen hield Vreven met zijn passie maar net buiten de nacompetitie.

Geef Van der Gaag 3 tot 5 betere spelers en hij kan zijn werk gewoon beter doen.
Een timmerman kan met kromme spijkers ook lastig werken.

Ik hoop ook echt dat Bsiderats niet mee gaat doen in stemmingmakerij rondom Van der Gaag.
Spelers op de verkeerde positie of steeds weer opstellen...? Dat deed Vreven vorig jaar ook.. en als dat verkeerd is dan zijn het de assisitenten die nu al een aantal jaar er bij staan en toekijken.

De verdediging is sinds de voorbereiding slecht. Hier ligt al vanaf de eerste wedstrijd een enorme taak voor Penders om dat te veranderen. Ik heb de verandering helaas nog niet gezien.

Overigens heb ik begrepen dat een tijd terug de scouts van NAC weggedaan zijn.. Smulders de scouting overnam met de netwerken van City.. Smulders is weg.. City netwerk is vooralsnog dit seizoen niet overtuigend... hebben we nu eigenlijk gewoon helemaal geen scouts? Of heeft bijvoorbeeld Penders de taak verdedigers te scouten?

Hoe zit het? Iemand een idee mbt scoutingaparaat NAC? Is er enkel hoop op de nieuwe TD dat hij een volle scoutingsmap bij zich heeft?

0   0  
TpT

Misschien wist VD Gaag wel dat hij op 10 concurrentie zou krijgen van City talenten en dat hij daarom Diemers in een andere rol op het middenveld zou willen. Dat Fernandes en Ilic nu even geblesseerd zijn is dan pech. Daarnaast kun je zeggen dat je beter Diemers kunt halen dan gokken op City.

Volgens mij verdient die Diemers bij Foruna overigens ook prima. Die geldschieter trekt behoorlijk de portemonnee en waarschijnlijk was het aanbod financieel gewoon beter. Daarnaast moeten we ook niet doen alsof Messi aan onze neus voorbij gelopen is. Niet teveel worden en oordelen aan vuil maken zou ik zeggen.

0   0  
Ouwe Spionkop

Slechtstee NAC aller tijden. Dat zag je al meteen vanaf de oefenduels in de zomer.
Jongens je kan Van Gaal voor deze groep zetten maar dan is het nog helemaal niks.
Topklasse amateurniveau.
Dat alweer een trainer er niks van kan er bij mij niet in. Trainers die prima presteren bij andere clubs kunnen er niks meer van als ze hier komen? Nee hoor dat ligt aan de bagger selectie.
Bereid je maar voor op vrijdagavonden volgend jaar.
Volgende wedstrijd Ajax. Dat kan nog wel eens heel lang duren voor we die daarna weer zien in Breda.

0   0  
Henkie

Snap de kritiek op van der gaag niet. Zet inderdaad mourinho, guardiola oid voor deze groep onbenullen en je staat nog steeds laatste.

Allouchi linksbuiten
Korte als nummer tien
Reuvers nijholt als controllerend block
Twee linksbacks die er werkelijk niets van kunnen..

Nee daar kan je niks mee.

De schuldige is smulders en die is gelukkig al opgerot.

De enig mogelijke redding zouden 5 goede nieuwe spelers in de winterstop zijn.

0   0  
Zagge

We hebben al een aantal weken geen TD en die komt pas als er een nieuwe AD bekend is.. nou dat kan nog wel even duren dus. En om die tijd te overbruggen komt er een technisch hart. Maar ook dat technisch hart duurt nu al ene behoorlijke tijd. Ik snap heel goed dat ze niet over 1 nacht ijs gaan maar.....

Zou het niet handig zijn om nu al een paar spelers (zonder club) mee te laten trainen, ritme op te laten doen, zichzelf te laten bewijzen zodat we na de winterstop weten wat ze kunnen en ze een contract aanbieden??

Als er in de winterstop spelers komen moeten ze er ook meteen staan.. is ook lastig

0   0  
Braze

Diemers? We hebben toch Haemhouts om de lijnen uit te zetten.Ha,Ha.Of El Alouchi. Haha.
Kom op zeg. We hebben gewoon een heel slechte selectie. Vorig jaar hebben we door de individuele klasse van Garcia en Angelino het vege lijf gered. Nu is het gewoon erg slecht wat op het veld loopt.

Daar kan geen trainer wat van maken .In de winterstop moeten er serieuze versterkingen komen , vooral een bepalende middenvelder en een sturende centrale verdediger.

0   0  
ibio

Het is bij NAC weer eens een ouderwetse klote zooi, meestal degraderen we dan.

Maar er is hoop, we hebben al een aardige keeper en een goede spits. Rosheuvel is een aardige buitenspeler. Ik hoop dat het centrale duo met Koch en Mets/EPB nog iets gaat verbeteren.
en met Ilic hebben we echt wel een aardige nummer 10.

Maar de rest is van kk-divisie niveau

0   0  
Fritske d’n Olifant

Ah dus nu gaan we weer aan de stoelpoten van de trainer zagen. Vorig jaar was Vreven de kop van jut en waren er zelfs reageerders die daarvoor een speciale nickname hadden. Toen Vreven opstapte/niet werd verlengd was Smulders de lul omdat Vreven met veel kunst en vliegwerk NAC in de ere had gehouden en Smulders hem had moeten houden. Smulders bleef de Zwarte Piet omdat het hem niet gelukt was om met een paar centen extra een degelijke eredivisieselectie in elkaar te zetten. En nu moet Vd Gaag oprotten omdat hij deze middelmatige selectie zonder personalities niet structureel aan de praat krijgt. Leuk hoor dat Blanco weer een artikeltje vol dooddoeners en open deuren in elkaar heeft geplakt, maar is er dan niemand die het structurele probleem bij NAC ziet? In het drieluik met Van Weelde dat BSR vorige week presenteerde kwam al naar voren dat de aandeelhouders er tegen wil en dank zitten totdat een serieuze partij ze uitkoopt. Dat is een patstelling van heb-ik-jou daar. Ja Smulders kreeg extra budget waar hij precies 1 Kali van kon halen maar zolang er niet structureel in NAC geïnvesteerd wordt kun je elk seizoen wel tegen degradatie knokken. Of NAC moet net als clubjes als VVV en Heracles de jeugdopleiding minimaliseren dan wel opdoeken, kunstgras nemen en het trainingscomplex afstoten. Dan knijp je wel je potentiële levensader en binding met de regio af en dan zijn er weer mensen die daar over klagen. Zeker, het gaat verrekte kut met ons NAC en de inzet van de spelers tegen Emmen was om te janken, maar dat kun je niet allen op het conto van de trainer of de TS zetten. En er moet zeker wat gebeuren bij het eerste elftal maar dat zie ik eerder in de vorm van een kwaliteitsinjectie in de winterstop dan het ontslaan van de trainer.

0   0  
Q

Het is 100% zeker dat Vreven meer punten met deze selectie had gehaald.

De insteek van Smulders was juist meer voetbal en daar heeft hij een trainer bij gezocht. Die keuze snapte ik volledig. Geen Vreven en VdGaag de beschikking over een selectie met standaard eredivisie kwaliteit en ik ben ervan overtuigt dat VdGaag er meer uithaalt. Zie wat hij met een voetballende ploeg als Excelsior heeft gepresteerd.

Het punt is dat er een bar slechte selectie staat zonder 'voetbal' die alleen punten kan sprokkelen door keihard te werken. De selectie matcht totaal met de kwaliteiten van de trainer. Dat kun je VdGaag niet kwalijk nemen.

Smulders en de andere eindverantwoordelijke wel.

0   0  
Sjef de gevulde koek

Als je ballen over 5 meter zonder iemand in de buurt bij de tegenstander is z'n voeten speelt kun je maar 1 conclusie trekken en dat is dat ze er geen kut van kunnen en gewoon geen kwaliteit. Hier kan geen 1 trainer wat mee.

0   0  
willem 4,5

Nu Smulders is weggestuurd kunnen we tegen vd Gaag aan gaan schoppen, wat een onzin. Zelfs van Gaal krijgt dit stelletje niet aan het voetballen. En Diemers, who the fuck is Diemers?, het is makkelijk lullen zonder weerwoord. Ik hoop dat iedereen nu uitgescholden is en dat we weer wat positief kunnen gaan denken aan de tweede helft van de competitie met een stuk 5 nieuwe spelers hopelijk, want met dit stelletje gaat het niet lukken!

0   0  
Breda1965

Ik was blij met Mvdg,maar als je je spelers,hoe slecht ook, niet kunt motiveren om de volle 100% te geven,dan ben je n trainer van niks,daarnaast n verkeerde opstelling ,wissels,te laat inbrengen extra spits.Nee Mvdg is bezig om buiten gezet te worden.Nee van gaal en consorten kunnen met dit 11tal ook niks,ik denk alleen dat ze dan wel de juiste inzet en mentaliteit hebben,hadden we toch n puntje of 6 meergehad.En diemers heeft naar de centen gekeken,zo simpel is het.

0   0  
Vak G 1912

NAC moet gewoon zorgen dat het voor elke linie een versterking haalt. Met deze selectie ga je het gewoon niet halen. Persoonlijk zou ik het wel zien zitten als ze ramselaar kunnen huren en dan centraal achterin nog iemand en een spits

0   0  
DeDislekt

Als we nu vreven nog hadden, zaten we met dit voetbal iedere wedstrijd naar Rob Penders te kijken. Stijn zou al een hartaanval van frustratie gekregen hebben van dit inspiratieloze gepruts.

0   0  
Bou

Nijland stopt bij Groningen. Zou ie naar NAC komen?

0   0  
Peerke

Ik kwam hier op bsiderats ook alleen maar slechte verhalen over Diemers tegen. Met hem erbij hadden we er gewoon hetzelfde voor gestaan.

0   0  
De Bolle Damen

Van der Gaag is gewoon één van de aller SLECHTSTE trainers die NAC heeft gehad. Waar zijn al die loftuitingen op gebaseerd???? Waardeloos en dat roep ik al vanaf de 3e wedstrijd van het seizoen. Krijgt de boel niet aan de gang. Dus hij EN Penders moeten weg!

0   0  
Bommel

Ook van der Gaag kan van een slappe frikadel geen tournedos maken. Dat kan geen enkele trainer. Het probleem zit veel dieper en is al aan de gang sinds het vertrek van Ernie Brands.
Sinds de eeuwwisseling diende alleen Ernie Brandts (2006-2008) zijn contract uit bij NAC. De overige trainers werden of ontslagen of stapten uit zichzelf gedesillusioneerd op. En nu wordt weerk om de kop van de trainer geroepen. Zal het nou echt allemaal aan al die trainers gelegen hebben? Zijn we er ooit op vooruit gegaan na een trainerswissel? Het maakt geen ruk uit wie je voor deze groep zet.

0   0  
Schrikbarend

Diemers pion die je mist...mitchell.bedankt

0   0  
Henkie

Ik zou wel een ander systeem gaan proberen. Groningen stapt over naar 442 en winnen tweemaal, emmen gaat naar 532 en halen 4 punten uit twee. Probeer ook eens een 442 zou ik zeggen als dit systeem al 12 wedstrijden niet om aan te gluren is.
Als iedereen fit is zoiets:

————-kastaneer—te vrede

Rosheuvel—————————-fernandes
—————--illic——kali—————

Van anholt - brown - koch - sporkslede

———————-van leer

Dit zijn toch ook geen slechtere spelers dan die van emmen of de graafschap of excelsior zou je zeggen..

0   0  
Wolfmanjack

Lees net een verhaal in de Stem. El Allouchi. We moeten het van ons voetbal hebben. Ik snap niet dat deze kerel iedere keer het woord mag doen. Kampioen vwrstoppertje spelen. Verder is het helemaal niks doe gozer.

0   0  
Ouwe Spionkop

@Henkie 5 man van je opstelling zijn geblesseerd. dus helaas.

0   0  
scheppioni

Eens met Wolfmanjack al lopen er nog een paar meer rond, het elftal is zo onevenwichtig en labiel te gelijk !!!
Tis zwaar hopen dat we niet op plek 18 gaan eindigen, maar dan zal er nu toch echt onderhand bij de kapitaal krachtigen bij ons NAC iets moeten gebeuren, voorals nog is NAC sleeping gvd !!!!

0   0  
Brrr

Ik heb het interview met Diemers gezien. Wat een ongelooflijk arrogante vent. Doet alsof ie bij Real Madrid de spelmaker is, maar tis toch maar gewoon in Sittard, of all places... Ben er zeer blij mee dat hij niet voor NAC heeft gekozen.

0   0  
Gvd

Al dat gezever over Smulders begrijp ik niet, kijk vooruit. Van der Gaag heeft echt een redelijke groep maar elk verband ontbreekt. Dat ligt dus miet aan Smulders maar aan van der Gaag. Artikel van Blanco gaf het deze keer juist aan, er wordt zelfs niet gestreden. Van der Gaag zal zijn plan van aanpak moeten bijstellen.

0   0  
Fritske d’n Olifant

Diemers moet gewoon eerlijk zijn en zeggen dat die Turk van Fortuna hem een dikker contract kon bieden. Hij, Van Crooy en Leemans kwamen allemaal niet naar NAC deze zomer. Waar zou dat toch aan liggen?

Anyway, als je die slappe zooi bij elkaar zag zaterdag dan verlang je bijna terug naar iemand als Joeri de Kamps of Kenny vd Weg. Dat waren ook geen hoogvliegers maar toonden iig nog inzet.

0   0  
Otjes

Het is heel simpel. Diemers en die 2 van VVV konden naar Nac maar onze kruidenier ex-TD wilde ipv kwaliteit heel veel "amateurs" een contract geven.

Het budget was er maar is verkeerd gebruikt.

Het ging niet om on-overbrugbare verschillen. Kijk naar Kali daar werd wel voor betaald omdat men toen wel inzag dat het moest. Het was echter helaas te laat.

0   0  
Dutchbird

Als ik met Firefox probeer te bladeren door BSR krijg ik sinds vorige week regelmatig:
Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.

Iemand enig idee wat de oorzaak is?

0   0  
Babosje

Smulders! Dutchbird dat is de oorzaak!

0   0  
Berto

Cache al een keer leeggemaakt?

0   0  
Sjorske

Maar wij hebben El Allouchi..........!

0   0  
Pizzabakker

Van der Gaag astemblieft laten zitten! Wordt ook af en toe moedeloos van verkeerde en vooral erg late wissels, maar die had Vreeven inderdaad ook.
Vind het niet vreemd dat een trainer zich ook bemoeit met de aan te trekken spelers. Het ligt ook niet enkel aan de nieuw aangetrokken spelers en de spelers die niet wilden komen. Ik vind de spelers die we al hadden veel minder presteren dan vorig seizoen. En voor inzet hoef je in principe niet eens te kunnen voetballen!

Wellicht zou er bij het te vormen technische hart ook iemand van City moeten zitten. Iemand die het netwerk van die club goed kent en precies weet waar de juiste spelers te vinden die NAC momenteel nodig heeft om uit de problemen te komen. Geen spelers meer aantrekken op basis van een leuk YouTube-filmpje.
Ik hoop van harte dat het nog goed komt met NAC dit seizoen. Ik word hier echt wanhopig van!

0   0  
rudy

Kutzooi dit! Ben er echt klaar mee. Zo Nac onwaardig dit kan gewoon niet!!

0   0  
rudy

Wil Vreven terug! Meeleven en schreeuwen als er iets niet goed is. Niet zo blijven staan emotieloos en zonder enig medeleven!!

0   0  
JohnFe

@Dutchbird

https://support.mozilla.org/nl/questions/1201869

meestal komt het er op neer leeg de cache of verwijder de cookies.. succes.

0   0  
C’mon NAC!

Lekker makkelijk scoren van Diemers als NAC onderaan staat. Als Fortuna laatste had gestaan hadden we deze zelfingenomen jongen niet gehoord. Missen we niets aan dus. Next!
Wanneer komt City ons redden met wat leuke voetballers? Ik hoop dat ze hier achter de schermen toch al hard mee bezig zijn...dan kunnen we na de winterstop nog 1 keer knallen met z’n allen en hopen dat het net genoeg is om in de ere te blijven ?

0   0  
Molenschot Loco

Er staan gewoon 11 drones in het veld... totaal onbestuurbaar....

0   0  
Willemf5

"Wanneer komt City ons redden met wat leuke voetballers"

Denken mensen nog echt dat dit zo werkt?

0   0  
Mats Seuntjens

Met Mats Seuntjens

0   0  
Breda vooruit

We vliegen er toch uit dus moeten nu al gaan kijken voor andere spelers

0   0  
Da Pope

Ik gun mezelf dat we degradatie ontlopen, maar wens alle spelers echt een decennium Keuken Kampioen divisie toe. Ik heb nog nooit zo'n intense hekel aan een elftal gehad als aan dit NAC.

0   0  
Breda

Totale onzin. Diemers wilde meer geld en fortuna heeft dat betaald. Dat is de enige reden. Dat weet ik toevallig van iemand die er kort opzat. Overigens had NAC dat misschien ook moeten betalen, maar dat was de enige reden.

0   0  
Judge M.

Zijn 2 doelpunten waren allebei penalties dus dat zegt niks.

Verder idd het geld-verhaal. Niks meer, niks minder. Ik kan me indenken dat de stillems ook geen zin om zo veel voor hem neer te leggen. Dat ze dat wel bij Avdijaj hebben en Sol wat extra hebben toegestopt dat kan ik me dan weer wel goed voorstellen..

0   0  
Big John

@ Da pope

Ik hoop niet dat je het alleen jezelf gunt, maar ook die andere 19000 mannen, vrouwen, jongens en meisjes die trouw naar deze ellende komen kijken.

0   0  
am

Niet relevant!
Hij zal achteraf blij zijn dat hij niet voor NAC heeft gekozen.

0   0  
Bieritieti

Vroeger heette een trainer ook wel een coach. Ik ga hier niet de definitie uitleggen maar het coachen moet naast de training ook doorlopen in de wedstrijden. Dit zie ik vd Gaag weinig doen, Vreven deed dit wel en het werkte omdat men de kleedkamer uitkwam met een goede spelopvatting. Om nog maar te zwijgen van het tactische plan en de positie / rollen van sommige spelers. Ik vond en vind het nog steeds helemaal niks die vd Gaag voor NAC.

0   0  
Da Pope

@Big John

Dat spreekt voor zich. De supporters kunnen niks aan deze ellende doen.

0   0  
Tweestrijd

Ik ben er oprecht ziek van wat er gebeurt met ons NAC. Ofja, 'ons', zo voelt het voor mij niet meer als ik eerlijk ben. Een elftal vol passanten die niet willen vechten voor elke meter en de hondstrouwe supporters, geen technisch directeur, een algemeen directeur die zijn tijd nu uitzit tot er een vervanger is.. kortom; 1 grote puinzooi, voor de zoveelste keer.

Ik ga al jarenlang naar NAC en heb echt al veel situaties meegemaakt, elke keer had ik nog goede hoop. Maar dit begin ik zo goed als te verliezen.. Ik ga elke wedstrijd trouw, maar mijn plezier maakt plaats voor frustratie. Het 'wij-gevoel' ebt weg en de frustratie op de tribunes neemt toe of maakt plaats voor carnavals-sferen.

Als je een baan hebt die je niet gelukkig meer maakt, ga je switchen. Als je favo artiest muziek gaat maken die je niet aanspreekt, luister je niet meer. Ik zit in tweestrijd waar het heengaat met 'ons NAC'.. Zal nooit verloren gaan, maar is dat wel echt zo?
Kort door de bocht gezegd; Steun je club, in goede en zware tijden! Absoluut mee eens, maar tot hoe ver kan dat gaan..? Het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben die er een hard hoofd in begint te krijgen..

0   0  
Henkie

Smulders heeft ook de meesten van de écht zwakke spelers nog langdurige contracten voorgeschoteld, komen we dus niet zomaar vanaf. Einddatum contracten:

Leigh 06-2021
Carolina 06-2021
Verschueren 06-2021
Allouchi 06-2021

Daar zijn we mooi klaar mee. Raak je aan de straatstenen niet kwijt deze vier.

Koch, mets, kastaneer en van anholt nog 1 jaar na dit seizoen.

Nijholt, haemhouts, korte, vermeer, damen en rommens gaan weg na het jaar. (Waarom smulders rommens nog een jaar gratis geld voor niks doen wilde geven; geen idee).
Zou dan veel budget moeten vrijmaken.

Te vrede en sporkslede lopen de contracten van af.

0   0  
ome cor

@Henkie

Stel dat Leigh een toppertje was geweest en tot eind van dit seizoen was vast gelegd dan had je het Smulders aangerekend dat hij deze jongen een veel te kort contract had gegeven.
Stel dat Carolina een goeie aanwinst bleek te zijn en een contract zou hebben tot medio 2020. Dan zou er bij belangstelling eind van de zomer een keuze gemaakt moeten worden "houden of cashen", waarbij cashen dus afbreuk doet aan je lange termijnvisie.

Maar nu deze spelers wel erg licht blijken voor de eredivisie is het heel makkelijk wijzen naar Smulders dat hij ze een te lang contract heeft aangeboden.
En TD kan het alleen goed doen wanneer hij een kortdurend contract aanbied en speler blijkt een mislukking of wanneer hij een langdurend contract aanbied en de speler blijkt een sensatie.

Smulders had geen glazen bol. Jij vast wel, maar daar had Smulders niks aan, hè ?
Dus een beetje gemakkelijk afzeiken zo.

0   0  
Michel

En Mark Diemers onze onze Redder in bange dagen...

Wees blij dat er iemand teveel voor je betaalt man, NAC heeft nog wel meer aantrekkingskracht dan Fortuna, dat het er nu niet uitkomt is een tweede.
Er moet eindelijk een koper zijn die ons stuwt in plaats van die eigenaren ‘by chance’ (hedde niks aan). Als je NAC zo lief hebt als ‘grote drie’ dan zoek je naar een betrouwbare koper in je netwerk. Geld, en lots of it is nodig hier. Wij brave zielen hebben dat niet in overvloed maar genoeg mensen wel die wel van wanten weten.

0   0  
ome cor

@Henkie
Je had ook Verschueren en El Allouchi in je rijtje met écht zwakke spelers staan.
Misschien kijk jij te veel naar Europese topclubs of zo, maar als je het slaapzand uit je ogen wrijft zie je misschien dat dit nu eenmaal het niveau van NAC is.

Door de jaren heen hebben wij heel vaak middelmatige elftallen gehad met 1 of enkele spelers die er boven uit staken (ik zal ze nog geen "toppers" noemen). We missen die spelers die er boven uit steken, dat klopt !
Maar zeker een El Allouchi, die jongen is van NAC naar Helmond Sport gegaan om te rijpen en is nu terug bij NAC. Maar dat betekent niet dat ie automatisch ook heel erg goed is. Hij is zich nog steeds aan het ontwikkelen, moet nog steeds groeien om een completer speler te worden.

Het afzeiken van spelers is allemaal zo makkelijk, maar het is geen f okking FIFA wat je zit te spelen.

0   0  
Cool Hand

Hoe je het wendt of keert, je kunt niet zeggen dat vd Gaag het goed doet. El Al zegt in de Stem vanochtend dat de nadruk op balbezit lag in de voorbereiding. 'Balbezit, balbezit, balbezit' zegt hij letterlijk. 'We moeten het niet van ons fysiek hebben, we moeten het van het voetbal hebben.' Ik wil meteen geloven dat hij hierin gelooft, maar hiermee houd je jezelf toch voor de gek? Misschien waren we voetballend beter tegen de Graafschap (ik zou het nog eens terug moeten zien), maar NAC is dit seizoen verder nog geen 1 wedstrijd voetballend beter geweest dan de tegenstander. Emmen tikte ons af en toe van het kastje naar de muur in de tweede helft. Dus als vd Gaag denkt het met 'voetbal en balbezit' te kunnen redden dan hebben we ECHT een groot probleem. Helaas hebben we de spelers niet om er een vechtmachine van te maken, allesbehalve juist. Basically, we're fucked.

0   0  
tinie

Wellicht heeft sarina wiegman na dinsdag tijd?

0   0  
Zagge

Ik hoop echt voor de balans, het gewicht, de connectie met en andere invalshoek op een man van City die plaatsneemt in het technisch hart. Eigenlijk zou het best raar zijn als NAC dat helemaal niet doet.

Als er een technisch hart komt ergens een keer.

0   0  
Henkie

Waarom zo agressief ome cor?
Als jij dat wel prima eredivisiespelers vindt en het oneens bent met me dan mag dat hoor, ook zonder die woordkeuze van je.

0   0  
buurman

Ik weet af en toe niet wat ik lees. Als ik als projectleider met een ploeg bouwvakkers op een werf een belangrijke klus kom doen en mijn ploeg vertoont alleen lamlendig gedrag zonder iets echt te presteren; dan word ik daarvoor toch terecht aangesproken door de opdrachtgever? En al snel buiten geschopt als het niet snel verandert.

v.d. Gaag hoeft van mij (nog) niet weg, maar hij is wel verantwoordelijk voor de wanprestatie in Emmen. Een elftal hoort toch minimaal te knokken zoals de ploeg bouwvakkers serieus moeten werken.
De NAC spelers hebben de tweede helft in Emmen geen kloten uitgevoerd. En dat tegen eveneens een slecht elftal, want ook emmen kan er geen kloten van. Maar ze zijn wel stik enthousiast. En dat is vet genoeg om van dit NAC te winnen. Kan het triester ?

Zoals er nu wordt geredeneerd kunnen we net zo goed Jan Rukmans van caféploeg de Vrolijcke Tiereliers voor de groep zetten. Het maakt toch allemaal niks uit begrijp ik uit veel reacties.

0   0  
Henkie

Overigens ingaand op je glazen bol verhaal.

Als smulders slechte spelers een langdurig contract geeft, is dat gewoon een hele slechte beslissing.
Het was zijn taak juist om goede aanwinsten van slechte te onderscheiden.
Als je leigh of verschueren of carolina ziet spelen, dan heb je toch geen glaze bol nodig om te zien dat ze er niets van kunnen. Zie je meteen.

0   0  
Breda

Vreven won wedstrijden door Garcia, Angelino, Mari, Ambrose, Agyepong en Umar.
Niet door zijn passie hoor. Is nogal een rijtje he.

Je kan vd Gaag 100x vervangen, maar dat maakt echt geen moer uit. (en kost weer een bak geld).
Als je dan ook nog moet spelen zonder Illic, Kastaneer, Kali en Anholt…. op kunstgras.

Instelling was ruk, maar ik vrees meer dat ze niet beter konden.

0   0  
Cool Hand

Onderschat de trainerskwaliteiten van Jan Rukmans niet.

0   0  
scheppioni

Met Da Pope eens, dit is een NAC wat geen NAC is en as er niet gauw in gegrepen wordt in staf en in de winterstop in een paar spelers dan zijn we volgend jaar de tweede roda !!! Alarmfase uno !!

0   0  
Peter

Oftewel voor iedereen nu duidelijk bewezen dat Vd Gaag ook een rol heeft gehad in de aangetrokken spelers van deze zomer. Deze trainer is niet geschikt voor NAC en mag al zeker niet in het Technisch Hart van de club komen.

0   0  
van Flieger

33 contractspelers maar geen 11 die eredivisiewaardig zijn.

0   0  
misterbean

Het is geen team, er is geen leider, het zijn 30 in een dozijn eerste divisie-spelers met een paar eredivisiespelers erbij (van Leer, Te Vrede en Rosheuvel, mischien Muhren)). Smulders heeft zich blind gestaard op het City model: heel veel contractspelers en een deel verhuren en elders laten groeien. Dat kan alleen als je genoeg geld hebt om ook genoeg eredivise-waardige spelers te halen. Misrekening van Smulders, en nu zitten we met de gebakken peren.

0   0  
Judge M.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder dat ik City geschikt vind als partnerclub. Het oude City van voor de oliedollars wellicht wel, dat was NOAD zoals je het wil zien maar tegenwoordig gaat het vooral om stylisten en mooiweervoetballers die zelf geen duel aan zullen gaan..

We zitten er hierna nog twee seizoenen aan vast. Zullen we anders nu alvast eens wat lijntjes uit gaan zetten bij de club waar onze allerbeste huurling ooit, Rade Bogdanovic, vandaan kwam? Iets zegt me dat er bij Atletico veel meer spelers rondlopen die voorop in de strijd gaan, het gras op vreten en al binnen 10 minuten geen schone broek meer aan hebben.. Daar voel ik me persoonlijk toch een heel stuk meer mee verbonden als ik heel eerlijk ben ipv die praktijken die Naah en Agyepong hebben ondergaan..

0   0  
Breda

@ Misterbean

Die gasten bij Helmond kosten NAC bijna niks. Dat is het probleem niet.
Het echte probleem is dat vorig jaar het elftal gedragen werd door deze spelers: Garcia, Angelino, Mari, Ambrose, Agyepong en Umar.

Bovenstaand rijtje vervangen met 1 of desnoods 2 miljoen meer is totaal onmogelijk. Maar dat moest/wilde ie wel doen. Er is geen club in de wereld die daar niet direct 2 mln voor neer zou leggen.

Er is vorig jaar gewoon veel te zuinig gedaan. Had je naast bovenstaand rijtje een stuk of 5 echte eredivisie spelers gehaald (200 ton per stuk salaris) dan had je toen fluitend middenmoot gespeeld en was je dit jaar veel minder afhankelijk geweest van City.

DAT is de echte fout van Smulders geweest. Hij had dat moeten inzien en meer geld moeten eisen, vorig jaar al. Als je dan verstandig uitbouwt dan kom je niet meer in de problemen. Eén keer echt de brand blussen in plaats van steeds een emmertje water. Uiteindelijk was dat nog goedkoper geweest ook voor de aandeelhouders.

0   0  
jvt

En daarom moet Van der Gaag niet in het technisch hart als dat er ooit al komt...
Een beetje fanatiek langs de lijn coachen kan geen kwaad hoor. Bij sommigen helpt het.
Bevlogenheid straalt af op je jongens, in de training, in de wedstrijdbesprekingen, in coaching en in vrije tijd
maar met deze drie dezelfde karakters heeft Smulders geen tegensprekers binnengehaald. Immers zijn wil was wet en zo kon hij zijn verwoestende werk uitvoeren. Ongelofelijk dat de RvC dit toestond en er nog is.

0   0  
Leo

Dit NAC-management verdient qua know how de 2e divisie! Meer niveau zit er niet!!!

0   0  
Peppie&kokkie

Bewaking news:
“ We hebben weer had getraind vandaag en veel gesproken”

0   0  
scheppioni

Tuut tuut poing poing, keep dreaming p&k ! Deze spelers en staf zijn funest voor onze prachtige club !

0   0  
Paul

Je kan geen 16 man ontslaan. Maar ik vind van der gaag verantwoordelijk voor het team en daar heb hij en penders niks van gemaakt .geen eenheid niks en dat komt er ook niet .hij weet ze niet te raken klaar er mee

0   0  
Henk

Ben er mee eens dat een andere trainer dit zooitje ook niet aan het voetballen gaat krijgen. Maar Vd gaag bakt er echt niets van. Er zit geen enkele vooruitgang in en tactisch ook erg zwak. Zonde dat NAC niet geleerd heeft van het halen van trainers van Excelsior die het zogenaamd Zo goed hebben gedaan. Een beetje trainer had in de voorbereiding al kunnen zien waar de zwakte zat en had met zn vuist op tafel moeten slaan. Dat gelul van er is geen geld is onzin. Waar een wil is, is een weg er zijn zat constructies te bedenken. Hopen dat de achterstand niet te groot wordt met de winterstop. En hopen dat er echte versterkingen komen, anders wordt het weer eerste divisie. Echt ongekend wat een zooitje, 19.000 man op de tribune, maar bestuurlijk een groot drama. Met de juiste mensen op de juiste stoelen kan NAC 100% elk jaar spelen voor plek 8 t/m 13. En laat Vd gaag aub uit dat technisch hart, al de spelers die zijn gekomen is samen met die vetklep besproken, Zijn maatje.

0   0  
Peppie&kokkie

@scheppioni zo roerend eens!

0   0  
Heksenketel

Lekker belangrijk! Klaarblijkelijk is het voor Diemers toch wel een dingetje en wil hij nu zijn gelijk halen. Ik vind het vrij onprofessioneel om eerlijk te zijn.

0   0  
Dutchbird

Ook met verbaal geweld en emotie maak je deze selectie niet beter want er zit er niet één bij die het vuur van een trainer meeneemt in het veld en daar als een natuurlijke leider de rest op sleeptouw neemt. Niet door te wijzen en te mopperen zoals Mounir, maar door voorop te gaan in de strijd en af en toe een verzakende collega de huid vol te schelden. Laten zien hoe het moet, zelf voorbeeldig spelen. Misschien dat te Vrede dit kan invullen, maar blijkbaar zit hij er niet op te wachten. Menno Koch kan het in ieder geval niet.

In een team kun je maar één, misschien twee, van dergelijke spelers hebben (Immers en Beugelsdijk bijvoorbeeld of Ryan Koolwijk en Luigi Bruins bij Excelsior). NAC heeft er niet één. Om Vreven zijn woorden te gebruiken, het zijn allemaal Jeanetten die bij NAC spelen bovendien als hun beroep beschouwen, niet als hun passie! Bedankt Hans Smulders voor deze batterij lieve Jeannetten!! Lekker doorgeselecteerd kul.

0   0  
Cambridge

Van der Gaag kiest altijd (noodgedwongen?) voor een systeem met de punt naar voren. Het is een grove misrekening geweest om te denken dat Fernandes wel op 10 zou functioneren. Totaal ander type dan Vloet (die veel meters maakte) of Manu García (die qua tackles ook goede statistieken kon overleggen).

Nu hangt het team op twee controlerende middenvelders met een lage handelingssnelheid. Het maakt de opbouw onnodig sloom en voorspelbaar. Tel daarbij op dat je Mari mist, die ook in de opbouw veel beter was dat wat er nu staat en je hebt een groot deel van het probleem te pakken. Ilic en Diemers hadden perfect kunnen spelen op een middenveld met de punt naar achteren. Gemiste kans, Ilic meer als bijsluitende man bij te Vrede, Diemers meer als spelmaker.

0   0  
Jack

Beste sup wat zou jij doen op het werk dat je collega voor het zelfde werk 150000 meer verdiend dan jij en niet beter presteerd dan jij zo gaat dat bij NAC die veelverdieners lachen zich rot !!!!!

0   0  
Ad B uit Roosendaal

Kom op.

Geen reactie op hetgeen Diemers aangeeft.

0   0  
Tram

Ik vind Van der Gaag ook niet overtuigend. Ja, overtuigend slap leuterend.

0   0  
Tram

Penders ook niet overtuigend trouwens. Daar komt zelfs geen slap geleuter uit maar zelfs helemaal niets..

Laad alle berichten na dit bericht in