Wij gaan niet opzij

Compensatieregeling voor supporters seizoen 20/21

Thiestemberg

De seizoenkaarthouders van NAC, die geen gouden SCC hebben, hebben een mail ontvangen met daarin de compensatieregelingen omtrent het huidige seizoen. Ondanks een veelbelovend begin met een paar duizend toeschouwers bij de wedstrijden van de eerste periode zitten de supporters toch al bijna heel het seizoen thuis. NAC heeft, zoals bij de aanschaf van de kaarten beloofd, een compensatieregeling opgezet waarin supporters zelf hun keuze kunnen maken.

Zoals gezegd hebben de supporters het seizoen voor bijna 100% op de tv gezien. Vergelijkbaar met de vorige jaargang waar het einde van de competitie werd geschrapt geeft NAC haar supporters de vrije keuze in hoe en of zij gecompenseerd willen worden voor de gemiste wedstrijden. Namelijk:

Optie 1: De supporter ziet af van enige vorm van compensatie over het seizoen 20/21.

Optie 2: De supporter ziet gedeeltelijk af van compensatie over het seizoen 20/21. De supporter ontvangt bij deze optie 10% korting bij aanschaf van haar/zijn seizoenkaart voor het seizoen 21/22.

Optie 3: De supporter ziet niet af compensatie over het seizoen 20/21 en wil dat alle wedstrijden die hij/zij niet heeft bijgewoond worden gecompenseerd.

Ik kies voor optie:
Bron:
B-Side Rats, NAC
Vorig bericht
Wedstrijd Benin na hoop tumult afgelast 19 reacties
Volgend bericht
Een Tikkie naar het Zuiden - Podcast #63 41 reacties
105 Reacties
160   15  
Da Pope

Het is allemaal dubbel. Ik snap best dat een aantal mensen hun geld terug wil. Ze hebben niet gekregen waarvoor ze betaald hebben en dus is het niet meer dan redelijk dat je daar niet voor betaalt. Zeker als je weinig te besteden hebt, is een seizoenkaart een flinke hap uit je budget. En ook principiële mensen, die simpelweg waar voor hun geld willen, kan ik niets kwalijk nemen.

Er zullen ook mensen zijn, die afgelopen zomer (natuurlijk helemaal niet onterecht) niet te spreken waren over het beleid en dus bewust kozen voor een normale SCC. Zo van 'Eerst zien, dan geloven'. Bij die groep zal een deel nu wat meer vertrouwen hebben gekregen in een zonnige toekomst bij NAC en zal een deel nog steeds ontevreden zijn. De mensen met vertrouwen zullen wat eerder afzien van compensatie en de ontevreden mensen zullen waarschijnlijk wel geld willen zien. Iedereen maakt hier zijn eigen keuze en ik denk dat voor alle keuzes wat te zeggen valt.

De laatste groep zal onder het mom van 'Het is toch je club' aanvinken dat ze niks terug hoeven te krijgen. Ik zat met mijn gouden SCC sowieso in die groep. Ik heb me afgelopen jaar meer dan eens een domme lul gevoeld (ben ik er godverdomme toch weer ingetrapt!), maar inmiddels ben ik wel blij met mijn keuze.

Het is voetballend nog steeds niet om aan te zien, maar ik heb inmiddels wel vertrouwen in het feit dat NAC de juiste keuzes maakt om een gezond fundament voor de toekomst te leggen. Ik weet nog steeds niet helemaal wat ik precies van Manders vind, maar ben blij met het aanstellen van Lokhoff, de terugkeer van Lurling en Penders, vind dat de selectie grotendeels uit de juiste spelers bestaat en denk dat Steijn uiteindelijk de beste optie is en blijft voor NAC op dit moment.

Wil je iets van de toekomst maken, dan is er geld nodig. In de huidige omstandigheden kan NAC iedere euro gebruiken. Hoewel het voortbestaan van de club natuurlijk niet van de verkoop van SCC's af mag en zal hangen, helpt het natuurlijk wel als bijna niemand zijn geld terugvraagt. Ik denk dat ik daarom onderaan de streep altijd af zou zien van compensatie. Ik kan het missen en wil graag mijn steentje bijdragen.

NAC is en blijft een bodemloze put, maar het is godnondeju wel mijn bodemloze put.

28   8  
The Cosmic Gate

Ik mis de optie : heb een gouden SC ;)

78   10  
Eljé

Gemiste kans om er niet wat meer opties op te zetten voor gedeeltelijke compensatie, bv 25 of 50 pct in plaats van 10%.

Die bijzin over 'na vaccinatie' voor publiek spelen, is dan weer wat onnodig in de mail van Manders.

11   21  
Bladran Yanco

Ik mis een optie in de Pol: Ik heb een gouden/1912 scc en heb geen keus.

14   0  
Becherovka

Lastige vraag. Ergens gun je NAC iedere cent die ze kunnen krijgen, maar ook voor veel gezinnen is het afgelopen jaar het budget krapper geworden.

Hopelijk overleeft NAC de kosten en zitten we volgend jaar weer met zijn allen in het stadion.

27   0  
NAC4Ever

@BLADRAN YANCO
Ik denk dat je bedoelt 'en heb hierdoor vorig jaar mijn keuze gemaakt'.

23   2  
Mikesneu

De gouden seizoenkaarthouders hebben een bedank mail gehad zonder opties voor compensatie

9   2  
Thiestemberg (BSR)

@Cosmic gate

Goed punt, toegevoegd!

28   5  
jorisaandeG

Volle bak achter NAC, steun de club en zie af van compensatie wanneer dit haalbaar is!

62   10  
RaraNAC

Waarom niet zo’n actie zoals Feyenoord heeft gedaan? Een uniek shirt voor onvoorwaardelijke steun?

Naar mijn idee doet NAC er niks aan om supporters te overtuigen om afstand te doen van compensatie.

Misschien makkelijk praten voor mij met een gouden 1912 kaart, maar ik zie het toch als een gemiste kans..

51   6  
Ivo

Gemiste kans, niet iedereen kan/wil 90% van het geld missen, meer opties 25-50% hadden misschien meer geld opgeleverd. Of inderdaad een tegoedbon voor de fanshop ofzo.

Niet erg creatief dit, had m.i. beter gekund.

160   15  
Da Pope

Het is allemaal dubbel. Ik snap best dat een aantal mensen hun geld terug wil. Ze hebben niet gekregen waarvoor ze betaald hebben en dus is het niet meer dan redelijk dat je daar niet voor betaalt. Zeker als je weinig te besteden hebt, is een seizoenkaart een flinke hap uit je budget. En ook principiële mensen, die simpelweg waar voor hun geld willen, kan ik niets kwalijk nemen.

Er zullen ook mensen zijn, die afgelopen zomer (natuurlijk helemaal niet onterecht) niet te spreken waren over het beleid en dus bewust kozen voor een normale SCC. Zo van 'Eerst zien, dan geloven'. Bij die groep zal een deel nu wat meer vertrouwen hebben gekregen in een zonnige toekomst bij NAC en zal een deel nog steeds ontevreden zijn. De mensen met vertrouwen zullen wat eerder afzien van compensatie en de ontevreden mensen zullen waarschijnlijk wel geld willen zien. Iedereen maakt hier zijn eigen keuze en ik denk dat voor alle keuzes wat te zeggen valt.

De laatste groep zal onder het mom van 'Het is toch je club' aanvinken dat ze niks terug hoeven te krijgen. Ik zat met mijn gouden SCC sowieso in die groep. Ik heb me afgelopen jaar meer dan eens een domme lul gevoeld (ben ik er godverdomme toch weer ingetrapt!), maar inmiddels ben ik wel blij met mijn keuze.

Het is voetballend nog steeds niet om aan te zien, maar ik heb inmiddels wel vertrouwen in het feit dat NAC de juiste keuzes maakt om een gezond fundament voor de toekomst te leggen. Ik weet nog steeds niet helemaal wat ik precies van Manders vind, maar ben blij met het aanstellen van Lokhoff, de terugkeer van Lurling en Penders, vind dat de selectie grotendeels uit de juiste spelers bestaat en denk dat Steijn uiteindelijk de beste optie is en blijft voor NAC op dit moment.

Wil je iets van de toekomst maken, dan is er geld nodig. In de huidige omstandigheden kan NAC iedere euro gebruiken. Hoewel het voortbestaan van de club natuurlijk niet van de verkoop van SCC's af mag en zal hangen, helpt het natuurlijk wel als bijna niemand zijn geld terugvraagt. Ik denk dat ik daarom onderaan de streep altijd af zou zien van compensatie. Ik kan het missen en wil graag mijn steentje bijdragen.

NAC is en blijft een bodemloze put, maar het is godnondeju wel mijn bodemloze put.

6   4  
RV

Ik begrijp het heel goed dat mensen die compensatie vragen.
Ik zit in de positie dat ik het wel kan "lije" maar de crisis vraagt veel van mensen in een aantal sectoren. Even getwijfeld (omdat ik dan vaak het gevoel heb dat ik het in een bodemloze put stop) en daarna toch maar van de compensatie afgezien.

Ik denk dat de club het goed kan gebruiken en ik ben positief gestemd over zowel het beleid als het voetbal (vooral ook de resultaten want in de eerste divisie verwacht ik niet altijd goed voetbal, er zijn weinig clubs in deze competitie die met oogstrelend voetbal kampioen worden).

De laatste weken hebben daar wel aan bijgedragen met zowel de resultaten als het aantrekken van een stukje NAC DNA. De oplossing is het niet, wel een stap in de goede richting.
Alles hangt samen met promotie (dat heeft de club keihard nodig).

12   1  
Mitchel

Met name optie 2 had wat mij betreft aanlokkelijker gemaakt moeten worden, zodat de twijfelaars tussen 2 en 3 wat meer richting 2 "genudged" zouden worden. Zonde!

Zelf een gouden scc, maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn in zeer lastige positie, die goed gecompenseerd willen worden.

16   5  
Eddtje

Ik vind het een lastige keuze. Met mijn normale 1912 kaart heb ik enige jaren geleden al mijn steun gegeven. Echter snap ik deze situatie en ben ik bereid om mijn verlies dit jaar deels te nemen. Maar het verschil tussen volledige compensatie en slechts 10% korting volgend seizoen is wel erg groot

11   1  
Wanny

Je krijgt toch geen geld terug, alleen een korting op de nieuwe seizoenkaart voor 2021-2022? Dat was volgens mij zoals het aan het begin van het seizoen werd gepresenteerd.

32   8  
H.V.M.

Ai, dit komt niet lekker over!
Ik mis hier toch echt de 50/50 keuze.
Die tien procent korting op een nieuwe seizoenkaart is grotendeels een sigaar uit eigen doos.
Ga er maar vanuit dat ze minimaal vijf procent duurder worden.
Dit gaat zeker van toepassing zijn bij eventuele promotie.
Persoonlijk ben ik bereid om voor optie 2 te gaan.
Echter, niet iedereen in deze tijd kan of zal voor optie 1 of 2 gaan.
Nogmaals, jammer dat NAC dus niet gekozen heeft voor een 50/50 optie!
Denk dat men daar uiteindelijk beter uit was gekomen.

23   5  
Den Hoge

Het aanbod wat nu gemaakt wordt is alles of niets. Die 10% op de scc voor komend seizoen is erg beperkt. Daarnaast weet ik ook niet wat die moet gaan kosten en hoe de pandemie er dan uitziet.

Ik had het eerlijker gevonden om 50-50 te doe voor de 0 wedstrijden die ik heb gezien. Of in ieder geval wat meer balans. Het is niet alsof corona mij niet heeft geraakt...

Ik gun NAC heel graag wat, maar nu vraagt het vrijwel alles.

57   6  
Jammer

Als ik niet compenseer en Manders mij daarom misschien niet meer wil, kom ik dan in aanmerking voor de bij NAC gebruikelijke afkoopsom?

18   37  
Wanny

Ik snap ook wel dat er geen 8 opties zijn. Simpel houden.

Of wel compensatie, of niet.

Kun of wil je het geld niet missen, waarom zou je dan wel van 50% af zien?

25   8  
Meldrum

10 procent, hoe kom je erop, dat is wel
erg weinig.

16   3  
NAC4Ever

@Wanny
Dan praat je over zo'n €100-€150.
Natuurlijk kan dat voor een aantal een verschil maken.

22   37  
Rudy

@Jammer , inderdaad wat wordt onze afkoopsom ? Afgelopen jaar heel wat afkoopbedragen bij NAC de revue gepasseerd. Binnenkort zal Van Hooijdonk gratis het stadion verlaten en wie volgt. En wij maar financieel steunen. In het begin van het seizoen als vierde rang supporter aan de kant gezet en geen enkele wedstrijd mogen bezoeken. Het voetbal was op tv ook niet om aan te zien. Hoeveel bijdrage hebben spelers, directie e.d. bijgedragen ?

29   0  
Spionkop

Moeilijk.... vind dat iedereen zelf moet beslissen wat die doet. Ik heb het niet breed, maar ik hoef niks terug. Daar zou ik me persoonlijk niet goed over voelen.

Bovendien, dat ik dit jaar geen gebruik van mijn scc kon maken, heeft mij honderden euros bespaard. Euros die ik liever gewoon aan de NAC bar en cafés had gegeven.

Maar zit jij krap, en heb je het nodig, schroom dan niet te vragen om wat compensatie. Er is geen slechte keuze hierin.

Hup NAC



18   16  
Lamington

Waar ik dit vorige zomer al zag aankomen en mensen nu -terecht- andere/meerdere/betere opties missen, denk ik bij mezelf: "Wáárom voor 10 april?" Waarom zet je mij als supporter ten eerste voor het blok? En waarom laat je dit niet lopen tot medio mei?

Ik hink op optie 3 en 1, waarbij ik naar drie neig. Een principieel ding. Maar als NAC weet te promoveren ben ik misschien best bereid om van compensatie af te zien. En wellicht nog meer mensen. Andersom kan dat ook het geval zijn: bij niet promoveren balen en juist wel gecompenseerd worden. Soort van dilemma. Ik denk dat de standaard NAC supporter eerder bereid is voor de club te staan dan de hakken in het zand te zetten.

Er zijn nog drie wedstrijden voor 10 april. Ik beslis vrijdag de negende pas. Kijken of er 'geVolendamd' of 'geGraafschapd' is. Wellicht zet dat de boel in een ander daglicht. De gepersonaliseerde standaardmail ben ik vrij gevoelloos voor.

29   22  
Vic

Voor de club NAC zou ik zonder aarzeling akkoord gaan met geen compensatie. Echter is de onvrede en frustratie dit seizoen bij mij zo dusdanig groot, dat ik het bedrag terug ga vragen. Het voetbal is al het hele seizoen niet om aan te gluren en onder deze trainer valt er op dat gebied totaal geen verbetering te verwachten. No way dat ik door middel van compensatie akkoord ga met nog een seizoen laf afbraakvoetbal. Sorry voor mijn pessimisme, maar heb er geen goed gevoel bij om mee te betalen aan het afkopen van dure contracten (Hyballa, TvdA, een handjevol spelers) en het binnenhalen van twijfelachtige vriendjes (spelers, staff).







8   0  
Rat uit Rijen

Ik kies voor optie 1. Ik ben in de gelukkige positie dat deze kl#te pandemie geen invloed heeft op mijn financiële situatie. Integendeel... ik heb het hartstikke druk. Ik vind wel dat het dan voor de kaarthouders mogelijk moet blijven om de wedstrijden live op tv te kunnen zien. Of dat via espn of NAC zelf is maakt me niet uit

16   3  
PascalvO

Afgelopen zomer bewust gekozen voor gouden scc... gewoon verkapte vorm van subsidie. Je cluppie helpen in moeilijke tijden. Zit in luxe positie dat ik 't kan missen. Juist daarom stapje extra zetten!. Op jaarbasis zitten de meeste kosten toch in de consumpties ipv de stoel ;-).
Ik rekende er op geen enkele wedstrijd te kunnen bezoeken... zijn er uiteindelijk toch een aantal geweest. Laten we vooral vooruit kijken en hopen dat er snel weer mèt publiek gevoetbald kan worden.

16   0  
Fezz

Wellicht een idee om nog snel ff een linkje naar een slider te maken zodat je zelf kan kiezen hoeveel procent je zou willen.

Moeten de cm.com mensen toch wel kunnen regelen ?

18   7  
fvf6

10% korting op je seizoen kaart een lachertje , terwijl je niet eens weet wat de nieuwe prijzen zullen zijn .Ik ga er vanuit dat die zeker zullen stijgen en dat nog afgezien van promotie . En zoals hierboven al enkele keren gezegd mis ik ook de optie 50/50 ik denk dat je dan meer supporters over de streep had getrokken , een gemiste kans Mathijs Manders . Mensen die niet gecompenseerd willen worden hebben het afgelopen seizoen een gouden kaart aangeschaft (daarvoor petje af en dank)Dus ik verwacht niet dat andere supporters met 10% over de streep te trekken zijn , hier is slecht over nagedacht en had beter gekund .

19   4  
Akkie

Iedereen moet zijn eigen keuze maken, dit is wat er van te voren is afgesproken. Respect voor alle mensen die op voorhand konden en hebben aangegeven niet gecompenseerd te worden.

Ook respect voor mensen die dat toen niet deden en nu geld terug willen, echter gebruik aub niet het argument "ik kan het geld niet missen" want dit is geld wat al is uitgegeven en als er wedstrijden met publiek waren geweest was het geld ook weg. (uiteraard geldt dit niet voor de mensen die door de impact van de coronacrisis financiële klappen hebben gekregen, en het geld nu niet kunnen missen)


9   6  
Peerke

Had creatiever gekund. Beetje geringschattend naar de supporter. Compleet afzien en 10% korting liggen niet ver uit elkaar. Doe dan 50%. Bovendien 10% waarvan. Misschien wel een 20% duurdere kaart. Heb zelf gouden seizoenkaart, maar voor mijn zoon neem ik nog even in de wachtkamer plaats.

1   9  
Gjoewie

O jee:

Willem II biedt excuses aan voor herrie: 'Vervelend dat ze wakker geworden zijn'

Dat het zo ver heeft kunnen en moeten komen... LOL!

6   2  
André

Ik heb drie seizoen kaarten en allemaal goud . Toch nog paar wedstrijden geweest, maar bewust gekozen voor dit . Kunnen wel vertellen dat er er bij waren ... De 50-50 is ook beter en zoals ik NAC nu zie veranderen zal dit ook wel gebeuren ... Ik ben trots dat dit nu Aangeboden wordt ook al moeten de percentages ff aangepast worden dan het geslijm bij clubs . Lees Feyenoord..... Een stadion wat er nooit komt verdedigers halen en dan een shirt aan bieden tegen compensatie.... Pfff dan maar zo..... En wat zou het lekker zijn als er over tien dagen ,999999 punten erbij hebben.

4   0  
The Cosmic Gate

Bewust voor een gouden SC gekozen toen. Heb de mazzel dat ik de €s kan missen , dus de kosten zijn / waren hoe dan ook al ingecalculeerd.
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die deze €s niet kunnen missen en daarom hun €s terug willen. Zelfs dan denk ik / neem ik aan dat er hoop dit alsnog niet doen.
Het is allemaal niks zo, en daar hebben we het mee te doen, ik ga/wil mijn club het ook niet nog moeilijker maken.

Wat ik overigens marketing technisch wel had verwacht vanuit NAC is dat ze de mensen die eigenlijk hun €s terug kunnen vragen, het met iets leuks dermate interessant maken dat ze makkelijker daarvoor kiezen . Denk hierbij aan de oplossing zoals bijvoorbeeld Feyenoord, door iets unieks "cadeau" te doen als bedankje .

18   2  
0161

Vanwege een stadionverbod niet in aanmerking gekomen voor een gouden, dan nu maar optie 1 ;)

30   1  
Spionkop

Wel goed getimed, dat stadionverbod haha.

13   75  
Ernie

Een echte Nac-supporter vraagt natuurlijk geen compensatie!! Waarom wel?
Ik zou de mensen die wel een compensatie vragen, achteraan laten sluiten bij de uitgifte van de seizoenkaarten voor komend seizoen.

15   28  
Perino

Als je een Nac - hart hebt , je hebt ook geld bespaart dit seizoen aan de drankjes tijdens en na de wedstrijd zo gemiddeld genomen 19 x 20 (euro) = 380 euro dus de seizoenkaart kost je 0 euro !!!

11   0  
Youssef

Niemand kan bij een ander in zijn/haar portemonnee kijken! Persoonlijk is de meevaller het feit dat er geen uitgaves op de wedstrijddag geweest zijn😎

11   1  
Rechtsback

Eens met " da pope" .
Het is ook mijn " bodemloze put cluppie"
Ze mogen de centen houden.

32   20  
Arie

Na alle afkoopsommen voor trainers, samen voor NAC, Red NAC, mismanagement, gebrek aan beleid en als klap op de vuurpijl de beschamende optie 10% korting op je volgende SCC. Dat is dus zo'n 20 euro op 400 euro korting. Het kutvoetbal en de vrije hand van Den Haag in het beleid doen mij besluiten gewoon alles te laten compenseren.

10   2  
Bert1591

Voor wie het kan missen zou ik zeggen "laat die compensatie maar zitten ".

15   2  
Sjef de gevulde koek

Als je ziet hoeveel ik bespaard heb dit seizoen ten opzichte van andere jaren dan zal het me een worst wezen die 180 euro. Ik heb er honderden bespaard zo bekijk ik het maar. Hup Nac!!!

22   3  
Tommie076

Lastig lastig, balen dat er geen 50/50 regeling is. Was ik blind daar voor gegaan. zoals eerder gesteld is die 10% een sigaar uit eigen doos. Volledig doneren vind ik gezien het lange wanbeleid overdreven en volledig vergoeden helft van mij ook niet.
Mathijs gooi die 50/50 er even achteraan.

10   6  
GeelZwarHart

Iedereen is vrij in zijn keuze, maar de begeleidende tekst (van onze voorzitters) was niet best.

20   2  
Scheppioni

Ik heb een gouden kaart en ik pak er zo weer 1 !!! Het enigste wat ik en sommige vragen is een herkenbaar NAC !! Een NAC zoals dus in de tweede helft !! Als het weer kan maak ik weer de rit naar ons moi BREDA, de vlag hangt hier goed in zicht, tot zolang volg ik op 'verre' afstand ons NAC maar wel een gvd strijdend NAC, geen zielloos NAC zoals bv in volendam !!

21   24  
Lamington

Vanwege de minnetjes wil ik al mijn knaken terug, bedankt voor het meedenken

😃👍🏼

13   12  
Marti

Ik weet het nog niet wat ik zal doen , maar had het bestuur van NAC in dit jaar ook niet zelf kunnen bezuinigen , 5 ton uit te geven aan eindhoven , waarvan ik nog steeds niet weet of deze speler deze som geld waar gaat maken , en dat er dit jaar vette salarissen zijn gegeven aan spelers die geen geld meer opleveren bij vertrek , die ook nog eens niet het voetbal laten zien wat de meerderheid van de NAC aanhang graag wil zien , Maar dat zal ook te maken hebben met het kortzichtige van de trainer waar we nog 2 seizoenen mee moeten doen ,

17   26  
Bert1591

Ik word zo moe van sommige mensen hier op de site, die willen beargumenteren waarom ze volledige compensatie willen.
Natuurlijk spelen we ( bij tijd en wijle) kutvoetbal, is soms het voetbal niet om aan te gluren.
Natuurlijk had Steijn er al lang uit gemoeten (volgens sommigen), Natuurlijk hadden we Kali geen driejarig contract moeten geven.
Natuurlijk hoort Sidney in de spits (Bilate kan er toch niks van ? )
Natuurlijk is Hyballa een veel betere trainer.
Natuurlijk hadden we die Belg niet als directeur moeten aanstellen enz enz enz enz enz enz.
Het vervelende is alleen dat in de sportwereld een en een niet altijd twee is.
Soms is het anderhalf, soms twee, soms twee en een half.
Ik vergelijk als Nac-supporter het altijd met roken ( ja ik rook nog)
Je weet dat het slecht is maar puntje bij paaltje steek je toch weer een op.
Een echte supporter staat ALTIJD achter de club.
ALTIJD

10   4  
NAC4Ever

@BERT1591
Bijna volledig met je eens.
Persoonlijk vind ik dat er één goede reden is om voor optie 3 te gaan. Dat is de financiële reden.
Maar ook als mensen met een anderen reden komen is dat aan diegene.

7   27  
Nicky

Heb al jaren geen seizoenskaart

23   9  
Rob

En hoeveel gaan de spelers , trainers , directie en overige aan compensatie doen? Een druppel op een gloeiende plaat en weer over de rug van de supporters die ze zo waarderen......
Wie zullen ze voor dat bedrag gaan afkopen?

19   11  
Nachoreca1

Kan niet in iemands portemonnee kijken, maar ben echt verbaasd of het aantal procent van mensen die compensatie willen. Had dit bij NAC supporters niet zo hoog ingeschat. Ben zelf sponsor, maar ook niets terug gevraagd. Iedereen probeert er het beste van te maken, toch?
Hup NAC!

12   17  
Nacman

Ik weet mede supporters dat jullie net als ik nog geen wedstrijd hebben gekeken in het stadion.
We kunnen allemaal compensatie vragen maar dat kost de club geld.
Als u het niet vraag bent u je geld kwijt,maar zie dit als een investering in NAC zelf laat het geld zitten.
Toon je clubliefde.

11   3  
Thijs

Zoals al door meerderen aangegeven hier , gooi die 50/50 optie er in , weet zeker dat dat meer geld oplevert voor nac
Snap niet dat de directie dit niet snapt , nu lijkt het erop dat ze er op gokken dat iedereen voor 0 of 10 % gaat , maar dat gaat ze nog tegen vallen

11   8  
Vakkie G

Ik zou eigenlijk wel van enige compensatie af willen zien, alleen als ik dan lees dat ik volgend jaar pas na een vaccinatie binnen mag... Tja.. Dan denk ik er nog wel even over na!

7   2  
Fabian

Vind t maar slappe hap. Ik heb 2 ssc dus en hink op 2 gedachtes dus ik ga zelf maar voor de 50/50. 1 compenseren de ander volle steun

6   3  
TH

Allereerst, de communicatie uit nac is niet best hieromtrent.

Wel inmiddels vernomen vanuit NAC dat er bij geen ingevulde keuze bij de uiteindelijke verlenging wel meer opties zullen zijn zoals bv 50/50. Dat is prima maar ben daar dan ook gewoon eerlijk over. Voor sommigen onder ons gaat het om veel geld. 10 april is sowieso een vreemde datum natuurlijk,niet wetende of promotie een feit gaat zijn etc.

8   4  
rinie

Promotie of niet moet geen issue zijn in deze. Goed of slecht beleid ook niet. Verkeerd geld uitgeven ook niet.
Goed of slecht voetbal ook niet. Je bent Nac supporter met geel-zwart bloed in je aderen of niet.
Ben al voor de tweede keer in de club van 1912 gestapt en vorig jaar een gouden seizoenkaart. Heb 3 keer een wedstrijd mee mogen maken. Het ligt niet aan Nac dat we er niet meer konden volgen. Veel van ons zullen blij zijn dat we nog gezond zijn.
Mijn advies is in deze, als je het kunt missen (en ik bedoel echt kunt missen) kies dan voor geen compensatie en koop voor volgend jaar gewoon weer een seizoenkaart.
Kun je het niet missen kies dan voor compensatie.

17   2  
D'n Klaagmuur

Lastig, heb hier ook iemand vorig jaar zien zeggen:

"Als ik morgen zonder baan kom te zitten waardoor ik geen SCC meer aan kan schaffen, dan gaat NAC ook niet met de hand over het hard strijken en mij een gratis seizoenskaart geven uit medelijden".

Een punt waar ik het niet oneens mee kan zijn.

Er is geen goed of kwaad of een "jij bent beter/slechter dan ik, want jij geeft wel/geen compensatie" in dit geval.

Gelukkig geeft NAC gewoon de keuze en vind deze wijze van communiceren al veel beter dan de manier waarop Feyenoord onlangs op het gevoel van supporters in heeft proberen te spelen om af te zien van compensatie. Dat prijst onze directeur.

9   2  
Hugo

Als we nou allemaal ons geld terugvragen , zit Lokhoff straks met een lege portemonnee niks te doen. En dat willen we ook niet natuurlijk. Hup NAC

12   6  
ctk

Ik heb besloten voor optie 3 te gaan, eigenlijk omdat optie 2 te weinig aantrekkelijk is.
Ik had best mee willen gaan als optie 2 50% compensatie was geweest, 10% vind ik wel erg karig, zeker omdat de kaarten waarschijnlijk ook wel duurder gaan worden, iets van sigaar uit eigen doos dan!

13   1  
Koen1209

Voor 1 april moet het contract van Kali formeel worden opgezegd. Ik wacht vandaag nog even af of ik compensatie wil of niet

6   3  
Pirke12

Natuuurlijk weer vele vreemde meningen. Een situatie daar niemand iets aan kan doen. Prima opties. Ben benieuwd wat ze met de gouden seizoenkaarten gaan doen. Optreden vd Django in de bea met 3 gratis consumpties;)

9   4  
sCARz

Er is maar 1 argument om compensatie te vragen en dat is dat je niet in het stadion bent geweest. De rest is flauwekul. Beleid, uitgaven, vertoonde spel geeft nooit recht op compensatie. Verder het argument of je het wel of niet kunt missen: als je het echt niet kunt missen neem je geen seizoenskaart. Bovendien heb je veel geld uitgespaard door thuis te kijken. Maar doe vooral wat je zelf denkt dat goed is.

10   20  
Ome Cor

Ten eerste ben je dat geld toch al kwijt en ten tweede wil je als supporter je club niet benadelen.
Het is niet de schuld van NAC dat we het stadion niet in kunnen.

Als je zo'n grote fan bent en overal je mening over meent te moeten geven bij elke bal die per ongeluk van een randje scheenbeschermer af stuit, ben dan ook zo'n grote fan en neem je financiële verlies ten gunste van je club.

22   10  
Pieter

Haha mensen die roepen dat we allemaal af moeten zien van compensatie omdat we anders in de problemen komen of geen spelers kunnen halen...... als Manders niet zo met geld had gesmeten had ik niks terug gevraagd. Gaat mij niet om die paar 100 euro maar om het principe. Zelf leveren ze ook niks in en staan alleen prietpraat te verkopen. Overigens heeft NAC ook al 1,5 miljoen aan now gehad. Dus niet zo zielig doen Manders

7   11  
Real Robert

De supporters hebben minstens recht op optie 1.\
Waarom afzien van terugbetalingm na het tandenknarsend moeten aanschouwen, dat er kapitalen zijn uitgegeven aan onnodige afkoopsommen en waanzinnige salarissen voor niet presterende voetballers op leeftijd, of internet surfende managers en scouts.
En dit alles om de ijdelheid van Manders en de kortzichtigheid van Steijn te gerieven.
En de komende maanden weer 1 miljoen aan transferwaarde aan de neus voorbij laten gaan door het niet verlengen van het contract van enkele spelers.
Een gotspe is het passeren van Lokhof bij het aantrekken van Seuntjens en Maria.
Vind ik werkelijk onvoorstelbaar en een zoveelste teken van de Haagse onbeschoftheid. die als nieuwe cultuur is binnengekomen bij onze passantenclub.

9   3  
Otjes

Ik denk het krachtiger als je als direktie ook bijv eenmalig 10% inlevert om dan supporters vraagt iets extra’s te doen.

Wat betreft seizoenkaart, biedt bijvoorbeeld het nieuwe shirt gratis aan als je nix terug wilt. Geeft toch beter gevoel en is meer inclusesive.

Anyway mijn 4 kaarten zijn goud omdat het kan. Hup Nac

3   4  
Henk

@ Pieter,

Helemaal en meer dan 100% met je eens.
Niks aan toe te voegen, amen.

13   3  
Wanny

Een hoop aannames hier om te onderbouwen waarom je je geld terug vraagt.

Van De Rooij die te duur was tot Manders die moet inleveren en spelers die gekomen zijn terwijl Lokhoff nog niet in dienst is.

Doe gewoon wat je zelf denk dat goed is en ga er niet van alles bijhalen. Als je alleen geld wil uitgeven aan een organisatie waar alles goed gaat, dan moet je sowieso geen seizoenkaart van een voetbalclub nemen. En al helemaal niet van ons NAC.

10   4  
Ivo

Wat CTK zegt.

Wat een enorm gat tussen 10% korting en volledige compensatie. Daar is niet goed over nagedacht. Ik denk dat NAC hoopt dat iedereen die 10% pakt en daarmee het geld binnen kan houden. Ik verwacht dat dat tegen gaat vallen.

Kom met een 50% optie en dan doe ik dat met alle liefde en plezier. Maar zoals het nu staat kies ik ook voor optie 3.

8   23  
doom

heb een gouden 1912, dus hoefde zoiezo al niks terug.. maar dat je persee vaccinatie moet nemen om straks nog binnen te komen gaat me echt veel te ver.. want ga geen spuit in mij gestoken worden omdat bepaalde mensen dat willen.. dus ben heel benieuwd wat nac hier mee gaat doen denk dat ze dan veel kaarten op dr buik kunnen schrijven

8   7  
Real Robert

Herstel: alleen volledige compensatie voor de supporters.
Had de eenkoppige directie, met steun van de voetbal nitwit RvC, maar niet zoveel geld, lees ook geld van de supprter, over de balk moeten gooien.
En daarbij: als ik goed geinformeerd ben is NAC ook koploper bij het verkrijgen van overheidssteun.
In feite ook al het geld van de belastingbetalende supporters.
Laten de spelrs maar eens inleveren en laat de geachte aandeelhouders maar bijstorten
Zo hoort dat ook gewoon in een organisatie met aandeelhouders.
Eigenaren zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de financiele huishouding.

11   3  
locomocro

Heb 3 ondernemingen alle in de evenementen en ben letterlijk afgelopen jaar 100% van mijn inkomsten verloren dus heb het geld helaas keihard nodig.

Zou dat niet het geval zijn dan had mijn clubbie de centjes mogen houden natuurlijk.

Maar is het niet zo dat bvo's gecompenseerd worden??

6   0  
Becherovka

@Locomocro

BVO's worden gecompenseerd voor inkomstenderving. Ik ben heel benieuwd of het teruggeven van het geld van seizoenskaarten als verlies van omzet wordt gezien of niet. Misschien kan iemand met een financiële achtergrond daar iets over zeggen?

Sterkte komende tijd!

1   1  
Charelle

Afzien van compensatie heeft alleen het gewenste financiële effect voor de club als hier als collectief door de 5500 plus normale SCC houders voor wordt gekozen.

8   1  
Ki Utsuri

De discussie wel/geen geld terug is volgens mij een misverstand. Als je compensatie wilt krijg je het bedrag van vorig jaar (2020-2021) als korting als je je seizoenskaart verlengd (2021-2022). Kan je, om wat voor reden dan ook, het je niet veroorloven om je SCC te verlengen krijg je geen geld terug. D

NAC sorteert hiermee voor op de inkomsten voor 2021-2022. Want vrijwel iedere SCC-houder zal zijn kaart verlengen alleen wat hij daarvoor betaald is de onzekere factor. Door dit nu te inventariseren heb je redelijk snel inzicht in deze inkomsten en wat je dus te kort komt op deze post (6.000 x 275 = 1,65 miljoen).

Vanuit NAC was het slimmer geweest om die ‘10%’-regeling meer in het midden te positioneren. 10% is 15 tot 30 euro, dat maakt voor weinig mensen het verschil om voor volledige compensatie af te zien. Ik vrees dat het voor veel kaarthouders een lastige afweging is. Vooral de mensen die eigen baas zijn in deze onzekere tijd.

27   12  
Jan

Hoe durft die Haagse blaaskaak!!??

Een failliete selectie samenstellen van 34 contractspelers! Daarvan bevriende spelers als Immers en Malone salarissen geven van 2,5 en 1,5 ton... Eigen mensen een contract geven zoals die Haagse commerciële directeur en zoals een extra scout.
Al het verdiende geld van JP van Hecke hebben Steijn en Manders verbrast en nu komen ze bij ons smeken!!

Kom maar op met die duimpjes omlaag!

Wegwezen!

7   18  
Real Robert

@Pieter. De spijker op de kop!!!

Eerst maar eens bezuinigen op overbetaalde Haagse

vrienden. Begin eens met die geweldige Haagse

"scout". Laat hem zijn laptop maar houden.

10   9  
Sjak

Wat een gelul allemaal weer, ik ben honderden euro's goedkoper uit doordat ik geen bier gekocht heb afgelopen jaar. Voor mij volgend jaar weer gewoon een gouden SZ als dat nodig is. Voor de club, voor de stad!

8   14  
Bert

het echte kapitaal, de eigen jeugd, vermoorden!
Geen kans voor Azzagari, Hooydonk, Rosler en Mashart....

John Peek heeft gelijk.
ToN Lokhoff moet de puin gaan ruimen.

En de Haagse heren spelen de grote Jan met geld van onze JP en Bart Verbruggen

28   7  
Sjantje

Ze vragen de sponsors maar om wat bij te geven, toen wij in de Kuip wilde zitten in de beker waren we ook niet welkom omdat die voor gingen.

9   10  
Ome Cor

Ik vraag me af of suporters die de financiële handel en wandel van de club bekritiseren in een normaal seizoen ook hun ingebrachte geld als discussiepunt aandragen of het (deels) terug eisen.


Je kunt nu je club steunen door het geld van je bezoekerspas niet terug te vragen, maar hoe NAC zaken doet staat los daarvan. Dat is een heel andere discussie en gaat niet om jouw paar honderd euro, maar om het totaal plaatje. Ongeacht ieders beslissing zal dat niet veranderen.

10   5  
Wanny

@ Ome Cor

Dat is het vreemde van een voetbalclub. Iedereen denkt het beter te weten en mee te mogen beslissen.

Ik heb nog nooit gehoord dat een klant de Jumbo mijdt omdat Van Eerd te veel geld betaalt voor Dumoulin en Verstappen.

3   0  
Becherovka

@Wanny

Je brengt me op ideeën :-)

21   4  
Student

Door corona mijn baan verloren, om die reden weer gaan studeren. En door corona met moeite een bijbaantje voor een paar uur per week... Sorry NAC ik zou graag doneren maar ik verkeer momenteel niet in de situatie dat ik iets kan missen

7   5  
dennis

Als je persoonlijk financieel echt te lijden hebt onder de crisis dan snap ik dat je wat terug wil hebben, maar anders kun je geld dat je een jaar geleden uit hebt gegeven toch niet missen?

Samen de lasten dragen, op naar een betere toekomst.

15   23  
Ibio

Wanbeleid, daar ga ik NAC niet voor belonen.
Ik wil volledige compensatie
En dan wil ik best nog €20 betalen voor die flag.

15   5  
Rudy

Wij gaan echt niet compenseren, omdat het onduidelijk is waar men het geld precies aan wilt besteden. Waarom geen transparant duidelijke plan (begroting) en garantstelling over de besteding van deze gelden. Vertrouwen gedurende de afgelopen periode is ernstig beschadigd. Tenslotte, hoe kan je als niet-democratisch gekozen Clubraad spreken namens alle supporters, jullie zijn een Stichting, en ondersteuning geven aan het voorgestelde plan van NAC.

8   0  
gedoe

Van mij mag NAC ze houden die centen.
Hobby's kosten geld. Dit jaar wat minder dan andere jaren

7   0  
TvB

Ze mogen wat mij betreft een gouden+ scc in het leven roepen voor komend seizoen.Een gouden scc +10% extra als sponsoring bv.
Valt best wat mee te verdienen denk ik.

5   3  
jackysan

van mij mogen ze het geld houden , heb al zat bespaart op het bier wat ik anders opgezopen had :)

12   2  
Bakfiets

Heb destijds gekozen voor een reguliere ssc vanwege mijn financiele situatie. Ondertussen weer flink aan het werk dus van mij mogen ze het geld nu wel houden. Had het gaaf gevonden als er nog wel iets verloot zou worden. Al was het maar een balpen

8   3  
Oosterhout076

Zegt iets over beleid. Afspraak is afspraak. Het siert je als je je daar aan houdt. Anders gaat geld naar afkoopsommen, stadionplannen en wat niet meer.... Nac had wel wat creatiever mogen zijn en nu zijn ze toch te afhankelijk van supporters.

10   3  
H.V.M.

Heb mijn omgeving zo nog eens gepeild en behoorlijk wat fans zijn toch enigzins teleurgesteld.
Het gaan dan vooral om het ontbreken van optie 4, de 50/50 regeling.
Hier slaat M.M.en consorten de plank flink mis.
Velen betreuren het dat bovenstaande optie helaas niet mogelijk is en kiezen er juist nu voor om het volledige bedrag uit te laten keren.
Met vijftig procent hadden ze echter wél genoegen genomen.
Jammer dus!
Denk dat M.M. er op gokt dat er slechts een relatief klein aantal fans hun geld volledig terug gaan vragen
We gaan het zien!!!

8   12  
Atleet

Wat een hoop kortzichtige hier zeg!!!!

6   2  
Ernie

Toen Nac voorafgaand aan het seizoen met de compensatieregeling kwam, had niemand verwacht dat je geen enkele wedstrijd kon bezoeken. Ook de directie van Nac niet. Vrijwel alle clubs vragen nu om aub geen gebruik te maken van die compensatieregeling. Als alle supporters die er recht op hebben dat wel doen, gaan de meeste clubs in financiële problemen komen. Ik hoop dat iedereen een verstandige keuze maakt!

6   0  
Braze

Ik had al een gouden kaart, dus ik hoef niks terug.
Wel denk ik er over om extra bij te storten omdat ik de wedstrijden niet in het stadion bij heb hoeven wonen en me thuis bij de heb kunnen ergeren.
Ik kijk uit naar volgend seizoen met hopelijk echt voetbal in een kolkend stadion.

2   2  
Harrynak

Het niet aanbieden van 50/50 optie is logisch vanuit NAC. Financieel komen ze hier beter uit. Ze hebben natuurlijk een steekproef gedaan.

Als je 50/50 aanbiedt levert dat minder op. Heel veel mensen die twijfelen of ze geen compensatie willen, zouden hiervoor kiezen. Zonder deze optie kiezen ze voor 0% compensatie.

Deze groep is groter dan de groep die volledige teruggave wil.

Met 50/50 regeling:
2000 x 100% terug
2000 x 50% terug
2000 x 0% terug

Zonder 50/50:
2500 x 100% terug
3500 x 0% teug

Tel uit je winst....

4   6  
RV

Compensatie, waarvoor dan??? Je gaat naar NAC voor de gezelligheid met je maten tijdens een potje voetbal. Kan NAC er iets aan doen dat we niet naar t stadion mogen en dat het thuis op de bank naast moeders de vrouw nog meer afzien is dan in t stadion? Je geld ben je al een tijdje kwijt, NAC leeft zo weer wat langer door!!

5   0  
JN

Eerst ben ik benieuwd of er nog 24 gouden seizoenkaarthouders uitgenodigd zijn voor een training van Hyballa in het NAC-stadion. Volgens mij was dat één van de loterijprijzen.

6   2  
Hans

Gezien het feit dat er met geld wordt gesmeten door Manders is het een zielig trut verhaaltje wat ze hebben opgesteld. Had iets creatiefs verzonnen, maar niet dit. Zelf doen ze ook geen compensatie en pakken ze het volle pond. Echt hypocriet!

3   0  
Ratje

Ik ben supporter geen klant, en ben in de situatie de clup te helpen door geen compensatie te vragen .

Wel alle begrip voor degene die niet in die situatie verkeren.

One way ore the other doe altij pijn.

0   1  
Bredaaaa

Optie 3 it is.
Ze laten sidney gratis weglopen.
El Al gratis weg.
Voetbal is zeer slecht.
Kans op promotie is ook niet zeker.
Ja. Ondanks mijn liefde voor NAC zal ik de club ook niks schenken. Ze moeten professioneler te werk gaan. Spelers verkopen. Opleiden.
John Peek heeft ook wel dingen waar ik mee eens ben (laatste gegenpressung podcast).

Laad alle berichten na dit bericht in