Wij gaan niet opzij

NAC O15 knokt zich met tien man naar handhaving

Masthow

In de laatste speelronde heeft NAC O15 door een gelijkspel tegen FC Volendam handhaving op het hoogste niveau veilig gesteld. De ploeg had genoeg kansen om ruim te winnen, maar rondde die niet af. Met een man minder in de slotfase werd de 1-1 over de streep getrokken.

Op het zonnige sportpark Heksenwiel trof NAC het reeds gedegradeerde FC Volendam. NAC stond zelf virtueel op de zevende plaats. NEC had evenveel punten en een beter doelsaldo, maar had de laatste wedstrijd al gespeeld. Een gelijkspel of zege was voor NAC dus genoeg om boven de Nijmegenaren te eindigen op de ranglijst. Volendam liet echter vanaf de aftrap merken dat ze daar niet zomaar aan mee wilden werken. De hekkensluiter kwam zelfs al na zes minuten spelen op voorsprong. El Mourabit kreeg nog een hand achter het eerste schot, maar de rebound was voor de aanvaller. 

Nadat de Volendam-storm ietwat ging liggen, trok NAC het initiatief naar zich toe. Na een sterke actie van Hoogwerf schoot Kondakci uit de draai naast. NAC creëerde kans op kans, maar was niet nauwkeurig in de afronding. Ook de doelman van Volendam hield de nodige ballen uit zijn doel. Kondakci, Veenstra en Quaars stuitten allen op de keeper. Kondakci, met achttien treffers dit seizoen topscorer van de O15, mikte een vrije schietkans net naast. 

Op slag van rust moest El Morabit nog aan de bak met een redding op een hard schot vanaf de zijkant. Verder was het NAC dat de klok sloeg. Pogingen van Kondakci en invaller Boujouh gingen over. Pas na een uur wist de ploeg van trainer Deepak Mohanlal de kansenregen om te zetten in een doelpunt. Kondakci leek zich vast te dribbelen in de zestien, maar vond nog net de ruimte voor een steekpassje op Hoogwerf. De wingback, die in februari een profcontract tekende, schoot NAC op gelijke hoogte. Kansen op de 2-1 werden daarna niet afgemaakt, waardoor het spannend bleef. Zeker toen NAC met een man minder door moest na een vermeende slaande beweging van Van Gemerden. Met een redding van El Morabit en meerdere verdedigers die zich voor schoten gooiden, haalde NAC het benodigde punt binnen.

Opstelling:

El Mourabit; Hoogwerf, Daelman (c), Krasniqi, Quaars (41' Van Gemerden); Dias (80+1' Van Vliet), Arnaud (72' Bugday), Bouimj; Omrani (53' Boujouh), Kondakci (80+1' Redjosentono), Veenstra

Bron:
B-Side Rats
Advertentie
11 Reacties
13   2  
Vamos NAC Deze gebruiker is een admin

@Breda 1965.
Ja we zijn gedegradeerd. Ja dat is kut. Ja daarin zijn fouten gemaakt. Ja we moeten onze kritiek op de verantwoordelijken uiten.

Maar astemblieft zeg, lazer alsjeblieft een pleuriseind op van onze site en wat mij betreft onze club als je zo'n sneu figuur bent dat meent om ook onder de positieve berichten met zo'n cynisch "Ja maar" bericht te moeten reageren.
Juist in deze periode is het ook belangrijk om weer op zoek te gaan naar die dingen die NAC mooi maken en waar de liefde voor de club vandaan komt. Daar geven wij ook gewoon aandacht aan.
Vandaag was ik met Thijs in het stadion om het G-team van NAC aan te moedigen. Het was voor de eerste keer dat mijn dochter van twee en een half in het stadion was, en ze vond het waanzinnig. Ik wens iedereen die ontwapenende vreugde toe die ik vandaag bij haar zag. Daar draait het om.

Er komen vast nog wel genoeg berichten voorbij waar je je grieven kwijt kunt. Laat de berichten die dat niet verdienen dan met rust en probeer dan eens een keer een leuke, on-topic reactie te plaatsen. Daar hebben we met zijn allen een stuk meer aan namelijk.

3   1  
WillyG

En dan wil je natuurlijk ook weten op welke niveau deze handhaving plaats heeft gevonden ;)

3   17  
BREDA 1965

het 1e van ons had moeten knokken

13   2  
Vamos NAC Deze gebruiker is een admin

@Breda 1965.
Ja we zijn gedegradeerd. Ja dat is kut. Ja daarin zijn fouten gemaakt. Ja we moeten onze kritiek op de verantwoordelijken uiten.

Maar astemblieft zeg, lazer alsjeblieft een pleuriseind op van onze site en wat mij betreft onze club als je zo'n sneu figuur bent dat meent om ook onder de positieve berichten met zo'n cynisch "Ja maar" bericht te moeten reageren.
Juist in deze periode is het ook belangrijk om weer op zoek te gaan naar die dingen die NAC mooi maken en waar de liefde voor de club vandaan komt. Daar geven wij ook gewoon aandacht aan.
Vandaag was ik met Thijs in het stadion om het G-team van NAC aan te moedigen. Het was voor de eerste keer dat mijn dochter van twee en een half in het stadion was, en ze vond het waanzinnig. Ik wens iedereen die ontwapenende vreugde toe die ik vandaag bij haar zag. Daar draait het om.

Er komen vast nog wel genoeg berichten voorbij waar je je grieven kwijt kunt. Laat de berichten die dat niet verdienen dan met rust en probeer dan eens een keer een leuke, on-topic reactie te plaatsen. Daar hebben we met zijn allen een stuk meer aan namelijk.

5   0  
Semsi

Ik zie dat dit team speelt op het hoogste niveau in hun leeftijdsklasse. Puike prestatie!

5   1  
El shot op goal

@Vamos
Eens met je reactie. Misschien zou het een goed idee zijn als B-Side Rats een functie toevoegt waarmee iedereen zelf bepaalde accounts kan muten. Dan kan iedere gebruiker voor zichzelf bepalen welke reacties hij wel of niet wil zien, zonder dat jullie overal op hoeven in te grijpen.

Ik denk dat zo’n functie de sfeer op de site echt ten goede zou komen. Er zijn nu eenmaal een aantal terugkerende accounts die vooral negativiteit brengen, ook onder berichten waar dat totaal niet nodig is. Als je die zelf kunt wegfilteren, blijft er meer ruimte over voor normale en positieve reacties.

Suggesties worden vaker naar jullie mailbox gestuurd, maar het lijkt alsof daar weinig mee gebeurt. Zelf heb ik in ieder geval nooit een reactie ontvangen. Misschien is dit iets om serieus naar te kijken.

2   0  
Badeend

Mooie prestatie als dit idd het hoogste niveau was, dat is echt nog niet zo vanzelfsprekend dat de jeugd van NAC daar speelt!

Is de Quaars die hier speelt ook die die naar Feyenoord gaat? Of zijn er daar meer van?

3   9  
BREDA 1965

had ook op een andere manier gezegd kunnen worden,en voor de rest....

9   3  
JG

@Breda1965,

soms is het beter om niet te reageren en naar jezelf te kijken

2   0  
BasSnelden

Nac u15: mooi gedaan!

@Breda1965: ziekelijke reactie. Nac 1 knokte tot de laatste wedstrijd, uit bij AZ. Zelfs daarvoor voor een kwartiertje naar Heerenveen moeten rijden vanwege een twintigtal verpesters die op ons eigen veld vuurwerk smeten en zelfs over het hek klommen. Toch geknokt (en gewonnen) in Heerenveen, ondanks dat we al gegradeerd waren. En daarvoor bij Utrecht met 10 man ook tot op het tandvlees gegaan.
Dus niet zeiken om te zeiken. Maar doorgaan!

NOAD

1   1  
scheppioni

Tis maar te hopen dat er aanvallend talent bij zit want soumano gaat niet blijven lees ik.
Alleen met Reulen en Paula van waarde in mijn ogen is de spoeling dun en mocht Soumano wel blijven, dan is fitheid nog een issue !

0   0  
Masthow Deze gebruiker is een admin

@Willyg
Handhaving is zoals anderen al reageerden op het hoogste niveau, heb het nog even toegevoegd aan het stuk.

@Badeend
Dit is inderdaad de Quaars die naar Feyenoord gaat. Jammer maar begrijpelijk dat hij die stap maakt. Gelukkig heb ik ook zaterdag weer gezien dat er nog genoeg ander talent bij NAC in de jeugd zit!

Laad alle berichten na dit bericht in