Wij gaan niet opzij

NAC en Van Gastel na dit seizoen uit elkaar: trainer hoopt op avontuur

Das Phantom

NAC en Jean-Paul van Gastel gaan na dit seizoen niet met elkaar door. Dat maakt de club bekend daags na de nederlaag tegen MVV (1-2). Volgens het bericht is de reden dat Van Gastel nog altijd de hoop heeft gevestigd op een buitenlands avontuur.

In het contract van de trainer zat een clausule ingebouwd voor nog twee extra seizoenen, maar die wordt niet gelicht door beide partijen. NAC maakt nu al de beslissing door de regelgeving rondom contracten, laat Peter Maas weten. “Dit doe je liever pas als de competitie beslist is, maar we kunnen nu wel tijdig en gericht doorpakken’”, aldus de technisch directeur. “En dat doen we in de wetenschap dat de trainer, zoals hij dat de afgelopen maanden ook heeft gedaan, gewoon keihard doorwerkt om tot op het laatst om promotie te blijven strijden.’’

Van Gastel zelf sluit zich aan bij die woorden. “Ik heb in de winterstop ook al gezegd; wat ik ook zelf van plan ben, ik blijf tot het einde van mijn contract alles geven om met NAC het hoogst mogelijke te bereiken. Dat verlang ik van mijn spelers en mijn staf ook.’’

Bron:
B-Side Rats, NAC
Vorig bericht
B-Side Stats: NAC - MVV (1-2) 46 reacties
Volgend bericht
Liveblog: NAC - MVV 164 reacties
159 Reacties
60   3  
Ice

We hadden dus 100.000 euro kunnen krijgen voor hem in de winterstop, en dan hadden we nu al kunnen bouwen aan een elftal en speelstijl voor volgende seizoen!

Bedankt Peter, bedankt Pierre! Maar jullie hebben wel de wedstrijd wie de grootste p**mel heeft gewonnen! Gefeliciteerd mannen, Chapeau!

22   0  
BP

Mooiste nieuws vandaag

29   2  
Gman

Beste nieuws van het seizoen.

22   2  
Kaieschetter

We zijn echt een amateurclub geworden.

22   0  
Thierry14

Who's next.... maar dan graag wel heel de staf eruit deze keer !!

23   2  
BP

Wim Jonk, kom maar gauw

26   2  
MVG

Dit had natuurlijk gewoon in de winterstop moeten gebeuren...dan had je nog een ton ontvangen en nu misschien nog ergens om mee gespeeld... desondanks een verstandig besluit.. we zijn vergeleken met vorig seizoen alleen maar verder weg geraakt van de Eredivisie

60   3  
Ice

We hadden dus 100.000 euro kunnen krijgen voor hem in de winterstop, en dan hadden we nu al kunnen bouwen aan een elftal en speelstijl voor volgende seizoen!

Bedankt Peter, bedankt Pierre! Maar jullie hebben wel de wedstrijd wie de grootste p**mel heeft gewonnen! Gefeliciteerd mannen, Chapeau!

24   1  
Gman

Ook graag doorselecteren op de gehele staf. Er is gewoon vernieuwing nodig in de hele denkwijze van het trainings-apparaat.
Trainer aantrekken met 1 of 2 eigen assistenten.

15   4  
Theoden King

Onacceptabel. Een paar maanden geleden moet hij kost wat kost (100k) aanblijven. Iets met "cruciaal in het voetbalplan voor de komende jaren".

Het opportunisme regeert weer. Is er al een waterdichte profielschets voor een nieuwe trainer? We kunnen het niet controleren, want het technisch beleidsplan is geheim.

Lang leve het "topsportklimaat".

9   1  
Italo

Dan rijst nu de vraag, tussenpaus of seizoen uit laten zingen?

De enige reden om voor dat laatste te gaan die ik me kan bedenken is dat je niet wéer een trainerswissel wil doorvoeren. Voor de bühne wil je dat niet. Voor je imago.

Je hebt eigenlijk weer een type Hyballa nodig voor de komende weken. Maar inderdaad; het is op deze manier een vicieuze cirkel.

Toch zou ik gaan voor een tussenpaus en vanaf de zomer een nieuwe coach. Dan maar gezichtsverlies in het land. Veel meer verliezen kunnen we toch niet.

19   1  
Da Pope

Afscheid nemen van Van Gastel is één ding, maar ik ben vooral benieuwd wie hem opvolgt. Benieuwd of er nu eindelijk iets van lijn in het beleid te ontdekken valt. Maas begint straks alweer aan zijn derde trainer en sportief zijn we nog helemaal niets opgeschoten

25   0  
ZNDRT-FanaticZ

Dat die gasten zelf nog met droge ogen de woorden "keihard werken" "hoogst haalbare" en "promotie" durven te gebruiken...
Dan heb je echt een enorme plaat voor je kop, en da's niet zo erg maar met Maas zitten we dus gewoon opgescheept de komende tijd.

Is er nou echt niemand die met de vuist op tafel slaat en de waarheid durft te zeggen? Dat het gewoon los zand is, dat er geen enkele ontwikkeling te zien is, dat de aankopen van Maas (een enkeling nagelaten) allemaal onderkant middelmaat of nog erger is, dat er geen enkel realistisch zicht is op promotie en dat de hele club op dit moment lamgeslagen en stuurloos is...

Het is dat we met z'n allen al zo lang in deze shitshow zitten dat de gelatenheid het wint van de woede en onmacht.

In vroegere tijden had het stadion al in brand gestaan maar nu mag er door de spelers in de krant worden gezegd of je ze alsjeblieft niet wil uitfluiten want daar kunnen ze niet zo goed tegen, terwijl een fatsoenlijke tackle om de boel een keer op scherp te zetten blijkbaar al teveel gevraagd is...

NAC is allang NAC niet meer, maar de verantwoordelijken durven nog steeds over keihard werken en promotie te praten. Ongelofelijk!

14   0  
SjorsNAC

In de winterstop MOEST hij blijven want alle vertrouwen, proces bla bla. Daardoor konden ze hem niet meer ontslaan zonder zelf álle geloofwaardigheid te verliezen, en 2 trainers in minder dan 1 seizoen ontslaan is natuurlijk ook geen optie. Ik vind dat de technische mensen hier echt gefaald hebben.

Had hem in de winterstop maar laten gaan tegen een vergoeding dan had je zelf niet zo voor lul gestaan.

Ik mag hopen dat de vervanger al in de startblokken staat.

24   2  
Pannelap

Amateuristisch, armetierig, knullig..... typisch NAC management!..... Had Van Gastel laten gaan in de winterstop. Kreeg je er een zak geld voor. Maar nee, meneer moest blijven.

Hopelijk krijgt Ton ook "een functie elders", hoog tijd voor een technische staf die willen winnen in plaats van het borgen van de gezelligheid tijdens het kaarten.

12   2  
Pep

Meteen afscheid van nemen. Weg is weg.

21   0  
Tonn

Als men denkt dat de trainer ontslaan de enige benodigde stap is ? Wie haalt de rest van de misperen van t pluche. Als de vriendjes politiek zo diep is doorgedrongen is dat haast een onmogelijke klus. Arm N A C

14   4  
RV

Ik ben echt niet voor het ontslaan van een trainer. Maar van Gastel faalt echt op alle vlakken.

- Maakt het team niet beter
- Maakt het individu niet beter
- Ik zie in potentie goede spelers (Garbett, Janosek, Sejdiu, Haugen) stagneren in hun ontwikkeling.
- Motivatie van spelers wordt almaar minder.
- Totaal geen herkenbaar voetbal.
- Verantwoordelijk voor de grootste daling van het aantal seizoenkaarten vrees ik.

Het zou hem sieren om nu al afstand te doen zodat er gericht gewerkt kan worden naar de play offs, daar hebben we helemaal niets aan met van Gastel.

16   2  
SjorsNAC

Bizar om te constateren dat het gewoon nog slechter is dan vorig seizoen. Wie had dat gedacht.

Ik vrees oprecht voor het voortbestaan van de club. Nog 2 van dit soort seizoen in de kkd en het is gedaan, is niet meer vol te houden toch, het geld raakt een keer op en wat dan. Ik had echt meer van het nac = breda project verwacht, niet in handen van city maar ook geen steek verder. Zeer pijnlijk

25   1  
Da Pope

Dat NAC in het bericht zo geforceerd focust op het feit dat hij graag naar het buitenland wil, is natuurlijk ook idioot. De voornaamste reden om afscheid van elkaar te nemen, is wat mij betreft dat de samenwerking totaal mislukt is. Van Gastels voetbalvisie sloot in niets aan op die van Hyballa en past in het geheel niet bij wat NAC beweert na te streven.

Ik snap dat je hem in zo'n bericht niet wil beschadigen. En ik begrijp ook wel dat je uit wil stralen dat je alles onder controle hebt. Maar je moet ook gewoon eerlijk durven zijn.

18   8  
Fan uit Zevenbergen

Laat Molhoek het seizoen maar afmaken

8   2  
raraNAC

Er zijn weinig elftallen die beter zijn gaan presteren nadat bekend werd dat de trainer weg ging…

17   1  
NuAnCe

Waarom wachten tot het einde van het seizoen. Als je nog wat van de playoffs (indien die gehaald worden) wil maken moet je NU een verandering van de technische staf doorvoeren. Ik neem aan dat de afgelopen maanden al georienteerd is op een nieuwe hoofdtrainer dus dat dit dan geen hap-snap besluit is.

18   3  
EL Nino

Wat een blunder weer van Peter Maas. In de winterstop geld kunnen krijgen en al een halfjaar kunnen bouwen met een nieuwe trainer.

Nu geen geld en een halfjaar aangemodderd.

Waar zal Peter Maas de faalhaas nu weer mee aankomen.

6   1  
NAC4Ever

Doet onze naam van trainerskerkhof geen goed. Stijn Vreven was de laatste traner die er bij ons langer dan een seizoen zat. Dat is lang geleden hè.
Maar vind hem voor ons geen goede trainer. Vertrek in de winterstop was beter geweest. Maar beter nu dan pas na het seizoen.
Hoop op een aanvallende trainer. Een type Vreven. Geen type Hyballa. Die sloeg (blijkbaar) door.

14   0  
Ivo

Ik ben benieuwd wie er nu in stapt. De laatste trainer die 2 volle seizoenen van begin tot eind meemaakte was Maaskant tussen 2008 en 2010. Zo lang is dat al geleden. Iedereen snakt naar verbetering, naar voetbal dat bij NAC past, naar voetbal waar je met plezier naar gaat kijken.

Laat de nieuwe trainer zijn eigen assistent meenemen. Ik heb liever een op elkaar ingespeelde technische staf dan weer een bij elkaar geraapt clubke.

15   6  
IBIO

Ik heb liever dat de oud NAC kliek weggaat.
En dan bedoel ik onze MAVO boys PvH,TL, JK en JG.

4   4  
Ad B uit Roosendaal

Jean-Paul is er niet in geslaagd om met een goede en brede selectie tot succes te komen. Integendeel!!

Goed dat hij aan het einde van het seizoen vertrekt en goed dat het nu openbaar is gemaakt.

Wat ook de werkelijke reden is van vertrek???

Hopelijk met zijn allen toch proberen het maximale uit dit seizoen te halen. Wie weet??

1   11  
SAMSON

Haal die Bas Sibum maar of Rick Kruijs ofzo.

18   1  
Tram

Mooi. En zadel de nieuwe trainer svp niet op met ouwe kneut zoals Karelse en Lokhoff.

11   3  
Heksenketel

Ik zat nog even de samenvatting te kijken, maar Lucassen geeft die doelpuntenmaker 2 keer alle vrijhied.

9   1  
Jetpaction

En daar gaat trainer nummer 10 in 5 jaar. Dat is een gemiddelde van een half jaar per trainer. Gelukkig is er geen structureel probleem bij onze club...

12   0  
Kees

Als hij en vent is gaat hij nu uit zichzelf

12   0  
Uit het zuiden

JPvG hoopt op een avontuur.....me dunkt, dat trainer zijn van ons NAC ook een heel avontuur is .....

16   6  
Grote Kerk

Pierre en Peter OPDONDEREN aub !

8   2  
Henri

@DaPope
In feite staat er te lezen dat als JPvG niet graag aan een buitenlands avontuur had willen beginnen hij van de TD gewoon had mogen blijven. Wat een belachelijke teksten allemaal. Wanneer wordt er eens de waarheid gecommuniceerd? Waar blijft de door NAC=Breda beloofde transparantie? Wanneer komt er eens een professionele communicatie afdeling?
En Da Pope, je weet wanbeleid is ook beleid.

11   0  
Moppernac

Word het toch nog een mooi paasweekend met het nieuws dat JP Van Gastel vertrekt.

Karel VROLIJK Pasen en stop nog wat miljoenen in deze fantastische club.
Maar dan wel met een goed beleid en een schone lei beginnen.

10   0  
kopspion

WAT EEN AMATEURBELEID
3 maanden geleden die pipo koste wat kost aan contract houden terwijl je er 100k voor kon vangen en nu nog wat wedstrijdjes met hem uitzingen.
En hij zou zo goed bij deze (eens) zo mooie club passen hahaha. 🤢

8   0  
Dos

Ongelooflijk, het laten gaan van Van Gastel was het enige logische in de winterstop als al bekend was dat hij na dit seizoen niet wilde blijven.
Na het vertrek van vd Sande is dit de zoveelste blunder.
Laat dit seizoen svp snel afgelopen zijn.

7   0  
kopspion

Ik ga toch ook op recht hopen dat dit ook P&P niet zonder gevolgen kan en mag blijven ?
En dan zitten we ook nog eens zonder AD. Het is eigenlijk te gek voor woorden !

10   1  
Henri

Wanneer komt de TD met het bericht dat Lokhoff en Molhoek ook geen contractverlenging krijgen? En laat de achterban eens weten wat het profiel is waar de nieuwe hoofdtrainer aan moet voldoen. Betrek de supporters eens bij de reis van het volgend seizoen naar het kampioenschap. Want volgend jaar is natuurlijk het tweede jaar waarin zeker promotie moet worden bereikt. Belofte maakt schuld. Zeker na zeven jaar pure ellende. Vergeet niet dat veel mensen alle shit meer dan beu zijn, al zijn afgehaakt of op het punt staan om af te haken.

8   6  
Karbonkel

Dat wordt dus Kees van Wonderen voor komend seizoen

7   0  
Ric

Ik hoor zojuist als t geheime circuit dat de ssc volgend flink in prijs gaan stijgen. Is dat omdat wij zo verwend zijn de afgelopen seizoenen pffff

7   0  
ome cor

Precies wat ICE zegt.

En dan de zin: Volgens het bericht is de reden dat Van Gastel nog altijd de hoop heeft gevestigd op een buitenlands avontuur.

NAC moet godverdomme durven stellen dat dit niet de juiste trainer is voor de club. Laffe hap.

Het in Breda woonachtig zijn mag dus geschrapt worden op het lijstje van skills waar de nieuwe trainer aan moet voldoen.
Even als het zelf bij NAC gevoetbald hebben geen belangrijke criterium hoeft te zijn.
(Voor er weer mensen aankomen met de hulptrainers van Utrecht)

12   0  
Henri

NAC heeft behoefte aan een trainer die bezeten is van zijn vak. Die data gebruikt om alles uit zijn spelers te halen. Die ahw in zijn spelers kruipt hen echt wilt leren kennen en verbeteren. Iemand die de tegenstanders kent en op het trainingsveld en langs het veld zijn passie en gedrevenheid laat zien.
Iemand als Sibum (vergelijk zijn coaching van vorige week eens met die van JPvG) en een Dick Schreuder. Iemand die aan het begin zijn doelen kenbaar maakt en de spelers de keuze geeft: je haakt aan of je haakt af. Een tussenweg is er niet.

11   0  
Breda vooruit

Mooi van mij had hij al eerder weg mogen gaan inclusief lokhoff molhoek babos ripson Karelse.
Bezem er door heen laat de nieuwe trainer zijn eigen staf samen stellen.
En ook het grootste gedeelte van dit dames elftal van gisteren kan wat mij betreft gelijk vertrekken.
En laten we niet in de nacompetitie spelen daar staan we toch alleen maar voor lul .

7   0  
D'n Klaagmuur

Deze club is echt om te janken.

12   1  
NAC4Ever

Wim Jonk en anders Kees van Wonderen?

1   2  
NAC

@RIC

Nee, omdat alles duurder wordt dus een SCC ook.

17   0  
D'n Klaagmuur

Begin he-le-maal klaar te raken met NAC. Nog nooit in mijn leven heb ik zoveel afstand gevoeld door het zichtbare amateurisme op alle fronten, van een coach tot de TD, tot aan degene die ergens in een hokje elke week in de rust weer schijt muziek aanzet, het zijn stuk voor stuk onkundige lui.

Apart dat ondernemers van NAC = Breda hier hun geld in steken, ik zou woest zijn om zoveel amateurisme. Je kan je geld net zo goed verbranden of uit het raam flikkeren.

11   0  
Looisty

En dan valt overal te lezen dat NAC en JP uit elkaar gaan omdat JP hoopt op een buitenlands avontuur. Yeah right!

7   1  
Henri

@NAC4EVER
Het is goed dat jij de keuze niet mee gaat bepalen. Je noemt twee trainers die een totaal andere speelstijl prefereren. Jonk zou qua aanvallende Ajax voetbalvisie zeker bij NAC passen, maar Van Wonderen staat bekend om zijn ultra defensieve voetbalstijl. Lees maar eens wat interviews met GAE en Heerenveen spelers over zijn trainigsmethodes. Alles is gebaseerd om vanuit een defensieve stelling te gaan voetballen. Je haalt een tweede Van Gastel binnen.

1   3  
BP

Wie is de volgende ?
Jonk
Verberne
Van Wonderen
Vreven
Bob Peeters
Kruys
Mathijs Kohler ism Jonk

16   0  
Haasje

Wij wensen de heer van Gastel veel mooie avonturen toe. Houdoe!
De heer Lokhof adviseren wij dringend zijn oude dag te gaan doorbrengen bij de lokale Prinsenbeekse biljartvereniging.

7   0  
F3

Elke keer als je denkt dat de bodem is bereikt vh gifglas..

16   0  
Bas VD

Graag ook tonnie sixpack van de bank halen. Voegt net zoveel toe als JvG.
Een trainer met eigen assistent halen

4   0  
Dun Henk

Ach een keer geen afkoopsom is ook wel is leuk hè…
Zonder gekheid, NAC en JP is gewoon geen match en eens met @da pope, het staat haaks op de visie van hyballa.
Maar ik ben nu inderdaad wel heel erg benieuwd wie hem opvolgt . Astemblieft niet weer iemand met deze speelwijze want het was echt weer heel beroerd gisteren.

10   3  
Theoden King

De manier waarop het vertrek van JP wordt gecommuniceerd is doordacht. Door de indruk te wekken dat hij zo graag naar het buitenland wil, suggereert men dat het zijn eigen keuze is om niet te verlengen.

In werkelijkheid wordt hij door NAC niet verlengd. Maar dat kan niet verteld worden, omdat het de posities van P&P onhoudbaar maakt. Men voelt dat ragfijn aan.

13   2  
Molenschot Loco

van gastel Per direct eruit!!!

4   9  
Grote Kerk

Laat John Karelse met z'n IQ van 56, het seizoen maar afmaken. Dat wilt hij toch zo graag.

5   2  
Dun Diëe

In elk geval voor alle partijen beter als hij na dit seizoen niet meer verder gaat bij de club. Er wordt alleen wel iets te makkelijk gekeken hier dat we in de winterstop een ton hadden kunnen pakken. Dat klopt natuurlijk, maar toen zat hij er ook echt nog maar net.

Je kunt het de langste piemel noemen, maar ik denk dat voor elke beslissing uiteindelijk redelijke voors en tegens te vinden zijn. Ik ben benieuwd met welke trainer ze nu op de proppen gaan komen. Het moet nu wel echt een schot in de roos worden, want anders is alle geloofwaardigheid van TD en RvC écht naar de knoppen en kunnen we weer voor de zoveelste keer met een blanco velletje beginnen.

6   3  
scheppioni

Verkeerd gegokt ! Ene groot voordeel bij ons NAC nu en dat doet NAC=BREDA wel goed om na een seizoen te evalueren en niet meteen contracten geven van drie jaar !
Dit wat de laatste tien jaren steeds gebeurde....
Gisteren dus gezien wat een veel mindere club met een hoofdtrainer waar men door voor het vuur gaat kan presteren !! Heel belangrijk detail nu !! Ook de verdere staf en medische staf doorlichten anders dweilen we met de kraan open !!!

0   6  
BasSnelden

Vorige winter stond nac 14e. Technische leiding nam een gekke trainer die de energie terugbracht en alsnog de play-offs gehaald. Goeie keuze dus. Toen móest er verlangd worden met de hele staf nét voor de nacompetitie. Helaas draaide die gekke trainer helemaal door, aldus Leemans en dus algemeen bekend.wederom de 12e plek na 8 wedstrijden..
Van Gastel had een moeilijke taak en zorgde voor stabiliteit en gestage groei.
Nu staat nac 7e maar moet wel knokken voor de play-off.
Met diezelfde van Gastel anders nog meer onrust.

Hup nac

1   1  
Tinus

Ik denk dat we in de afgelopen 20 jaar alle type trainers onderhand wel eens voorbij hebben zien komen. Grootste trainers kerkhof van Nederland. Ik ben heel benieuwd welk vriendje er nu weer uit de hoge hoed komt.

5   1  
Ouwe Spionkop

Het merkwaardige van het persbericht van NAC is dat Van Gastel dus wederom heeft aangegeven weg te willen bij NAC na afloop van dit seizoen.
Conclusie: Van Gastel neemt dit initiatief en NAC heeft er eigenlijk niks over zeggen.
Wat hebben ze zich laten piepelen door een slimme Van Gastel.
NAC zou nu meteen moeten reageren en Van Gastel NU de deur moeten wijzen!

3   0  
Moppernac




BP@
30 maart 2024, 12:16
Wie is de volgende ?
Jonk
Verberne
Van Wonderen
Vreven
Bob Peeters
Kruys
Mathijs Kohler ism Jonk

Niet een van jouw lijstje komt naar NAC

12   0  
Henri

@Confuus
Als er iemand mij ook enorm is tegengevallen dan is het TL wel. Als TD was hij na wat weerstand van Steijn alweer vertrokken, nog wel met een vertekpremie. Toen hij onder NAC=Breda terugkwam en er werd gevraagd naar zijn netwerk in Duitsland was het antwoord dat hij dat niet had. Holy shit hoe is dat mogelijk als je bijna 10 jaar in Duitsland hebt gewerkt met hoog gekwalificeerde mensen als Huub Stevens, Klaus Allofs en Dieter Hecking. Als je dan geen netwerk hebt was je te lui om er in te investeren. En dergelijke mensen krijgen allemaal een rol binnen NAC. Van Gastel werd trainer omdat hij zo goed wedstrijdanalyses kan maken. Het is allemaal zo van een laag niveau. Verre van een topsport organisatie.

5   0  
Hedden-um

Als Van Gastel en het technisch hart nog enig greintje respect hebben voor de club en haar supporters dan sluiten ze een overeenkomst dat hij oprot zodra de nieuwkomer is gevonden. Hij heeft hier niets meer te zoeken, zal ongemotiveerd zijn en bovendien het proces van volgend jaar in de weg zitten. De het hele verkoopproces dacht ik dat we het amateuristisch dieptepunt bereikt te hebben, ik dacht dus verkeerd.

1   1  
The Cosmic Gate

Ik zit hier toch echt in tweestrijd met mezelf. 1: fijn dat we dit weten en er soort van vanaf zijn, 2: die gaat nu ook niet meer zijn best doen enz - einde seizoen

5   0  
Dunsloopkogel

JP OUT NU!!!!!

3   3  
TheBeek

Het is dus geen droomhuwelijk geworden met de droomkandidaat whaha

Je maakt me toch niet wijs dat NIEMAND binnen nac op de hoogte was van zijn werkelijke ambities en zijn connectie met GvB.

En ze stellen hem gewoon aan met een optie voor nog 2 jaar. Het was ook de enige kandidaat ook nog. Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig man.

Echt peter maas heeft zo hard gefaald dit jaar. (uitzonderingen als vd bergh, janosek, royo en jensen daargelaten) .

10   3  
scheppioni

Sluit me bij je aan Henri !
Ik zou zeggen Jonk ! Maar goed, het is altijd het belangrijkste 'de klik' !

6   5  
Trouwe supporter

Ik zou zeggen Vreven

11   1  
kopspion

Het is echt niet omdat het ook een oud speler is, maar een Graham Arnold zou ik toch graag zien komen hoor ! Eventueel met Tony Vidmar als assistent

9   6  
Arie

Peter Maas kan ook zn spullen pakken met dit kwatsverhaal. Zo lijkt het nog alsof het niet verlengen is vanwege de buitenlandwens van Van Gastel, terwijl zijn falen en dat van de gehele organisatie ten grondslag liggen aan dit kutseizoen.

1   9  
jeroentjeboerrr

is die rick Kruys niet een pefecte kandidaat?? doet het goed met een financieel gehavend vvv!

2   0  
NAC4Ever

@HENRI
30 maart 2024, 12:15

Wat ik mij herinner speelde van Wonderen bij Go Ahead aanvallend.

Maar als ik mij dat verkeerd herinner, prima, dan geen van Wonderen.
Gaat mij erom dat er een trainer met passie komt die staat voor aanvallend voetbal.

5   0  
NAC4Ever

@JEROENTJEBOERRR

Ben bang dat Kruys te kleurloos is.

4   4  
NAC4Ever

@HENRI
30 maart 2024, 13:11

Lokhoff heeft bij Wolfsburg gewoon een netwerk op gebouwd. Gezien de spelers die kwamen kun je je alleen afvragen of het een goed netwerk is.

11   2  
Tegel

Maak Ton Lokhoff ambassadeur en stel een hele nieuwe staf samen. Deze staf kan beter bij de Dela gaan werken.

10   0  
Mf3

Heb de beste man van minuut 1 af gesteund. Alleen na de wedstrijd thuis tegen Willem2 is daar voor mij een einde aan gekomen.
Wat een waardeloze tactiek en instelling was er die wedstrijd.. de wedstrijden er na zijn alleen maar slechter geworden.

Het ga je goed JP maar wat heb je waardeloos werk geleverd..

Succes met je avontuur

4   3  
Paul Soeters

Eerst moet men bepaalde mensen gaan ontslaan die mede eindverantwoordelijk zijn. Die ook het beleid bepalen. Bestuur, commissarissen, enz. Dan als eerste adequate mensen aantrekken. Dat is de enige juiste volgorde. Elke andere volgorde is he-le-maal fout!

Zie de historie!

7   6  
Matc

Vraag me echt af of een Ton Lokhof, John Karelse, Pierre v Hooydonk iets om NAC geven. Waarom laten ze onze club naar de klote gaan. Ben zo benieuwd als die 3 samen aan een tafel aan het bier zitten het over hebben. Zoiets van" was kut he, gisteren, maar ehhh nog een biertje, bitterballen erbij? Hedde gij afgelopen zondag Oranjezondag gezien, lekker ding he, die Helene...." Kortom, het lijkt wel of het ze geen ene moer interesseert . Niemand die nadenkt en serieus NAC naar een hoger niveau te krijgen. Ik ben er echt doodziek van, mijn NAC hart huilt.

6   6  
Rudy

Het amateuristische ondernemen van NAC = Breda heeft vanaf hun aantreden NAC naar de kloten geholpen.
In de beginfase mooie woorden gebruikt, maar waar zijn de daden gebleven !

NAC = Breda heeft zich veel te veel laten leiden door gasten zoals de zich noemende "voetbalanalyst" Van Hooijdonk, bierTon Lokhoff en de zielige Karelse. Gasten die een enorme plaat voor hun kop hebben en alleen zichzelf willen verrijken over de hoofden van de ruim 14.500 seizoenkaarthouders en sponsoren.

Van Gastel hoopt op een buitenlands avontuur, ik voor hem Timboektoe.

Advies aan NAC = Breda en NAC :
Zet Van Gastel direct op non-actief en neem meteen afscheid van Van Hooidonk, Lokhof en Karelse.

4   4  
penders4president

Ron Jans, Dick Lukkien, Henk de Jong, Wim Jonk, Rick Kruys, Maurice Verberne

In volgorde van voorkeur.

4   7  
penders4president

P.S. mooi om te zien al die types die alweer iedereen willen gaan ontslaan. Dat heeft in het verleden ook zo goed gewerkt!

1   11  
Hedden-um

@PENDERS4PRESIDENT

Volgens mij wordt het tijd voor Rob om eindelijk eens trainert te worden.

14   0  
jeroentjeboerrr

Penders??? die is nog defensiever dan van Gastel... dan krijg je pas echt betonvoetbal!

9   1  
Dun Henk

@rudy

Jij snapt geloof ik nog steeds niet dat NAC=Breda zich niet met de organisatie bemoeit ?
Zij hebben de mensen aangesteld die het beleid moeten gaan maken.
Daar valt zeker over te discussiëren maar verder hebben zij geen invloed meer.
Zelfde als dat mensen zeggen dat er promotie beloofd was door N=B.
Dat is nooit gezegd.
De ambitie was binnen 2 jaar promoveren.
Helaas is dat niet gelukt.
Toevallig gisteren voor we richting het stadion gingen de beker wedstrijd tegen Ajax gekeken, 16 jaar geleden.
Wat kan je die tijden missen echt.

1   18  
Fan uit Zevenbergen

Kees van Wonderen nieuwe Trainer
Sidney van Hooijdonk komt als Spits
Bayram als linksback
Noppert als nieuwe keeper .

9   3  
Brabo F6

Dit wordt dus niet ssc verlengen. Geen investering meer van mijn kant in een club zonder management capaciteiten. Een fan investeerd in genieten. Dat genieten is lang geleden. Dus brengt het nix. Buiten "uit Willem 2" en "thuis Groningen" geen goede wedstrijd voorgeschoteld gekregen. Dat is minder dan 10% van het gehele gebeuren. Triest maar waar.

4   5  
scheppioni

Jonk
Verberne
V Wonderen
En dan hopen dat onze NAC spelers een moord doen voor de trainer, samen met Molhoek !
Mr NAC idd ambasadeur !

7   5  
NAC4Ever

@MATC en Rudy
Het kan dat je kritiek hebt op van Hooijdonk, Lokhoff en Karelse.
Gezien de functie van Karelse zie ik niet wat hij met de tegenvallende prestaties te maken heeft, maar dat terzijde.

Maar waarom zou je nog twijfelen en huj gevoel voor NAC? Ook zij zijn er mee opgegroeid. Weet niet of dat ook voor Karelse geldt, maar van hem lijkt het mij ook duidelijk dat hij supporter is.

6   1  
1 van de 2

Zou niet druk maken over het persbericht, ze kunnen moeilijk schrijven, 'het is een complete mislukking geworden".
Dit seizoen kun je nu afschrijven, het was al niet veel en zonder duidelijke leiding zal t niet beter gaan.

4   5  
Dero

Heel goed nieuws! Maar had in de winterstop gemoeten!!! Nu snel een tussen paus halen die de boel op scherp zet in en Buiten het veld.

Lokhoff , Karelse, Pierre geloof dat echte nac mannen zijn, maar ze zijn niet geschikt voor deze functies en zeker niet het geld waard wat ze opstrijken elke maand, dat is bizar.

7   0  
Molenschot Loco

Nieuwe AD...Hans Nijland...Nieuwe trainer...Pascal Jansen...dat zou mijn droom duo zijn....

10   0  
Hallee076

Met enkel de trainer vervangen komen we er niet..

8   1  
Vlugge Japie

Peter Maas heeft geen zwakke selectie samengesteld, maar heeft driemaal gruwelijk de plank misgeslagen omtrent de trainerskeuze: Hyballa verlengen, Van Gastel aanstellen en Van Gastel aan behouden.

Van Gastel is een soort Maurice Steijn-light gebleken: tactiek lijkt nergens op, zelfvertrouwen/ lef ontbreekt bij de spelers en de groepsdynamiek is niet op orde. Niemand die elkaar een high five geeft voor een goede intentie of waardevolle ingreep.

Na twee volledige transferperiodes olv Maas staat er echt wel een betere selectie dan dat we daarvoor hadden, maar ik heb nul vertrouwen in zijn trainerskeuze.

Wie binnen NAC gaat voorkomen dat er wederom zo’n weggooier voor de groep komt te staan?

8   10  
Confuus

Het is gewoon te triest voor woorden.
Nadat NAC=Breda de boel heeft overgenomen is men op precies dezelfde manier doorgegaan.
Links en rechts zijn wat poppetjes ingeruild maar de kern, de uitvoering en de uiteindelijke resultaten zijn hetzelfde gebleven.
NIETS MAAR DAN OOK NIETS is er geleerd van alle fouten uit het verleden, niemand heeft de hand in eigen boezem willen en durven steken en zelfkritiek kennen ze al helemaal niet.
Dus ze dronken een glas deden een plas en alles bleef zoals het was.
En het gaat op deze wijze nooit veranderen.
Van Gastel krijgt alle hoon over zich heen, en terecht hij heeft tot op heden gefaald, maar we horen niks over Lokhoff, dat is de rode draad die de laatste jaren door die technische staf is verweven.
Lokhoff heeft giga wanprestaties geleverd als zogenaamde cultuurbewaker.
Heeft er iemand al gehoord of zijn contract is opgezegd?
Zal wel “ vergeten” worden zodat we er weer aan vast zitten.
Er zal een sterke technische staf moeten komen mensen met naam en faam en geen uitbuikende bejaarden die nog ff graag een centje meepikken in hun nadagen.
En dan moet je niet met kruijs aankomen dat moeten mensen van gewicht en met bewezen resultaten zijn.

3   6  
Barbapapa

Ik zou persoonlijk graag een type Fräser zien. Kan hij Mats gelijk meenemen!

4   1  
NAC4Ever

@HALLEE076
30 maart 2024, 15:20

Een probleem is dat is gebleken dat we er ook niet komen met steeds iedereen vervangen.

4   1  
Kees B5

Goed nieuws maar het lost niks op. Hadden beter meteen afscheid kunnen nemen. Vraag me overigens wel af welke trainer hier nog in wil stappen. Geld is er nauwelijks en we zitten met een aantal doorlopende contracten met spelers die onvoldoende brengen. We raken van den Bergh zeker kwijt en Omgba ook. Triest.

4   0  
Kiko

We hebben behoefte aan ervaren mensen in de staf, die hun sporen reeds verdiend hebben en de lijnen uit kunnen en durven zetten. Mensen die bestand zijn tegen kritiek van supporters en de 5e colonne bij een eerste verliesbeurt. Deze mensen moeten vervolgens veel langer de tijd krijgen om de organisatie op te bouwen. Wie trekt NAC uit het moeras en krijgt over een paar jaar een standbeeld? Er worden wel wat interessante namen genoemd door supporters, bv door Henri. Zo'n Lukkien lijkt me uitermate geschikt als trainer.

3   2  
scheppioni

Enige verschil confuus dus, evalueer moment na een seizoen, dat is dan nog de pluspunt.....

1   6  
NACPB

Zo welke trainer is de volgende die door ons volledig wordt afgemaakt. Kan dat ook niet door de cultuurpolitie in het cultuurhandvest gezet worden.

7   2  
scheppioni

Daarbij is nu dus ook een duidelijk bewijs van veel inkopen in de winterstop wat we met meerdere aanhaalde ook geen garantie is, zie nu ado ! Het tegenovergestelde hiervan is grunn nu met veel eigen kweek en het geloof in de trainer is er nu wel terwijl eerste helft competitie niet ! Daarom de overtuigende t.s. is zo belangrijk !!

3   1  
Snactnaarbeter

En het gaat zo slecht met Lommel sk, Girona en Melbourne city nadat ze hun ziel hebben verkocht aan de duivel..

2   0  
Mike Zonneveld

@ Barbapapa

Zo'n grote stap terug gaan ze allebei nooooooit doen natuurlijk.

8   0  
Marti

Nu al uitkijken naar een trainer die goed aanvallend voetbal wil spelen , en daarnaast een goede veldtrainer , maar alstublieft zonder NAC verleden die lopen er al teveel rond bij het Zogenaamde technische staf !

4   2  
NAC4Ever

@SNACTNAARBETER
Hoe lang duurde dat?
Daarnaast zeggen volgers van die clubs vaak zelf dat de ziel weg is.

Het gaat slecht met ons. Maar ben nog steeds blij dat we geen onderdeel zijn van CFG.

6   0  
Dutchbird

Van Gastel lukt het niet om deze spelers zodanig te raken dat ze voor elkaar door het stof gaan.
Daar heeft onze TD Peter Maas ook schuld aan. Je kunt a.d.h.v. beelden wel een paar vaardige voetballers bij elkaar halen. Als ze niet de juiste mentaliteit hebben, niet bij elkaar passen en niet de stenen voor elkaar uit de straat willen vreten, krijg je het type voetbal waar we dit seizoen mee worden geplaagd. Er zijn maar weinig trainers die het bij zo'n mentaal onsamenhangend zootje lukt om de juiste snaar te raken.

6   2  
Ernie

En de mensen die hem hebben aangesteld, die blijven gewoon zitten?
Er had gewoon een ervaren trainer aangesteld moeten worden. Volgend seizoen weer gewoon opnieuw beginnen. Wat heeft NAC=BREDA er een potje van gemaakt. Maar als je Pierre van Hooijdonk binnen haalt weet je dat dit gebeurd.

4   6  
NAC4Ever

@ERNIE
Dus na ieder tegenvallend seizoen iedereen eruit? Want dat heeft de afgelopen jaren gelopen?

5   1  
markenaa

Peter Maas had in de tijd dat hij nog niet officieel bij NAC aan de slag mocht prima een technisch beleidsplan kunnen schrijven. Hij had prima even bij Ten Cate en Spelbos en een paar moderne trainers kunnen gaan praten. Alle visies op NAC en de sportieve toekomst van NAC ober elkaar hun kunnen leggen. Dan had hij bij zijn eerste dag zichzelf kunnen presenteren met het sportieve plan, de ambities, doelstellingen en hoe dat op korte en lange termijn te bereiken.
Hij had daar dan ook de organisatie op kunnen inrichten. Hyballa soap had je dan nooit gehad. Plus het kan nooit zo zijn dat er een bus vol oud NAC het allerbeste binnen dat plan zou zijn.
Peter Maas dan direct zijn beleid kunnen uitvoeren. Technische staf opnieuw inrichten, de scouting etc etc.
Ook lekker voor jezelf als nieuwe td om je achterban met een korte en lange termijn presentatie voor te lichten en ze daarmee aan de hand te nemen gedurende het proces.
Als je dan tussentijds moet bijsturen snapt de achterban dat.

Nu zijn we heel veel ellende en waardeloze wedstrijden verder. Met geluk promoveer je heel misschien ik zou niet weten hoe maar goed. En nu is je beleidsplan klaar en wordt het geheim gehouden.
Het zal allemaal wel maar ik snap van de werkwijze van de td geen ene ruk.
Een teringzooi is het. Is hij eerst zomaar begonnen met wat onderbuikwijsheden die samen met Ton en Pierre op een bierviltje bedacht zijn?

Ik neem de spelers niks kwalijk de trainer ook niet. De organisatie erboven is verantwoordelijk voor de bende. En omdat Pierre zegt dat zijn plus functie niets meer inhoudt dan dat hij een netwerk heeft (wat toevallig allemaal een functie binnen NAC gekregen heeft) schijnt de volledige verantwoordelijk van alle soaps en echecs en de nul progressie toch aan de td te liggen.

Ik zal het volgens NAC wel verkeerd zien allemaal. Het gekke is dat menig supporter al lange tijd het allemaal steeds verkeerd ziet en het in de praktijk toch allemaal wel zo blijkt te lopen..

Een teringzooi maken jullie ervan.


En oh ja als je ballen hebt stel je een promotiecoach aan die ons via de playoffs laat promoveren. En die coach krijgt een prestatie contract..promoveren we dan blijft hij trainer.
Overigens moet die wel in het definitieve functieprofiel uit het geheime beleidsplan passen.

Van Gastel het vertrouwen geven nu om het seizoen af te maken. Dan heb je nog steeds een plaat voor je kop. Of je ego is groter dan de club dat kan ook.

3   0  
SanderH

Dit ging gisteren opmerkelijk genoeg al in een sponsoruimte rond. In de winterstop ging al rond dat nac met Kruys had gesproken (lees peter maas) en hij stond er voor open. En dat Verberne ook een kandidaat zou zijn. Beide niet slecht. Voor penders zal betaald moeten worden aangezien hij bij fcU een zeer goede indruk heeft gemaakt.
Feit is nu wel dat jp eieren voor zijn geld heeft gekozen wat nac niet slecht uitkomt. Zeker als je de interviews van gisteren hoorde. Dan is pijnlijk duidelijk geworden dat spelers en trainer niet op 1 lijn liggen. Seizoen afmaken met de hoop dat in de play-offs het dubbeltje de goede kant opvalt. Maar die kans is nihil. Bedankt PvH...

3   5  
Ernie

NAC4EVER
Van Hooijdonk, Lokhoff en Karelse idd oprotten.

0   3  
NAC

@ SANDERH

Kruys lijkt m ook zeker een goede optie. Bij VVV zit er wel een lijn in het spel.

5   3  
NAC

@ ERNIE

Wat kan Karelse er aan doen?
Helemaal niks

Je kan wel iets hebben tegen oud NAC, maar een assistent en een teammanager de schuld geven gaat nergens over:

3   2  
Paul Soeters

MARKENAA: Opnieuw ben ik het volledig eens met je. Exact de spijker op zijn kop. Betreft je inzending van 17.12 uur. Nogmaals, exact de spijker op zijn kop. Zo had men moeten werken. Ik roep wat jij schrijft ook al jaren. En al jaren hebben wij gelijk, zie verleden.

11   4  
ome cor

Sinds het vertrek van Lokhoff in de periode Steijn roep ik al dat deze voetbalheld van weleer totaal niks toevoegt in een technische functie bij NAC.
Hooguit als nieuwe was-verzorger.

Kan NAC ajb bevestigen dat er in goed overleg met respect voor bewezen diensten (en nog wat mooie woorden) ook afscheid genomen wordt van de heer Lokhoff ???
Please 🙏🏻

8   4  
ome cor

@BARBAPAPA
Fräser mag best komen, maar Mats lekker daar laten.

6   6  
Confuus

Ome Cor, helemaal met beide stellingen eens.
Wegwezen heeft alles alleen maar slechter gemaakt.

9   3  
Ernie

NAC
inderdaad Karelse en ook Lokhoff doen er niks aan, voegen niks toe dus wegwezen graag. Graag een trainer met ervaring en een eigen staf.

3   4  
NAC4Ever

@ERNIE
30 maart 2024, 17:46

Wat heeft het weg sturen van beleidbepalers de laatste jaren opgeleverd?

Wat verwacht je van Karelse?

9   1  
markenaa

@NAC

Mbt Karelse.
We hebben een diversiteit aan spelers en nationaliteiten in de selectie. Ook een diversiteit aan leeftijden. Een Kaied die ver van huis is in een vreemd land en vreemde stad met zijn jonge tiktok leeftijd is een compleet ander persoon dan een van den bergh uit België. De huidige generatie tot 24 jaar en de generatie daarboven zijn enorm divers.
Benadering en begeleiding is tegenwoordig veel meer op het individu dan ooit. Ik weet niet precies wat een elftalbegeleider allemaal doet maar ik weet wel dat het handig is als deze meertalig is, zich goed kan verdiepen en verplaatsen in personen, een vertrouwenspersoon is voor iedereen binnen de selectie. Nul aannames heeft in zijn werkwijze, eigen karakter en ego opzij zet in dienst van het belang van een selectie en individu.

Het is wat mij betreft heel toevallig dat bij de zoektocht naar de beste elftalbegeleider voor het nieuwe NAC een oud keeper en oud trainer van NAC die een enorm eigen mening in podcasts liet horen dan de allerbeste elftalbegeleider op dat moment is die er voor die functie te vinden was.

Daarmee niet zeggende dat John niet functioneert. Maar bijzonder was zijn aanstelling wel.

12   2  
ennaojseejer

één van de slechtste trainers die NAC ooit gehad heeft

7   0  
Marti

Idd Eric vervoort was als een vader voor de spelers , wist heel goed wat er speelde bij ‘n speler als hij niet goed in z’n vel zat ;

8   0  
Anders Tegnell

Zonder trainer zouden ze niet slechter of inspiratielozer spelen dan in de 1e helft gisteren. Zou een fascinerend experiment kunnen zijn...

1   1  
De vlekkenverwijderaar

Grappig om al die namen van een heleboel trainers weer vootbij te zien komen. Een heleboel van ons weten nú al welke trainer er past bij onze club, knap hoor! Niet uitleggen waarom deze trainer moet komen. Zijn ook al eens ontslagen of worden nog ontslagen. Het lult maar door dus. Misschien nu eens goed nadenken wie of wat, tijd genoeg !

10   0  
Mf3

Als ik nu weer lees dat we voor JP alleen een overbrugging geweest zijn om wat geld te verdienen maar altijd een tussenstop zijn geweest waar zijn ambitie nooit gelegen heeft…
Moeten we dat stuk gek niet meteen weg sturen en met een andere trainer proberen de nacompetitie te halen.

Trainingskamp persoonlijk om zeep geholpen met zijn soapserie, verschrikkelijk voetbal, iedere week zijn spelers totaal afbranden in de media en nu tot overmaat van ramp 4 weken voor de start van de nacompetitie (die we eerst nog maar eens moeten zien te halen met dit voetbal) zeggen dat NAC nooit zijn zin is geweest. Ik zou als speler misschien ook wel een motivatie probleem krijgen als ik iedere dag met zo’n man moest werken.

Wie denkt hij wel niet dat hij is,, stuk gek. Voor mij de slechtste trainer die ik ooit voor de groep heb zien staan.

4   9  
muijske

En zelfs liever deze ellende dan de city group! Ik weet het.. het duurt lang maar geloof me... eens, ja eens.... wordt echt de wereld stralend blauw

10   4  
BREDA 1965

Bij de aanstelling van van gastel zei ik hier dat we het paard van troje hadden binnengehaald.Ik werd hier weggehoond,ik hoef mijn gelijk niet te hebben,maar lees bn de stem .Deze pannekoek heeft nooit iets met NAC gehad.

5   0  
BP

2 namen voor op de rol:
Sjors Ultee, bij eredivisie live schijnt gesproken te hebben met 2 clubs ( nac/mvv ?), mag het nie hopen !!.

En

Roger Meijer ( NEC) schijnt volgens Kees Luijckx en Marciano Vink de club te moeten verlaten, duidelijkheid na bekerfinale

9   0  
BasSnelden

Een spelersgroep functioneert precies zoals de trainersstaf hem meegeeft. Met andere woorden: iedere gek ziet dat nac goeie spelers heeft, hoewel te vaak te veel geblesseerden. De staf moet energie uitstralen en de groep inspireren. En met het juiste plan het veld in sturen!
Niet alleen Van Gastel, maar ook die assistenten moeten hieraan voldoen!! Komend seizoen sterk doorselecteren. Nu komen de moeilijkste 6 wedstrijden van het seizoen.

Hup nac 1983

11   0  
Kanonschot

Rap de laan uitsturen.
Dit gaat niet meer werken er gaat totaal niks uit van deze man.

10   2  
Geel Zwart Hart

Haal Vreven maar terug. Langstzittende (nou ja stond meestal) trainer van de laatste jaren. Dan hebben wij in ieder geval wel een trainer met top uistraling.

8   0  
Matc

Lijkt me duidelijk, deze man vanaf nu niet meer voor de groep. Het gaat om NAC rn niet om meneer Van Gastel.

5   0  
Bertus1912

Had altijd de hoop dat Hans de Koning nog een keer trainer zou worden bij NAC. Traint nu de amateurs geloof ik. Maar een wat oudere trainer die zich niks aantrekt van de 5de colonne en aanvallend voetbal speelt.

7   0  
Martinus

Atypische trainers lijken het beste bij NAC te passen. Toch denk ik niet aan Vreven als ik denk aan trainers die hun spelers beter maken. Maar misschien hoeft dat ook niet, dat is de verantwoordelijkheid van de gehele staf.

Als er maar een lijn in zit. De selectie afstellen op de Hyballa speelwijze en dan een trainer halen die anders wil spelen, niet eens echt een filosofie heeft... Dat werkt nooit.

Trainers als Ron Jans, Wim Jonk en Dick Schreuder zouden ideaal zijn. Hebben een eigen visie, maar dan moet je ze wel ruimte geven om zelf de staf in te vullen. Want één conclusie kunnen we wel trekken: Oud NAC heeft de juiste visie niet. Houd liever een man als Molhoek betrokken dan een Karelse, Van Hooijdonk of Lokhoff.

2   0  
NAC

@ BP

Hij wil een rustige club dus dat gaat hem niet worden.

9   0  
Molenschot Loco

Per VANDAAG nog afscheid nemen!!!! Wie wil er nog onder deze slapjanus werken!!!

6   0  
Ed

Bijzonder. Vanaf het begin af aan wilde hij niet langer bij nac blijven. Was er dan niet aan begonnen. Pak je verlies JP en ga nu maar weg.

1   3  
Semsi

Ik blijf er bij: kwalitatief hebben we een prima selectie. Er zijn zeker fouten gemaakt (Troost, van de Sande, Boere). Helaas hebben nog geen 5 minuten in onze sterkste formatie gespeeld. De vele blessures, het geen lijn krijgen in het spel en spelers die totaal niet goed in hun vel zitten (Garbett en Kaied) verwijt ik onze technische en medische staf.

4   0  
Gjoewie

Tja, enige juiste beslissing, van beide kanten. Daar hoeven we geen discussie meer over te voeren. Als je van Kemper hoort dat er tijdens de rust afspraken waren gemaakt, waar de trainer na afloop van de wedstrijd niets van af weet, dan moet je de conclusie trekken dat er gewoon geen chemie zit tussen de trainer en de spelersgroep. En dan kan de trainer wel denken dat hij heel erg goed is, want hij ambieert een functie in het buitenland, NAC is er niet beter op geworden en dat zal zeker ook afstralen op zijn CV. Ik denk dat JP blij mag zijn met een positie bij KV Oostende of zo. Buitenlands en je kunt nog thuis blijven wonen ook! En contact hebben met Belgische bierbrouwers!
Ik heb nog geen voorkeur voor een bepaalde trainer. Als je naar dit seizoen in de KKD kijkt: bij FC Grunn, toch de absolute favoriet in het begin van het seizoen, ging het niet goed. Meer dan 11 spelers vertrokken, een enorm dure spits werd aangetrokken, die in de winterstop al weer weg was, en nu doen ze toch mee om de 2 bovenste plaatsen. Emmen was ook gedegradeerd, halve selectie weg, halve selectie nieuw aangetrokken. Nieuwe trainer: Fred Grim. En nu staan ze onder NAC.
Bij de Stillempjes ging het in het begin ook niet goed, ze verloren zelfs met 1-4 van, oh ja! Ze trokken een trainer aan waar in Nederland nog nooit iemand van gehoord had en nu staan ze vet op de eerste plaats. Bij Adoow, Dordrecht en Roda kwamen onervaren trainers voor de groep te staan en die doen het allemaal goed, zeker gezien het materiaal waar ze mee moeten werken.
Ik wil maar zeggen: een trainer met een bekende naam hoeft geen garantie voor succes te zijn.
In tegenstelling tot vorig seizoen, waar net voor de pleeoffs het contract van de trainer verlengd werd en zulks rampzalig uitpakte, weten we nu wel waar we aan toe zijn. Nu hoop ik dat er een trainer komt die nadrukkelijk zijn stempel op de selectie mag drukken voor wat betreft nieuwe verse krachten. Zodat er balans komt in het team. Een sterke aanvaller die de bal kan vasthouden, een spelbepalende middenvelder en een degelijke centrale verdediger. Martina kan het ook allemaal niet meer belopen.
Inspraak van de nieuwe trainer dus in het samenstellen van de nieuwe selectie. Zodat onze Technisch Directeur niet met zijn laptopje de markt opgaat. Wat betreft Janosek heeft hij een gouden greep gedaan en de twee paniekaankopen in de winterstop vallen tot dusver ook niet tegen, maar de rest ontstijgt het niveau van een middenmoter in de KKD niet. Nou vooruit, Jan van den Bergh dan, die heeft aangetoond dat hij de KKD wel aan kan. Haugen kan er geen reet van, Sejdiu is te duur voor wat hij levert en Koscelnik zie je tegenwoordig ook niet meer.
Gezien het succes van Peter Maes in Stilburg, kan het zijn dat er meer interesse is van Belgische (Vlaamse) trainers voor de Nederlandse competities. Maar het mag van mij ook een trainer uit de derde of vierde divisie in Engeland zijn, die het kick and rush voetbal aanhangt. Alles beter dan dat zogenaamd verzorgde voetbal van JP van Gastel met zijn handbaltactiek.
Dat geblunder met die ingooi in de allerlaatste minuut, eerst een andere speler die moet ingooien en dan nog een andere bal. De scheids vond het wel genoeg en floot af. Als trainer had ik iedereen naar voren gestuurd. Alles of niets voetbal. Pompen of verzuipen. Het lijkt wel een balletvoorstelling, waarbij alles van te voren is geregisseerd. Ik miste alleen onze primadonna nog, Sejdiu. Ik vond het trouwens schandalig om te zien dat we conditioneel niet zo goed zijn als MVV. Na de 1-2 wist ik eigenlijk al genoeg. Maar je moest toen al gaan pompen. Gewoon die bal erin gooien en kijk maar wat er uit komt. Die twee centrale verdedigers van MVV zijn wel boomlang, maar erg goed voetballen kunnen ze niet.
Het was trouwens weer lekker druk in het uitvak! Waarom kwamen er geen supporters van MVV mee? Hadden die al bedacht dat ze kansloos zouden zijn in Breda? Verberne speelde het spelletje slim. Zette rappe mannen in tegen de vermoeide verdedigers van NAC en hij won, weliswaar met een lucky goal. Waar we tegen VVV wel geluk hadden, hadden we nu pech. Beide wedstrijden hadden gelijk kunnen eindigen, dan had je nu 2 punten gehad, waar je er nu 3 hebt.
Zelfs als we 7de eindigen en daarmee een plaats in de pleeoffs halen, dan denk ik dat we weinig kans hebben. Het elftal hangt nog steeds als los zand aan elkaar. Omarsson krijgt nog steeds geen fatsoenlijke ballen. Iedere keer maar weer via de buitenkanten. En dan een hoge voorzet die of verkeerd voor komt of die door die lange centrale verdedigers werden weggekopt. Niet een keer werd een afvallende bal ingeschoten. Telkens weer opzij of, erger nog, naar achter.
Ik ben blij dat Van Gastel vertrekt. Hoe eerder, hoe liever.

9   11  
Confuus

Ik breek hier geen lans voor Van Gastel, simpel hij heeft gefaald.
Maar vergeet één ding niet je zal met Lokhoff moeten werken een eigenwijzer en vervelender mens kan je niet treffen in de voetballerij.
Neem van mij aan dat alles wat er nu gebeurd is komt door de stevige vinger in de pap van Ton.
Ik denk dat er geen beslissing genomen wordt zonder goedkeuring van die ouwe knorrepot.
Daar heeft van Gastel veel last van gehad en nog.
Er is geen trainer die zijn stempel kan drukken als de rest van de staf blijft zoals hij nu is.
De kliekvorming is nog nooit zo erg geweest.
Wat betreft Karelse die zit in een NAC trainingspak in de dugout.
Zijn voorganger moest in zijn burgerkleding in weer en wind op een gammel plastic stoeltje naast de dugout zitten, verschil moet er zijn.
Niks klopt er en niks is nog zuiver.
Die Lokhoff clan was er al toen hij nog voetbalde en die is altijd gebleven en daar plukken we nu nog steeds de nare vruchten van.
Jaren geleden hebben we onze ziel en zaligheid al verkocht aan een generatie ex voetballers die meer met zichzelf dan met de club op hadden.
Hoe anders was het met de generatie daarvoor die er trouw elke wedstrijd waren en waarvan nu nog maar een klein groepje over is.
NAC zal moeten gaan ruimen en mensen van naam en faam aan moeten trekken die hun eigen traject uit mogen stippelen.
Het kost wat maar dan heb je ook iets.
Team Jonk zou ideaal zijn!
Maar ook Vreven met een eigen staf zie ik wel zitten al zal de weg naar succes daarmee via een andere koers gaan.

3   3  
Yellow1912

Het is KKD , (k)nac heeft slechte naam, financieel willen ze ook andere dingen gen(die ook nodig zijn) dus hou op over trainers als Fraser, Jonk, Arnold. Wie er ok in stapt, laat hem zijn eigen staf meenemen en enkele spelers want wij hebben die kennis NIET.

1   1  
NAC4Ever

@YELLOW1912
Soms moet je iets groter durven denken.
Weet ook niet of Jonk een realistische optie is. Maar hij heeft bij Volendam in de KKD gewerkt. Oke, hij komt uit die regio. Maar als dit soort namen niet probeert komen ze zeker niet.

6   4  
BP

Direct afscheid nemen van JPvG !
Laat Molhoek het seizoen maar afmaken, slechter kan bijna niet.

Omarsson vertrekt ook, heeft in Pbeek (school)aangegeven te gaan verhuizen

4   0  
markenaa

Mbt een nieuwe trainer moet deze volledig binnen het profiel van het geheime beleidsplan passen.
Daar moet je keuze niet over 1 nacht ijs gaan en zeker niet gebaseerd zijn op bekende namen of succes bij andere clubs in het verleden.

Kijk naar wat voor type trainers er in het hedendaagse voetbal bovenuit steken. Wat voor visie en capaciteiten en karakter hebben ze. Match dit met je beleidsplan en er rollen na flink wat scoutingwerk en gesprekken 1 of 2 kandidaten uit. Waarvan waarschijnlijk nog niemand ooit gehoord heeft.

Dat bij NAC een bekende trainer wordt zal echter wel weer het geval zijn. En dan is het weer heel gek dat die het bij eerdere clubs wel goed deed en bij NAC niet.

10   0  
Maarten

Er was geen klik en er komt geen klik. Achteraf hd je de 100.000 euro moeten aannemen. Qua sportief was het ook tegenvallend. Het voetbal vaak niet om aan te gluren.

Ook de staf ( van Lokhoff tot aan Karelse) heb ik ernstig mijn twijfels over. Je kan het cultuur van NAC wel snappen maar daarmee ben je er dus ook niet. Ik mis kwaliteit, visie, transparantie en realisme. Van Hooijdonk, ons conflictgevoelig mannetje en een betweter pur sang heeft daadwerkelijk geen enkele meerwaarde getoond. Grote woorden vooraf en vooral halverwege het seizoen met de staart tussen de benen hopen op een play-offs plek. dat betreft zit er wel een regelmaat in, het is dus al jaren teleurstellend.

5   0  
Martinus

Dat een eventuele nieuwe trainer niet uit de omgeving komt, zal mij een zorg zijn. Misschien is dat wel een enorm voordeel. Haal maar wat mensen die niks hebben met NAC, zolang ze maar een goed plan hebben.
Er is meer nodig dan een nieuwe trainer. Een frisse wind, met mensen die het beleid niet alleen baseren op dertig jaar geleden. Ik denk oprecht dat we een redelijke selectie hebben waar je op voort kan bouwen, maar dat moet dan wel gebeuren.

5   4  
Bavel1968

Hooijdonk rot op!

5   2  
frankieh

Eerst moesten alle Hagenezen weg en plaats maken voor mensen met een nac verleden, die het dna snappen. Nu moet iedereen met een nac verleden weer plaats maken voor mensen van buitenaf.

De enige constante in deze shitshow zijn de supporters, die continu voor onrust zorgen. Zouden we niet beter hand in eigen boezem steken?

6   3  
ome cor

Vertrek JP van Gastel ✔️
Vertel T. Lokhoff ...
Vertrek P. van Hooijdonk ...

Kan nie wachten

3   1  
Ed

Haal nu eens een trainer met voetbalverstand.
Je kunt alles vinden van Alex Pastoor, maar hij laat City prima ballen. Z’ on type zoeken.

3   3  
Wil

Waarom niet meteen als 1e trainer weghalen bij het 1e? Dan kan er tenminste weer gebouwd worden aan een beter team!
Van Gastel aanhouden is een SCHOFFERING van de supporters, die er niet van gediend zijn dat er ONNODIG maanden aangerommeld wordt.

4   1  
Michel1983

Tja, van Gastel is Bredanaar maar geen NAC'er en dat is niet erg maar dam kun je er ook maar beter niet zijn denk ik dan....wij hebben een trainer nodig zoals Stijntje of ja, toch Hyballa: die eerste is gewoon cult en die tweede kun je knettergek vinden maar die man snapt het spel wel.

JP is echt een mooie speler geweest bij Feyenoord maar gewoon geen match met NAC en het grootste deel van haar supporters.

Toch bedankt voor je inzet dan maar weer! (het is meer uit fatsoen dat ik het zeg).

1   0  
markenaa

Met het aanhouden van Van Gastel en als reden van niet verlengen zijn buitenland wens opgegeven. Geeft NAC eigenlijk aan dat ze het allemaal wel goed vinden gaan. Ze hebben er alle vertrouwen dat Van Gastel zich voor de volle 100% blijft inzetten.

Dat vertrouwen heb ik ook echt wel. Alleen blijkt al meer dan een half jaar dat dat helemaal geen zoden aan de dijk zet.

Rare spelletjes bij NAC. Hebben Pierre en Peter Maas nou een plaat voor de kop of niet de ballen om hun ego opzij te zetten.

Zet voor de resterende wedstrijden een promotiecoach op prestatiecontract neer. Dan krijgen sowieso een heel aantal spelers die nog een mooie nieuwe club na NAC willen een opleving.

Werkt het met die trainer dan weet je meteen wie de nieuwe trainer voor volgend seizoen wordt. Werkt het niet dan weet je ook genoeg.

De enige reden om dit niet zo te doen is het volgende: de nieuwe trainer voor volgend seizoen is intern al bekend. En die zit nu nog bij een andere club en moet eerst het seizoen daar afmaken.

✅️

0   0  
SP1

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen het dwangbuisje van van Aalst en het dwangbuisje van NAC=Breda? Imo zijn we er geen meter mee opgeschoten en gaan we weer een seizoen kut voetbal tegemoet op de vrijdag... Zonder enig beleid of bezieling. Leuk dat er flink gezopen en geouwehoer wordt maar ik wil weer eens op zondag na een frietje bij schaven om. 7 uur op de bank ploffen om terug te kijken hoe we psv of Utrecht een pak rammel hebben gegeven.... Pppfffff

0   0  
Adorni

JP als het niet in je zit, kan het er ook niet uitkomen.
witte zakdoekjes nodig!
Vanavond weer zwak voetbal: tactiek van de trainer.
wie wijst hem de kortste weg naar de uitgang!

Laad alle berichten na dit bericht in