Feyenoord-NAC uitverkocht
Vanochtend om 9 uur gingen de kaarten voor het bekerduel tegen Feyenoord in de verkoop voor 1912-leden. Een paar seconden na 9 uur waren de 170 kaarten die nog beschikbaar waren helemaal uitverkocht. Hierdoor werden veel 1912-leden die online of bij de S&I probeerden een kaart te bestellen teleurgesteld.
Er is afgelopen dagen veel gezegd en geschreven over de kaartverkoop voor dit duel. Vandaag zal NAC bekend maken wat het alternatief zal zijn voor supporters die geen kaart hebben weten te bemachtigen.
NAC laat desgevraagd weten dat het niet waarschijnlijk is dat er nog extra kaarten in de verkoop komen.
Plaats reactie
Alvast een samenvatting voor alle onderstaande berichten:
"NAC vriendjespolitiek"
De helft van het uitvak bestaat uit saaie pieten. Dus de sfeer gaat ook niet op en top zijn. Goed geregeld NAC. 5-0 feynoord
Dus uitkaart + bezitters mochten mensen koppelen. Nemen nu p.p. Allemaal 5 introducées mee en de rest van de supporters heeft pech. Jammer jammer
En 1912 konden vandaag niet meer koppelen en pissen er naast.
Top om tijdens het spel de regels te veranderen, omdat je er zelf een puinhoop van maakt.
NAC kan toch dit allemaal toch terugdraaien en alles opnieuw netjes regelen? Kom op perschefke of directeuren laat je eens zien en horen!
Schandalig!! Zegt alles over de huidige directie.
Meer dan 40 jaar supporter..2 x 10 jaar club 1912....Nijkerk Alkmaar geweest....en dan op deze wijze in de kou gezet...170 plaatsen te verdelen voor de trouwste supporters WAARDELOOS NAC!
Nonde ju das klote. Dan maar naar de finale!!!
Van "taajlaand is er niet bij.
Iedereen die bij de gelukkigen hoort wens ik (voorlopig) één van de mooiste avonden van hun leven, want dan heb ik dat ook n.l!
ER is maar één club die ik het liefst elke wedstrijd zie verliezen (sorry Correke...) en dan vooral tégen NAC, maar mochten we deze zéér moeilijke pot in de halve finale winnen, zal dat me mijn hele leven bij blijven!
Het zal een hele opgave worden, de tegenstander, hun aanhang én de scheids zijn daar altijd moeilijk te verslaan, maar laten we daar a.u.b. dit jaar werkelijk onvergetelijk geschiedenis schrijven!
Want wat hunker ik, en (half) Breda naar een finale.
En daar kunnen er genoeg bij zijn, i.i.g. alle seizoenskaarthouders.
Nog nooit meegemaakt, maar de gedachte alleen al bezorgd me nu al kippenvel.
Sinds mijn seizoenskaartbegin, 1994, ben ik drie keer niet bij f/nooit-NAC geweest.
Halve finale beker, (verlies) Play-Offs mei 2004, hemelvaartdag, 0-4 winst (Lurling), én onze eerste competitieoverwinning ooit, sept 2017, 0-2 (Vreven).
Misschien is het dus ook wel beter als ik er niet ben.....
Er is uiteraard veel meer vraag dan het aanbod is. Wat NAC niet siert is de verdeling. Dit was prima geweest: 200 uitkaart+ houders , 150 loco’s vak g front , 350 SV dan zouden er nog 500 voor 1912 blijven. Het ging ergens goed mis...
Waardeloos!! Zo slecht geregeld ondanks 160 vrijwilligers in dienst???
Vriendjespolitiek.....
Ik ben principieel tegen langlopende contracten.
Ik ben principieel NAC supporter en heb al 30 jaar een seizoenkaart (zowel business als op F waar ik het liefst zit).
Ik breng dus meer geld in het laatje dan een 1912 lid die korting heeft gekregen.
Logisch dat de uitkaarthouders voor gaan maar dat 1912 voortrekken moet eens stoppen.
BSR Edit: Sorry ondanks de goede bedoelingen kunnen en mogen we dit niet toestaan.
Daar sta je dan met je goede gedrag en een waardeloze club 1912 seizoenskaart.
Ik gun het iedereen daar niet van, maar ik baal hier enorm van.
Schreeuw ons naar de finale zodat we allemaal mee kunnen.
Zeurpieten hier. Natuurlijk heeft de directie het weer gedaan blablabla.
Feit is dat er maar 1200 kaarten zijn en wel 12.000 willen gaan.
Helaas het is niet anders.
Ik verwacht dat NAC nog wel met een voorstel komt voor de thuisblijvers met vertoning op de schermen of iets dergelijks.
160 vrijwilligers - totale onzin, er zijn echt geen 160 vrijwilligers bij NAC die voor nop de handen uit de mouwen steken
160- sponsors - Kan ik nog inkomen, alleen willen de sponsors normaal altijd op zichzelf zijn en nemen nooit plaats in het uitvak.
90 kaarten - Locos - Niet gepast er gaan niet elke 2 weken 90 man van hun
90 kaarten - vak G - Niet gepast er gaan niet elke 2 weken 90 man van hun
90 kaarten Front- Niet gepast en gaan niet elke 2 weken 90 man van hun
Waarom krijgen die groepen voorrang? Ze hebben geen 1912 sommige misschien niet eens een seizoenkaart.
232 kaarten SV - dat is zo bepaald, geen moeite mee maar laat dan leden van de SV met een 1912 voorrang krijgen.
NAC verkocht voor 9.00 uur kaarten achter de balie
Uitkaart plus houders zijn er ongeveer 150.
Hoe is mogelijk dat er maar 170 kaarten over waren?
De 1912 houders zijn flink boos en dat snap ik heel erg goed. Onder bepaalde voorwaarden die ook zijn vastgelegd hebben ze voor 10 jaar een kaart afgenomen met daarbij bepaalde privileges. Dat NAC nu ineens andere regels gaat verzinnen is complete waanzin. Ik hoop dat er werk van gemaakt wordt en dat het wordt terug gedraaid. Dat zou ook meer dan logisch zijn.
Het is echt absurd, dit moet niet gepikt worden. Zal gezellig worden met al die kantoorlui en hun familie en vrienden. Walgelijk NAC
Wij hebben met 4man 1 kaart... dus als iemand nog 1 kaartje kwijt wil zit ik niet “alleen..” Fijn, die voordelen van 1912
Even een gentle reminder: We kunnen en mogen helaas niet toestaan dat er kaarten doorverkocht worden via de comments / onze site. Hier kunnen we serieuze problemen mee krijgen. Alle reacties rondom handel in kaarten worden dan ook verwijderd.
Feit dat Feyenoord maar 1200 kaarten beschikbaar stelt is gewoon kwalijk, ze zijn te gierig om de gracht goed dicht te zetten zodat de 400 zinloze stoelen voor het uitvak gevuld kunnen worden. Voor een competitie wedstrijd kan ik nog in komen maar dit is voor elke club een mooi affiche.
Begrijp de frustratie van de "die hard" uitwedstrijd gangers wel, maar hoor hier een opmerking over sponsors die hebben ook gewoon gevraagd of er een mogelijkheid is om af te reizen, ook dit komt omdat fijenoord geen sponsoren van de tegenpartij in het maas gebouw wenst te hebben. En dan krijg je dit.
Erg jammer, beetje begrip vanuit Rotterdam was wel gepast geweest.
HJ: Je hebt mijn comment verwijderd, maar je bent wel erg voorbarig. Ik heb aangegeven dat ik mijn kaart teruggeef. ik heb niet aangegeven dat ik mijn kaart via deze site ga doorverkopen.
Helemaal met John eens!
Ben als 1912 seizoenkaarthouder blij dat ik niet eens de moeite heb gedaan om een kaartje te bemachtigen. Scheelt een hoop frustratie in ieder geval.
De vorige halve finale in de kuip overigens ook geen kaart kunnen bemachtigen en vervolgens die verschrikkelijke wedstrijd vanuit een vak vol TBS kandidaten mogen aanschouwen, doordat een collega die Feijenoord supporter is mij mee kon nemen!
Dat ga ik sowieso niet meer proberen, want ik kon me moeilijk inhouden toen Vink NAC bij een neergehaalde Feher geen penalty durfde toe te kennen.
Ik moet wel zeggen dat ik me vraagtekens nu wel begin te zetten met het sponsor en vrijwilligers verhaal. Eerst 1912 idd maarja in dit geval kun je het nooit goed doen. Zoveel vraag en maar 1200 kaarten dan zijn er altijd een hoop ontevreden. Je kan overal wel een verklaring voor geven. Het is jammer dat die kut kakkerlakken niet meer kaarten geven.
Nu ik het bericht lees die Oosterhout zojuist plaatste, kan ik me niet aan de inruk onttrekken dat alles met voorbedachten rade in elkaar steekt. Hoe kan het zijn dat er binnen no time een evenement op touw is gezet rondom deze wedstrijd? Daar moet dan ook nog eens entree voor betaald worden?
Ik kijk wel thuis of in de kroeg! Wat een kansloos gebeuren dit!
Wie gaat dat evenement in breda organiseren ? Alle vrijwilligers en personeel zitten in de kuip!
Ook 1212 en ook naast de pot gepist.
Ga niet naar dat thuisvak. Is mij allemaal iets te snel geregeld bij NAC. NAC kan nooit iets regelen binnen 1 dag en nu wel? Volgens mij lag dit scenario allang in de kast en hebben ze die extra kaarten weggegeven om wat meer geld te kunnen verdienen in dat thuisvak.
Vind het prima om geld uit te geven aan mijn grootste liefhebberij, maar niet als ik genaaid wordt. Ik kijk in de kroeg, ver weg van het stadion.
Kut NAC / HUP NAC; ik weet het niet meer
Denk maar niet dat ik geld ga betalen om naar een schermpje te kijken in het stadion... Rot op zeg!
Ben nog boos....
Een super grote vraag en heel weinig aanbod geeft altijd excessen. Maar als je nu als supporters, middels Ons NAC , een financiële partner was van NAC dan kon je echt met de vuist op tafel slaan en eisen stellen. Het is maar een voorbeeld. Als die jank verhalen nu hier hebben geen zin.
Het alternatieve event in Breda is wel héél snel geregeld. Leuk dat NAC het eigen falen probeert te verdoezelen met een sigaar uit eigen doos - waar ook nog entree voor geheven wordt, maar dit is natuurlijk een farce. Moet je ook nog dat vreselijke NHG gaan spekken met smerig bier uit plastic bakjes. Waarom zou ik mezelf daar in godsnaam aan blootstellen als ik niet eens het elftal naar voren kan schreeuwen??
Ik zoek (en vind) wel een alternatief, met vrienden in de kroeg en fatsoenlijk bier bijvoorbeeld.
Ik vind het terecht dat uitkaarthouders voorrang krijgen, vind het echt belachelijk dat zij ook nog vriendjes mochten uitnodigen. Gewoon 1 kaart= 1 kaartje.
Als ze dat zo ook met de finale doen, hebben zelfs de gewone seizoenkaarthouders geen kaartje.
NAC maakt van deze kaartverkoop een enorme puinhoop!
Wij gaan al jaren met 8 man naar NAC, waarvan 3 met een 1912 kaart. We zouden wel gezellig naar Feyenoord uit gaan met zijn drieen. We waren tenslotte ook naar AZ uit gegaan. Om 9:00 uur stipt achter de computer om erachter te komen dat er nog maar 190 ? kaartjes waren.
Gevolg: Drie grijpen mis en ik heb wel een kaart.
Dan ben je dus gelukkig dat je een kaart hebt, maar mijn vrienden blijven thuis en gaan gezellig in de kroeg kijken. Nu weet ik zelf ook niet eens wat ik ga doen. Tuurlijk ben je niet alleen, want er zitten er 1.200 in het uitvak, maar hier heb ik toch geen goed gevoel bij.....voelt toch wel erg alleen in de menigte.
Nu komt NAC snel met een stadion event. Ze wisten dit dus allang.
Misschien maar snel vrienden worden met HJ en RaraNAC?
Bij het dok betaal je alleen voor het bier , ook een mogelijkheiddus
Het was voor NAC ook niet zo moeilijk te voorspellen dat er meer belangstelling zou zijn dan de 1200 kaarten. Dus zo vreemd is het ook weer niet dat er al een event is bedacht.
Wedstrijd zal ook wel live op het open net zijn neem ik aan, dus zo'n event heeft weinig meerwaarde.
En wil je toch iets doen, maak dit dan wel gratis voor supporters met een seizoenkaart/1912.
@Q
Ik heb niks met principes tegen of voor langlopende contracten. Ieder zijn ding. Ik heb direct na de degradatie in 2015 (letterlijk de dag erna) een Cv1912 kaart aangevraagd. Dat heb ik niet gedaan omdat ik graag 10 jaar lang korting wil - dat heb ik gedaan omdat ik vanuit mezelf wilde aangeven dat ik NAC steun, die hele korting kan me gestolen worden.
Ik merk wel dat ik me nu belazerd voel door NAC, en dat het niet zo is dat dit "NAC ook maar is overkomen". Er is iets teveel gesjoemeld met deze kaartverkoop en met de zogenaamde voordelen van de Cv1912. Het gaat me niet eens puur om mezelf, maar dit is ZO ontzettend slecht gemanaged... En áls NAC inderdaad écht van tevoren had bedacht dat er zoveel kaarten naar allerlei clubjes toe moesten, dan hadden ze dat ook wel eerder kunnen communiceren, in plaats van op de dag van de eerste 'vrije verkoop' (aan uitkaart+ houders).
En dat verhaal over die sponsoren - hoe gaat dat bij een competitiewedstrijd? Moeten sponsoren dan ook met de bus tussen het 'gewone volk' mee?
Al met al voel ik me opgelicht. Dat dat komt door faliekante onkunde van NAC-zijde, is niet verbazend.
#Calimero's
Ga gewoon lekker naar Dok19 en bestel een heerlijk glaasje bier.
Helemaal eens Badeend!
Ik denk dat er weinig Cv1912-leden zijn die dat hebben gedaan voor de korting. Het is meer een kwestie van commitment naar de club toe. Voor mijn part betaal ik 100 euro meer per jaar. Als dat ten goede komt van de club is dat toch geen enkel probleem?
Precies wat badeend zegt! Ook wij met een groepje een 1912 aangeschaft na de degradatie om onze club te steunen!
Het enige wat je terug kan krijgen is een mes in je rug!
Ik wist niet dat Eisenga zoveel persoonlijke vriendjes heeft dat er maar 170 kaarten overbleven voor 1912.
Wat een gezeik zeg, ben blij dat NAC de mensen zonder kaartje nog tegemoet komt. En gratis? Wat denk je zelf, dat NAC de boel open gooit voor niks? Al het personeel en andere faciliteiten die betaald moeten worden dan? Denk je dat dat scherm voor € 0,- daar wordt weg gezet?
Dit bewijst maar weer eens hoe dom veel van de mensen zijn die hier reageren! Wordt volwassen en zet jezelf over telleurstellingen in het leven heen. Als je een echt zo een grote supporter bent als dat je denkt dat je bent dan had je wel in de kuip gestaan (zoals ik sta). Maak jezelf niet groter dan je bent, en vraag jezelf af waarom je geen kaartje hebt. Dat komt niet door NAC, maar dat komt door dat er nog minimaal 1.200 mensen een grotere NAC supporter zijn dan dat jij zelf bent omdat je geen kaartje hebt!
@JohanB
Dus die vrijwilligers (waarvoor ik heel veel respect heb dat ze vrijwilligerswerk leveren) zijn nu grotere supporters? Of de sponsoren waarvan de meeste nog nooit een uitvak hebben gezien zijn opeens grotere supporters? Of de extra kaartjes die uitkaart+ houders konden halen voor hun vriendjes zijn grotere supporters?
Kortzichtig zeg
Hop
Wie zegt dat die vrijwilligers niet naar elke wedstrijd gaan en het land door reizen voor NAC? Iedereen denkt nu bij een vrijwilliger aan iemand die 1x per maand 2 uurtjes iets bij NAC doet zoals het kantoor schoonmaken en geen wedstrijd van NAC volgen. Deze vrijwilligers maken elke wedstijd het stadion klaar d.m.v. spandoeken en andere attributen. Ruimen ook alles weer op, en volgen NAC iedere wedstrijd op de voet.
Zelfde geld voor deze sponsors, dit zijn echt geen sponsors die blind per jaar een paar tientjes in NAC stoppen en niet naar NAC omkijken. Ook deze sponsors volgen NAC op de voet en gaat alles bij onze club aan het hart.
Dus ja, NAC heeft veel meer aan de inbreng van deze mensen dan aan jongens die 10 keer per jaar enkel in een uitvakje staan te roepen.
Aangezien er zo kortzichtig wordt gedaan plaats ik het hier ook maar:
Wat een onzin dat er allemaal gesjoemeld zou zijn met de kaarten. 234+89+84+84+168+168+183=1010. En vannacht waren er nog 190 kaarten te krijgen.
234 = Supportersvereniging
89 = Breda Loco's
84 = Fr0nt76 en Stiching Vak G
168 = sponsors en vrijwilligers
183 = Uitkaart+
Kortom, nog 190 kaarten waren beschikbaar voor de Club van 1912 en de rest is verklaarbaar verdeeld. Ook is het dus onzin dat er allemaal kaarten extra zijn besteld bij Uitkaart+ houders. Heb zelf gekeken na de geruchten en dit kon niet eens voor gekoppelde accounts zonder Uitkaart+. Alleen voor gekoppelde accounts met Uitkaart+. Helaas krijgen de sponsors geen business seats zoals bij normale uitwedstrijden. Dan kan je hun toch niet opeens niks bieden. Dat zou in het slechtste geval ten koste gaan van sponsorcontracten en indirect veel geld kosten. Over de vrijwilligers valt te discussiëren, maar ik snap goed dat mensen die zich belangeloos voor de club inzetten juist in een wedstrijd die ze anders niet zeker bij kunnen zijn een keer een beloning krijgen. Eentje waar het bloed echt sneller van gaat stromen. Ook de drie supportersgroeperingen zetten zich gigantisch veel in voor NAC. Je had maar eens je gezicht moeten laten zien bij hun en je handen uit de mouwen moeten steken voor je club en je had in één van hun bussen mee kunnen reizen. Of nog simpeler, gewoon elke uitwedstrijd gaan. Dan had je gisteren zeker op tijd je kaartje kunnen krijgen als Uitkaart+ houder. Stop toch met dat Calimero gedrag en denk rationeel na als je een keer buiten de pot pist. Waarschijnlijk zijn de meeste van die zeikerds niet eens bij Sparta Nijkerk geweest. Daar was namelijk voornamelijk de vaste kern. Kom gewoon mee naar NEC. Zijn nog kaarten voor te krijgen en dan kan je mooi jouw club steunen..
@Q,
Jij bent principieel tegen langlopende contracten, ik ga er dan ook vanuit dat je een huurwoning hebt :-)
Maar, omdat JIJ daar tegen bent moeten de club 1912 supporters maar niet bevoordeeld worden?
Wij zijn niet voor niks club 1912 lid en daar horen uiteraard privileges bij, dus ik vind het terecht dat deze voorgaan op een reguliere seizoenkaart houder.
Wat een dom gelul van een deel zeg, altijd een zondebok zoeken omdat je geen kaartje hebt maar wel naar Nijkerk bent gereden.
Jezelf boven alles en iedereen verheven voelen, zum kotzen!
Vertel anders even hoeveel bier je drinkt per wedstrijd en dat je daarom nog meer recht hebt dan één ander.
Ik vind dat er hier een beetje kort door de bocht gereageerd wordt op mensen die teleurgesteld zijn. ik snap dat er mensen met een heel groot NAC hart zijn en alles maar dan ook alles aan de kant zetten voor de club. Echterrr, heb je ook mensen die zegmaar nog euhm studeren of werken maar bijvoorbeeld een seizoenskaart hebben. Maakt je drukke leven buiten NAC om je meteen een mindere supporter? Ook ik sta elke wedstrijd te schreeuwen op de tribune en pak af en toe een uitwedstrijd mee als de agenda het toelaat, en met mij velen. Dat je niet iedere uitwedstrijd meepakt en geen spandoeken maakt, maakt je toch geen mindere supporter? Mag er dan op z'n minst een beetje begrip zijn voor de teleurstelling die er onder velen is? De haat naar elkaar toe slaat nergens op, iedereen is supporter alleen de ene heeft wat meer tijd voor NAC dan de ander. Kom op, kop op allemaal en degene die er zijn in de Kuip, schreeuw ons naar de finale, dan zitten we er wel met 18.000! Hup NAC
@Forever076
Er zijn maar ca. 70 mensen met UK+. Vraag maar bij Gijs na. Zou je het dan ook kunnen uitleggen.
Nou Clubraad,
Kruip uit je schulp en kom op voor de belangen van de trouwe supporters ( 1912 )
@ nacforver je opmerkingen raken nog kant nog wal
Dat supporters die altijd gaan voorrang krijgen, terecht! Dat de supportersvereniging kaarten krijgt logisch. Mijn mening: NAC houd je aan de afspraken. 1) uitkaarthouders 2)1912 3)SCC 4)CC- Pas nadat je je kaart hebt, schrijf je je in voor de bus (loco’s, vak G, sponsoren) waar je in wilt zitten.
Hey talent dat zou een goede opzet zijn geweest!
Precies zo idd Talent.
Wie behartigd de belangen van de club van 1912?
Waarom menen 1912 scc houders meer recht te hebben op een plek in het uitvak dan andere scc houders? 1912 is een seizoenskaart voor 10 jaar waar je nog korting voor krijgt ook, niet meer niet minder volgens mij.
NAC moet gewoon een soort punten systeem hanteren voor uitwedstrijden:
uitwedstrijden inschalen in 3 categorien (premium, medium en onderkant) ga je naar een onderkant wedstrijd (bijv. Jong AZ uit) dan krijg je 3 punten, ga je naar een premium wedstrijd (Feyenoord uit) krijg je 1 punt; Feyenoord uit is nu eenmaal aantrekkelijker dan Jong AZ uit.
Heb je x aantal punten krijgen een gold card, heb je Y aantal punten krijg je een diamant card, heb je Z aantal punten krijg je een platina card.
Heb je een platina card dan heb je 24 uur de tijd om 1 kaartje te kopen, zijn er nog kaarten over dan krijgen de diamant card houders 24 uur de tijd...etc etc.
Op deze manier worden de die hards beloond.
Ik ga met 4 seizoenkaarten 20 jaar plus naar alle thuiswedstrijden. Diamond plus kaart?
Rotterdamse stemmen vertellen mij dat NAC meer plaatsen had kunnen regelen maar daar geen voorkeur aangaf. ( liever je eigen stadion vol voor extra inkomsten?)
Tis gewoon weer amateuristisch aangepakt en gecommuniceerd.
Laat dat stadion maar dicht zit liever in een cafeetje ergens.....
@minster B
Omdat dit vooraf is afgesproken!
Die korting kan mij geen moer schelen, wel de privileges.
Maar het meest schandalige is de houding van fnoord in deze. NAC kreeg geen beschikking over sponsorkaarten op sponsorplekken. Met als gevolg dat deze sponsoren, normaliter elders ondergebracht, ook in het uitvak worden ondergebracht. Ongeacht de werkwijze van NAC is dit ronduit schofterig. Daarnaast heeft NAC het verzoek gedaan om ook het vak onder het uitvak af te nemen (+600) maar dat houdt fnoord voor eigen gebruik. Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat dat vak leeg blijft tijdens de wedstrijd.
Hup NAC
Ik had heel graag naar deze wedstrijd willen gaan, maar helaas.
Logisch dat de vaste groep van uitwedstrijd-bezoekers voorrang heeft, maar als die nu allemaal meer kaarten hebben gekocht voor het doorverkopen (met winst) dan is het jammer dat zij 5 kaarten hebben mogen kopen.
Hopelijk verloopt de wedstrijd sportiever !
Gaat Blanco nog wat uitzoeken richting Feijenoord, of hebben Sydney en Mounir daar niets over te vertellen en is het onze journalist daarmee klaar?
De zeer ongastvrije houding in Rotterdam is een minachting voor alle voetballiefhebbers en in strijd met goed fatsoen, waarden en normen.
Het stadion is nog lang niet uitverkocht. Zal ook niet gebeuren.
Dit zijn Rotterdamse misselijkmakende kutstreken en daar hebben we voor gewaarschuwd.
Geschiedenis herhaalt zich daar telkens.
@badeend
Ik snap je en je hebt een punt. Van mij mogen 1912-elk jaar een gratis thuisshirt krijgen en de thuis bekerwedstrijden gratig bezoeken. Maar waarom zouden ze voorrang op mij moeten hebben op kaarten voor een uitwedstrijd?
Waarom denken cv1912 dat ze recht hebben op een kaart? Het grootste gedeelte wat loopt te klagen gaat waarschijnlijk niet eens. Er is nooit door NAC beloofd dat je gegarandeerd een kaart hebt. Daarnaast krijgen ze al genoeg andere extra's. Ik heb niet eens een 1912, en ook geen kaart voor de halve finale. Moet ik nu gaan zeuren dat hun voordelen krijgen ofzo bij de cv1912? Ben ik een mindere supporter omdat ik geen 1912 ben? Doe gewoon normaal en neem je verlies.
Minister B: je verhaal over "diehards" kun je ook 1-op-1 projecteren op Cv1912 leden. Iedereen doet maar alsof het alleen een stukje goodwill van NAC naar supporters is maar vergeet voor het gemak even dat uit het aangaan van een Cv1912 lidmaatschap ook gewoon 10 jaar financiële consequenties komen. Natuurlijk was dat in de eerste ronde Cv1912 nog duidelijker, omdat je toen min of meer in 1x moest betalen, maar het is wel degelijk zo dat mensen die zich voor 10 jaar vastleggen, een flinke commitment aangaan. Dat kun je eenvoudigweg niet afdoen met de dooddoener "ik ga toch wel elk jaar dus dat is hetzelfde en bovendien betaal ik dan meer". Dat is niet hoe de echte wereld werkt. Commitment in de vorm van 10 jaar is veel meer waard dan iedereen die hier elke week weer draait in zijn oordeel over welke speler NAC wel of niet moest halen en "als dat niet gebeurt, zien ze mij volgend jaar niet meer". Als je dat niet snapt - daar zijn cursussen voor.
Q - omdat dat zo is afgesproken door NAC. Het gaat er mij niet eens om dat ik persoonlijk per se een kaart zou moeten krijgen, maar dan moeten ze dat voorrangsrecht niet benoemen en dan vervolgens allerlei clubjes er tussendoor fietsen. Dan is het gewoon een principekwestie.
Stoep - je draait de boel om. Niemand hier eist "recht op een kaart" - het gaat om (1) de totale kromheid van deze actie van NAC en (2) het achterlijke non-communiceren erover. Schandalig is het.
Zoals hierboven al gezegd, het gaat mij niet om mijn persoonlijke "verlies" - het gaat om de idiotie van deze actie. Zelf had ik het prima gevonden als NAC had gezegd "we hebben maar 1200 kaarten, we weten dat er meer animo voor is en we gaan er creatief mee om. 400 kaarten voor SV, uitkaart+ en nog wat andere clubjes (als dat nodig is), 400 voor Cv1912 en 400 voor SCC-houders. Inschrijving voor die categorieën op 18 en 19 feb, loting op 20 feb. Dat had ook een totaal andere verdeling kunnen zijn, maar zo had je wat mij betreft "iedereen" in elk geval een eerlijkere kans gegeven.
Nu blijft de nasmaak over vriendjespolitiek, een bizar kut geregeld proces, nog slechtere communicatie daarover en de zweem van domme fouten of zelfs malafide praktijken. Het is te gek voor woorden hoe Eisenga (die hier uiteindelijk verantwoordelijk voor is) dit uit de klauwen laat gieren. Want communiceren doet hij niet.
fey scc en cc houders kunnen 3 kaarten pp bij bestellen tot dinsdag. Ff iemand vragen en je bent er ook gewoon bij ;-)
@badeend
Jullie als cv1912 hebben in ieder geval een kans gehad. 200 kaarten voor 1000 leden ofzo? Ik en 10.000 andere normale scc kaarthouders hadden 0 kaarten op 10.000 dus. Nul kans dus. NAC heeft zijn plicht na jullie nagekomen en de kans gegeven om een kaart te bemachtigen. Ik heb die kans dus niet eens gehad. Dus hou op met huilen
@ stoep,
Dan had je ook lid van 1912 moeten worden destijds. Logisch dat die voorgaan, dat is immers vastgelegd.
Sponsoren konden inschrijven voor vier kaarten voor de business tribune en vier voor het uitvak. Vreemd! Mail gehad dat het is terug gebracht naar 2 per sponsor ?. Echte supporters mogen voor 6,00 in een leeg stadion plaats nemen.
@Badeend, mooi verhaal over commitment. Ik ben ook van mening dat je als 1912 scc kaarthouder bepaalde privileges moet hebben maar voorrang op uitwedstrijden hoort daar in mijn beleving niet bij.
Persoonlijk vind ik dat als je op maandagavond naar Jong AZ bent geweest en allerlei andere obscure uitwedstrijden dat je daar nu de vruchten van mag plukken en dus als eerste een kaart kan kopen, je hebt dan namelijk ook behoorlijk wat commitment laten zien.
Nu ga ik eens kijken of er wat cursussen zijn waar ik wat aan heb
Zal druk worden in het uitvak bij Cambuur. Tenminste, ik ga er vanuit dat er heel veel mensen, die er nu naast grijpen en volgens eigen zeggen toch erg vaak naar uitwedstrijden gaan of 1912 lid zijn, dan hun kans wel grijpen.....
Ben je een betere supporter als je cv1912 bent? Dan kunnen we wel een heel punten systeem gaan bedenken, bijvoorbeeld als je met liedjes mee zingt krijg je punten, als je bier drinkt krijg je punten etc. Degene met het hoogst aantal punten mogen dan kaarten kopen? Cv1912 leden moeten gewoon niet denken dat ze meer rechten hebben op een kaart dan een andere supporter. Jullie hebben zelfs een kans gehad om een kaart te kopen. Ik niet. En ik ga al 27 jaar naar NAC. Maar klagen doe ik niet dat ik geen kaart heb.
En bedankt voor alle minnetjes :-)
Een genante vertoning dat er slechts 1.200 kaarten voor NAC beschikbaar zijn.
Waarom staat de KNVB dit toe?
Belachelijk.
Ik snap iedereen, het is balen.. maar het is zoals het is. Ik had ook gehoopt een kans te maken. Zelfs vrienden uit Rotterdam raden het af om in een thuisvak te gaan zitten... ze schamen zich voor de idioten die er soms tussen zitten. Net maar de kaartjes gekocht voor NEC uit.. zoonlief van 10 helemaal happy.. kids redeneren lekker simpel. Niet naar Feyenoord.. nec uit is ook vet! En gaan we dan in het stadion kijken naar Feyenoord Nac..wat moet ik dan zeggen? Tuurlijk, boodschap aan iedereen. Balen, klote, misschien onhandig geregeld allemaal.. maar ja, blijft Nac hè. Spelen wel halve finale.. dus hup Nac.
Ben er wel weer klaar mee
Iedereen heeft weer even kut kunnen roepen
Hup NAC!
Hoelang loopt 1912 nog voor ons?
Jaar of 5??
Verwacht daarna een eind van deze club, voegt niets meer toe!
Ik koop wel een losse seizoenskaart, dan kunnen mijn verwachtingen ook meteen een stuk naar beneden en pas ik bij voorbaat voor uit-wedstrijdjes (comp en beker).
Minister B
Het gaat mij er niet om dat ik als Cv1912 lid per se vind dat ik voorrang bij uitwedstrijden moet krijgen. Ik kan prima met je mee in je redenering dat andere voordelen meer logisch zijn - maar dan hadden ze dat moeten communiceren. Het toezeggen van een bepaald voorrangsrecht, op basis daarvan contracten afsluiten en dan zelf regeltjes veranderen waardoor er allerlei groepjes tussendoor fietsen is - of die groepen nou wel of niet meer 'recht' op kaarten hebben, gewoon contractbreuk wat mij betreft. Maar bovenal weer eens een voorbeeld van hoe bij NAC dingen geregeld worden. Het betere prutswerk is het - zie ook even hoe er met sponsoren wordt omgegaan voor deze wedstrijd. Het is echt een bende en voor het gemak leggen ze de schuld daarvan maar even bij Feyenoord neer.
In de aloude Mommers-traditie die wel even de B-Side zou veranderen in een staantribune, en pas NA het openstellen van de aanvraagmogelijkheid ging kijken hoeveel kaarten er eigenlijk extra verkocht konden gaan worden. Amateurisme ten top.
Stoep
Als je niet al 27 jaar naar NAC zou gaan (sinds de promotie in 1993 dus?), zou ik me serieus afvragen waarom je zo kinderachtig doet. Er is niemand die zich als Cv1912 lid een "betere supporter" vindt. Het is alleen wél een principekwestie dat NAC contracten afsluit met toezeggingen en die dan doodleuk aanpast als het er een keer op aankomt. Ik kan me prima vinden in de redenering dat er anderen zijn die méér "recht" op een kaart hebben, zoals mensen die naar Nijkerk en AZ zijn geweest, of mensen die een uitkaart+ hebben. Ik kan me totaal niet vinden in de vriendjespolitiek die NAC structureel toepast in dit soort gevallen. En het totale gebrek aan (1) van tevoren nadenken en (2) fatsoenlijke en tijdige communicatie.
Er was echt wel een betere/slimmere manier om met dit aantal kaarten om te gaan. Als je dat niet ziet, kun je bij Minister B misschien even navragen of hij nog handige cursustips voor je heeft.
Dit kun je natuurlijk nooit goed doen. Ik vind eigenlijk dat de supporters, die altijd naar uit-wedstrijden gaan voorrang moeten krijgen. Zal wel niet te regelen zijn, maar dat zijn de echte. Die maken ook het meeste kabaal! Pis ik trouwens naast het potje....
@badeend
Hoezo kinderachtig? Jij loopt te huilen. Waarschijnlijk omdat je cv1912 bent en geen kaart hebt? Jij vindt alles oneerlijk en jullie hadden veel meer kaarten moeten krijgen toch. Wie is er nu kinderachtig. In welk contract staat dat ze cv1912 bepaald percentage van de kaarten moeten geven? Jullie hebben er toch 200 gekregen. NAC heeft nu eenmaal verschillende belangengroepen en jullie zijn er een van. Wees blij dat je de kans hebt gehad om er een te lopen. Als je wel een van de gelukkige was van die 200 hadden we je hier niet gehoord.
Uit al jouw antwoorden blijkt dat je vind dat je meer recht hebt op een kaart dan andere supporters die geen cv1912 zijn.
Stoep, rustig maar. Ik doelde op jouw omdraaiing waar je naar voren brengt dat er mensen zijn die zich als Cv1912-lid "betere supporters vinden". Er is niemand die dat waar dan ook beweert. Als je dit zo probeert te draaien om mijn redenatie onderuit te halen, snap ik hetbog, maar vind ik het wel erg kinderachtig.
Het gaat mij om een principe dat NAC met voeten treedt. Beetje begrijpend lezen en je had dat opgepikt. Dan had je wellicht óók opgepikt dat ik vind dat ook niet-Cv1912-leden in elk geval een kans hadden moeten hebben om aan kaarten te komen. Dat is iets anders dan je mij in de mond probeert te leggen.
Maar goed, ik heb het gevoel dat we er niet uit gaan komen. Laten we onze energie maar richten op vanavond.
NAC had gewoon alles beter moeten voorbereiden en overwegen.. de match is pas over ruim 2 weken, genoeg tijd.
Ik ben ook 1912 lid. En ook geen kaarten. Ik gun iedereen zijn kaart, maar wat is dit waardeloos geregeld door NAC!! We zijn gewoon genaaid! Naar een scherm gaan kijken in het stadion? Dacht het niet dus. Ik ga lekker naar de kroeg. Bedankt NAC!!
Nou dan is de rekensom voor de finale duidelijk:
Wat zou het zijn 15.000 kaarten, daar gaan uitkaart+ af, de getallen van de locobussen, vrijwilligers ed, SV eraf. Sponsors die mogen er nu weer bij want die mogen wel tijdens de finale op voor hun sponorplekken zitten.. Dus 1000 kaarten eraf voor de eerste groepen, net als nu voor de halve finale..
Dat maakt 14.000 kaartrn: dus 7000 voor de club van 1912 en 7000 kaarten voor de SCC houders....
Zo simpel!!
Alvast een samenvatting voor alle onderstaande berichten:
"NAC vriendjespolitiek"