Wij gaan niet opzij

'Commercieel manager Sander Mijnhijmer verlaat NAC'

Raskolnikov

Commercieel manager Sander Mijnhijmer vertrekt per 1 november bij NAC. Dat meldt BN DeStem vanochtend. Mijnhijmer tekende vorig jaar een eenjarig contract en heeft besloten niet te willen verlengen.

Mijnhijmer werd een jaar geleden gepresenteerd als opvolger van Eric Matijsen. Omdat de functie van commercieel manager niet helemaal bij hem past, heeft Mijnhijmer besloten per 1 november uit dienst te treden. 

NAC zal een extern bureau inhuren om een geschikte opvolger te vinden. 

Bron:
B-Side Rats, BN DeStem
Vorig bericht
NAC verhoogt capaciteit van het stadion 43 reacties
Volgend bericht
De Spion: Jong PSV 17 reacties
46 Reacties
115   6  
Frietjemet

Fijn dat hij een 1-jarige contract had.


Ik wil het wel doen, over een half jaar afgestudeerd. Waar kan ik solliciteren ;)

13   90  
Real Robert

Goed, dat hij een 1-jarig contract had.

Lijkt verder een job hopper.

Maar waarom nu weer een duur extern bureau

inschakelen?

Is het nu zo moeilijk voor Manders om zelf een

opvolger te zoeken?

Een professionele geldsmijter. En andermans

geld!Maar dat is niet gek met zijn achtergrond!

115   6  
Frietjemet

Fijn dat hij een 1-jarige contract had.


Ik wil het wel doen, over een half jaar afgestudeerd. Waar kan ik solliciteren ;)

7   30  
The Cosmic Gate

Gaan ze nu mevrouw Edelenbos hier weer naar voren schuiven ...

Ooooh nee dat kan gelukkig niet meer .

Succes Sander, en NAC bij het zoeken naar een geschikte vervanger

56   8  
Judge M.

Kan Matijsen niet gewoon terug komen?

"Omdat de functie van commercieel manager niet helemaal bij hem past"

Ah, dus hij had ook nog geen ervaring....

Veel succes bij je volgende snuffelstage, Sander!

70   3  
Svt076

Nou als de merchandise onder zijn hoede valt ben ik er niet rouwig om.
Wat een armoe zeg, 4 wedstrijden gespeeld en het uitshirt is nog niet eens gepresenteerd.
Aan merchandise valt zoveel geld te verdienen, en volgens mij laat NAC het al jaren liggen.
Het is heel simpel, zorg dat je eind mei de nieuwe tenues binnen hebt, speel je laatste wedstrijd in het nieuwe tenue en elke supporter kan in de zomer trots in z'n nieuwe shirtje lopen

63   6  
Die ne gast

Extern bureau inhuren en dan uitkomen bij de commercieel manager van ADO? ;-)

48   7  
DenN

Nou Kali, grijp je kans

17   2  
NB

Tja.... Ergens wel aan zien komen. Een club als NAC heeft wel meer een zwaargewicht nodig. Iemand die het gezicht van de club kan zijn, sociaal maar ook oog heeft voor de juiste deal. Sponsoren bij NAC zijn er genoeg je moet er alleen meer uit weten te halen.

11   18  
Gilles de la croquette

Goed verhaal sander, lijkt inderdaad eerder op een stage. Op naar jaar 4 van je opleiding!!! 5,5 voor je stageproject, hakken over de sloot.

21   9  
ome cor

Tjonge, BN de Stem heeft ongeveer een kwart pagina gewijd aan deze transfer. Meer nieuws had Yadran kennelijk niet te melden, maar hij wilde het ook niet af doen met een lullige drie-regel-mededeling.

Krant weer gezien.
De kat kan weer op de bak.

7   4  
Wanny

Waren toch 2 fantastische dagen.

70   4  
Guuske

ja we gaan weer (oud) medewerkers afzeiken.....
als die gast misschien niet zo goed blijkt te zijn in zn werk (in ogen van werkgever), en hij is niet gelukkig in zn functie jammer dan dat de wegen scheiden. Gebeurt in ieder bedrijf. Maar om dan zo'n gast die ook Nac supporter is dan af te zeiken op internet is ook overdreven.

42   2  
Den Hoge

Als je naar de netto omzet van de merchandising van NAC kijkt in verhouding tot een club als FC Utrecht kijkt kun je toch niet anders concluderen dat we hier behoorlijk lullig mee omgaan in Breda.

NAC Breda
2018-2019: 340.931
2017-2018: 253.062

FC Utrecht
2018-2019: 769.686
2017-2018: 687.669

Ik heb er door de jaren al vaker voor gepleit dat NAC hier echt eens een volwassen team neer moet zetten. Mensen die vanuit de markt gaan redeneren en onderzoeken wat supporters willen. Mensen die het assortiment nog eens onder de loep nemen en durven denken buiten de bewandelde paden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld die 076 shirts, dat was voor NAC eigenlijk een gat in de markt geweest gezien hoeveel supporters dit dragen in het stadion. Nu is het natuurlijk achteraf makkelijk om kritiek te geven over wat NAC had kunnen doen, maar het is écht belachelijk hoeveel centen NAC laat liggen.

Zelf zit ik in online marketing, maar ben ik te licht voor een dergelijke functie. Hier moet je gewoon een zwaargewicht op zetten die zin heeft in een nieuwe uitdaging, want in potentie is er een enorme winst te behalen. Waak alsjeblieft voor een passieve lamstraal.

24   5  
Arie

Den Hoge,

En dan te bedenken dat er bij ons in het stadion evenveel supporters zitten en dat met een lagere capaciteit. Misschien kunnen we met Utrecht ruilen van stadion.

Waarom iedereen Mijnhijmer afbrandt is me een raadsel. Heeft hiervoor jarenlang bij RKC en NEC gewerkt. Hij is bovendien niet de eerste die sneuvelt in onze slangenkuil. Teken juist van sterkte als je zelf je taken durft neer te leggen, omdat je geen toekomst ziet. Zeker in deze tijden.

15   0  
Verlegh

@ Den Hoge

Dat is inderdaad teleurstellend. Ik vermoed dat oa een reden is dat NAC al jaren qua shirtsponsor in een C-merk speelt (Legea). Wanneer NAC in zee gaat met een echte kledingssponsor, dan verwacht ik ook dat er veel meer shirts worden verkocht.

Utrecht is een goed voorbeeld. Zij spelen sinds dit seizoen met Nike en hebben een flinke campagne gestart in samenwerking met Nike. Succes (bijna altijd) gegarandeerd. Hopelijk zien ze dit ook in bij NAC

27   6  
Geel/Zwart

Mijn God, wat zitten er hier weer een paar gefrustreerde zeiktypes. Iemand heeft een nieuwe functie bekleed binnen NAC en komt erachter dat deze functie toch niet helemaal bij hem aansluit. Volgens mij gebeuren dergelijke zaken dagelijks binnen een bedrijf. Contract niet verlengen, even goede vrienden. Maar hoezo nodig om zo iemand dan hier af te gaan zeiken?

Matthijs Manders, je geeft aan ook regelmatig hier reacties te lezen. Een advies; neem dit met een grote korrel zout en denk vooral niet dat dit de publieke opinie van de gemiddelde NAC supporter vertegenwoordigt. Net zoals bij veel protesten en discussies zijn het een paar gekkies die de aandacht naar zich toe trekken. Maar er zijn daarnaast supportsaantallen met 4 nullen die wel gewoon normaal doen, redelijk kunnen denken en met respect praten over onze geliefde club

24   30  
@De Hoge

Online marketing, laat me niet lachen. Grootste commerciële farce van de afgelopen 10 jaar. Wat een ongelooflijke overhypte rotzooi.

Heb werkelijk tienduizenden euro's verbrand aan online marketing, blogs, liquid content via LinkedIn. Zowel intern met een hippe marketing manager en bijpassend team, als extern ingehuurd. Je schiet er echt helemaal GEEN REET mee op. De ROI op campagnes is eigenlijk altijd negatief met als zwak weerwoord dat de awareness wel vergoot is. Hoe groot? Dat weet niemand. Sowieso zijn er gekgenoeg nooit fatsoenlijke benchmarks van die vage online marketing clubjes.

Ver van wegblijven. Bij NAC gaat dit al helemaal nooit werken.

28   6  
Kinderkaartje

Veel succes in je nieuwe functie, Sander.
Slim, moedig en realistisch om toe te geven dat de functie niet helemaal bij je past. Beter iets zoeken waar je lol in hebt en goed in bent, dan met lood in je schoenen naar je werk gaat. Daar wordt niemand beter van.

En voor degenen die hier wat over te zeiken hebben, hem een jobhopper noemen en weet ik veel allemaal wat; get a life.
Als je jong bent moet je gewoon vaak switchen om door te groeien, uit te vinden waar je goed in bent en wat bij je past.

En dan nog voor de sukkel (ja, sorry, ander woord heb ik er niet voor) die erover valt dat hier een duur bureau wordt ingeschakeld. Hoe vaak heb je zelf wel eens iemand aangenomen? We zoeken een medium tot zwaar gewicht denk ik, die NAC commercieel een stap verder kan brengen. Zowel qua merchandise als qua sponsoring en overige deals.
Er zijn bureaus gespecialiseerd in dat soort profielen. Die kennen de markt, de kandidaten. Die gaan heel gericht te werk.

Hoe zie je het voor je als Manders dit zelf gaat doen? Hele dag beetje op linked in kijken en lukraak mensen bellen?
Manders heeft een bedrijf te runnen.
Het is juist heel goed om voor dit soort speciale opdrachten externen in te huren.

14   1  
Hamsun

Frans van van Seumeren enkele dagen terug in AD:

,,Iedere club onder de top 4 kost in Nederland alleen maar geld. Blijf je hangen in de middenmoot, dan kun je je miljoenen net zo goed meteen in de sloot gooien - en bovendien heb je alleen maar gezeik. Ik ken de aandeelhouders van NAC ook goed. Bij die club zou óók kunnen wat wij nu doen, de potentie is net zo groot, maar alleen als je er eerst heel veel geld in pompt.’'

1   10  
roosendaoler

Wie?

6   14  
Chris W.M.

Heb ik vorige week in de Gegenpressung podcast niet de suggestie gehoord of Maaskant in een commerciële rol niets voor NAC zou zijn?

10   4  
Kinderkaartje

@Chris W.M.

Ik mag toch hopen van niet. Ik gun Maaskant het allerbeste, maar even niet bij NAC.

Ik denk dat onze club er heel goed aan doet om eens een persoon van buiten aan te trekken, die met nieuwe ideeën en een frisse blik naar de situatie kan kijken.
Niet weer een incrowd persoon.

If you do what you did, you will get what you got....

16   3  
Bladran Yanco

@Chris W.M.

Dat was in NACpraat. Blauwhof was Maaskant al td schap aan het beloven, bij BredaNu konden ze niet ophouden met lachen en besloten dat een commerciële rol beter bij Maaskant past omdat hij geen netwerk schijnt te hebben.

Alleen Famke Louise heeft zichzelf nog belachelijker weten te maken de afgelopen zeven dagen.

3   0  
De Bolle Damen

Je moet als commerciele man/vrouw goede pers hebben en bij haast iedereen in het pulletje vallen.
Bij Blaaskant is dat niet het geval.
Teveel aversie her en der.
Gun hem verder alles, maar niet in die functie bij NAC.

7   1  
Badeend

Het gaat niet om Sander Mijnhijmer. Het gaat erom dat bij NAC iemand op een plek is gezet die hij nog nooit had bekleed (check even wat hij precies heeft gedaan in Waalwijk en Nijmegen) en dat daar dan de kous mee af was. Alsof Tom van den Abbeelen ineens financieel manager zou moeten zijn. Of TM. Of dat we van Kali een keeper maken.

Het zou best kunnen hoor, dat Sander de juiste man zou blijken te zijn. Maar de kans was op basis van zijn historie niet supergroot.

Dus inderdaad: duidelijk profiel opstellen en binnenhalen die commerciële man. Voor de merchandise zou ik het anders aanpakken en een vertegenwoordiging van sponsors, supporters, spelers en organisatie inzetten om dat samen van de grond te trekken. Dat kan onmogelijk moeilijk zijn.

2   6  
Dun Kees

Bureau inschakelen ? Laat de sponsors een kandidaat voordragen. Wellicht is een parttime functie voldoende; dan kan een geschikte medewerk(st)er de functie combineren met het werk bij een sponsor, zeker als daar het werk terug is gelopen. Wel alle sponsors inspraak geven anders lopen we de kans een niet goed functionerende commerciële kracht binnen te halen.
Maar iemand van buiten is ook prima; sponsors hebben een netwerk.

18   0  
Judge M.

Nu ken ik toevallig degene die mijn zijn bedrijf verantwoordelijk was voor de merch van FC Utrecht. De beste man is een Brabantse bourgondier in hart en nieren en ik wil hem best eens vragen om na te denken hoe NAC zijn merch-vraagstuk moet aanpakken. Ik geloof niet dat we daar slechter van gaan worden..

3   1  
Stoep

Beetje gezeur allemaal van de supporters. Ik snap dat Manders nu een zwaargewicht wilt, extern bureau is puur voor de hunting aangezien NAC daarvoor geen mensen in dienst heeft (zijn ze ook veel te klein voor). Daarna zal Manders gewoon de gesprekken voeren met de kandidaten. Deze jongen was een probeersel, en gezien de communicatie van de laatste maanden kan je concluderen dat Manders deze rol zelf tijdelijk heeft gedaan (wat niet wenselijk maar wel logisch is).

13   1  
Henri

Dat zijn aanstelling gedoemd was te mislukken was natuurlijk niet moeilijk te voorspellen. Even mijn reactie van 18/09/19 er nog even bijgehaald:

Eens even wat op internet gekeken, maar Sander heeft maar bij één werkgever echt wat saleservaringopgedaan en dan wel in de modebranche. Voor de rest lees ik zaken als CIOS, Middlemanagement, Integrale veiligheid, bewegingsconsulent,maar helaas helemaal niets over een commerciële carriere.
Ik vind dit toch echt verbazingwekkend en dan lees je ook nog dat AD Eisinga zo blij is dat Sander in Breda woont. Maar wat heb je daaraan als hij het merendeel van zijn carriere in Dordrecht, Waalwijk en Nijmegen heeft gewerkt. Hij is één jaar actief geweest in Breda in een commerciële functie. Dat was tevens de kortste tijd dat hij ergens heeft gwerkt. Zal niet vanwege het succes zijn geweest denk ik dan maar. Kortom ik kan niet veel anders concluderen dat er nu een commerciele manager is aangesteld zonder enige ervaring laat staan een trackrecord. Ik gun Sander het allerbeste hoor en alle succes, maar bedrijfsmatig denk ik: Hoe is het in hemelsnaam allemaal mogelijk bij NAC het Bredase voetbalbedrijf met een miljoenenbegroting.

6   4  
@DE HOGE

Het doel van mijn reactie was om het potentieel van de merchandising aan te kaarten in vergelijking met een andere Nederlandse voetbalclub van onze omvang en potentie. Ik vind jouw reactie dan ook opmerkelijk.

Buiten het benoemen van mijn functietitel heb ik het namelijk totaal niet over online marketing, maar blijkbaar is dat voor jou genoeg reden om een bak stront over mijn vakgebied heen te gooien. Lekker selectief lezen en vervolgens een sausje van je eigen kut zooi eroverheen gooien is pas écht goed advies voor NAC. Topper.

8   2  
Dino Zoff

Knap van Sander om te concluderen dat deze functie niet bij hem past. Viel ook wel in de lijn der verwachting, als je kijkt naar zijn trackrecord:
CIOS, Veiligheidsmanagement en een avondcursus HBO middelmanagement. Qua studie dus 0 commerciële ervaring.
Maar goed, voor commercie moet je vooral goed kunnen babbelen, dat leer je niet echt uit boeken.

Dan arbeidservaring:
Bewegingsconsulent, veiligheidsmedewerker, communicatiemedewerker, operationeel medewerker. Ja, op zijn LinkedIn staat overal "manager", maar als je de enige bent op de afdeling, dan ben je zowel koffiejuffrouw als manager. Oh, vertegenwoordiger/accountmanager, commerciële ervaring...ja, dat was dan weer 2012-2014, meer dan 5 jaar terug. Ook niet duidelijk of Sander de weg op ging, of een bureaufunctie had.

Hoe NAC in GODSNAAM deze persoon heeft kunnen aannemen als COMMERCIEEL MANAGER is mij een raadsel. Maar goed, in het verleden mocht communicatiemedewerker Willem Reijn ook Financieel Directeur spelen, dus NAC heeft wel vaker rare sprongen gemaakt.

Maar NAC, doe me nou eens 1 plezier en neem iemand aan die in ieder geval ERVARING HEEFT op de functie waar hij/zij op solliciteert. NAC is geen opleidingsplek of speeltuin, laat dat maar over aan andere organisaties die wel genoeg geld hebben om flaters te slaan en te experimenteren.
Dat externe bureau geeft me ook weer kriebels, hoeveel geld gaat daar weer aan verbrand worden? Weten we nog de uurtjes-factuurtjes van Juffrouw Ooievaar, die toen met zwaargewichten Eisinga en VDA aankwam als "prestatie". Houdbaarheid als melk, terwijl wij wijn (of bier) blieven.
Hoezeer er ook bezuinigd is binnen NAC, het plaatsen van een vacature online kan nooit heel moeilijk zijn en de gesprekken kunnen gevoerd worden door Manders, de Clubraad en de aandeelhouders. Scheelt ook weer de recruitmentkosten.

4   1  
Chris W.M.

@Bladran Yanco

Ah, dat zal het geweest zijn ja. Kon het al niet meer terugvinden in de podcast.

Laten we het nu maar gewoon serieus aanpakken en iemand zoeken die zijn sporen in deze functie, bij voorkeur bij een BVO (niet ADO), reeds verdiend heeft.

0   4  
jante

Het is wel jammer dat we in die city-deal niet dergelijke expertise opgehaald hebben...

En verder valt me het op dat de reacties weer erg naar azijn smaken. Ik vind het wel mooi om iemand aan te stellen zonder duidelijk trackrecord, soms kan dat mooie dingen opleveren. En dan is juist het noodzakelijk dat er ook snel duidelijkheid is of die potentie er is. Kennelijk niet, dus handelen.

Onze eerdere besturen lieten deze mensen aanklooien...

0   4  
Breda-Loyal

Ik las hier dat NAC in merchandise veel meer winst kan boeken.

Mss een idee om Manders hier is op te benaderen , bsiderats ?

Een casual lijn met eventueel windbreakers , bucket hoedjes en polo's op de markt brengen en met deze 3 dingen kijken of dat het aanslaat (waarvan ik wel uitga).

NAC blij met extra geld in het laadje en wij als supporters blij dat we kleding hebben waarmee we onze club vertegenwoordigen.


En als je het als club het een risico vind dat ze er verlies erop draaien door het vast in de NAC fanshop in het assortiment te brengen maar naar verloop van tijd het niet meer verkoopt :

Kijk eerst of dat er klandizie er voor is, doormiddel van die 3 voorbeelden die ik eerder benoemd heb, er tijdelijke limited editions van te maken.

Is het niks is het niks , maar kan je wel zeggen dat je het geprobeerd hebt als club.

3   3  
van Flieger

Bij ons NAC zitten overal mensen op plekken die daar helrmaal niet thuishoren. Begint al bij de aandeelhouders, de Raad van Clowns tot aan Dogan die verkeerd staat opgesteld. Overal is het mispoes. Een gevolg van zelfoverschatting en amateurisme.

1   3  
van Flieger

Geen klik met Manders, lichtgewicht, niet opgeleverd.

5   1  
Otjes

Weer een mispeer van Eisinga weg. Niet ten nadele van deze jongen maar was veel te licht.

Ok nu stevige commerciele man die centjes binnenbrengt....

Succes Sander

4   5  
leeuw

Goed bezig BSR, wat écht stinkt wordt door jullie nu snel opgeruimd. Jullie weten wat ik bedoel.

2   1  
Braze

Heeft Manders intussen een beleidsplan waarin ook het commercieel beleid met te behalen doelen staat?
Dan kun je op basis daarvan een keurig functieprofiel opstellen. aan de buitenwereld bekend maken en sollicitanten zat in deze tijd. Daar ga je toch geen extern bureau voor inhuren, Trouwens welk extern bureau heeft veel contacten in de betaald voetbalwereld

2   2  
Kinderkaartje

@Braze:

https://sportscoutz.nl/

Er is echt helemaal niets vreemds aan, om een W&S buro in te schakelen en daarvoor te betalen. Kost 15% tot 30% van het jaarsalaris.

Hoeft ook niet perse uit de voetballerij te komen, he. Omgaan met sponsoren en sponsor contracten, merchandise en plaatsbewijzen.
Dat kan dus in nagenoeg elke sport zijn, maar ook schouwburg, concertorganisator, festival directeur.
Vijver is groter dan je denkt.

3   1  
Dino Zoff

@kinderkaartje

15%-30% van het jaarsalaris kan makkelijk in eigen zak gehouden worden door de vacature zelf online te knallen, wellicht nog een advertentie op linkedin/indeed en klaar (zeg 1000€ aan publicatiekosten).
Laatste keer dat we "externe kennis" inkochten, kwamen ze aanzetten met Eisinga en VDA. Lijkt mij niet het geld waard.

7   3  
Kinderkaartje

Zucht.

Ja, want met het zetten van een advertentie ben je er!

Wat zijn sommige mensen toch naief. Ik vraag me echt af wat sommigen hier doen voor de kost en hoe die redeneren.

Ik heb zelf een klein bedrijfje. En ik kan best prima timmeren en schilderen, al zeg ik het zelf.

Als er bij mij thuis of op de zaak iets geschilderd moet worden, of een deur ingehangen of een slot ingefreesd, dan kan ik twee dingen doen.

Zelf aan de slag gaan, of een timmerman of een schilder inhuren.
Nou redeneer ik als volgt; ik maak per uur meer dan de schilder of timmerman mij kost, plus die schilder is een stuk sneller en kan het beter.

Dan is het toch beter om die schilder in te huren, en zelf te doen waar ik goed in ben. Dan heb ik aan het eind van de rit meer geld, het is sneller klaar, ik hoef die kutklus niet te doen en ik heb een beter resultaat.

Maar laten jullie Manders maar lekker een advertentie op Monsterboard zetten, dan komt het wel goed met onze organisatie.

2   1  
Sisseszeese

Swamie yogie Maaskant , zit tegenwoordig bij een goeden doelen gebeuren gerelateerd aan voetbal EFDN , wil je niet.

2   0  
Tram

@ De Hoge

Je hebt volkomen gelijk. Het is volkomen knudde wat NAC qua merchandising presteert. Het is eind september en je kan nog geen shirt of trainingspak kopen. En als het er (ooit nog) van komt zijn alle kleine maten in een week uitverkocht en hebben met sinterklaas en kerst weer een lege fanshop.

2   1  
ome cor

Geweldig al die reacties.
Voetbal is een simpele sport. Daar kun je altijd iets over roepen zonder dat je er verstand van hoeft te hebben.
Maar hele discussies over een menneke wat 1 jaar in dienst was als commercieel wonder en nu een andere keuze heeft gemaakt.

Ik kende hem niet tot vanmorgen toe.
En velen met mij. Maar over hem oordelen...... doen ze hier als de beste !

Mij viel het op dat Yadran geen sportief nieuw had en hier een kwart pagina mee op eiste

2   1  
Dino Zoff

@kinderkaartje

*zucht*

Appels-peren vergelijking.

NAC pretendeert een professionele organisatie te zijn, met toch iets van een backoffice. Maak daar iemand verantwoordelijk voor het plaatsen van de vacature, doe er nog een persbericht uit en gegarandeerd dat er voldoende fatsoenlijke reacties binnenkomen. Die mensen zitten er toch en hebben echt wel tijd over. (ergo, het kost geen extra geld of gaat ten koste van andere processen).

Jij hebt een klein bedrijf, waarschijnlijk een eenmanszaak. Ja, als er dan iemand langskomt die het goedkoper en sneller kan doen dan dat jij doet, helemaal prima. Dan bespaar je inderaad. Dat is hier niet het geval:

Een recruiter die 15-30% van het jaarsalaris (commercieel directeur zal vast niet voor een appel en een ei komen) vraagt, zitten we al snel op 15000,-.
Om vervolgens alsnog gesprekken te hebben met Manders en nog wat directieleden, want zo'n persoon wordt niet aangenomen met alleen een gesprek met de recruiter (tenzij we weer een Eisinga/VDA situatie willen). Het enige wat je bespaart, is de tijd voor de 1e selectie en het maken en plaatsen van een wervende vacature. Je mag toch aannemen dat mensen als Manders en de "grote 3" aandeelhouders een behoorlijk netwerk hebben waar ze die vacature ook neer kunnen leggen?

Kortom, in jouw situatie/vergelijking laat je de timmerman/schilder langskomen om jouw administratie te doen, waarna je het zelf nog een keer moet nalopen of alles goed is gevuld. Zonde van tijd/geld.

Laad alle berichten na dit bericht in