Wij gaan niet opzij

B-Side Stats: NAC - Heerenveen (2-0)

Masthow

Met het restant dat gisteren in Friesland werd uitgespeeld, is de 2-0 zege voor NAC definitief binnen. De uitslag maakte in de strijd tegen degradatie niets meer uit omdat de concurrenten zondag ook punten wisten te pakken. Desalniettemin was het duel met Heerenveen één van de betere wedstrijden die NAC dit seizoen speelde. Met aanvallende intenties, veel duels die gewonnen werden en weinig weggegeven achterin. Op de fakkels en een daaropvolgende staking na een prima manier om met opgeheven hoofd afscheid te nemen van de Eredivisie. Zoals altijd mogen jullie de cijfers uitdelen aan de spelers.

B-Side Stats: NAC - SC Heerenveen (111 Stemmers)

Wie speelde volgens jou de beste pot? Stem op alle spelers hieronder en samen maken we er een mooi overzichtje van!
 
Even geduld: Je stem wordt verwerkt
D. Bielica
-
C. Valerius
-
Denis Odoi
-
E. Mahmutovic
-
R. Hillen
-
B. Kemper
-
M. Balard
-
L. Holtby
-
K. Sowah
-
M. Soumano
-
André Ayew
-
C. Hoefkens
-
B. Ghalidi
-
P. Reulen
-
Jayden Candelaria
-
André Ayew
5,4
M. Soumano
6,1
K. Sowah
6,2
L. Holtby
5,6
M. Balard
6,8
B. Kemper
8,1
R. Hillen
6,4
E. Mahmutovic
6,9
Denis Odoi
5,5
C. Valerius
6,3
D. Bielica
6,6
Jayden Candelaria
5,7
P. Reulen
5,8
B. Ghalidi
5,7
C. Hoefkens
5,2
Bron:
B-Side Rats
Advertentie
85 Reacties
25   4  
De vlekkenverwijderaar

Hoorde toen de wedstrijd was gestaakt afgelopen zondag in een nieuwsprogramma
" supporters gooiden vuurwerk op het veld ". Dat zijn geen supporters, dat is uitschot, gajes en zijn randebielen laat dat duidelijk zijn. We stonden al voor lul met onze club na de paspoortgate en de degradatie en nu komt dit er nog bij, een grove schande!

17   15  
fvf6

vak g links onderin enkelemaloten 0,0 . maar ook front 076 die riepen van schaam je kapot, die zijn hun eigen laffe daden wel heel snel vergeten

10   20  
SCH1912

Laat fr0nt er eens buiten joh kwast….

6   1  
Bredaolee

Eindelijk eens een prima pot. Maar helaas, to little to late. Volgende week er dan maar met een mooi resultaat eruit vliegen.

6   6  
Ouwe Spionkop

Wat heeft het nog voor zin te stemmen?
Interessanter zijn de consequenties de gaan volgen na deze onnodige degradatie door wanbeleid.
Het is ondenkbaar dat er geen koppen gaan rollen.
Trouwens er zijn al flink wat clubs bezig versterkingen en te halen (ja ik weet dat de transfermarkt nog is gesloten, om die flauwe opmerkingen maar voor te zijn)
Wat is het plan van NAC in de KKD? Gaan we nog steeds voor het kampioenschap of heeft Oversier zijn woorden al ingeslikt?
Wat is de profielschets van de nieuwe trainer? Wat wordt het strijdplan?

25   4  
De vlekkenverwijderaar

Hoorde toen de wedstrijd was gestaakt afgelopen zondag in een nieuwsprogramma
" supporters gooiden vuurwerk op het veld ". Dat zijn geen supporters, dat is uitschot, gajes en zijn randebielen laat dat duidelijk zijn. We stonden al voor lul met onze club na de paspoortgate en de degradatie en nu komt dit er nog bij, een grove schande!

23   5  
Hedden-um

Depla is ook weer even met interessante opmerkingen gekomen in De Stem, de tandjes zeg.

"Burgemeester Depla haalt uit naar NAC: ‘Club heeft keer op keer laten zien de veiligheid niet te kunnen garanderen’"

Zo lust ik er ook nog wel een paar. Het gemeentebestuur van de stad heeft keer op keer laten zien de veiligheid in onze stad ook niet kunnen garanderen. Wat een absolute faalhaas is deze man.

18   3  
ennaojseejer

Juist dankzij Depla zijn alle wedstrijden niet om 14.30 maar om 16.45 begonnen.
En dankzij Depla mocht het restant niet in Breda uitgespeeld worden.
Gauw terug naar de fietsenstalling met die droeftoeter

5   5  
Wil

Advies voor vd Koevering:

Nu DOORTASTEND starten met de sanering!

6   3  
MVG

Selectie valt weinig kwalijk te nemen, werden elke week met een andere opdracht het veld in gestuurd waardoor automatismen ontbraken...maar heb niet het gevoel gehad dat ze het allemaal wel prima vonden, aan inzet heeft het echt niet gelegen denk ik.
Holtby begon nog heel goed, echt een paar goede wedstrijden gespeeld maar was helaas ook niet de gehoopte leider, NAC miste dit seizoen echt Jan van den Berg achterin, en voorin is al genoeg over gesproken, spelers kregen door het constante gewissel ook nooit duidelijk vertrouwen...al zullen ze dat niet uitspreken.. mijn inziens is hoefkens de grootste verantwoordelijke voor deze degradatie en Peter Maas heeft natuurlijk ook geen geweldig werk geleverd...
Hopelijk een goede evaluatie en daarna zo snel mogelijk de blik op volgend seizoen, directe promotie moet het doel zijn, niks minder!

3   2  
Bo Nus

Rapalje is t!

16   4  
Buddha

2-0 winnen van Heerenveen en bijna niemand een voldoende? Is dat Kritisch doen om het kritisch doen?

14   4  
Vlugge Japie

Als je zo'n wedstrijd tegen Heerenveen ziet -en zo zijn er meer wedstrijden geweest- zit er toch veeel meer in deze selectie dan een directe degradatie. We hadden lachend boven Excelsior, Heracles, Volendam en PEC moeten eindigen. Redelijk tot goede spelers zijn structureel misbruikt op onnatuurlijke posities. Daarom is Hoefkens wat mij betreft klaar. Zoals je onervaren spelers niet te snel moet afschrijven, zou ik Maas ook niet afschrijven. Qua selectie staat er namelijk echt wel een redelijke basis. Na een grondige evaluatie is er wat mij betreft nog een kans voor hem.

13   12  
Gman

Volgens mij heeft Depla gewoon gelijk, het gaat toch ook gewoon, zelfs met vooraankondigingen en voorkennis, iedere keer fout?

Dat Remco Oversier nu zegt dat het veiligheidsapparaat goed werk heeft geleverd, is onzin. Fouilleren bij NAC is ook maar zacht een paar plekjes aantikken, zelfs ook al voelen ze iets in je zak. Loop maar lekker door.

Daarnaast kun je tijdens de wedstrijd zonder enige moeite gewoon de tribunes oplopen via alle rokers. Wat nou beveiliging.

Als er 1 miljoen euri jaarlijks naar veiligheid en coördinatie gaat... Dan zou ik eens doorselecteren op wie daar de leiding geeft en welk personeel/security bedrijf je inhuurt.
Dan maar langer met zijn allen in de rij, maar zorg maar eens voor fatsoenlijke controles voor de wedstrijd.

Ik bedoel niet dat daar het probleem zit, dat zit hem natuurlijk in de doorgesnoven idioten in het stadion.
Wat ook een publiek geheim is hoeveel de wc's gebruikt worden voor andere zaken dan je behoefte doen. Waarom wordt daar niet actief campagne tegen gevoerd en dit lastiger gemaakt?
Zolang het maatschappelijke probleem van de normalisatie van drugsgebruik en de gevolgen daarvan bestaat, moet NAC gewoon scherper handelen en strenger controleren.
En niet kort na zo'n wedstrijd aangeven dat ze zo lekker communiceerden onderling toen het misging.

4   0  
scheppioni

Groot deel met je eens vlugge japie !

5   27  
Spreeuwsel

Iedereen loopt weer te janken over vak g stelletje brave hondjes lekker op maandag weer naar jong clubs zitten kijken . Nac moet zelf is in de spiegel kijken Gewoon een groot wanbeleid een club met 0 visie geen vast patroon geen eigen jeugd een vreemd oude vandagen frans sprekend legioen . En dat spelers voor 8 minuut naar heerenveen moet ze hadden lopend moeten gaan

13   2  
Hedden-um

@Gman

Het klopt dat het bij NAC niet allemaal goed gaat, ben ik het helemaal mee eens. Echter, hij is de burgemeester van heel de gemeente Breda. Daar hoort sinds 1912 NAC ook bij, en daarmee alles en iedereen dat binnen het stadion is.

Hij is niet verkozen tot burgemeester, hij heeft zelf gesolliciteerd. Je weet dat er gewoon gevoetbald wordt en op dat moment ben je gewoon daar ook verantwoordelijk voor als lid van de lokale veiligheidsdriehoek. Je hoort dan direct met partijen fatsoenlijk te kunnen communiceren. Als meneer gaat lopen huilen dat Oversier op de lijn zit met de vraag of de wedstrijd doorgespeeld mag worden zodra het stadion leeg is, dan ben je gewoon niet geschikt voor die functie en moet je ergens anders burgemeester gaan spelen. Maar niet bij een stad dat een voetbalclub huisvest.

Dan kan je heel stoer in de krant gaan lopen dat NAC alleen aan zichzelf denkt, maar we worden met z'n allen gedupeerd door een groepje van 25 kansloze hersenloze debielen. Dat heb je overal in de samenleving. Ook bij NAC. Depla kan mijn veiligheid in de stad ook niet garanderen. Maar daar hoor je hem dan niet over. Lopen pronken op het moment dat het allemaal goed en leuk is, maar verantwoordelijkheid nemen en adequaat optreden en reageren kan de beste man niet. En maar afgeven.

12   1  
Matc

Als Tiesto de helft van zijn geinde bedrag in NAC stopt zie ik het positief in 😄

16   2  
Vriendenkliek

@spreeuwsel

Of jij was een van die gasten of je bent in ieder geval net zo dom als dat zij zijn…

Ja het was een dramatisch seizoen en er zijn veel fouten gemaakt. Maar er zijn heel veel andere manieren om je ongenoegen te laten blijken. Laten we eerst maar eens de evaluatie afwachten.

11   3  
WillyG

Depla en veiligheid niet op orde. In zijn eigen stad, hangt vol met camera’s. Toch lukt het dan een groep jongeren in korte tijd meerdere mishandelingen en zelfs een straatroof te plegen. Zonder! Gepakt te worden.

https://breda.nieuws.nl/112/breda-straatroof-eindstraat-breda

Zorg zelf eens voor veiligheid en zet iemand achter dat beeldscherm, die dan direct live politie of handhaving kan sturen.

Bij NAC hebben ze wel direct een aantal daders in de kraag gevat met behulp van de beelden. Doen ze het toch een stuk beter dan jij Paulus.

2   6  
NAC4Ever

@Hedden-um
12 mei 2026, 17:01

Vind vooral zijn verwijt slecht dat clubs niet moeten denken dat alles om voetbal gaat. Er was op dat moment een evenement bezig waren ruim 20 000 mensen bij waren betrokken. Lijkt mij logisch dat ze de burgemeester bellen over het afmaken van de wedstrijd.

Begrijp wel dat hij er niet was. Begrijp zijn angst over veilligheid. (Vind het absurd dat mensen zich terecht zorgen maken over hun veiligheid).

13   3  
NAC4Ever

@SCH1912
12 mei 2026, 15:27

Als Front inderdaad mee heeft gezongen vind ik dat ook hypocriet. Zij hebben ook een aantal keer vuurwerk afgestoken waarmee ze wisten dat dat problemen voor de club op kon gaan leveren.

11   1  
Moppernac

KNVB en alle profclubs uit Nederland, neem een voorbeeld uit Engeland.
DAAR KOMT GEEN VUURPIJL HET VELD OP!!!!!
Daar kiezen die randebielen eieren voor hun geld. Idioten zijn het.

0   11  
Anders Tegnell

Maar ja, Moppernac, in Engeland kun je ook voor 1 foute tweet bijna 2 jaar vastzitten (Lucy Connolly).

11   0  
Dos

Laat NAC maar investeren in echte beveiliging. Logisch dat stewards die gasten niet gaan aanspreken,zou ik ook niet durven.
Het is werkelijk ongelooflijk dat NAC niet meer maatregelen heeft genomen, omdat je dit van mijlenver aan zag komen.
Een flinke investering in beveiliging, van die kleerkasten die wel wat durven en dan was dit voorkomen.

8   2  
Semsi

Wanneer hebben we nu een echte TD gehad? Iemand met ervaring, netwerk, aanzien en een visie en hier beleid op maakt. Maas, van den Abbeele, Smulders, Rutjes, Steijn die het er even bij doet, Hellemons, Lokhof en ik zal vast iemand vergeten zijn.
Het is allemaal maar middelmaat of zelfs minder. Zou de vaak verketterde Van As dit geweest zijn? Daarna is het verval begonnen.

Geen wonder dat het al jaaaaren aankloten is bij NAC. TD in mijn optiek de belangrijkste positie binnen een BVO.

3   2  
NAC4Ever

@ennaojseejer
12 mei 2026, 17:04

Zoals ik hier heb benoemd vind ik bepaalde teksten van Depla ook vreemd.
Maar op welke manier hebben jouw argument de veiligheid tegen gewerkt?

10   3  
SjorsNAC

Ik heb 2 keer politie nodig gehad laatst, bij een inbraak kwamen ze niet opdagen en toen mijn zoon door idioten bedreigd werd op straat. Eerste geval doe maar online aangifte en 2e melding gemaakt maar geen agent gezien, die mooiprater moet eens heel goed zelf in de spiegel gaan kijken voordat hij nac gaat lopen beschuldigen, ze hebben de zaakjes zelf niet op orde man man man.

8   1  
Arie

Kemper natuurlijk absolute uitschieter afgelopen weekend. Mooi voor hem.
Absolute dissonanten onze 3 bejaarden. Die hebben werkelijk niks goed gedaan, vooral de 2 voorin niet.

5   0  
JeePee

Tsja, het kon zondag ineens wel, thuis winnen en de boel redelijk dichthouden achterin.

En toch blijf ik erbij, als ik nu kijk hoe ik de spelers dan zou waarderen, dat de balans en het elftal structureel onvoldoende geklopt heeft. Kunnen we wel zeggen dat er in potentie voldoende materiaal was, maar er ontbraken echt wel bepaalde kwaliteiten. Aanvoer van een passende nummer 10 met een steekpas, nooit gezien. Vleugelspelers met een voorzet (geen opkomende backs), niet gezien. Ik blijf het zeggen, allemaal dezelfde type bouw middenvelders met Balard, Sowah en Holtby, ipv een middenveld dat elkaar aanvult met passing, fysiek en duelkracht, techniek en loopvermogen.
Dan nog had Hoefkens meer moeten halen uit wat hij wel had, spelers meer vastigheid en vertrouwen moeten bieden. En zeker niet zo afwachtend en pseudo georganiseerd moeten blijven spelen. Leuk als je Diego Simeone hebt en Atletico Madrid tot je beschikking hebt, anders niet.

Daar aan toegevoegd de verdere gokjes met de spitspositie vanuit technisch management en versterkt door gemis van Greiml en te veel rode kaarten is het gewoon onvoldoende geweest.

Maas en Hoefkens hebben samen denk ik ook te weinig oog gehad voor het tweede jaar na promotie dat altijd moeilijker is dan het eerste jaar. Voor beide posities zijn er wat mij betreft dan ook afwegingen te maken, ik geloof niet in volledige schuld bij één schakel in deze.

En dan ja, veiligheid, ik geloof niet dat bij de KNVB maar zeker als ik nu die felheid van de burgemeester lees dat daar het laatste woord over gezegd is...Het wordt weer een beladen zomer.

1   22  
Spreeuwsel

Wat een gejank allemaal jullie kunnen beter in de bioscoop gaan zitten en luisteren en je mond houden . Voetbal is emotie en nac heeft gewoon gefaald en miljoenen over de balk gegooid stuk vriendjes politiek .

21   2  
ome cor

Spreeuwsel
Als een stel hersenloze klootviolen met vooropgezet plan de wedstrijd laten staken dan horen die niet in het stadion thuis.
Niet bij NAC, niet bij welke club dan ook.

Hoe kut het beleid ook is, hoe teleurstellend het seizoen ook was, niks is er sneuer dan die paupers die hier verantwoordelijk voor zijn. Als je denkt dit te mogen doen omdat het een klote seizoen was dan is je clubliefde net zo laag als je iq.

4   2  
Badeend

@NAC4ever

Ik begrijp dat dus helemaal niet. Het evenement was inmiddels tot een einde gebracht - dat het niet op dat moment uitgespeeld kon worden, was niet de schuld van Depla maar van die treurige sneuneuzen die zichzelf belangrijker vinden dan de club en anderen. Depla is en was er verantwoordelijk voor dat het voor "20.985" andere, wél goedwillende mensen, in elk geval buiten het stadion veilig was en iedereen veilig weg kon komen bij NAC. Die heeft op dat moment dus écht andere prioriteiten dan even lekker overleggen of een potje voetbal die avond, de volgende dag of op welk moment dan ook in Breda uitgespeeld kan worden. Ik snap dat Heerenveen liever niet terug naar Friesland gaat op zondagavond als de kans bestaat dat ze op maandag terug moeten komen voor 8 minuten. Maar eigenlijk was dat dus ook de enige vraag - wordt er zondagavond of maandag uitgespeeld in Breda? Als het antwoord daarop nee is, vanwege ontoereikende politie capaciteit, heeft het deelnemen van Depla aan een overleg verder NUL toegevoegde waarde.

We kunnen die beste man wel zwart proberen te (blijven) maken, maar in dit geval had hij - wat mij betreft - zijn prioriteiten in elk geval op orde. Als hij zich in een onzinnig overleg had laten sleuren en er waren gewonden gevallen buiten het stadion omdat hij daar "zijn verantwoordelijkheid niet had genomen", dan waren de rapen gaar geweest. En dan had je wat mij betreft ook terecht kritiek kunnen spuien.

Nu is het gewoon zoeken naar een zondebok, zoals helaas al lang te doen gebruikelijk in de NAC cultuur.

12   3  
El shot op goal

Depla heeft toch gewoon gelijk?

NAC heeft hun veiligheidszaakjes gewoon niet op orde. Kan me niet voorstellen dat Gijs, Leon en de Scorpions geen idee hebben wie het zijn geweest. Ze hebben gewoon geen vat op dat groepje linksonder in Vak G. Het is een gezwel van de club en een gezwel moet je weg snijden.

Voetbal is emotie zegt tie, en dan mag alles. Het is wel duidelijk waar hier het gezwel zit

6   0  
Antoine

Iedereen kent ze .. ook onder het doek op bsite laatst . Alles is bekend

5   7  
Bo Nus

@ EL SHOT.

Wil je bij t schelden t gebruik van termen als gezwel, *** e.d achterwege laten?

Alvast dank

4   0  
El shot op goal

@Bo nus

Ik vind het oprecht vervelend dat je dit op hebt gevat als een scheldwoord. Maar zou je ook even naar je eigen reacties willen kijken aub? Want ik zie jou als 1 van die personen namelijk. Wellicht voel je je daarom ook zo aangesproken:

https://www.bsiderats.nl/nieuws/fakkelgooiers-sturen-nac-voor-acht-minuten-naar-friesland

4   6  
Peet vak G

EL SHOT, had het gewoon bij je eerste zin gehouden vriend...

4   0  
Bo Nus

13 mei 2026, 08:55
T gaat niet om mij elshot, ik kan wel tegen stootje, maar er zijn veel mensen die liever niet hebben dat er gescholden wordt met cancer of varianten daarop zoals gezwel. We willen dit ook niet op spandoeken. Thats it knul.

7   3  
BELIEVER

Ik begrijp Depla wel, hij heeft een enorme verantwoording.
Bovendien moeten clubs al jaren zelf de beveiliging op orde hebben en is politie inzet bij voetbal in Nederland zéér minimaal.
Maar zoals Depla terecht opmerkt de KNVB, NAC en ook andere bvo’s denken dat ze het belangrijkste op de wereld zijn.
Ze gedragen zich werkelijk zo en denken boven elke wet te staan.
Als ik alleen naar NAC kijk dan is het de laatste tijd disfunctioneren op alle fronten zo kan je geen gezond bedrijf leiden daar komt meer voor kijken.
Om te beginnen heb je eerlijke en competente mensen nodig met bijzondere kennis op hun vakgebied.
En dat zie ik niet bij NAC.
Zelfs Remco is door het ijs gezakt en heeft door zijn recente optredens steeds meer zijn brevet van onvermogen afgegeven.
Zijn zwakke uitleg over de spandoeken door heel het stadion en dan afdoen als zou dat door dat groepje idioten komen is de mening van de échte NAC supporter en sponsors onderschatten en niet serieus nemen.
Maas is te zwak om technisch leiding te geven en heeft daarnaast geen netwerk en mist de ambitie en werklust die nodig is om zo’n functie goed te volbrengen.
Een goede TD is niet alleen actief in transferperiodes maar moet heel het seizoen aan staan en ik heb al meermaals intern andere geluiden gehoord.
De trainer daar moeten we maar niet te veel woorden over vuil maken, heeft alleen maar dingen kapot gemaakt en elk uur dat hij nog bij NAC is dat is een uur te lang.
Ook onder de sponsoren heerst de “wens” dat in ieder geval Maas en Hoefkens weg gaan dus beste Remco het is breed gedragen en dan kan je maar één ding doen.
Ik denk dat de twijfelaars om nog een seizoenskaart te kopen meteen overstag gaan als dit bericht naar buiten zou komen.

4   1  
Wanny

Depla heeft gelijk dat NAC de zaken niet voldoende op orde heeft. Dat lijkt me duidelijk.

Depla zal echter ook begrijpen dat NAC voor stad en regio heel belangrijk is. En dus ook in het belang van de gemeente om samen op te trekken.

2   1  
Gjoewie

Eindelijk heeft Hoefkens de juiste formatie gevonden. Oh nee, nu hoeft het niet meer.
Behoudens de wanstaltelijke acties van de vuurwerkgooiers (waarom toch? dat doe je niet voor de club, dat doe je alleen voor jezelf! Ga dat dan ook ergens anders doen, zodat niemand er last van heeft), heb ik eindelijk een goede wedstrijd van onze kant gezien. Heerenveen hoefde niet zo nodig meer, doen toch al mee aan de plee offs en NAC knokte voor wat het waard was.
Goed om Hillen weer terug te zien, hij maakte wel een akelige fout waardoor Bielica in de problemen kwam, maar zijn vorm is groeiende. Oh nee, het hoeft niet meer. Hillen wel meenemen naar KKD. Valerius ook meenemen naar KKD, die gaat onder de nieuwe trainer (!) veel wedstrijden spelen.
Ayew, Odoi en Holtby verdienen te veel voor de KKD, dus die kunnen we afschrijven. Reulen wel mee naar KKD, die gaat minstens 15 doelpunten scoren.
Soumano en Sowah ook houden als het kan. Sowah gaat zijn hart ophalen in de KKD, hij speelde tegen Heerenveen weer een nagenoeg foutloze wedstrijd. Als hij al een fout maakt, dan loopt hij het hardst om de fout weer te herstellen. Ik geniet iedere wedstrijd van hem.
Balard is een twijfelgeval. Hij groeide niet in het team, maar zijn ambities liggen hoger dan de eredivisie. Als er een goed bod komt, laten gaan. We zullen hoe dan ook een goede organiserende speler op het middenveld nodig hebben.
Ik zou Greiml ook proberen te houden, maar dat zal wel moeilijk gaan. Als er een goed bod komt, beter laten gaan. Betekent wel dat je op zoek moet naar nieuwe centrale verdedigers. Of wat mensen doorschuiven vanuit de jeugd. Mahmotovic zou het in de KKD en onder een nieuwe trainer wellicht ook goed doen.
Dan Hoefkens. Ik denk dat zijn verhaal verteld is. Het is een betere trainer van Van Gastel, maar niet de man die NAC nu nodig heeft. Er zijn veel trainers beschikbaar die volgens mij wel willen instappen. Rogier Meijer, Paul Simonis, Alex Pastoor. Bas Sibum zou ook niet misstaan bij NAC, die is vorig jaar op twee doelpunten na gepromoveerd met Roda, dat is echt geen verkeerde trainer. Marcel Keizer heb ik ook al eens voorgesteld als nieuwe trainer. Fred Grim valt wellicht los te weken bij 020, hij heeft ook veel ervaring in de KKD.

0   2  
NAC4Ever

@Gjoewie

Ik zie vooral Paul Simonis als een goede optie. Al vraag ik mij af of hij bij de club past. (Denk het wel). Maar ik zag vooraf Steijn ook ziten🙈 Dus ik wacht af wat trainers betreft.

Mahmutovic heeft aangegeven te vertrekken.

1   1  
NAC4Ever

Vergeten op de andere trainers in te gaan.

Rogier Meijer:
Denk niet dat hij het voetbal nastreeft wat wij willen. Net wat te behoudend.

Alex Pastoor:
Vind hem een redelijke trainer. Maar heb twijfels of dat hij bij de club past. Zie hem als een optie. Maar niet als nummer 1.

Bas Sibum:
Vind dat hij het twee jaar geleden prima heeft gedaan. Maar vind dat hij te veel zijn hoofd verloor toen het er om ging. Bijvoorbeeld het ineens wisselen van de keeper en die uitspraak over dat Koglin ze naar de volgende ronde had geschoten. Vind niet dat we veel kunnen eisen. Maar ik hoop op een ander.

Marcel Keizer en Fred Grim zie ik niet als NAC trainers. Kan ik moeilijk uitleggen. Behalve dat ik een aanvallendere trainer wil.

2   0  
VOSJE BREDA ˣ ₓ ˣ

Dat de wedstrijd gestaakt zou worden, zag je van mijlenver aankomen. Dat er soms onrust is geweest, komt ook doordat we een grote club zijn met een grote achterban, terwijl de prestaties op het veld niet passen bij wat je van zo’n club verwacht. Nu dit seizoen afsluiten en volle focus op volgend jaar. Kan nu al niet wachten op de oefenwedstrijden, transfergeruchten en presentatie van de nieuwe shirts.

Nog één ding over dat spandoek waar het in de podcast over ging: als je op vak G staat of maakt niet uit welk vak. Je ziet zelf niet wat er op de spandoeken aan je eigen zijde staat geschreven. Tenzij iemand je toevallig een foto stuurt vanuit het andere vak.

1   1  
NAC4Ever

@Badeend
13 mei 2026, 07:19

Ik ben niet bezig met een zondebok te zoeken. Heb ook niet zoveel kritiek op Depla als een aantal anderen.

De politie was bezig met het veilig houden. Denk dat hij vooraf kon weten dat er een kans was dat hij voor meerdere mensen beschikbaar moest zijn. Denk een besluit over wanneer en waar de wedstrijd word uitgespeeld ook invloed kan hebben op de veiligheid rond het stadion.

3   2  
F3

Even "***", ik dacht dat ons bondje niks over liet spelen bij "onregelentair".

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2088485/knvb-laat-amateurduel-atc-wvf-overspelen.html

Knvb maffia

0   0  
F3

"Xxx" is onregelementair, geen idee waarom dit zo is aangepast

1   2  
NAC4Ever

@El shot op goal
13 mei 2026, 07:34

Vind ook dat Depla gedeeltelijk gelijk heeft. Maar ook gedeeltelijk niet (heb ik al wat over geplaatst).

4   2  
ome cor

NAC4Ever
Niet Mahmutovic heeft aangegeven te vertrekken, NAC heeft voor 1 april aangegeven dat zijn contract niet verlengd werd.
Met het oog op de KKD denk ik dat je hem er best bij had kunnen hebben, maar niet met Hoefkens als trainer, want die ziet hem als laatste keuze.

4   2  
scheppioni

Mee eens cor !
@ NAC4EVER
Ik zie Rogier Meijer wel zitten van de drie, maar hoe dan ook wie er komt....... twee jaar contract niet meer en van beide kanten na een jaar een evaluatie ! Wanneer leren ze dit nou eens bij ons NAC !!!
En dat hoefkens er nu nog steeds is baart me grote zorgen ! Weg met die hussel freak !

7   2  
Ome Willem

Tegen Heerenveen gewoon 532 gespeeld met 5 echte verdedigers, 3 echte middenvelders en 2 echte spitsen. Een wedstrijd zonder al dat gegoochel met middenvelders centraal achterin, aanvallers als back, middenvelders in de spits en aanvallende middenvelders als verdedigende middenvelders. Het laat maar weer eens zien dat we er door Carl Kazan gewoon uitgevlogen zijn dit jaar.

2   3  
NAC4Ever

@scheppioni
13 mei 2026, 12:16

In wat je zegt over de duur van een contract kan ik mij vinden.
Dat Hoefkens er nog zit baard mij geen zorgen. Omdat er ook nog niet is besloten dat hij blijft.

1   1  
NAC4Ever

@ome cor
13 mei 2026, 11:11

Denk dat je dit artikel hebt gemist.


https://www.bsiderats.nl/nieuws/enes-mahmutovic-mijn-fouten-wegen-een-beetje-zwaarder

Hier staat dat hij ook daadwerkelijk vertrekt.

6   2  
Henri

Interessant artikel over de plannen binnen NAC voor volgend seizoen
Door: Joost Blaauwhof In: VI PRO d.d. 13-05-2026

Goals, goals, goals: de duidelijke wensen van NAC in de Keuken Kampioen Divisie.

NAC Breda zal volgend seizoen actief zijn in de Keuken Kampioen Divisie. De club degradeerde afgelopen zondag uit de Eredivisie, ondanks de 2-0 zege op SC Heerenveen. Tóch lijkt de sportieve basis voor een snelle terugkeer naar het hoogste niveau steviger dan tijdens de laatste degradatie.

Toen NAC in 2019 afdaalde naar de Eredivisie, stond in de sterren geschreven dat een snelle comeback op het hoogste niveau een utopie was. Liefst 26 (!) spelers liepen de zomer die volgde de deur uit. Omdat de club nog vastzat aan torenhoge vaste lasten, moest het spelersbudget drastisch inkrimpen. Daarnaast kwam er een nieuwe, onervaren technisch directeur (Tom Van den Abbeele) en een nieuwe algemeen directeur (Luuc Eisenga).

Dit keer zijn er ook geen garanties op een snelle promotie. Alleen zijn de voorwaarden een stuk beter. In de zomer 2019 werd er voor 150.000 euro verkocht. De liquiditeitspositie van NAC was drastisch slechter. In feite overviel de degradatie de club, die een veel te grote broek droeg. Op operationeel niveau leefde NAC structureel miljoenen boven zijn stand.

Spelersbegroting ademt mee

Een groot verschil is dat de spelersbegroting mee zal ademen met de degradatie naar de KKD. De salarissen van de spelers met doorlopende contracten zijn vanaf 1 juli nog maar 75 procent van het huidige bedrag waard. Ook zijn de vaste stadionlasten in miljoenen euro's gedevalueerd, dankzij de stadiondeal die afgelopen seizoen bezegeld werd met Gemeente Breda. Met een begroting van zestien miljoen euro zal NAC trachten te gaan strijden om de eerste twee plekken. Daarnaast heeft de club nog een doorverkooppercentage van 7,5 procent op een naderende transfer van Jan Paul van Hecke in het vooruitzicht.

Waar Van den Abbeele in 2019 halsoverkop, zonder enige dossierkennis, een selectie moest samenstellen, is dat deze zomer anders. Hoewel huidige technisch directeur Peter Maas afgelopen zondag onder vuur lag bij een deel van de achterban, zit de beleidsmaker normaal gesproken stevig in het zadel. Binnen NAC is er de stellige overtuiging dat Maas weliswaar een paar foute inschattingen maakte afgelopen seizoen, maar wordt de ontwikkeling van de club in de volledige breedte van het technische aspect geroemd. Een ontslag lijkt dan ook allesbehalve een duurzame oplossing.

Zestal vertrekt

Maas bouwde een volledig scoutingsstelsel op, in samenwerking met rechterhand en hoofdscout Mathijs Hage. Ook is het duidelijk dat er meer transferwaarde in de selectie zit dan zeven jaar geleden. Daarnaast staat het geraamte van een nieuw te bouwen ploeg al. De contracten van Denis Odoi, André Ayew, Boy Kemper en Enes Mahmutovic lopen wél af. Odoi en Ayew hebben nog een cluboptie in de verbintenis, maar die zal normaliter niet gelicht worden. Het kwartet zal dan ook vertrekken. Enkel het vertrek van Kemper lijkt een aderlating. Ook Fredrik Oldrup Jensen en Clint Leemans hebben een aflopende verbintenis, maar de middenvelders mogen zich nog verheugen op een langer verblijf in Breda. Huurlingen Juho Talvitie (Lommel SK) en Amine Salama (Stade Reims) gaan terug naar hun werkgevers.

Eerder gaf algemeen directeur Remco Oversier aan dat NAC niet voornemens is om zomaar mee te werken aan het vertrek van spelers met doorlopende contracten. En ook vanuit de technische hoek klinkt dat geluid. Al is er voor Australisch international Max Balard al veel interesse. Bij een goed bod verleent NAC normaal gesproken medewerking aan een transfer. Datzelfde geldt voor doelman Daniel Bielica. Alleen heeft dat duo dan ook slechts een contract tot medio 2027. Voor Charles-Andreas Brym is het zo dat NAC meedenkt aan een oplossing, omdat de samenwerking voor alle partijen allesbehalve gelukkig is gebleken. De Canadees heeft in Zundert, waar het trainingscomplex staat, niet de populariteitsprijs verdiend de afgelopen maanden.

Greiml, Soumano en Holtby

Wie normaal gesproken gewoon in Breda actief blijven, zijn de – in potentie - twee belangrijkste spelers: Leo Greiml en Moussa Soumano. Het duo werd dit seizoen geplaagd door blessures. Voor Greiml geldt dat hij beide schouders zal laten opereren in thuisland Oostenrijk, waardoor hij zo'n vijf maanden aan de kant staat. Daarna wil de verdediger met NAC spelen voor promotie. Soumano geniet weliswaar wat interesse, vooral uit zijn thuisland Frankrijk, maar NAC denkt dat de spits de absolute talisman in de KKD kan worden. Omdat de aanvaller tot medio 2029 vastligt, is de club enkel bij de absolute hoofdprijs bereid om mee te werken aan een vertrek.

Routinier Lewis Holtby heeft nog een contract voor één seizoen, maar is vooralsnog voornemens om NAC terug naar het hoogste niveau te brengen. Al lijkt het doorgaan van de Duitser ook afhankelijk van de koers die NAC inzet. Alleen lijken beide partijen met elkaar overeen te komen over de wijze waarop de club naar het hoogste niveau terug moet keren. Kamal Sowah ligt nog één seizoen vast, maar NAC heeft een cluboptie. De Ghanees wil graag weg en geniet interesse uit Engeland, maar de club denkt in de middenvelder een belangrijke kracht op het middenveld te hebben voor volgend seizoen.

'Duidelijk is dat NAC niet zomaar mee gaat werken aan vertrekwensen van spelers'

Cherrion Valerius is het jeugdexponent waar in de winter nog gulzig op geboden werd door MLS-club Minnesota United, maar de rechtsback kende een matige tweede seizoenshelft en rondom de verdediger is het nu rustig. Duidelijk is dat NAC niet zomaar mee gaat werken aan vertrekwensen van spelers. Ook voor de talentvolle Mohamed Nassoh en Rio Hillen, die beiden tot medio 2029 vastliggen, lijkt een jaar in de KKD in het verschiet te liggen. Al zou met name Nassoh – die zelf graag op het hoogste niveau actief blijft - goed in de markt liggen. NAC verlangt echter een flink bedrag voor de speler die vorig seizoen nog 350.000 euro kostte. Raul Paula en Brahim Ghalidi blijven, mits er niets geks gebeurt.

Goals, goals, goals

Waar het NAC afgelopen seizoen aan ontbrak is duidelijk: goals. Dat had te maken met verschillende factoren, waaronder de blessure van Soumano. Maar ook het plotse vertrek van clubtopscorer Sydney van Hooijdonk. Of het niet renderen van andere aanvallers Talvitie en Brym. Daardoor zal de club komende zomer vooral op zoek zijn naar spelers die bewezen hebben makkelijk het net te vinden. Naast Soumano moet een targetman gevonden worden, terwijl ook de flanken nog zeker twee impulsen nodig hebben.

Omdat zeker Brym en Talvitie flops bleken, wordt ook gekeken naar spelers die vanaf de flanken beslissend kunnen zijn. Paula en Ghalidi hebben talent, maar er lijkt daarnaast ook ingezet te gaan worden op spelers met meer zekerheden. Net als in de spits, waar Soumano en Pepijn Reulen nog een hele toekomst voor zich hebben, maar in de strijd om promotie prima zouden renderen bij de aanwezigheid van een spits met meer vlieguren op de teller.

Jayden Candelaria lijkt als linksback nog niet klaar om Kemper te vervangen, dus voor hem zoekt NAC naar een concurrent. En dan is er de zoektocht naar een stabiele doelman, die zijn verdediging kan organiseren en die de baas is in zijn eigen zestienmetergebied. Eerder werd SK Beveren-doelman Beau Reus al concreet benaderd door NAC, maar de Nederlander zal een verblijf in de KKD normaal gesproken niet zien zitten.

Cultuurdragers

Er zijn dus zo'n twintig vertrekkers minder bij NAC dan tijdens de vorige degradatie. Alleen moet Maas wél hard aan het werk. De beleidsmaker ligt extern onder vuur en kan zich komende zomer enkel voltreffers veroorloven. Ook is er bij de club de wetenschap dat er meer aan de groepsdynamiek gewerkt moet worden. Daardoor wordt er normaliter ook ingezet op spelers die al een grote achtergrond in het Nederlandse voetbal hebben. Cultuurdragers, karakterjongens. Spelers die in verbinding met het publiek kunnen staan. Ook als het eens tegenzit.

'Om te spelen voor een kampioenschap, moet de kleedkamer perfect in balans zijn'

Alle datamodellen wezen afgelopen seizoen uit dat het gebrek aan doelpunten de club opbrak in de Eredivisie. De ervaren krachten van NAC erkennen echter dat de groepsdynamiek bij vlagen ook te wensen over liet. Spelers als Holtby, maar ook pakweg Boyd Lucassen, krijgen er daardoor een paar secondanten bij deze zomer. Want om te spelen voor een kampioenschap, moet de kleedkamer perfect in balans zijn. En door die balans ook mede te herstellen met de komst van een aantal bewezen doelpuntenmakers, zowel vanuit het middenveld als de voorhoede, denkt NAC snel terug te kunnen keren naar het hoogste niveau.

Positie van Hoefkens

Dat die terugkeer wordt geleid door trainer Carl Hoefkens lijkt ondenkbaar. De Belgische trainer wordt door zijn spelersgroep geloofd, met uitzondering van een enkele ontevreden wisselspeler, maar lijkt wél te worden afgerekend op mindere resultaten. Ook het gebrek aan ingeslepen vastigheden en spelpatronen wordt in de evaluatie als een heikel punt gezien. Dat de trainer NAC vaak laat spelen vanuit een plan dat gebaseerd is op de tegenstander, is voor de KKD geen pre voor Hoefkens. NAC wil namelijk weer vanuit een eigen identiteit gaan voetballen.

'Carl Hoefkens lijkt wél te worden afgerekend op mindere resultaten'

Na het uitduel met AZ zal er snel een beslissing volgen over de toekomst van Hoefkens, die nog een doorlopend contract heeft tot medio 2027. Hoewel de trainer onder druk een paar verkeerde keuzes maakte, is het wel een feit dat hij niet geholpen werd met de aanwas in zijn voorhoede. Een jaar lang merkte Hoefkens op dat hij een kwaliteitsimpuls nodig had in zijn aanval, maar die kwam er nooit. Daarnaast vertrok zijn clubtopscorer in de winter plotseling transfervrij. Al moet worden gezegd dat het spel ook niet gericht was op het creëren van grote kansen. In combinatie met de wisselingen voorin, heeft dat de aanvallers ook niet geholpen.

Een langer verblijf van Hoefkens is niet uitgesloten, maar NAC kan ook een frisse start maken. Alle assistenten van de hoofdtrainer hebben een aflopend contract, waardoor er met een volledig nieuwe staf aan het seizoen begonnen zou kunnen worden. Omdat het geraamte van de selectie staat, lijkt een instapmoment voor een nieuwe trainer daarom ook ideaal. Zeker omdat een nieuwe coach – in samenspraak met Maas – op detailniveau zijn selectie nog kan boetseren.

Conclusie

Een snelle terugkeer in de Eredivisie is allesbehalve een sinecure. Zeker niet voor NAC, waar een relletje in iedere hoek van het stadion kan uitbreken. Zeker in de KKD zullen de verwachtingen torenhoog zijn. Tóch is de club, ondanks alle soaps van de laatste weken, in rustiger vaarwater dan in het verleden, wanneer het in dergelijke situaties terechtkwam. Financieel én sportief. Al wordt het voor de td de zomer van de waarheid. Want als de beleidsmaker nu niet levert, zal hij de volgende kop van Jut worden.

Voorlopige selectie NAC 2026/27:
Doelmannen: Bielica*, Kortsmit, Lamprou, Goos.
Verdediging: Valerius, Lucassen, Greiml, Hillen, Candelaria.
Middenveld: Balard*, Holtby, Sowah, Nassoh.
Aanval: Brym*, Soumano, Reulen, Ghalidi, Paula.
Spelers met een * mogen bij een goed bod vertrekken. Met Oldrup Jensen en Leemans worden nog gesprekken gevoerd over een nieuw contract.

3   3  
Breda vooruit

Volgens voetbalprimeur is het einde voor hoefkens nabij de degradatie wordt hem aangerekend.

4   1  
Jappio

Ben wel heel benieuwd met welke trainer ze op de proppen gaan komen als Hoefkens vertrekt. Iemand met aanvallend voetbal en iemand die ook uitgaat van eigen krachten.

7   0  
NAC4Ever

@Henri
13 mei 2026, 14:09

Bedankt voor het delen.
Heb namelijk geen VI pro.

Ook redelijk eens met de inhoud.
Mis alleen iets over de reserve keepers. Ik zou Kortsmit of Lamprou laten gaan. Vind een eerste keeper (afwachten of dat dat Bielica gaat zijn), een ervaren keeper en een talent (Goos) voldoende.

7   1  
NAC4Ever

@Breda vooruit
13 mei 2026, 14:29

Dat zeggen ze op basis van VI.
Joost Blaauwhof heeft een artikel geschreven. Daarin schrijft hij wat hij verwacht. Niet wat NAC nu zegt.

5   3  
BP

Ik zou toch eens aankloppen bij Alex Pastoor

11   0  
Vriendenkliek

Mocht Soumano blijven, dan hoop ik toch dat ze niet weer zo enkel op hem gokken.

3   4  
iknatuurlijk

Alex Pastoor zou echt geweldig zijn als die zou komen. Of hij bij de club hoort zal me echt een rotzorg zijn, wil gewoon een tactische goede trainer die spelers beter maakt en probeert wedstrijden te winnen ipv niet te verliezen.

8   7  
BELIEVER

Alex Pastoor zou in alle opzichten de ideale trainer voor NAC zijn.
Simpelweg omdat hij zijn eigen gang gaat en wars is van heilige huisjes.
Vergelijk hem met Ronald Spelbos destijds die ging destijds ook zijn eigen weg. Keek niet naar namen maar naar de kwaliteit die hij nodig had en dat werd een ideale mix van jong talent en ervaring.
Ik noemde Pastoor altijd van Gaal junior.
En dat was niet voor niets.
Pastoor gaat zijn eigen weg is eigenwijs maar is wel een voetbaldier die nooit de capriolen uit zou halen die Hoefkens continu doet en ons degradatie heeft gekost.
Ik heb vanaf dat ik als jochie bij NAC kwam voetballen alle trainers vanaf Siem Plooijer tot heden de revue eens laten passeren en dan is Hoefkens toch samen met Lok wel
de slechtste.
En dan gaat het puur om het voetbal spelen zoals je voetbal moet spelen, Hoefkens heeft er een poppenkast en Russische roulette van gemaakt.
Hij heeft geen doel en schiet met hagel, dannraak je altijd wel iets maar het meeste gaat mis en dat is nu precies wat er is gebeurd.

2   2  
NAC4Ever

@iknatuurlijk
13 mei 2026, 16:01

Ik vind het wel belangrijk of een trainer bij de club past. Denk namelijk dat dat invloed dat hebben op de resultaten.
Een voorbeeld vind ik Steijn. Vind achteraf dat hij totaal niet bij NAC paste. Denk dat dat het voor hem lastiger heeft gemaakt.

5   4  
D'n Klaagmuur

Transferwaarde hoger dan 7 jaar geleden binnen deze groep? Nou ik denk dat ze zichzelf hier aardig in (zoals het hele afgelopen seizoen) overschatten.

Maar hup Hoefkens nu er zsm uit Alfred Schreuder bellen, wellicht keren we dan eens een keer in 1 jaar terug.

3   1  
NAC4Ever

De mening van Joost Blaauwhof hoeft niet de mening van NAC te zijn.

5   2  
Balans

Henri, bedankt voor het VI Pro Artikel.
Dit artikel geeft toch een -voorlopig- kijkje in de NAC keuken.
Het gaat zo te lezen een interessante transferzomer worden met vooral de jacht op spelers die voor de nodige doelpunten kunnen zorgen.
Iedereen zal begrijpen dat daar ook de focus moet liggen.
Makkelijk zal dat niet zijn, want elke club is op zoek naar goals.
Overigens zou ik die zware uitdaging niet over laten aan Peter Maas.
Die heeft namelijk pijnlijk bewezen daar niet in te kunnen slagen.

3   0  
SjorsNAC

Zou echt niet op soumano rekenen als eerste man, dat lijkt toch wel een man van glas, risico is te groot op nieuwe blessures. De portemonnee zal getrokken moeten worden, en dat mag men ook verwachten gezien de prijzen die men vraagt. En als het even kan nederlands sprekende spelers.

3   3  
Vriendenkliek

@dn klaagmuur

Dat is niet zo lastig hoor, bekijk de selectie van destijds nog maar eens terug. We hebben nu gewoon soumano, valerius, Hillen, balard, greiml, Nassoh en Bielica met meer dan genoeg restwaarde

8   0  
Nr. 12

Ik lees over flankspelers en een targetman, maar ik zou ook wel een scorende middenvelder willen zien. Niemand heeft nu een fatsoenlijk schot in de benen. Balard, Holtby, Sowah… scoren bijna nooit.

3   6  
Meul

Ik zou graag Theo Janssen voor onze groep hebben!

6   1  
BP

Diemers polsen !!
Hij en cambuur gaan uit elkaar

3   0  
Wanny

Alfred Schreuder is wel een interessante kandidaat om het van Hoefkens over te nemen.

Iemand met een groot NAC-verleden die nog steeds een warm gevoel bij de club heeft. Maar ook wel iemand waar ze niet zomaar overheen lopen.

4   0  
Robbert

@wanny

Hij is net ontslagen las ik. Of zei je het daarom juist?

Kan een optie zijn. Speelt niet zo aanvallend als zijn broer denk ik. Maar dat hoeft ook niet.

2   5  
RV

Schreuder is leuk maar dat zijn uiteindelijk allemaal mannetjes die in de pers roepen en daarna toch net niet doen. Als Willem II promoveert (zou mooi zijn) dan gaat hij net zo goed daar naartoe.

Lastige klus die je eigenlijk de onbetrouwbare Maas en Oversier niet kunt toevertrouwen. Ze zijn net als de familie van Hoojjdonk niet oprecht en leven met dubbele agenda's. We blijven met deze dissonanten een kleine club, ook volgend jaar...

De vraag is ook niet of Hoefkens wel of niet geschikt is. Ik ben er van overtuigd van wel, zelfs de beste trainer van NAC na Vreven. Maar hij moet kunnen samenwerken met Maas (en in mindere mate Oversier). En daar stopt de motor. Maas heeft echt spelers gehaald die niet goed genoeg waren, en vooral slecht waren voor de teamspirit. En Hoefkens moest het er maar mee doen, werd overgenomen door vedettes als Holtby en voodoo kwakzalvers als Ayew die alleen maar werden gehaald omdat hij een vriendje was van Amoah.

Een nieuwe trainer moet het profiel hebben va Hoefkens maar de TD moet de spelers halen die vanuit eigen initiatief kunnen voetballen. Het is onterecht dat Hoefkens daar de schuld van krijgt als je al die pseudo vedettes in je groep geschoven krijgt!

Ik zeg daarmee niet dat Hoefkens moet blijven, maar is echt een heel klein onderdeel van deze malaise.

3   0  
Vriendenkliek

@RV

“ de beste trainer na vreven”. Lachwekkend. Allereerst was vreven geen geweldenaar, maar wel een mooi karakter. Spelbos en ten cate waren uiteraard de beste trainers ooit. Daar zit nog heeeel veel tussen voordat Hoefkens komt. Kijk even naar puntengemiddelde van afgelopen 2 jaar en het voetbal wat we laten zien. Werkelijk een waardeloze trainer die zich alleen maar kan aanpassen.

0   0  
BP

Alfred Schreuder is per direct ontslagen als trainer van Diriyah SC, uitkomend op het tweede niveau in Saudi-Arabië, zo meldt de club via de eigen kanalen. De broer van NEC-trainer Dick Schreuder wist twee van de laatste vijf wedstrijden te winnen en zakte daardoor weg uit de top twee. Daardoor is directe promotie onzeker en moest de oefenmeester zijn biezen pakken.

Enkele weken geleden schijnt CH , PM aangevallen te hebben !!
Wie o wie kan dit bevestigen ?

3   1  
D'n Klaagmuur

@Vriendenkliek:

Meer dan genoeg restwaarde?

Greiml die het halve seizoen geblesseerd was en Ballard, Bielica allen een contract van nog maar 1 jaar, jij verwacht daar deze zomer een vetpot voor en clubs in de rij na afgelopen degradatiejaar?

Valerius niets gepresteerd, Hillen een middelmatige verdediger, Nassoh ook niks van gezien op een paar losse momenten na.

Enige waar je financieel wat van zou kunnen verwachten is Soumano, maar laat die eerst maar eens langer dan een paar maanden fit zijn, dat is kennelijk al een hele kunst.

Laten we nou eerst maar eens een trainer gaan zoeken die spelers beter maakt, want letterlijk niemand is beter geworden onder Hoefkens.

4   1  
SanderH

Met deze selectie wist je dat het lastig zou worden. Hier is Maas voor verantwoordelijk. Bij een club als de onze moet de kern van de selectie uit Nederlandstalige spelers bestaan. Dit is precies waarom bijv excelsior en telstar punten zijn gaan pakken. Met de kern bedoel ik dus de basis. De as van keeper, cv, cm en spits moet Nederlandstalig zijn. Dat je dan een plus speler hebt die de Nederlandse taal niet spreekt is prima zolang hij maar Engels spreekt anders wordt het lastig.
Over Depla. Tsja een burgermeester die duidelijke taal over de veiligheid van nac spreekt moet zelf even kijken naar de veiligheid in de stad zelf.. kijk naar het stationsgebied, het valkenbergpark, centrum en paar woonwijken en je weet dat Depla de laatste is die iets over nac mag zeggen. Al heeft hij wel gelijk over het functioneren van de veiligheid in het stadion mja.

2   1  
Badeend

Het lijkt helaas wel zo dat er onder Hoefkens geen enkele speler beter is geworden de afgelopen anderhalf jaar. Het halve jaar daarvoor had ik daar in elk geval wel vertrouwen in.

Maar waar dat ongebreidelde vertrouwen in Soumano hier toch vandaan komt, is me echt een raadsel. Het moet haast wel komen doordat hij zoveel geblesseerd is geweest en niets heeft kunnen laten zien - iedereen hoopt dat er nog potentie in zit die eruit gaat komen. En toegegeven, het is nog een jonge speler, dus dat kan nog.

Maar hij heeft nul oog voor medespelers en gaat vanuit de raarste hoeken voor zijn eigen kans. Ik zie het totaal niet in hem zitten helaas.

0   0  
Toontje

@ome Cor

Een foutje...Iq kan niet lager is al 0

4   1  
Dero

Helaas heeft Depla deze keer zeker gelijk. De ingehuurde dure krachten van de Scorpions functioneren niet. Toch eens een keer kijken naar een andere partner. Want deze sponsor / inzet deal werkt gewoon niet !
Gijs loopt alleen wat handjes te schudden en heeft geen toegevoegde waarde.

0   0  
Toontje

@Vriendenkliek @Klaagmuur

De restawaarde van de spelers die daar genoemd worden valt veel lager uit dan dat wordt ingeschat
Valt heel erg tegen hoor.. Daar kun je geen club op bouwen

0   0  
D'n Klaagmuur

@Toontje: absoluut, die transferwaardes die online staan, die worden zelden tot nooit gehaald bij een daadwerkelijke transfer. Vaak nog niet eens de helft, laat staan als je een speler bent die in de KKD speelt.

2   0  
Vriendenkliek

Destijds hadden we meerdere city huurlingen met 0 restwaarde voor nac. Daarnaast hadden we rosheuvel, kastaneer, kali, Carolina, Mashart, van anholt, nijholt, korte, te vrede….

Met soumano, greiml, balard, Hillen, Bielica, valerius kan je zeker 2-3 miljoen aan verdienen, al verwacht ik nog een stuk meer

0   0  
Nummer 2

Heel erg jammer dit optreden van Oversier. Ik merk dat bij mij de gunfactor langzaam verdwijnt door het constante zalvende om antwoorden heen praten, net zo lang tot interviewers het opgeven en doorgaan naar de volgende vraag. Als volleerd politicus praat hij vaak om de kern heen, maar een echt antwoord komt er zelden.

Intern zal hij ongetwijfeld goede dingen doen, maar de rol die hij zichzelf heeft toegeëigend als gezicht en spreekbuis van NAC mag wat mij betreft ook best eens geëvalueerd worden. Je kan het noemen ik neem verantwoordelijkheid maar het riekt ook naar micromanagement. Ga lekker naar de achtergrond, zet die mensen in hun kracht en laat die directeuren hun eigen verhaal vertellen.

Bovenstaande trouwens zonder de interviewers tekort te willen doen: ik vind juist dat jullie het erg goed doen. Ook Koen, nog niet lang onderdeel van de podcast, zat sterk aan tafel met het AD. Hij wist direct de oprechte frustratie en het supportersgevoel uit het ingestudeerde verhaal terug te geven, zonder onder de indruk te zijn van zijn gesprekspartner.

Ook het verhaal rondom de seizoenkaarten vond ik ontzettend warrig en slecht uitgelegd. Het is wat het is en je kiest voor bepaald beleid, prima, maar wees daar dan duidelijk en standvastig in: hogere inkomsten moeten zich uiteindelijk vertalen naar betere resultaten op het veld, zodat we zo snel mogelijk weer terug kunnen keren.

Nu wordt er een opening gehouden om de aangehouden eredivisietarieven in de KKD bij promotie nóg verder op te schroeven, omdat je dan weer eredivisie speelt. Terwijl we nu feitelijk al een eredivisietarief betalen. Dat komt niet sterk over. De korte samenvatting van Eric maakte het verhaal uiteindelijk een stuk helderder.

Laad alle berichten na dit bericht in